بازدید 4956
سوژه

تراکتور با موتور خاموش گلزنی به سهمیه آسیایی می‌رسد؟

کد خبر: ۹۹۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 14 July 2020

چهار مهاجم این فصل تراکتور حتی نتوانستند یک سوم گل‌های این فصل این تیم را به ثمر برسانند و این یعنی موتور گلزنی تراکتور ۹۸-۹۹ خوب کار نمی‌کند.

به گزارش تابناک ورزشی، تنها دو گل زده در سه بازی بعد از تعطیلات کرونایی لیگ برتر نشان از خط حمله ضعیف تراکتور و کمبود خلاقیت در خط هافبک این تیم است. خط هافبکی که به خاطر دیر اضافه شدن شجاعی و دژاگه به تمرینات این تیم، گویی یتیم شده است و احسان حاجی‌صفی مجبور است به تنهایی بار خلاقیت خط هافبک تراکتور را به دوش بکشد.

آمار نسبتا ضعیف تراکتور در گل زده نسبت به سایر مدعیان نشان از ضعف این تیم در خط حمله دارد و نه دنیزلی و نه الهامی هنوز نتوانسته‌اند راه حل مناسبی برای فرار از این موضوع پیدا کنند. تراکتور در مجموع ۲۷ بازی لیگ برتر و جام حذفی که در این فصل به میدان رفته، تنها ۳۴ گل به ثمر رسانده است و این یعنی میانگین ۱.۲۵ گل در هر بازی که برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود یا حداقل مجوز حضور در بازی‌های آسیایی را بگیرد، چندان آمار جالبی نیست.

نکته بدتر در خصوص خط حمله تراکتور، آمار ضعیف گلزنی مهاجمان این تیم است. سرخ‌های تبریز در این فصل از چهار مهاجم نوک یعنی ساسان انصاری، عکاشه حمزاوی، کوین فورچونه و محمدرضا آزادی بهره بردند که دو مهاجم خارجی و گران‌قیمت این تیم آمار بدتری نسبت به هم‌پست‌های ایرانی خود دارند. ساسان انصاری با پنج گل زده، بهترین مهاجم این فصل تراکتور در گلزنی بوده است و محمدرضا آزادی با سه گل در رده دوم قرار دارد. حمزاوی و فورچونه نیز هر کدام یک گل برای تراکتوری‌ها به ثمر رسانده‌اند و تنها تفاوتشان این است که فورچونه دیگر با قرمز‌ها قراردادی ندارد.

۱۰ گل زده از سوی چهار مهاجم تراکتوری یعنی این که آن‌ها تنها ۰.۲۹ درصد از گل‌های تیمشان را به ثمر رسانده‌اند که این یعنی آماری کمتر از یک سوم گل‌های زده شده تراکتور در این فصل. بهترین عملکرد مهاجمان تراکتور مربوط به دو دیدار این تیم برابر ذوب‌آهن و استقلال در خانه است. آن‌ها در جریان پیروزی دو بر یک برابر این تیم اصفهانی توسط انصاری و حمزاوی به گل رسیدند و همچنین در جریان باخت به ۴ بر ۲ به استقلال، ساسان انصاری و محمدرضا آزادی گل‌های تیم تبریزی را به ثمر رسانده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که خط حمله تراکتور برای فصل بعد نیاز به تقویت دارد و مدیران این باشگاه باید کیفیت بازیکن را نسبت به قیمت آن در اولویت قرار دهند و به دنبال خرید بازیکنان خارجی گران به منزله خودنمایی نباشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر