بازدید 9069

واکنش ائتلاف الفتح به حمله به تظاهرکنندگان در عراق

ائتلاف الفتح امروز (دوشنبه) از اظهارات سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق درباره حمله نیرو‌های امنیتی به تظاهرکنندگان اظهار تعجب کرد و گفت، او اطلاعات غیرواقعی ارائه کرد.
کد خبر: ۹۹۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴ 14 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، احمد الاسدی، سخنگوی ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نیز مثل اکثر ملت عراق از اظهارات یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق درباره حمله به تظاهرکنندگانی که حقوق مشروع‌شان را طبق قانون اساسی مطالبه کردند، تعجب کردیم.

وی اظهار کرد: سخنگوی رسمی این تجاوز به تظاهرکنندگان و ممانعت از ورود آن‌ها به بغداد را به بهانه شروط سلامت و تدابیر بهداشتی مقابله با کرونا دانست.

الاسدی اضافه کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که بیانیه مرکز ملی عملیات یک روز قبل از ورود تظاهرکنندگان صادر شده بود یعنی آن‌ها قصد ممانعت از ورود تظاهرکنندگان به بغداد را داشتند. این بدان معناست که سخنگوی فرمانده کل اطلاعات غیرواقعی داده و این نیت پنهان آن‌ها برای حمله به تظاهرکنندگان را از یک سو و فریب افکار عمومی را از طرف دیگر فاش می‌کند.

او از مصطفی الکاظمی به عنوان فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق خواست این اظهارات صادره به اسم خودش را پیگیری کند.

الاسدی همچنین از او خواست به سیستم‌های امنیتی مربوطه دستور دهد به حقوق شهروندی مطرح شده در قانون اساسی احترام بگذارند و همچنین تحقیقاتی فوری و شفاف درباره حمله به تظاهرکنندگان مسالمت‌جو انجام دهد، تظاهرکنندگانی که قربانیان نظام صدام بودند که حقوق‌شان را مطالبه می‌کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی