بازدید 9385
۱

پیشنهاد ثبت «خون بس» در فهرست میراث ناملموس

رییس دادگستری شهرستان شوش درخصوص مشکلات کارگران هفت تپه و پرداخت نشدن سه ماه حقوق آنها گفت: پیگیر پرداخت حقوق معوقه کارگران این کارخانه هستیم.
کد خبر: ۹۸۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 30 June 2020

به گزارش «تابناک»، صادق جعفری چگنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه دادگستری شهرستان شوش در حال پیگیری برای پرداخت بخشی از حقوق و مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در آینده نزدیک است.

وی تلاش مجموعه دادگستری شهرستان شوش را حمایت از صنایع و کارگران شاغل در آنها بیان کرد و گفت: از هیچ کوششی برای احقاق حقوق قانونی کارگران دریغ نخواهد شد.

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه سه ماه حقوق معوقه دارند و در روزهای اخیر خواستار پرداخت مطالبات خود شده‌اند.

رییس دادگستری شهرستان شوش در بخش دیگری از سخنان خود از پیشنهاد ثبت سنت حسنه فصل و خون بس این شهرستان در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد و اظهارداشت: شهرستان شوش در زمینه صلح و سازش بین عشایر عرب، لر و بختیاری منطقه در کشور پیشتاز است و تاکنون موفق شده چندین پرونده اختلاف و قتل را به صلح و سازش منجر کند.

وی افزود: سنت حسنه "فصل" در عشایر عرب و نیز "خون بس" برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان پیشنهاد شده تا با جمع‌آوری مستندات و ارایه آنها به وزارتخانه مربوطه نسبت به ثبت ملی آنها به اسم شهرستان شوش اقدام شود.

کاهش هشت درصدی ورودی پرونده به دادگستری شوش

جعفری چگنی همچنین اظهارداشت: تعداد پرونده‌های ورودی یک‌سال گذشته به این دادگستری هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش داشته که حاصل تلاش شوراهای حل اختلاف و شعبه ویژه شورای ویژه معتمدین و عشایر بوده است.

وی با اشاره به ورود ۳۵ هزار و ۲۰۰ پرونده از تیرماه سال گذشته تاکنون به دادگستری شهرستان شوش افزود: ۳۴ هزار و ۸۰۰ پرونده از این تعداد، مختومه شده که اختلاف بین آنها ناشی از تعطیلات ایام کرونایی است.

رئیس دادگستری شوش فعالیت شوراهای حل اختلاف این شهرستان در کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری و صلح و سازش بین طرفین دعوا در کشور و استان خوزستان را شاخص دانست و گفت: با تلاش شعبه ویژه معتمدین و سران عشایر شورای حل اختلاف شهرستان شوش ۱۵ پرونده قتل به صلح و سازش منجر شد ضمن اینکه صلح و سازش پرونده‌های قتل در سایر استانها مورد پیگیری قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کاش میگفت که این سنت ربطش به رئیس دادگستری چیه؟ بعد هم کمی در مورد وظایف خودش چیه و وظیفه نهادهای فرهنگی افاضات میداشت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار