بازدید 40288
میدل ایست مانیتور

تشدید تنش‌ها در تل آویو به دنبال هک تلفن همراه مقام اسرائیلی توسط ایران!

اسرائیل که از دو سال گذشته تاکنون با اختلافات و شکاف‌های سیاسی عمده‌ای در درون خود ـ به ویژه در رابطه با بن بست سیاسی ناشی از انتخابات و فرایند محاکمه نتانیاهو ـ مواجه بوده است، آشکار شدن پنهان‌کاری سرویس‌های امنیتی تل‌آویو در موضوع هک شدن تلفن همراه «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی این رژیم، تنش‌های جدیدی را به وجود آورده است.
کد خبر: ۹۸۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴ 12 July 2020

تشدید تنش ها در تل آویو به دنبال هک تلفن همراه مقام اسرائیلی توسط ایران!

بین الملل تابناک: اسرائیل که از دو سال گذشته تاکنون با اختلافات و شکاف‌های سیاسی عمده‌ای در درون خود ـ به ویژه در رابطه با بن بست سیاسی ناشی از انتخابات و فرایند محاکمه نتانیاهو ـ مواجه بوده است، آشکار شدن پنهان‌کاری سرویس‌های امنیتی تل‌آویو در موضوع هک شدن تلفن همراه «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی این رژیم، تنش‌های جدیدی را به وجود آورده است.

در مارس ۲۰۱۹ بود که شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد، «نداف آرگامان» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) جلسه‌ای محرمانه با گانتز داشته و در این جلسه به او گفته که تلفن همراه وی به دست افراد مرتبط با ایران هک شده است.

به نوشته روزنامه هاآرتص، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از پنهان‌کاری شاباک درباره جزئیات این واقعه خشمگین شده و چندین بار به آرگامان به دلیل گزارش ندادن به وی در این باره شدیدا اعتراض کرده است.

هاآرتص تنش بین نتانیاهو و آرگامان را نشانه دیگری از وجود بدگمانی عمیق در ذهن نتانیاهو درباره رؤسای سازمان‌های دولتی توصیف کرده و نوشت این بدگمانی با درگیر شدن فزاینده وی در پرونده‌های فساد نیز وخیم‌تر می‌شود.

هاآرتص بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، نوشت: از نظر نتانیاهو رئیس شاباک ملاحظات امنیتی را در نظر نگرفته، بلکه سعی داشته به گانتز در گرفتن جای وی کمک کند. نتانیاهو در یکی از جلسات خصوصی درباره آرگامان گفت: «او از گانتز محافظت می‌کند».

بر این اساس، گانتز اما با ادعای اینکه هیچ اطلاعات امنیتی در تلفن همراه وی وجود نداشته و هکرها نمی‌توانند از آن برای اخاذی از وی استفاده کنند، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را به همکاری با نتانیاهو و تلاش برای تخریب چهره خود متهم کرد.

این در حالی است که چند روز پیش نتانیاهو بدون مشورت با گانتز و گرفتن تاییدیه از وی، حضور کوهن در سمت ریاست موساد را برای شش ماه دیگر تمدید کرد.

یک سیاستمدار اسرائیلی و از آشنایان گانتز اما به هاآرتص گفت، حتی احتمال لو رفتن اطلاعات خصوصی گانتز در جریان هک شدن موبایل وی هم به شدت نتانیاهو را نگران کرده است.

این روزنامه در ادامه با بیان اینکه چیزی از وخامت موضوع هک شدن موبایل گانتز کم نشده، دلیل آن را این گونه توضیح داد: «نفتالی بنت در زمانی که تصدی وزارت دفاع را بر عهده داشت، گزارشی درباره هک شدن موبایل گانتز توسط ایرانی‌ها و عواقب، آن از سوی مقام‌های امنیتی دریافت کرد».

هاآرتص تنش بین نتانیاهو و آرگامان را نشانه دیگری از وجود بدگمانی عمیق در ذهن نتانیاهو درباره رؤسای سازمان‌های دولتی توصیف کرده و نوشت این بدگمانی با درگیر شدن فزاینده وی در پرونده‌های فساد نیز وخیم‌تر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۱
مثلا تو تلفن همراه چی بدست میاد ،یک مشت فیلم و عکس خانوادگی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
کاری به اطلاعات مفید و غیرمفید نداشته باشیم.
این یه اخطار به رژیم صهیونیستیه که توان بالای اطلاعاتی و سطح قدرت استفاده از فناوری های الکترونیکی توسط ایران را نشون می ده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
حالااگراسراییل این کار رو کرده بود از توانایی‌ها وقدرت آنها وضعف ایران سخنرانی میکردی مدعی بردن کل اطلاعات ایران رو میکردی
دم هکرش گرم
آفرین به سربازان گمنام این آب و خاک!
آفرین به شرفتون!
شیر مادر حلالتون که دل ملت ایران رو شاد کردین!
زنده باشین و همیشه سرافرااااااااااااااااااااز!
چندتا موشک به اسرائیل بزنید تا اختلافاتشان بیشتر بشه و همدیگر نابود کنند
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴

شما اگه قدرت داشتید از انتشار نظر مردم هراس نداشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
مثبت و منفي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
مثبت منفي بعضي ها پيام ها غيرفعال كجاي كاري !!!!!!!!!!!!!!!!!
رژیم اسرائیل باید محو گردد...
دم ایران و ایرانی گرم زنده باد ایران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر