بازدید 60684
دو هزار و هفتاد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

توکلی: آقای روحانی می‌دانید کشور را به کجا می‌برید؟ / پیش‌بینی ابراهیم فیاض از بازگشت عبدالله نوری / روایت امیری فر از درخواست‌های احمدی‌نژاد برای ملاقات با رهبر انقلاب

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: اعتراض چین به بهانه سازی آمریکا علیه ایران / واکنش آملی لاریجانی به ادعای برخورد جناحی شورای نگهبان / تکذیب تجمع اعتراضی در بندر ماهشهر / کنعانی: برخی اصلاح‌طلبان اصولگرایی را دشمن خود می‌دانند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 17 July 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
امام جمعه قم: مردم باید هم مشکلات را بدانند و هم مراقب فتنه گری‌ها باشند

آیت الله اعرافی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بر مراقبت از بازار بورس تاکید کرد و افزود: هدایت سرمایه‌های سرگردان به سمت بورس و صنعت خوب و سنجیده است؛ اما نقاط آسیب زننده‌ای هم دارد که باید مراقبت شود. او خواستار توجه و همراهی مردم شد و خاطرنشان کرد: مردم باید هم مشکلات را بدانند و هم از فتنه گری‌های دشمنان مراقبت کنند. امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان منطقه و غربی ها، عزت و عظمت، اقتدار و امنیت ملت ایران را نمی‌توانند ببینند، بیان داشت: امروز میلیارد‌ها دلار برای به هم زدن آسایش و امنیت مردم ایران هزینه می‌کنند. سختی‌ها درست است و وضع حاضر قابل قبول نیست، اما در عین حال باید مراقب توطئه‌های سنگین دشمنان برای ضربه به کشور بود و هشیار باشیم. او با اشاره به توافقنامه ایران و چین اظهار کرد: در جریان این توافقنامه، غربی‌ها فتنه انگیزی کردند، در حالی که در همه موافقتنامه ها، ضوابط و جوانب آن طبق اصل ۷۷ قانون اساسی رعایت می‌شود، این توافقنامه، قرار است تحریم‌ها را بشکند و عرصه‌های جدیدی را به روی ما بگشاید و این برای غربی‌ها سنگین است.

واکنش پلیس به اعتراض مردم بهبهان

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان در خصوص تجمع تعدادی از شهروندان بهبهانی توضیحاتی ارائه کرد. سرهنگ محمد عزیزی روز جمعه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت در پی یک فراخوان تعداد کمی از مردم بهبهان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی در ساعت ۲۱ پنجشنبه در میدان بانک ملی این شهرستان تجمع کردند. وی افزود: ابتدا پلیس سعی داشت تا با مذاکره این افراد را متفرق کند، اما آن‌ها نه تنها متفرق نشدند بلکه اقدام به سردادن شعار‌های هنجارشکنانه کردند. به همین دلیل پلیس هم با صلابت اقدام به متفرق کردن آن‌ها نمود. فرمانده انتظامی بهبهان اضافه کرد: خوشبختانه با تدابیر انجام شده هیچ گونه خسارات مالی و جانی در این تجمع به وجود نیامد و افراد تجمع کننده هم به منازلشان هدایت شدند. وی افزود: مردم باید بدانند که افراد و گروه‌های معاند در شرایط حساس کنونی قصد تحریک مردم و ضربه زدن به نظام را دارند و به طور حتم می‌خواهند با تحریک احساسات مردم در جامعه تنش ایجاد کنند، زیرا آن‌ها به هیچ عنوان دوست‌خواه مردم نیستند و برای ضربه زدن به نظام قسم یاد کرده اند. وی اظهار داشت: پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود با هر گونه بی نظمی و یا حرکتی که موجب بر هم زدن آرامش جامعه شود با قدرت و صلابت برخورد خواهد کرد به همین دلیل افراد نباید تحت تاثیر معاندان و مخالفان نظام قرار گیرند. وی گفت: در حال حاضر آرامش در تمام شهرستان بهبهان حاکم است و هیچ گونه مشکل یا بی نظمی در این شهرستان وجود ندارد.

امام جمعه شیراز: رابطه ایران و چین براساس دستور قرآن است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه اساس روابط خارجه مسلمانان را خداوند در قرآن کریم مشخص کرده است، تاکید کرد که در بحث روابط ایران و چین موضوع خط سیاسی مطرح نیست بلکه پایه اقدامات مبتنی بر دستورات خداوند در سوره مبارکه ممتحنه است. امام جمعه شیراز گفت: آنچه در موضوع روابط ایران با چین مد نظر بوده، براساس دستور قرآن است و ارتباطی با خط و مشی سیاسی و سلیقه افراد ندارد. امام جمعه شیراز با اشاره به بحث برجام، روابط با چین و دیگر کشور‌های خارجی گفت: در این رابطه چارچوب قرآنی وجود دارد، در آیه ۸ سوره ممتحنه اساس روابط خارجی با غیرمسلمانان را ذکر کرده است. وی با بیان اینکه قرآن کافر‌ها را در دو دسته قرار داده است، بیان کرد: دسته اول عده‌ای هستند که با شما سر جنگ دارند که قرآن تصریحاً می‌فرماید با آنان دوست نشوید. دوستی با کافران و دشمنان اگر از سر آزمایش هم بوده باشد، در این سال‌ها تجربه کردیم که آمریکا از برجام خارج شد و ما را نیز تحریم کرد، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با آمریکا می‌تپد باید بدانند که این رفتار بر خلاف دستور قرآن کریم است.

واکنش سپاه به فراخوان اعتراض در خراسان

سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوی اعلام کرد: «شماری از عوامل اصلی گروه‌های معاند که مردم را به تجمع و اعتراضات خیابانی تشویق می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.» سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوی، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با اشراف اطلاعاتی و اقدام سازمان اطلاعات سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوی شماری از عوامل اصلی گروه‌های معاند که ضمن ارتباط با شبکه‌های ضدانقلاب، با انتشار فراخوان‌هایی هواداران و مردم را به تجمع و اعتراضات خیابانی تشویق می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. در سوابق برخی از این افراد، اقداماتی همچون جاسوسی علیه امنیت ملی، دعوت به اغتشاش و تلاش برای برهم زدن نظم عمومی از طریق فضای مجازی دیده می‌شود.» /فارس

واکنش دری نجف آبادی به حکم اعدام سه محکوم حوادث آبان ۹۸
 
دادستان اسبق کل کشور گفت: در داستان آبان ماه ۹۸، افرادی مزدور و جاسوس ابزار دست دشمن قرار گرفته و شروع به آتش زدن اموال عمومی از جمله پمپ بنزین، بانک‌ها و ... کرده و در کنار ایجاد ناامنی برای مردم، تعدادی از نیرو‌های انتظامی و بسیجی را هم به شهادت رسانده یا آسیب جدی وارد کردند که حکم شرعی آنان از نظر اسلام کاملا روشن است و به عنوان باغی، محارب یا مفسد فی الارض شناخته شده و حکم اعدام برای آنان صادر می‌شود. وی تصریح کرد: نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که این مجازات، جنبه بازدارندگی نیز داشته تا افراد شرور دیگر نیز بدانند که با اعمال شرارت و جنایت، چنین مجازاتی در انتظار آنان است.

مرگ یکی از کوچکترین مبتلایان کرونا در ایران؛ یک نوزاد دو روزه

متاسفانه یک نوزاد دو روزه در گناباد، جان خود را بخاطر ابتلا به کروناویروس از دست داده و به یکی از کوچکترین قربانی کروناویروس در دنیا تبدیل شده است. حدود یک ماه پیش گاردین گزارش داده بود که کوچکترین قربانی کرونا در انگلیس نوزادی ۱۳ روزه بوده است که بخاطر ابتلا به کرونا فوت کرده است، به جز او کودکی سه روزه هم در ویلز به دلیلی مشابه فوت کرده بود، البته ابتلا به کروناویروس دلیل ثانویه مرگ این نوزاد و دلیل اصلی مرگ او عدم ارسال اکسیژن به مغز اعلام شد. براساس گزارش ایندیپندنت یک نوزاد یک روزه در لوئیزیانای آمریکا هم به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت کرده است.

واگذاری بخشی از سرزمین ایران به چین‌ حرف عوامانه‌ای است

هادی حق شناس، کارشناس اقتصادی و نماینده اسبق مجلس، گفت: توافق اخیر با چین نه محصول سال ۹۹ بلکه دقیقا در زمان قدرت ایران و پس از امضای برجام حین سفر رییس جمهوری چین به ایران در سال ۹۶ مطرح شد. او درباره انتقاداتی مانند واگذاری برخی از جزایر خلیج فارس یا سرزمین اصلی به چین تصریح کرد: این واقعا بیان عوامانه‌ای است. به باور من وقتی تنها کلیات یک توافق منتشر شده، نمی‌شود این نتایج را گرفت. اروپا با همه عظمتش تنها ۲۰ درصد چین است. اگر بنا باشد ایران به توافق بلند مدت با کشوری برسد چین گزینه خوبی است. از یک سو بازار بسیار بزرگی دارد و از سوی دیگر در حوزه تکنولوژی هم در حال پیشرفت است. خبرآنلاین

گوگل و اپل «فلسطین» را از نقشه‌های خود حذف کردند!

مرکز اطلاع رسانی فلسطین: با جستجو در نقشه‌های گوگل و اپل دیگر اسم کشور فلسطین یافت نمی‌شود، بلکه تنها اسم کشورهای مجاور روی نقشه وجود دارد. این اقدام گوگل و اپل همسو با اقدامات و طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مساله فلسطین به ویژه طرح معامله قرن انجام می‌شود./تسنیم

واکنش نماینده اصولگرای مجلس به شایعه واگذاری جزیره کیش

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رییس مجلس گفت: موضوع واگذاری کیش به چینی‌ها ساخته ذهن متعصب، کینه‌توزانه و از سر بی‌سوادی اپوزیسیون مزدور آمریکا برای توقف قرارداد ایران و چین است. خوشبختانه متون انگلیسی و فارسی این موافقت‌نامه در سایت‌ها منتشر و برای پرسشگران خیرخواه و باسواد کشور قابل بررسی است./ایرنا

اصلاح طلبان نگران کاندیدا برای انتخابات ۱۴۰۰ نیستند

محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به خبرآنلاین گفت: شورایعالی سیاستگذاری باید برای بررسی استفعای چند نفر از اعضای خود یک جلسه تشکیل داده و خروجی آن را نیز رسانه‌ای کند. زیرا مردم حق دارند از آینده کاری اصلاح طلبان در ذیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مطلع شوند. آینده شورایعالی سیاستگذاری را معطوف به انتخاب جایگزین عارف نکنیم. اصلاح طلبان تلاش کنند حلقه‌های مشورتی خود را افزایش داده؛ تا برای انتخابات ۱۴۰۰، بار دیگر گروه‌های سیاسی که در عضویت «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» هستند و یا خارج از این ساختار فعالیت می‌کنند را گرد هم بیاورند. اصلاح طلبان باید مقدمات حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را فراهم کنند. اصلاح طلبان نگران کاندیدا برای ۱۴۰۰ نیستند بلکه مشکل اصلی اصلاح طلبان نگاه متفاوت شورای نگهبان است.

احمدی‌نژاد برای ملاقات با رهبر انقلاب التماس می کند

عباس امیری فرد چهره سابق نزدیک به محمود احمدی‌نژاد گفت: به دروغ شایعه می‌کنند که احمدی‌نژاد با رهبری دیدار کرده در حالی که ۳ سال است که وی به هر دری می‌زند و التماس می‌کند با رهبری ملاقات کند اما به او وقت ملاقات با رهبری را نمی‌دهند. دیدار احمدی‌نژاد با شورای نگهبان را به شدت تکذیب می‌کنم، چنین ملاقاتی اصلا صورت نگرفته است. البته اگر احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات وارد شود، به اتفاق همه آرای اعضای شورای نگهبان ردصلاحیت می‌شود. هدف احمدی نژاد از اقدامات اخیرش این است که رأی خاکستری را به طرف خود بیاورد و طرفداران اصلاح‌طلبان را به سمت خود جلب کند که از این طریق، جامعه را آماده کند از نظام باج بگیرد. اشاره احمدی‌نژاد به خواننده های خارج‌نشین ناشی از رفتارهای پوپولیستی اوست. احمدی‌نژاد با القای ناامیدی به جامعه به دنبال این است که بگوید من تنها منجی این نظام هستم، در صورتی که مردم این قضیه را باور نخواهند کرد./برنا

پیش‌بینی ابراهیم فیاض از بازگشت عبدالله نوری

ابراهیم فیاض در گفتگو با نامه نیوز درباره اتفاقات اخیر رخ داده در جریان اصلاحات گفت: جریان اصلاحات ریشه در مکتب فلسفی اصفهان دارد، البته یزد و کرمان در مراتب بعدی هستند. چپ های اصفهان همیشه تند بوده اند، تندروهای اصلاح طلب عبدالله نوری را برای ریاست تشکیلات خود مناسب می دانند چون او زاده اصفهان است. در واقع با این کار آنها می خواهند اصلاحات را به جغرافیای خودش یعنی اصفهان برگردانند.وی با بیان اینکه اصلاح طلبان تهرانی مثل بهزاد نبوی مشی و رویکرد کدخدامنشی دارند، افزود: از آنجاکه مشی کارگزارانی ها نیز تکنوکراتیک است، به بهزاد نبوی نزدیک شدند. حالا دو جبهه «تکنوکرات ها» و «چپ گرا» در اردوگاه اصلاحات شکل گرفته و آتش جنگ این دو دارد در جریان اصلاحات شعله ور می شود.این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره توانایی عبدالله نوری برای برآورده کردن منویات تندروهای اصلاح طلب اظهار کرد: اصلاحات مُرد چون دیگر ایدئولوژی ندارد. الان خود آقای منتظری هم زنده شود که الگوی آقای عبدالله نوری بود، هیچ کاری نمی تواند انجام دهد. امروز با جهان جدیدی مواجه هستیم. جهانی که به سرعت معادلاتش در حال تغییر است.

وی افزود: عبدالله نوری نمی تواند قشر جوان و جدید جریان اصلاحات را لیدری کند. او یک دوره ای در عرصه سیاسی کشور بالا آمد و زود هم تمام شد. در واقع با تندروی هایی که انجام داد زمین خورد. امروز او یک پیرمرد سیاسی ورشکسته محسوب می شود و نمی تواند برای اصلاحات کاری انجام دهد و شکست می خورد.فیاض با بیان اینکه نباید در شکست خوردن عبدالله نوری شک کرد، یادآور شد: او نه تنها نمی تواند تشکیلات جریان اصلاحات را بازسازی کند بلکه بیشتر روی قبر اصلاحات خاک می ریزد. اصلاح طلبان باید برای احیای خود جوانان را بیاورند اما نمی توانند این کار را انجام دهند چون همه بالای هفتاد سال دارند، پس خیلی پیر شدند و جوانان حرف اینها را نمی خوانند.
 
طعنه‌های مهاجری به کاندیداتوری حسن عباسی در انتخابات ۱۴۰۰

یک فعال سیاسی می‌گوید: آقای عباسی الان در نقش یک کمدین ظاهر شده کما اینکه قبلا هم چنین نقشی را چندبار به او داده اند.«محمد مهاجری»، فعال سیاسی، درباره اعلام آمادگی حسن عباسی برای انتخابات ۱۴۰۰گفت: امثال آقای عباسی توسط دیگران اداره می شوند و اداره کنندگان این افراد در واقع اسباب خوشحالی مردم را فراهم می کنند. ممنونم از کسانی که با طرح این سوژه ها در این ایام کرونایی خنده بر لب مردم می‌آورند. آقای عباسی الان در نقش یک کمدین ظاهر شده کما اینکه قبلا هم چنین نقشی را چند بار به او داده اند.او افزود: بنابراین اصلا نباید نگران حضور او بود. این یک شوخی است که اگرچه ممکن است برای شما بی‌مزه باشد من آن را دوست دارم، چون اصولا به کمدین‌ها علاقه‌مندم.مهاجری درباره حضور احمدی‌نژاد در پست ریاست جمهوری اظهار کرد: همان یک تجربه کافی است. احمدی‌نژاد آدم باهوشی بود چون توانست کلاه بزرگی سر اصولگرایان بگذارد. الان نظام دیگر بازی فردی چون او را هم نمی‌خورد چه برسد به امثال حسن عباسی.
 
ایران نفتکش توقیف شده توسط آمریکا را پس گرفت

یک مؤسسه رفاه دریانوردان اعلام کرد: نفتکشی که توسط آمریکا و به خاطر دور زدن تحریم‌های ایران توقیف شده بود، توسط ایران بازپس گرفته شده است. به گزارش دون، "مؤسسه انگلیسی حقوق بشر" در دریا اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد یک نفتکش که در روز ۵ جولای و به خاطر دور زدن تحریم‌های علیه ایران توسط امریکا توقیف شده بود توسط ایران پس گرفته شده است. بنا به اعلام این مؤسسه این نفتکش که در سواحل امارات توقیف شده بود دیروز در آب‌های ایران رؤیت شده است. نام این نفتکش گلف‌اسکای بوده و با پرچم کشور دومینیکا فعالیت می‌کرده است. دیوید هاموند مدیرعامل مؤسسه مذکور می‌گوید: ناخدای این کشتی هم پس گرفته شدن آن توسط ایران را تأیید کرده است. هاموند می‌گوید: پیش‌تر ۲۶ خدمه نفتکش مذکور که هندی بودند به کشور خود بازگشته، اما دو نفر آن‌ها در ایران حضور داشته‌اند.
 
حکم آمریکا برای یک شهروند ایرانی‌الاصل

یک شهروند آمریکایی ایرانی‌الاصل به خاطر ارسال کالا‌هایی نظیر لوازم موتوری، پمپ، سوپاپ و دیگر کالا‌ها به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به ایران به ۴ سال زندان محکوم شد. به گزارش از WCAX، یک مرد آمریکایی به جرم ارسال کالا به ایران در ایالت نیوهمشایر به خاطر ارسال چند قلم کالا به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به ایران به ۴ سال زندان ایالتی محکوم شد. وی متهم است که از آمریکا به ایران لوازم موتوری، پمپ، سوپاپ و دیگر اقلام ارسال کرده است. دفتر دادستانی آمریکا اعلام کرده است‌: آیدن دیویدسون، با نام دیگر حامد علی‌آبادی که یک شهروند آمریکایی ایرانی‌الاصل است در ارسال کالا به ایران مجرم شناخته شده و ساکن شهر برایتون در ماساچوست بوده است. وی مدیر شرکت گلدن‌ویتز در نیوهمشایر بوده است. مقامات قضایی آمریکایی می‌گویند دیویدسون از طریق ساوانا و ایالت جورجیا بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ایران کالا ارسال کرده است.
 
توکلی: آقای روحانی می‌دانید کشور را به کجا می‌برید؟

احمد توکلی عضو تشخیص مصلحت نظام در توئیتی انتقادی نوشت: کینز می گوید" هیچ وسیله ای مکارانه تر و مطمئن تر برای نابودی پایه های یک جامعه‌، بهتر از بی اعتبار کردن پول آن نیست".در این دولت قیمت ارز هشت برابر شده، تنها در این چند روز ارزش ریال یک سوم کاهش یافته است.آقای روحانی می دانید کشور را به کجا می برید؟
 
کنعانی: برخی اصلاح‌طلبان اصولگرایی را دشمن خود می‌دانند

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز با اشاره به تغییر مواضع برخی از شخصیت‌های جریان اصلاحات در قبال حزب خود، گفت: در حقیقت یک مشی اصلاح طلبی وجود دارد و یک تفکر اصلاح طلبی که بسیاری از این افرادی که به دنبال جریان اصلاح طلبی بودند تغییر موضع داده اند.او ادامه داد: برخی اوقات علت این است که آن افراد تفکر ایدئولوژیکی اصلاح طلبی را هم خوب درک نکرده بودند؛ برای مثال آقای زیباکلام نه اصلاح طلب، نه مستقل و نه اصولگراست، بلکه او خودش است و به نظر می‌رسد که اگر هم مواضعی به نفع اصلاحات داشته به این خاطر بوده که خود را به آن‌ها نزدیک کند و یا حرف‌های اصلاحاتی که می‌گفته به این سبب بوده که مخاطب جلب کند؛ وگرنه معتقدم که او تفکر اصلاح طلبی و جریان اصلاحات را هم قبول ندارد.
 
تکذیب تجمع اعتراضی در بندر ماهشهر

فرماندار بندر ماهشهر گفت: امروز هیچ گونه تجمع اعتراض آمیز در این شهرستان برگزار نشد.بیرانوند با اعلام این خبر افزود: امروز هیچ گونه تجمع اعتراض آمیز و غیر قانونی در این شهرستان برگزار نشده است.وی تاکید کرد: فیلم منتشر شده در خصوص تجمع در این شهرستان در فضای مجازی کذب بوده و تکذیب می شود.فرماندار بندر ماهشهر بیان کرد: هم اکنون امنیت و آرامش در این شهرستان برقرار و هیچ گونه تجمعی برگزار نشده است.
 
واکنش آملی لاریجانی به ادعای برخورد جناحی شورای نگهبان

عضو فقیه شورای نگهبان می‌گوید: فقها و حقوقدانان شورای نگهبان همواره تلاش کرده‌اند سلایق شخصی خود را از مسائل کاری خود جدا کنند.آیت الله صادق آملی لاریجانی در گفتگویی در پاسخ به این که چه رویکردی را لازم می‌دانید که شورای نگهبان، سطح کارایی اش را افزایش دهد، اظهار داشت: شورای نگهبان بر حسب قانون اساسی، وظایف متعددی بر عهده دارد که یکی از مهمترین وظایفش، بحث و بررسی و تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و شرع است که خود همین، باب بسیار وسیعی برای کارهای تحقیقی و عملی است.عضو فقهای شورای نگهبان ‏ تصریح کرد: به‌حمدالله شورای نگهبان از بدو تاسیس با حضور فقهای ارزشمند حوزه‌های علمیه و حقوقدانان برجسته تا حد زیادی توانسته این وظیفه را انجام دهد در عین حال هنوز جا برای ارتقا وجود دارد و در بحث‌های مهم شرعی و حقوقی می‌توانیم با ارتقا در سطح بررسی ها، نسبت به آن‌ها بهتر نظر بدهیم.
 
اعتراض چین به بهانه سازی آمریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل، در حال بهانه سازی است که اقدامی کاملا بی پایه است. به گزارش ایرنا «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در پکن در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که گفته بود «پس از انقضای تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در ۱۸ اکتبر امسال، چین قصد فروش تسلیحات به ایران را دارد و برای این کار نیز تدارک لازم را دیده است گفت: اظهارات وزیر خارجه آمریکا بهانه سازی آشکار برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل است که هیچ پایه ای ندارد.

وی ادامه داد: این اظهارات بار دیگر تعهدناپذیری آمریکا در برخورد با برجام که با بی اعتنایی به قطعنامه ۲۲۳۱ به طور یک جانبه از آن خارج شده بود را افشا کرده است امیدواریم آمریکا هر چه زودتر به مسیر حفظ اعتبار قطعنامه های شورای امنیت و اجرای برجام بازگشته و در مسیر اشتباه کنونی پیش نرود.هوا درباره اصول چین در تجارت تسلیحاتی گفت: چین همواره با احتیاط و مسئولیت پذیری به فروش سلاح به دیگر کشورها می پردازد و در این کار نیز بر سه اصل «یاری به تقویت توانایی دفاعی مشروع کشور دریافت کننده؛ عدم آسیب رسانی به صلح، امنیت و ثبات جهان و عدم دخالت در امور داخلی کشور دریافت کننده» استوار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۱۰
اره تقصیر روحانیه
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
ملانصرالدین به زنش گفت زور بازوی من با زمان جوانی ام هیچ فرقی نکرده! وقتی جوان بودم ، یک هاون سنگی بزرگ داشتیم که نمی تونستم بلند بکنم ؛ حالا هم نمی تونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
چطور تقصیر احمدی نژاد هست، تقصیر روحانی نباشه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
معلومه که هست
درست ما بگو مگو داریم تو خودمونه.
به اجنبی ووطن فروش ومریم خود فروش  ربطی نداره.
اشتباه نشه
اجنبی بخواد نگاه چپ به ایران بزرگ بندازه
باید پشته پشته جسد  جمع کند.و خاکش رو سرند می کنیم به جاش ذرت و لوبیا می کاریم
مخصوصا این خیکی چاق صهیونیست و دارودستش که از اجسادشون می شه بعنوان خوراک کفتارها ولاشخورهای پارک ملی حیات وحش ایران استفاده کرد.
آیا احمدی نژاد توانایی اداره یک فست فود را دارد
بله+
خیر- -
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
خدا شفات بده
مبنای سخن امام جمعه شیراز بر این قرار دارد که چین با مسلمانان رفتار دوستانه ای دارد بنابراین می شود با این کشور قرارداد 25 ساله و شاید 250 ساله منعقد کرد
اینکه چین به ایران حمله نظامی نکرده درست، اما بسیاری از شرکت های ایرانی به خاط توطئه های شرکت های چینی در یک رقابت ناسالم از مدار تولید و خدمات خارج شدند
چین مسلمانان ایغور را به شدت آزار میدهد که رفتاری خصمانه نسبت به مسلمانان است و نمیدانم امام جمعه محترم شیراز چگونه چین را دوست مسلمانان می داند؟
فردوسی فرمود:

بگویش که هرکس که گردد بلند / جهاندار وز هر بدی بی‌گزند

ز دادار باید که دارد سپاس / که اویست جاوید نیکی شناس

چو باشد فزایندهٔ نیکویی / به پرهیز دارد سر از بدخویی

بیفزایدش کامگاری و گنج / بود شادمان در سرای سپنج

چو دوری گزیند ز کردار زشت / بیابد بدان گیتی اندر بهشت

بد و نیک بر ما همی بگذرد / چنین داند آن کس که دارد خرد

سرانجام بستر بود تیره‌خاک / بپرد روان سوی یزدان پاک

به گیتی هرانکس که نیکی شناخت / بکوشید و با شهریاران بساخت

همان بر که کاری همان بدروی / سخن هرچ گویی همان بشنوی
دولت به چه زبانی بگوید اقایان من دولت بعد از برجام هیچ برنامه ای ندارم و برای جبران کسری بودجه است که راحترین راه افزایش قیمت ها است ولی چون نمیخواهم از علم اقتصاد پیروی کنم دلار را افزایش می دهم و جبران کسری بودجه را پوشش می دهم ولو به ضرر همه مردم!
هر کی این روزها میخواد دیده بشه یه اسمی از احمدی نژاد میبره!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
مشکل با احمدی نژاد تشدید شد و روحانی با شیب قابل تحمل آنرا ادامه داد برادر عزیز
مماشات نکنید که کشور را بیشتر از این به بحران فرو نبرند
قران دستور صریح می دهد که زیر سلطه دیگران نروید همانند برجام که دانش کشور را فروختید و حالا این دولت دستپاچه هست و از غرب می خواهد به سمت شرق برود ان هم بدون ضابطه
هر وقت مراوده با چین دو طرفه بود که کارگر ایرانی همانند کارگر چینی منفعت برد در اقتصاد چین برد ان وقت بیایید از قران مایه بگذارید ولی در سند نیم بند شما ما چیزی در ان ندیدیم به جز ظاهرا فروش نفت خام
آقای توکلی !
به در نگو که دیوار بشنوه ،رئیس جمهور هیچ کاره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
چون از دارودسته رفسنجانیه؟؟؟ هیچکاره است؟؟؟

پس چطور قول و عده و وعید داد؟؟؟

کلیدش گم شده؟؟؟
واگذاری چین از اولش هم مشخص بود خبری بی خودی بود و یک کسی سواد رسانه ای داشته باشد به راحتی می فهمید ولی قربان در این موافقت نامه شما سرمایه گذاری ایران در چین در چه مواردی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
باید می نوشتم واگذاری کیش که اشتباها نوشتم چین
آقای توکلی. چهار سال پیش که از ایشان خواستند کشور را اداره کند، نه ملت و نه ایشان نمی توانستند پیش گویی کنند که سیل و زلزله و تحریم های وحشتناک و بیماری کرونا و صدها مشکل دیگر گریبانگیر کشور می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
یکی فقط از وعده هاش بگو که عملی کرده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
عزیز جان! دلار جهانگیری و افزایش چند برابری نرخ ارز و
سه برابر شدن قیمت بنزین و آشفتگی در زندگی مردم و تولید ناامنی اقتصادی دیگر چه ربطی به کرونا داره. سیل و زلزله هم که همیشه بوده و هست و خواهد بود. بودجه اونهم که دیده شده. مشکل در تدارکاتچی بودن روسای جمهوره نه چیز دیگر.
جناب توکلی آقای روحانی هم کشور رو به سمت همون جایی میبره که خود شما و دیگران موقعی که بر مسند قدرت بودید میبردید. تفاوتش اینه که داریم به اون جا!!! نزدیکتر میشیم و جزییات بیشتری ازش می بینیم !!!!!
آقای توکلی من واقعا از شما تعجب می کنم. شما مثلا اقتصاد دان هستید. واقعا نمی دانید علت افزایش قیمت دلار چیست؟ آن زمان که فاتف را رد کردید و صحبت کارشناسان و دولت را رد کردید زمینه ساز افزایش قیمت دلار شدید. الان هم با فرار رو به جلو روحانی و دولت را مسوول می دانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
عزیز خواب بیدار شو
کشور الان هم صادرات دارد و هم واردات همان طوری که قبل از سال 95 که اقایان بروند تعهد بدهند داشتیم صادرات و واردات می کردیم
این چیزها برای رد گم کنی است قربان و اینقدر هم دنبال مسائل حاشیه ای نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
تورم در ایران یا بالا رفتن دلار ان هم در اقتصاد ایران به خاطر اف ای تی اف است؟
اول برو علم اقتصاد را یاد بگیر
والله اگر در تمام قرآن بگردید یک بار اسم چین نیامده چه برسد به اینکه به مسلمان ها توصیه کند با چین رابطه داشته باشید خوب شد بعد از ۴۰ سال امام جمعه شیراز چین را در قرآن پیدا کردند پناه بر خدا
معاند معاند معاند. اینها مردم عادی هستند که جانشان از گرانیها به لب رسیده واقعا نمیفهمید؟
خیلی مراقب نیروگاه اتمی بوشهر باشید اگر اتفاقی برای آن بیافتد چرنوویل دوم را خواهیم داشت ملت تا یک قرن باید ماهی رادیواکتیو خلیج فارس بخورند
توکلی حرف زیبایی بیان کرده است البته چون سخن خودش نیست قشنگ است
امام جمعه شیراز، اکثر مردم در امریکا کافر نیستند و اهل کتاب هستند و مسیحیان و مسلمانان و یهودیها بیشترین درصد جمعیت اهل کتاب را تشکیل میدهند. اما چینیها کفار هستند و خداوند را به کلی قبول ندارند و به هیچ اصول اخلاقی و دینی و انسانی پایبند نیستند و در ضمن با مسلمین اویغور به قتال مشغول شده اند
حق زندگی کاملاازقشرکارگرگرفته شد
حق زندگی کاملاازقشرکارگرگرفته شد
هیچ چیز جز اینکه به منافع مردم توجه شود مرا راضی نمیکند بنابراین این اخبار چنگی بدل نمیزند وسیگنالهای امیدوار کننده ایی هم بگوش نمیرسد
نزدیک به 8 برابر نسبت به سال 92 که روحانی قدرت اجرایی رو بدست گرفت، آقای روحانی، 8 برابر ریال ایران ساقط شد، به عنوان یک تاجر با اخلاق شخصا 300 هزار دلار ضرر کردم، دلار شد 4 تومان گفتم اشکال نداره، شد 5 تومان گفتم کمی افزایش به کسی بر نمیخوره، شد 10 تومان، گفتم لابد بر میگردد، شد 15 تومان گفتم دوباره بر میگردد به 10 تومان، شد 20 تومان گفتم موقتی است، الان 24 تومان؟؟؟
به لطف سیاست ارزی عجیب شما چه در زمان سیف که سودای سفارت در استرالیا پس از ریاست بر بانک مرکزی داشت، چه در زمان جناب آقای همتی که امید داشتم شاید ترمز سقوط ریال را بکشد و اما نتوانست. آقای روحانی یکسال از عمر دولت مانده، ببینم میتوانی این 8 برابر را به 10 برابر برسانی و رکورد خودتو جاودان کنی و غیر قابل دسترس برای آیندگان؟
جناب توکلی وقتی مجمع تشخیص مصوبه قانونی مجلس رو بایکوت میکنه و شما هم از ان حمایت میکنی در حالی که به عواقب کار اگاهی، نمیدونم خبر داری یا نه بانکهای چینی هم حاضر با همکاری نیستتد ؟؟ روحانی اصلا کاره ای نیست .
همه مردم ایران نسبت به سیاست های کلان کشور معترض و آنرا آسیب زا به معیشت و زندگی خود می دانند و خواستار اصلاح هر چه سریعتر این سیاست های کلان هستند.
به شیطان گفتند از کدام صنف راضی هستی گفت از بازاری برای اینکه بقیه فقط دروغ میگویند بازاری هم دروغ میگوید هم قسم میخورد حالا فهمیدیم از بازاری بدتر هم هست
با سلام
شما که می دانید رئیس جمهور ایران را به کجا می برد پس چرا او اول استیضاح و سپس محاکمه نمی کنید؟
همچنین می گویید آقای احمدی نژاد اصول گرایان را فریب داد. آقای احمدی نژاد جز خدمت به کشور کاری نکرد
و دیگر آنکه می گویید کاندیتاتوری آقای حسن عباسی امریست کمدی. خوب شما آقایان بسیار فهمیده توجه دارید که آقای دکتر حسن عباسی در مورد یو ترن در برجام گفت و همه افراد کاردان و سیاست مدار و اقتصاد دان و نمی دانم چه، متوجه این اشکال مهم در برجام نشدید و پس از امضای برجام به مشکل برخوردید.
جناب علم الهدی مواطب حرف زدنتان باشید ملت اعصاب درست و حسابی ندارن .قرار نیست تریبون دستتون هست هر برچسبی به ملت بزنی؟؟؟
اقای مهاجری کاش قائل میشدید که احمدی نژاد کلاه بزرگی سر اصولگرایان ایکیو ۶۸ گذاشت اما سر اصلاحطلبان نتوانست. انها در همان ابتدا و بعدتر در مناظرات ۸۸ حقایق مربوط به احمدی نژاد را بیان کردند و بابت ان هم مهر فتنه گر خوردند
اقاي توكلي ملت مي داند روحاني كاره اي نيست و شما به در مي گوييد ديوار بشنود!
ارزش پول ملی زمانی از دست رفت که اف ای تی اف رو رد کردین جناب دکتر توکلی
میوه امروز ثمره کاشت اون روز هست
انشالله هر کس باعث شرمندگی مردم میشه تاوانش رو بده
کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز ..... حزب سبز دیگه چی هست ؟
اگر در اختلاس ها کمی صرفه جویی کنند بخشی از مشکلات ارزی مملکت کم میشه. مثلا بجای 100 میلیون دلار، 2 میلیون دلار اختلاس کنند، اینجوری بقیه پول برای مردم باقی بمونه و خرج مشکلات معیشتی کارگر و معلم و حتی مهندس بیچاره بشه. برخی هم با 2 میلیون دلار ثروتمند تر از 90 درصد مردم امریکا هستند.
آقای روحانی کشور را به جایی نمیبره! ترمز بریده، خودش داره میره ! معلوم ‌نیست کجا؟!؟
والله ما مردم نه فتنه گریم نه جاسوسیم نه ضد انقلابیم بلکه تنها خواست ما از حاکمیت رعایت عدالت اجتماعی است نه وجودتبعیض وفقر وفلاکت وتزویر وریا و.......................
امام جمعه شیراز . رابطه ایران و چین بر حسب دستور قران هست
قالیباف . مجلس انقلابی با تمام توان از ملت مظلوم لبنان و ملت مظلوم عراق و یمن دفاع و پشتیبانی خواهد کرد
جناب توکلی! رییس جمهور کشور را جایی نمی برد بلکه مجموعه تصمیمات مسئولان است که کشور را به مقصد نامعلومی می برد.
آقای توکلی لطفاً خودتان را به بی اطلاعی نزنید. خودتان بهتر از همه می دانید که روحانی در تعیین مسیر حرکت کشور هیچ نقشی ندارد و نقش او بیشتر در حد همان آبدارچی است. پس لطفاً در این خصوص از دیگران سوال کنید که مملکت را به کجامی برند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
در مورد مسائل اجرایی و بازارها کاملا نقش دارد
الان هیشکی حرف نداره همه با حالن و هیچ نظری ندارن یا تابی جوون خوابه نظرات رو نمیدرجه
اقای توکلی نمی دونن ریشه بی ارزش شدن پول چی است؟ اصلن اقای روحانی کجای دعوای ترامپ و ایران است؟
بر أساس الفباى علم اقتصاد و حكم عقل و منطق در شرائط فعلى بهترين و شايد تنها راه براى حفظ قدرت خريد پول ملى هدايت نقدينگى و سرمايه هاى سرگردان به سمت توليد ميباشد. براى اين كار بايد تا حد امكان بورس تقويت شود تا بازارهاى كاذب و سنتى طلا و سكه، زمين و مسكن و بالاخره ارز و دلار نتوانند با ان رقابت بكنند. اين اتفاق در حال حاضر بيش و كم بوقوع پيوسته ولى حفظ و تداوم ان نياز فورى و حياتى به تصميمات كارشناسانه و جسورانه تيم اقتصادى دولت محترم و در راس همه ان ها اقدام مسولان متعهد و متخصص بأنك مركزى دارد. قطعا بعنوان قدم اول بايد با يك تصميم كارشناسى و واقع بينانه ارز ( دلار ) تك نرخى شود. با تحقق اين امربه يكباره اشتهاى سيرى ناپذير وارد كنندگان رانتى به دلار دولتى كور ميشود و در كنار ان راه بازگشت دلارهاى حاصل از صادرات هموار ميگردد. در قدم بعدى بايد با مديريت صحيح و كارشناسى، دلارهاى حاصله به صنايع داخلى تخصيص يابد تا با تأمين مواد أوليه و ماشين آلات مورد نياز،توسعه و شكوفايى اين صنايع را شاهد باشيم. بديهى است با محقق شدن اين موضوع و افزايش توليدات داخلى، نگراني هاى فعلى در مورد نا متناسب بودن نرخ بازگشت سرمايه گذارى در بورس ( EPS ) در يك بازه زمانى ٣-٢ ساله كاملا بر طرف خواهد شد. نكته اخر اينكه دولت محترم بايد با حمايت هاى عملى و نه كلامى خود نگذارند دشمنان دانا و دوستان نا اگاه با نگران و نا اميد كردن مردم نسبت به استحكام بورس و توليد باعث شوند جريان نقدينگى از اين بازار سالم و اشتغال افرين به بازارهاى كاذب و تورم زا منحرف شود.
تو چه مقطه زمانی کشور تورم نداشته و مردم فقیرتر نشدند اقای توکلی بفرمایند .کشور همیشه به سمت تورم افسار گسیخته می رفته چه با نفت صدو پنجاه دلاری چه با نفت چهل دلاری
فقط با توافق برجام یکی دو سال این سراشیبی سقوط دیر تر شروع شد و با رشد تکنوژی مردم هم به نسبت خیلی کمتر از بقیه کشورها بهره برده اند اینکه الان همه موبایل دارند پنجاه سال پیش کسی موبایل نداشت یا یخچال نبود از برکت نیست از رشد خرد جمعی جهانی و پیشرفت فناوری است
چکار داری اقتصاد فروپاشیده و ارزش پول ملی زیر صفره . بشین پای لپ تاب سهام شرکتهای ورشکسته خرید و فروش کن و پا رو پا بنداز و نسکافه بخور فقط شلیک شاخص به انتهای کهکشان راه شیری رو تماشا کن . روزی 5 درصد یعنی ماهی 100% سود خالص جرینگی بریز جیب سر سال سرمایه ات شده 10 تا 15 برابر . اونجوری پولتو بکشی بیرون همه چی ارزون بنظرت میاد . جون برای بورس بنفش که بزودی شاخصش 300 میلیون واحد رو هم رد میکنه
اقای توکلی شمایی که در ۱۵دیقه برجام راتائید کردین میدانستین مملکت راکجا میبرید
...پلیس هم با صلابت اقدام به متفرق کردن آن‌ها نمود.......

اگر در آمریکا بود همین صلابت را چه می نامیدید؟؟؟!!!!!
آقای قاضی زاده هاشمی میشه اسم اون سایتی که متن انگلیسی قرارداد ایران و چین رو گذاشته بفرمائید ما که هرچی گشتیم نبود فکر مشکل از تفاوت اینترنت ما با اینترنت شماست
کشوری به نام فلسطین هیچوقت در نقشه های جهانی وجود نداشته است که الان حذفش کنند
اقای روحانی نمی بره‌ جایی خوب نگاه کنید ببینید چه کسانی ایران را به ناکجا اباد می برند.
نه تنها متن انگلیسی بلکه متن چینی قرارداد ایران و چین منتشر شده باور ندارید از اقای قاضی زاده هاشمی بپرسید
خوب حکم وجوب شرعی قرارداد 25 ساله ایران وچین هم در شیراز صادر شد علی برکت ا..
اقای توکلی ، شما که از اسرار پس پرده خبر دارید چرا همچین حرفی میزنید ؟ حرف شما هم تبلیغاتی و حزبی است ، شما خوب میدانید تصمیمات کجا اتخاذ میشود پ رییس جمهور تدارکاتچی است
در پاسخ به هادی حق شناس کارشناس اقتصادی که گفته؛
اروپا با همه عظمتش تنها ۲۰ درصد چین است:
Gdp اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸: ۱۸.۸ تریلون دلار.
سهم اتحادیه اروپا از اقتصاد جهان : ۲۲ درصد
Gdp چین در ۲۰۱۸: ۱۳.۶ تریلیون دلار
سهم چین از اقتصاد جهانی: ۱۶ درصد
پدر جان ....یه سرچ رو اینترنت بزن اگر زبان بلدی...ببین تو دنیا چه خبره....صد سال پیش نیس یه چیزی بگی همه قبول کنن...مگر اینکه آمار و ارقام رو قبول نداشته باشی
خدایی هم هست و از خدا بترسید! بخاطر دو روز دنیا آخرتتان را از دست ندهید! هر روز دست کم یک مطلب تخریبی در خصوص احمدی نژاد دارید.
در پاسخ به هادی حق شناس کارشناس اقتصادی که گفته؛
اروپا با همه عظمتش تنها ۲۰ درصد چین است:
Gdp اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸: ۱۸.۸ تریلون دلار.
سهم اتحادیه اروپا از اقتصاد جهان : ۲۲ درصد
Gdp چین در ۲۰۱۸: ۱۳.۶ تریلیون دلار
سهم چین از اقتصاد جهانی: ۱۶ درصد
پدر جان ....یه سرچ رو اینترنت بزن اگر زبان بلدی...ببین تو دنیا چه خبره....صد سال پیش نیس یه چیزی بگی همه قبول کنن...مگر اینکه آمار و ارقام رو قبول نداشته باشی
در مورد سخنان امام جمعه محترم شیراز:
مخلص به عنوان یک فرد نسبتا مذهبی عرض می کنم طبق قاعده شرعی و اسلامی نفی سبیل این معاهده با چین که یک کشور کافر است اشکال شرعی دارد و باطل است ضمنا امریکا یکی از مذهبی ترین مردم دنیا را دارد لکن دوستان ادرس غلط می دهند و چنین وانمود می کنند که کافر هستند
چینی ها اکثرا به خدا اعتقاد ندارند کشور چین رسما کمونیست وبی دین است اون عده کمی هم که دین دارند ادیان ابراهیمی نیست لذا قطعا این معاهده باطل است

نفی سبیل قاعده‌ای اسلامی است که هرگونه تسلط کفار بر مسلمانان را در هر زمینه‌ای از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی، جایز نمی‌شمارد.
از مهم‌ترین آیات قرآنی که بر این اصل دلالت دارد آیهٔ ۱۴۱ سورهٔ نساء است
وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا
این را هر کسی می داند در کتابهای درسی معارف هم بود
مطمعن باشید با خشونت و فشارها به مردم نتیجه عکس میگیرید
در رابطه با توافق با چين اميدوازم فقط بعدها نگويند شبيه برجام از بالا حكم شده بود كه تاييد شود
اقتصاد رانتی و نظامی به هیچ جا نمیرسه اقتصاد باید آزاد باشه الان هر شهری که میری تمام پروژه هاش رو قرارگاه برداشته پس بخش خصوصی یا همون مردم چیکار کنند تا حالا اسم مزایده و مناقصه به گوشتون خورده
آقای روحانی هیچکاره است.
اقاي نجفي ابادي مطمئن باشيد بخشش اين سه جوان اثرات روحي رواني بسيار بسيار بهتر و بيشتري بر افكار عمومي جامعه تا اعدام انها خواهد داشت ،
من هیچ مرز روشن و دسته بندی خاصی میان تفکر کسانی که گفته می شوند اصلاح طلب هستند با کسانی که اصول گرا نامیده می شوند نیافتم بیشتر شبیه "این فامیل" با "اون فامیل" هستند تا جناح سیاسی.
درود بر بزرگ مرد عدالت، دکتر محمود احمدی نژاد
توکلی جان کاهش ارزش پول ملی کاری است که در کل ۴۰ سال گذشته جریان داشته و مختص این دولت نیست .راه حل شما برای جلوگیری از این کار چیست؟
تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيزها!
اقای توکلی ، بعداز این همه سال شما هنوز نمیدانید کشور دست رئیس جمهور نیست ؟!!!
توکلی سعی دارد به جلو فرار کند در حالیکه این شما و دوستانتان بودید که برجام را به هم زدید و با عدم تصویب FATF...
استاد توکلی .سیاست خارجی دست ایشان نیست و البته دیگر تصمیم گیری ها .
اقای توکلی میداند که علت کاهش ارزش ریال چیست
جناب اقای توکلی به یقین کشور مشکلات فراوان دارد که برکسی پوشیده نیست .
حرف زدن و کنایه گفتن و اندرز کردن راحت است لطفا بجای این حرفها جمع شوید و با اطاق فکر اقتصادی بنشینید راهکار ارائه کنید . مثل حرفهای شما 50 میلیون ادم میتوانند حرف بزنند.
پس لازم است بجای جو درست کردن و کشور را بدتر از این وضعیت نشان دادن چاره اندیشی شود و بنا به فرمایش رهبری معظم امید ایجاد کنیم
طرفداران موافقتنامه با چین، همان مخالفان موافقتنامه برجام هستند و بالعکس. جالب است، نه؟
سلام. اولا چین یک مرام کمونیستی ضد دین دارد و ایغور ها را تحت فشار دارد. دوم؛ تفسیر قرآن برای تأیید یک مطلب در یک برهه ممکن است در برهه دیگر خلاف آن را نشان دهد. در این صورت، نغوذ بالله، نص قرآن زیر سئوال می رود.
گوگل و اپل «فلسطین» را از نقشه‌های خود حذف کردند

در هیچ سند معتبر تاریخی هیچ نامی از فلسطین به عنوان یک کشور دیده نمی شود پس سفسطه نکنید
اقای روحانی نه! همه میدونند که رییس جمهور یک تدارکاتچی است.
بحث ترکمنچای چینی دادن خاک به چین نیست بلکه باید نفت مجانی بدیم چین و به جاش اسلحه بخریم و کارگر چینی بیاد اینجا کار کنه.در این اوضاع فقر و بیکاری مردم
کاملا مشخص است که کشور ومردم را به کجا می برند ناکجا آباد می برند.
اقای توکلی
احتمالا اقای روحانی به ناکجا اباد دارن میبرن . شما تازه متوجه شدین؟ هر گجا که میخواستن ببرن دیکه باید رسیده باشن بعد 7 سال و اندیی. چرا این سوال رو الان دارین میپرسین؟
هیچ کدام از شما فکر هدایت اقتصاد به گل نشسته ایران رو نداره!
يك سوال هست و اينكه چرا وقتي يك قاطل درخواست عفو از خانواده مقتول رو داره ؛ شما پشتيباني مي كنيد تا عفو بشه ها؟ من هنوز داغ برادر بر دلم مانده و زن و بچه بي گناه و اينكه
در عفو لذتي هست كه در انتقام نيست.نمي گم زن و بچه اش كجا هستند چون 15 سالم بود و نمي دانم...
جناب اقای توکلی همه مردم از تکانهای شدید اتوبوس به خوبی میفهمند که اتوبوس اقتصادمدت هاست که از جاده خارج شده ودر بیابان ودر مسیری نا مشخص میرود.پس لطفا اگر مسیررا میدانید کلی گویی نفرمایید راه مشخص را نشان بدهید
پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود با هر گونه بی نظمی و یا حرکتی که موجب بر هم زدن آرامش جامعه شود با قدرت و صلابت برخورد خواهد کرد به همین دلیل افراد نباید تحت تاثیر معاندان و مخالفان نظام قرار گیرند.
به این کار در انظار احاد جامعه ایرانی و خارجی میگن سرکوب معترضین به حق و حقوق قانونی!
در ضمن من نمیدونم پلیس این بی نظمی و برهم زدن آرامش رو از کجاش درمیاره؟!
آقای توکلی چرا توپ را زمین آقای روحانی می اندازید؟ خیلی ها هستند که باید جوابگوی سوال شما باشند. متاسفانه سالهاست که ارزش ریال پایین آمده است وربطی به دولت آقای روحانی ندارد.
اقای توکلی خوب شما که بیست ساله توی کار هستید اگه میتونستی یا میخواستی درستش میکردی...این دولت که دیگه اصلا جای دفاع نداره...البته پیامبر هم بیاد جای روحانی بشینه نمیتونه اوضاع را درست کنه چون کشور تحریم هست و مهمتر اینکه افراد و گروهای تعیین کننده سیاست خارجی در داخل و کشورهای دیگه اجازه گفتگو نمیدهند...
اقاي روحاني كشور را نميبرد كشور قرباني سو مديريت درچند دهه گذشته شده است
اقای توکلی مشکل این نیست اقای روحانی کشور را به کجا میبرد چون یک فرد است که تصمیماتی درست یا نادرست میگیرد مشکل دستگاههایی هستند و هیچ اقدامی انجام نمیدهند و تماشاگر هستند که به اندازه دولت در بوجود امدن این شرایط مقصرند
آقای توکلی
لطفا بازنشسته شوید
گرانی بشه و اوضاع خراب هم باشه، مردم هم حق هیچ اعتراضی ندارند؟؟ حق انتقاد هم ندارند؟؟
واقعا متاسفم که تفاسیر آیات قرآن از جناب امام جمعه شیراز در توجیه قرارداد با چین کمونیست ، ظالم به مسلمانان ایغور را میبینم
و از طرفی توجیهات عجیب جناب ری شهری برای اجرای حکم اعدام سه جوان معترض را که از داشتن دادگاه طبق مفاد صریح قانون اساسی محروم بودند
و تنها به هدف عبرت گرفتن سایر مردم معترض !؟
خواهان اجرای حکم هستند ، بشدت ، حیران و متعجب و متاسفم .!!!!!
الان همه کاره روحانیه؟
میدونه. مطمئن باش که میدونه.
مسخره ترین چیزی که در عمرم شنیدم . ارتباط با چین کافر و مسلمان کش بر اساس قرآن است
خوب پیامبر هم با ابوسفیان صلح کرد چرا با آمریکاصلح نمیکنید
آقای روحانی در شرایط کنونی شخصیت قابل دفاعی ندارد اما انصاف و بیان حقیقت نشانه ای ایمان است وکتمان حقایق بفرموده قران کریم اوج بی ایمانی و..... است
آقاي روحاني نمي داند كه كشور را به كجا مي برد و خودش نمي داند كجا مي رود احتمالا جمعه بفهمد
آقای لاریجانی ،از طبری چه خبر؟می دانید استعفاء چه معنایی دارد؟پذیرش مسولیت وعذرخواهی از پیشگاه ملت
" هیچ وسیله ای مکارانه تر و مطمئن تر برای نابودی پایه های یک جامعه‌، بهتر از بی اعتبار کردن پول آن نیست".
نابود کردن ارزش پول ملی ، به فقر کشاندن یک ملت است و به فقر کشاندن یک ملت بدترین روش برای به کفر کشاندن مردم .
امام علی (ع) : نزدیک است که فقر به کفر منجر شود .
اقای روحانی در این جاده ای که داری رانندگی میکنید مسافرهات دارن از گرشنگی زجرمیکشن خدارا خوش نمیاد بر گرد به خودت بیا فکری بحال ممللت بکو
هر چیزی که برای دولت سود داشته باشه اتفاق میفته حالا چه بر سر صنعت و مردم میاد در اولویت های بعدی قرار دارند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان