گزارش لحظه به لحظه «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد:

مواجه 183 نماد با صف فروش در پیش گشایش/ عقبگرد 26 هزار واحدی شاخص کل در نیمه اول بازار/ تلاش نمادها برای سبز شدن در نیمه دوم بازار

در نیمه اول بازار امروز، شاخص کل با عقبگرد 26 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 465 هزار واحدی بازگشت و رنگ غالب بر نقشه بازار، رنگ قرمز بود.
کد خبر: ۹۸۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 29 June 2020

به گزارش بورس تابناک، امروز مورخه 9 تیرماه سال جاری در پیش گشایش بازار از 648 نماد حدود 126 نماد با صف خرید و حدود 183 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند. در پیش گشایش تعداد نمادها با صف خرید در مقایسه با روز گذشته کاهش یافت و تعداد نمادها با صف های فروش بسیار بیشتر شده است.

چند خبر مهم 24 ساعت گذشته که می تواند برای بورس بازان مهم باشد

-شرکت بورس: مصوبه کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات باعث افزایش حجم معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌شود.

- قیمت محصولات پلیمری و شیمیایی از سوی دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، بر اساس میانگین نرخ ارز معاملاتی در سامانه نیما 161410 ریال اعلام شد.

-انجمن سیمان اعلام کرد: قیمت سیمان تیپ یک علی الحساب ۲۰ درصد و دیگر انواع سیمان متناسب با هزینه های تولید در مقایسه با سیمان تیپ یک افزایش یافت اما پیگیری ها برای افزایش ادامه دارد.

گزارش نیمه اول بازار: (ساعت 9 تا 10:45)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه اول بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند. شاخص کل با 26563 واحد کاهش معادل منفی 1.78 درصد به یک میلیون و 465 هزار و 364 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 7033 واحد کاهش معادل منفی 1.78 درصد به 388 هزار و 7 واحد، شاخص کل هم وزن با 7461 واحد کاهش معادل منفی 1.70 درصد به 432 هزار و 707 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 4920 واحد کاهش معادل منفی 1.70 درصد به 285 هزار و 331 واحد، شاخص آزاد شناور با 40275 واحد کاهش معادل منفی 2.03 درصد به یک میلیون و 939 هزار و 668 واحد، شاخص بازار اول با 19790 واحد کاهش معادل منفی 1.76 درصد به یک میلیون و 105 هزار 996 واحد و شاخص بازار دوم با 52210 واحد کاهش معادل منفی 1.82 درصد به ۲ میلیون و 822 هزار و 358 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای نیمه اول امروز بورس، در 989 هزار و 811 نوبت معاملاتی، 7 هزار و 116 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 82 هزار و 838 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه اول بازار در روز جاری عبارت بودند از: فولاد، فملی، کگل، فارس،شپنا، وامید و پارسان.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه اول بازار امروز از 648 نماد حاضر، 149 نماد در صف خرید و 102 نماد در صف فروش می باشند. تعداد نمادها با صف های خرید نسبت به پیش گشایش افزایش و تعداد نمادها با صف فروش کاهش زیادی داشتند.

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه اول بازار امروز: شپنا، شبندر، خساپا، وبصادر، شتران، شیران و پارسان.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در نیمه اول بازار امروز: کاما، ثفارس، کفپارس، پکویر، پکویرح، سفارس و فاما.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: خبهمن، وملی، رمپنا، ستران، انرژی 3، سخزر و دعبید.

7 نماد با کمترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز:  کاما، سفارس، کفپارس، ثفارس، پتایر، پکرمان و غمارگ. 

نقشه بازار در نیمه اول بازار

در نیمه اول بازار امروز گروه بانک و موسسات اعتباری یک پارچه سبزپوش بودند. 

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

مواجه 183 نماد با صف فروش در پیش گشایش/ عقبگرد 26 هزار واحدی شاخص کل در نیمه اول بازار/

گزارش نیمه دوم بازار: (ساعت 10:45 تا 12:30)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه دوم بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند اما این کاهش نسبت به نیمه اول بازار کمتر شد. شاخص کل با 10923 واحد کاهش معادل منفی 0.73 درصد به یک میلیون و 481 هزار و 4 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 2892 واحد کاهش معادل منفی 0.73درصد به 392 هزار و 149 واحد، شاخص کل هم وزن با 5572 واحد کاهش معادل منفی 1.27 درصد به ۴34 هزار و 596 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 3674 واحد کاهش معادل منفی 1.27 درصد به 286 هزار و 576 واحد، شاخص آزاد شناور با 21995 واحد کاهش معادل منفی 1.11 درصد به یک میلیون و 957 هزار و 932 واحد، شاخص بازار اول با 10092 واحد کاهش معادل منفی 0.9 درصد به یک میلیون و 115 هزار 693 واحد و شاخص بازار دوم با 13536 واحد کاهش معادل منفی 0.47 درصد به ۲ میلیون و 861 هزار و 33 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در یک میلیون و 865 هزار نوبت معاملاتی، 12 هزار و 203 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 156 هزار و 258 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: فارس، شستا، شپنا، فولاد، کگل، پارسان، رمپنا و وامید.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه دوم بازار امروز از 648 نماد حاضر، 179 نماد در صف خرید و 125 نماد در صف فروش بودند. نسبت به نیمه اول بازار نمادها با صف های خرید و فروش افزایش داشتند.

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه دوم بازار امروز: شبنا، خودرو، خساپا، شبندر، شستا، وبصادر و شتران.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در پایان بازار امروز: کاما، کفپارس، پکویر، فاما، تکمبا، ثفارس و سهمگت.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: خبهمن، خمحور، وملی، رمپنا، مرقامريال ستران و انرژی 3.

7 نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: مبین، ساروم، کاما، کفپارس، پتایر، غمارگ و سیدکو.

نقشه بازار در پایان

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

مواجه 183 نماد با صف فروش در پیش گشایش/ عقبگرد 26 هزار واحدی شاخص کل در نیمه اول بازار/

قاب پایانی بازار امروز (ساعت 13:00 تا 14)

بعد از انجام معاملات در نمادهای عرضه اولیه شده، شصدف، غگیلا، پیزد و آریا بازار امروز در ساعت 14 به پایان رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی، در پایان بازار امروز، در نهایت تغییرات شاخص ها به شرح تصویر زیر بود:

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

مواجه 183 نماد با صف فروش در پیش گشایش/ عقبگرد 26 هزار واحدی شاخص کل در نیمه اول بازار/ تلاش نمادها برای سبز شدن در نیمه دوم بازار

شاخص کل در نهایت بر روی کانال یک میلیون و 481 هزار و 924 واحدی آرام گرفت.

رفت و آمد نمادها در روز جاری

به گزارش نبض بورس، نماد معاملاتی شركت های ملی‌ سرب‌وروی‌ ايران‌ (فسرب1) با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام به منظور برگزاري كنفرانس اطلاع رساني توسط ناشر، ملی كشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس1)، سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم1)، شیرپاستوریزه‌پگاه‌خراسان‌ (غشان1)، لبنیات‌ پاك‌ (غپاک1)، كشاورزی‌ ودامپروی‌ مگسال‌ (زمگسا1)،آهنگری‌ تراكتورسازی‌ ايران‌ (خاهن1)، ‌پگاه‌آذربایجان‌غربی‌ (غشاذر1)، لبنيات‌ پاك‌ (غپاك1)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، حفاری شمال (حفاری1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و ب، صنایع‌جوشكاب‌یزد (بكاب1)، سرمایه گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، سرمايه گذاری صنعت نفت(ونفت)، سيمان هگمتان(سهگمت)، پتروشيمی جم(جم)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه به منظور تصويب صورتهای مالی متوقف شدند.

توقف نماد معاملاتی شركت سرمايه گذاری خوارزمی (وخارزم1)، با توجه به عدم رعايت ضوابط افشای اطلاعات با اهميت حداكثر براي 2 روز كاری ادامه مي يابد. 

نماد معاملاتی شركت های گروه مپنا(رمپنا)، ايران ارقام(مرقام)، سيمان تهران(ستران)، آلومراد(فمراد)، پارس خزر(لخزر)، آبسال(لابسا)، فنرسازي خاور(خفنر)، كارخانجات پارس الكتريك(لپارس) با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاري كنفرانس اطلاع رساني در تارنماي كدال در خصوص تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام؛ گروه بهمن(خبهمن)، شير پاستوريزه پگاه اصفهان(غشصفا)با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف؛ سرمایه‌گذاری‌ ملی‌ایران‌ (ونیكی)،فولاد آلیاژی ایران (فولاژ)،سرمایه گذاری پردیس (پردیس)،فراورده‌ های‌ نسوزایران‌ (كفرا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و حق تقدم سهام شركت‌ فراورده‌ های‌ نسوزایران‌ (كفراح)با توجه به بازگشایی نماد اصلی، حق تقدم شركت داروسازی دكتر عبيدی(دعبيدح) با توجه به اعلام مهلت پذيره نويسی، مبين انر‍ژي خليج فارس(مبين)پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي، قند ثابت خراسان(قثابت)با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب و افشاي اطلاعات در سايت كدال بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت پالایش نفت اصفهان (شپنا1)، سيمان‌ خزر (سخزر1)، بهنوش‌ ايران‌ (غبهنوش1)با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.

نماد معاملاتی شركت های معدنی املاح ایران(شاملا)، تولید محور خودرو(خمحور)، كارخانجات قند قزوین(قزوین)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

 

بازدهی و ارزش معاملات صنایع بورسی

بیشترین بازدهی متعلق به گروه: خرده فروشی به استثنای وسایل نقلیه موتوری

کمترین بازدهی متعلق به گروه: اطلاعات و ارتباطات

بیشترین ارزش معاملات: فلزی و معدنی

کمترین ارزش معاملات: منسوجات

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

مواجه 183 نماد با صف فروش در پیش گشایش/ عقبگرد 26 هزار واحدی شاخص کل در نیمه اول بازار/ تلاش نمادها برای سبز شدن در نیمه دوم بازار

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک سوال داشتم شرکتی که حقوق پرسنلش را نمیتواند بدهد و ضرر میدهد بر چه مبنایی در بورس بالا می رود خواهش می کنم یک نفر برای من توضیح دهد
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی