بازدید 49147
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی

قیمت جدید شیر، تیشه به ریشه صنعت دامپروی خواهد زد/ دوباره واردکننده خواهیم شد/ چرا باید هزینه حمایت از مصرف کننده از جیب تولیدکننده پرداخت شود؟

مقدسی گفت: امروز قیمت تمام شده تولید یک کیلوگرم شیر برای گاودار ۳۲۵۰ تومان است و ما حتی حاضر به قبول همین قیمت شدیم. بعد در جلسه ستاد تنظیم بازار این قیمت را کاهش دادند و در خوش بینانه‌ترین حالت به ازای هر کیلو شیر خام ۱۵۰ تومان ضرر خواهیم داد.
کد خبر: ۹۸۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 02 July 2020

قیمت جدید شیر تیشه به ریشه صنعت دامپروی خواهد زد/ دوباره واردکننده خواهیم شد/ چرا باید هزینه حمایت از مصرف کننده از جیب تولیدکننده پرداخت شود؟

تابناک اقتصادیاین روزها اگر سری به بازار بزنید متوجه خواهید شد که قیمت بسیاری از اقلام خوراکی، رشد چشمگیری داشته و در این بین قیمت لبنیات بیشتر از هر کالای دیگر رشد کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در چهارم تیرماه سال جاری، ستاد تنظیم بازار طی جلسه‌ای قیمت جدید ده فرآورده لبنی مشمول قیمت گذاری را اعلام کرد. قیمت‌های جدید طی یک نامه که تصویر آن را در زیر ملاحظه می‌کنید در ۷ تیرماه سال جاری رسمی اعلام شد.

رشد ۲۲ تا ۲۸ درصدی قیمت لبنیات/ قیمت فروش هر کیلوگرم شیرخام درب دامداری ۲۹۰۰ تومان

قیمت یک لیتر شیر بطری کم چرب ۱.۵ درصد چربی ۵ هزار و ۶۰۰ تومان، شیر بطری نیم چرب ۲ درصد چربی ۵ هزار و ۹۰۰ تومان، شیر بطری پرچرب ۳ درصد چربی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و شیر کامل ۳.۲ درصد چربی ۶ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین و همچنین قیمت شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی ۴ هزار تومان اعلام شد.

قیمت هر ۹۰۰ گرم ماست کم چرب ۱.۵ درصد چربی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان و ماست پرچرب ۹۰۰ گرمی ۳ درصد چربی ۷ هزار و ۳۰۰ تومان، نرخ ماست دبه‌ای کم چرب ۱.۵ درصد چربی ۲۵۰۰ گرمی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ماست پرچرب ۳ درصد چربی ۲۵۰۰ گرمی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی نیز ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شد.

همچنین در ادامه نامه ذکر شده بود: با توجه به درخواست تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه برای اصلاح نرخ و محاسبه سهم اثر نرخ جدید نهاده‌ها (ذرت و جو ۱۵۰۰ تومان و سبوس ۱۴۰۰ تومان) و قیمت فروش شیرخام با مشخصات ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار مبلغ ۲۹۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم درب دامداری تصویب شد.

قیمت جدید شیر تیشه به ریشه صنعت دامپروی خواهد زد/ دوباره واردکننده خواهیم شد/ چرا باید هزینه حمایت از مصرف کننده از جیب تولیدکننده پرداخت شود؟

این قیمت‌های لبنیات بیانگر آن بود که قیمت‌ها در مقایسه با گذشته بین ۲۲ تا ۲۸ درصد رشد را به صورت رسمی داشته اند.

اعتراض دامداران به قیمت شیرخام اعلام شده و نامه به معاون اول رئیس جمهور

با توجه به افزایش قیمت شیرخام در مقایسه با گذشته (۲۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو) باز هم دامداران نسبت به قیمت جدید معترض بودند. سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در همین رابطه طی مصاحبه‌ای در دهم تیرماه سال جاری با انتقاد از تصویب نرخ ۲،۹۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام گفت: ما از حدود هشت ماه قبل از ستاد تنظیم بازار درخواست کردیم، قیمت شیرخام با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های دامی و سایر عوامل تأثیرگذار در تولید باید افزایش یابد که دبیر آن ستاد عنوان کردند سازمان حمایت باید به این مساله رسیدگی کند. طی نامه‌ای به آن سازمان تقاضای خود را ارائه کردیم و آن‌ها پاسخ دادند دستگاه متولی باید پیشنهاد بدهد. تقاضای خود را به دستگاه متولی یعنی معاونت امور دام ارائه کردم که متعاقب آن جلسه‌ای در حوزه آن معاونت در این خصوص برگزار شد و در این جلسه اتحادیه مرکزی دامداران ایران، انجمن گاوداران کشور و مرکز اصلاح نژاد براساس آنالیز‌ها و بررسی‌های خود سه قیمت را اعلام کردند که این سه قیمت بسیار به هم نزدیک بود و بحثی راجع به آن نداشتیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در جلسه مذکور قیمت شیر خام براساس محاسبات و آنالیزهای انجام شده مبلغ ۳,۳۰۰ تومان مورد تایید حاضرین قرار گرفت و همین قیمت نیز به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شد، افزود: متأسفانه بدون هیچ گونه مشورتی با ما قیمت شیرخام ۲,۹۰۰ تومان تعیین شده و دلیل آن را نیز عدم توانایی مصرف کنندگان برای خرید لبنیات عنوان می‌کنند.

سلطانی تصریح کرد: ما در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور اعتراض شدید خود را به قیمت اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام کردیم و امیدواریم که در این نرخ تجدید نظر شود.

قیمت جدید شیر، تیشه به ریشه صنعت دامپروی خواهد زد/ دوباره واردکننده خواهیم شد/ چرا باید هزینه حمایت از مصرف کننده از جیب تولیدکننده پرداخت شود؟

سید احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی درباره افزایش قیمت شیر گفت: قیمت پیشنهادی ما برای افزایش قیمت شیر به ازای هر کیلو ۳۴۴۰ تومان بود. همچنین معاونت امور دام نیز قیمت شیر را به ازای هر کیلو ۳۴۲۰ تومان پیشنهاد داده بود. وی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قبل از اعلام نرخ‌های جدید، جلسه‌ای را با انجمن صنفی گاوداران و معاونت امور دام برگزار کرد و در این جلسه تصمیم بر آن شد که قیمت هر کیلو شیر خام با چربی ۵۰ درصد درب دامداری ۳۲۵۰ تومان باشد.

مقدسی گفت: این رقم هم به اصرار رئیس سازمان حمایت مورد قبول واقع و صورت جلسه شد و به امضای افراد حاضر در جلسه رسید. رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: متاسفانه در جلسه ستاد تنظیم بازار رقم دیگری (۲۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو) تصویب شد که مورد مخالفت امور دام (وزارت جهاد کشاورزی) هم قرار گرفت.

مقدسی گفت: این گونه که حاضرین در جلسه اعلام کرده اند نماینده بانک مرکزی مخالف نرخ ۳۲۵۰ تومان بوده است. وی افزود: در نهایت قیمت هر کیلوگرم شیر خام در این جلسه ۲۹۰۰ تومان با تلورانس مثبت و منفی ۷ درصد تصویب شد. یعنی قیمت شیرخام درب دامداری‌ها حداکثر به ازای هر کیلو ۳۱۰۰ تومان خواهد بود. مقدسی گفت: من منطق این مثبت و منفی ۷ درصد را متوجه نمی‌شوم و تصمیمات گرفته شده را تصمیماتی غیرکارشناسی می دانم.

وی ادامه داد: امروز قیمت تمام شده برای تولید یک کیلوگرم شیر برای گاودار ۳۲۵۰ تومان است و ما حتی حاضر به قبول همین قیمت تمام شده شدیم، بعد در جلسه ستاد تنظیم بازار این قیمت را کاهش دادند و در خوش بینانه‌ترین حالت به ازای هر کیلو شیر خام ۱۵۰ تومان ضرر خواهیم داد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: ما و وزارت جهادکشاورزی با این تصمیم مخالفیم و ستاد تنظیم بازار با این قیمت عملاً در سالی که با نام سال جهش تولید نامگذاری شده است، تیشه به ریشه صنعت دامپروی یعنی تولید شیر و گوشت کشور خواهد زد. همان گونه که این ستاد با تصمیمات غیرکارشناسی صنعت طیور کشور را به پرتگاه نابودی کشاند، حالا نوبت به صنعت دامپروری رسیده است.

مقدسی در پاسخ به این پرسش که این وسط مصرف کنندگان چه خواهند شد، گفت: اول این را بیان کنم که همیشه اعلام می‌شود که مصرف کنندگان از افزایش قیمت شیر و لبنیات متضرر خواهند شد، ولی من به شما عرض می‌کنم این تصمیم به هیچ عنوان به نفع مصرف کنندگان هم نخواهد بود.

وی ادامه داد: ما نیز قبول داریم که توان خرید مصرف کننده پایین است و برای جبران این موضوع مسئولین فشار را بر روی تولید وارد می‌کنند و این باعث خواهد شد که تولید هم از بین برود و در این شرایطی که تحت فشار‌های ارزی هستیم، واردکننده خواهیم شد. با از بین رفتن تولید، امنیت غذایی و شغلی هم از بین خواهد رفت.

مقدسی گفت: در حالی که در جنگ اقتصادی از یک واردکننده لبنیات به یک صادرکننده تبدیل شدیم حالا با یک تصمیم غلط به بهانه حمایت از مصرف کننده به تولید ضربه می‌زنیم و دوباره به یک واردکننده تبدیل خواهیم شد.

وی افزود: اگر دلشان به حال مصرف کننده می‌سوزد اجازه دهند تولیدکننده به قیمت واقعی کالای خود را عرضه کند و دولت برای حمایت از مصرف کننده به او یارانه بدهد و توان خرید مصرف کننده را افزایش دهد. قرار نیست که برای حمایت از مصرف کننده از جیب تولیدکننده هزینه‌ای پرداخت شود.

گفتنی است، قیمت نهاده‌های دامی هم اکنون بسیار بیشتر از قیمت‌های مصوب است و این نهاده‌ها با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به دست دامدار نمی‌رسد. به عنوان نمونه به گفته سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از نهاده‌های دامی با قیمت مصوب به دست دامدار می‌رسد و در حال حاضر قیمت جو بالای ۲ هزار تومان، ذرت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا حدود ۵ هزار و ۸۰۰ تومان است. همچنین ۵۰ درصد خوراک دام کنسانتره و ۵۰ درصد آن مواد خشبی است که قیمت مواد خشبی نیز نسبت به خرداد سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است؛ بنابراین با عدم توازن در هزینه‌ها و درآمدها، قطعا دامدار متضرر و ادامه روند به ورشکستگی صنعت دامداری و دامپروری منجر خواهد شد و در نهایت واردات لبنیات به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۳
یچیزی که الان برام سوال شده اینه که الان اخرشه سکه ده تکمنی و دلار بیست تومنی؟ یا ادامه داره یعنی دقیقا باید چه اتفاقی بیفته که شما متوجه بشید کشور داره نابود میشه اونو بنویس بیزحمت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
تا به انها اعتراض هم شود می گویند امنیت غذایی کشور از بین می رود! امنیت شغلی کشور از بین می رود! اخر امنیت غذایی که بخواهد 95 درصد دان مرغ یا کنجاله یا علوفه ان از خارج از کشور تامین بشود که امنیت غذایی نیست. مقامات و مسئولان هم که عاشق ارایه امار تولیدات! حوزه زیر مجموع خود هستند. بله. اگر توانستید مانند حتی ترکیه و برزیل و بدون دلار نفتی با قیمت دلار 20 هزار تومنی و گازوئیل لیتری 40 هزار تومنی و گاز متر مکعبی ده هزار تومنی و دستمزد کارگر ساعتی تا 5 دلاری و بدون یارانه و رانت دلار 4200 تومنی گوشت مرغ و لبنیات و مواد پتروشیمی و فولاد و سیمان و تولید که در واقع همان مونتاژ کنید و حتی به همان قیمت جهانی به مصرف کننده ایران بدهید یا در بازار رقابت جهانی صادر کنید انوقت تولید کننده واقعی هستید. ولی الان تنها و تنها کانالهایی هستید که سبب بردن ثروت نفتی ملت ایران هستید و همیشه هم می گویید ما ضرر می کنیم. داریم ورشکسته می شویم. و... شما حتی نمی توانید بدون درامد نفت ارزان دولتی یک کیلو مواد مصرفی کشور را تامین کنید چه برسد به اینکه برجهای روما را بسازید! مشکل اقتصاد و معیشت 85 میلیون ایرانی حرص و از و طمع این به اصطلاح تولید! کننده های با انصاف است.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
فقط ببینید که این با اصطلاح تولید کننده ها چه لابی پر قدرتی دارند که سرپرست صمت در اوج فشار اقتصادی و کمبود دلار در کشور که دلار به 20 هزار تومن رسیده و در زمانی که می گوید حتی برنج وارداتی دیگر ارز 4200 تومنی تعلق نمی گیرد ولی برای همین دست تولید کننده ها مژده دارد که ترتیبی اتخاذ شده تا پنج قلم نهاده های دامی و روغن خوراکی و... همچنان از ارز 4200 تومنی بهره مند! شوند.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
دوست عزیز این تازه اولش هست. دلار و بقیه اقلام حالاحالا بالا میروند و تورم صدها درصد بالاتر میره و تیشه به ریشه مردم می زنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
ان زمانی که دلار سرکوب می شد کجا بودی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
جالبه که این آقا گفته : در صورت ادامه این شرایط مجددا وارد کننده خواهیم شد . یعنی قیمت واردات محصولات لبنی کمتر از تولیدات داخلی هست که واردات آن به صرفه خواهد بود ؟ دقیقا مثل میوه . موز را از کشور اکوادور با کشتی وارد میکنند با هزینه حمل و نقل و گمرک و دلال بازی و امثالهم نصف قیمت میوه تولید داخل فروخته می شود .
اشکال کار کجاست ؟ تولید کننده داخلی حرص و ولع پیدا کرده یا هزینه تولید در داخل بسیار بالاست ؟ در این شرایط بهتر هست بجای گفته ایشان هزینه حمایت از تولید بی کیفیت و گرانتر داخلی را از جیب مصرف کننده برنداریم .
چرا به قیمت حمایت از تولید کننده ، مصرف کننده گران بخرد 》》 خودرو و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
خدایا به فریاد مردم برس
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
والا ؛ سالهاست جیب های شما از پول بی زبون ملت پر میشه و سود شما به ضرر مردم تامین میشه ، الانم ضرری که نیس ، فقط یکم سودتون کم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
کسی به داد کسی نمیرسه
خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
تولید کننده شیر سود زیادی نمیکند سود اصلی را شرکتهای بسته بندی و توزیع میبرند که نفوذ خوبی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
وقتی که دولت به جای این که دست دلالان در بازارها را تهی کند با بازار بازی می کند .وضع بهتر از این نمی شود وگرنه الان قیمت های کلیه اجناس باید نصف این روزها می بود اگر دولت خواهان مدیریت درست در اقتصاد می بود
عباسعلی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
تیشه به ریشه همه چیز زدن صنت دامداری هم روش همش تقصیر فضای مجازیه
ناشناس
| Czechia |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
شما میتونید شیر را بجای 2900 تومن 29000 تومن هم بفروشید و در نتیجه هر بطری شیر پاستوریزه پرچرب بشه خدا تومن.. از وقتی بطری شیر شد 5500 تومن من حقوق بگیر بخش خصوصی ماهی حداکثر برای خانواده دو عدد بطری شیر میخرم حالا که شده 6500 با این تورم حداکثر یک بطری میخرم در ماه و اگر بیشتر افزایش قیمت بدید دیگه شیرهاتون رو خودتون باید بخورید چون من و امثال من مصرف کننده پولی برای خرید شیرهای بی خاصیت آبکی شما به قیمتهای نجومی را نداریم. حالا میخوای اصلا لیتری 30 هزار تومن بکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
چون هزینه تولید در داخل بواسطه دولت عریض و طویل و زیاده خواهی بعضی تولید کننده های نورچشمی بالاست و مطمئنا در این شرایط دولت از خودش و نور چشمی هایش حمایت خواهد کرد .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
ای اقا ما چندساله گاوداری میکنیم باور کن به جای گاو خاک خریده بودیم الان چند برابر سود کرده بودیم فقط اونایی که دام دارن از دله ما خبر دارن ما هرچی بگیم مصرف کننده ها باور نمیکنن که داریم ازجیبمون خرج گاوامون میکنیم
بنا به همان امار رسمی گمرک و تخصیص ارز تا 90 درصد مواد اولیه تولید گوشت دامپروریها و در واقع همان شیر و لبنیات از خارج از کشور تامین می شود. اسم این ساخت یا تولید نیست. مواد اولیه مانند کنجاله و علوفه و خوراک دام و واکسن و دارو و حتی تجیهزات مربوط به شیر دوشی و بسته بندی لبنیات را وارد می کنیم و در ایران با رانتها و درامدها نجومی ان را بسته بندی می کنند و وزیر و معاونان وزیر هم می فرمایند ما جز ده کشور تولید کننده دنیا هستیم! در تولید! گوشت مرغ هم 95 درصد دان مرغ از خارج وارد می شود و یا در روغن خوراکی یا دارو هم 90 درصد از خارج وارد می شود و در ایران بسته بندی می شوند . اینها تولید نیست. اگر کسی واقعیت را گفت تحقیر نیست. بلکه دلسوزی است. نخواهیم با واقعیت روبرو شویم همین می شود که وضع اقتصاد ایران را می بینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
از اقتصاد چیزی سرت نمی شود هنوز ولی درمورد این که باید مواد خوراک دام در داخل تولید شود درست گفتی البته حداقل 50 درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
چناب ناشناس 19:52 کارشناس اقتصاد !! واردات صرف را شما اقتصاد می دانید ؟ تولید یا مونتاژ را اقتصاد می دانید ؟
شما که می گفتید تحریم ها فرصت هستن پس چی شد ؟؟؟؟؟

ظاهرا درست گفتید. فرصت هستند اما فرصت برای افزایش ثروت کاسبان تحریم و مسئولان
فرصت برای ثروت اندوزی بیش از پیش ثروتمندان
و فرصت برای بدبخت شدن بیش از پیش مردم عادی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
فرصت برای آقازاده هاست نه برای ما مردم عادی
متاسفانه انی متولیان بسیار متمول صنوف به اصطلاح تولید در واقع کیمیا گرانی هستند که مس خود را در بازار و اقتصاد بیدون نظارت ایران تبدیل به طلا می کنند. تمام این به اصطلاح صنوف تولید کننده مانند دامداری ها و مرغدرایها و پتروشیمی ها و فولادیها و لبنیات و دارو سازها و خودرو سازها و.... مواد اولیه مانند انرژی و دستمزد گارگار و گاز و حتی دان مرغ و علوفه و کنجاله و سنگ اهن و. گازوئیل و... را در بازار انخصاری ایران تقریبا محانی یا با دلار 4200 تومنی تهیه می کنند و ان را بالاتر از قیمتب جهانی و گرانتر از تولیدات کشورهایی که باید مثلا برای یک لیبتر گازوییل 40 هزار تومن بدهند یا به جاع گاز مترمکعبی 15 هزار تومن فقط 700 تومن می پردازند به مصرف کننده ایرانی غالب می کنند و همیشه هم ناراضی و در خال زیان و ورشکتسکی هتسند. مانند ان کارافرین نمونه ماکارونی که گندم و ارد را در بازار ایران با نرخ دولتی و چند ده درصد زیر قیمت بازار جهانی تهیه می کرد و ان را تبدیل به ماکارونی می کند و با قیمت گرانتر از بازار جهانی به مردم ایران می فروشد و یا ان کارافرین نمونه دیگر فولاد در دادگاه یعنی رسول دانیال زاده که می فرماند 5 هزار کارگر را نان ! می دهد. اگر اقتصاد و معیشت مردم ایران با این وضع مثلا کارافرینان بهتر از این بود جای تعجب داشت
مطمئن باش ضرر نخواهید کرد و در یک لیتر شیر 250 سی سی هم آب خواهید افزود ! ضرر ! همه یاد گرفتند از خودروساز بگیر تا دامدار مدام می گوید ضرر می دهم ! ولی در اصل متضرر اصلی مصرف کننده است چون تولید کننده جنس خود را زیر قیمت تولید نخواهد فروخت و قطعا از کیفیت کار خواهد کاست !
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
ببخشید گفته شما رو اصلاح میکنم به یک لیتر آب 250 سی سی شیر اضافه می کنند
نالیدن تولید کننده به یک سیاست همگانی تبدیل شده قیمت شیر نمیصرفه ، قیمت مرغ نمیصرفه ، پراید 100 میلیونی نمیصرفه
وقتی دولت از ابتدا یک پایه دیوار را کج گذاشت دلار 4200 داد بازار انحصاری و خالی از رقیب درست کرد تعرفه گذاشت دستمزد کارگر را پایین نگه داشت و ..... این هم اخر عاقبت این سیاست ، دائم بیشتر میخوان
صنعت و کشاورزی کشور را بدید به چینی ها همه چیز را نصف قیمت تحویل بگیرید
من برای یه دامداری نه خیلی بزرگ شیر حمل میکنم حساب کردم ماهانه ۹۰میلیون فقط از فروش شیر سود میکنه حالا سودش بشه ۸۰میلیون نمیمیره که.دوساله براش کار میکنم برای هرسرویس ۴۵۰۰۰به من میده یک ریال هم حاضر نیست به من اضافه کنه.میگه نمیخوای برو ادم زیاد هست .هرچی افغانی هست با حقوق کم بکار گرفته.روز به روز وضعش بهتر وبهتر میشه.نترسید این جماعت راه سود کردن رو خوب بلده.
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
این هیاهوی دامداریها سالهاست که هست آی ضرر میدیم آی تعطیل میکنیم همش فیلمه. یه گوساله که به گله شون اضافه میشه یعنی 30 میلیون تومن سود خالص به داراییش اضافه شده. کجا زیان می کنند. من بدبخت مصرف کننده زیان می کنم که هروز کاهش کیفیت شیر و کاهش حجم بطزیها و افزایش قیمتش رو باید تحمل کنم.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
فقط سودش را حساب كرديد؟
اون مجموعه هزينه نداره؟!
سوءمدیریت در سال های گذشته و بکارگیری افراد غیر متخصص باعث شده کشور تا سالها گرفتار انواع بحرانها شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
بیا شیر پرچرب بدم بهت کیلویی ۳۰۰۰ گوساله هم دارم ۷تا همش برایه تو ۴۰ تومن دامدار بیچاره ازشکم زنو بچه ش باید بزنه که بتونه شکم گاواشو سیر کنن کارخونه ها شیر از ما میگیرن۲۷۰۰ میدن خداتومن
حالا که هر کی به هر کی هست. شما نیازی نیست داد بزنید. برید قیمت رو آهسته بالا ببرید. مثلا شیر بشه کیلوی 10 هزار تومن. به خدا اگر ما ملت حرفی بزنیم. بیشتر میاییم میخریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
نه داداش. بیخودی امیدوارشون نکن. منی که خانوداه ام زمان احمدی نژاد هر شب یک لیتر شیر میخوردیم الان از 30 لیتر مصرف شیر در ماه رسیدیم به حداکثر 3 لیتر شیر در ماه. نه نمیتونیم بخریم. 10 هزار تومن بشه
همونذ3 لیتر رو همدنمیخریم
شیر زمانی هرلیتر فقط یک تومان شاید هم کمتر بود شما هرسال شیر وفراورده های دامی را گران کردید باز سال دیگر گفتید تواید کننده بیچاره شد واین امر تا امروز ادامه دارد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
خوب شیر غیر کارخونه ای بخرید تا ارزون باشه کیفیتشم خیلی بهتره
چطور چنين ادعايي دارند شير گاو سوپرماركت ميدهد 3هزار تومان خودشان هم ميخرند 2200 تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
سه هزار تومان؟؟؟ اشتباه نمیکنی؟
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
نه دوست من درشهر خودمان عرض كردم همين ديشب گرفتم سه هزار تومان
وارد کننده بشویم به درک اسفل سافلین. لااقل در شیر وارداتی وایتکس وجود ندارد که لحظه به لحظه در مطب دکتر باشم. دقت کردید از زمانی که مواد غذایی به دست کارخانجات ایرانی افتاد انواع سرطان های عجیب و غریب رشد زیادی کرد، همه اینها به خاطر کارخانجات ایرانی هست. از موقعی که کار به ایرانی سپرده شد به عوض اینکه بفکر حمایت از مصرف کننده باشد لحظه به لحظه فقط یک کارخانه لبنیاتی به دو تا کارخانه لبنیاتی تبدیل شد. بلکه با این حربه از اختلاس ها هم کم شود.
چرا خجالت می کشید؟ دوباره لبنیات را گران کنید. ما که آب از سرمان گذشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
والا! ما که هر دو ما دو ماه شاهد گرون تر شدن لبنیات بودیم تا حالا
حالا دوستان هی برا خودشون بگن اما این بنده خدا درست می گه. خیلی ساله که تولیدکننده داره تاوان مصرف کننده رو می ده خصوصا تو کشاروزی و دامداری. سالیان ساله برای اینکه مصرف کننده بتونه بخره به زور و با اعمال قوانینی همچون ممنوعیت صادرات از جیب دامدار و کشاورز ورداشتن ریختن تو جیب مابقی. اگه دولت می خواد هوای مردم رو داشته باشه لطفا از جیب خودش بده. کشاورز و دامدار خودش از بقیه محتاج تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
خوب شما بیایین جواب دوستان رو اینجا بدین تا همه آگاه بشن . آیا این ارز 4200 رو همین به اصطلاح تولید کننده دریافت نمی کنه ؟ اگر این ها دریافت نمی کنند پس این ارز 4200 رو کی می گیره . بعدش هم اگر تولید داخل با نرخ ارز بخواد افزایش پیدا کنه که تولید نیست.کلاه گذاشتن هست سر همه . مثل تولید کنندگان قطعات یدکی داخلی که می گن با افزایش قیمت ارز ما داریم ضرر می کنیم و باید قیمت ها رو افزایش بدیم.با این حساب تولید به اصطلاح داخل کلاه برداری و رانت خواری هست
از ابتدای سال قیمت لبنیات حداقل دو بار افزایش پیدا کرده. مصرف کننده چه کار کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
و البته کشور همچنان در عزت و اقتدار هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
تازه قصد مدیریت دنیا رو هم داریم ! چینی ها دنیارو ویران کردن و ما هنوز آرزو داریم با چین ارتباط داشته باشیم
الان قیمت شیر تو بطری پلاستیکی بالای شش هزار تومن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
این یعنی اینکه سود کلان برای کارخونه هاست
والا همه مسولان که میگنن ( فقط شفاهی میگن!) که اعتراض حق مسلم مردم هست. ولی نمیدونم چرا وقتی ما مردم اعتراض میکنیم جوابمون رو با اسمش رو نگو! میدن!!
اگر تولید سود ان چنان افسانه ای داشت الان خیلی ها به جای فعالیت های ضد اقتصادی مثل احتکار سکه و دلار و امثالهم میرفتن سراغ تولید.
تولیدکننده ها در اصل خدمت به کشور می کنند و نباید بهشون این طور سخت گرفت.
دومینو افزایشها تازه شروع شده، خدا خودش به داد قشر ضعیف جامعه برسه مسؤلین که همه فقط به فکر افزایش صفرهای حساب‌های بانکی شون هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
دولت هیچ راهکاری نداره. اقتصاد را رها کرده.
حمایت از مصرف کننده از جیب تولید کننده.
حمایت از مستأجر از جیب موجر.
حمایت از دانشجویان از جیب اساتید.

این سیستم خوب بلد است از جیب دیگران بذل و بخشش کند و مملکت را به سمت ناکارآمدی، رکود و ورشکستگی بکشاند.
یادم میاد آقا یه چند سال پیش در مورد نبود اسرائیل در چند سال آینده سخن گفته بود به نظر کاملا درست بوده و در چند سال آینده خبری از رژیم خدانشناس اسرائیل نخواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
حالت خوبه تو چه ربطی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
ربطش به این خبر چی بود؟
هموطنانی که نظر میدن به هر گاوداری کوچک یا بزرگ سربزنن و ببینن در یک سال اخیر چند گاودار ورشکست شدن و جمع کردن یا زندانن یا افسرده و بیچاره و سر در گریبان موندن چکار کنن .برادر من گاو موجود زنده اسن نمیشه که گذاشتش تو انبار حالا که نمیصرفه هر روز آب و غذا و رسیدگی میخواد بدون جمعه و تعطیلی و به واله ظلم بزرگیه که با این همه مشقت نه تنها سودی نداشته باشی بلکه هر روز به بدهی و ضررت هم افزوده بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
الان گران کردن شده راه حل تمام سومدیریت ها ، تولیدکنندها مشکلاتشون با مسئولین حل کنند چرا مردم باید بهای تمام ناکارآمدیها را بپردازند
ناشناس
| Czechia |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
گاوداری اصولی باشه با بهبود مدیریت و افزایش تولید خیلی هم سود ده میشه. وقتی گاودار اونقدر خسیس هست که عارش میاد پول به مهندس دامپروری برای مدیریت واحدش بده و برای جیره نویسی اصولی توسط مهندس دامپروری پول خرج کنه یا عارش میاد یه دامپزشک نیمه وقت داشته باشه و خودش میخواد همه کاره باشه همون بهتر که ورشکست بشه و جمع کنه چون دنیای امروز دنیای تولید به روش سنتی دیگه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
کم کردن هزینه تولید با فکر کارشناسی (دقت کنید ) بصورت کارشناسی نه الابختکی تنها راه دوام آوردن هست . مثال یک سوراخ که روی تایر ایجاد شده و برای حل آن سوراخ را تنگ تر نمیکنیم و باد زدن را بیشتر میکنیم .
هیچ تولید کننده ای تو ایران ضررهر نمیکنه. فقط الکی ناله می کنه که به جای ماهی چند میلیاردتا، یکم کمتر سود میکنه
بک جوری می گه تولید کننده انگار شیر طبیعی می دند دست مردم و می گه وارد کننده می شیم
همین الان هم مقدار زیادی از شیرها توش شیر خشک فله ای چینی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
به اضافه وایتکس و مقداری آب
درسته قیمت شیر زیاد شده ولی باید یک کاری کرد که برای تولید کننده به صرفه باشه!!

گندمکاران هم دارند چوب همین رو میخورند هزینه تولید انقدر زیاد شده که منفعتی برای آنها ندارد چوب حفظ قیمت نان رو باید قشر ضعیف کشاورز بپردازد برخی محصولات کشاورزی دیگه چون قیمت مصوب ندارند راحت تر افزایش میدهند. برای دارو و چیزهای دیگر هم یارانه تعلق می گیرد. حداقل برای گندم هم کاری می کردید که تولیدش به صرفه باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
بالا بودن هزینه تولید هم مربوط به روشهای سنتی تولید در کشور هست . بسیاری از تولید کننده ها هنوز از روشهای جدید تولید و تغییر نرم افزاری وحشت دارند . مقایسه ای با کشور هلند بکنید که در کمترین جا بجای گندم با روشهای نوین گل می کارند و با پول صادرات یک گل می توانند چندین کیلو گندم وارد بکنند . هم تخریب محیط زیست وجود ندارد هم زحمت و هزینه بسیار کمی دارد . کشاورزان داخلی ما هم به روش 200 سال پیش در حال تولید گندم هستند !!
کاش حقوق کارمندان هم مثل لبنیات سالی 3 بار و هر بار 30 درصد افزایش پیدا می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
.. وهمچنین بازنشستگان و کارگران و معلمان و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
)):
چطور شیر ۳۲۵۰ تومنی رو خامه اش رو میگیرید جدا می‌فروشید بعد با یه بسته بندی ۶ تا ۱۲ هزار تومان میفروشین و باز ضرر می‌دین .... چرا مصرف کننده باید جوابگوی ناتوانی عرضه کننده و تولید کننده باشد
آخر این چه تولیدی است که همه چیزش وابسته به دلار است!! معادن تقریبا چیزی کم نداریم. برای تولید خوراک دام هم فکر نکنم مشکل اساسی باشد. مشکل اصلی مافیاهایی هستند که انحصار واردات خوراک دام، تولید خودرو، و گلوگاههای دیکر را دارند.
کدام نهاده دامی. دامها که تو صحرا علف می خورند و می خوابند(به جز چند گاوداری صنعتی)
ارز یارانه ای 4200تومانی را سالهاست که عده ای خاص دریافت میکنند نه کشاورز یا دامدار امانمیدانم چرا مسولین و برخی مردم ان را به حساب تولید کننده میگذارند و خود را به خواب خرگوشی زده اند. اری بیدار کردن کسی که خود را به خواب زده خیلی خیلی مشکل است!
دولت برای قشر کشاورز و دامدار زرنگ هست همه کار میکنه که قیمتها را پایین نگه داره و اصلا کشاورز و دامدار ورشکته و بدبخت بشن مهم نیست مگه دامدار و کشاورز ما خانه،ماشین لباس و غیره نمیخواد قیمت اهن تو این دو سال از کیلویی ۱۵۰۰تومان شده ۱۲۰۰۰تومان قیمت خانه از متری ۳میلیون شده ۲۰میلیون و ماشین از ۳۰ میلیون شده ۱۵۰میلیون و ..... کود ۲هزار تومانی شده ۶۰هزار تومان بعد میگی دامدار و کشاورز بی انصاف هست اگر میتونی یک روز کنار دامدار یا کشاورز کار کن ببین دنیا دست کیه .تو مملکت ما قشر کشاورز و دامدار ضعیفترین قشر هستند چون نه دنبال احتکار و حقه بازی هستند ونه به فکر رانت و پول .اگر دولت زرنگه بره قیمت اهن و بقیه وسایل را بیاره پایین و اینکار هم انجام نمیده چونکه سودش داخلش هست
بستنی باارزش ترین کالای صادراتی کشور ما به عراق بود و موجب افتخار است.
سرکوب قیمت کالاهای تولید داخل و ممنوعیت صادرات کمکی به اقتصاد ما نمی کند چون اساس اقتصاد ما نفتی هست و به راحتی ممکن است به وارد کننده ی همه چیز از خارج تبدیل شود آن وقت هیچ راهی برای کنترل قیمت وجود ندارد به جز کوپن و جلوگیری از قاچاق و یارانه و..
نباید پنجره ی اقتصاد عیر نفتی را ببندیم. تولید در داخل با ریال هست ولی واردات با دلار هست.
وقتی محصولات ایران برای جهان جذابیتی نداشته باشد ارز کمتری وارد می شود و به جایی می رسیم که برای یک جوراب خارجی هم باید تمام زندگی خودمان را بفروشیم.
محدود کردن واردات و رونق تولید در داخل به نفع اقتصاد است. این موجب ورود نقدینگی سرگردان به تولید هم می شود. اگر کارخانه ها سودده باشند کسی به دنبال مهاجرت و خروج ارز و امثالهم نمی رود هر کس بنگاه تولیدی تاسیس می کند
سلام
آدم می مونه انگار نمی خوان بعضی از صنایع تو ایران پا بگیره
شیر و گوشت هم شامل همین قضیه است
کافیست
طبق قانون کیفیت و سود منطقی بررسی شود
مردم خرید میکنند
اقایون فشار میارن کارخونه ها مجبور به کم کردن و ارزان کردن می شوند
مردم هم شیر و ماست باز می خرند
بهتر از این سراغ داری صنایع لبنی را بشود زمین زد
فعلا که شیر یه غذای لاکچری حساب میشه یک شیشه شیر که یک لیتر هم نمیشه 6000 تومن کی داره بخوره اگر مجبور نباشد
امار دقیق را از سوپری های محلتان بپرسید یه زمانی بود هر روز تز هر برندی که میخواستیم شیر خریداری میکردیم در حال حاضر فقط یک و یا دو برند ان هم بسیار کم قبلا تا قبل از ظهر کلیه شیرها به اتمام میرسید ولی حالا شیرهای زیادی که یافی میماند مرجوع میکنیم چون خریدار نداردبعلت گرانی شیر
طرح مجلس برای اخذ مالیات از سکه، ارز و سهام کلید خورد
براساس این طرح، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی، نسبت به مجموع عایدی حاصل از واگذاری آن بخش از اموالشان که در ایران واقع است، مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.
بیچاره بورس !!!
داشت الکی الکی دومیلیون واحدی میشد !
ارز4200یعنی رانت با این سو مدیریت تولید کننده و مصرف کننده ضربه میخورن
اصلا چرا باید همه چیز انقدر گرون تموم بشه
گرون باشه و حقوق ها و درامد ها ثابت باشن
یعنی باور کنیم شیر گاوی که میفروشین کیلو ۲۹۰۰ تومان ، هموم رو بدون هیچ ناخالصی گیر ما میاد ؟!!! والا فک کنم با کلی اب قاطی میشه و دست‌ ما میرسه چون مزش با شیر صد در صد که تو روستاها میشه خرید زمین تا اسمون فرق داره
کاش حقوق کارمندان هم مثل لبنیات سالی 3 بار و هر بار 30 درصد افزایش پیدا می کرد
چطور ۲۹۰۰ میشه ۷۰۰۰ تومن؟
مردم برن از دانداری مستقیما بخرن.
بهتره یک نگاهی به قیمت ها و تحولات تورمی بازار داشته باشید تا بفهمید دامدار در چه شرایط وخیمی به سر میبرد
من دامدارم و الان حدود یکساله فقط داریم ضرر میکنیم اینجوری پیش بره اخر امسال نکشیده قیمت شیر و گوشت سر به فلک میکشه چون همه دامداریا داره تعطیل میشه .چون دولت نمیذاره شیر به قیمت تمام شده عرضه بشه و هی میزنه تو سر قیمت
گاودار و دامدار و کارگر و زحمت کش الفاتحه
قیمت شیربانرخ مصوب نهاده دامی خوبه امانهاده رو نمیزارن بدست منه گاوداربرسه من کنسانتره2300تومنی رو4800تومن میخرم یعنی به نرخ آزاد
جلوی اینهاروبگیریدنه قیمت رو بالا ببرید
اینطورکه پیش بره هرماه یک گاو رو میفروشم تاهزینه بقیه رو جبران کنم
روزبهروزقیمتهاافزایش پیدا میکنه من بیکار چطوری لبنیات بخورم تا پوکی استخوان نگیرم خدا سر پیری رحم به ما کند
فلفل دلمه ای کیلویی ۶۰ هزارتومان اون وقت یک کیلو شیر ۳تومان یک لیتر آب معدنی ۶هزارتومان اون یه کیلو سویا ۱۴ هزارتومان ذرت ۴ ۳تومان جو ۳۷۰۰ کلمه سفید ۲۵۰۰
قیمت خوراک بالاست اول خوراک قیمت بیاد پاین بعد شیر
باید گرون بشه توی ‌شهر نشین که اینقد در آمد داری از زمین گرفته تا...در آمدت چن. برابر شده دامدار بدبخت چی اون رو روستایی که فقط از دامداری درآمد داره چرا صدات در اومد خوب کاری کردن چهار سال مای دامدار تو زیانیم چرا صداتون در نمی اومد
لطفا نظرم رو منتشر کنید
یک سالی هست وارد حوزه ی گاو و گاوداری شدم در ابن مدت چیزی جز ضرر ندیدم شیر با قیمت مصوب اما نهاده هر روز یک قیمت تاوان مصرف کننده رو بتید تولید کننده بده مگه؟
ارز چهار و دیستی شده بلای جان دامدار به داد دامدار برسید تا کی آدم می تونه تحمل کنه این وضع رو
نهاده گران میخرم انشایی ارزان میدم بااین وضعیت چه کارکنیم حتی لرزانی گاوشیری روزانه بین۱۲تا۱۵کیلوکنسانتره میخوره اما متاسفانه چهارهزار گاودرماه ۴۰کیلوکنسانتره یارانه ای میده بنیادگرایی میانگین که حساب بشه ماهیانه۳۰۰ کیلو انساندوستانه که ۴۰کیلویارانهای و مابقی بصورت آزاردهنده میشه به قیمت ازادهرکیلو۶۰۰۰هزارتومان خودتان حساب کنید بااین قیمتها دامداری‌ها دوام بیاره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان