بازدید 91783

ماجرای نامه محمود احمدی نژاد به محمد بن سلمان

وزیر تعاون دولت نهم گفت: افرادی که در مقاطعی در موقعیت‌های بالای کشور حضور داشتند، اگر برای مشکلات راه‌حلی دارند آن را به مقامات رسمی انتقال دهند.
کد خبر: ۹۸۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 11 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم، با اشاره به نامه محمود احمدی نژاد به محمد بن سلمان برای خاتمه جنگ در یمن، گفت: این یک امر بدیهی است که جنگ و نزاع بین دو کشور اسلامی عربستان سعودی و یمن باعث شده هر مسلمانی در هر نقطه‌ای از جهان احساس وظیفه کرده و برای خاتمه آن از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

او ادامه داد: قطعا در این میان دولت‌ها، ملت‎‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی ، سازمان‌های مردم نهاد و احزاب هر یک می‌توانند نقش خودشان را ایفا کنند، اما زمانی تلاش آنها نتیجه بخش است که در چهارچوب عرف بین المللی و دیپلماتیک صورت بگیرد، در غیر این‌صورت ممکن است عکس عاید شده و یا اصلا نتیجه‌ای حاصل نشود.

ناظمی اردکانی افزود: نامه نگاری به رهبران یمن، سردمداران عربستان و رئیس سازمان ملل در صورتی که در امتداد سیاست‌ها و تدابیر نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و چنین ماموریتی به صورت عام یا به طور ویژه محول شده باشد یک اقدام پسندیده است؛ اما در صورتی‌ که این اقدام با هدف خاصی انجام شده و بیشتر جنبه مطرح شدن در فضای رسانه‌ای را داشته باشد؛ نمی‌توان اثرگذاری مثبتی را از آن انتظار داشت.

وزیر تعاون دولت نهم گفت: علاوه بر این عربستان در برابر مقاومت تاریخ ساز ملت بزرگ یمن به زانو در آمده و به دنبال روزنه‌ای است تا با پیام یا سایر روش‌ها با مقامات رسمی کشورمان ارتباط پیدا کند تا شرایط خروج خود را از این بن بست فراهم کند؛ لذا این عملکرد ممکن است مورد سو استفاده قرار بگیرد؛ از همین رو به نظر می‌رسد که به صواب نزدیک‌تر باشد افرادی که در مقاطعی در موقعیت‌های بالای کشور حضور داشتند و امروز چنین جایگاهی را در اختیار ندارند اگر برای مسائل پیچیده داخلی و بین‌المللی راه‌حلی به ذهنشان می‌رسد با انتقال به مقامات رسمی و استفاده از ظرفیت‌های کشور در صدد رفع آن مشکل بر آیند.

فعال سیاسی اصولگرا در پایان خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه بیش از ۵ سال از زمان شروع جنگ یمن می‌گذرد و خسارات فراوانی به مردم مظلوم این کشور عزتمند وارد آمده است، مردم مسلمان ایران انتظار دارند که مسئولان وزارت امور خارجه و علی الخصوص شخص وزیر خارجه در این مورد فعالانه عمل کند تا این جنگ نابرابر هرچه زودتر پایان یابد. ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای می‌تواند با ابتکار عمل این منازعه را خاتمه دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲
آخر زمان ریاست جمهوری این "معجزه هزاره سوم" بن سلمان بیچاره هر چقدر زنبیل به دست در صف ایستاد تا بلکه بتواند ذره ای کشورداری را از خوان بیکران درایت و تیزهوشی محمود خوان گدایی کند، نتوانست که نتوانست و روسای کشورهای قدرتمندتر او را از صف بیرون انداختند و زنبیلش را هم برای خودشان برداشتند!!!! و آقا محمود امروز می خواهد جبران مافات کند و به این سلطان نفت یاد بدهد چگونه ثروت های سرشار نفتی را مدیریت کند و مثلا هفتصدمیلیارد هفتصد میلیارد آنها را حرام کند بدون اینکه گندش در بیاید!!!!
ایشون الان درچه مقام ومسئولیتی است که میتواند درراس امور تصمیم گیرنده باشد ایا اختیاری ازمقام معظم رهبری داردیارئیس جمهور است یا وزارت خارجه برای ملت روشن شود که هرکسی به دلخواه خود تصمیم گیرنده است
آقای اردکانی، مردم ایران به حدی گرفتارسیاستهای ناکارآمد امثال شما هستن که به نان شب وبدبختی خودشون فکرمیکنن واگر شما ازآسایش ورفاه کامل وشکم سیری بجای فکربه این ملت که بدبختشون کردید، به فکر مردم خارج ازایران هستید عیبی برشما نیست ومختارید!!
هیچ اقدام رسمی در سطح بین الملل از سوی دولت انجام نمیگیره اونوقت اقدام مثبت احمدی نژاد رو انگ مطرح شدن در رسانه میزنند . خپ اگه اقدام شده بود ، دیگه نیازی به این اقدام از طرف ایشون نبود .
سلام.هیچ کس برای مطرح شدن نامه نمی نویسد،انشاالله نیت ایشان خوب بوده، اینجاست که کشورهای حوزه خلیج فارس در درک و فهم مشکل دارند و دشمن اصلی خود را فراموش کردند و افتادند به جان یکدیگر،یکی حمله میکند و مردم مظلوم یمن چاره ای جز دفاع ندارد.با تشکر
وظیفه همگان است حمایت کند
بخاطرگاوشیرده بودن عربستان هیشکی نمیتونه کاری کنه .
آخه نمی فهمم این احمدی چیکارس هنوز هم می خواد دنیا را مدیریت کنه خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کنه.
توروخدا یکی جلوی رشد کاذب بورس رو بگیره دلار کم بود بورس هم اضافه شده جالبه امروز خرید داشتم گفتم چه خبره اینقدر گرون میگه قیمت سهامش گرون شده
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
وقتی دلار گرون میشه ارزش سهام هم باید بیشتر بشه این یک قاعده اقتصادیه وقتی از این اصل ساده سر در نمیاری مجبور نیستی اظهار نظر کنی
بطور یقین آقای احمدی نژاد نیت شان خیر نیست چرا که اگر چنین بود اولا نظرات خودشان را به مسولین ارائه دهند تا از طریق آنها پیگیری شود ثانیا ایشان چرا الان که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم دست به این چنین اعمالی زده اند.و از همه مهمتر ایشون بایستی به قول شهدای عزیزمان از سیم خاردار نفسشان عبور کنند و مطیع امر مولا شوند بعد دیگران را نهی از منکر کنند.به نظر میرسد متاسفانه آقای احمدی هنوز اسیر هوای نفس هستند و وهم و خیال ایشان را احاطه کرده.خدایا به حق محمد و آل محمد همه ما را از اسارت نفس نجات بده به قول عزیز دلمان شهید حاج قاسم خان سلیمانی آخرت و عاقبت ما را با شهادت ختم به خیر بگردان
این نظرات مردم کجان
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی