بازدید 16640
پیمانه اقتصادی

رئیس جمهور: برخی از صادرکننده‌ها این پا و آن پا می‌کنند و ارز خود را نمی‌آورند/ دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد/ قیمت دلار به کانال ۲۲ هزار تومان رسید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون یارانه نقدی تیرماه فردا شب واریز می‌شود، روند صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت، آزادسازی ۶۰ درصد سهام عدالت در عید غدیر و ۲۲ بهمن، پیمان‌سپاری عامل گرانی ارز است، سکه تمام در کانال ۱۰ میلیون قیمت گذاری شد، طلا در چند قدمی مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد و کاهش فروش خودروی سواری در چین را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 08 July 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون یارانه نقدی تیرماه فرداشب واریز می‌شود، روند صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت، آزادسازی ۶۰ درصد سهام عدالت در عید غدیر و ۲۲ بهمن، پیمان‌سپاری عامل گرانی ارز است، سکه تمام در کانال ۱۰ میلیون قیمت گذاری شد، طلا در چند قدمی مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد و کاهش فروش خودروی سواری در چین را در بر دارد.

یارانه نقدی تیرماه فرداشب واریز می‌شود

دولت معمولا یارانه‌های نقدی را در روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند، اما برای تیرماه مبلغ یارانه یک روز زودتر یعنی ساعت ۲۴ فردا همزمان با ۱۹ تیرماه به حساب سرپرستان واریز خواهد شد. در ماه جاری شروع کسر اقساط وام یک میلیونی یارانه‌بگیران نیز در دستور کار قرار دارد؛ وام یک میلیونی طرحی بود که از اردیبهشت‌ماه و به منظور حمایت از خانوار‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا اجرایی شد که طی آن با توجه به منابعی که بانک مرکزی در نظر گرفت، هر خانوار یارانه‌بگیر که حدود ۲۳ میلیون خانوار بودند، می‌توانستند طی فرآیندی اعلام نیاز کرده و به حساب آن‌ها واریز شود.

روند صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت

معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۵۴۴۷ واحد صعود رقم یک میلیون و ۷۵۲ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ۴۴۵۴ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۷۸ هزار و ۵۴۶ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار دو میلیون معامله به ارزش ۲۲۴ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال انجام دادند. در بازار امروز فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

آزادسازی ۶۰ درصد سهام عدالت در عید غدیر و ۲۲ بهمن

رئیس جمهور گفت: با اقداماتی که وزرای محترم انجام خواهند داد، ان‌شاء الله شاهد استحکام بورس خواهیم بود. سهام عدالت هم که در شرایط فعلی کمک و نشاط خوبی برای مردم بود. ۳۰ درصد این سهام قبلاً آزاد شده، ۳۰ درصد آن ان‌شاءالله برای عید غدیر آزاد خواهد شد و ۳۰ درصد هم برای ۲۲ بهمن؛ بنابراین این سهام هم آزاد خواهد شد. البته به هر ترتیبی که مردم خواستند. اگر خواستند مدیریت مستقیم کنند یا در شرکت‌های استانی خواستند حضور پیدا کنند، مختارند. نسبت به شرکت‌های استانی هم مقرراتی که لازم بوده، تهیه شده، بحث کردیم، کانونی که بنا بوده در تهران فعال شود، چارچوبش را مصوب کردیم و ان‌شاء الله کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد و شاهد مسیر مثبت در زمینه بورس خواهیم بود. از سوی وزارت نیرو شرکتی به زودی عرضه می‌شود که ۶ هزار میلیارد ارزش آن است. اینها همه امیدوارکننده است. سازمان بورس را هم موظف کردیم زمان بررسی‌هایی که برای شرکت‌ها انجام می‌دهد ـ که حدوداً هفته‌ای یکی دو شرکت نیست ـ این را هم تا ۵ شرکت افزایش دهد. این هم جزو تصمیمات دیروز بوده که باید انجام شود.

رئیس جمهور: برخی صادرکننده‌ها این پا و آن پا می‌کنند و ارز خود را نمی‌آورند

دکتر روحانی گفت: همانطور که بارها گفتم، کسی که صادر کننده کالا یا خدماتی به خارج است، نباید فکر کند که این مال اوست و به هر شکل و هر زمان که خواست می‌تواند ارز آن را بیاورد. هر کس کالایی را به خارج صادر می‌کند، موظف است، سه ماهه پولش را برگرداند. اگر در سه ماه برگرداند، طبق معمول می‌رود در بازار نیما و در سامانه نیما عرضه می‌کند و ارز خود را طبق چارچوبی که در کشور است، می‌فروشد؛ ولی اگر عرضه نکرد و به تأخیر افتاد، ارز او را بانک مرکزی به قیمت پایان مهلت‌اش خواهد خرید و او حق ندارد دیگر در بازار نیما و به روز عرضه کند، به محض اینکه سه ماه تمام شد همان روز، روز قیمتی است که بعداً بانک مرکزی از او خواهد خرید. اگر قیمت پایین بیاید به قیمت پایین‌تر خواهد خرید، ولی اگر هم بالا برود، به قیمت بالاتر از او خریداری نخواهد شد. متأسفانه برخی صادرکننده‌ها، این پا و آن پا می‌کنند و ارز خود را نمی‌آورند با این هدف که ارز بالاتر برود و خود اینها هم در فضای مجازی ترویج می‌کنند و در فضای روانی جامعه می‌دمند که ارز گران شود تا گران‌تر بفروشند. این کار خیانت به ملت ایران و اقتصاد کشور است.

قیمت دلار به کانال ۲۲ هزار تومان رسید

امروز در صرافی‌های بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۲۰۰۰ هزار تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۲۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۴۵۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو به قیمت ۲۴۲۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۴۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان گران‌تر شده است.

پیمان‌سپاری عامل گرانی ارز است

کیوان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از مشکلات ایجاد شده به دلیل سیاست‌های بانک مرکزی در زمینه پیمان‌سپاری ارزی انتقاد کرد و گفت: بخش قابل توجهی از افزایش نرخ ارز، ناشی از همین سیاست‌های نادرست است.

سکه تمام در کانال ۱۰ میلیون قیمت گذاری شد

در بازار امروز، به نقل از اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر سکه یک گرمی نیز به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

طلا در چند قدمی مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ و امیدها به اقدامات محرک مالی بیشتر بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به بالاترین رکورد خود در هشت سال اخیر ایستاد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا تغییری نداشت و در ۱۷۹۲ دلار و ۷۹ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۷۹۶ دلار و ۹۳ سنت پیش رفته بود و تنها چند دلار با ۱۸۰۰ دلار فاصله داشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

کاهش قیمت طلای سیاه در پی افزایش ذخایر آمریکا

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش ذخایر نفت آمریکا و تجدید نگرانی‌ها نسبت به وجود مازاد عرضه و بهای معاملات نفت برنت ۱۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۲ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۴۰ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید.

برنامه امارات برای افزایش صادرات نفت در ماه آگوست

رویترز به نقل از سه منبع آگاه نوشت شرکت ملی نفت ابوظبی در نظر دارد تا صادرات نفتش را در ماه آگوست افزایش دهد. به نوشته این گزارش، این نخستین نشانه است که اوپک و هم پیمانانش در حال آماده شدن برای کم کردن از رقم بی سابقه کاهش تولید خود در ماه آینده میلادی هستند. کشور‌های عضو اوپک و کشور‌های تولیدکننده نفت غیر اوپکی نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس توافق کردند تا از میزان تولید خود، روزانه رقم بی سابقه ۹.۷ میلیون بشکه را کم کنند. این توافق تا پایان ماه جولای ادامه خواهد داشت و پس آن تا ماه دسامبر ۷.۷ میلیون بشکه در روز خواهد بود. نشست بعدی اوپک پلاس در ۱۵ جولای برگزار خواهد شد. منابع صنعتی و تجاری با اشاره به برنامه‌های بارگیری نفت این شرکت گفتند شرکت ملی نفت ابوظبی در نظر دارد تا صادرات نفت خامش را ۳۰۰ هزار بشکه در روز در ماه آگوست افزایش دهد. یک منبع آگاه به برنامه‌های صادرات و تولید گفتند، شرکت ملی نفت ابوظبی گفت امارات بر اساس سهمیه تولیدش بر اساس توافق اوپک پلاس که ۲.۵۹۰ میلیون بشکه در روز است، تولید خواهد داشت که از ۲.۴۴۶ میلیون بشکه در ماه جولای بیشتر است.

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان ندارد، گفت: علیرغم افزایش خرید تضمینی گندم که به منظور حمایت از کشاورزان صورت گرفته، افزایش قیمتی برای نان در سال جاری در نظر گرفته نشده و نرخ نان همان قیمت تعیین شده در سال گذشته است. سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: نان گران نمی‌شود و تا زمانی که یارانه پرداخت می‌شود، قیمت نان افزایش نخواهد یافت. وی تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با هزینه‌های جانبی در سال ۹۹، دو هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده و این در حالی است، مصرف سالانه گندم در کشور ۱۱ میلیون تن است که ۹.۵ میلیون تن از آن یارانه‌ای است و ۸۰ درصد از ۹.۵ میلیون تن گندم یعنی حدود ۷.۵ تا ۸ میلیون تن گندم به صورت یارانه‌ای و با نرخ هر کیلوگرم ۶۶۵ تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد.

جلوگیری از صادرات تخم‌مرغ برای کاهش التهاب بازار

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای کاهش التهاب بازار، جلوی صادرات تخم مرغ موقتاً گرفته شده و همزمان عرضه مستقیم تخم مرغ نیز به نرخ مصوب هر شانه حدود ۲۰ هزار تومان انجام می شود تا بازار کنترل شود.

کاهش فروش خودروی سواری در چین

براساس اعلام اتحادیه فروشندگان خودروی سواری چین (CPCA)، فروش خودرو در این کشور در ماه ژوئن با کاهش ۶.۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱.۶۸ میلیون دستگاه رسیده است.

از هر پنج شرکت آلمانی یکی با خطر نابودی روبه روست

طبق تحقیقات جدید مؤسسه ایفو (مؤسسه تحقیقات اقتصادی دانشگاه مونیخ) بیش از یک پنجم (۲۷ درصد) شرکت‌های آلمانی اعلام کرده‌اند که با بحران کرونا در معرض خطر نابودی قرار دارند. استفان ساور، محقق ایفو گفت: در ماه‌های آینده ما شاهد موجی از ورشکستگی شرکت‌ها خواهیم بود. این در حالی است که برای کم کردن تأثیرات بحران کرونا درخواست‌های شرکت‌ها برای حمایت از ورشکستگی تا پایان سپتامبر پذیرفته نخواهد شد. متخصصان بارها هشدار داده‌اند که با برداشتن این ممنوعیت تعداد شرکت‌هایی که اعلام ورشکستگی خواهند کرد، افزایش خواهد یافت. با این همه، طبق آمار تعداد شرکت‌هایی که در نیمه اول امسال درخواست حمایت از ورشکستگی خود را ثبت کرده‌اند، نسبت به سال گذشته ۸.۹ درصد کاهش یافته است. اما با توجه به عدم دریافت درخواست‌های جدید متخصصان معتقدند این آمار نمی‌تواند نشان‌دهنده وضعیت واقعی شرکت‌های آلمانی باشد. در بخش خدمات، شرکت‌های مسافرتی و آژانس‌های ارائه‌کننده تورها بیش از همه آسیب دیده‌اند و ۸۵ درصد اعلام کردند که بحران کرونا بقای آنها را به خطر انداخته است. در بخش تولید یک دوم شرکت‌های تولید و پردازش فلزات اعلام کردند که در معرض ورشکستگی قرار دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
دولت برنامه ای برای افزایش قیمت نان ندارد. نانوایی ها یک هفته س نان 1000تومانی رو 1500 میفروشن. منوجان. جنوب کرمان
برخی صادرکننده ها این پا و آن پا میکنند؟؟؟ خب بگیریدشون و پاشون رو ببندید تا این پا و آن پا نکنند. مثل زنجانی که الان زندانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
این برخی از آن برخی ها‌هستن که نمی توان گفت بالای چشمتان ابروست
رئیس جمهور: برخی از صادرکننده‌ها این پا و آن پا می‌کنند و ارز خود را نمی‌آورند:
صادرکنندگان اصلاً این پا و آن پا نمیکنند، آنها نه قصد داشتند و نه قصد دارند که ارزشان را به کشور برگردانند
روحانی کیست؟چه ماموریتی دارد؟
قدر مسلم رییس جمهور ایران نیست.
شما را بخدا یک نفر کارشناس صادرات را بیاورید تا برای همه توضیح بده که امکان برگشت ارز بصورت چمدانی ممکن نیست و امکان حواله ارزی جهت خرید مواد اولیه وجود نداره و به لطف عدم تصویب fatf همه ایرانیان در خارج از کشور با بلوکه شدن حساب و کنترل شدید مبادلات ارزی مواجه هستند.
اخیراً بدون سر و صدا قیمت نان را افزایش داده اند! ولی حالا میگویند ما قصد اینکار را نداریم!
قیمت نان بربری از دیروز صبح در رضوانشهر گیلان از ۶۰۰ تومان به ۹۰۰ تومان رسید.چطور میگین قصدی برای افزایش قیمت نان نیست؟من خودم دیروز به قیمت جدید خریدم.
صادركننده اى را كه به تعهدات خود عمل نكرده و ارز ناشى از صادرات را بر نمى گرداند بايد بسيخ كشيد كه باعث عبرت ديگران شود
كافر به جهنم نميرود كشان كشان ميبرند عده اي ارز را نمي اورند شما چكار كرده ايد جز گفتار درماني
خدایا رحم کن!برنامه ای برا گرون کردن نان ندارن. پس نتیجه میگیریم مردم حمله کنید و تا می توانید نان انبار کنید
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
هرچی این دولت میگه برعکسش اتفاق می افته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
یکی از روش های کنترل مردم بی فرهنگ، این نوع نگاه است که اگر امروز خرید نکنی ،فردا بایدگرون تر از امروز بخری،خروجی چنین تفکری این شده که امثال جنابعالی همیشه تو صف خرید خودرو و سکه و دلار و برنج و چای و پوشک و زعفرون و باک آخر بنزین با قیمت قبلیو و الآن هم نان هستید،به نظر شما حکومت بر چنین طرز تفکری،کار سختی است؟؟؟به نطر من که راحت ترین شیوه ی مملکت داری است.
اجازه صادرات مجدد بهشون ندین . کارتشون رو‌باطل کنین
اینروزها یه کلیپ تاسف اوری دست به دست میشه که حاوی مصاحبه باافرادی هست که به هشدارها توجه نمیکنند وماسک نمیزنند دقیقا همین داستان داره توبورس اتفاق می افته اینهمه اقتصاددان دارند هشدارمیدن که بورس داره مسیر خطرناکی روطی میکنه ولی حضرات بورس باز گوششون به این حرفها بدهکارنیست وهمچنان کارخودشونو انجام میدن البته نتیجه هردو معضل یکی هست « نابودی» ! اولی نابودی جان دومی نابودی سرمایه !!!
به لطف حمایت هاوتبلیغات شبانه روزی ازبورس نورچشمی این بازار تا قبل ازاین بهترین بازدهی راداشته ولی بااتفاقات بسیارمهم وتاثیرگذار داخلی وخارجی اخیر از حالا به بعد بطورقطع ویقیین بورس بشدت سقوط و طلا و ارز بصورت تصاعدی جهش و خواهند کرد و درصورت درگیری نظامی ملک هم سقوط خواهد کرد
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
(از شکست اقتصادمون اینقدر خوشحال نباش)تو خسته نشدی اینهمه راجب بورس گفتی؟
تا زمانی که نرخ ارز در حال بالا رفتن هست بطبع آن مسکن،بورس،نان،شلوار،حتی آب خوردن هم رشد خواهد کرد.
"دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد"
معلوم می شود که میخواهند قیمت نان را افزایش دهند.
چرا برای گرانی برنامه ای ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
منظورشون اینه که بی برنامه افزایش قیمت میدن، نه با برنامه و حساب شده
نان در منطقه ما ( گیلان - شهرستان رودسر ) از 3 شنبه 17 تیر 50 درصد افزایش قیمت پیدا کرده
قبل از اینکه اوضاع وخیم تر شود بروید مشکلاتتان با دنیا را حل کنید
برای بنزینم برنامه ای نداشت!
رئیس جمهور: برخی صادرکننده‌ها این پا و آن پا می‌کنند و ارز خود را نمی‌آورند!!!!!؟؟؟؟؟؟ ......ببخشید برخی کی هستند ؟به جز سلاطین و مافیا و اقا زاده ها و دختر خانما و داماداو داداشا و وژن های برتر وواز ما بهتران!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر