بازدید 7225
تخلف آشکار وزیر ورزش در حمایت از خلیلیان

چرا سرپرست فدراسیون پزشکی، هنوز کاندیدای ریاست است؟

کد خبر: ۹۹۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 16 July 2020

مدیریت خلیلیان و حکم وزیر ورزش یکبار دیگر در ورزش حاشیه ساز شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، اواخر آذرماه سال 98 و با پایان دوره ۴ ساله غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی-ورزشی، وزیر ورزش و جوانان در حکمی مهرزاد خلیلیان که سابقه مدیریت در باشگاه سپاهان را هم دارد، به‌عنوان سرپرست معرفی کرد و مانند سایر سرپرست‌ها در بخشی از حکم وی نیز این جمله دیده شد: «شایسته است ضمن انجام امور جاری فدراسیون، با هماهنگی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در اسرع‌وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اقدام نمایید.» از آنجاکه سابقه داشت برخی مدیران انتخابی به‌عنوان سرپرست درظاهر برای برگزاری انتخابات یک فدراسیون بیایند و در ادامه نامزد احراز پست ریاست همان فدراسیون شوند، این احتمال درباره خلیلیان نیز وجود داشت. با این حال او در ابتدای حضورش در فدراسیون درخصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای ریاست دارد، گفته بود فعلا برنامه‌ای برای انتخابات ندارد اما باید وضعیت را بسنجد.

 پایان دوره 6 ماهه سرپرستی خلیلیان و ادامه فعالیت

دوره ۶ ماهه ریاست خلیلیان در فدراسیون پزشکی-ورزشی خردادماه به پایان رسید اما به‌نظر می‌رسید وزارت ورزش برنامه‌ای برای انتخابات ندارد تا تکلیف اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی به تایید شورای نگهبان برسد. با توجه به عملکرد متفاوت ۴ فدراسیون پزشکی، روستایی، همگانی و زورخانه‌ای، وزارت ورزش در اساسنامه به ترکیب متفاوت این فدراسیون‌ها اشاره کرده و حتی درنظر داشت به‌دلیل عدم پاسخگویی شورای نگهبان با دستورالعمل جدید انتخابات را برگزار کند که با انتقادهای صورت‌گرفته این دستورالعمل لغو شد. بعد از لغو این دستورالعمل زمان انتخابات همگانی اعلام  و پس از آن‌هم ثبت‌نام از نامزدهای ریاست پزشکی-ورزشی روزهای ۲ تا ۱۵ تیر انجام شد.

 رقابت 14 نامزد؛ از حضور رئیس سابق تا نایب‌رئیس وزنه‌برداری

۱۴ نفر برای ریاست این فدراسیون نامزد شدند که می‌توان به ثبت‌نام غلامرضا نوروزی رئیس سابق فدراسیون، داود باقری نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و کرم‌الله علیمرادی هم که رئیس سابق ناشنوایان بود، اشاره کرد. در این بین نام مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون هم به چشم می‌خورد. این درحالی است که براساس گفته وزارت ورزش، سرپرستان حق نامزدی ندارند مگر اینکه از پست سرپرستی استعفا دهند، چیزی که در فدراسیون پزشکی شاهد آن نبودیم.

 هم نامزد ریاست، هم سرپرست!

برای برقراری عدالت در انتخابات فدراسیون‌ها، عدم نامزدی سرپرستان از زمان محمود گودرزی وزیر ورزش وقت در سال 93 مطرح و در دوره‌های بعدی هم تاکید شد. در دوره مسعود سلطانی‌فر هم دستوری ازسوی وزیر ورزش ابلاغ شد مبنی‌بر اینکه برای رعایت بی‌طرفی در انتخابات سرپرستان حق نامزدی ندارند و شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم می‌کنند. بعدها این دستورالعمل تعدیل شد به این صورت که سرپرستان درصورت نامزدی باید از پست خود در فدراسیون کنار بروند.

کناره‌گیری سرپرستان در برخی فدراسیون‌ها ازجمله همگانی رعایت شد اما در برخی دیگر نه، که می‌توان در این مورد به فدراسیون پزشکی-ورزشی اشاره کرد. با وجود گذشت حدود 10 روز از پایان ثبت‌نام‌ها، خلیلیان همچنان به‌عنوان سرپرست در این فدراسیون فعالیت دارد.

 احتمال انصراف

صحبت‌هایی شنیده شده مبنی‌بر اینکه احتمال دارد خلیلیان از نامزدی ریاست فدراسیون کنار برود و فقط به‌عنوان سرپرست در فدراسیون فعالیت کند، اما هنوز مشخص نیست این شایعات واقعیت دارد یا خیر اما اگر این اتفاق رخ دهد هم باز نمی‌تواند توجیهی بر بی‌قانونی صورت‌گرفته باشد چراکه وی از زمانی که برای ریاست ثبت‌نام کرد طبق قانون باید از سرپرستی کناره‌گیری می‌کرد و مشخص نیست چرا این اتفاق رخ نداد و چرا مدیران وزارت ورزش و جوانان نیز واکنشی به این مساله نشان نداده‌اند!

تایید صلاحیت نامزدها هنوز اعلام نشده و باید دید وزارت ورزش چه برنامه‌ای برای این فدراسیون دارد که این روزها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌شدت فعال شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار