بازدید 38964
پیمانه اقتصادی

ولی‌الله سیف: رئیس جمهور همینطوری گفت: دلار ۳۸۰۰ تومان باشد/ افزایش ۲۷۰۰ تومانی قیمت دلار در ۴۸ ساعت/ بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شد/ ممنوعیت واردات ۲۵۰۰ ردیف تعرفه کالایی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون صعود شاخص بورس ادامه دار شد، چهار شرکت جدید در صف عرضه اولیه سهام در بورس هستند، معاون اول رییس جمهوری: مردم سهام عدالت خود را نفروشند، رشد اقتصادی بدون نفت در سال ۹۸ به منفی ۰.۶ رسید، عاملان اصلی افزایش قیمت طلا در اوج کرونا و ادامه رشد قیمت سکه در کانال ۱۰ میلیون را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 05 July 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون صعود شاخص بورس ادامه دار شد، چهار شرکت جدید در صف عرضه اولیه سهام در بورس هستند، معاون اول رییس جمهوری: مردم سهام عدالت خود را نفروشند، رشد اقتصادی بدون نفت در سال ۹۸ به منفی ۰.۶ رسید، عاملان اصلی افزایش قیمت طلا در اوج کرونا و ادامه رشد قیمت سکه در کانال ۱۰ میلیون را در بر دارد.

صعود شاخص بورس ادامه دار شد

امروز در نیمه دوم بازار در روز جاری شاخص کل با ۳۱۴۴۴ واحد صعود معادل ۱.۹۴ درصد به یک میلیون و ۶۵۲ هزار و ۱۸۵ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۸۳۱۷ واحد افزایش معادل ۱.۹۴ درصد به ۴۳۷ هزار و ۱۷۳ واحد، شاخص کل هم وزن با ۵۲۱۶ واحد افزایش معادل ۱.۱۲ درصد به ۴۶۹ هزار و ۷۴۱ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۳۴۳۷ واحد افزایش معادل ۱.۱۲ درصد به ۳۰۹ هزار و ۵۲۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۳۸۳۸ واحد افزایش معادل ۲.۰۶ درصد به دو میلیون و ۱۷۶ هزار و ۲۶۲ واحد، شاخص بازار اول با ۲۸۵۵۴ واحد افزایش معادل ۲.۳۲ درصد به یک میلیون و ۲۵۷ هزار ۲۴۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۰۷۵۲ واحد صعود معادل ۱.۳۱ درصد به ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۸۳۹ واحد رسید.

افزایش معنادار صف های خرید در نیمه اول بازار/ کدام نمادها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟

افزایش معنادار صف های خرید در نیمه اول بازار/ کدام نمادها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟

 

چهار شرکت جدید در صف عرضه اولیه سهام در بورس هستند

معاون بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه چهار شرکت، آماده عرضه اولیه در بورس هستند، اظهار داشت: «شرکت زرماکارون»، «شرکت لیزینگ پارسیان»، «تامین سرمایه امین» و «تامین سرمایه تمدن» در صف انتظار برای عرضه در بورس هستند.

معاون اول رییس جمهوری: مردم سهام عدالت خود را نفروشند

جهانگیری با بیان اینکه اگر مردم نیاز ضروری ندارند سهام خود را نفروشند، ‌تصریح کرد: بانک‌ها هم آماده هستند به پشتوانه این سهام، ‌تسهیلاتی به مبلغ ۸۰ درصد ارزش سهام را پرداخت کنند تا بخشی از مشکلات اقتصادی مردم مرتفع شود و همچنان مالکیت سهام خود را حفظ کنند.
 
رشد اقتصادی بدون نفت در سال ۹۸ به منفی ۰.۶ رسید
 
گزارش عملکرد بخش واقعی اقتصاد در سال ١٣٩٨ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

عملکرد واقعی اقتصاد در سال ١٣٩٨ نشان می‌دهد که محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در سال ١٣٩٨ به رقم ٧٠٣٧ هزار میلیارد ریال با نفت و ٦١٢١ هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی که رقم مذکور در سال قبل با نفت ٧٥٦٧ هزار میلیارد ریال و بدون نفت ٦١٥٧ هزار میلیارد ریال بوده که نشان از رشد منفی ٧ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و منفی ٠.٦ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سال ١٣٩٨ دارد.

ولی‌الله سیف: رئیس جمهور همینطوری گفت دلار ۳۸۰۰ تومان باشد
 
سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی در گفتگو با فارس گفت: پانزدهم فروردین بود. همه این بحث‌ها برای نیمه اول فروردین است. نرخ ارز باید یک نرخ باشد و از آن طرف تقاضای ارز کنترل شود. این بهترین راه است و حساسیت به نرخ ارز هم به تدریج کاهش می‌یابد. به‌ تدریج این پیشنهاد مورد توجه قرار گرفت و جمع‌بندی شد و برای نهایی کردن تصمیم با آقای رئیس جمهور جلسه‌ای گذاشتند. گفتیم جمع‌بندی این است که یک نرخ باید داشته باشیم؛ آقای رئیس جمهور گفت: باشد، ۳۸۰۰ تومان.

فارس: ۳۸۰۰ تومان برای نرخ ارز از کجا آمد؟

سیف: همین‌طوری. هیچ محاسبه‌ای در کار نبود. ظاهرا مدل تصمیم پیشنهادی توسط بانک مرکزی مورد قبول همه اعضای جلسه بود که دو محور اصلی داشت؛ اول نرخ واحدی که بتواند منجر به تعادل عرضه و تقاضا شود و دیگر اینکه رژیم ارزی شناور مدیریت شده باشد و بانک مرکزی مسئولیت دارد در گذر زمان آن را منطبق با متغیر‌های اقتصادی تعدیل کند به نحوی که همواره تعادل بین عرضه و تقاضا حفظ شود. نرخ ۳۸۰۰ تومان نمی‌توانست مناسب باشد، ولی آقای رئیس جمهور اصرار داشتند. بانک مرکزی و بعضی از اعضای جلسه توضیحاتی در مورد نامناسب بودن نرخ ۳۸۰۰ تومان دادند و بیان شد همین الان نرخ در بازار نزدیک ۵۰۰۰ تومان است با ۳۸۰۰ تومان قطعا به تعادل مورد نظر نمی‌رسیم. در این بین، یکی از حضار گفت آقای پورابراهیمی نماینده مجلس هم گفته، نرخ ارز ما ۴۲۰۰ تومان است. البته آن کسی هم که گفت منظورش این نبود که ۴۲۰۰ تومان خوب است، بلکه منظور این بود که آقای پورابراهیمی که موضع تندی دارد، می‌گوید ۴۲۰۰ تومان؛ چطور شما می‌گویید ۳۸۰۰ تومان؟ بحث این بود. نه اینکه ۴۲۰۰ تومان را تایید می‌کند. من گفتم نرخ ارز زیر ۴۸۰۰ تومان غیرمنطقی است و تبعات خودش را دارد.

افزایش ۲۷۰۰ تومانی قیمت دلار در ۴۸ ساعت

نرخ فروش دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی از روز گذشته با افزایش قابل توجهی همراه شده است، به گونه‌ای که در پایان فعالیت این صرافی‌ها در بازار امروز، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش ۲۷۰۰ تومانی نسبت به پایان هفته قبل (۴۸ ساعت اخیر) به رقم ۲۱۶۵۰ تومان رسیده است. همچنین هر یورو در بازار امروز به رقم ۲۴۰۰۰ تومان رسیده است که نسبت به روز قبل ۷۰۰ تومان و نسبت به پایان هفته قبل، ۲۹۰۰ تومان گران‌تر شده است.

ادامه رشد قیمت سکه در کانال ۱۰ میلیون

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران، در بازار امروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز به رقم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه نیز ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه ۳ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. هر سکه یک گرمی نیز به رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

عاملان اصلی افزایش قیمت طلا در اوج کرونا

سرمایه‌گذاران غربی که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به سمت خرید طلا هجوم آورده‌اند، نه تنها افت تقاضای فیزیکی برای طلا از سوی خریداران سنتی در چین و هند را جبران کرده اند، بلکه باعث شده اند قیمت این فلز ارزشمند به بالاترین رکورد در هشت سال گذشته صعود کند. به گزارش ایسنا، آمار بلومبرگ نشان می‌دهد جریان سرمایه‌ای که امسال به سوی صندوقهای سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) ـ که عمدتا در آمریکای شمالی و اروپا هستند ـ سرازیر شده است نزدیک به رکوردی است که در سال ۲۰۰۹ ثبت شده بود. در این بین، تقاضا در چین و هند که بزرگترین خریداران شمش، سکه و جواهرات طلا در جهان به شمار می روند، در پی شیوع ویروس کرونا، توقف واردات و خالی شدن فروشگاهها از خریداران، به شدت افت کرده است. روند بهبود فروش به دلیل افزایش قیمتها که مانع حضور خریداران شده، آهسته شده است. داروی کانگ، مدیر بخش کالا و سهام شرکت مدیریت سرمایه گذاری امریکاس DWS انتظار دارد سرمایه گذاران اروپایی و آمریکایی بدون توجه به تقاضای آسیایی، همچنان به طلا علاقه مند بمانند. اگر الگوی خرید در چین و هند هم همزمان با آنچه اکنون در بازار ETF مشاهده می شود بالا رود، در این صورت قیمت طلا بسیار بالاتر خواهد رفت.

بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شد

سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای سال تا به امروز دو میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۳۳ دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدودا سه برابر شده است.

ممنوعیت واردات ۲۵۰۰ ردیف تعرفه کالایی

مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حوزه واردات مجموعه سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است که به غیر از سه قلم مواد اولیه کارخانجات، کالا‌های اساسی، تجهیزات و ماشین آلاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شود، با هر گونه واردات مخالفت نماید، این در حالی است که در سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ تعرفه ردیف کالایی مسدود شده و امسال در سه ماهه اول نیز ۲۵۰۰ ردیف کالایی که مشابه تولید داخلی دارند یا کالای غیرضروری به حساب می‌آیند، ممنوع شده اند. وی اظهار داشت: ترکیب کالا‌های وارداتی کشور هم اکنون به نحوی است که ۸۵ درصد را مواد اولیه و نهاده‌های تولید و ۱۵ درصد را کالای مصرفی تشکیل می‌دهند که ۷ درصد آن‌ها کالای اساسی و بخش دیگر آن نیز سایر کالا‌های به نوعی اساسی هستند.

صادرات زعفران از سر گرفته شد

غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه هم اکنون حداقل قیمت هر کیلوگرم زعفران شش و نیم میلیون تومان و حداکثر نرخ آن ۱۲ میلیون تومان است، گفت: قیمت انواع زعفران افزایش داشته؛ اما بیشترین درصد افزایش مربوط به زعفران نگین سوپر بوده است. به طور متوسط می‌توان گفت، قیمت هر کیلوگرم زعفران بین ۷ تا ۸ درصد افزایش داشته است. وی درباره دلایل این مساله توضیح داد: نسبت به ماه‌های گذشته آرامش بیشتری بر بازار حاکم شده و برخی کشورها که درگیر کرونا بوده اند با بهبود اوضاع، بازگشایی شده اند. در نتیجه صادرات زعفران به این کشورها از سر گرفته شده و کم و بیش انجام می‌شود. میری وضعیت صادرات زعفران را در خردادماه امسال مطلوب توصیف کرد و گفت: میزان صادرات در خرداد ۹۹ تقریباً با میزان آن در مدت مشابه سال قبل برابر بوده است. /مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
ارزش پول ملی دقیقه به دقیقه درحال سقوط است
مملکت به حال خود رها شده و اقای رییس جمهور در چنین شرایط اسفباری درکنال خونسردی میفرمایند همه چیز تحت کنترل است !!!
مجلسیان به داد ملت برسید گرانی های پی درپی کمرمردم راشکست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
راست گفتن تحت کنترل است همه این کارها را میکنند که بورس بصورت مصنوعی و غیر واقعی بالا ببرند حالا بی نظمی هایی که در اقتصاد پدید میاد اصلا مهم نیست
راستی سرنوشت تلفهنهای قبلی که با ارز دولتی وارد کشور شده بود و ....... دنبالش بود چه شد ایشان هی وعده دادند آقا نخرید این قیمتها حباب است ما هم مثل بچه آدم و مثل همیشه اعتماد کردیم .... الان دستم یک گوشی اندروید 2.3 است که به هزار زحمت نرم افزارش را ارتقا دادم حالا نمیشه زیاد برنامه روش نصب کنم هنگ میکنه...
در یک کلام ای کاش ایرانی نمیبودم
سیف و دولت جدا از هم نبودند....
"نرخ فروش دلار آمریکا در صرافی های بانکی از روز گذشته با افزایش قابل توجهی همراه شده است. "
بانک مرکزی مسول است و وظیفه اش کنترل بازار است مردم عادی که نه وقت و نه زمان و نه حوصله تحلیل بازار را دارند و اصلا مردم یک کشور که نباید هر روز درگیر مسله ارز باشند این نشان می دهد یک دستگاه وظیفه اش را درست انجام نمی دهد !!!
فعلابدلیل ناامنی درسرمایه گذاری سرمایه هابسرعت بطرف خریدارزهای خارجی میرودکه ازتهدیدات درامان باشدوارزش سرمایه مردم حفظ شودوقتی میخواهندازسودسرمایه که این سودازتورم بمراتب کمتر واگردرحدتورم هم باشددرواقع سودی نکرده که میخواهندتقلیدازغرب کنندکه تورم اگرمنفی نباشدازنیم درصدهم کمتراست ویاسرمایه گذاری درساخت وسازکه هرچندایجاداشتغال زیادمیکندولی مرتب توسط افرادمختلف تهدیدمیشودخوب مسلم است که سرمایه مردم که معمولا حاصل عمری تلاش است براهی میرودکه ازهمه کم خطرترباشدالبته برای سرمایه گذارولی بیفایده برای جامعه وآینده اقتصادمان
فکر میکنم اگر تمام مسئولین استعفا بدن و در خانه بمونن ، قیمت دلار این شکلی بالا نمیره .

آهای مسئولین کجایید ؟ چکار می کنید ؟
ادامه دار کردن صعود بورس هدف دولت است ولی این امر بدون صعود دلار ممکن نیست
دولت کشور رابه حال خودرها کرده
کمترین اقدام درمقابل این دولت استیضاح وبرگزاری انتخابات زودرس است
جالبه رييس جمهور همينجوري گفت دلار فلان قيمت باشد پرايد فلان قيمت باشد مواد غذايي فلان قيمت باشد عجب دلسوزاني دارد اين كشور ومردمش
گفته میشود که وضعیت فعلی بازارها کار دشمن است و از این دست شعارها
وقتی که بازارها دچار تلاطم هستند و تورم بالاست طبق علم اقتصاد باید سود بانکی افزایش یابد ولی نه تنها افزایش پیدا نمیکند و حتی ثابت هم نمیماند بلکه کاهشی شدید پیدا میکند و بر اتش بازارها دمیده میشود سوال این است این کار کیست؟
اینم ازون داستانهای خاص ایرانه! دلار گرون شد، سکه گرون شد...انگار دلار و سکه کالا هستند که گرون بشن، کی میخواین اخبارر‌و واقعی به خورد مردم بدین؟ واقعیت رو اینجوری باید بنویسین: ریال‌در برابر ارزهای خارجی ۱۰ درصد ارزش خود را از دست داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
بله منم اعصابم خورد میشه وقتی می شنوم بقیه بانادانی می گویند دلار گران شد
این ریاله که بی ارزش تر شد وگرنه دلار به این راحتی بالاپایین نمیره .
اول گفتن هدف رجیستری مبارزه با قاچاق تلفن همراهه. حالا دارن از همون سیستم برای اعمال محدودیت بیشتر استفاده می‌کنن. نه تنها واردات تجاری گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو ممنوع شده، بلکه حتی رجیستر گوشی‌های مسافری با این قیمت رو هم ممنوع کردن؛ مثل واردات مودم که کلا ممنوع شده،میخوان مجبورمون کنن زباله‌های چینی رو که به اسم تولید ملی اینجا اسمبل میشن رو بخریم.

یکی از نتایج این طرح اینه که گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار موجود فعلی در بازار گرون می‌شه، دست‌دومشون هم گرون می‌شه، بعد دستور قضایی می‌دن به سایت‌های فروش کالای دست‌دوم که قیمت‌های موبایل رو هم حذف کنید.
توصیه سیف به مردم: وارد بازار ارز نشوید دلار به‌زودی ارزان می‌شود ...
۲بهمن ۹۶ _ خبرگزاری تسنیم
دلار ۳۷۰۰ تومان

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
دلار قراره بشه 20 تا تک تومن. با حذف 4 صفر
حقوق یک سال اگه نخورمش میشه دو سکه. علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
توهم که آدم تنبلی هستی وحتماپراشتهاچون بنظرنمیاداهل کاروفعالیت باشی باتوجه به درآمدت
تعین نرخ ارز جهانگیری نشان میدهد که تصمیمات در مملکت چگونه است
متاسفانه وزارت صمت با سرپرست جدید تصور میکنن مشکل با ممنوعیت حل میشود ولی چند اتفاق خواهد افتاد
1 رونق قاچاق
2 گرانی کالای داخلی به نفع تولیدکنننده حتی بدون کیفیت متل خودرو
3عدم واردات برخی کلاهای ضروری که تهرفه مشابه با تولیدات داخلی دارن و ساخت داخل هم ندارد
لذا بایتی دقت شود که به مصرف کنندگان اجحاف نشود و از میزان تولید و کنترل صادرات مطمین شوند و دیدن یک طرفه حمایت مشکلات عدیده ایجاد میکند و عدم رقابت افت کیفیت راخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
خوش خیال هستین ها . چیزی بنام مصرف کننده و مردم در تصمیمات اقتصادی اصلا جایی ندارد . حفظ اقتصاد مریض فعلی و تولید تق و لق داخلی به هر قیمتی تنها هدف آقایان هست .تمام ذخیره ارزی دولت در 3 ماهه اول سال ته کشید و به هر در و پنجره ای هجوم می برد تا وضعیت فعلی را حفظ کند .
در مورد ما و کشور ما کرونا ویروس زیاد هم بد نبود . خیلی کارها که ممکن بود چند دهه زمان ببرد در 6 ماه حل و فصل شد .
جناب سیف الان این حرف را میزنی حتی اگر حرف جنابعالی هم اجرا میشد با دلار4800 باز با توجه به بازار کنونی پایه کارشناسی نداشت فکر میکنم بایستی مسولین بانک مرکزی کارشناس باشند و کمتر مصاحبه بکنند مشکل حل میشود
آقای کشتی آرای میشه برامون محاسبه بفرمایید ، سکه ده میلیون و ششصد هزار تومنی ، چند هزار تومن حباب داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
شصت و دو هزار و دویست و سی و دو تومان !
هر نوعی از تکنولوژی خارجی, از تلفن و تلویزیون گرفته تا ...... بخرید و وارد کنید، آنها از همان وسیله از شما جاسوسی میکنند حالا جنس چه کره ای باشد چه آلمانی و آمریکایی و ...... راه درست این است که این تکنولوژی ها را در ایران بسازید و یا لااقل مسئولین و نخبگان و افراد مهم لشکری و کشوری از دستگاههای ایرانی استفاده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
خخخخخخخخخ .... بجز آبگوشت تو هیچ موردی نمی توانیم مستقل از واردات تولیدی داشته باشیم . کوچکترین چیزها را چین و روس با اکراه به ما می دهند ، شما می خواهید اینها را در کشور بسازید ؟ پراید فکسنی با آنهمه سرمایه گذاری هنوز نیازمند 30 درصد واردات هست .هر دانشمند یا محقق ایرانی هم اگر توانست از ایران رفت و اگر نتوانست و نخواست ، از حلقه خودی ها و نور چشمان رانده شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
همین جنسای بی کیفیت ایرانی که تا حالا ساختن بسه. شماها چی دارین که بخوان جاسیسیتونو بکنن عامووو؟ توهم زدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
لطف بفرمایید به مسوولان بگید تا اونها اول شروع کنن
لطف کنید و عامل افزایش نرخ دلار را هم معرفی کنید که کدوم یک از کشورهای خارجی و یا داخلی هستند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
جمشید بسم الله
آقایان مشکل جهانی نیست ،توجه فرماید که نرخ یورو دربرابر دلارو ین ودرهم وطلا در برابر دلار ثابت مانده ولی این ریاله که ارزش خودشو ازدست داده
تحریمهاوتهدیدات نظامی هرروزبیشترمیشود بورس نورچشمی بجای سقوط هرروزبیشتر رکوردمیزند!!!!
امروز فقط طی یک ساعت شاخص کل بورس ۸۰ هزارواحدرشد کرده درسالهای قبل یکسال طول میکشید تا شاخص کل به چنین رشدی برسه الان این جهش چشمگیر فقط در یکساعت انجام میشه اونم در این شرایط وانفسا
واقعا مضحک وخنده داره
باید دید این روند غیر منطقی قراره تاکجاپیش بره وشاخص کل تاچند صد میلیون واحد رشد کنه !!!!
یک چیز مسلمه واون اینه که هرچه بورس بیشتر رشد کنه وسودهای باداورده بیشتری تولید کنه (که البته هرجایی بجز تولید میره) نقدینگی بیشترافزایش پیدامیکنه و بدنبال ان قیمت مسکن خودرو ارز وطلا وهمه کالاهای سرمایه ای وغیرسرمایه ای دیگه هم همچنان بی وقفه افزایش خواهندیافت !!!!
من یه دزدم میخواستم زندگی ابروداری درست کنم ولی نشد هر دری زدم نگرفت برگشتم سر کار قبلی...
آقایون مسئولین چکار کردین با مملکت چه کار کردین با این ملت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی