بازدید 8313
تاخت و تاز کرونا در استان مرکزی؛

وضعیت اراک قرمز شد

رئیس علوم پزشکی اراک گفت: ️بر اساس آخرین آمار وضعیت شهرستان‌های استان مرکزی از لحاظ میزان شیوع کرونا در ۳۰ تیرماه ۹۹، وضعیت اراک قرمز شد و شهرستان‌های آشتیان، تفرش، دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند و محلات در وضعیت زرد قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۹۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 20 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان در این رابطه افزود: شهرستان‌های خمین، فراهان و کمیجان اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند. این شهرستان‌ها در هفته گذشته نیز در این وضعیت قرار داشته اند و تغییری در وضعیت آن‌ها صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه شهر اراک نیز، بر اساس آخرین وضعیت شهرستان‌های استان وارد وضعیت قرمز شده است که این شرایط در اثر عدم رعایت موارد بهداشتی و عدم توجه به توصیه‌های کارشناسان حوزه بهداشت و درمان اتفاق افتاده و اگر این شرایط ادامه دار باشد می‌تواند وضعیت را بحرانی‌تر کند.

️رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: شهرستان شازند در هفته گذشته در وضعیت سفید قرار داشت که متاسفانه در اثر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفته است.

️وی تاکید کرد: استان مرکزی در روز‌های ابتدایی شروع کرونا با شیوع بالایی همراه بود که با درایت و مدیریت صحیحی که در استان انجام شد و با رعایت توصیه‌های بهداشتی که مردم با فرهنگ استان انجام می‌دادند به خوبی این بحث مدیریت شد و تا مدت‌ها این شرایط مناسب پابرجا بود.

جمالیان گفت: متاسفانه در چند روز گذشته بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک شاهد حجم بالای بیماران بستری مبتلا به کرونا بوده است که تقریبا ظرفیت بیمارستان تکمیل شده و اگر این شرایط ادامه پیدا کند می‌بایست تمام بیمارستان‌های استان را فقط به بستری بیماران کرونایی اختصاص دهیم و این امر ضربه‌ای سنگین به حوزه سلامت استان وارد می‌کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر تنها راه برون رفت از این بحران، توجه مردم به توصیه‌های کارشناسان حوزه سلامت است. مردم فقط در موارد اضطراری بیرون بروند، از ماسک استفاده کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تا هرچه سریعتر این ویروس منحوس در استان ما و کشور ما مهار شود.

جمالیان همچنین امروز از شناسایی ۱۰۹ مورد مبتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت:️ بدین ترتیب تعداد موراد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۵۶۱۶ نفر رسیده است.

️وی در ادامه گفت: از تعداد ۱۰۹ مورد جدید در استان ۲۷ مورد این بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند. ۸۲ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

️ دکتر جمالیان در ادامه افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به این ویروس۲۴۷ نفر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر