بازدید 8960

تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت استاد زنگی‌شاهی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در پیام‌های جداگانه‌ای در گذشت استاد زنگی‌شاهی از مفاخر و نام‌آوران عرصه موسیقی کشور در این استان را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۹۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 25 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا سید عباس صالحی روز جمعه در پیامی درگذشت استاد رسول بخش زنگی‌شاهی معروف به زنگشاهی نوازنده زبردست و از مفاخر و نام‌آوران عرصه موسیقی نواحی کشور را تسلیت گفت.
در متن پیام دکتر صالحی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان آمده است:

خبر درگذشت استاد رسول بخش زنگشاهی نوازنده زبردست و از مفاخر و نام‌آوران عرصه موسیقی نواحی کشور موجب تالم و تاسف شد.

آن زنده‌یاد از بزرگان و سرمایه‌های فرهنگی خطه سیستان و بلوچستان بود که آوازه هنرش او را به یکی از ذخایر کم‌نظیر گنجینه موسیقی سرزمین‌مان بدل ساخت.

اینجانب فقدان این هنرمند عزیز را به اهالی فرهنگ و هنر، علاقه‌مندان و شاگردان آن فقید سعید و خانواده عزیزش صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری خواستارم.

همچنین حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با صدور پیامی درگذشت استاد رسول بخش زنگی‌شاهی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: جامعه فرهنگ وهنر استان درغم از دست دادن هنرمندی کم نظیر و برجسته عرصه موسیقی استاد رسول بخش زنگی شاهی،به سوگ نشست. مصیبت و غم از دست دادن نوازنده بی همتای قیچک، استاد بزرگ عرصه موسیقی جامعه موسیقیایی و دوستداران وی را اندوهگین کرد، بی گمان نام ایشان در تاریخ موسیقی کشور واستان ماندگار خواهد بود.

از دست دادن استاد زنگی شاهی برای موسیقی استان ضایعه دردناکیست که جا دارد خدمت جامعه فرهنگ و هنر، خصوصا اهالی موسیقی استان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و از درگاه خداوند رحمان برای ایشان مغفرت و رحمت الهی را مسئلت دارم.

بدون شک ایشان از تاثیرگذارترین هنرمندان بلوچستان به شمار می رود که دیگر تکرار نخواهد شد.

به گزارش ایرنا استاد زنگی شاهی برجسته ترین نوازنده ساز(قیچک) بلوچستان است که در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر سال۹۶ به عنوان چهره برتر قیچک ایران تجلیل شد و دارای درجه یک هنری(معادل دکتری) از شورای ارزشیابی کشور است.

آلبوم آثار زنده یاد رسول بخش زنگی شاهی باهمکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان وانجمن موسیقی استان در سال ٩٧ تولید شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست