بازدید 7940

اهواز با گرمای 50درجه گرم‌ترین شهر کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان وقت روز یکشنبه ۲۲ تیر در برخی مناطق استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، مازندران و گلستان، احتمال بالا آمدن آب مسیل‌ها و رودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد.
کد خبر: ۹۸۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 10 July 2020

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: امروز رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان و شمال غرب خراسان رضوی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: روز آینده در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان، شمال خراسان شمالی و گلستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه ۲۱ تیرماه در اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های مازندران و گلستان نیز رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد تا پایان وقت روز یکشنبه ۲۲ تیر احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل ها و رودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها خودداری شود و احتیاط در صعود به کوهستان در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: امروز وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، اصفهان، قم و مرکزی پیش بینی می شود که تا دوشنبه ۲۳ تیر ادامه دارد، در این راستا احتمال آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و شکستن سر شاخه درختان و همچنین کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی و توصیه می‌شود سازه های موقت محکم شود و استحکام پوشش گلخانه ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوبی و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 14 درصد است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد و اوایل شب افزایش ابر گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۶ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار