بازدید 61785
دو هزار و هفتاد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

شکایت ۳۶ نماینده مجلس از جهانگیری / واکنش آشنا به ادعای یک نماینده مجلس / بقایی قصد فرار از کشور را داشت؟ / پیش‌بینی یک اصلاح‌طلب از تاثیر کرونا بر انتخابات ۱۴۰۰

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش دستیار رئیس مجلس به ادعای یک نماینده / توضیح یک نماینده درخصوص اظهارات جنجالی‌اش درباره واگذاری کیش / توئیت معنادار محسن هاشمی در مورد کرونا و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 18 July 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 

توئیت معنادار محسن هاشمی در مورد کرونا

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نوشت: دولت به ویروس کرونا رانت داد. محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پستی توئیتری نوشته است: در اوج گیری دوباره کرونا تقصیر مردم ۳۰ درصد و سهم دولت ۷۰ درصد است، چون دولت یکباره تصمیماتش را به نفع کرونا کرد و ویروس رانت داد. وی نوشته است: من اگر اختیار داشتم، فعالیت‌ها را دو هفته تعطیل می کردم و محدودیت‌ها را آنقدر ادامه می دادم تا آمارها رو به افول برود.
 

پیش‌بینی یک اصلاح‌طلب از تاثیر کرونا بر انتخابات ۱۴۰۰



یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که کرونا بر فضای سیاسی کشور به شدت تاثیر گذاشته است گفت: اگر شرایط همین گونه پیش برود، شاید با یک فضای سرد برای انتخابات ۱۴۰۰ مواجه شویم.جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیرگذاری بیماری کرونا بر مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: کرونا به شدت بر فضای سیاسی کشور تاثیر گذاشته است. اکنون جلسات سیاسی و حزبی تعطیل است و اگر جلساتی در فضای مجازی هم باشد تاثیر زیادی ندارد. جلسات علمی و آموزشی تشکل ها هم تعطیل شده است.وی ادامه داد: کرونا حتی بر همفکری و تبادل آرا و افکار هم تاثیر گذاشته است. اگر این بیماری همین گونه پیش برود و کنترل نشود، بر انتخابات ریاست جمهوری هم تاثیر می‌گذارد و موجب ایجاد یک فضای سیاسی سرد می‌شود؛ زیرا مردم جرأت نمی‌کنند دور هم جمع شوند و تبادل آرا داشته باشند و اگر شرایط همین گونه باشد شاید امکان سفرهای استانی و جلسات تبلیغاتی فراهم نشود و تنور انتخابات گرم نشود.این فعال سیاسی با اشاره به تاثیر تبعات اقتصادی کرونا بر فضای سیاسی کشور خاطرنشان کرد: مردم زمانی با شور و شوق در فعالیت‌های سیاسی شرکت می‌کنند که از نظر مادی و اقتصادی مشکلی نداشته باشند. اما وقتی دچار مشکلات معیشتی باشند دیگر فرصتی برای پرداختن به مسائل سیاسی ندارند. با توجه به وضعیتی که پیش آمده، مردم دیگر رغبت زیادی برای مشارکت سیاسی ندارند، زیرا بسیاری از خانواده‌ها با بیماری کرونا درگیرند و از حضور در اجتماعات پرهیز می‌کنند. البته اگر شرایط تغییر کنند، شاید گرایش مردم هم نسبت به مسائل سیاسی عوض شود.
 

انتقادات شدید فعال اصلاح‌طلب از مجلس یازدهم



فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مجلس یازدهم مجلسی نیست که بتوانیم بگوییم، جامعه امروز ایران را نمایندگی می‌کند. سقف رای یک نماینده مجلس یازدهم بیش از ۱۰_۱۲ درصد واجدین حق رای نیست.سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در رابطه با مجلس یازدهم و غلبه حاشیه بر متن در این مجلس گفت: مجلس یازدهم مجلسی نیست که بتوانیم بگوییم، جامعه امروز ایران را نمایندگی می‌کند. سقف رای یک نماینده مجلس یازدهم بیش از ۱۰_۱۲ درصد واجدین حق رای نیست. مجلس کنونی مجلس ۱۰درصدی‌هاست و طبعا ۹۰ درصد مردم در این مجلس نماینده‌ای ندارند که صدای آن‌ها باشد. در شروع کار این مجلس اعلام کردیم که درست است این مجلس رای خودش را از ۱۰-۱۲ درصد مردم دارد، اما طبق سوگندی که در روز نخست نمایندگی یاد می‌کنند، باید نقش نماینده ملت را ایفا کنند، نه صرف گرایشات سیاسی خودشان را. شریعتی افزود: وقتی یک مجلس یکدست از یک جناح سیاسی تشکیل شده، از عقلای جمع و زعمای مجلس انتظار می‌رود که اکثریت مجلس را به نوعی اداره کنند که خواست و مطالبات جامعه ۸۰ میلیونی ایران در این مجلس، طرح و بحث شود. در یک و ماه اندی که از شروع مجلس یازدهم می‌گذرد، جز پرداختن به حواشی برنامه مشخصی ندیدیم.این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره انتقادات مجلس به دولت بیان کرد: این مجلس انتقاداتی به دولت دارد، اگر خودش برنامه بهتری برای اجرا در دولت دارد، در این صورت اختیار دارد که قانون بودجه سال ۹۹ را اصلاح کند، یا طرح‌هایی را ارائه دهد که دولت را مکلف کند در جهت اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه، حرکت کند.
 

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به پاریس منتقل شد



معاون حقوقی وزارت امور خارجه گفت: جعبه سیاه هواپیما اوکراینی به پاریس منتقل شد. «محسن بهاروند»، معاون حقوقی وزارت امور خارجه، در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت جعبه سیاه هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین که بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ از سوی پدافند هوایی سپاه پاسداران، پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران به مقصد کی‌یف، هدف قرار گرفت، گفت: جعبه سیاه دیروز توسط مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری و یک نفر از قضات به پاریس منتقل شد و روز دوشنبه عملیات خوانش آن شروع خواهد شد. در این رابطه دولت فرانسه همکاری بسیار خوبی با هیات ایرانی داشته است که جا دارد از فرانسه، تشکر کنم.
 

بقایی قصد فرار از کشور را داشت؟



مهران عبدالله پور وکیل حمید بقایی با اشاره به آخرین وضعیت موکل خود اظهار کرد: پس از تصادفی که موکل بنده در غرب کشور داشت، هم اکنون با اجازه و نظر پزشکی قانونی خارج از زندان در حال تکمیل روند درمان خود است.وی ادامه داد: در حال حاضر روند درمان موکل بنده در منزل انجام می‌شود و تا زمانی که پزشکان تشخیص دهند و او اجازه داشته باشد، در خانه و خارج از زندان می‌ماند.این وکیل دادگستری با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر احتمال فرار حمید بقایی اظهار کرد: برخی شایعات وجود دارد که بر اساس آن گفته شده از آنجایی که آقای بقایی غرب کشور تصادف کرده در حال خروج از کشور بوده است، اما اگر کسی قصد فرار از کشور را داشته باشد با خودروی شخصی خود این کار را انجام می‌دهد؟عبدالله پور گفت: آقای بقایی را همه می‌شناسند و او با خودروی شخصی خود به غرب کشور رفته بود، پس اینکه گفته می‌شود قصد فرار داشته عقلانی نیست.وی ادامه داد: موکل بنده در غرب کشور بزرگ شده و پدر او در کرمانشاه نظامی بوده است، به همین دلیل از فرصت به وجود آمده استفاده کرده تا به سفر برود و همان جا تصادف کرد و اکنون در خانه است.
 

توضیح یک نماینده درخصوص اظهارات جنجالی‌اش درباره واگذاری کیش

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تکذیب اظهارات منتسب به خود گفت: بنده به هیچ عنوان در مصاحبه تلویزیونی خود موضوع واگذاری جزایر ایران به چینی‌ها را مطرح نکرده‌ام.محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص اظهارات منتشره از سوی وی مبنی بر «واگذاری چند جزیره به کشور چین در قالب یک سند همکاری با این کشور»، اظهار داشت: بنده به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم که یک واگذاری در حال شکل گرفتن بوده و طرح این موضوع بیشتر شبیه به یک «دیوانگی» است.وی ادامه داد: اگر در مصاحبه اخیر خود نیز به این اشاره کرده باشم، حتما یک خلط کلامی در بیان من رخ داده است.
 

طعنه‌های سنگین شمخانی به پمپئو



شمخانی در پاسخ به سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا گفت: اعتراف به شکست مقابل ایران قدرتمند بهتر از لاف‌های احمقانه و بی پشتوانه است.دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در پاسخ به ادعاهای اخیر مایک پمپئو نوشت: "پمپئو گفته است ما از اساس تغییر رفتار داده ایم، چون دربرابر آنها فقط قدرت جواب می دهد نه مماشات. بیش از ۴۰ سال است که همه قدرت خود را برای شکست ایران به کار برده اما همچنان ناکام هستید. اعتراف به شکست مقابل ⁧ ایران قدرتمند⁩ بهتر از لاف‌های احمقانه و بی‌پشتوانه است."مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده طی سخنانی بامداد شنبه گفت: دولت آمریکا پس از خروج از برجام به کلی سیاست جدیدی را در قبال ایران در پیش گرفته است. ما از اساس اقدام به تغییر رفتار و روش مقابله با ایران کرده‌ایم.
 

واکنش آشنا به ادعای یک نماینده مجلس



مشاور رئیس جمهوری با انتقاد از ادعای یکی از اعضای کمیسینو امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواست تا پیش از طرح شکایت دولت و شورای عالی امنیت ملی، میزان صحت ادعای این نماینده و تبعات آن را مورد رسیدگی قرار دهد.حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری با انتقاد از طرح ادعایی توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:«اگر یک عضو مجلس ادعایی بدون استناد را در مورد مساله‌ای مربوط به استقلال کشور مطرح و ادعاهای دشمنان را تأیید کند، آیا وظیفه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این است که خود رأسا میزان صحت ادعا و تبعات آن را مورد رسیدگی قرار دهد یا باید منتظر شکایت دولت و دبیرخانه شعام (شورای عالی امنیت ملی) بماند؟»
 

شکایت ۳۶ نماینده مجلس از جهانگیری



نماینده تهران در مجلس از شکایت ۳۶ نماینده از معاون اول رئیس جمهور بابت انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت و نقض قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی خبر داد. روح‌الله ایزدخواه درباره شکایت نمایندگان از قانون شکنی جهانگیری و اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: اگر اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی به تصویب نمایندگان برسد قطعا موضوع شکایت از معاون اول رئیس‌جمهور را از قوه قضائیه پیگیری خواهیم کرد. وی افزود: نقض قانونی که دولت انجام داده برای نمایندگان مجلس پذیرفتنی نیست، چون قوه مجریه با الحاق شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی را نقض کرده است.
 

بورل: برجام باید حفظ شود

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی بر اهمیت حفظ برجام تاکید کرد. جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توییترش به گفت و گو پیرامون اهمیت توافق هسته ای ایران در یک کنفرانس اشاره کرده و نوشت: در پنجمین سالگرد برجام در کنفرانس گفتمان مدیترانه ای ۲۰۲۰ درباره این توافق صحبت کردم.بورل در ادامه گفت: ما باید این توافق را حفظ کنیم و من به فعالیتم به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام ادامه خواهم داد.
 

واکنش دستیار رئیس مجلس به ادعای یک نماینده



دستیار سیاسی و رسانه‌ای رییس مجلس واگذاری جزایر ایرانی به طرف خارجی را دروغ محض دانست و خواستار پاسخگویی نماینده شازند در مورد طرح این موضوع شد.محمدسعید احدیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ادعای واگذاری یا دادن اختیار تامّ جزایر ایرانی به طرف خارجی، دروغ محضی است که چندین بار با انگیزه‌های گوناگون توسط افراد مختلف مطرح شده است.‏ خوب است آقای احمدی بیغش در مورد انگیزۀ خود در طرح مسائل غیرواقعی مرتبط با امنیت و تمامیت ارضی کشور پاسخگو باشند.»
 

طعنه عباس عبدی به نمایندگان مجلس



عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: مجلس فعلی که نحوه شکل‌گیری آن پوشیده نیست در ادامه روند دو ماهه گذشته خود چه مسیری را طی خواهد کرد؟ پاسخ به این پرسش کمی سخت است چراکه ممکن است شرایط عمومی و اقتصادی کشور به گونه‌ای شود که مجلس از حیث کارایی فاقد حداقلی از ظرفیت شود. چون نه توان قانون‌گذاری خواهد داشت و احتمالا نیازی هم به آن نخواهد بود و نه توان نظارتی خواهد داشت و از همه مهم‌تر اینکه فاقد حداقلی از ایده ایجابی هستند. مجلس از هنگامی که آغاز به کار کرد یک خط‌مشی تهاجمی را علیه دولت برگزید. خطی که به درستی انتظار می‌رفت، اتخاذ کنند. در واقع ترکیب سیاسی افراد تایید صلاحیت شده همین دیدگاه و انتظار را به وجود آورده بود. این انتظار نیز برآورده شد و با احضار وزرا و حتی توهین و تحقیر آنان، گام اول را محکم برداشتند. سپس تهاجم به رییس‌جمهور را آغاز کردند. ابتدا از طرح سوال وارد شدند، ولی به سرعت استیضاح در دستور کار قرار گرفت، چون می‌دانستند، سوال مشکل آنان را حل نمی‌کند. ولی این خط‌مشی با سخنان مقام رهبری به کلی رنگ باخت. هر چند صریح بیان نشد،به روشنی معلوم بود که می‌شد، نتیجه گرفت که استیضاح رییس‌جمهور و حتی طرح سوال از او عمل خردمندانه‌ای نیست. به عبارت دیگر این مواضع آب سردی بود که بر شعار‌های داغ مجلسی‌ها ریخته شد. پس از این مرحله هر کدام وارد میدان شدند و از مواضع گذشته برائت جستند و اینکه استیضاح و سوال کار بدی است و می‌خواهند به دولت کمک کنند.

ظاهر قضیه این است که آنان از مواضع رهبری تبعیت کرده‌اند و این را نقطه قوت خود می‌دانند، ولی این ظاهر ماجراست در حالی که اگر ریشه‌ای به موضوع نگاه کنیم، ابعاد مشکل در مجلس آشکار خواهد شد. مساله این نیست که مجلس از مواضع رهبری تبعیت می‌کند یا نه؟ مساله این است که این مجلس و رهبران اصلی آن از فهم مواضع رهبری عاجز هستند. چنان عاجز هستند که موضوعی به این روشنی را متوجه نبودند و اگر ایشان وارد نشده بود چه بسا قصد انجام آن را داشتند. برای مجلس و کنشگران سیاسی اصولگرا زشت و زننده است که تا این حد از فهم و درک مواضع رهبری غافل باشند. مواضعی که تقریبا بسیاری از تحلیل‌گران آن را می‌فهمیدند. پس مشکل مجلس تبعیت یا عدم تبعیت از مواضع رهبری نیست، مشکل ناتوانی آن در فهم مواضع مهم و اصلی است که در نتیجه، کار به جایی می‌رسد که ایشان مجبور می‌شوند به صورت ضمنی که از تصریح آشکارتر است، ماجرا را بیان کنند.
 

طالب زاده: سیاه پوستان در زندان های آمریکا به اسلام رو می آورند


نادر طالب زاده گفت: اسلام جذاب است و پس از انقلاب اسلامی یک تشنگی عجیب و مخاطبان حقیقت جو در دنیا شکل گرفته است و یکی از مهمترین این مخاطبان از آمریکای لاتین هستند. وی در نشستی با عنوان دوره تخصصی ختامه مسک افزود: طلاب فعال در عرصه لاتین بسیار مهم و اثربخش هستند. ورکشاپ و کارگاهی که در این زمینه نیز شکل گرفته اند بسیار مهم و اثر بخش است. مستند جهانشهری ها از جمله الگوهای موفق برای ارایه اسلام حقیقی به جهان است. طالب زاده یادآورشد: مبلغان و مستندسازان یکی از مهمترین ستون های تبلیغی انقلاب اسلامی در دنیا هستند. شیخ زکزاکی از نمونه های بسیار موفق طلاب بومی آموزش دیده شده هستند، زیرا ایشان چند میلیون نفر را منقلب کرد. این مساله نشان داد که اگر یک طلبه بومی درایران تعلیم یابد چگونه می تواند موفق شود. مستندساز ایرانی با اشاره به درصد موفقیت فعالیت تبلیغی در بین سیاه پوستان بیان کرد: بین ۳۰ تا ۷۰ درصد از بردگانی که به آمریکا برده شدند مسلمان بودند. امروز این آگاهی شکل گرفته است و سیاه پوستان در زندان ها به اسلام رو می آورند و اسلام به عنوان DNA خفته در وجود آنها شکل می گیرد.

فرماندار ماهشهر: هیچ تجمعی در کار نبود


فرماندار بندر ماهشهر گفت : روز جمعه هیچ گونه تجمع اعتراض آمیز در این شهرستان برگزار نشد. بیرانوند با اعلام این خبر افزود: روز جمعه هیچ گونه تجمع اعتراض آمیز و غیر قانونی در این شهرستان برگزار نشده است.وی تاکید کرد: فیلم منتشر شده در خصوص تجمع در این شهرستان در فضای مجازی کذب و تکذیب می شود. فرماندار بندر ماهشهر بیان کرد : هم اکنون امنیت و آرامش در این شهرستان برقرار و هیچ گونه تجمعی برگزار نشده است.

 

واکنش ربیعی به #اعدام_نکنید: به افکار عمومی احترام بگذاریم


علی ربیعی، دستیارارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در یادداشتی با عنوان «بازتاب‌های یک حکم» نوشت: در روزهای گذشته همزمان با اعلام حکم اولیه سه نفر از جوانان مرتبط با نـــاآرامـــی‌هــای آبان ۹۸، شـــــاهد شکل‌گیری موجی در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #اعدام_نکنید، بودیم.من البته هیچ اطلاعی از ماهیت پرونده این سه نفر نداشته و دانش حقوقی نیز ندارم، اما با تبیین اجتماعی - امنیتی موضوع چند نکته به ذهنم متبادر می‌شود.ربیعی در ادامه نوشته است: من در سالنامه «ایران» در اسفند ۹۷ با توجه به تداوم تحریم امریکا، تنگ‌تر شدن حلقه فشارها علیه ایران، هدف‌گیری شکستن فیزیکی جامعه در کنار آن فروریختن ذهنی جامعه و از سویی مشاهده برخی اختلافات در ساخت قدرت که به جامعه کشیده شده بود و بیان آن در میان جامعه و تصور مردم از اختلاف در نخبگان سیاسی و با سابقه‌ای از اتفاقات دی ۹۶ یک پیش‌بینی از ظرفیت هیجانی جامعه در سال ۹۸ داشتم و نوشتم: «برای جامعه امکان بروز تحرکات اجتماعی و انتقال ناآرامی‌های ذهنی به ناآرامی‌های فیزیکی را کاملاً متصورم.» در آبان ۹۸ همان پیش‌بینی محقق شد و مطابق سابقه امریکا و تحریم‌گران که درصدد سوءاستفاده از اعتراضات هستند در آنجا نیز برای تداوم نا آرامی‌ها به تحریک رسانه‌ای و موج‌سواری پرداختند. حال در هفته گذشته حکم اولیه سه نفر از جوانان مرتبط با اتفاقات آبان ۹۸ اعلام شد که در شرایط کنونی بازتاب‌های مختلفی را دربرداشت. بازتاب‌های این حکم که طیف بسیار متنوعی از گرایش‌ها را از سوی فعالان سیاسی و مدنی و جوانان و گروه‌های اجتماعی دربرمی‌گرفت که با نوعی نگاه همدلانه هشتگی را داغ کردند.مطابق معمول در کنار یک خواست طبیعی افکار عمومی - که به اعتقاد من باید به آن احترام نهاد زیرا هر اقدامی که از سوی دولت به مفهوم اعم صورت می‌گیرد، باید با نگاهی به مصلحت و منفعت مردم، ثبات و آینده ایران و جامعه باشد - این بار هم در یک برنامه موج‌سوارانه رئیس جمهور امریکا با وقاحتی باورنکردنی در توئیتی به زبان فارسی خواستار توقف اعدام این متهمان شد.

 

مرکز آمار: ۲ میلیون نفر در فصل بهار، از بازار کار خارج شدند


رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری بهار سال 99 گفت: 2 میلیون نفر از بازار کار خارج شدند و 1.5 میلیون نفر از شاغلان کم شده است. جواد حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران به تحلیل بازار کار در فصل بهار 99 پرداخت و گفت: بررسی نتایج حاکی از مشهود بودن اثر کووید ١٩ بر بازار کار کشور در فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال قبل است. مطابق این نتایج، جمعیت غیر فعال کشور افزایش و جمعیت شاغل و بیکار کشور (جمعیت فعال) با کاهش ملموسی مواجه شده است.وی ادامه داد: بررسی نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر در بهار ١٣٩٩ نشان می‌دهد که ٤١,٠ درصد جمعیت در سن کار (١٥ ساله و بیش‌تر) از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. هم‌چنین نتایج نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کم‌تر بوده است.

 

دفتر احمدی نژاد: ادعاهای امیری فر در دادگاه رسیدگی خواهد شد


وکیل دفتر رئیس جمهور سابق اعلام کرد: به زودی از فردی به نام عباس امیری فر که بی وقفه و به کرات با اشاعه اکاذیب، به تشویش اذهان عمومی پرداخته است، به دادسرا شکایت خواهد کرد. وکیل دفتر رئیس جمهور سابق اعلام کرد: به زودی از فردی به نام عباس امیری فر که بی وقفه و به کرات با اشاعه اکاذیب، به تشویش اذهان عمومی پرداخته است، به دادسرا شکایت خواهد کرد. وی افزود: این عنصر کذاب ، بارها مطالب دروغ و بی پایه و اساس را به دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق منتسب کرده و رسانه های تحت انقیاد هر دو جناح سیاسی کشور نیز بی محابا به انتشار این مطالب مبادرت کرده اند. او گفت: جعل عنوان، اشاعه اکاذیب، تهمت و افترا عناوین مجرمانه ای هستند که این فرد بارها به آن مبادرت ورزیده و خویشتن داری دکتر احمدی نژاد سبب شده است که او هر بار گستاخانه تر از قبل، این رویه را تکرار نماید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵۳
بعله اقای اشنا برجام های بعدی در کار بود که شماها ان را نفی می کردین ولی درهمان برجام اولی ماندین وگرنه ان ها را اجرایی می کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
میدونی دلار امروز چنده؟پس خوش به حالت که نذاشتی برجام بعدی رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
ان سال هایی که دولت با پول نفت برجام داشت سرکوب دلاری می کرد کجا بودی؟ حتما سرخوش از این که به به دلار ثابت بود نه؟ ولی همان موقع ما می گفتیم چه با برجام و چه بی برجام شوک به اقتصاد حتمی است والان هم اقایان دارند با بالا بردن نرخ ارز کسری بودجه را جبران می کنند و ادرس غلط به شما می دهند که وای ارز صادرات برنگشته و کرونا باعث افزایش قیت ها شده!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
در ضمن برجام های بعدی مساوی است با جنگ های داخلی ایران
خطاب به21:48
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
علت سخنان متناقض مسولان و پس گیری سخن نماینده نشان میدهد که اصل واگذاری جزایر درست بوده ولی چون مردد هست و در حال رایزنی با شرکت ها هست . فعلا مسولین ایران زیر همه حرف ها و قرارداد زدند و اثل مسله را فعلا بایکوت کردند که تا شرکت های چینی تحریم امریکا قرار نگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
نرخ دلار به ناکارامدیی منتخبین امثال تو داره و نه چیز دیگه ای !!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بارک لله احسنت. انجام امور کشور پس به این صورت بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
لطفا سرکوب ارزی را در سه سطر توضیح دهید
یه چیزی شنیدید و بهتون گفتن همه جا کامنت میذارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بفرمایید روحانی این آمار 25 میلیونی رو از کجا آورد؟ ظاهرا همچنان در سوییس زندگی میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شما کجا از 25میلیون نفر تست سرولوژی انجام دادید؟
کلا با روحانی استعفا بدید برید بهتر نیست؟
قمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بسم الله
الان بهترین کار احیای پست نخست وزیری است که توسط هاشمی حذف شد
با احیای نخست وزیری که یادگارشهیدبهشتی در قانون اساسی بود میتوان دولتها را پاسخگو حتی نخست وزیر را عزل کرد و رییس جمهور را ملزم به معرفی نخست وزیر باکفایت کرد تا مردم از رنج 8ساله بی کفایتی دولتها خلاص شوند.
شهدا ناظرند
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تابناک از اینکه سانسور می کنی خسته نباشی
منطقی باشیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
در خصوص اعدام 3جوان باید گفت وجه عمومی جرم جنایتکاران ربطی به رضایت شاکی ندارد میتواند بدلیل تعدد جرائم گذشته یا تحت تعقیب بودن در این مورد اعدام شوند تا جنایتها را ادامه ندهند
اصلا نابود کردی که آمریکا روشمخانی اوووف
دلار شد ۱ تومن با این حرکتی که زدی
چرا اینجوری شد ایران ؟ چرا واقعا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
دلار را در داخل جستجو کن و نه در بیرون از کشور که بالا رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
کشور مازاد تولیدش نسبت به مصرف داخل رو به کشور دیگه میفروشه و ارز به دست میاره حالا کسی ازت جنس نمیخره و ارز به دست نمیاری چرا نمیخره چون دلواپس بودی شما
آ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مملکت شده طعنه و کنایه
چندین دهه است که مجالس را در فهم بایکوت کردین و نگذاشتید یکی از دولت ها را حداقل استیضاح کنند تا حساب کار دست بعدی ها بیاید
ان وقت ادرس غلط می دهی جناب عبدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
باید اسحاق جهانگیری را به جرم نادر ست گویی در مناظره انتخابات ریاست جمهوری که وعده میداد آن چنان رونق اقتصادی ایجادکنیم. پس کو؟؟!!!
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
منظور آقای عبدی این بود که مجلس تندرو جز کوبیدن و استیضاح کردن دولت و اصلاح طلبان برنامه دیگری ندارد و حالا که رهبر به آنها اجازه این کار را نمی دهد کاری برای انجام دادن ندارند
واگذاری اختیار تام جزایر به چین پر از اشکال است. ما جزایر خالی از سکنه ای در خلیج فارس داریم که میتوانیم انها را طبق استانداردهای اروپایی (سرویس بهداشتی پوشش و نوشیدن)بسازیم و از اب و هوای عالی ان در فصل زمستان استفاده کنیم. کسانی که به دبی و ابوظبی سفر کرده اند میدانند که چه میزان توریست پولدار اروپایی در فصل زمستان به انجا سفر میکنند و چقدر راحت مثل ریگ پول خرج تفریح و هتل میکنند. یک بطری کوچک اب ۵۰۰ سی سی در دبی مال ۵ دلار(۱۲۵هزار تومن)به فروش میرود و توریست اروپایی به راحتی این مبلغ را پرداخت میکند.تصور کنید جزایر بلا استفاده ما در خلیج فارس بتوانند چنین ارز اوری داشته باشند. یقینا میتوان به جای درامد از دست رفته نفت روی ارز اوری توریسم ان حساب کرد. اختلاف نظر بنده با اقایان اینجاست که چون منابع کافی در کشور وجود ندارد مباحث سرمایه گذاری توسط چین پیش میاید که خوب طبیعتا منافع انهم به چین خواهد رسید در حالی که میشود از طریق اوراق سهام مردم کشور را در این کار شرکت داد. این طرح چنان جذابیتی دارد که بیگمان سرمایه ها را از رفتن به سمت دلار و سکه باز خواهد داشت. البته با توجه به مشکلات پدیده شاندیز اقایان نیز بقدری با تجربه شده اند که شرکتهای سرمایه گذار در این موضوع را به خوبی مدیریت کنند تا کلاهی سر سرمایه گذاران نرود. میشود شرکت سرمایه گذار و سازنده ایرانی باشد اما اوراق سهام را به خارجیها هم فروخت بشرطی که اصل ۴۹ به ۵۱ حفظ شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
احتمالا امام جمعه شیراز هم در منابع بلا اشکل بودنش رو پیدا میکنه
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
چندی قبل رهبری دستور مسکونی شدن جزایر خالی از سکنه را دادند
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
توریست دنبال دردسر نیست ! بیاد چیکار ایران ! واسه حجاب بهش گیر بدن یا با زن و بچه اش نتونه بره دریا !! اینا مال ایران نیست ! از توریستهایی که اومدند و رفتند اصفهان سوال کنی ، پشت گوششونو دیدن باز میان ایران را ببینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
حتما گشت ارشاد هم لازم داریم برا توریست ها،
ناشناس
| Czechia |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0.46
خوندی و نظر نوشتی؟استاندارد اروپایی(سرویس بهداشتی پوشش نوشیدن )یعنی چی؟ اختیار تام به چین هم قرار بوده همینا رو ازاد کنه
وقتی بخش بزرگی ازاقتصاد و زیر ساخت کشور را یک طرفه به یک کشور واگذار کنید تا سرمایه گذاری کنند ولی شما ها در ان کشور سرمایه گذاری نکنید خود به خود استعمار اقتصادی شکل می گیرد و اینقدر هم خودتان برای ما مردم به در و دیوار نکوبید که این سندهای یک طرفه و استعماری را قبول کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
از گشنگی بمیریم بهتره یا اینکه مستعمره بشیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
شما قرار نیست از گشنگی بمیری چون مشکل شما در ایران پول های زیادی است که تورم ایجاد کرده و اگر اقایان که اینقدر دنبال شرق و غرب هستند این پول ها را به سمت تولید ببرند هم زیر ساخت ها نو ساز می شود و هم انجاهایی که نیاز به ایجاد ان دارند بهره مند می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
مثلا سانسور می کنی به ان ها برنخورد؟
دقیقا عین واقعیت است یک روز غرب و یک روز شرق و سرمایه داخلی هم راکد برای تورم و گرانی
در خانه مور شبنمی طوفان است
طرح هایی که در مجلس یازدهم یکی به یکی دارد تصویب می شود معلوم صدای غرب زده ها را دارد در می اورد چون دولت را دارد روی یک حرکت اصولی و علمی به خصوص اقتصادی سوق می دهد و این خبر بدی است برای انها تا دیگر باج دادن ها به حالت خاموشی و فراموشی سپرده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
کلمه اصولی و مجلس رو با هم تو یک جمله نیارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بدبختی اینه که صدای کف و سوت شرق گراها را هم درآورده !! نمیذارن بخوابیم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
واقعا در این دو ماه که از عمر مجلس گذشته
چکار مهم و مفید و بنفع مردم را انجام دادند ؟
امروز هم که دنبال شکایت از جهانگیری هستند !!!!؟
یا نمایندگان فعلی واقعا توانش را ندارند
و یا فقط برای انتقام از دولت آمده اند و بس
و یا هر دو تاش !!!؟؟؟
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
سلام خوش خیال
نمایندگان مجلس بجای اصلاح امور در فکر ان هستند که چطور به دولت ضربه بزند. بفرمایید استیضاح رییس جمهور ؛ نشد معاون اول اصلاحطلبش .بلاخره باید خودی نشان دهند
حتی ناکارامد جتی یک کار ساده بازخوانی جعبه هواپیما را در داخل ندارد
چین که هنوز نیومده هند رو از قرارداد نفت و گاز با ایران محروم کرد میگن هنوز قرارداد امضا نشده ولی چین داره اون رو اجرا میکنه شاید هم امضا شده مردم نامحرم هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
هندوستان در قرارداد بسیار منطقی ۵۰۰ میلیون دلار در توسعه بندر چاه بهار هزینه کرد و انجام داد
و قرار بود تا راه آهن چاه بهار به زاهدان را هم در فاز دوم اجرا کند
چون چین در پاکستان در رقابت با هندوستان سرمایه گزاری کرده بود
و کار رقابتی این دو کشور در متطقه ، بنفع ایران بود
ولی متاسفانه با آمدن چیتی ها ، دولت روحانی ، هندی را کنار گذاشتند !!!!؟
و قطعا اینکار موجبات شکایت و در خواست غرامت هند را ببار خواهد آورد
اصلاح طلب های ورشکسته که در رای مردم جایی نداشتند امار سازی می کنند و امار 42 درصدی را هم به 12 درصد تقلیل می دهند حتی 12 درصد هم در رای گیری مردم باز جایی نداشتند خخخه تا برای روز مباداشون بهانه داشته باشند
عزیزان دور بعدی هم باید نظاره گر رییس دولت از طیف مقابل باشید ورشکسته ها
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
خوشحال میشیم مدیریت شما رو هم ببینیم ور نشکسته ها خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
هر کی باشه بازم وضع همینه ،
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مردم را خیلی خوب اومدی. اون 12 درصد را هم معلوم نیست چقدرش مال فرشته هاست
از کی تا حالا زندانی برای درمان می رود خانه؟
اقای محسن هاشمی با تعطیلی دو هفته ای کشور هم ویروس به کلی نخواهد رفت و باز خواهد گشت. از قضا کرونا گرفتن در فصل تابستان و مبارزه با ان اسانتر از گرفتن در فصل پاییز و همزمان شدن ان با انفلوانزای فصلی است.بشخصه ترجیح میدهم تابستان کرونا بگیرم تا پاییز و زمستان
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
، يكي نيست بگه مرد ....خود تو نبودي به دولت فشار آوردي تا طرح طرافيك رو برگزداني و قرار شد تعدادوسايل نقليه عمومي اتوبوس و واگن هاي مترو را افزايش دهيد تا فاصله اجتكاعي حفظ شود تازه زمان فاصله بين مترو ها كم كه نشد هيچ بيشتر هم شده ، دست تو و امسال تو براي مردم رو شده و گول حرف هاي پوپوليستي تون رو نمي خورن
کسی نیست به این نمایندگان بگه 213 میلیون گرفتین در این مدت فقط برای سوال پرسیدن و شکایت کردن.آن هم برای چه هدفی ؟!

مملکت مشکلی نداره واجبتر از این کار های کودکانه تر؟
اگر به فکر مردم نیستید لااقل به فکر آبروی انهایی باشید که راه انتخاب شدنتان را صاف کردند.
پاسخ ها
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
دلت خوشه فکر میکنی نمایندگان 213 میلیون گرفتن واقعا اگر همچین فکری میکنی سخت در اشتباه و مطمئن باش در یافتی نمایندگان بسیار بالاتر از این حرفهاست چون این اعداد شاید پول نصف تبلیغات آقایان هنگام انتخابات نباشد
با سلام
آقای عباس عبدی، حتی کودکان هم می دانند که دولت بی کفایت است و اگر رهبری از استیضاح او حمایت نکردند به این علت بود که ایشان می خواستند از فتنه بزرگتری که امثال شما قصد کلید زدن آنرا داشتید جلوگیری کند.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
لطفا بجای رهبری سخن مگو و قضاوت مکن
بار بعدی دقیق تر سخنان ایشان را بخوان یا بشنو چون پاسخت در فرمایشات ایشان بود

سطحی نگری در این کامنت ها موج می زند
چون حرف زدن راحتتر از اندیشیدن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شما عمقش را ببین ، مردم سطحشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اندیشیدنتو برم !!!!!
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بزرگ سال عزیز خواهی دید که این دولت و مجلس و دولت بعدی نیز مثل هم هستند
روحانی تنها رییس جمهور دنیاست که الان سه ساله به سوال هیچ خبرنگاری جواب نداده
دلار ۲۵۰۰۰ تومانی یعنی فروپاشی کامل اقتصاد کشور آیا راه جل جلوگیری از فروپاشی کامل اقتصاد دل خوش کردن به رویای احمقانه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست؟
آیا فروش کشور به چین می تواند جلوی فروپاشی را بگیرد؟ قطعا خیر چینی ها خودشان خیلی خوب می دانند این قرارداد هیچ مشروعیتی از نظر مردم ایران ندارد و بعدا از سوی مردم ایران چنین قراردادهایی لغو خواهد شد.
به جای دفع الوقت و فشار سنگین روزانه به مردم در اثر فروپاشی اقتصادی کامل دست از شعارهای پوچ گذشته بردارید امروز روز پافشاری بر روش های غلط گذشته نیست کسانی که فکر می کنند دنیا اجازه می دهد یک کره شمالی هسته ای دیگر در خاورمیانه درست یا احمق هستند یا جاسوس تا سه ماه دیگر همه تاسیسات هسته ای و موشکی بدون هیچ درگیری نظامی رسمی نابود می شوند و آن وقت برای مصالحه با آمریکا امتیازات بسیار بسیار بزرگتری باید داده شود و شاید هم آن موقع آمریکا اصلا به دنبال مصالحه نباشد!!!! امروز هنزو فرصت هست و سه ماه دیگر افسوس این روزها را خواهند خورد که فایده ای هم ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
سه ماه دیگه؟کلک جام جم داری خریدارم
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
مردم ایران مگه میتونن قرارداد لغو کنن ؟ داستان میگی یها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
بله که می توان نمونه ان ورود قوه قضاییه و سپاه و نیروی انتظامی برای کشتی تریال در خلیج فارس که چینی ها امدن و دارند جلوی ان هارامی گیرند
مجلسی که اختیاری از خودش نداره فرقی نداره از چه گروهی تشکیل شده باشه
شکایت 36 نماینده مجلس از جهانگیری بخاطر قوه مجریه با الحاق شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی را نقض کرده است) ببخشید شما که پیگیر این تداخل وظائف این و ان فقط در قوه مجریه هستید بهتر نیست کمی هم پیگیر مداخلات نهادها در انتخابهای مردم باشید و از انها هم شکایت کنید
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
نه تا زمانی که مطابق منافع آنان عمل می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
عزیزم اول برو یاد بگیر این کارها معیشت مردم را ضربه ی زند چون بحث تنظیک گری بازار و صادرات و واردات و رانت است
طعنه این به اون
شکایت اون از این
حمله کیهان به فلانی
تیترهای خبری شما از این چیزا تشکیل شده
بقایی بدون ان دو تفنگدار دیگر کجا میخواهد برود؟
اقای سعید شریعتی اصلاح طلب ها سه برابر اصول گراها درتهران داوطلب داشتند اگر صفر به ۳۰ رای اوردن برید دلیل را بر بی عرضگی تان بیابید نه بگویید رای ۱۰ درصدی ها چطوری روتون میشه اینطوری حرف بزنید هرچند خجالت پیش شما شرمنده هست
وسایت تابناک هم هیچوقت شهامت پخش نظر مخالف را ندارد چون سایت یکسویه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
اقای احمدشاه قاجار مردم اگر صرفا ازاصلاج طلبان ناراضی بودند شک نکنید به شماها روی میاوردن ورای میدادند متاسفانه اقلیت کمتر از12درصد رای را پیروزی میدانید مردم ازشماها واصلاح طلبان ناراضی هستند
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
وقتی کذب مینویسی باید هم سانسور کنه. سه برابر؟؟؟اصلاحطلب واقعی اصلاحطلب رد صلاحیت شده است .بقیه پوستین اصلاحطلبی پوشیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
اصلاح طلب های دو لیستی حتی رای هم نیاوردن
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
باحمایت شورای نگهبان اصولگرایان برنده میشن وای وای وای اصولگرایان با تک ماده شورای نگهبان وبا هول دادن وبزور فرستادن به مجلس ودرب مجلس را بستن واین افتخار نیست درود براصلاح طلبان
عباس
| Germany |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اگر فقط یک اصولگرای واقعی در مجلس دهم بود که حرفش حرف ملت بود، آنهم علی مطهری بود که از دید اصولگرایان التزام به اسلام نداشت
دلار ۲۵۲۵۰
سکه ۱۱۳۰۰
بورس ۳۳۰۰۰ واحد دیگر سقوط کرد !!!
کجایند سایتها و روزنامه های سینه چاک بورس که هرهفته نموداربازدهی بورس درمقابل بازارهای دیگر رامنتشر میکردند؟؟؟!!!
چرامدتیست خبری از این نمودارهای مقایسه ای نیست ؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
بورس ۳۶۵ روز کامل صعودی بود بگذار ۳۶۵ روز اصلاح بخوره ، ۱۷۰۰دزصد سود طی یکسال کافی نیست سریع بکش بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
فرجام 1700 سود تو شده دلار 25000 اون سود نبوده دزدی از بقیه مردم بوده تو جیب تو
انتخابات 1400 ، باشه منتظر رای دادن من باشین! با اینهمه بدبختی که برامون رقم زدین، لابد توقع رای دارین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
رای بی رای !
ناشناس
| Germany |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
من هم دیگر رای نخواهم داد ولی برای اینها فرقی نمیکند نهایتاً مثل مجلس یازدهم که با 10 درصد رای ملت کارش را شروع کرد و فرقی هم نمیکرد اگر این 10 درصد مثلاً می شد 2 درصد، باز هم قالیباف میشد رئیس مجلس و احمدی بیغش با آن معلومات کلانش میشد ، عضو کمسیون امنیت ملی،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
رای ندادن مردم اصلا ربطی به کرونا نداره مطمئن باشید کرونا هم نبو مردم دیگه رای بده نبودن
با عبدی موافقم متاسفانه خیلی ها لباس اصولگرایی بر تن کروه اند در حال بازی برای منافل خویشند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اصولگراها چه گلی به سر مردم زدند که حالا آنهایی که لباس اصولگرایی پوسیدند، بخواهند بزنند.
آیا به صرف مومن بودن میتوان مسئولیت جان مثلا صد وپنجاه مسافر هواپیما را به فردی داد که خلبانی بلد نیست ؟؟؟ مجلس نه تنها ایمان و پاکدستی را میطلبد بلکه سواد سیاسی ، شهامت وشجاعت ، وطن پرستی ، و آزاد منشی را جز لاینفک خود باید بداند . این مجلس در تاریخ ایران بلحاظ ضعفهای بیشمار مثال زدنی و دستمایه طنز نویسان خواهد گردید . مجلسی که ظاهرا فقط برای تصویب روابط طولانی مدت ایران وچین برگزیده شده اند
کم شرکت کردن مردم به بهانه کرونا ،دست آویزی برای به رسمیت نشناختن اکثریت است.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
نگران نباشيد تا اون روز آمار رو به صفر مي رسانند حتي اگر روزانه خداي نكرده در ايران هزاران نفر فوت شوند ، همانند كتمان ورود كرونا به ايران در انتخابات اسفند
بعضی ها فقط طعنه زدن را خوب بلدند.
بورل : برجام باید حفظ شود. نان تمام شده است، صف را ایران بهم نزند
جهانگیری باید بابت دلار جهانگیری نیز پاسخ دهد. این همه آرزو به کی دادن و کجا خرج شد؟
اصلا اب و هوای لواسون طعنه پروره
میچسبه با جوجه
مردم دارن له میشن اقایون جوج و طعنه میزنن
استیضاح بشه که چی بشه. این مجلسیها اول برادری اش را ثابت کنند بعد سراغ این جیزها برند.
رهبری خوب میداند چه خبره و این کار ها رفع درد جامعه نیست.
مجلسی ها واقعا ؟!
اگر مسئولین محترم شجاعت معذرت خواهی ندارن من دارم واز همینجا از تمام ملت ایران بابا این یک رای اشتباه که به این آقا حسن دادم عذر خواهی میکنم و پشت دستم رو داغ داغ میکنم که دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نکنم همان کاری که در مجلس یازدهم کردم ورای ندادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
نتیجه رای ندادن چی شد ؟ یه عده با 10 درصد شدن نماینده مجلس
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
۲۲.۲۴
علل ومعلول را جابجا نکن
اگر همه مردم هم در انت۷ابات شرکت می کردند همین افراد به مجلس راه می یافتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
جناب
نتیجه رای دادن چه شد؟
مگه اصلاح طلبها نگفتن خودتون رای دادید و انتخاب خودتون بوده؟
اصولگراها هم گفتند رای اشتباه و حرام دادید
پس فردا هم در انتخابات 1400 همین وضعه
اصلاح طلبها خواهند گفت رای ندادید به ما وضع این شد
اصولگراها هم خواهند گفت کسی که رای نداده حق انتقاد نداره
این وضعیت تا کی و چه وقت میتونه ادامه پیدا کنه؟
برادر کوتاه بیایید دیگه
تجلیل آقای عبدی در جای خود محترم و قابل تعمق است ولی موردی که اقای عبدی به آن اشاره نکردند و یا نخواستند اشاره کنند پتانسیل بالقوه نمایندگان اصولگرا است زیرا اصولگرایان با هدف به زیر کشیدن دولت به هر بهای ممکن را شاخص انقلابی گری دانسته و در صدد اجرای ان بودند و به قول اقای عبدی درک شرایط موجود و عدم شناخت مدیریت کلان نظام و استراتژی اصولگرایان، استفاده از نیروهای گمنام ( در ردیف قاضی پور دوره دهم ) بود زیرا اقای اقا تهرانی ، کریمی قدوسی ، زاکانی و ... در پشت جریان سوال و استیضاح دولت بودند که حتی روحانی را همردیف بنی صدر قرار دادند ولی با ورود و رهنمود رهبری در لاک خود فرو رفتند . این نشانه عدم استراتژی در حل معضلات کشور و عدم شناخت از وضعیت کشور نماینده های اصولگرای دوره یازدهم است . اینجاست که شکاف موجود بین نمایندگان اصولگرای دوره یازدهم و اصولگرای دوره های قبل خود را نشان میدهد . و همین نکته است که راهبرد شورای نگهبان در رد و عدم احراز افراد برای نمایندگی به وضوح مشهود است کاش عقلای مجمع تشخیص مصلحت در راستای حفظ منافع ملی کشور موجبات پیروزی و موفقیت ملت ایران را رقم بزند .
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
همشون سرو ته يك كرباسند
واقعا بعضیها تو کشور فقط مایه ننگ هستتد
تا زمانی که مسولین مثل فقرا زندگی نکنند اقتصاد مقاومتی فقط شعار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تا زمانی که حسن و مهدی مسئول اقتصادمقاومتی باشن اقتصاد مقاومتی یک شوخی بیش نیست .
واقعا تصمیمات منقلی چه میکنه با کشور ؟؟؟ جناب همتی امروز هم طلا گرمی ۹۵ هزار و دلار ۱۲۰۰ تومان بالا کشید ، کی میخای از سوراخ بیرون میای ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
همتی که سهله ، رییس صندوق بین المللی پول هم بیاد کاری نمیتونه کنه !!
عباس
| Germany |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
همتی سه هفته قبل میگفت دلار نخرید که ضرر میکنید، این هم از پیش بینی رئیس بانک مرکزی ما. خداوکیلی عجب مسئولین با غیرتی داریم
بابا بس کنید سیاسی بازی رو. ملت زیر فشار اقتصادی در حال له شدن‌. بس کنید بابا. خودتون غرق در ثروتین و دم از مقاومت میزنین. تو رو خدا به اون چیزی که میپرستین دست بکشین از این کارا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
باشه باشه تو راست میگی فعلا که تز شما کار رو به اینجا کشوند اگر مقاومت میکردیم به این فلاکت نمی افتادیم
نمایندگان اصولگرای دوره یازدهم به غیر از استیضاح و چوب لای چرخ گذاشتن دولت چیز دیگری بلد نیستند چون با شیوه پوپولیستی و با حداقل رای وارد مجلس شدند و یا دریافت 230 میلیون برای جوابگویی به رای دهنده های خود هر روز برخورد با دولت را مستمسک قرار داده تا جوابگوی شعار های پوپولیستی انتخاباتی خود باشند . و برای همین است که بعد از رهنمودهای رهبری از سطح ریاست جمهوری به معاونت ان نشانه گیری کرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
انقلابی ترین مجلس را داریم با پوست و گوشت خود حس میکنیم!!!
نمایندگان فعلی مجلس پس از اینکه سوال و استیصاح روحانی خارج شد حالا در صدد این هستند که یقه جهانگیری را بگیرند . چون راحت تر هست
پاسخ ها
بی اطلاع
| United States of America |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
طبق قانون اساسی معاون اول رئیس جمهور انتصابی از سوی رئیس جمهور است و‌احتیاحی به رای مجلس ندارد! این نماینده ها اول بروند یه بار قانون اساسی را بخوانند
مبدعین نظریه رای حلال و رای حرام نظرشون راجع به نمایندگان این مجلس که میزان رایشون به 20 درصد واجدین شرایط هم نمی رسه چیه ؟؟؟؟؟؟
علت تورم و گرانی دلار ..... وقتی میزان هزینه از سقف درامد بالاتر باشد . وقتی که هر چند سال دستگاهای که فقط بودجه بر هستند تشکیل میشوند ولی کارایی فرهنگی و اقتصادی ندارند . وقتی در روابط داخلی کشور و روابط خارجی کشور را مردم مشخص نمیکنند . وقتی جامعه همیشه در تنش داخلی و خارجی هست . وقتی که تجربه علم و عقل کنار گداشته شود و به جای ان ارمانگرایی و انقلابی گری جایگزین شود . وقتی حاکمیت قانون مترقی به حاشیه میرود و جای ان تفکر ایدولوژیک جایگزین میشود . وقتی دولت و شبه دولت و نهاد نظامی تولید کننده هست و سیاست ها را مشخص میکند . بنابراین به دلایل زیاد نیاز هست که قدرت و ثروت و سیاست گذاری به مردم محول کنید و نیاز هست به دمکراسی ارج نهاده شود .
تحریم و جنگ نعمت هست !!! واقعا ؟
پاسخ ها
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
آره باور نداری از محمود و حسن بپرس
گرانی دلار و طلا اهمیت ندارد . جانان‌من ، اندوه لبنان کشت مرا .
اقتصاد مقاومتی در اصل وجود دانشگاهی ندارد . یعنی در کتب دانشگاهی تدریس بین امللی ندارد . اما یک ایده موقت برای برون رفت از شرایط مثل تحریم . جنگ و خشکسالی هست . این ایده فقط برای جوامعی هست که جمعیت زیادی ندارند و مردمش دنبال و اهداف رفاه نیستند بلکه دنبال اهداف بلند مدت مسولان هست نه مردم . کدام شهروند میخواهد ریاضت بکشد که در اینده چه چیز شامل حالش شود . هیچ کشوری با اقتصاد خودی به پیشرفت نرسیده . چون کشور وقتی جمعیت بالای دارد نیاز به داد و ستد خارجی پیدا میکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
یک شعار من ورآوردی است !! نه علم است و نه عمل ! !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
انقدر دانشگاه دانشگاه کردی معلوم شد اصلا نمیدونی اقتصاد مقاومتی چی هست و فقط نظر میدی. اصلا قضیه ریاضت نیست قضیه اینه که اقتصادتون قوی باشه تا با یک بشکن زدن دشمن قر نیاد
مجلس به جای تبریک گفتن بابت زایمان فرزند نماینده فکری به حال گرانی و بیکاری با ارایه یک طرح باشند .
بورس طی یکساله اخیر ۳۲۲روز مثبت بود فکر کنم باید یه ۳۳روزی اصلاح قیمت بخوره ؟؟ سرنوشت پدیده دز انتظار خرده سهامدارن است ؟؟ دولت به اندازه فروش حدود یک میلیون بشکه نفت فقط از معاملات بورسی درامد داره ، بخاطر ک
من یک کلیپی امروز دیدم که در یک سخنرانی رسمی دعوت شدگان از دو قشر روحانی و مردم بودند . برای تشویق سخنران مردم دست میزدند ولی دها نفر از روحانیون فقط نگاه میکردند و گاهی از سر اجبار و ناچاری لبخندی بهم میزدند . من میگم واقعا برخی با مردم فرق دارند . دوم اینکه مثلا اگر دست میزدند چه چیزی از وجودشخصیت انسان کم میشد . سوم اینکه فرزندان و خانواده این قشر با انها چگونه زندگی میکنن که حتی دست زدن و کف زدن تعریف از انسان بودن را مثلا تنزل میدهد . کسی یا روحانی یا و کاربری پاسخی دارد ؟
پاسخ ها
Tina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
من از نزدیک این افراد رو میشناسم، اهل علم اصولا سیر آفاقی دارند، عوالم انفسی رو هم به ما عوام الناس واگذار کردند، همینه قیمت دلار روزانه بالا میره،ذ
36 نماینده اصولگرا ، شا به غیر از سوال و استیضاح جیز دیگری بلد نیستید ؟ اکر بلدبودید در این مدت یک طرح اقتصادی می دادی . معلوم شد که چقدرفشلید
وقتی مسئولین همه چیز رو ول کردن فقط به مردم گیر میدن میگن مردم ماسک نمی‌زنن گیرم حرفتان درست باشد شما چرا ول کردید چرا مثل چین و یا کشورهای دیگه خیابانها و معابر رو ضد عفونی نمی کنید همون کاری که هرچند کم در اسفند و فروردین ماه انجام شدچرا هیچ کاری برای مهار کرونا نمیکنن فقط حرف و شعار تا کی ؟
همشو آمار و وآمارسازی
آماری که خودتان هم بعدا تکذیب میکنید مثل همین تفاوت آماری مبتلایان به کرونا که وزارت بهداشت میگه 270 هزار نفر و حسن آقا میگه 25میلیون نفر
یکی قیمت خاویار رو نداره ؟؟!! ایا تورم و دلار ۲۵ هزار ببخشید شد ۲۷ هزار ،روی قیمتش تاثیر گذاشته؟؟(
پاسخ ها
نقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
اتفاقا امروز من دربازاردار بودم و دیدم و مردم صف کشیدن که پرسیدم چه خبره گفتن مگر خبر نداری خاویار هر کیلو دو دلار ارزون شده و رسیده به هرکیلو به 1998 دلار
هیچ اتفاقی در ایران نمیافتد نمای کلی رابطه ایران با آمریکاست و در این نمای کلی تغییری ایجاد نخواهد شد دو احتمال وجود دارد ترامپ انتخاب نشود که البته این فشار حداکثری را خواهد شکست یا تحریم ها به حدی زیاد میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
واقعا رسم جالبی شده دقت کردید که دیگه هیچ کس رسم و رسومات رو به جا نمیاره قبلا طرف میخواست یه حرفی بزنه دستوری بده هزار جور سبک سنگین میکرد الان همینطور فی المجلس دستور میده یا همین تابناک به راحتی نصف یک نظر را حذف میکند
خدا خیرش بده اونی که تکذیب رو درست کرد امروز یه چیزی میگی فردا تکذیب میکنی امروز میگی جزایر رو میدن فردا میگی کی بود کی بود من نبودم یا حرف نزنید یا حرفی میزنید پاش واستین حالا اگر اشتباه بوده بگید که اشتباه بوده نه اینکه کلا تکذیب کنین
این مجلس هم شکایت یا استیضا کار دیگر از دستش بر نمی اید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چرا برادر، اتفاقا توهین هم خوب بلدند و مطمئن باشید این مجلس 12 درصدی بدترین مجلس تاریخ ما خواهد بود.
میگن همتی قهر یازده روزه کرده و دلار ۱۵ هزاری رو تو ۱۱ روز قهر به ۲۵ هزار رسونده ؟؟؟ بعد دیده اوضاع از کنترل خارج شده تقاضای استعفا داده ؟؟ اقای همتی فکر نکن به همین راحتی میتونی قصر در بری
چه مجلس انقلابی کدخدایی و جنتی درست کردن نیومده دلار ۲۵۰۰۰ تومان شد .
فکر میکنم سه ماه دیگر که قراداد خانه ام تمام بشود چه کار خواهم کرد دو سال در این خانه بودم حالا رهن خانه به اندازه قیمت دو سال فبل همین خانه است متاسفم برای خودم برای این مردم یک نفر حرف خوبی زد گفت ما حریف اینها نشدیم اما بعد از ما نسلی پا خواهد گرفت که زیر بار اینها نمیرود ما آدم های بیچاره ای بودیم آخرین نسل بیچاره
یک پول سیاه رو در نظر بگیرید
یک طرفش نوشته اصولگرا
یک طرفش نوشته اصلاح طلب
شما یک عمر با این سکه شانستون رو امتحان کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
دقیقترین نظر
امروز جناب روحانی یادت رفت چشن ملی اعلام کنید
پول ملی بی ارزش ترین پول جهان لقب گرفت با قدرت بولیوار واحد پول بولوی رو کنار گذاشت
یادت هست روزی که کارشناسان میگفتن ابر تورمی ایران را فرا میگرفت همین همتی پهلوان پنبه همه رو به سخره میگرفت ؟؟ حالا دیگه مجبوری با این اوصاع حقوق هر کارمتد رو حداقل ۳۰ میلیون کنی تا بتونند روزگار سپری کنتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
حقوقو سی میلیون کنندنان میه دونه تی صدهار تومان !! کاغذ پاره که ارزش نداره ! خودت هم میتونی چاپ کنی !!!
ای ول آقای عباس عبدی.. شرم بر ما با چنین نماینده هایی.
احمدی طبل تو خالی است ،
جالبه در دوره قبل رد صلاحیت شده بود
مجلس ۱۰_۱۲ درصدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
خوبه سر لیست شما خودشیفتگان یک دهم این نماینده ها هم رای نیاوردن پس حتما شما نماینده مردم هستید ... چطور آب و صابون بیاریم روتونو بشوریم ؟ فکر نکنم آب و صابون جواب بده
دیگه فرقی نداره اسم خلیج فارس باشه . عرب باشه یا چین باشه چون اصل منابع آبی ان مروارید بود که چینی ها به بهانه صید کف ابی پدر صدف مروارید را در اوردند
این مجلس انقلابی ترین مجلس بعد از انقلاب است...
پاسخ ها
عباس
| Germany |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
با اینکه این مجلس فقط 12 درصد رای ملت را دارد ولی حقیقتاً انقلابیست. اتفاقاً مصاحبه آقای احمدی بیغش با تلویزیون میلی دقیقاً انقلابی بودن این مجلس را به نمایش گذاشته بود و صحبت بعدی ایشان همان انقلابی ترین را اثبات کرد
بعضی از مسئولان ،انقدر به مسائل اقتصادی احاطه دارند که چنانچه از ایشان سوال شود که چرا ارزش پول ملی مملکتمان تا این حد سقوط کرده ،،، احتمالا جواب میدهند که اگر امریکا دلار را گران کرده به ما چه مربوط است که ارزش پول ما سقوط کرده باشد
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
از آمریکا چه خبر؟
کرونا باعث عدم مشارکت مردم در انتخابات نخواهد بود ، مردم دیگر بازی نمیخورند و در انتصابات شرکت نمیکنند ، الان مجلس عوض شده ، آیا فرقی کرده ؟! مموتی رفت روحانی اومد ، فرقی کرده !؟
دقیقا داری میگی جزایر واگذار شده بود مردم و مجلس نذاشتن اونوقت مواظب خلط کلامی ات باش یکدفعه گلوگیرت نشه
مسئولین بدجور به خواب زدن از هم دیگه سبقت می گیرند.
یعنی یکی نیست که یکم مملکت داری بلد باشه ؟؟
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
.
ببین تو فرانسه چگونه مملکت داری میکنند
فتنه احمدی‌نژاد است که همه مملکت را درگیر کرد و خود اخیرا گفت شعر تفنگت را زمین بگذار آرمان من است. به این می‌گویند فتنه.
طعنه‌های سنگین شمخانی به پمپئو


میگن پومپئو رفته تو زیر زمین خونه ننش قایم شده از بس سنگین بود این طعنه ها
چرا در برابر مشکلات بزرگ روز اقتصاد و معیشت مردم منفعل شده اید چرا در برابر طلای 1،060،000 تومانی و سکه قریب به 12،000،000 تومان و دلار 25،000 تومانی سکوت کردید چرا درباره افزایش لجام گسیخته کالاها که به نظر میرسد عمدی باشد حرفی نمی زنید
مجلس 10 درصدیها نماینده ما ملت نیستند و نمی توانند بجای ملت صحبت کنند چون کارامدی نمایندگی ندارند
جناب آقای ربیعی اگر واقعاً بر این گفته خود که باید نگاه به مصلحت و منفعت مردم، ثبات و آینده ایران و جامعه باشد بیاید و با این نگاه نظر مردم و جامعه را در رابطه با دولت خود را ببینید
اقای ربیعی افکار عمومی! !!!! عجبا مسیله ای را دولت تدبیر وامید ایجاد می کنه وبعد عده مسلحانهوبه قصد سرقت وارد معرکه میشن حالا یه عده اصلا از قضییه هم خبرندارند به دنبال یه هشتک اعدام نکنید راه می افتند اگر فردای روز برای این جماعت شناخته شده مشکل سرقت مسلحانه اتفاق بیافته ایا می فرمایند اعدام نکنید شما باید از مراجع قصایی بخواهید جلسه دادگاه انها را نشان بدهند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر