بازدید 11741

تکرار ادعای ضد ایرانی عادل الجبیر

عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه بار دیگر ادعا‌های خود علیه کشورمان را تکرار کرد.
کد خبر: ۹۸۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 02 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، عادل الجبیر، وزیر مشاور سعودی در امور خارجه و وزیر خارجه سابق این کشور بار دیگر با تکرار ادعا‌های خود علیه کشورمان، ایران را به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی عربستان متهم کرد و مدعی شد ایران باید دست از جنایت هایش بکشد.

عادل الجبیر در حساب توییتری خود در اظهاراتی ادعایی نوشت: گزارش سازمان ملل تأیید کننده دست داشتن ایران در حمله به تأسیسات نفتی ماست که تصویر تاریک شناخته شده‌ای را از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) در خصوص رژیم ایران برجسته می‌کند و جهان امروز رفتار تجاوزکارانه این رژیم را می‌بیند، می‌شنود و لمس می‌کند.

 

عادل الجبیر در ادامه ادعا‌های خود گفت: رژیم ایران باید از جنایت هایش و حمایت از ابزار‌های (نیابتی اش در منطقه) دست بردارد و جامعه جهانی نیز باید موضعی را اتخاذ کند که مانع دستیابی این رژیم به تسلیحات در هر صورتی شود؛ همچنانکه باید مانع توسعه برنامه‌های خصمانه بالستیک و هسته‌ای اش گردد.

گفتنی است اظهارات عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه و وزیر خارجه سابق این کشور در حالی علیه کشورمان بیان شده که رسانه‌های خبری پیشتر گزارش دادند عربستان شامگاه دیروز در جدیدترین جنایت خود در یمن باعث کشته شدن یک دختربچه و یک زن مسن و همچنین مجروح شدن شش تن دیگر از جمله چند کودک شده است.

این در حالی است که قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه نیز رسوایی بزرگی را برای عربستان سعودی به بار آورد. او از روزنامه نگارانی بود که از سال ۲۰۱۷ در روزنامه واشنگتن پست فعالیت داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر