بازدید 165341
آخرین تحولات خاورمیانه

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به واگذاری جزایر ایرانی به چین / وتوی قطعنامه ضدسوری شورای امنیت از سوی روسیه / ازسرگیری صادرات اسلحه به عربستان از سوی انگلیس / واکنش مسکو به جدیدترین تحرک آمریکا علیه ایران

وتوی قطعنامه ضدسوری شورای امنیت از سوی روسیه، ازسرگیری صادرات اسلحه به عربستان از سوی انگلیس، واکنش مسکو به جدیدترین تحرک آمریکا علیه ایران و هشدار نخست وزیر لبنان به اسرائیل، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش سخنگوی وزارت خارجه به واگذاری جزایر ایرانی به چین نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۸۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 08 July 2020

وتوی قطعنامه ضدسوری شورای امنیت از سوی روسیه، ازسرگیری صادرات اسلحه به عربستان از سوی انگلیس، واکنش مسکو به جدیدترین تحرک آمریکا علیه ایران و هشدار نخست وزیر لبنان به اسرائیل، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش سخنگوی وزارت خارجه به واگذاری جزایر ایرانی به چین نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی به «برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین» اشاره کرد و نوشت: شگرد کهنه دروغ پردازی برای دریافت جرئیات و اطلاعات صحیح راه به جایی نخواهد برد.

 سیدعباس موسوی سه شنبه شب در این توئیت نوشت: «برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین» یک نقشه راه روشن و ریل گذاری اصولی برای روابط دو کشور مهم در دنیای آینده است؛ جایی که چین به عنوان قدرت اول اقتصادی دنیا در آینده نزدیک و ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه غرب آسیا، می‌توانند با روابطی مکمل و مستقل از قدرت‌های سنتی و سلطه‌گر غربی، ضمن تامین منافع مشترک، در برابر فشار قلدرها ایستادگی کنند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به واگذاری جزایر ایرانی به چین/وتوی قطعنامه ضدسوری شورای امنیت از سوی روسیه/ ازسرگیری صادرات اسلحه به عربستان از سوی انگلیس/ واکنش مسکو به جدیدترین تحرک آمریکا علیه ایران

وی تصریح کرد:‌ نه از واگذاری جزایر ایرانی خبری است و نه حضور نیروی نظامی و نه سایر موهومات!

موسوی تاکید کرد: شگرد کهنه دروغ پردازی و انتشار اطلاعات غلط برای دریافت جرئیات و اطلاعات صحیح که توسط دشمنان منافع دو ملت بجد پیگری می‌شود، راه بجایی نخواهد برد.

وتوی قطعنامه ضدسوری شورای امنیت از سوی روسیه

 روسیه بامداد چهارشنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه دولت سوریه را وتو کرد. این قطعنامه به دنبال تمدید ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی این کشور بود.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به واگذاری جزایر ایرانی به چین/وتوی قطعنامه ضدسوری شورای امنیت از سوی روسیه/ ازسرگیری صادرات اسلحه به عربستان از سوی انگلیس/ واکنش مسکو به جدیدترین تحرک آمریکا علیه ایران

قطعنامه مذکور که خدشه بر حق حاکمیت سوریه است، با رای منفی چین هم مواجه شد.

ازسرگیری صادرات اسلحه به عربستان از سوی انگلیس

لیز تروس، وزیر تجارت انگلیس در بیانیه‌ای علام کرد، تعهد دولت انگلیس در زمینه عدم صدور مجوز جدید برای صادرات سلاح و تجهیزات نظامی دیگر به عربستان به قوت خود باقی نیست.

تروس تاکید کرد، انگلیس رای دادگاه را در خصوص عدم فروش سلاح به عربستان اجرا کرد؛ این یعنی می‌توان بار دیگر مجوز جدید صادرات سلاح به عربستان صادر کرد.

وی اشاره کرد، طبق حکم دادگاه تجدیدنظر در بیستم ژوئن، دولت تصمیماتی که جای بازنگری قضایی به لحاظ قانونی داشته را مجددا بررسی کرد.

در بیستم ژوئن ۲۰۱۹ دادگاه انگلیس حکم داد دولت با صدور مجوز صادرات سلاح به عربستان قانون را نقض کرده؛ چه بسا این سلاح‌ها در جنگ یمن استفاده شوند. این بعد از آن بود که فعالان گفتند، استفاده از سلاح احتمالا به نقض قانون حقوق بشر می‌انجامد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به واگذاری جزایر ایرانی به چین/وتوی قطعنامه ضدسوری شورای امنیت از سوی روسیه/ ازسرگیری صادرات اسلحه به عربستان از سوی انگلیس/ واکنش مسکو به جدیدترین تحرک آمریکا علیه ایران

طبق این حکم در آن زمان از انگلیس خواسته نشده بود صادرات سلاح را فورا متوقف کند اما این رای به منزله تعلیق مجوزهای جدید صادرات سلاح به عربستان بود؛ انگلیس بعد از آمریکا، روسیه،‌ فرانسه، آلمان و چین ششمین کشور صادرکننده سلاح است.

واکنش مسکو به جدیدترین تحرک آمریکا علیه ایران

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، روز سه شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر به ادعای دیروز آمریکا علیه ایران این‌چنین پاسخ داد: آیا این شامل سیاست خارجی مسئولانه‌تر و کمتر بی‌ثبات کننده آمریکا در تامین سلاح با ارقام نجومی برای کشورهای خاورمیانه نیز می‌شود؟

پیام توئیتری نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پاسخ به توئیت دیروز وزارت خارجه آمریکاست که ادعا کرده بود: سازمان ملل سیزده سال محدودیت تسلیحاتی ایران را حفظ کرده است؛ قطعنامه‌ای که آمریکا به جریان انداخته محدودیت‌ها علیه ایران را به طور نامحدودی تمدید می‌کند. محدودیت‌ها علیه ایران تا زمانی که این کشور تغییر قابل توجهی در رفتارش ایجاد نکند، نباید برداشته شود!

با نزدیک شدن به ۲۷ مهر (۱۸ اکتبر ۲۰۲۰) و زمان مقرر بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ـ که برجام نیز پیوستی از آن است ـ تحریم‌های تسلیحاتی ایران حداکثر پنج سال پس از پذیرش این توافق باید به پایان برسد.

این موضوع در روزهای اخیر به یکی از مهم‌ترین موضوعات و مسائل سیاسی در سطح جهان تبدیل شده است و باید توجه داشت، در این میان رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش‌های بسیار گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که این تحریم‌ها و محدودیت‌ها را مجدداً تمدید کنند.

آخرین اقدام هم این بود که آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت داده و خواستار تمدید نامحدود برای تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده‌ است تا مانع ورود ایران به بازار خرید و فروش تسلیحات متعارف شود.

با وجود پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای مندرج در برجام که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در ۱۴ گزارش خود این پایبندی را تائید کرده، کشورهای اروپایی عضو برجام هنوز به تعهدات خود پس از خروج یکجانبه آمریکا عمل نکرده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۹ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) یکجانبه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و هم اکنون عضوی از این توافق بین المللی نبوده و لذا نمی‌تواند از مکانیسم «ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران استفاده کند.

در همین رابطه، تلاش وزیر خارجه آمریکا در نشست چند شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ برای همراه کردن سایر کشورها علیه ایران با شکست مفتضحانه ای مواجه شد.

هشدار نخست وزیر لبنان به اسرائیل

حسان دیاب نخست وزیر لبنان به موافقت کابینه صهیونیستها برای شروع حفاری نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه با لبنان واکنش نشان داد و بر حقوق مشروع لبنان تاکید کرد.

وی در جریان تماس تلفنی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن هشدار نسبت به خطرات آغاز حفاری نفت و گاز در اطراف منطقه اقتصادی این کشور توسط رژیم صهیونیستی، بر حقوق مشروع کشورش در آب‌های منطقه‌ای که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شود، تاکید کرد.

لبنان در خصوص ترسیم منطقه اقتصادی‌اش با رژیم صهیونیستی نزاع دارد. مساحت منطقه مورد مناقشه به حدود ۸۶۰ کیلومتر مربع می‌رسد. لبنان از سازمان ملل خواسته است برای ترسیم منطقه مرزهای دریایی و منطقه اقتصادی میان این کشور با رژیم صهیونیستی تلاش کند. کابینه رژیم صهیونیستی چندی قبل با اکتشاف گاز در بلوک «إلون دی» (بلوک ۷۲ سابق) در مجاورت با بلوک۹ لبنان موافقت کرد؛ مساله‌ای که می‌تواند موجب نزاع با لبنان شود. این در حالی است که لبنان اعلام کرده که اکتشاف گاز در بلوک شماره ۹ در آب‌های منطقه‌ای لبنان اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز شود. شرکت توتال فرانسه عملیات اکتشاف را به نفع دولت لبنان انجام خواهد داد. این شرکت برای تکمیل اکتشاف گاز در بلوک۹ تا اواخر ماه می ۲۰۲۱ زمان نیاز دارد.

همچنین در جریان گفت‌وگوی تلفنی حسان دیاب با جوزف بورل، قانون سزار علیه سوریه و تبعات آن بر تجارت و ترانزیت از طریق سوریه و مصون ماندن لبنان از آن مورد رایزنی قرار گرفت.

بورل از اهتمام ویژه اتحاد اروپا به لبنان خبر داد. در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین، اوضاع اجتماعی و اقتصادی کنونی در لبنان و مذاکرات بیروت با صندوق بین المللی پول و نیز موضوع ادامه فعالیت نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۹
ایران با هر کدام کشور رابطه اقتصادی نزدیکی بجز غرب داشته باشد تنش ایجاد می شود، اول عراق، بعد افغانستان حالا نوبت چین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
چه اشکالی داره ما هم حق الحساب غرب را بدهیم و این همه تحریم و فشار را شاهد نباشیم.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
در تنش با عراق فیلم های اخلاق بظاهر منشاء تنش بوده، قضیه افغانستان بعضی ها را کشتند تا تنش ایجاد شود در قضیه چین دارن فکر می کنند چه کار خطیری می شود کرد؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
غرب سالها زحمت کشیده و قوی شده در اپارتمان خودتان هم کسی که قوی تر است شارژ را دیر به دیر می دهد.
فریاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
پس این همه می گویند مذاکره با مذاکره می شود حل کرد، یعنی هم باید مذاکره کرد هم یک چیزی از جیب داد تا توافق ایجاد شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
حسین جان
لطفا آدرس منزلت را به من بده چون میخوام بیام از خونت بندازمت بیرون و پولای تو جیبتم ازت بگیرم چون تو تنها آدم باشعوری هستی که میتونی درک کنی که این چیزایی که تو داری را باید به من بدی چون من سالها زحمت کشیدم و الان از تو گردن کلقت تر هستم.راستی اگر دوستان فهمیده ای مثل خودت هم داری لطفا اونارو هم به من معرفی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ناشناش09:21 اصلا چرا باید حق الحساب بدهیم؟ تازه همین که دهان شان مزه کند تا زمین پابرجاست باید باج بدهیم؟ همین عربستان سعودی با این همه باج دادن بهش می گن گاو شیرده چرا؟
اردشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ایران گنده تر از امریکا را تحمل نکرده حالا این ...
سالارخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
همین الانش هم بعضی ها حاضرن کشور بخوابد ولی با چین رابطه نگیرد چون رو سیاه می شوند، آن همه منت اروپا را کشیدن یک سانت جلو نیامد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
۹:۲۱
یعنی شما هنوز متوجه نشدید که غربیها اونقدر متمدن و دموکرات هستند که اصلا به دنبال حق حساب نیستند ؟
عزیزم اونها همشو میخواند نه حق حساب را . در واقع این ما و سایر کشورهای ضعیف ( از نظر اونها ) هستیم که باید بخشی از ثروت خودمون را بعنوان حق حساب دریافت کنیم و اصل ثروت را اونها برای خودشون میخواند
در گذشته با اشغال کامل ی کشور استعمارش میکردند و بعدا با گماردن دست نشانده و بعدتر هم با اعمال قوانین ساخته خودشون و تحت عناوین قوانین بین المللی و دموکراسی و حقوق بشر و آزادی و .....
بعنوان نمونه ، ایران هسته ای را داد ولی اونها به تعهداتشون عمل نکردند،اگر موشکهارا هم بدیم باز هم حقی برای ما قائل نخواهند شد نفوذ منطقه ای و حقوق بشر و .... هم بهانه است
هسته ای را بدم موشک را بدم منطقه را بدم استقلال را یدم ..... کدومو بدم ؟
جواب غرب هم اینه که همه رو بده
اژدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اگر از این اروپا آبی گرم می شد که فتحعلیشاه را در جنگ مقابل روسیه تنها نمی گذاشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
یک عده پادو واقعا پادو هزار جور حرف به روسیه می زنند چرا قسمتهایی از ایران را اشغال کرد ولی یک کلمه جواب نمی دهند چرا فرانسه و انگلیس که با ایران پیمان بسته بودند زیر عهدشون زدن، لعنت به این پادوهای کور.
ناشناس
| France |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
قضیه کرونا ماهیت وسیاست آینده چین را نسبت به مردم دنیاکاملا آشکار کرد حالا خواه تو پند گیر یاملال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
فعلا رو یشونیمون نوشتن حق و حساب رو باید بدیم شرق تازه از راه رسیده و گرسنه
باز غربیا لااقل استعمار پیرن
اینکه چرا باید حق و حساب بدیم رو تو باید جواب بدی ...
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
۹.۳۴
معلومه کلا تو هپروتی.اگر گردنت کلفته به حرفهایی که زدی عمل کن.مثلا تنگه رو ببند. جلوی صاردات نفت رو بگیر. اگر اونو نمیبندی لا اقل سکوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
9:21 جقدر فرهنگ بی پروایی رو گسترش دادن که ناشناس علنی میگه حق حساب بدیم
اینها همون هایی هستند که در داخل کشور به همه حق حساب میدن
رانت میگیرن
رشوه میدن
,..
اگه میخواهید دزدی ها تو مملکت کم بشه این فرهنگ کثیف رو باید از بین جامعه جمع کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
۹:۵۰
از این پندی که درمورد چین دادید و بیدارمون کردید ممنون ولی البته هنوز هیچ چیزی در این مورد ثابت نشده و حتی بعضی میگندکه قبل از چین این ویروس در فرانسه و یا اسپانیا هم وجود داشته
ولی اگر هم حرف شما اثبات بشه شما نمیخوای ی کمی هم از خدمات و کمکمهای انسان دوستانه و فداکارانه و بدون توقع و بی منت امریکا به دنیا و خصوصا ایران برای ما بگی تا بیشتر پند بگیریم
چین را که همه میدونند چکارس ولی بدنیست از خدمات امریکا هم گفته بشه تا تفاونشون و برتری امیکا نسبت به چین اشکارتر بشه
مثلا کودتاهایی که امریکا در۵۴ کشور تا الان انجام داده ، جنگهایی که در بسیاری از کشورای دنیا راه انداخته
نیروهای نظامی که در سراسر دنیا مستقر کرده
گروهای صلح دوست و بشر دوستی که ایجاد کرده تا مثل داعش و القاعده و طالبان و ....به مردم کشورای مختلف کمک‌کنند
تحریمها و فشارهای اقتصادی و سیاسی که به کشورهای مختلف وارد کرده تا به فکر خودکفایی بیوفتند
و درمورد ایران که بصورت ویژه ای کار کرده ومثلا حتی دارو و غذارو تحریم کرده از صدام توی جنگ حمایت کرده هواپیمای مسافری ایران را سرنگون کرده در سال ۳۲ کودتا کرده ، پولهای ایران را بلوکه کرده ،سردارسلیمانیوخیلیهای دیگرو ترور کرده یا از ترورشون حمایت کرده و .....چین در برابر امریکا هنوز در اول راهه خدمت به دنیاست
ولی خداییش اگه یکی از این خدمات را چینیها کرده بودند شماها چکار میکردید و چی میگفتید ؟
البته احتمالا الان بجای حمایت از امریکا داشتید از چین حمایت میکردید
شمایی که میخواید سایرین را پند بدید بهتره اگر بیلزن هستید باغچه خودتون را بیل بزنید
منظورم از این نوشته حمایت از چین نیست بلکه گفتن این حرفه که اگه شما منصف و مستقل هستید که میدونم‌نیستید بهتره در کنار چین ی نگاهی هم به کارنامه امریکا بندازید تا بدونید برای تطهیر امریکا اصلا نمیتونید چین را زیر سوال ببرید چون وضعیت امریکایی که در تاریخ۲۴۰ساله خودش ۲۲۰ سالش را درحال جنگ‌بوده خرابتر از اینه که بتونید آدمای اگاه و اهل مطالعه را فریب بدید و البته ادمایی که سوادشون را در دانشگاهای بی بی سی و منوتو و ووآ و.... بدست آوردند نیازی به اموزشهای شما ندارند و هرکدومشون الان یک استاد هستن
حالا شما خواه پندگیر خواه ملال
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
این همه غربی ها دنیا را مدیریت کردند چه شد جنگ جهانی اول، دوم تکثیر گروه های داعشی و تروریستی هر کشور مخالف شان باشد این گرو ه ها را می اندازند به جانش یا تحریمش می کنند..
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ملت خود غربی ها از دست شان داد دارند به ما می خواهند رحم کنند؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
بحث غرب وشرق نیست بحث حفظ منافع ملی در دراز مدت جلوگیری از واردات بی رویه محصولاتی که بهتر از اجناس چینی وغیره در داخل تولید میشود مسئله تعامل ودادوستد با وابسته کردن کشور به بیگانگان فرق میکند ما چی از چین وسایر کشورها کم داریم با وجود این همه منابع زیرزمینی ومنابع انسانی برازنده کشور مردم ما نیست که در چنگال واردات و وابستگی گرفتار آید حوزه اقتصادی کشور مریض ودر بحران است ارزش پول ملی هر روز وهر ساعت در برابرارزهای خارجی سقوط میکند باید راه وروش حل این مشکلات را یافت ودرمان کرد وگرنه وضعیت از این هم بحرانی خواهد شد وسودش را کشورهای خارجی وناراحتی اش مردم خواهد کشید
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اهای پادوی کور این یکذره از خاک ایران که میگی شامل کشورهای ارمنستان اذربایجان گرجستان فعلی و داغستان در روسیه است که با از دست دادن اونها خزر رو هم دادیم به روسیه. کشور نفت خیز و ثروتمند اذربایجان رو از دست دادیم و مسلمانان چچن که اینروزها تحت ستم روسیه خبیث قرار دارند در واقع برادران و هموطنان ما هستن. اونقدر پادویی روسیه بهت خوش اومده که چشم به همه جنایتهاش بستی شرم بر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اقا مهدی سیاستمداران و قویترهای غربی ها اقلیت ملت شان را استعمار می کنند نه همه اش را.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
مهدی جان در غرب هم استثمار طبقه ضعیف وجود دارد تو سعی کن آنجا رفتی کارگر ساده نباشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
فکر کردی چون غرب است هیچ کی کاری باهات نداره؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
سنگ‌اندازی در مسیر همکاری ایران و چین؛ از شایعه فروش کیش تا ورود نظامیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اگر آمریکا نبود چین تمام دنیا را خام خام میخورد و کشورها را میبلعید ، بزرگترین صادر کننده اعضا بدن انسان در جهان که اعدامیان سیاسیشونو قطعه قطعه کرده و به فروش میرسانند ، مخوفترین دیکتاتوری جهان ، و بی رحمترین حزب کمونیست چین است ، خدا پدر آمریکا را بیامرزد که هست
ناشناس
| France |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
آقای ۱۰:۴۴ ظاهرا همیشه قضاوت های ناقص و نتیجه گیری غلط کل مغز شما را مختل کرده است.چین نوظهور و آمریکای کهنه کار و انگلیس پیر و مکار و روسیه طماع همه وهمه هدفی جز غارت دنیا ندارند.وقتی چین حرکتی غیر اخلاقی انجام میدهد اظهار نظر در آن موردبه معنی تطهیر استعمار گران دیگر دنیا نیست.در ضمن چرا تابناک آرم فرانسه رو اون بالا گذاشتی نمی دونم؟
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
حسین جان وقتی شما دیر پرداخت کردن شارژ اپارتمان و نشانه قدرت میدونی یعنی مملکت ما خیلی با درست شدن فاصله داره
رابطه سالم اقتصادی با ابرقدرتی مثل چین قطعا به نفع ایران است. منتها با وجود این همه فساد در اقتصاد ضعیف ما، و وجود آقازاده هایی که به هیچ چیز جز جیب خود فکر نمیکنند، و وجود مقامات و مسئولینی که فقط منافع شخصی و جناحی برایشان اهمیت دارد نه منافع ملی، آیا چنین رابطه سالمی اصولا به وجود خواهد آمد؟!!! آیا این امکان وجود ندارد که چینیها بعد از مدتی، خودشان هم جزئی از این اقتصاد سراسر فساد شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوست عزیز . این به قول شما ابرقدرت جز به منافع خودش به هیچ چیز دیگری فکر نمیکند . همین الان در قبال حمله سایبری که اسراییل در تاسیسات نطنز انجام داده و کلی خسارت بجا گذاشته روسیه و چین چه اقدام عملی بعموان کشورهای دوست ایران انجام دادند؟ یا مثلا مواضع ایران بارها و بارها در سوریه مورد حمله اسراییل قرار گرفته روسیه و چین جز تماشاگر چیزی دیگری بودند؟ دل به چین و روسیه بستن نابودی تدریجی کشور است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
این اقای سخنگو مثل اینکه چین اقتصاد اول دنیا بشه افتخار میکنه ،نه جانم چین تمام جنس هاشو به امریکا صادر میکنه امریکا جلوش ببنده میخواد به ایران بده،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
۹:۱۵
شما با این حرفا نمیتونید جنایتها و خیانتهای امریکا و اروپا را در حق مردم ایران و دنیا توجیه کنید
قطعا روسیه و چین هم مثل امریکا و اروپا به دنبال منافع خودشون هستند ولی حداقل در زمان فعلی چین و روسیه در بعضی منافعشون با ایران در یک جهت هستند و یا اینکه حداقل اونهانویسنده و پیشنهاد دهنده هیچ قطعنامه و یا طرحی در جهت دشمنی با ایران نیستند و عامل تحریمها جنگها فشارهای سیاسی و اقتصادی و نظامی و .... بر علیه ایران نبودند و عامل ترور دانشمندان و نظامیان ایرانی نبودند و داعش و القاعده و طالبان را نساختند و از اونها در جهت کشتن مردم دنیا و ایرانیها و دوستان ایران استفاده نکردند از تجزیه طلبها و خرابکارها بر علیه ایران حمایت نکردند و حداقل اگر بخاطر منافع خودشون و کسب ثروت هم که شده به نفع ایران کارهایی انجام دادند
حالا که ایران بعد از ۷ سال که هرنوع همکاری و همراهی را با امریکا و غرب انجام داد و با اونا برجام را هم امضا کرد و تمام تعهداتش را هم انجام داد ولی جز بی تعهدی و دشمنی و فشاروتحریم بیشتر از طرف اونها نسییش نشد ، و حالا که نتیجه همراهی با غرب شده این شرایط فعلی ایران به سمت شرق رفته شما و دوستاتون‌دارید ایران را از عواقب همکاری با جین و روسیه میتدسونید ولی این را نمیبینید که ایرانی که علی رقم تمام فشارها تسلیم امریکا و اروپا نشده غیرممکنه که زیر بار حرف زور هیچ قدرت دیگه ای بره و تازه اگر چین هم اهل زور گفتن باشه بخوبی تا حالا فهمیده که با ایران نباید و نمیتونه با این زبون حرف بزنه
ناشناس
| France |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
چین چه ابرقدرت اقتصادی است که توان پرداخت پول نفت ما رو نداره.چون آمریکا اونو تحریم میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ناشناس ۹:۱۵
میشه بگیداون یکی بقول شما ابرقدرت به جز منافع خودش به چه چیز دیگه ای فکر میکنه ؟
حتما امریکاجون به رفاه و آسایش مردم ایران فکر میکنه که تحریمشون کرده
حتما به سلامتی و بهبودی مریضها و کروناییها وبیماران پروانه ای های ایران فکر میکنه که در شرایط کرونایی هم دست از تحریم دارویی برنداشته
حتما به امنیت و ارامش مردم ایران و دنیا فکر میکنه که داعش و القاعده و طالبان را ساختند و حمایت کردند
حتما به برقراری صلح و مبارزه با تروریسم و داعش و فکر میکنه که نابودکننده داعش را ظالمانه و جنایتکارانه ترور کردند و مسئولیتش را هم قبول کردند
ضمنا کسی توی ایران‌دل به چین و روسیه نبسته و نخواهد بست و همه مثل شما نیستند که دل به این و اون ببندند و مثل شما فکر کنند که مثلا امریکا برای منافع مردم ایران کاری انجام خواهد داد
دوست عزیز ، اون ابرقدرت شما برای منافع مردم کشور خودش هم کاری نمیکنه و فقط برای منافع بانک دارها و کمپانیهای اصلی امریکاست که کار میکنه و برای تامین منافع اونها حتی از کشتن مردم خود امریکاهم فروگذار نمیکنه چه رسد به اینکه برای منافع مردم ایران کاری انجام بده
یازده سپتامبر ۳۰۰۰ امریکایی را خودشون کشتند تا بهانه جنگ افغانستان و عراق را فراهم کنند و سال قبل هم ۶ میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده ایران را بعنوان غرامت به بازماندگان یازده سپتامبر دادند در حالیکه ۱۵نفر از عوامل اون سعودی بودند اونوقت شما فکر میکنید این ابرقدرت برای منافع حتی مردم خودش کارمیکنه که حالا توقع دارید برای ایرانیها کاری انجام
بده
فقط همین چند جمله ای که من نوشتم برای بیدار شدن کافیه البته اگر کسی واقعا خواب باشه و بخواد بیداربشه .کاری به بقیه کارای امریکا در حق مردم ایران و بقیه دنیا هم ندارم
لطفا بیدارشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
۹:۳۵
با این منطقی که شما دارید میشه بفرمایید پس این امریکا چه ابرقدرتیه که همه جنساشو از چین وارد میکنه و حتی تمام کمپانیهای امریکایی چرا کارخونه هاشون را توی چین ساختند
با این منطق شما الان اگه چین امریکارو تحریم کنه و جنسی به امریکا نفرسته مردم امریکا باید نیازاشونو از کجاتهیه کنند
و این امریکا چه ابرقدرتیه که از ابتدای کرونا تاجراشو با چمدونای پر از دلار توی فرودگاها و بنادرچین مستقر کرده بود تا ونتیلاتورها و ماسکها و ضدعفونی کننده ها و ...را که مال کشورای دیگه بود و در حال ارسال برای اونها بود را با قیمت بالاتر بخرند و به امریکا بفرستند و تازه با همه این کارها باز هم آمریکای ابرقدرت شما در بحران کرونا که برای همه کشورای دنیا پیش اومد و همه دنیا تقریبا در یک شرایط مساوی با یک بحران جهانی روبرو شدند بدترین عملکرد را داشته و توی این بحران کرونا که به نظر من اولین بحرانی بود که برای همه دنیا بصورت یکسان پیش اومد عیار همه‌کشورها سنجیده شد ک مشخص شد تواناییها و امکانات کشورها نسبت به هم در چه حدی بوده و بهترین آزمون برای سنجش ادعاهای تک تک کشورهاست
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
مخالفم چین یک کشور دیکتاتوری است
جناب آقای موسوی با کلمات بازی نکنید !!! " شگرد کهنه دروغ پردازی برای دریافت جرئیات و اطلاعات صحیح راه بجایی نخواهد برد" یعنی شما به هر طریقی اطلاعات صحیح از جزئیات قرارداد مابین ایران و چین در اختیار هیچ کس نمیگذارید؟
پاسخ ها
نوریزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
بد وضعی بوجود آورده ائید هرکسی که بخاطر وطن پرستی نظر میدهد ضد انقلاب محسوب میشود اگر بناست جاده ابریشم زنده شود سوداصلی را چین میبرد تا اجناس یونجول خود را با ارزانترین امکاناتبه اروپا برساند لذا باید امتیاز بدهد از طرفی چاه های نفتی را سر وسامان میدهد بدون بکار گیری کارشناسان بومی این خود تولید شغل برای چین بوده .که باز باید امتیاز بدهد از سوی دیگر از نظر خرید نفت چین تقدیم دارد انهم با ۳۰در صد تخفیف که باز به نفع چین خواهد بود حال ماهیگیری و استفاده از جزایر وغیر که هرکدام سبب بیکاری صیادان کمبود اذوغه در ایران که داستانهای خود را دارد
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوران پنهانکاری تموم شد اگر ریگی به کفش نیست جزییات را منتشر کنید
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
والاچون خودم سرهنگ هستم جوانی خودم توی جنگها گذشت خلا حضورم اولین غرزندپسرم که پنج سالش بودبه سرطان دچارشد بعد دوماه که به مرخص امدم فقط فهمیدم بیماراست همین تاخیر اورا در بدترین شرایط ازما گرفت ولی مجددا به جبهه مهران شتافتم رفاه ومعیشیت حق مسلم مردم است ولی در یک زمان ظالمین سقوط خواهمد کرد همانطوریکه ما در زمان داریوش هخامنشی بیش از هشت میلیون کیلومتر مربع وسعت خاک کشورما بود ولی بتدریج از شیر ژیان به گربه واگر با تفکری غالب از تبعیت دنیا خوران به موش اب کشیده در روی نقشه افول خواهیم کرد ما در چندین مورد ضعف مدیریت داشتیم که یکی ازانها چپاول کشور از طرف تعدادی وطن فروش بودوهمچنان درحال چمبره زدن هستند ولی این معضل را با اتحاداه نا گسستنی
از سر کشور پاک خواهیم کرداکثرجامعه
چین نماد جدید غارت کشورها اما بسیار زیرکانه این کار را می کنه..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ما دوست داریم چین ما را غارت کند.
بسیجی پیرو خط رهبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
من نمی دونم چرا اون دست که وطن فروشانی که خیلی وقت پیش هویت اسلامی و شیعی خودشون رو فراموش کردن حالا دم از وطن می زنن؟؟؟
بله عزیز من، ما حتی اگر بخواهیم تمام مستعمره چین هم بشیم به شما یکی هیچ ربطی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
میشه بفرمایید نمادهای قدیمی و سابقه دار غارت کشورهارو هم معرفی کنید
البته اگر قبلاکسی وجود داشته که کشورهارو غارت گنه و نماد غارتگری بوده باشه
لطفا فقط سعی نکنید امریکا و غرب را بعنوان نماد غارتگری از چند قرن پیش تا الان معرفی کنید که اصلا کسی باور نمیکنه چون این عزیزان هیچ نیتی جز خدمت بدون منت و بی توقع به دنیا نداشتند و در این راه به جز کودتا و دخالت در امور داخلی کشورها و ایجاد جنگهای منطقه ای و تجزیه کشورها و ... حتی حاضر بودند که سربازان جوان خودشون را برای کمک به سایر کشورها بفرستند تا در راه پیشرفت و آزادی در اون کشورها کشته بشند ، خداییش آیا چینیها حاضرن تا این حد برای کمک سایرین فداکاری کنن یا اینکه فقط به فکر تبدیل شدن به نماد جدید غارتگری هستند؟
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
نسل جدید توده ای ها سراز تخم درآورده‌اند. اگر نمی‌دانید توده ای چیست از پدر و پدر بزرگاتون بپرسید.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
چین بسیار از آمریکا خطرناک تر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
بیش از 100 سال غربیها بردند خوردند و هرکاری کهخواستند کردند حالا بزارید یه مدتی هم بایه قرار داد25 ساله که 100 سال نمیشه با چینیها کار کنیم اگر مثل غربیها در آمد و اگر من نبودم بچه های شما زحمت انصراف از ادامه همکاری را خواهند کشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
تا حالا اعراب غارتمون کردن حالا نوبت چینی هاست !!!!!!!!
کشور رو دو دستی تقدیم چین و روسیه کردید.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
از بس اروپا و امریکا به ما خوبی کرده اند این طور شده ایم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
به غرب جونت بگو دست از لجبازی بردارند و بیایند در بازار ایران کار کنند و اینقدر هم حرف مفت نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوتا جنگ جهانی غربی ها راه انداختن چین با اون همه جمعیت و وسعت هنوز یک تظاهرات هم نشده.
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
چند صد ساله غربی ها دارن غارت می کنند چرا شرقی ها غارت نکنند، حرام است، غیر قانونی است؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
این همه غربی ها حقوق بشر را برای منافع شان خراب کردند کسی چیزی گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
خب عزیزم ۷ سال به امریکاجون و اروپاجون التماس کردیم که هرچی شما بگید ما قبول داریم ولی اونا عوض اینکه دودستی بچسبند به ایران با ی دست پیش کشیدند و با ی پا پس زدند
کسی بهتر از این بلد نبود التماسشون کنه ، شماکه بهتر بلدی التماس کنی بگو چجوری باید التماس امریکارو کرد تا یاد بگیرند
الانم نگران نباش چون هروقت نظر امریکاجون عوض بشه توی ایران کسایی هستند که بازم التماسشو بکنند و دوباره برند و باهاش ببندند حتی اگه امریکای مهربون ی ایرانی را ترور کرده باشه مگه نشنیدی چندبار گفتند که هروقت اونا بخواند برگردند این طرفیا آماده هستند
دلم میخوادتازنده ام جنگ جهانی سوم ونابودی روسیه وچین راببینم چقدردنیاآروم میشه ودیکتاتورهای دنیاازبین میروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
و همچنین دیکتاتوری و زورگویی غربی نابود بشه در کنارش ان شا ا...
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
قران در باره جنگ بین اهل کتاب و موحدین (اروپا و امریکای اغلب مسیحی و مسلمان ) با بی خدایان پیرو شیطان و کمونیستهای چینی چه نظری دارد و توصیه به جانبداری از کدامیک میکند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
منم چقدر دلم میخواد شمارو ببینم چون صدات خیلی شبیه همونه که میگفت چرا اینقدر شعار مرگ بر این و مرگ بر اون میدید
میخوام بدونم که چی شده که آدمای نایس و مهربونی مثل شما که حتی تحمل شنیدن شعار مرگ را نداشتند الان میخواند ی جنگ جهانی راه بیوفته
خیلی بد شدی عزیزم . قبلا خیلی بهتر بودی
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوست عزیز هیچوقت آرزوی جنگ نکن چون در جنگ جهانی کشورهای ضعیف بیشتر ضربه میبینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ديكتاتورتر از كشور آمريكا تا به حال ديده ايد؟قلدرتر از اين
كشور چطور؟ در موضوع تروريست دولتي كه گوي سبقت را از فرزندخوانده خود اسرائيل هم ربوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
من طرفدار چین نیستم ولی می دونم که هزار بار شرف داره به آمریکای ناجوانمرد و به عنوان نمونه قاتل سردار سلیمانی.
آقای سخنگو وزارت خارجه این کشوری که زیر بغلش هندوانه گذاشته اید و قدرت بزرگ اقتصادی جهان خطابش می کنید وقتی اینقدر جرات، توان و جسارت ندارد که خریدارهایش از ایران را به دلار یا یورو پرداخت کند چه فایده ای دارد مگر غیر از این که جنس های بنجل و بی کیفیتش را به ایران بیندازد کار دیگری از دستش بر میاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اینکار فقط باقی مانده صنایع کشور را به ورشکستگی کامل خواهد کشاند
و ۲۵ سال محیط زیست و معادن و زیر ساختهای کشور را در اختیار چین به نابودی کامل خواهد کشید
و لشکر کارگران و تکنسین ها و مهندسان چینی که حتی آب معدنی خود را از چین خواهند آورد
را مشغول میکند و عملا کشور و مردم را وامدار و بدهکار همیشگی چینی ها خواهد کرد
بدون اطلاع کامل مردم و انجام همه پرسی عمومی اجرای این توافقنامه قطعا غیر قانونی و غیر ممکن است و مردم سکوت نخواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
۹:۲۰
تا الان کارخونه ها و اقتصاد مملکت را به امید کدخدا و با تحریمای اون نابود کردند حالا ی فرصتی هم به بقیه بدید تا اونام سهمشونو بردارند چرا شما فقط به امریکا حق نابود کردن میدید خب بقیه هم آدم هستنا
متاسفانه برخی مغرضین و غربزدگان چشم دیدن روابط استکبارستیزانه چین و ایران را ندارند. بحمدالله در این 40 سال سازندگی و پیشرفت که در هیچ دوره ایی از تاریخ ایران مسبوق به سابقه نبوده است این اقدام انقلابی می تواند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان باشد.
برخی فریب خوردگان اسکتبار سعی دارند با القای ناکارآمدی و فقر در جامعه نظام را به چالش بکشند، حال آنکه مردم ما هرگز دنیا را به آرمان های انقلاب نخواهند فروخت و از جان مال و ناموس خود در راه اعتلای اهداف نظام و مسئولین خواهند گذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوست عزیزشما نماینده 80 میلیون مردم نیستی. شما نظر و دیدگاه خودتو بگو از طرف مردم حرف نزن
ناشناس
| France |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
چند مورد از این پیشرفت ها را نام ببر تا ما هم از گمراهی در بیاییم؟
شما اضافه کار می گیری تا نظر بنویسی نمباید غیر از این هم بنویسی تعجب می کنم چرا آنقدر شهامت ندارید که با آی پی واقعی خودت نظر بنویسی!!!! همه چیز که پشتیبان شماست از چه نگرانید؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اروم باش به اعصابت مسلط باش برو از یخچال یک ساندیس بردار بنوش اروم شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
یه ساندیس خنک هم برای من بفرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
شما فقط در اقتصاد می بینی که جلو نرفتیم ولی درخیلی از زمینه های دیگر ایران چز دو تا ده قدرت برتر دنیا است ان هم نه این که افسارش دست دیگران باشد بلکه افسارش دست خودمان است
خطاب به 9:38
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوست عزيز
اولا که اگه شما میخوای برای نظام و مسيولین از ناموست بگذری مختاری لطفا دیگران رو شریک نکن
دوما این پیشرفتی که شما میفرمایید که مسبوق به سابقه نبوده فرض بر اینکه درست
یه این نکته توجه توجه نمیکنی که نفتی که تو این ۱۵ سال استخراج و فروخته شده به اندازه چندبرابر نفتی بوده که تو کل تاريخ این مملت فروخته شده
یک جانباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
یاچیزی نمیدانی وازتعصب واعتماد پوچ حرف میزنی ویا منافعی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
شما از کدام مردم سخن میگویید ؟

لطفاً از طرف خودت حرف بزن و یک نگاهی به منفی هایی که خوردی بنداز تا جریان و خواست مردم برات روشن بشه .
حاج منصور ولایتی
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
در پاسخ فردی که علت استفاده اینجانب از فیلترشکن را مورد سوال قرار داده بود باید عرض کنم. عرصه جهاد فرهنگی در توییتر تلگرام و ...نیازمند استفاده از فیلترشکن می باشد. لکن با فیلترینگ این جولانگاهای فساد هم موافقم تا فقط افرادی که تقوای بالا و قصد جهاد دارند بدان دسترسی داشته باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
جالبه اون مخاطبی که می گه شما نماینده 80 میلیون مردم نیستی خودش رو نماینده مردم می دونه که داره اعتراض می کنه و اون مخاطبی هم که ایراد به آی پی نویسنده نظر گرفته خودش هم به قول خودش با آی پی دیگه ای کامنت نوشته، دقیقا زیر همون پرچمی که خودش بهش ایراد گرفته!! خدا نکنه که چنین آدمایی بخوان جزو مسئولان بشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
آقای حاج منصور ولایتی اسم واقعی ات امیر فرشاد ابراهیمی است مگه نه؟ چرا اسمت را عوض کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ی نگاهی به اسمش و پرچمش و خصوصا متنش بندازید تا بفهمید نویسنده کیه و با چه هدفی داره این متنو مینویسه
اگه معنی نفوذ را نمیدونی از همین یک کامنت درس بگیرید
نویسنده کامنت یک ایران ستیز به تمام معنیه که با جازدن خودش بعنوان یک سوپر حزب اللهی و دادن شعارهای رادیکال سعی در تحریک خوانندگان بر علیه این نوع شعارها داره
خداوکیلی بعیده که هنوز خام اینجور کارای رسانه ای بشید ؟ اینجور حرفا که خیلی تابلو هستند چطور هنوز فریب این جور کارارو میخورید
حاج منصور چطور بود ؟ خوب‌گفتم ؟ از بچه های آلبانی هستی یا تل آویو ؟ شایدم جده هستی و ساندیس شترهای سعودی را دوست داری؟؟
آدم ساندیس ایرانی بخوره ولی ساندیس شترای سعودی را فقط برای شستن دست وصورت استفاده کنه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
راجع به جنابعالی فقط میشه گفت شما تعطیلید. البته با حفظ احترام حضرتعالی.... شما مامور مستقیم اسراییل یا امریکا یا انگلیس یا روسیه ای.... چون دروغگویی.... در ایران فقر نیست؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوستان
این حاج منصور همون ناشناس ۹:۳۸پرچم فرانسه هستند که اول یک پیام با شعارهای رادیکال حزب اللهی زده و بعد در کامنت ۹:۳۸ بعنوان یک نفر دیگه حواب حاج منصورو داده
لطفا ی کمی با دقت به پیامها در فضای مجازی و سایتها توجه کنید و سوادرسانه ای خودتون را بالا ببرید . خیلی سخت نیست و راحت قلق کار دستتون میاد
مطمئنا همین شخص در زیر خبرای دیگه هم با همین شگرد و یا شگردای دیگه کامنت گذاشته
تابناک لطفا در جایی که با چنین کارهایی مواجه میشی عاقلانه برخورد کن . آزادی بیان با فریبکاری رسانه ای فرق میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
در مورد سه کلمه جان و مال و ناموس بیشتر تحقیق کن وطنفروش بی خاصیت
در ضمن نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
اون ساده لوح هایی که فک میکنن محدودیتهای هسته ای ذیل برجام و پیوستن ایران به ان پی تی و اقدامات داوطلبانه ایران موقتن ببینن به خاطر برداشتن تحریم های تسلیحاتی که حقمونه طبق همین قانون خودشون بردارنش، این غربیا چه شلوغ بازی درمیارن.
ترامپ، نه از اینکه برجام محدودیت موقت برا ایران میاره ناراحت بود، چون خودشم میدونه با پایان محدودیت ها دولتشون دوباره یه دلیل برا ادامه دادن محدودیت ها پیدا میکنه و همه رو تحت فشار میذاره. در واقع دولت ایالات متحده تقسیم وظایف میکنه و یکی مث ترامپو میاره که ایرانو از حداقل حقوقش بی بهره کنه.
اینه بازی کثیف آمریکایی
ولی دنیا طوری اونا برنامه ریزی کردن دیگه پیش نمیره
و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
صبح شده عزیز بلند شو یه آبی به صورتت بزن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
همه گرفتاری های ما از آدم هایی مثل جنابعالیه که.
لوحشون راه راهه. و بقیه رو ساده لوح فرض میکنند البته این قماش افراد هم نه چیزی نمی دونند نه هنری دارند نه ارزشی برای وقت گذاشتن ولی.... خب ظاهرا در قدرت دستی دارند!!!
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
نگران نباش، هنر ما رو به زودی غرب و شرق عالم خواهند دید. اولین هنر ما اینه توی این شرایط علیرغم اینکه فرصت رفتن خارج برا ادامه تحصیل رو داشتیم، وایسادیم توی مملکتمون. تا کار پیدا کردیم چن سال بیکاری کشیدیم ولی بیعاری رو توی خدمت به غرب دیدیم، که مثلا برا تحصیل بریم خارج، کلی پول بدیم یه دانشگاه توی کانادا که یه دکتری بی ارزش بهمون بده، بعدش بیایم ضد ارزشهای ملتمون عربده بکشیم.
تمام این معاذلات و معاملات و و و باعث شده مردمان یک کشور فقیر نا امید افسرده وعصبی بشوند به نظر شما اون کشور اسمش چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
خدا کشور جنایتکار و نامردی که باعث این وضعیت که تو می گی شده رو لعنت کنه، می دونی اسمش چیه؟ ایالات متحده آمریکا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
امریکاجون
چین خدا را به خدایی قبول نداره به برسد به ما که ما را به بندگی قبول داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
بفهم چی داری می نویسی؟ بندگی یعنی چه؟ من نه از آمریکا طرفداری می کنم که یه طرفداری بسیار خداناپسندانه و احمقانه است نه از چین.
اینروزها یه کلیپ تاسف اوری دست به دست میشه که حاوی مصاحبه باافرادی هست که به هشدارها توجه نمیکنند وماسک نمیزنند دقیقا همین داستان داره توبورس اتفاق می افته اینهمه اقتصاددان دارند هشدارمیدن که بورس داره مسیر خطرناکی روطی میکنه ولی حضرات بورس باز گوششون به این حرفها بدهکارنیست وهمچنان کارخودشونو انجام البته نتیجه هردو معضل یکی هست « نابودی» ! اولی نابودی جان دومی نابودی سرمایه !!!
ما چین را نمیخواهیم .جوانان ما در خارج نوکری میکنند در حالی که قبلا ما خدمتکار از فیلیپین وارد میکردیم . چه بودیم و چه شدیم .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ما که از بچگی خدمتکار فیلیپینی ندیدیم تا حالا.
ما رو بدبخت کریدید آخه این چه مسیریه که واسیه این ملت بدبخت انتخاب کریدید
خب اگه کاسه ای زیر نیم کاسه نیست متن توافقنامه را منتشر کنید برادران دلواپس خواب تشریف دارند
تسلیم شدن مقابل خواسته های غربیها یعنی لیبی و.....
تنها راه مقاومت و همبستگی و خودکفایی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
از راه دادن کشور زیر چکمه های چینی های خفاش خور و سگخور!!!!؟؟؟
خجالت بکشید
چین قدرت اول اقتصادی دنیا در آینده نزدیک حالا یه چیزی گفتن شما جدی نگیرید
یک سری نشستن تو ایران و هیچ وقت هم غرب نبوده اند اونوقت چه نظراتی هم راجع به غرب میدن! البته برعکسش هم هست
زرشک .خطاب به 10:14
من فقط می دونم که این چینی ها به خدا اعتقاد ندارند و کمونیستند. به کسی که خدا رو قبول نداره نمیشه اعتماد کرد
چهارشنبه ۱۸ تیر ساعت ۱۱:۱۵
دلار (اسکناس) ۲۲۶۰۰
دلار(حواله) ۲۳۰۰۰
سکه ۱۰۷۰۰۰۰۰
علی برکت الله !!!
امکان ندارداقتصادچین وروسیه به آمریکابرسد
پاسخ ها
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
خود روسها و چینیها به محض اینکه فرصتش رو پیدا کنند پول به جیب میزنن(بخوانید اختلاس) زندگی رو جمع میکنن و به آمریکا یا اروپا مهاجرت میکنن.یعنی خودشون هم به برتری اقتصاد آمریکا اعتقاد کامل دارند.
امریکا غارتگراست وبس الان عراق استقلال دارد؟صدام جنایتکار بود اما حداقل مستقل بودند هر روز صدها بیگناه کشته مشوند در سایه ارمغان دموکراسی امریکایی ..شهرموصل سه هزار سال زحمت کشیدند تا اباد ش کردند درعرض یکسال ویرانش کردند اثارش داعش به هدیه به امریکاییها دادند باید سه هزار سال دیگه بدوند تا موصل به سال ۲۰۱۰ برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
در اینکه امریکا بد و غارتگر است بحثی نیست. بحث اینجاست که طوری عمل کردند که ما روز به روز ضعیفتر شدیم حتی ضعیفتر از ترکیه که زمانی ارزوی زندگی ما را داشتند. چرا ما را به اینجا رساندند که برای ادامه حیات به یک کشور کمونیست بیخدا و ادمخوارانی مثل چینیها نیاز پیدا کنیم؟
امریکا غارتگراست وبس الان عراق استقلال دارد؟صدام جنایتکار بود اما حداقل مستقل بودند هر روز صدها بیگناه کشته مشوند در سایه ارمغان دموکراسی امریکایی ..شهرموصل سه هزار سال زحمت کشیدند تا اباد ش کردند درعرض یکسال ویرانش کردند اثارش داعش به هدیه به امریکاییها دادند باید سه هزار سال دیگه بدوند تا موصل به سال ۲۰۱۰ برسد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
این همه چرت و پرت بافتی اما استقلال عراق را گروههای شبه نظامی وابسته به خارج بر هم زده اند در ضمن ثبات اقتصادی و ارزش پول عراق جنگ زده به مراتب بالاتر و بهتر از مااست!!!!!
همه ما سرکاریم
امان از برگزاری جلسات محرمانه وزارت خارجه با دیگر کشور ها
مرگ بر چین و روسیه
اقای موسوی هماهنگ باشید مبادا به سرنوشت سخنگوی وزارت بهداشت دچار شوید.دلالها خانه و اتومبیل کسی که "پول لازم"است مفت و زیر قیمت میخرند و کیست که نداند ما "پول لازم" هستیم.در این شرایط هر نوع قرار داد بنفع کشور نخواهد بود و اگر مدعی هستید غیر انست و هیچ مشکلی نیست مفاد پیش نویس را منتشر کنید
مفاد برنامه و قرارداد و هرچیزی که هست بهتره به طور روشن و واضح به اطلاع مردم برسد تا دوباره داستانی شبیه برجام به سرمان نیاید
هر ارتباط ایران همراه قرارداد حتما باید در مجلس مطرح شود و نمایندگان گروهی مطمئن انتخاب و محرمانه پیش‌نویس را بررسی کنند و اگر قابل مطرح شدن هست در مجلس مطرح عمومی شود.و رهبری هم حتما نظر قاطع بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
خود مردم باید بدانند
و در همه پرسی شرکت کنند
و مردم رشید و بالغ و فهمیده
نیازی به وکیل وصی ندارند
شما ایرانی ها چقدر دکترید؟
بندگان خدا هیچ کس بجز خود شما ،دلسوز شما نیست.
آمریکا .انگلیس .اسرائیل.اعراب.چین. روسیه همه به فکر منافع خود و غارت کشور شما هستند.
اینها دشمن شما هستند بروید ببینید در هر زمان توانستند به ایران و ایرانی ضربه زدند.
فکر نکنم نتایج این مذاکرات را شفاف اعلام کنید (میگویید گفتیم ولی ما نه ندیدیم شاید هم برای اجنه گفتید!) مشکل امنیتی برای کشور پیش بیاید. بیایید شفاف بگویید چه میدهیم و جه میگیریم. وقتی یک قرارداد 25 ساله در حوزه های مختلف میبندید که اثرش آن اینقدر طول میکشد خوب است مخفی سازی نکنید. من با این قرارداد مخالفم چون نمیونم چی هست و سابقه کار دولتمردان هم معلوم است. این است که مردم بیشتر به فضای مجازی توجه میکنند. اگر شما همه چی را شفاف بگویید چه ایرادی دارد؟ چرا از نقد میترسید؟ با این سابقه خراب بهتر است کاری نکنید که هزینه آن را نسلهای بعدی بیشتر بدهند.
نه شرقی نه غربی روسی و چینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
این قراردادرا امضا نکنید
نمایندگان مجلس باید جلو این قضیه بگیرند
جناب موسوی!
چرا قرارداد را منتشر نمیکنید. همین که قرارداد را با ترک تشریفات بستید شک برانگیز است.حالا جزایر را نبخشیدید ولی نفت و گاز مفت بهشون دادید فرقش چیه. برید سوال کنید چینی ها چطور دارن زمین تو آفریقا میخرن حساب کار دستتون میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
خزر را به روس دادند خلیج فارس را هم به چین
چین کارش نابود کردن اقتصاد کشورهای دیگه و وابسته کردنشون به خودشه. شاید یکم مشکلات ارزی ما رو حل کنه ولی قطعا به اقتصاد ما ضربه میزنه
چین الکی کاری نمیکنه وگرنه چرا باید بیاد جزیره های ایرانو بگیره نه فکرشو کنین خوده کشورش به این بزرگی چرا باید بیاد جزیره ایرانو بخاطرش این همه پول بده دولت این ویروس کرونا هم خوده چین ساخته الان خوشون مبتلا ندارن
ما اصلا رضایت نداریم بک سانت از خاک کشورمون به یه کشور بیگانه حتی برای یه ثانیه واگذار شود
خدایا ملت ایران را از این زندگی نکبتبار راحت کن فقط مرگ میخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
متاسفم برات با این فکرت باید کسانی که کشور را به این روز انداخته اند بیرون کنیم
اقای سخن گو اول سلام عرض می کنم عصر عصر اینترنت دیگه بچه هم می دونه جهان چه خبر پس راستگو باشید مردم درک بالای دارن
کشوریکه اقتصادش ازهم ‌پاشیده نمی تواند قدرت غرب آسیا باشد
این ماویست ها و توده ای ها و شاخه های آنها که بیشترشان برخلاف شعارهایشان ساکن غرب شدند میدانند شرف و میهن دوستی یعنی چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
لعنت بر حزب توده روسیه
که در تمام نهادهای مهم نفوذ کرده است
واگذاری امتیاز بهره‌برداری انحصاری از سه میدان نفت و گاز ایران به چین
حق بهره‌برداری ۲۵ ساله از آب‌های خلیج فارس برای ماهیگیری و صید مروارید
استقرار نیرو‌های چینی در بنادر ایرانی خلیج فارس و جزیره کیش،
موارد فوق انکار شده است اما هریک از موارد فوق به تنهایی اگر اثبات شود برای محاکمه تنطیم کنندگان سند به اتهام خیانت به کشور کافی است.
هموطنان عزیز
لطفا دیگه از کلمه اقازاده برای این ها استفاده نکنید کلمه اقازاده بار معنایی بزرکی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
ژن خوک بهتره
.واقعا اگر. است میگن که نفع ایران در این قرارداد لحاظ شده اول اینکه با تمام جزئیاتش منتشر کنند و بعد هم به رفراندوم بگزارند تا مردم نظر بدند و چرا تا الان این موضوع پنهان مونده یعنی اینها نزدیک 3 ساله این موضوع رو با چین داشتن کار می‌کردند و آمادش می‌کردند و الان هم نمیخ اهند جزئیاتش و ما بدونیم چرا؟ واقعا برای نظامیانمون متاسفم
مردم از عدالت و مساوات و صداقت نظام اسلامی بسیار خرسند هستند و متشکر رهبری هوشمندانه و با تمام وجود جلوی استکبار می ایستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
برو تو توهم ساندیسیت غرق باش
یعنی واقعا اگر بفهمیم ذره ای از خاک وطنمان را به تاراج داده اید کفن پوشان حمام خون براه خواهیم انداخت. تا به این حد خیانت ؟؟؟؟؟؟
به قول احمدی‌نژاد آیا شما فاتحه خواندید؟!!!
ههه حتما چین محض رضایی خدا میخواد بیاد ایران قرارداد بسته یک چیزیم شیرینی میده اون چین کثیف دلش به حال شما سوخته بود 80 درصد خرید نفتش از ایرانو صفر نمیکرد که حالا بیاد قرارداد 25 ساله ببنده دیده وضعتون رو گفته ترکمنچای ببندم تا اینا تو فشارن
دروع دروِ و دروغ... واقعا شرم اوره.... قرارداد واگداری دریای عمان به کشتیهای چینی رو داریم میبینیم و انکار آقای ظریف رو هم دیدیم
اگر آمریکا نبود چین زنده زنده مردم دنیا را میکشت و کیخورد ، حزب گمونیست چین مخوف ترین دیکتاتوری جهان است که زندانیان سیاسی خود را قطعه قطعه کرده و اعضا بدنشان را صادر میکند ، چین خبیث ترین کشور جهان است ، خدا را شکر آمریکا است
چین در این چندین سال گذشته ثابت کرده که کشور قابل اعتمادی نیست. تا کشورهایی مثل ژاپن، هند و کره هستند اصلا نباید با چین وارد مبادلات شد بخصوص که چین به مسلمانان کشور خود نیز رحم نکرده است
دوستان به اصطلاح اصولگرا و در باطن منفعت گرا و دوستان به ظاهر اصلاح طلب و در باطن واداده، کدام خط ار قرآن اجازه داده تا چیرگی کفار بی-دین (چین) بر مسلمانان (اهالی اویغور و بعد ایران) مجاز باشه. کجاست شمشیر علی ؟
کشور ما چسپیده به دو کشور کومنیست
الان وقتشه سازمان اطلاعات به این قرارداد ورود کند .
سلام ما اصلا نباید به هیچکس اعتماد کنیم نه چین نه روسیه
باید به اویغورها که یک زمانی جزو ایرانیان بودن کمک کرد
عجب.....
مهدی بیا
مهدی بیا
بابا بروید چهار تا کتاب بخوانید. تاریخ بخوانید ! روسیه اگر پایش به این مملکت باز بشه و‌پایگاه بزنه دیگه هیچوقت نمیشه بیرونشون کرد! چینی ها بدتر از اونها فقط فکر جیبشان هستند و اگر ۵۰۰۰ سربازی که طبق قرارداد برای محافظت از منافع چین در ایران وارد شوند با اشغال نظامی چه فرقی داره.
سلام من کاری به این قرارداد ندارم اما را نجات کشورهای منطقه اتصال راهها و خط لوله گاز و نفت آنها به هم است الان خط ده هزار کیلومتری میسازند راه نجات تحریم هم این خطوطه و راه صلح هم همینطور .به راستی آیا همان نقشه استعماری که ایران به به پاکستان وصل نشه و انگلیس پایه گذار آن است را ما باید ادامه بدیم آیا ما نباید به عراق و عربستان وصل بشیم نباید چهار ساعته با قطار سریع به مکه برسیم ما ملتهای منطقه برادریم و باید هم افزایی داشته باشیم تا وحدت حاصل بشه و چشممان به غربیها نباشه انوقت صلح و پیشرفت ادامه پیدا میکند.ضمنا این خط گاز از اواخر احمدی نژاد دنبال میشد کافیه سر لوله گاز تو پاکستان بره خودشان دنبال ادامه اش میروند این دولت توسط زنگنه در ابتدا را پیگیری نکرد و گفت پاکستانی ها پول ندارند در حالی که الان ما در صورت راه اندازی مشکل کمتری از بابت تحریم داشتیم راستی چرا ما به کشورهای به شرقی و غربی خودمان وصل نیستم.البته از زیر میز یک دفعه یک قرار داد بیرون نیاد
صد رحمت به قرارداد ترکمن چای
این خیال خامی است که کدام کشور خوب است اینها فقط به فکر منافع خود می باشند پس بیخود از کشوری دفاع کنیدچون هردو امتحان خود راپس دادند آمریکا با تحریم وچین با ندادن پول نفت ونخریدن نفت .
تنها. راه رهایی از چین و روسیه آتش زدن سفارتهای این دو کشور است
بالاخره کمونیست ها با چکش با مغزمان کوبیدند و اینک با داس دارند سر ما را می برند !
وقتی بنیانگذار انقلاب گفت که کاری نکنید که هیچکدام از دو ابر قدرت شرق و غرب بر ما مسلط شوند و ما زیر بار این ننگ نمیرویم . چطور عوامل تعیین کننده سیاست خارجی کشورمان از شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی که بر روی سردر وزارت امور خارجه نصب شده خجالت نمی کشند ؟
امام خمینی (ره) یه چیزی میدانست که مدام تاکید میکرد دشمنان ما ، دو ابر قدرت شرق و غرب هستند .
غرب را مدام تکرار میکنید که فراموشمان نشود ولی ابرقدرت و استعمارگر شرق را هم بگویید . و او را پاک و تطهیر نکنید .
اصلا بلحاظ ایدئولوژیک بین اسلام و کمونیست های خدا نشناس چرا باید همچو روابط عمیقی وجود داشته باشد که حتی دادن هرگونه امتیازی به انها دریغ نمیکنید ؟! دریای کاسپین را به روسیه
و دریای جنوب را به چین
یاد قرارداد ۱۹۰۷ میوفتیم که بین انکلیس و روسیه دشمنی بود وقتی روسیه از ژاپن شکست خورد ، فرانسه بین انها وساطت کرد و انها را آشتی داد و برای آشتی دادن آنها ایران را به دو بخش تقسیم کرد و بخش شمالی را به روسیه (از شمال تا اصفهان) و بخش جنوبی از بوشهر تا همدان را به انگلیسی ها واگذار کرد ! و ایران هم اصلا اطلاعی نداشت . و قرانسه این دلالی و معامله را جوش داد .
این تذهبون؛ ای کسانی که موافق قرارداد بیست و پنج ساله با چین هستید؛ فقط نگاهی به ویرانی های محیط زیست چینی ها در کشورهای افریقایی بیندازید تا ببینید چرا از این قرارداد نگران هستیم.چینی ها از گله های میلیونی ملخ هم برای محیط زیست خطرناک تر هستند.ببینید چه به سر معادن کشورهای افریقایی افتاده و با جنگل های آمریکای لاتین چه کرده اند.
حالا اینکه جزیره کیش و قشم را بدهیم تا خاکش را به توبره بکشند به کنار با این موضوع در آینده چگونه کنار می آییم که همزمانی که آمریکا و سایر کشورهای مسیحی مقامات چینی را به دلیل کشتار و به زنجیر کشیدن مسلمان ایغور مورد تحریم های همه جانبه قرار داده اند ما با چینی ها قرارداد بیست و پنجاه ساله می بندیم.!!!!
چین! همون جایی که از اون فاصله دور با کرونا خیلی از ما ایرانی ها رو بدبخت کرد!.
چرا متن توافق را منتشر نمی کنید؟
عدم انتشار توافق باعث میشه شایعات واقعیت داشته باشه
چین پول نفت ایران را نمی دهد و با اجاره دریا به چین همه ماهیگیران جنوب را بیچاره کرده اید، چرا اینقدر به جین کمونیست باج می دهیم؟ از چوب بستنی و مهر وکفن وارد کردن از چین شروع کردید و حالا ....
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی