بازدید 8803
۳

کاهش قیمت دلار در راه است؟

همتی در یادداشتی نوشت: این روزها بنا به دلایلی که مشخص است، و قبلاً نیز اعلام کرده بودم، بازار ارز دچار نوسان شده است. با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهد رسید.
کد خبر: ۹۹۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸ 20 July 2020

کاهش قیمت دلار در راه است؟

بازار ارز این روزها، در کانون توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. از یک سو متقاضیان ارز و از سویی دیگر مردمی که در این سال ها، به تاثیر مستقیم نرخ دلار بر قیمت سایر کالاها و خدمات پی برده اند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در این میان نرخ دلار به عنوان شاخص ارزی در معادلات اقتصادی ایران، به کانال های تاریخی رسیده است. دلاری که در سال 97 به کانال نوزده هزار تومانی رسیده بود و پس از آن به یکباره با ریزش مواجه شد، حالا با عبور از کانال نوزده هزار تومان، به رقم 23100 تومان در صرافی های مجاز و بانکی رسیده است. هرچند در بازار آزاد، خبرها از دلار 25 هزار تومانی حکایت دارد.

حال پس از انتقادات بسیار از سوی فعالان اقتصادی و بسیاری از مردم گوچه و بازار، شاهد واکنش رئیس کل بانک مرکزی به اتفاقات اخیر در بازار ارز هستیم.

عبدالناصر همتی که در این یک سال و چند ماه سعی کرده است پیام ها و تحلیل های خود را از صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام به گوش مردم برساند، در جدیدترین یادداشت خود با عنوان "سخنی بامردم عزیز و فعالان محترم اقتصادی" در خصوص روند این روزهای بازار ارز و آینده آن، نکات مهمی را گفته است.

کاهش قیمت دلار در راه است؟

متن کامل یادداشت رئیس کل بانک مرکزی در ادامه آمده است:

«این روزها بنا به دلایلی که مشخص است، و قبلاً نیز اعلام کرده بودم، بازار ارز دچار نوسان شده است. با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهد رسید.

این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی کنند، یا اینکه تصور می شود برای تأمین کسری و یا دلایل دیگر، نرخ ارز را بالا می برند، بی اساس و یک برداشت و تصور کاملاً اشتباه است.

دستورالعمل جدید در خصوص نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد و تأمین ارز واردات کشور، چند روزی است عملیاتی شده است. در این دستورالعمل، عملاً زمینه ای برای ایجاد تراکم غیر عادی تقاضا و نيز سوء استفاده از آن باقی نمی ماند. به همین دلیل متاسفانه در مقطع دو هفتهٔ اخیر، در کنار تعلل برخی صادر کنندگان برای عرضه ارز خود، برخی از سودجویان در صدد فروش ارز به واردکنندگان به نرخهای نامتعارف بوده اند.

به واردکنندگان محترم توصیه می کنم که چند روزی را تحمل کرده و از چند روز آینده، به تدریج نیاز خود را از سامانه نیما تأمین نمایند. از صادر کنندگان محترم نیز انتظار می رود در فرصت چند روز باقیمانده از فرصت ایفای تعهد، ارزهای خود را با نرخ های منطقی در بازار عرضه کنند تا خریدار لازم را داشته باشد.

از صادرکنندگان عزیزی که تا امروز با برگرداندن ارز در خدمت تولید و اشتغال کشور بوده اند، قدردانی می کنم. مردم عزیز مطمئن باشند بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و اعاده ثبات، و برگشت به نرخ های تعادلی تمام تلاش خود را به کارخواهد بست.»

 

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
وقتی بدون هیچ دلیلی شاخص بورس ده برابر میشه یعنی ارزش ریال ده برابر کاهش یافته
باید یا منتظر برگشت بورس به شاخص دویست هزار باشیم یا کاهش ارزش پول ملی
انتخاب با کسانی هست که شاخص بورس را بی دلیل ده برابر کردند
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
اقای همتی ، شنیدی میگن بزک نمیر بهار میاد، کمبوزه با خیار میاد،به نظر شما این سیستم مالی که تو مملکت ما داره اداره میشه اگه شما میتونستید کنترل کنید، دلار 4000تومنی که 25000تومن نمیشد، بهتر شما هم خودتون رو اذیت نکنید.
به ایشان بگویید اصلا کاری کنند که دلار بشود 1000 تومان. آیا اجناس که بعضی از آنها طی این شش ماه گذشته 2 و 3 برابر شده اند به قیمت قبل بازمیگردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعید است این اتفاق بیافتد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار