بازدید 13913

اردوغان در قطر به دنبال چیست؟

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه) در اولین سفر خارجی خود پس از شیوع جهانی ویروس کرونا برای دیدار و رایزنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در خصوص آخرین تحولات منطقه و بررسی راه‌های گسترش روابط دوجانبه وارد دوحه پایتخت قطر شد.
کد خبر: ۹۸۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 02 July 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در این سفر یک روزه رییس جمهوری ترکیه و امیر قطر، روابط آنکارا و دوحه را در تمامی سطوح مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

این اطلاعیه افزود که اردوغان در این دیدار دیدگاه‌های ترکیه در خصوص موضوعات منطقه‌ای و جهانی را نیز به طور مفصل با امیر قطر در میان خواهد گذاشت.

کارشناسان معتقدند که چند پرونده مهم از جمله تحولات لیبی و سوریه و نیز عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق مهم‌ترین محورهای دیدار امروز را به خود اختصاص دهند.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) نیز گزارش داده‌است که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور در دیدار با رییس جمهوری ترکیه قرار است روابط راهبردی دو کشور و راه‌های تقویت و گسترش آن و نیز مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و جهانی را مورد بررسی قرار دهد.

اردوغان پیش از این در تاریخ ۳۱ خرداد در تماس تلفنی با امیر قطر در خصوص روابط راهبردی دوجانبه میان آنکارا و دوحه و راه‌های تقویت آن گفت‌وگو کرده بود.

دو کشور ترکیه و قطر در بسیاری از پرونده‌های منطقه‌ای و جهانی از جمله سوریه و لیبی دارای اشتراک نظر هستند و روابط تجاری میان آنها پس از آغاز محاصره قطر از سوی چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین در خرداد ۱۳۹۶ شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بوده است.

پروازها میان دوحه و آنکارا با وجود شیوع ویروس کرونا در مدت اخیر متوقف نشد.

منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر