بازدید 42312
۳

دفن «صنوبر» به جای یک بیمار کرونایی در تهران

موی مشکی جسد بیمار کرونایی اشتباه بزرگ یک بیمارستان را در پایتخت فاش کرد. صنوبر که به خاطر بیماری زنانگی در بیمارستان جان باخته بود، به‌ عنوان جسد یک بیمار کرونایی به خانواده‌ای دیگر تحویل داده شد. این در حالی بود که جسد بیمار کرونایی نیز به خانواده صنوبر تحویل داده شده بود تا دفن شود. ولی خانواده این زن از رنگ موی جسد متوجه اشتباه بیمارستان شدند.
کد خبر: ۹۸۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 28 June 2020


به گزارش تابناک به نقل از شهروند، خانواده زن شصت ساله‌ای که جسد اشتباهی تحویل گرفته‌اند، چهار روز است که در تهران سرگردان شده‌اند. ساعت ٨ صبح بود که از بیمارستانی در پایتخت با یکی از بستگان صنوبر تماس گرفته و خبر فوت این زن را دادند؛ زن شصت ساله‌ای که ٥٠ روز پیش برای انجام عمل بیماری زنانگی راهی بیمارستان شده بود اما حالش بد شد و در نهایت نیز به کما رفت تا اینکه روز چهار تیرماه جان خود را از دست داد. از بیمارستان خبر فوت این زن رسید.

یکی از بستگان نزدیک این زن به همراه پسرش راهی بیمارستان شد، کارهای تسویه ‌حساب را انجام دادند و با چند ساعت کار و پیگیری در نهایت ساعت ٢ بعدازظهر بود که جسد را از سردخانه بیمارستان تحویل گرفتند. با آمبولانس هم هماهنگ شد. همه چیز آماده بود تا جسد به یکی از شهرستان‌های لرستان جایی که این زن و خانواده‌اش زندگی می‌کردند، منتقل شود. اما جلوی در بیمارستان هنگام انتقال جسد ناگهان موی جسد از ملافه بیرون می‌زند.

همین مسأله باعث می‌شود که ماجرای اشتباه بیمارستان فاش شود. پسر و یکی از بستگان این زن وقتی می‌بینند موی جسد مشکی است، متوجه می‌شوند که این جسد صنوبر نیست. یکی از بستگان نزدیک این خانواده درباره جزئیات این اشتباه می‌گوید: «وقتی جسد را تحویل گرفتیم، در یک لحظه دیدیم که موی مشکی از ملافه بیرون زده، در صورتی که موی زن ‌دایی من سفید بود. ملافه را کنار زدیم و فهمیدیم اصلا این جسد زن ‌دایی‌ام نیست. بلافاصله سراغ مسئولان بیمارستان رفته و موضوع را به آنها اطلاع دادیم. آنها نیز بعد از پیگیری موضوع عجیبی را مطرح کرده و گفتند که جسد زن ‌دایی مرا به خانواده‌ای دیگر تحویل داده‌اند و این جسد نیز اشتباهی به ما تحویل داده شده است؛ یعنی درواقع اجساد جابه‌جا شده بود. مسأله عجیب‌تر این بود که جسد یک بیمار کرونایی را به ما تحویل داده بودند. خیلی ترسیدیم؛ چون دقایق زیادی کنار جسد بوده و حتی به او دست زده بودیم. بلافاصله با آن خانواده‌ای که جسد را اشتباهی تحویل گرفته بودند تماس گرفتیم اما آن خانواده جسد را دفن کرده بودند. آنها از آنجا که بیمارشان بر اثر کرونا جان باخته بود، بدون اینکه نزدیک جسد شوند و روی آن را ببینند، مراسم کفن و دفن را در اسلامشهر انجام داده بودند. برای همین آنها متوجه این اشتباه نشده بودند. آن خانواده بعد از دفن جسد، مراسم خیلی مختصری گرفته بودند و وقتی ما تماس گرفتیم خیلی شوکه شدند.»


جسد اشتباهی دوباره به سردخانه برگشت اما این اشتباه حالا چهار روز است که خانواده صنوبر را در تهران سرگردان کرده است. فرزندان و شوهرش به تهران آمده‌اند. این پرونده در دادسرای جنایی پایتخت مطرح شد و بعد از پیگیری‌ها از آنجا که جسد صنوبر در اسلامشهر دفن شده بود، پرونده به دادسرای اسلامشهر منتقل شد. قاضی دادسرای اسلامشهر نیز پس از پیگیری‌ها و بررسی پرونده، دستور نبش قبر را صادر کرد. «چهار روز است که از صبح تا شب در دادسرا سرگردانیم تا بتوانیم مجوز بگیریم. بستگان‌مان از شهرستان به تهران آمده‌اند و از آنجا که همه فامیل‌مان در لرستان زندگی می‌کنند، اینجا در خانه‌ کوچک یکی از بستگان می‌مانیم. مراسم سوگواری هم در همین جا برگزار شد. همه چیز به هم ریخت. کلی هزینه کردیم اما کسی پاسخگو نیست. الان چه کسی پاسخگوی این همه خسارت و سرگردانی ما است. زن‌دایی من بیماری زنانگی داشت و برای انجام عمل از شهرستان به تهران آمده بود. ٥٠ روز در بیمارستان بستری بود. بعد از چند روز به کما رفت اما بیماری کرونا نداشت؛ ولی مسئولان بیمارستان جسد یک بیمار کرونایی را تحویل ما دادند. حالا هم باید منتظر نظر پزشکی قانونی باشیم تا با دستور آنها به سراغ جسد زن‌دایی‌ام برویم و نبش قبر کنیم تا بتوانیم او را در زادگاهش دفن کنیم. این اشتباه تمام خانواده و فامیل را تحت‌ تأثیر قرار داده و همه واقعا اذیت شده‌ایم. از طرفی هم می‌ترسیم که به بیماری کرونا مبتلا شویم. با این حال هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و منتظر نبش قبر هستیم. حتی وقت نکرده‌ایم که کارهای شکایت از بیمارستان را انجام دهیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
کارکنان ادارات علی رغم حقوق مستمر و خوبی که می گیرند درست کار نمی کنند فقط سرشان به گوشی هست اگر دولت راست می گوید باید حمل گوشی برای کارکنان درساعات اداری را ممنوع کند
اشتباه یک احمق چقدر آدم رو سرگردان و آواره می کنه
بیماری زنانگی یعنی چه؟ رسانه ها به جای افزایش آگاهی وحتی آموزش و هشدار به زنان، از یک بیماری به نام بیماری زنانگی نام میبرن؟!
حتما یا سرطان دهانه رحم بوده و یا سرطان سینه که البته مردان هم سرطان سینه می گیرن و این چه مساله ای توشه که حتی برای اسمش تابو درست می کنن ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر