بازدید 18997

«بذرپاش» رئیس و «کامیار» دادستان دیوان محاسبات کشور شدند/ بذرپاش: با فساد و کم کاری مبارزه می‌کنیم/ کامیار: در مبارزه با مفاسد اقتصادی کوتاهی نخواهم کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) «مهرداد بذرپاش» را با ۱۵۸ رای از ۲۴۴ نماینده حاضر به عنوان ریاست دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند. همچنین انتخاب دادستان دیوان محاسبات در دستور کار جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس قرار گرفت و نمایندگان «علی کامیار» را با ۱۷۱ رای از مجموع ۲۳۵ رای ماخوذه به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب کردند.
کد خبر: ۹۹۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 22 July 2020

«بذرپاش» رئیس و «کامیار» دادستان دیوان محاسبات کشور شدند/ بذرپاش: با فساد و کم کاری مبارزه می‌کنیم/ کامیار: در مبارزه با مفاسد اقتصادی کوتاهی نخواهم کرد

نشست علنی امروز مجلس با نطق امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس جلسه آغاز شد. او از عزم جدی مجلس برای رفع موانع ازدواج و فرزندآوری گفت و از اجرایی نشدن قانون تسهیل ازدواج جوانان با رویکرد تسهیل وصلت مقدس جوانان انتقاد کرد، قانونی که علی رعم پیگیری مجالس گذشته، تهیه گزارش‌ها و ارائه تذکرات هنوز آثار عملی نداشته و به جایی نرسیده است؛ می‌توان از این صحبت‌ها به نشانه استفاده درست از ابزار‌های نظارتی مجلس تعبیر کرد؛ چه اینکه پیش از این هم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرده بود که نظارت یکی از اولویت‌های کاری این دوره پارلمان است.

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان کلیات طرح تخصیص یک میلیون قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی و شهری را هم تصویب کردند، اما بیشتر بحث‌ها درباره نظارت بر اجرای دقیق آن بود تا جلوی ایجاد فساد و رانت را گرفته و در عین حال حقی از بیت المال ضایع نشود.

در زمان انتخاب رییس و دادستان دیوان محاسبات کاندیدا‌ها ضمن دفاع از کارنامه عملکردی شان از جایگاه مهم دیوان محاسبات به عنوان نهاد نظارتی سخن گفتند. مهرداد بذرپاش که در رقابت با لطف الله فروزنده با ۱۵۸ رای رییس دیوان محاسبات شد، کشف گریزگاه‌های قانونی و شناسایی گلوگاه‌های آن برای مقابله با اسراف و مبارزه با فساد و اصل بی طرفی سیاسی را به عنوان دستورکار این نهاد مهم نظارتی بیان کرد و گفت که اتخاذ رویکرد پیشگیرانه و فعالانه دیوان با تمرکز بر فساد ستیزی و کم کاری با شجاعت و دقت انجام می‌پذیرد. در این جنگ اقتصادی که سرانه مردم متاسفانه در حال کاهش است، فشار بر طبقات پایین در بالاترین سطح خود قرار گرفته بنابراین هیچ اغماضی در مقابل کم کاری پذیرفتنی نیست.

او تاکید کرد که دیوان محاسبات کشور مصداق همین حسابرسی است. نهادی که در قانون اساسی با هدف نظارت ملت بر وضع مالی کشور تعبیه شده است تا به مجلس کمک کند نظارت بر خرج کرد منافع ملت را به نحوی دنبال کند که نتیجه آن کارآمدی کشور و حذف اسراف باشد.

هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر نیز با دفاع از تصمیم مجلس برای انتخاب بذرپاش به عنوان رییس دیوان محاسبات گفت که مهم‌ترین تأثیر انتخاب آقای بذرپاش به عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات، تقویت این بخش برای مقابله با فساد در کشور است. خوشبختانه ایشان به عنوان یک مدیر جوان روحیه تحول خواهی بسیار بالایی دارد. مجلس با انتخاب آقای بذرپاش نشان داد که عزم جدی برای میدان دادن به جوانان دارد و قطعا جوانان انقلابی می‌توانند کشور را به سمت پیشرفت و کاهش مشکلات هدایت کنند.

لطف الله فروزنده کاندیدای دیگر ریاست دیوان محاسبات هم با تاکید بر لزوم نظارت قوی و تأثیرگذار و رویکرد پیشگیرانه به جای رویکرد مچ‌گیری اظهار کرد: ما باید نظارت را لحظه‌ای انجام دهیم، نظارت پس از اجرا را کنار گذاشته و در حال اجرا را تقویت کنیم، گسترش نظارت و تقویت نظارت محلی یکی از مهمترین شعار‌های من است. دیوان محاسبات باید بتواند راهکار شفاف و به روز برای نظارت بهنگام هر نماینده در هر حوزه انتخابیه را فراهم کند، دیوان به تنهایی نمی‌تواند بلکه بازوی نظارتی دستگاه بزرگی که خدمتگزار است یعنی مجلس شورای اسلامی این مهم را می‌تواند انجام دهد.

علی کامیار که در رقابت با غلامرضا اسدالهی با ۱۷۱ رای دادستان دیوان محاسبات شد، تاکید کرد که مجلس گام اساسی در جهت مبارزه با فساد برمی‌دارد و آن سپردن پرچم مبارزه با فساد با مفسدین و چپاولگران بیت المال به دست رئیس و دادستان خود است. دیوان محاسبات باید حرف اصلی در مبارزه با مفاسد بزند، نه این که مفاسد کلانی مثل اختلاس‌ها علنی شود و بعد دیوان محاسبات ورود کند.

غلامرضا اسدالهی کاندیدای دادستانی، دیوان محاسبات را مهمترین نهاد نظارتی کشور دانست و تاکید کرد که باید دادستان جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرد.

نمایندگان امروز به روال جلسات گذشته ناظران در مجامع و شورا‌های مختلف را انتخاب کردند که همین موضوع تذکرات عده‌ای را به دنبال داشت؛ با این محور که مجلس باید به موضوعات مهم اقتصادی بپردازد و دستور هفتگی پارلمان سنخیتی با اوضاع اقتصادی و مشکلات پیش روی ندارد. برخی از نمایندگان حتی پیشنهاد برگزاری چند جلسه فوق العاده را دادند تا هر چه سریعتر ناظران انتخاب شده و مجلس وارد رسیدگی به موضوعات مهم‌تر شوند.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی رییس جلسه این گونه پاسخ انتقادات را داد که رویکرد مجلس یازدهم براساس مطالبه نمایندگان مبنی بر نظارت قوی است که حضور نمایندگان به عنوان ناظر در شورا‌ها یکی از همین موارد نظارتی است. درهمین مدت هم به دلیل وقفه شاهد برخی تصمیم گیری‌های بعضا خلاف قانون در شورا‌ها بودیم که می‌خواهیم با انتخاب سریعتر ناظران جلوی این روند گرفته شود.

در پایان جلسه مجلس هم نمایندگان متعددی از عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف انتقاد کردند. امان قلیچ شادمهر نماینده گنبدکاووس از وضعیت درمانی مردم مبتلا به کرونا گفت که حتی قشر محروم جامعه توانایی خرید ماسک ندارند و در صف مرگ منتظر خالی شدن آی سی یو هستند، مردم از بی اکسیژنی می‌میرند و دارو‌های نایاب در بازار سیاه به وفور و با قیمت گزاف یافت می‌شود.

نصرالله پژمان فر هم عملکرد دولت به خصوص در یک سال گذشته را بسیار بد توصیف کرد و گفت که یک سال دیگر بر بی‌احترامی به پاسپورت ایرانی گذشت. متأسفانه تحقیر ملت ما و کشور ما در حوزه بین المللی بیشتر شده، رئیس جمهور و وزرا به مجلس گزارش دهند علت ناامنی‌ها در داخل و اطراف کشور چیست. مجلس باید جلوی تخلفات دولت را بگیرد.

با توجه به صحبت‌های نمایندگان و تاکید آن‌ها بر نظارت قوی بر عملکرد دولت انتظار می‌رود در آینده نزدیک اقدامات عملی و نمود بیرونی آن در جامعه دیده شود.

در نهایت نمایندگان مجلس «مهرداد بذرپاش» را با ۱۵۸ رای از ۲۴۴ نماینده حاضر به ریاست دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند. همچنین انتخاب دادستان دیوان محاسبات در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان «علی کامیار» را با ۱۷۱ رای از مجموع ۲۳۵ رای ماخوذه به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب کردند.

در زیر مشروح سخنان دو کاندیدا را بخوانید.

                                                   بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور شد

بذرپاش: مبارزه با فساد و کم کاری باید در دستور دیوان محاسبات قرار گیرد

رئیس دیوان محاسبات کشف گریزگاه های قانونی و مبارزه با فساد را از ملزومات فعالیت دیوان محاسبات به عنوان مردمی ترین بخش نظام اسلامی برای اقامه عدالت عنوان کرد.

مهرداد بذر پاش در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس و در جریان بررسی کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات، گفت: دیوان محاسبات مصداق حسابرسی  و نهادی است که در قانون اساسی با هدف نظارت ملت بر وضع مالی کشور پیش بینی شده تا نظارت بر خرج کرد را دنبال کند و بتواند جلوی اسراف و تبذیر را بگیرد.

وی دیوان محاسبات را جلوه قانونی عدالت ورزی عنوان و خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات را می توان مصداق مردمی ترین بخش نظام اسلامی برای اقامه عدالت دانست اما آیا دیوان محاسبات اکنون به وظیفه خود عمل می کند؟ از دو هزار هزار میلیارد تومان بودجه چند درصد صرف ناکارآمدی ها شده است. این مبلغ می توانست چه سرمایه فیزیکی و اجتماعی ایجاد کند و ما الان با چه سرمایه ای مواجه هستیم؟

بذرپاش با طرح این سوال که دیوان محاسبات چقدر نظارت اثربخشی داشته است، خاطرنشان کرد: آیا اگر امروز دیوان محاسبات به جای این که ذیل مجلس باشد، ذیل دولت بود، تفاوتی می کرد؟ اگر بودجه دولت مبتنی بر عملیات و حسابرسی مبتنی بر عملکرد بود آیا ما دچار کسری بودجه می شدیم یا مازاد داشتیم؟ چقدر از بودجه در خدمت رفع نیازهای اساسی است؟ اگر دیوان محاسبات تعطیل شود چقدر در تصمیم گیری شما نمایندگان خلل ایجاد می شود و دیوان کجای تصمیم گیری نمایندگان است.

رئیس دیوان محاسبات با بیان این که مردم از مجلس انتظار حسابرسی و حساب‌کشی را دارند، افزود: با این میزان هدف رفت سرمایه چطور می شود به نفع مردم عمل کرد؟ مردم گله مند هستند و از مجلس انقلابی انتظار تحول به نفع کشور را دارند. همان قدر که از خطا باید جلوگیری شود با کارنکردن ها هم باید برخورد شود. اگر نقش نظارتی دیوان درست ایفا می شد چقدر بودجه هدر نمی شد.

بذرپاش ادامه داد: آیا ساختار بودجه ریزی و حسابرسی سکوی تولید است یا مانع جهش تولید؟ آیا قوانین ما پاسخگوی چالش های امروز است؟ دیوان محاسبات باید کلاف در هم پیچیده دخل و خرج را برای نمایندگان ساده سازی کند و کشف گریزگاه های قانونی، مبارزه با فساد، رویکرد پیشگیرانه و فعالانه و مبارزه با کم کاری را در دستور کار قرار دهد. در این جنگ اقتصادی که درآمد سرانه مردم در حال کاهش است و فشار به طبقات جامعه وارد می شود، ناکارآمدی پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: اگر دیوان محاسبات در انجام وظایف خود مطابق قانون اساسی عمل کرده و گزارش تفریغ بودجه را در زمان مناسب تقدیم مجلس کند، آن وقت چقدر اثر بخشی تصمیمات افزایش می یابد؟ پاسداری از بیت المال هدف اصلی دیوان محاسبات است. آیا می شود پاسدار بیت المال بود ولی به شرکتهای دولتی کم توجه بود تعریف بیت المالی که دیوان قرار است از آن پاسداری کند، چیست؟

بذرپاش اضافه کرد: بی شک این آغازی بر یک پایان بزرگ است و آن پایان ارزیابی های ظریف و بی خاصیت عملکرد دستگاه هاست. البته دیوان دچار کمبود زیر ساخت و محروم از برخورداری از پایگاه های اطلاعاتی یکپارچه است و نتوانسته به عملیات بر خط فرایند تفریغ بودجه دست یابد. اما اگر توفیق خدمت گزاری بر عهده من گذاشته شود ان شاءالله دیوان به سمت حسابرسی اثربخش می رود.

کامیار: در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی کوتاهی نخواهم کرد

کامیار: در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی کوتاهی نخواهم کرد

دادستان دیوان محاسبات تاکید کرد: دیوان محاسبات باید پرچم دار مبارزه با فساد باشد و بنده نیز قول می‌دهم در راه مبارزه با فساد در کنار مجلس کوتاهی نکنم.

علی کامیار ضمن تشریح برنامه‌های خود به منظور انتخاب به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب این مجلس را مجلسی قوی و انقلابی نامیدند و همانطور که مستحضرید مهمترین و تنها دستگاه وابسته به مجلس برای نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌های دولتی دیوان محاسبات است. حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم نشان داد که مردم به این مجلس امید بستند.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون نه جنگ و نه تحریم و نه ترور و نه فتنه نتوانست اراده مردم را برای رسیدن به اهداف بلند انقلابی سست کند. بلکه مردم را راسختر کرد ولی مردم در مقابل سوء استفاده‌های عده‌ای نادر که فرصت را برای چپاول بیت المال غنیمت می‌شمرند و به دنبال دست اندازی به بیت المال هستند خون دل می‌خورند. مردم از شنیدن اخبار اختلاس و سوء استفاده عده‌ای رنج می‌برند و هدف اصلی معاندین و مخالفین نیز این است  تا از این طریق دل مردم را خالی کرده و مردم را به کارآمدی نظام دچار تردید کنند.

دادستان دیوان محاسبات در ادامه تصریح کرد: بنده معتقدم فرزندان نسل چهارم انقلاب در راه مبارزه با فساد اقتصادی از پای نخواهند نشست و عصاره این جوانان در مجلس یازدهم حضور دارد و بنده نیز اگر توفیق پیدا کنم خدمتگزار این مجلس خواهم بود. بنده در دوره چهارم مجلس ریاست کمیسیون دیوان محاسبات را برعهده داشتم و اکنون نیز هدف بنده تکمیل خدمات آن دوره است. جز مبارزه با فساد نمی‌توان امید را به مردم بازگرداند و امروز مجلس در یک گام اساسی پرچم مبارزه با فساد را به دست رئیس و دادستان دیوان محاسبات می‌دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بنده از ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و اعضای آن تشکر می‌کنم که در چندین جلسه مطالب کاندیداها را شنیدند و انتخابی مستند داشتند. بنده دوازده سال از دوره اول تا دوره چهارم نماینده مجلس بودم و در دو سال ابتدایی در کمیسیون اقتصادی و در دوره سوم به عنوان رئیس کمیسیون دیوان محاسبات مجلس فعالیت داشتم. مجلس در آن زمان برای دیوان محاسبات کمیسیونی مستقل داشت. با توجه به سوابق بنده، من به مباحث دیوان محاسبات و نیروهای مخلص آن و کم کاری‌های آن تسلط دارم. دیوان نباید به دنبال مسائل کوچک برود بلکه ما باید به دنبال حل مسائل کلان که معیشت مردم را به چالش کشیده است، باشیم.

وی افزود: دیوان محاسبات باید پرچم دار مبارزه با فساد باشد و حرف اول را در مبارزه با فساد بزند. این که مفاسد کلان و اختلاس‌ها علنی شود و بعد دیوان به آنها ورود کند از نظر بنده کم کاری است. بنده سپاهی بودم و پاسدار خواهم بود و در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی در کنار مجلس کوتاهی نخواهم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۷۶
به سلامتی
تبریک به مجلس و منتخبان
دیوان محاسبات هم سرنوشت سایپا رو پیدا میکنه
تابناک پایین نوشتی 6+4 باید با این انتخاب مجلس بگم مجموعش میشه 11 یا 12 حداکثر 13
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
انتخاب شایسته و بجایی بود .خخخخخخ
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
مبارکه اقای بذرپاش برای تبریک ستاره چند مربع رو بگیریم؟
با چه رزومه ایی؟؟؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
شرایط احراز داشته ؟؟؟؟!!
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
زماني هم كه در سن 29 به سايپا آمد هرچي رزومه داشت البته اگه ميشد اسمش گذاشت رزومه مربوط مي شد به جاهايي كه احمدي نژادبود و برجسته ترين ويژگي ايشان رياست كتابخانه بود
قبلا هم از این شعارها زیاد شنیدیم ولی همیشه برعکس شد!!!
ایشون به عنوان اولین پرونده مشخص کنند چگونه به دوره دکتری دانشگاه علامه وارد شدند و روشنگری کنند .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
احسنت
در مورد اخراج قبلی از دانشگاه هم توضیح دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
ایشان بنا بر شایستگی و نبوغ خود به مدیریت سایپا، دوره دکتری علامه و رییس دیوان محاسبات شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
والبته اصلا سفارش هم هیچوقت نداشته!!!!
امیر
| Turkey |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
نامبرده متولد ۱۳۵۹ و پس از ۶سال با معدل ۱۲ از دانشگاه فارغالتحصیل و مستقیما بدون هیچ سابقه کاری به مدیر عاملی پارس خودرو و سپس سایپا و نماینده مجلس و پله های ترقی کاملا با شایسته سالاری دوید
ناسناس
| Netherlands |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
ضمنا سهمیه ای هم نبوده
بذرپاش؟همینکه این آقا مسولیت گرفتن خودش مشکل داره
لطفا یک رزومه ای از این دو نفر بدهید مردم بدانند اینها بر چه اساسی انتخاب شده اند؟ آقای بذرپاش چه تخصصی در امور مالی و حسابرسی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
ایشون جزء یاران وتیم تحفه هزاره سوم بودند که الحق این گروه دلار را یکشبه از هزار به چهار هزار تومان رساند ن دارند وبعضی از ایادیشون هم در زندان تشریف دارند
بذر پاش؟؟؟؟ با چه تجربه ای؟؟؟ این بود نتیجه مجلس انقلابی؟مجلس انقلابی یا دورهمی فامیلی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
بهرحال سفره ای پهن شده هرکسی یه لقمه برداره حالا رفقا باشن که بهتر .ولی دمشون گرم حداقل هوای رفیقو دارن و تو این روزگار نامرد نذاشتن یار گرمابه و گلستانشون بیکار بمونه
خوب خدا رو شکر حداقل مجلس بین بد و بدتر،بده را انتخاب کرد...
جناب آقای بذر پاش و جناب آقای کامیار، راه حل اصلاح اقتصاد کشور از مسیر اصلاح بانک ها می گذرد.
امیدواریم شما عزیزان مصالح کشور را همانند رئیس قبلی دیوان به ثمن بخس نفروشید و با عاملان فساد بالاخص در بانکها که مانند تارعنکبوت همه جا را گرفته اند، برخورد جدی داشته باشید.
لطفا قبل از ورود به دیوان و جلوس بر مسند این مسئولیت، با همه اقوام و بستگان درجه یک خودتان(مخصوصا برادر اگه دارید) اتمام حجت کنید و مراقب باشید مدیران عامل و هیئت مدیره بانک ها با وعده و وعید اعطای پست و مقام برای بستگانتان مخصوصا در شرکت های تابعه شان، شما را از ادای تکالیف ملی تان منحرف و منصرف ننمایند.
بزرگواران این آقایان مدیران بانک ها خیلی خیلی مرموزتر و پیچیده تر از چیزی هستند که به فکر شما برسد. گواه این ادعا بنده؛ حضور آنها در مسندهای قدرت به رغم سابقه خدمت نزدیک به چهل سال آنها است...
من الله التوفیق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
اصلا میدونی کار دیوان محاسبات چی هست
تابناک لطفا الان نظرها رو منتشر کن تا این آقایان از همین ابتدای کار بدانند که کار بسیار سخت و حساسی پیش رو دارند.
فساد سیستمی و گسترده امان کشور را بریده و انگیزه کار را از افراد تحصیلکرده و باسابقه و همچنین سالم سازمان ها را گرفته است.
بیشتر از تحریم این فساد ها دارند مملکت را به سمت نابودی می برند.
به ایشان تاکید کنید مراقب مکر و حیله مدیران و اعضای هیات مدیره بانکها باشند.
این آقایان مار خورده اند افعی(اژدها) شده اند.
چرا همه جا اسم بذرپاش دیده میشه ؟؟

این آدم به کجا وصله ؟!؟!؟!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
نمی تونید یه جوان شایسته را ببینید که پله های ترقی را به سرعت طی می کند و قرار است رییس جمهور شود. احتمالا از اونهایی است که هم توسط ا. ن. کشف شد و هم توسط شورای نگهبان طبق گفته امام جمعه پردیسان کشف خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
به بچه های بالا ....به قول یکی از سریالها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
بگم‌بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
جبهه پایداری
مصباح یزدی
ارگان نظامی خاص
روزنامه وطن امروز و شرکا
مهرداد بدرپاش و جایگاه رئیس دیوان محاسبات!! دکتر عادل آذر با اون همه سابقه مدیریتی و علمی رو کنار گذاشتن و بذرپاش رو کلی سوابق .... انتخاب کردن!
آفرین بر مجلس متخصص !
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
فکر کردید اصولگرائی با اصلاح طلبی فرقی داره؟ فکر کردید کسی از این ارودگاه به فکر مردم هست؟ زهی خیال باطل.
اگه واقعا صادق هستید جلوی افزایش خودسرانه قیمت خودرو را بگیرید.البته مطمئن هستم که انچه البته به جایی نرسد فریاد است
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
داداش ايشون وقتي اومد سايپا شركتي كه در اوج شكوفايي و ثروت بود را در زمان كوتاهي ورشكسته كرد كه آثارش هنوز هم هست
هه هه هه
بذرپاش؟
دیوان محاسبات؟
سواد مدیریتی یا رانت پرفشار احمدی نژادیا
این بود نتیجه مدیریت 96% سردار دکتر خلبان قالیباف ؟ :) :(
ای خدااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
بابا این با نردبان احمدی نژاد آوردنش بالا والا به احمدی نژاد ربطی نداره
بیچاره بذرپاش با این همه فساد سیستمی و مافیای ثروت و قدرت...
یه مشت شعار های تکراری از یه سری مدیران سفارشی تکراری!!!
این مملکت با این سفارشی بازی ها به هیچ جایی نمیرسه و این دور تسلسل همچنان ادامه خواهد داشت!!
آقای بذپاش مراقب این مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره متخلف و فاسد بانک ها باش...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
باشه بابا من قول میدم بهش بگم شما ناراحت نباش سه تا پیام از بالا تا الان گذاشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
؟کی باید مراقب بذرپاش باشه
بذرپاش: مبارزه با فساد و کم کاری باید در دستور دیوان محاسبات قرار گیرد:)))))
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
حالا باید بخندیم؟ جوک خیلی بی مزه ای بود.
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
کار اصلی دیوان محاسبات نظارت براجرای دقیق وقانونی بودجه وتصویب لایحه تفریغ بودجه سال قبل میباشد بدین معنی که دولت ومجلس ونهادهای نظارتی خیالشان از بابت اجرای صحیح بودجه قبلی راحت باشد. وقتی لایحه تفریغ بودجه در دیوان محاسبات تایید وتصویب شد معنی ان این است که دستگاه های اجرایی بودجه سالانه را بر اساس. قانون ودر محل خود هزینه کرداه اند.البته همه اینها فقط روی کاغذ است وعملا چه اتفاقی میافتد والله اعلم.اما نتیجه اش را همه میبینند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
شما اول تکلیف مدرکت رو مشخص بکن
باید دید
کی و با چقدر پول کشور را ترک خواهند کرد!
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
احسنت البته كي و با كي
از این شعارها زیاد شنیدیم ...... در این کشور، هیچکس یارای مبارزه با باندهای فساد را ندارد
من متاسف اینم که در مدیریت سیسم ژاپن ارشدیت مطرح است و مورد عمل ولی در ایران یک صفر کیلومتر را میگذارند مدیر یک شرکت خود رو سازی و الان بعنوان رئیس دیوان محاسبات که جایگاه دیوان را با اظهارات بیان شده معلوم شد که شناختی ندارد. اقای بذر پاش می بایست یاد بگیرد که دیوان محاسبات یک سیستم صرفا نظارتی است و ارایه گزارش به مجلس که از جمله تفریغ بودجه ( فراغت بودجه) یکی از انان است اینکه رئیس دیوان بگوید با کم کاری و فساد مبارزه میکنم جزء وظایف و حیطه ان نیست بلکه ایجاد تنش و تداخل وظایف است . مبارزه با فساد و تخلف طبق قوانین مربوط به هیات های رسیدگی به تخلفات ، وزارت اطلاعات و مهمتر از اینها قوه محترم قضاییه است .
در مجلس یازدهم صحبتهای جدیدی می شنویم مثل ؛ شفاف سازی یا مردمی سازی و.... نمایندگان محترم باید یاد بگیرند که نماینده مردمند پس مردمی سازی هیچگونه وجاهت ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
عالی بود . دردرا خوب تشخیص دادی ولی متاسفنه بذر پاس یاد گرفته در مقابل یک عده از کلمات بی ربط استفاده کنه و شنونده کم سواد هم فگر کند که بذرپاش انیشتن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
شناسايي فساد بخشي از مبارزه با آن است
جنابعالي هوچي گري نكن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
ناشناس ۲۲:۵۳هر دستگاهی و سازمانی وظیفه خاص خودشو داره و فلسفه وجودی اون سازمان براساس همون وظیفه اس .نمیشه که هر کسی از راه برسه و به اموری که بهش ربطی نداره بپردازه که یکی از افات سازمانهای ما همینه یعنی در همه امور فعالن جز در وظیفه ذاتی خودش .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
.....طفلک ,هنوز شرح وظایفش رو نمیدونه
عملکرد رئیس قبلی دیوان محاسبات بایستی مورد بررسی قرار گیرد
کاش آقای بذر پاش که داعیه ی مبارزه با فساد دارد، بفرماید دکتری خود را از کدام دانشگاه و با شرکت در کدام آزمون ورودی گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
ایشان در رزومه خودش اعلام کرده که پدرش پدر سه شهید است . . و خود براد سه شهید است و از 19 سالگی در کارهای اجرایی بوده بعنی ارشد و دکترای خود را درحین کار خوانده است .
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
نه بابا سابقه ريس بسيج دانش آموزي و دانشگاهي را هم سابقه مديريت حساب كرده
آقای بذر پاش معروف از سایپا ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
انجا را به گند کشید حالا نوبت مجلسه
از این مجلس هم امیدی بر نمی تابد. بذر پاش احمدی نژاد با تجارب درخشان در سایپا
همون اقای بذرباش سایپا هستند دیگه!؟ با سوابق درخشان و کامل مدیرتی !؟
نه دیگه تکلیف این مجلس هم مشخص شد. تمام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
فاتحه برای مجلس....
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
فاتحه براي ملت.......
همينكه به بذرپاش مجددا" مسئوليت دادند نشان از جناحي فكر كردن مجلس و دولت آينده است.
آقاي بذرپاش در مديرعاملي سايپا و يا نمايندگي مجلس چه گلي سر كشور و ملت زده وكه حالا بخواهد در ديوان محاسبات كار مثبتي انجام دهد .
چه جناح راست و چه جناح چپ هركدام حاكم كشور شدند جناح ديگررا متهم به فساد كردند
پس ملت بايد خدا را شكر كند
آقای بذرپاش که معلومه چقدر برای جامعه مفیدند قبلا هم هنرمندی از ایشون دیدیم
این اسمش مدیریت نیست، باند بازیه ، رفیق بازی و پارتی بازی ... ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
که البته در کشور بیدادمیکند
همین دیروز تابناک رپرتاژ اگهی اقای بذر پاش رو متشر کرد و حالا نظرات مخاطبین ببینید . کاش کمی .... هیچی بیخیال.
جناب آقاي بذرپاش اگرچه اعتقاد دارم افراد به مراتب شايسته از جنابعالي و اشخاص معرفي شده به عنوان كانديداي اين پست وجود دارند ولي ديگر همه چيز تمام شده و بايد به شما به خاطر منافع كشور كمك كنيم.
اول از همه پيشنهاد مي كنم ماهي يكبار از طريق همين سايت تابناك نظرات مردم و كاركنان سازمان هاي دولتي را بگير.
دوم خيلي خيلي مراقب نفوذ اين مديران عامل و روساي دستگاه هاي اجرايي مخصوصا مديران بانكها و موسسات مالي و اعتباري باش. اينها عاشق قدرت هستند و نفوذ اينها مانند راه يافتن شرك است كه از راه رفتن مورچه سياه در دل شب بر روي سنگ سياه خفي تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
آقای بذرپاش مراقب باش آلوده نشی
چون دیگه برای راه برگشتی نمی ماند
آقای بذرپاش از الان بذر انتخابات ریاست جمهوری رو داره می پاشه...مجلس هم واقعا ثابت کرد بی تجربه،هیجانی و کاملا حزبی عمل می کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
ادم قحطی نیومده که بشه رئیس جمهور
هر دم از این باغ بری میرسد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
اگر باغ وبری مانده باشد
حال متکلم از کلامش پیداست
از کوزه همان برون تراود که در اوست
متاسفانه این مجلس هم همانند قبلی است و فرقی ندارد
مجلس اقلیت و فرمایشی با انتخاب بذرپاش و همچنین قضیه قیر نشان داد که به نظر و رای اکثریت و منافع مردم کاری ندارد و از جای دیگر دستور می گیرد و مستقل نیست !!!!!!!!!
عملکرد بذرپاش در پارس خودرو و سایپا و همچنین مدرک پیام نورش را ببینید همه چی دستان میاد که انتخاب مجلس اقلیت و دستوری چی بوده !!!!!!!!!!!!!!!
دليل انتخاب اين دو نفر عدم وجود نيروي متخصص در ديوان است.به عنوان مثال انتظار داريد از داخل چه كسي را انتخاب ميكردند؟ براي نمونه رزومه يك نفر از كارمندان ديوان را مينويسم.به نظرتون اين فرد با اين رزومه ضعييف ميتونست كانديد رياست يا دادستاني بشه؟ بايد به مجلس حق داد.رزومه يك نفر كه گفتم به اين شرح است:
منتي نژاد
تحصيلات: ليسانس،فوق ليسانس،دكتراي حقوق.متاسفانه از دانشگاه تهران كه در ليست دانشگاههاي معتبر نيست!
تاليفات
ايشان از بيكاري كتابهاي زير را نوشته
محشاي قانون محاسبات عموم،حقوق كيفري مالي،جرايم عليه اموال دولت،حقوق ماليه عموم،حقوق ماليه اختصاصي،حقوق خصوصي سازي،مباحثي از ماليه عمومي،معيارهاي عيني و ذهني در حقوق كيفري
سوابق تجربي
نامبرده با سوابق ضعيف زير شايسته تصدي اين پست نبود:
كارشناس حقوقي ديوان محاسبات،رييس اداره حقوقي ديوان محاسبات،معاون مدير كل حقوقي ديوان محاسبات،مدير كل فني ديوان محاسبات،مشاور حقوقي رييس ديوان محاسبات،معاون تفريغ بودجه ديوان محاسبات،عضو هيات تطبيق محلس شوراي اسلامي،عضو شوراي حقوقي ديوان محاسبات،رييس كارگروه هيات عمومي ديوان محاسبات،
با اين سوابق ضعيف چطور ميشود پست تخصصي دادستان ديوان محاسبات را به امثال ايشان سپرد.پس تخصص و تجربه چه ميشود
در پست بعدي،رزومه افراد ديگر را اضافه ميكنم كه به درستي تصميم كميسيون برنامه و بودجه پي ببريد.متاسفانه عده اي كارشان شده سياه نمايي.
بابیس سال سابقه
شش سال بسیج داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان