بازدید 28718
۷

دستور روحانی درباره برگزاری مراسمات عزاداری محرم

رئیس جمهور به کمیته‌های امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور داد با رایزنی و مشورت دستگاه‌های مرتبط دستورالعمل‌های دقیق و شفاف برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم را طراحی و تدوین کنند.
کد خبر: ۹۸۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 09 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا روز پنجشنبه به ریاست رئیس جمهور تشکیل و آخرین موضوعات و مسائل مهم مرتبط با شیوع بیماری کرونا در کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام حسن روحانی در این جلسه با اشاره به جایگاه ایران از لحاظ میزان شدید آلودگی در اوایل شیوع کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه با سیاستگذاری و اجرای دقیق و عملی برنامه‌های طراحی شده و انسجام بخشی و هماهنگ سازی تمام بخش‌ها و دستگاه‌های کشور و تلاش بی وقفه و افتخار آمیز کادر درمانی توانستیم موج اول شیوع کرونا را در مراکز استان‌ها مهار کنیم و در اردیبهشت و خرداد ماه به آرامش نسبی برسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ماه‌های گذشته به سرعت توانستیم در میان کشور‌های جهان به لحاظ میزان ابتلا و آمار قربانیان به رده‌های پایین برسیم، گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی ما در این زمینه موجب تحسین سازمان بهداشت جهانی شد و بسیاری از کشور‌های جهان خواستار استفاده از تجارب ایران در این مقابله با بیماری کرونا شدند، اما مهمترین عامل این موفقیت بزرگ، همراهی و همکاری مردم در اجرای کامل دستورالعمل‌ها بود.

وی با اشاره به شرایط دوهفته اخیر و انتقاد از جدی نگرفتن محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی مردم بویژه در گردهم آیی‌های دوستانه و محافل گوناگون بویژه عروسی‌ها و عزاها، آن را عامل اصلی و مهم در شیوع دوباره در هفته‌های اخیر خواند و خاطرنشان کرد: در این موج جدید دو خطر بزرگ فرسودگی و خستگی کادر درمان کشور و بالا رفتن تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه و تکمیل بخش بزرگی از ظرفیت پذیرش بیمارستانی است که نباید اجازه بدهیم این وضع ادامه یابد.

روحانی با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر افزایش ابتلای تعدادی از پرستاران و پزشکان به کرونا در نقاط مختلف کشور و تاکید بر ضرورت جلوگیری از این روند، گفت: کمیته اجتماعی -امنیتی ستاد مبارزه با کرونا باید برنامه‌هایی را برای ممانعت از برگزاری تجمعات و محافل گوناگون، به عنوان اصلی‌ترین عامل شیوع بیماری با دقت اجرا کند.

رئیس جمهور کمیته درمان ستاد ملی مبارزه با کرونا را نیز به بررسی و شناسایی دقیق علل متفاوت شیوع دوباره بیماری در هر منطقه از کشور موظف کرد و گفت: با توجه به اختیاراتی که به استانداران داده شده باید محدودیت‌ها هوشمندانه و متناسب با علل شیوع در هر منطقه اعمال و اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به تجربه موفق برگزاری مراسم شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، کمیته‌های اجتماعی - امنیتی و درمان را موظف کرد با رایزنی و مشورت دستگاه‌های مرتبط دستورالعمل‌های دقیق و شفاف برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم را طراحی و تدوین کرده و برای تصویب به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷
چه موفقیتی؟ ایران در بحث شیوع کرونا از ابتدا تا کنون در رده زیر دهم از بین ۱۹۳ کشور بوده. خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی.
آره شما که درست میگید. ما هم باور میکنیم. تابناک هم سانسور میکنه
فقط شعار و تحريف واقعيات. آمار مرگ و مير و بيماري در ايران وحشتناک و خيلي بيشتر از اينهاست ولي کيت تست نميدهيد و فوتيها را ايست قلبي و حاد تنفسي مي نويسيد کادر پزشکي همه اطلاعات را در اختيار ملت قرار ميدهند چون از طيف ملتند نه قدرت.
خدا می خواهد مردم از خانه بیرون نیایند اما بعضی از مخلوق با خدا جنگ می کنند و به بهانه ایمان داری مردم را می خواهند از خانه بیرون بیاورند.
به به چه هنرمندی
یعنی وظیفه ستاد بجای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از انتشار بیماری شده برنامه ریزی عزاداری به هر قیمت ممکن.
کدوم پروتکل عمو؟ همونها که در اجرای دوباره طرح ترافیک و ایجاد کنسروهایی از آدم در مترو و اتوبوس اجرا کردید؟
حسن روحانی و تیمش هر چه جانفشانی و ایثار کادر پزشکی بود را به باد داده و الان دارد با آن رحمات عکس یادگاری میگیرد.
مغالطه آشکار عمو حسن فرار از این واقعیت است که کشورهایی که همزمان با ما گرفتار شدند مانند چین و کره و ژاپن و در مرحله بعد اتحادیه اروپا همگی پرونده بیماری را بستندما حالا داریم از کشورهایی سبقت میگیریم که در دور دوم اسیر بیماری شده اند.
تنها کشور دنیا با شش ماه تداوم بحران و دو پیک بیماری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان