بازدید 25295
پیمانه اقتصادی

عبدالناصر همتی: آرامش به بازار ارز خواهد رسید/ دلار و سکه پایین آمدند/ افت قیمت نفت با افزایش مبتلایان جهانی به ویروس کرونا/ از مبلغ وام اجاره چه خبر؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد رسید، دارایی غیرمستقیمی‌ها قطعاً برابر و یا بیشتر از مستقیمی هاست، افت ارزش بازار بورس عربستان با انتشار خبر بستری شدن پادشاه، ارزش ذخایر ارز و طلای روسیه در یک هفته ۴.۴ میلیارد دلار بالا رفت، ماسک را کجا و چند بخریم و آمار جدید از خرید تضمینی گندم را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 20 July 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد رسید، دارایی غیرمستقیمی‌ها قطعاً برابر و یا بیشتر از مستقیمی هاست، افت ارزش بازار بورس عربستان با انتشار خبر بستری شدن پادشاه، ارزش ذخایر ارز و طلای روسیه در یک هفته ۴.۴ میلیارد دلار بالا رفت، ماسک را کجا و چند بخریم؟ و جدید آمار از خرید تضمینی گندم را در بر دارد.


شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد رسید

امروز شاخص کل با ۵۹۷۷۰ واحد افزایش معادل ۳.۲۰ درصد به یک میلیون و ۹۲۴ هزار و ۷۹۸ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۵۷۵۸ واحد افزایش معادل ۳.۲۰ درصد به ۵۰۷ هزار و ۴۷۶ واحد، شاخص کل هم وزن با ۱۱۲۷۶ واحد رشد معادل ۲.۲۵ درصد به ۵۱۲ هزار و ۴۷۳ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۷۳۴۶ واحد رشد معادل ۲.۲۳ درصد به ۳۳۶ هزار و ۸۶۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۳۰۱۳ واحد افزایش معادل ۳.۰۰ درصد به دو میلیون و ۵۱۰ هزار و ۳۸۶ واحد، شاخص بازار اول با ۴۶۲۱۵ واحد افزایش معادل ۳.۳۱ درصد به یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۶۸۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۸۴۷۸ واحد افزایش معادل ۲.۷۱ درصد به ۳ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۶۹۰ واحد رسید.

 

در پیش گشایش چند نماد با صف خرید رو به رو بودند؟/ ورود شاخص کل به کانال یک میلیون و 900 هزار واحدی

در پیش گشایش چند نماد با صف خرید رو به رو بودند؟/ ورود شاخص کل به کانال یک میلیون و 900 هزار واحدی

دارایی غیرمستقیمی ها قطعاً برابر و یا بیشتر از مستقیمی هاست

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در پاسخ به این که اولین شرکتی که وارد بورس می‌شود کدام است، گفت: اولین و دومین شرکت نداریم در حال حاضر نزدیک به ۲۰ شرکت مدارکشان برای ارسال به ثبت آماده است و ۱۰ شرکت دیگر هم در حال تهیه اقدامات نهایی هستند به اعتقاد ما باید فرایند ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بورس به نحو همزمان انجام شده تا حقوق سهامداران رعایت شود و تقدم و تأخری برای ورود نداشته باشیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا ارزش سهام عدالت افرادی که روش مستقیم انتخاب کرده‌اند با کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند متفاوت است یا خیر گفت: ارزش سهام عدالت کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند برابر و یا به دلیل دارایی‌های دیگر برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، بیشتر از سهام عدالت کسانی است که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند. سخنگوی کانون شرکت سرمایه گذاری استانی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از ورود شرکت‌ها به بورس چه زمانی است، گفت: به نظر بنده اگر تدبیری در سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی و کانون شرکت‌های استانی باشد تمام شرکت‌ها را شهریور ماه در بورس پذیرفته شده خواهیم دید. حیدری در خصوص اینکه آیا امکان مشاهده ارزش سهام عدالت برای کسانی که روش آزادسازی غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند نیز فراهم است یا خیر گفت: تعداد سهام سهامداران نمایان است اما ارزش سهام به دلیل اینکه بعد از انجام افزایش سرمایه این ارزش مشخص خواهد شد قابل رؤیت نیست. /مهر

افت ارزش بازار بورس عربستان با انتشار خبر بستری شدن پادشاه

شاخص کل بورس عربستان در معاملات امروز با انتشار خبر بستری شدن پادشاه عربستان در بیمارستان، ۲.۰۸ درصد کاهش یافت و به ۷۲۶۸.۷۲ واحد رسید. صبح امروز، دیوان سلطنتی عربستان اعلام کرد پادشاه این کشور برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده است، اما جزئیاتی در مورد شرایط سلامتی وی ارائه نکرد. مبادلات تجاری در روز جمعه در بحبوحه یک کاهش گروهی بیشتر بخش‌ها از جمله انرژی، حمل و نقل و بانکی منفی شد. ارزش سهام آرامکو ۰.۹ درصد، ارزش سهام سابیک، بزرگ‌ترین شرکت پتروشیمی منطقه ۱.۷ درصد کاهش یافت؛ و در عین حال، ارزش بانک الاهلی، بزرگ‌ترین بانک این کشور ۰.۸ درصد و بانک الراجی ۱.۲ درصد افت کرد. /فارس


کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد افت شاخص ارزی بودیم. به گونه‌ای که نرخ خرید و فروش دلار در صرافی‌های بانکی و بازار آزاد، به صورت پلکانی کاهش داشت. هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ ۲۱۶۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰۰ تومان کاهش نرخ دارد. همچنین هر یورو در این صرافی ها، به قیمت ۲۴۱۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه، ۳۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.


عبدالناصر همتی: آرامش به بازار ارز خواهد رسید

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی با تیتر "سخنی بامردم عزیز و فعالان محترم اقتصادی" نوشت:

«این روز‌ها بنا به دلایلی که مشخص است، و قبلاً نیز اعلام کرده بودم، بازار ارز دچار نوسان شده است. با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روز‌های آینده بازار ارز به آرامش خواهد رسید. این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی‌کنند، یا اینکه تصور می‌شود برای تأمین کسری و یا دلایل دیگر، نرخ ارز را بالا می‌برند، بی اساس و یک برداشت و تصور کاملاً اشتباه است. دستورالعمل جدید در خصوص نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد و تأمین ارز واردات کشور، چند روزی است عملیاتی شده است. در این دستورالعمل، عملاً زمینه‌ای برای ایجاد تراکم غیر عادی تقاضا و نیز سوء استفاده از آن باقی نمی‌ماند. به همین دلیل متاسفانه در مقطع دو هفتهٔ اخیر، در کنار تعلل برخی صادر کنندگان برای عرضه ارز خود، برخی از سودجویان در صدد فروش ارز به واردکنندگان به نرخ‌های نامتعارف بوده اند. به واردکنندگان محترم توصیه می‌کنم که چند روزی را تحمل کرده و از چند روز آینده، به تدریج نیاز خود را از سامانه نیما تأمین نمایند. از صادر کنندگان محترم نیز انتظار می‌رود در فرصت چند روز باقیمانده از فرصت ایفای تعهد، ارز‌های خود را با نرخ‌های منطقی در بازار عرضه کنند تا خریدار لازم را داشته باشد. از صادرکنندگان عزیزی که تا امروز با برگرداندن ارز در خدمت تولید و اشتغال کشور بوده اند، قدردانی می‌کنم. مردم عزیز مطمئن باشند بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و اعاده ثبات، و برگشت به نرخ‌های تعادلی تمام تلاش خود را به کارخواهد بست.»


سکه در بازار تهران از کانال ۱۱ پایین آمد

بازار سکه در سومین روز هفته، به دلیل کاهش نرخ ارز، با افت نسبی قیمت‌ها همراه شد، به گونه‌ای که بر اساس اعلام اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش نرخ نسبت به روز قبل، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و هر ربع سکه نیز ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان ارزشگذاری شد. هر سکه یک گرمی نیز به رقم یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان معامله شد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان فعالیت بازار امروز، به رقم ۹۹۹ هزار تومان معامله شد.


ارزش ذخایر ارز و طلای روسیه در یک هفته ۴.۴ میلیارد دلار بالا رفت

آمار‌های بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد، ارزش ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور تنها در یک هفته ۴.۴ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۵۷۴.۲ میلیارد دلار رسیده است. این افزایش در روز‌های بین ۳ تا ۱۰ جولای رخ داده و این بانک می‌گوید رشد ارزی آن‌ها از محل تجدید ارزیابی مثبت آن‌ها بوده است. این آمار‌ها حاکی از آن هستند که از روز نخست سال جاری ارزش ذخایر فارکس روسیه ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. این ذخایر روسیه در سال ۲۰۱۹ معادل ۱۸.۳ درصد رشد کرده است. روسیه پیش‌تر رقم ۵۰۰ میلیارد دلار را برای ذخایر طلا و ارز خارجی خود تعیین کرده بود که حالا میزان آن‌ها بسیار بیشتر از رقم هدف گذاری شده است. طی ۴ سال گذشته، روسیه همواره میزان ذخایر طلا و ارز خود را افزایش داده است. سال گذشته میلادی این کشور ۸۶ میلیارد دلار به ارزش ذخایر خود اضافه کرد و در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۳۳ و ۵۵ میلیارد دلار به ذخایر روسیه اضافه شد. بانک مرکزی روسیه از طرف دیگر تلاش می‌کند تا ساختار این ذخایر را تغییر داده و سهم دلار را پایین آورده و طلا را جایگزین آن کند. سهم دلار از ذخایر ارز خارجی روسیه از ۴۳.۷ درصد در مارس ۲۰۱۸ به ۲۳.۶ درصد در ماه مارس سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.


افت قیمت نفت با افزایش مبتلایان جهانی به ویروس کرونا

روز دوشنبه، قیمت‌های نفت خام در حالی افت کرد که سرمایه‌گذاران نگرانند رشد مجدد شیوع کرونا در آمریکا باعث اختلال در ریکاوری بازار سوخت شود. تا ساعت ۱۳:۳۸ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۴ سنت یا ۰.۵۹ درصد افت کرد و به ۴۰.۳۵ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا همین ساعت با ۲۳ سنت یا ۰.۵۸ درصد افت به ۴۲.۸۹ دلار رسید. در حالی که پس از سقوط ۳۰ درصدی تقاضا در ماه آوریل تحت تأثیر قرنطینه‌های شدید کشور‌ها در مقابله با ویروس کرونا، اوضاع در حال بهبود و بازگشت بود، تشدید مجدد شیوع ویروس کرونا دوباره نگرانی در مورد کاهش تقاضای سوخت را افزایش داد.


ماسک را کجا و چند بخریم؟

به گفته رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) قیمت ماسک در داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی باید ۱۳۰۰ تومان و در سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس ۱۵۰۰ تومان باشد و فروش بیش از این نرخ تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند آن را گزارش کنند.


آمار جدید از خرید تضمینی گندم


خرید تضمینی گندم در کشور تـا ۳۰ تیرماه به ۶ میلیون و ۷۵ هزار تـن و ارزش آن به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید.

از مبلغ وام اجاره چه خبر؟

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان مبلغ ودیعه مسکن، گفت: پیشنهاد‌های مختلفی برای پرداخت تسهیلات موثر مطرح شده است، اما در این خصوص نهاد‌های مالی کشور به ویژه بانک مرکزی با توجه به توان تأمین مالی و جامعه هدف جمع بندی لازم را خواهد داشت و جزئیات را اعلام خواهند کرد. وی اظهار امیدواری کرد: به زودی در آینده نزدیک جزئیات و شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن اعلام خواهد شد و تا اعلام رسمی رسانه‌ها از گمانه‌زنی و ارائه برخی پیشنهاد‌ها به عنوان موارد نهایی پرهیز کنند. وی تصریح کرد: برخی رسانه روز گذشته خبری با موضوع تکذیب پرداخت تسهیلات به مستأجران منتشر کردند که این محتوا، صحت ندارد و به زودی پرداخت تسهیلات عملیاتی خواهد شد. امروز برخی ادعا‌ها مبنی بر ارایه وام ۷۰ میلیون تومان ودیعه اجاره مطرح شده بود. /ایرنا


سرپرست وزارت صمت: تولیدکنندگان نگران نباشند

حسین مدرس خیابانی در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه ارز مورد نیاز تولیدکنندگان را تحت هر شرایطی تأمین خواهیم کرد، گفت: تولیدکنندگان نگران نباشند چراکه تأمین ارز مورد نیاز تولید در اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است. سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مقوله بازار برای مردم به لحاظ امنیت روانی و ذهنی و برای دولت فوق‌العاده مهم است و خوشبختانه متولیان بخش بازار و بزرگان تشکل‌های صنفی بار‌ها ثابت کرده‌اند که بیشتر از همه دغدغه اداره و آرامش بازار را دارند؛ به نحوی که اصناف در دوران کرونا حماسه آفریدند و نشان دادند که بیشتر از همه به فکر مردم هستند. وی تصریح کرد: با تصمیم ستاد اقتصادی دولت، اقدام بسیار خوبی برای ترخیص و انتقال کالا‌های موجود در بنادر کشور و گمرکات کشور اتخاذ شده؛ این در حالی است که همواره موضوع تأمین مواد اولیه و کالا‌های اساسی در اولویت بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
راه مذاکره رو باز کنید، مردم امیدوار باشن در آینده درآمد ارزی کشور خوب میشه و تعادل به اقتصاد بر میگرده. الان مثل 500 سال پیش نیست که اقتصاد رو بشه جزیره ای اداره کرد، تمام اقتصاد کشورها به یکدیگر متصله. اگر مساله امریکاست، خب بنشینید با امریکا سر مسائل استراتژیک که با هم اختلاف دارین حرف بزنید. وگرنه همه میدونیم که هیچ کشوری وارد تجارت با ما نمیشه، حتی چینی ها حتی روسها، وقتی تحریم هستیم. شما الان یک حواله از چین به ایران انجام بده، ببین اصلا میرسه ایران، یا بانک درخواستت رو قبول میکنه؟ وقته نشه صادرات داشت، طبیعتا ارز خارجی وارد نمیشه، ریال ما هم در خارج تقاضا نداره، و مثل برگ خزان سقوط میکنه. مردم تحت فشار هستن، آیا فریادرسی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
ببخشید مگه مذاکره نکردیم؟ چند سال هم مذاکرات طول کشید، شما در زندگی شخصی خودتون حاضرید دوباره با طرف نامردی که زیر توافقش زده و هیچ اعتمادی به او نیست مذاکره کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
مردم باید مواظب باشن تحت تاثیر کانال های فیک تلگرامی قرار نگیرن،این کانال ها دیگه حناشون رنگی ندازه!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
دوست عزیز، دو نظر عزیزی که این طور پاسخ شما را میدهند، مطمئن باشید که حقوق های چندده میلیونی مفت میگیرند و این طور ....آنقدر تا زیر تشکشان ارز و طلا دارن که مدام این شعارها را میدهند. چون اون طرف فلان است، این طرف باید ثروت مملکت به تاراج برود. عجب توجیه خوبی!!!!!!!!!
تمام بالابردنها و پایین اوردن های نرخ ارز دست خودشان است و با این کار اره می کنند نوسانات بازار را.
از نظر اینها نرخ ارز یک عدد بیش نیست و ۲۵ و ۲۰ و ۱۵ و ۱۰ و ۵ تومان یکی هستند.
اقای همتی این نمایش ها دوره اش تمام شده .
دلار ۲۶۰۰۰ تومان دیروز کردید و اوردید پایین و الان ۲۳ تومان شد دیگه ارامش برقراره؟؟؟؟؟
سکه اگر با نرخ ادعایی تان باشد باید قیمتش ۹ میلیون باشد .
متاسفانه سیاست ارز مفت پاشی در سامانه نیما را ادامه میدهند.
یک پیشنهاد:
با توجه به اینکه میخواهد دلار را ببرید روی ۳۰ تومان بیایید سامانه نیماتون را به سینا تغییر نام دهید تا با مسمی تر باشد.
نیما تا الان بود
از این به بعد سامانه سینا ادامه دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
درست تر این است بگوییم ایشان اقتصاد کشور را ارّه میکند.
تکلیف حواله های ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ و ۲۵ که یکسری فعالان بازار
برای کالا و سفارشات خود داده اند چه میشود؟؟
داستان تکراری پایین اوردنهای نمایشی .
الان یکسری کالاها اتیکت خورده روی دلار ۲۴ و ۲۵ و امکان ندارد با اقدامات نمایشی بانک مرکزی قیمت انها پایین بیاید ولی وقتی دلار دوباره بر میگردد بالا همان اجناسی که قبلا اتیکت خورده بوده با دلار ۲۴ تومانی خواهید دید مجددا گران خواهند شد و در سطح کلان ببینید چه اتفاقی میافتد.
متاسفانه دولت از طریق نوسانات ارزی در حال کسب درامد است و ان هم در شبکه درون بانکی نه اینکه واقعا خرید و فروش ارزی در کار باشد و فقط در حال عدد سازی هستند در شبکه بانکی.
منتهی کسبه کف بازار متضرر اصلی و به او که دلار با نرخ تخیلی خودشان نمی دهند و طرف مجبوره برود از بازار ازاد با نرخ های بالا تهیه که مسبب ان فقط و فقط بانک مرکزی است.
اقای همتی خراب کردی و اقای سیف هزار مرتبه بهتر از شما بود و حداقل او نوسانگیری نمی کرد ...
فقط یک سوال؛ چگونه است دولت بر روی خودروی تولید داخل کنترل ندارد ولی بر روی ارز خارجی مانند دلار کنترل دارد؟؟؟؟؟
جواب واضح است چون خودروسازان مال بخش خصولتی هستند و دولت منتفع میشود از گرانی های خودرو.
پنیر قوطی دیروز سایز کوچک تهیه کردم دانه ای ۱۶۰۰۰ تومان .
دلار اقایون ارزان وقتی میشود مطمئن باشید نان‌بیشتری از سفره های تان غیب میگردد
هر وقت آقای همتی صحبت از آرامش در بازار ارز کردند شیب سقوط ارزش پول ملی بیشتر شده.






لطفا ایشون مثل آقای روحانی باشند و اصلا درباره دلار صحبت نکنند.
چندر وز آینده دوباره افزایش و اینبار هدف نهایی ۲۹ تومنه جناب همتی. بهتر از همه اینو میدونی. با تجویز مسکن های مقطعی مشکل حل نخواهد شد.
این چندمین بار است که با این ترفند نرخ ارز را بالا می برند؟ سه برابر کردن قیمت بنزین مشکل را حل نکرد، حالا باید دلار سه برابر شود. بعد هم ۲هزارتومان پایین می آورند و منت هم سر مردم می گذارند.
امروز و کاهش دستوری تابلو قیمتهای ارز در بازار نشان از اشفتگی ان دارد نه ارامش که اقای رییس ۵ تا کانال ارزی را در یک روز یکی کند!!!!!!
تمام گرانی های ارزی کار خود دولت است و نه دلالی هست و نه سفته بازی.
اقایون کیف میکنند با اکروبات بازی هایشان در کانالهای ارزی.
کانالهای ارزی ۲۴ و ۲۵ و ۲۳ یعنی تخیل!!!!!
کارهای اقای همتی امروز ثابت کرد تمام گرانی های ارزی ۲ هفته اخیر کار خود دولت بوده.
فقط یک سوالی بورس چگونه ابن قدر ارزشش میرود بالا وقتی ارز ارزشش می اید پایین ؟؟؟
شرکتها و سهام های نفتی کاری به نرخ ارز ندارد ظاهرا؟؟
اا همتی پیداش شد ؟؟؟
یه تعریف درست از پایین اومدن نرخ ارز بدید ما هم یاد بگیریم
خرد خرد بردید بالا الان بیاد رو 20 بمونه همه به به چه چه کنن ؟
فیلم درست کردید یا فکر کردید ملت نمیفهمن ؟
بقول فلانی، دلار ۲۵ تومن به ۱۵ تومنم برسه دیگه جوان ۳۵ ساله به ۲۵ سالی نمیرسه...
هورااااا کاهش 500 تومانی قیمت دلار بعد از افزایش 500 درصدی
بر طبل شادانه بکوب.
دلار بین 30 تا 40 هزار تومان بالا خواهد رفت. کاهش 3000 تومانی دلار صرفا یک شوی تبلیغاتی و یک عرضه سنگین یک روزه توام با تبلیغات فراوان است. اگر توانی داشتند ، کاهش به آرامی صورت میگرفت و نه به صورت شوک قیمتی !
تمام شعارشان پرهیز از نوسانات است ولی نه توان جلوگیری از افزایش تند را دارند و نه توان کاهش کند و ملایم را دارند !
نهایتا تا 2 3 روز دیگر دوباره قیمت افزایشی خواهد شد و این بار با قدرت بیشتر.
ازین بازی ها زیاد دیدیم.
قیمت کنترل نشد . دلاری که باید تا ۲۲ تومن گران میشد را تا ۲۵ تومن گران کردید و حالا ۳ تومن اضافی را کم کردید تا تیتر بزنید دلار ارزان شد
من که عادت کرد ام توی مسادل اقتصادی خلاف حرف مسئولان حرکت کنم و تا حالا راضی هستم.
خیلی وقته که دارید از این حرف ها می زنید
دلار ارزان شد !!! این تیتر اول خیلی از سایتها ی خبری است وامشب هم صداوسیما حسابی درمورد ان گردوخاک خواهد کرد!!!!!!!
دراین لحظه (ساعت ۱۵:۱۵) قیمت اسکناس دلار ۲۲۸۰۰ تومان است اما قیمت حواله ۲۴۱۰۰ تومان است این عدم تناسب کاهش قیمت در اسکناس وحواله نشانه چیست؟ چرا قیمت اسکناس حدود ۳۰۰۰ تومان پایین امد ولی قیمت حواله فقط ۱۰۰۰ تومان کم شد؟؟؟
تحلیل اول: کاهش قیمت دلار واقعی وپایدارنیست وبزودی به کانال ۲۵۰۰۰ تومان بازخواهدگشت
تحلیل دوم: تقاضای اصلی وعمده برای ارز مربوط به حواله ( انتقال سرمایه ها به خارج ازکشور) است نه اسکناس
دلار رو میرسونن به ۲۶
بعد یک نمایش راه میندازن ومیارنش روی ۲۲-۲۳
وبعدش وع میکنن به تعریف وتمجبد از مدیریت وتدبیرشون ولرای خودشون هی پپسی بازمیکنن !!!!
واقعا مردم روچی فرض میکنن؟؟!
اقای همتی برخورددوگانه با بازارهای سرمایه گذاری حمایت بی چون وچرا ازبورس وسرکوب بازارهای رقیب ان والقای روانی وتبلیغات شبانه روزی دیگرجواب نمیدهد!
نمیشود بورس به دومیلیون واحد وبالاتربرسد وانتظارداشته باسید بازارهای رقیب ان متناسب بارشد ۱۸ برابری بورس دریکسال رشد نکنند
مطمئن باشید قیمت ارز ظرف چندروزاینده نه تنها به کانال ۲۵ بازمیگردد بلکه بسرعت به کانال ۳۰ هزارتومان وبالاتر وارد خواهد شد
نمیشه که بورس نورچشمی تا هرکجاخواست رشد کنه ۲۰-۳۰ برابر بشه بعدتوقع داشته باشید ارزوطلا رشدنکنند هروقت بورس برگشت به ۳۰۰ هزار واحد دلار هم میشه ۱۳۰۰۰ تومان !!! اگربورس بشه دومیلیون وبالاتر منتظر دلار ۳۰ هزارتومانی وبالاتر باشید !!!
اقاي همتي نقش شما درپايين امدن قيمت ارز وطلا چيست
با سلام. شما مسئولین اگر اظهار نظر نکنید، بهتر است. برادر همتی اگر امکان دارد، در یک بازه مشخص ابتدا میزان افزایش قیمت دلار و سکه را بگویید و سپس در مورد کاهش ناچیز قیمت آنها هیاهو کنید.
به خدا خسته شدیم!!! کی آرامش به این جامعه و مردم بی بضاعت بر می گردد؟؟؟
پس دیگه مطمئن شدم همینطوری میرن بالاتر
عمدا در بازار ارز دخالت نمیکنند اجازه میدهند ارز حسابی افزایش پیدا کند و به دنبال آن جنس های مورد نیاز مردم هم افزایش یابد بعد دخالت میکنند قیمت اجناس هم کاهش پیدا نمیکند نظارت هم زیر صفر است
سرپرست وزارت صمت: تولیدکنندگان نگران نباشند
معلومه نباید مشکل داشته باشند دولت بازار را اشفته کرده حالا هرکی زرنگه ماهی خودشو بگیره
بیچاره مردم
پروپاگاندا والقای روانی برای کاهش قیمت ارز وطلا وتشویق به سرمایه گذاری دربورس نورچشمی تاابد جواب نمیده !!!
تا دوتومن دلار میاد پایین این آقای همتی میاد میگه آرامش به بازار طلا و سکه و دلار برگشته . خوب 10 تون بردی بالا دوتومن آوردی پایین . اگه راست میگی دلار رو به سال 90 برسون
لطفا لفظ آرامش را برای ملت معنی کنید . اینکه ارز طوفانی بالا برود و با نسیم پائین بیاید آرامش است ؟! برای تولید کننده و فروشنده که نانشان ( تولید و فروششان) را به نرخ روز میخورند غمی نیست . بدبخت ان کارگر ، کارمند و بازنشسته ای است که ارزش حقوق تیر ماهش با فروردینش بیش از ۳۰٪ کاهش داشته است ایکاش این ۱۵ ٪ را اضافه نمی کردند و بجای آن قیمتها ثابت میماند. این روزها کار بیشتر فروشندگان کالا و خدمات در مواجهه با خریدار این است که
صبر کنید قیمت بگیرم ! و تلفن بدست دنبال قیمت جدید هستند شرمتان باد که به سود قانونی قانع نیستید مارا چه شده که بر حق همدیگر نیستیم کجایند ان مردمی که در طول جنگ از یک تخم مرغ که دارایشان بود می گذشتند و آنرا به جبهه اهدا میکردند . آیا اینهمه بلا سیل ، زلزله ، آتش سوزی و.... و اخیرا ویروس منحوس کرونا دلیل بر رفتار ما نیست !
آقای همتی یادش میاد آخرین باری که وعده بازگشت و آرامش نرخ دلار رو داد کی بود؟ فکر کنم بعدش حدود ۸ هزار تومان بالاتر رفت لذا پیشنهاد میکنم وعده ندهند چون ممکنه قیمت به ۳۰ هزار تومان برسه
اقای همتی کجای دلار پایین آمده ؟ مگر قول نداده بودید که امسال تورم بیش از 22درصد نخواهد شد ؟ پس کو ؟ چرا با روح و جسم مردم ضعیف بازی می کنید ؟ چرا استعفاء نمی دهید و واقعیت ها را به مردم نمی گویید ؟ و چرا های دیگر
به نظرتون دلار از ۱۱ تومن بشه ۱۸ تومن بهتره یا از ۲۳ تومن بشه ۱۸ تومن؟ طبیعتا مردم ساده دومی رو میپسندن و خوشحال ازینکه قیمت دلار اومد پایین، اینه آرامشی که دولت روحانی قراره ایجاد کنه
دقیقا یک ماه پیش :

دلار زیر ۱۹ هزار
سکه زیر ۸ میلیون
طلای ۱۸ عیار ۷۷۰ هزار

الان بعد از یک ماه :
دلار حدوداً ۲۳ هزار
سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰
طلای ۱۸ عیار حدودا ۱ میلیون

کانال‌های خبری امروز اومدن نوشتن ریزش شدید دلار و طلا . برو ببین ماه پیش قیمتا چند بوده بعد بنویس!

دلار ۱۸ تومانی در یک ماه میبرن ۲۶ بعد میارن ۲۲ میگن ریزش شدید قیمت ها . ما هم خوشحال میشیم که همه چی باهاش پایین میاد!

مخالف کاهش قیمت ها نیستیم اما این حرکت بیشتر تمسخر مردم است ...
از دلار ۲۶ تومنی نباید ترسید

از مردمی بترسیم که وقتی دلار از ۲۶ میرسه به ۲۲ میگن خدا رو شکر
اقای همتی از رویا بیرون بیاٸید شماها علم این کار را که برای دلار و ارز کاری بتوانید انجام بدهید را ندارید جز حرف ....
هر وقت به 16000 رسوندی و تثبیتش کردی بیا و حرف بزن.
نتیجه بی تدبیری دلار 22000 تومانی شده است . چوبش را که می خورد؟ مردم ! حالا هی بگویند که یه خاطر کسری بودجه نبوده است. به خاطر مسایل دیگر نبوده است. نتیجه بالا بردن نرخ ارز نیمایی بوده است همین چند سال پیش ارز مبادله ای بود 2400 تومان و چند سال قبل تر از آن که از این مسخره بازیها نبود قیمت دلار بین 800 تا 1000 بود....
دلار 13 هزارو کرده 26 هزار بعد کرده 23 هزار میگه کنترل کردم.
مشکل ،افت قیمت سکه ودلار نیست ،مشکل اینکه کالاهائی که با بالارفتن قیمت سکه ودلار ،گران شدن دیگه بعد از افت قیمت دلار وسکه هیچ فرقی نمی کنند
همین روزنامه هایی که با بزرگترین فونت خبرکاهش موقت قیمت دلاروسکه را تیترکردند زمانیکه دلاربه ۲۶۰۰۰ تومان رسید کجابودند؟ زمانیکه بورس نورچشمی پی درپی سقوط میکرد چه میکردند ؟!؟ دلار بازهم به کانال ۲۵ وبالاتربازخواهدگشت و بورس هم بشدت سقوط خواهد کرد این روزنامه ها وسایتهابازم شتردیدی ندیدی !!!
وقتی ارز بره بالا اگر هم پایین بیارید بیفایده است چون کالاها همان بالا می ماند.
تا کرونا را کنترل نکنید اقتصاد راه نمیافته!
دولت هیچ برنامه ایی برای واکسن ندارد!!!
این واکسنی که داره تایید میشه باید از قبل پول بدهید رزرو‌کنید تا به تعداد کافی تولید بشه و باید یک برنامه ریزی علمی بشه که اول چه گروهی باید واکسینه بشن بعد کدوم و ... ؟ کجاها باید واکسن بزنن و محل نگهداری آماده بشه و ... به مردم آموزش داده بشه و‌آگاهی و ... این پولهای ایران که در خارج بلوکه شده بروید مذاکره کنید بجاش واکسن بدهند
این واکسن مثل واکسن هپاتیت باید بعد از مدتی تکرار بشه تا اثر بلند مدت بذاره. پس حداقل ۲۰۰ میلیون واحد واکسن لازم دارین ! ۵ یا ۶ میلیارد دلار پول میشه! از حالا باید فکرش باشید
آقای ظریف دست بجنبون!
تجربه ی گرم کردن شیر رو در منزل همه داریم. اگه بخوایم شیر رو مدت زیادی حرارت بدیم بعد از اینکه شیر به نقطه جوش رسید و برای اینکه سر نره شعله رو کم میکنیم (با همون حرارت) و مجدد افزایش دما میدهیم
داستان دلار و افزایش نرخ اون همینطوره تا اونجا که راه میده و سروصداها بالا نرفته دلار رو میبرن بالا، بعدش میبینن داره حرف و حدیث دلار تو جامعه بالا میگیره یه کمی نرخش رو کم میکنن (مثل الان که همه حس میکنیم یکم وضع دلار بهتر شده) و مجدد این فرآیند ادامه پیدا میکنه تا اینکه ......
سرمایه گذاران در بازار ارز وطلا فریب شانتاژهای روانی رانخورید و ارزوسکه های خودرامفت ازدست ندهید:
دلار امروز تا ۲۱۲۰۰ وسکه تا ۱۰ میلیون تومان پایین امد ولی بعدازان روند صعودی داشت ودراین لحظه (ساعت۱۴:۲۱)نرخ دلار ۱۲۷۰۰ وسکه ۱۰۲۰۰ هزار تومان است !!!
دلار به درد کسی نخواهد خورد اگر قیمتش بالا باشد و مردم قید خرید کالاهای وابسته به دلار را خواهند زد و محتکرین دلار ضرر خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
شما کامل از قصه اقتصاد پرت هستی داداش
همون پراید هم وابسته به دلاره
ناشناس
| France |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
نه دوست عزیز ، پرت نیست. ایشون باور کرده که ما خودکفا هستیم. شاید هم دوست داره که باور کنه.
ایشون باور کرده که ما ماشین سمند و ... میسازیم/ هنوز چند سال نیاز است که مانند سمند، مردم متوجه شوند، تمامی چیزهایی که ادعای ساخت آن را میکنند، حداقل در چندین درصد، فناوری ساخت آن را ندارن و قطعات را قانونی یا غیرقانونی وارد کشور میکنند. ...
امیدوارم باتصمیمات غلط با کاهش قیمت دلار به زیر ۲۲ هزار تومن سبب سقوط بورس سهام
نشوید چون همه خریداران بورس سرمایه های
ضعیف هستن اگر متظرر بشن شاهد تجمع وتحسن ۴ میلیون نفر جلوی بورس کالا نشویم
سلام. با تشکر از مدیریت تابناک
آقای همتی عزیز، منتظر این صحبت ها از سوی شما، پس از انتخابات آمریکا و قبل از انتخابات ایران در چند ماهه آتی بودیم. اما این نشان میدهد که اوج قیمت، 5 هزار تومان نیست و احتمالا به سمت 30 و 40خواهیم رفت.
جناب آقای همتی:
آخه همه که دلال نیستند. خیلی مشاغل، ارتباط مستقیم و غیرمستقم با قیمت ارز ... . شما میدونی با این کاری که جدیدا انجام میدی، یعنی با یک شوی تبلیغاتی، بر احساسات مردم تاثیر میگذاری و یک شب قیمت ارز را پایین میکشی و دوباره .... و باز میگویی که دست ما نیست، چه تولیدات و خدماتی، چه صادرکنندگان و واردکنندگانی نابود و فلج میشوند. عملا کشور را نابود کرده اید.

مدیریت عزیز tabnak، خواهش میکنم که در کنار این طور اخبار و تصاویر، همزمان صحبت ها و تصاویر مستند این عزیزان را قرار دهید تا مردم قضاوت کنند.
صحبت های رئیس محترم جمهور در صحن مجلس (یکی دو سال قبل)
ما عملا جلوی بالا رفتن قیمت ارز در شهریور گذشته را نگرفتیم تا از فشار سال آینده بکاهیم و آن را تقسیم کنیم.
من نمیدانم اقتصاددانان رسانه ها و ... دیگه چرا به دنبال دلایل بالا رفتن ارز میگردن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار