بازدید 87034
پیمانه اقتصادی

شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران اعلام شد / ۹۳ هزار خودرو‌ی ناقص کف پارکینگ خودروسازان/ جدیدترین قیمت‌ها در بازار خودرو/ صادقی نیارکی: قیمت هر خودروی داخلی ۱۰هزار دلار/ اوج گیری تورم روسیه به ۳.۲ درصد!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر راه و شهرسازی: کاهش ۷۰ درصدی معاملات مسکن، دلار صرافی‌های بانکی در کانال ۲۲ هزار تومان، خودرو برقی تا چهار سال آینده راهی بازار ایران می‌شود، سرمایه‌گذاری در طلا رکورد جدید زد و رشد فروش آنلاین خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 09 July 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر راه و شهرسازی: کاهش ۷۰ درصدی معاملات مسکن، دلار صرافی‌های بانکی در کانال ۲۲ هزار تومان، خودرو برقی تا چهار سال آینده راهی بازار ایران می‌شود، سرمایه‌گذاری در طلا رکورد جدید زد و رشد فروش آنلاین خودرو را در بر دارد.

شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی به بیان جزییاتی از تسهیلات کمک‌هزینه ودیعه مسکن پرداخت و افزود: قرار شده است، کمیته تامین منابع ستاد ملی مبارزه با کرونا با محوریت بانک مرکزی، اقدامات لازم در این خصوص را مدنظر قرار دهد و بخشی از منابع ۷۵ هزار میلیاردتومانی که جهت مبارزه با کرونا تخصیص داده شده است، برای کمک به مستاجران نیازمند در نظر گیرند. او افزود: مطابق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده برای پرداخت این تسهیلات، واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد، باید مطابق با الگوی مسکن باشد؛ بدین معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از این تسهیلات ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ مترمربع در نظر گرفته شده است. اسلامی نکته مهم دیگر برای پرداخت این تسهیلات را وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستاجر خواند و گفت: این تسهیلات پس از نهایی‌ شدن به‌ عنوان کمک‌ هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفا کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران اعلام شد/ ۹۳هزار خودرو‌ی ناقص کف پارکینگ خودروسازان/ جدیدترین قیمت‌ها در بازار خودرو/ صادقی نیارکی: قیمت هر خودروی داخلی ۱۰هزار دلار/ اوج گیری تورم روسیه به ۳.۲ درصد!

وزیر راه و شهرسازی: کاهش ۷۰ درصدی معاملات مسکن

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه ۱۸ تیرماه با حضور در برنامه تلویزیونی "متن-‌حاشیه" شبکه سوم سیما به تشریح آخرین اقدامات این وزارتخانه برای ساماندهی بازار مسکن پرداخت و تورم بخش مسکن را متاثر از رخدادهای بازارهای موازی نظیر تغییرات نرخ ارز و طلا و کاهش ارزش پول ملی عنوان کرد و گفت: این شرایط همواره به‌طور طبیعی باعث ورود منابعی به بخش مسکن می‌شود و تجدید ارزیابی انجام‌شده که بر همه بخش‌های اقتصادی اثرگذار است، بخش مسکن را نیز شامل می‌شود. او با بیان اینکه مقایسه منحنی‌های رشد نرخ ارز، تورم، طلا، قیمت هر مترمربع مسکن و اجاره‌بها از دهه ۷۰ تاکنون، حاکی از هم‌پایی و ‌هم‌پیوندی این مولفه‌ها با یکدیگر است، نکته مهم در بخش مسکن را به‌کارگیری برنامه‌ای پایدار توسط دولت برای کمک به صاحب‌خانه‌شدن مردم خواند.

اسلامی، سپس به ذکر آماری از معاملات بخش مسکن در کشور پرداخت و بیان کرد: پایش معاملات بخش مسکن، کاهش ۷۰ درصدی را نسبت‌به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. نکته حائز اهمیت در این بخش این است که ۶۰ درصد معاملات این بخش مربوط به واحدهای بزرگ و لوکس و حاکی از سوداگری در این بخش است که بازار مسکن را ملتهب می‌کند. همچنین سهم کمی از معاملات این بخش، مربوط به واحدهای کوچک و مناطقی است که قیمت مناسب‌تری وجود داشته است. 

دلار صرافی های بانکی در کانال ۲۲ هزار تومان

در آخرین روز هفته، شاهد بازگشایی صرافی‌های بانکی با نرخ گذاری دلار در کانال ۲۲ هزار تومانی هستیم. (در لحظه انتشار این گزارش) هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۲۲۰۰۰ هزار تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۲۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۲۴۲۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۴۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

خودرو برقی تا ۴ سال آینده راهی بازار ایران می‌شود

مدیر توسعه صنایع ریلی و خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: خودروی برقی بین سه تا چهار سال آینده وارد بازار ایران می‌شود که یک مزیت و الزام است. تولید خودروهای برقی نیازمند ۳۵ قطعه جدید است که نیاز به دانش فنی و همکاری‌های خارجی دارد.

۹۳ هزار خودرو‌ی ناقص کف پارکینگ خودروسازان

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت ورودی و خروجی صنعت خودرو تطابق ندارد و معتقدیم قیمت خودرو برای تداوم موضوع تولید اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور باید منطقی شود. به گفته مهدی صادقی نیارکی، در حالیکه قیمت نهاده های تولید از سال ۹۷ تا انتهای سال ۹۸ بیش از ۸۸ درصد رشد داشته، متوسط افزایش قیمت خودروها ۱۰ درصد برای محصولات ایران خودرو و ۲۳ درصد برای محصولات سایپا بوده است. وی افزود: امروز تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان حدود ۹۳ هزار دستگاه است.

شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران اعلام شد/ ۹۳هزار خودرو‌ی ناقص کف پارکینگ خودروسازان/ جدیدترین قیمت‌ها در بازار خودرو/ صادقی نیارکی: قیمت هر خودروی داخلی ۱۰هزار دلار/ اوج گیری تورم روسیه به ۳.۲ درصد!

صادقی نیارکی: قیمت هر خودروی داخلی ۱۰ هزار دلار

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک قطعه سازان و مجموعه های خودرو با نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در محل هتل ارم گفت: اگر قیمت هر خودروی داخلی ۱۰ هزار دلار و تیراژ تولیدی امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شود، برای تامین این تعداد خودرو، نیازمند ۱۲ میلیارد دلار ارز هستیم و به عبارتی با تولیدات داخلی از خروج این میزان ارز جلوگیری شده است، حال آنکه مجموع نیاز ارزی خودروسازان و قطعه‌سازان ۳.۵ میلیارد دلار است.

رشد فروش آنلاین خودرو

طبق یک تحقیق انجام شده در بریتانیا، هر روز به تعداد افرادی که حاضرند بدون انجام آزمایش رانندگی، خودروی جدیدی را به صورت آنلاین بخرند اضافه می‌شود. این تحقیق که با شرکت بیش از ۷۰۰ خریدار خودرو توسط BuyAcar.co.uk انجام شده، نشان می‌دهد ۲۵ درصد افراد با خرید خودرو بدون انجام تست جاده‌ای مشکلی ندارند و حاضرند در صورت اطمینان از ضمانت‌نامه و بدون اینکه آن را از نزدیک ببینند، بخرند. البته این میزان برای خریداران بین ۳۵ تا ۴۴ سال به یک‌سوم کاهش پیدا می‌کند که در مقایسه با عادات‌ پیشین بریتانیایی‌ها برای خرید خودرو قابل توجه است؛ بنابراین، همچنان خریداران زیر ۲۵ سال و بالای ۶۵ سال ترجیح می‌دهند پیش از خرید، خودرو را ببینند و با انجام تست رانندگی از خریدشان مطمئن شوند. به علاوه مشخص شده اطمینان مردان به خرید اینترنتی خودرو دو برابر زنان است. به نظر می‌رسد با ادامه‌دار شدن شیوع کرونا تعداد خریداران اینترنتی خودرو در حال افزایش است. طبق گزارش‌های منتشره، بیش از ۷۸ درصد از خریدهای تسلا مدل ۳ اینترنتی انجام شده و ۸۲ درصد مشتریانش نیز هیچ‌گاه پیش از خرید آن پشت فرمانش ننشسته بودند. /دنیای اقتصاد

جدیدترین قیمت‌ها در بازار خودرو

بازار خودروی پایتخت روزهای ملتهبی را پشت سر می‌گذارد؛ از یک طرف رکود کامل بر خرید و فروش‌ها حاکم شده و قیمت‌ها با شیب ملایمی روز به افزایش است و از طرف دیگر، فروشندگان هر روز با نگاهی به نرخ ارز، قیمت‌های جدیدی را برای خودروهای خود پیشنهاد می‌دهند. به نقل از ایرنا؛ بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت، افزایش یک تا دو میلیونی قیمت خودروهای داخلی را نسبت به اواسط هفته نشان می‌دهد، این در حالی است که به علت شیوع کرونا، شاهد بسته بودن برخی بنگاه‌ها یا نیمه باز بودن آنها هستیم و اکثر فعالان این بازار به دورکاری و خرید و فروش تلفنی خودرو مشغولند.

به‌ طور نمونه در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۳۱ به ۷۷ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ به ۸۷ میلیون تومان، وانت پراید ۸۸ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۸۹ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۸۸ میلیون تومان، ساینا ۹۸.۵ میلیون تومان، کوئیک ۱۰۹ میلیون تومان و کوئیک R (دو رنگ) ۱۱۳ میلیون تومان قیمت خوردند. در گروه ایران‌خودرو نیز هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۴۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۱۷۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ V۸ به ۱۷۴ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۱۳۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۲۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس ۱۴۴ میلیون تومان و پژو پارس ۱۵۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران اعلام شد/ ۹۳هزار خودرو‌ی ناقص کف پارکینگ خودروسازان/ جدیدترین قیمت‌ها در بازار خودرو/ صادقی نیارکی: قیمت هر خودروی داخلی ۱۰هزار دلار/ اوج گیری تورم روسیه به ۳.۲ درصد!

به گفته کارشناسان، در هفته‌های گذشته نوسان ارز خرید و فروش‌ها را به حداقل رسانده است. به‌جز یک روز که نزولی شدن نرخ ارز را شاهد بودیم و تعداد فروشندگان خودرو افزایش یافت، دوباره با بالا رفتن مجدد نرخ ارز تعداد فروشندگان به شدت کاهش یافته یا قیمت‌های بالا و غیرمنطقی از مشتریان طلب می‌کنند. به اعتقاد کارشناسان، این روزها بازار خودرو، خود را با نرخ ارز تنظیم می‌کند و فعالان بازار هر روز منتظر فرا رسیدن ساعت ۱۱ صبح و مشخص شدن نرخ ارز در بازار هستند تا پس از آن قیمت خودروها را بر همان اساس تعدیل کنند. وضعیت به گونه ای است که قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌کند و در بسیاری موارد افرادی که خودرو به امانت نزد بنگاهی‌ها برای فروش گذاشته بودند، با تماس تلفن خواستار نفروختن آن هستند.

اوج گیری تورم روسیه به ۳.۲ درصد!

طبق اعلام مرکز آمار روسیه، نرخ تورم این کشور در دوازده ماه منتهی به ژوئن  به ۳.۲ درصد رسیده که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم پیش بینی شده توسط کارشناسان و ۰.۲ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای دوره مشابه منتهی به ماه قبل است. این نرخ، بالاترین نرخ تورم به ثبت رسیده از نوامبر سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است. افزایش بهای بخش خدمات و مواد غذایی نقش اصلی را در افزایش ۰.۲ درصدی تورم روسیه در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه ماه قبل داشته است به گونه‌ای که تورم مواد غذایی از ۳.۳درصد به ۳.۹ درصد و بخش خدمات از ۲.۹ درصد به ۳درصد رسیده است. بر مبنای ماهانه نرخ تورم روسیه ۰.۲  درصد اعلام شده است که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماه قبل و تورم پیش‌بینی شده توسط کارشناسان است. بیشترین تورم ماهانه روسیه مربوط به اقلام غیرغذایی با ۰.۲ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به غذا با منفی ۰.۴ درصد بوده است. متوسط نرخ تورم روسیه در بازه زمانی ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۱۱۹.۹۱  درصد بوده که بیشترین نرخ تورم مربوط به ۲۳۳.۳ درصد دسامبر ۱۹۹۲ و کمترین تورم مربوط به ژانویه ۲۰۱۸ با ۲.۲ درصد بوده است. /ایسنا

سرمایه‌گذاری در طلا رکورد جدید زد

جدیدترین آمار شورای جهانی طلا از تقاضای سرمایه گذاری بی سابقه برای صندوقهای سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) که تحت پشتوانه طلا قرار دارند، حکایت دارد. با افزوده شدن ۱۰۴ تن طلا به موجودی این صندوقها در ماه میلادی گذشته، مجموع ذخایر طلای آنها به رکورد ۳۶۲۱ تن رسیده است. شورای جهانی طلا تصریح کرده که دارایی‌های تحت مدیریت هم به بالاترین رکورد خود صعود کرده‌اند. مجموع طلایی که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به صندوق های ETF طلا وارد شد، ۷۳۴ تن به ارزش ۳۹.۵ میلیارد دلار بود.

شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران اعلام شد/ ۹۳هزار خودرو‌ی ناقص کف پارکینگ خودروسازان/ جدیدترین قیمت‌ها در بازار خودرو/ صادقی نیارکی: قیمت هر خودروی داخلی ۱۰هزار دلار/ اوج گیری تورم روسیه به ۳.۲ درصد!

طبق گزارش شورای جهانی طلا، برای پی بردن به رکورد بی سابقه تقاضای بالا، کافی است بدانیم ورود طلا به صندوق های ETF طلا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ بالاتر از رکورد بالای خرید طلا توسط بانک های مرکزی در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بوده و ممکن است حدود ۴۵ درصد از تولید جهانی طلا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ را جذب کند. با این حال، تحلیلگران شورای جهانی طلا پیش بینی کردند که انتظار ندارند تقاضای سرمایه گذاری تا پایان سال قوی بماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۰
موجودنبودن قطعه برای خودرو بهانه ای بیش نیست زیرا دربیشتر موارد برای اینکه خووروسازان قیمت را به دلخواه خود برساندیک قطعه از چراغ ویا باطری که در بازار ایران فراوان هست نصب نمی کنند واظهار می کنندکه قطعه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
حدود 150 قطعه از 2500 قطعه خودرو از خارج وارد می شود که با کمبود ارز روند واردات با مشکل مواجه شده
۱۰ هزار دلار میشود ۲۲۰ ملیون تومان از کجا بیاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
حالا خوبه که از سالها پیش ارتباطمان را با دلار قطع کردیم
قرعه کشی بزارید درست میشه.نماینده دادستان هم باشه تو قرعه کشی که حتما درست شه .
3.2 دهم درصد اوج گیری حساب میشه تورم 100 در صدی اینجا چی حساب میشه ؟
اینن مملکت با سنگ کاغذ قیچی کردن هم بهتر از این اداره میشد
خدایی روتون میشه در قرن 21 به این چیز هایی که می سازین بگین خودرو؟
از اون جالب تر اینکه مردم میرن برای خریدش توی صف می ایستند و میگن کاشکی به ما بیفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
برادر ملت راه چاره ای ندارند...
ما خودرو ساز نداریم, از این توهم بیاید بیرون! هنوز مونتاژ کار هستید اون هم مونتاژ محصولات از رده خارج و غیر ایمن!
تا قبل ز این قیمت پراید رو ۳۰۰۰ دلار اعلام میکردید به یکباره ۳ برابر شد؟! ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
خودرو ساز چه زیبا ولی خنده دار ماشین نمی‌سازید بیشتر به آهن پاره شبه هستن اگر مسئولان باهاتون همکاری نمیکردن و مشتری میتونست خودروهای دیگری انتخاب کنه امروز چه چیزی تولید می کردید؟
ما براساس ریال زندگی می کنیم و نه دلار چون اگر دلار بود حقوق هم باید 2 هزار دلار می بود
ولی امثالی مثل شما با این مدیریت که پراید باید حداکثر 20 میلیون باشد 80 میلیون کردین با حقوق متوسط 4 میلیونی ایرانی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
چهار میلیون کجا بود من پیک موتورییک و هشتصد میگیرم کاش چهار بود
خودرو ناقص بهانه ای برای دپوی خودرو
چرا کمک ودیعه را میخوا بدیدمالک بعد من مستاجر سود وتسهیلات وام را بدم!!!تواین شرایط سخت نمیشه وام ارزانی به ما مستاجرا بدید شاید یه مشکلی از زندگیمون حل کردیم...اگه میخوایید مستقیم بعنوان تقدیر از مالکان که ملکشو اجاره میدن یه حالی بدید من که حرفی ندارم!! ولی خودش باعث بالا رفتن نرخ اجاره وپول پیش میشه مثلا وقتی مالک ببینه وام پنجاه میلیونی میدن پول پیش خونه را کمتراز پنجاه میلیون نمیده اونوقت من کارگر بدبخت باید کارمزد پنجاه میلیون بدم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
دوست عزیز دولت بخاطر اینکه منابع خودرا ازدست نده وفردا صبح میلیونهامستاجر درصف بانک برای وام ودیعه به صف نشوند ودوم اینکه این وام به مستاجرانی که نمیتوانند پول ودیعه مسکن را جور کنند تعلق میگیره منتهی پول را به موجر میدهند نه مستاجر بعدش تو فقط سودبانکی یکساله را پرداخت میکنی ودرپایان قرارداد بانک از موجر اصل پول را پس میگیرد افتااااااااااااااااااااااد؟
آقای وزیر مسکن خودش هم متوجه نشد چی گفته . فقط صحبتهای کلیشه ای و تکراری
ارجاع به بانکها .
چرا اجاره بها رو تبدیل به قانون نمیکنید مانند بعضی کشورهای دیگه .
فقط تجویز شما مسکن بدون اثر میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
رضاحان تو فقط درمورد کشورها شنیده ای ومن دراسترالیا زندگی کردم5سال اونجا چون تورم سالیانهزیر4درصد هست وبانکهای اونجا سودتسهیلات درکل سال3درصد میگیرند طبعتا اجاره دراین کشورها براساس تورم کشور هست وهمین دلیل که دراین کشورها تورم خاصی ندارند افزایش اجاره هم درکار نیست درضمن خارج مثل ایران نیست دوتا خاور اثاثیه حمل کنی بریزی تو اپارتمان وتاساعت4صبح میخ به درودیوار بکوبی وصندلی کشیدن مبل و... همسابه بغلدستی خودرا عذاب بدهی اونجا اپارتمان مبله تحویل میدهند تو فقط چمدون لباست را برداروبرو داخل اپارتمان
جناب نیارکی لطف کرده قبول فرمایید تمامی پرایدهای تولیدی مملکت را از قرار هردستگاه پنج هزار دلار خریداری فرمایید . وارز آنرا وارد مملکت کنید ! بنا به فرمایش خودتان بابت هردستگاه میتوانید پنج هزار دلار سود ببرید ! نوش جانتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
آقای نیارکی با ده هزار دلار میدونی چه خودروی دست دومی میشه خرید از بازار کشورهای دیگه؟ این سودی که شما ازش حرف میزنی (اگه بشه اسمشو سود گذاشت) کوهی از زیانهای جانی و مالی با خودش میاره
روحانی: فصل بگومگونیست!!!
جناب روحانی اگربا دلار ۲۳۰۰۰ تومانی و سکه ۱۱ میلیونی ومسکن متری ۲۰ میلیونی و پراید ۱۰۰ میلیونی وبورس نورچشمی دراستانه ۲ میلیونی ! فصل بگومگو و پاسخدهی نیست پس فصل چیست ؟؟؟!!! فصل بگووبخند است ؟؟!!! هرزمانی موعد حساب کشی و جواب پس دادن رسید عده ای گفتند الان وقت بگومگو نیست و نباید باانتقاد ازفلان مقام اب به اسیاب دسمن ریخت !!!
معاون وزیر صنعت: معتقدم قیمت خودرو باید منطقی بشود !!!! منظور ایشان از منطقی شدن قیمت خودرو را که میدانید !!!!!
" در روسیه تورم اوج گرفته "
چقدر ؟
6 دهم درصد
پس بقیه هم مثل ما هستند . زیاد ناراحت نشید .
آقای نیارکی شما بالاترین مقام صنعت کشور بعد از وزیر هستید لطفاً کمی درباره صنعت خودرو مطالعه کنید تاتا خودرو قیمت پایه دو هزار دلار دارد
وای خدا به مردم روسیه کمک کنه تورم 3%دیگه قابل تحمل نیست
....مشگل حامیان خودرو سازان هستند
اخوی کجای کاری ؟ 10000 دلار قیمت دوچرخه سطح بالاست نه خودرو الان رنو کپچر 2020 حدود 21 هزار یورو قیمت دارد وای به حال بقیه خودرو ها که سطح بالا هستند.زیاد در عالم جماعت متوهمی که فکر می کنند با 5000 دلار میشه خودروی روز دنیا را خرید نباشید سانتافه فول هم 40000 دلار و بی ام و ایکس 4 هم 50000 دلارقیمت دارند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
اخوی شما از دنیا بی خبری که تو رنج زیر 10 هزار دلار کلی ماشین هست مثل از شورلت بیت تا هیوندای اعون ، بریلیانس دولفین ، سوزوکی سلریو ، بماند که اگه خودروی های دست دوم واردات بشه با زیر ده هزار دلار میشه آئودی ، نیسان 350 زد ، بی ام دابلیو ووو سوار شد
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
نه عزيزم شوما برو تو سايت هاي فروش خودرو خارجه همين مزدا س كه قيمتش داخل كشور نزديك ٦٠٠ مليونه قيمتش هست 7500 دلار قيمت تويوتا پريوس 2010 هست متوسط 15000 دلار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
اگه مردم و زندگیشون اولویت داشتن واردات خودروی دست دوم باید تا الان آزاد میشد. این دیگه خواسته زیادیه؟ یکی از این مسئولین هم نمیاد شفاف بگه دلیل این ممنوعیت چیه؟البته الان بگی میگن ارز نیست ولی قبلش هم دیدیم دلسوزیتون رو
۹۷ تا انتهای سال ۹۸ بیش از ۸۸ درصد رشد داشته، متوسط افزایش قیمت خودروها ۱۰ درصد برای محصولات ایران خودرو و ۲۳ درصد برای محصولات سایپا بوده است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...خودرو از سال 97 تا الان 10 درصد گرون شده؟؟؟؟؟؟؟

خیلی خوشکل با کلمات بازی میکنن مغز ادم سوت میکشه! خودش میگه تورم از 97 تا اخر 98 بعد سال 97 پراید 20 میلیون بود اگر 10 درصد گرون شده بود که الان باید 22میلیون میشد ... بسته ترخدا بستههههههه
خذا نکنه ما هم ماننذ روسیه تورم ذاشته باشیم
به خدا قسم اگر دنبال یافتن راه چاره مشکلات باشید، بهتر از این اطلاع رسانی های اعصاب خرد کن هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
مگر الان مشکلی دارند که دنبال راه حل باشند مشتری ها که صف کشیده اند و قیمت را هم با بازی های مختلف به میل خود تعیین میکنند
زنده باد همه ی دلالان،اعم از مسئولان دولتی که همیشه میگن برای ایجاد توازن،فلان کالا باید گرون بشه و از این گرون شدن کلی سود میکنن،و هم چنین کسایی که دائم پیش بینی می کنن که دلاربه فلان قیمت خواهد رسید و مردم بدخت و کم سواد،دنباله رو آنها شدند.کلا مملکت خوبی داریم برای دلال جماعت.
تابناک اخبار تورم روسیه را در اخبار داخلی آورده است اولا تورم روسیه به ما چه ربطی دارد؟ دوما ما جز روسیه هستیم یا روسیه جزو ما شده است دومی که محال است....
اوج گیری تورم روسیه به ۳.۲ درصد !!!!!خخخخ
تورم 300 درصدي كشور خودمون رو نمي بيني اونوقت به تورم 3.2 درصدي روسيه ميگي اوج گيري...شگفتا!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
اصلا تورم زیر 50 درصد ارزش خوندن خبر نداره سوسول بازیه
تو ذو به قران این چه اوضاعی است برای مردم درست کردید پول نون هم نداریم دیگه
جناب اسلامی اصلا" فکر کردید که یه خانواده 6نفره چطور دریک واحد 75متری میتواند زندگی کند ؟شما اصلا فکرکرده اید که یه نسبت از تعداد افراد خانواده با متراژ واحد استیجاری بگبرید؟درنهایت شما اصلا فکر کرده اید ویا فقط تصمیم گرفید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
کجای کاری جناب اسدی ، خواب خونه 25 متری برامون کشیدن
من مه نفهمیدم قیمت هر خودروی ایرانی ده هزار دلار که معاون ورارت صمت کفته اند به چه مهمی است. البته در خواست نشدنی و غیر قابل قبولی از سوی مسئولین است به هزار و یک دلیل . اگر منظور ایشان این است که هر خودرو داخلی ده هزار دلار ارزبری دارد ، درخواست من این است که این مبلغ را با احتساب یک میلیون و دویست هزار خودروی تولید داخل در اختیار تجار و آدم‌های این کاره قرار بدهند تا ببینند به جای این خودروهای ساخت داخل که اکثریت آنها از حداقل استانداردهای لازم برای حرکت در اکثر کشورها برخوردار نیست ، چه ماشینهایی ساخته شده و آماده میتوان وارد کرد که هم مردم راضی تر باشند، هم دولت از محل درآمد ناشی از حقوق و عوارض وارداتی راضی تر باشد هم آقایان مسئول که این کاره نیستند بروند به کارهایی که وارد هستند برسند و راضی تر هم باشند. ولی یک دلیل برای نشدنی شدن این خواسته این است که ارزی جز عرض معذرت در کیسه ارزی کشور نیست. بقیه هزار تا دلیل هم اختیاری به گفتنشات نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
گل گفتی
اگر که قطعه نیست پس چطوری دم از خودرو داخلی میزنی
جناب آقای صادقی نیارکی، نماینده محترم و جدید خودروسازان در دولت!
از آنجاییکه جنابعالی دغدغه قیمت صحیح و هجمه علیه خودروسازان را دارید توجه شما را به این نکات جلب می کنم!
1- همه جای دنیا، خودرو ضعیف آن کشور باید حداکثر معادل 6 ماه حقوق سطح پایین آن کشور باشد! یعنی مثلا یک سمند باید برابر 18 میلیون باشد و نه بیشتر! حالا اگر نیست یا در پرداخت حقوق به ما ظلم می شود یا در فروش خودرو!
البته توجه داشته باشید که یک خودرو 10 هزار دلاری خودرویی مثل النترا 2020 است نه مثلا سمند!! یا از آن بدتر تیبا!! این خودروها از رده خارج و تکنولوژی 4 دهه پیش را دارند! اگر کسی بخواهد برای اینها قیمت بگذارد که بیش از 1000 دلار قیمت ندارد!
2- شما صحبت از ارزبری 3.5 میلیارد دلاری خودروسازان محترم دارید. یعنی هر فرغون، بیش از 3000 دلار فقط ارزبری دارد. بماند که بقول خودتان 90 درصد قطعاتش در ایران ساخته می شود!! خوب دوست عزیز، شما که این خودرو را می سازید و معتقدید 10 هزار دلار قیمت دارد! خوب صادرش کنید و ارزش هم نوش جان خودتان! فقط بگذارید مردم یک خودرو بی کیفیت خارجی باب میلشان را سوار شوند. واقعا این مردم قدر محصول با کیفیت شما را نمی دانند! از آنطرف شما دیگر نیازی به التماس دولت را ندارید! این فرغون های عالی را که صادر کنید تمام نیاز وارداتی خودتان را هم تامین می کنید.
3- شما به چه مجوزی برای هر فرغون 3 هزار دلار ارز از کشور خارج می کنید زمانی که ما می توانیم یک هوندا 3-4 سال کارکرده را به این قیمت بخریم! با اینکارتان فقط منابع داخلی و ارزی کشور را هدر می دهید!
واقعیت اینکه یک مافیا و یک اختاپوس خودرویی روی کشور سوار شده که پیدا کردن پاهای آن اختاپوس هم چندان دشوار نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
احسنت هرکی تصمیم داشته باشه بفهمه میفهمه مگه اینکه براش صرف نکنه
اون ١٢ ميليارد دلار ارز كه فرمودين هزينه خودرو به روز و با كيفيته نه يه مشت فرغون تاريخ مصرف گذشته ، و اون ٣/٥ ميليارد دلار هزينه خودوهاي داخلي هم فرمودين سه برابر هزينه اضافي به خاطر خسارات ناشي از بي كفيت بودن و مصرف و اصتحلاك و خسارت جاني و مالي به مردم و شركت هاي بيمه به مردم و مملكت تحميل ميشه ، در ضمن بسياري از قطعات خودرو سازها وارداتي هست
و ارز بري قابل توجهي داره . كه تقريبا ميشه گفت در مجموع دو
برابر ١٢،ميليارد دلار هزينه براي مملكت داره. به عبارتي واردات خودرو به ارزبري كمتري نسبت به توليدش داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
اگه همین یه موردو با ملت راه میومدن باری از دوش مردم برداشته میشد : واردات خودروی دست دوم
میشه اعلام کنید که این تعداد خودرو به خاطر نبودکدام قطعه بر زمین مانده است.؟ چرا نمیتوان با حدود 70 سال سابقه تولید خودرو در کشور .این قطعات را تولید کرد.
وقتی از خودرو حرف زده میشود هیچ اشاره ای نمیشود که ما داریم پول و منابع را امروز مصرف میکنیم و ماشین با تکنولوژی 30 سال پیش را تولید میکنیم مثل این است که بخواهیم امروز تلویزیون سیاه و سفید تولید کنیم و مصرف کننده هم هیچ چاره ای جز استفاده از این خودرهای مستعمل آکبند ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
مستعمل آکبند رو خوب اومدی
قیمت هر ماشین 10000دلار پراید منو میگه ها
به فکر نان باش که خربزه آبه
حالا این ودیعه مسکن و کی میدن چقدر میدن؟؟
یعنی الان شما پراید رو می تونی 10 هزار دلار صادر کنی؟ خدا وکیلی ما ملت راضی به ضرر شما نیستیم همه رو صادر کنید بزارید ما هم از این تویوتا دو زاریا سوار شیم
سه هزارو پانصد دلار ارزيري مستقيم معادل آن هم غير مستقيم در ساير موادي كه از داخل تامين مي شود ولي خودشان ارزبرهستند به علاوه مصرف سوخت حداقل يك و نيم برابر و توليد آلاينده دوبرابر و هزينه تعويض قطعات بي كيفيت( سال ٩٧ پژو٢٠٦ صفر خريدم تا حالا كه بيست و پنج هزار كيلومتر كاركرده ديسك و لنت ترمز، دريچه گاز برقي و كمپرسور كولر را تعويض كرده ام و الان به خاطر گشاد بودن دريچه باك بنزين و نشت به داخل اتاق باك را هم بايد عوض كنم) و همچنين هزينه خسارات جاني ناشي از ناايمن بودن و هزينه اجتماعي ناشي از نارضايتي را بايد اضافه كرد در مجموع وجود اين دو خودرو ساز به نفع اقتصاد كشور به نظر نمي رسد
10000 دلار....کم گفتی بابا...ارزون فروشی نکن.. ماشینهای وطنی- اوراق کنی بیشتر از ۵۰۰ دلار ازت نمیخرن....در بهترین حالت.....
بیچاره مردم روسیه .
ادم دلش برای روسیه با این نرخ تورم کباب میشه
پول میدید صاحب خونه 75 خونه ازکجا بیاریم اگه داشته باشم 75 متر خونه اجاره کنم وام نیازی نداریم بگو وام نمییدیم چرا میپچونید مردم و
با ده هزار دلار خودرو روز دنيا رو ميشه خريد نه فرغون هاي شما رو
باعرسلام به ریس وام مستمرومستجروحتی کسی که امسال من بهزاربدبختی چهارملیون رهن گیراوردم که یک مسلمان روستای دلش بحالمان سوخت خانه ای که فقط سرپناهی است بحمان دادن وسرپرست پنج نفرم بقران کریم ان چهار ملیون رهن هم نصفش قرزیه حالا اگرخدای هست میخایدکمک بکنیدبه مسل ادمهای مسل من که یک سمتم هم پلاتین دارم چهل پنج سالمه تورابخدااوا تحقیق کامل نه ان کسانی که هزاشیله وپیله دارن تورابقران کریم این سیمکارت به اسم خودمه این وامها به مسل ماهاتعلق خدای میگیره
شخص قادر به پرداخت اجاره نیست، اقساط کمک هزینه ودیعه مسکن را پرداخت کند؟..... اشتغال و امکانات آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی را به جای ایران ببرید تا تراکم شهرها کم شده و تقاضای مسکن در کلانشهرها کاهش یابد و الا با تمرکز در تهران و کلانشهرها مشکلات روزبه روز بیشتر خواهد شد!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی