گزارش لحظه به لحظه «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد:

اختلال در سامانه معاملات/ دارایکم در بین نمادها با بیشترین عرضه/ شاخص کل بر فراز قله یک میلیون و 466 هزار واحدی ایستاد

از امروز معاملات صندوق دارایکم را در بورس شاهد بودیم و این نماد در نیمه اول بازار امروز در بین نمادها با بیشترین عرضه حضور داشت.
کد خبر: ۹۸۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ 27 June 2020

در روز چهارشنبه مورخه 4 تیرماه سال جاری علیرغم اتفاقاتی چون عدم دسترسی کاربران یک کارگزاری به سامانه های معاملاتی و همچنین انجام عرضه اولیه نماد وپویا، شاخص کل توانست تا کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی رشد کند. 

به گزارش بورس تابناک، امروز مورخه 7 تیرماه سال جاری در پیش گشایش بازار از 649 نماد حدود 233 نماد با صف خرید و حدود 19 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند. در مقایسه با پیش گشایش روز چهارشنبه مورخه 4 تیرماه 1399، تعداد نمادها با صف های خرید بیشتر و تعداد نمادها با صف های فروش کمتر شده است.

چرا شاخص بورس تهران باردیگر شش رقمی شد

نکته مهم این بود که باز هم سامانه معاملات با مشکلاتی مواجه شد و سازمان بورس در اطلاعیه ای اول خود معاملات را نیم ساعت به تاخیر انداخت.

بر این اساس و طبق اعلام سازمان بورس تهران، معاملات امروز بازار سهام به دلیل اختلال در سامانه معاملاتی با ۳۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آغاز خواهد شد.

در اطلاعیه دوم و با عدم رفع مشکل اعلام شد: "پيرو اطلاعيه قبلي به اطلاع مي رساند، دوره سفارشگيري تا ساعت 10:00 تمديد شد و زمان شروع معاملات راس ساعت 10:00 خواهد بود".

چند خبر مهم 24 ساعت گذشته که می تواند برای بورس بازان مهم باشد

-دستور رئیس جمهور به دژپسند: واگذاری‌ دارایی‌های دولتی در بازار سرمایه تسریع شود.

-گفت‌و‌گوی رئیس جمهور با رییس کل بانک مرکزی: 1. بانك مركزی حضور پرقدرت در تامين ارز نيازهای ضروری مردم را تداوم بخشد. 2. با همكاري نهادهای ذيربط مانع از تاثيرگذاری عمليات روانی مخرب برخی سودجويان بر بازار ارز شويد.3. بانك مركزی آزادسازی ارزهای صادراتی بلوكه شده كشور را پيگيری كند.4. بازگشايی مرزها و عادی شدن واردات و صادرات می‌تواند به متعادل شدن بازار ارز كمك كند.

-شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس خبر داد: حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در جلسه شورای عالی بورس برای تسریع در امور ثبتی شرکت‌ها

-بانک مرکزی برای افزایش قدرت بازارسازی در تأمین مصارف ارزی، سقف خرید ارز به صورت اسکناس در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز را از ۲۰۰ هزار دلار به ۳۰۰ هزار دلار در روز افزایش داد.

-صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۱ مثبت می‌شود.

-مجلس سنای آمریکا به اتفاق آرا لوایحی را برای اعمال مجازات و تحریم علیه چین تصویب کرد.

گزارش نیمه اول بازار: (ساعت 10 تا 11:30)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه اول بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با رشد مواجه بودند. شاخص کل با 45276 واحد صعود معادل 3.19 درصد به یک میلیون و 464 هزار و 617 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 12001 واحد افزایش معادل 3.19 درصد به 388 هزار و 232 واحد، شاخص کل هم وزن با 9605 واحد رشد معادل 2.22 درصد به 441 هزار و 595 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 6337 واحد افزایش معادل 2.22 درصد به 291 هزار و 370 واحد، شاخص آزاد شناور با 60505 واحد افزایش معادل 3.20 درصد به یک میلیون و 952 هزار و 680 واحد، شاخص بازار اول با 35889 واحد افزایش معادل 3.36 درصد به یک میلیون و 102 هزار 916 واحد و شاخص بازار دوم با 80060 واحد صعود معادل 2.91 درصد به 2 میلیون و 831 هزار و 147 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای نیمه اول امروز بورس، در 610 هزار و 723 نوبت معاملاتی، 3 هزار و 54 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 56 هزار و 907 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه اول بازار در روز جاری عبارت بودند از: فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، شپنا و خودرو.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه اول بازار امروز از 654 نماد حاضر، 233 نماد در صف خرید و 19 نماد در صف فروش می باشند. 

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه اول بازار امروز: شبنا، خساپا، خودرو، شتران، فولاد، وپارس و فملی.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در نیمه اول بازار امروز: کاما، پکویرح، کدما، انرژی3، پکویر، دارایکم و وآذر.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: شنفت، خرینگ، ثمسکن، وملی، سبهان، شفا و فاسمین.

7 نماد با کمترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: غدام، زمگسا، رتکو، کدما، غمارگ، وآذر و پکویر. 

نقشه بازار در نیمه اول بازار

در نیمه اول بازار امروز گروه بانک و موسسات اعتباری یک پارچه سبزپوش بودند. 

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

اختلال در سامانه معاملات/ دارایکم در بین نمادها با بیشترین عرضه

 

گزارش نیمه دوم بازار: (ساعت 11:30 تا 13:00)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه دوم بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با رشد مواجه بودند. شاخص کل با 46822 واحد صعود معادل 3.30 درصد به یک میلیون و 466 هزار و 289 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 12411 واحد افزایش معادل 3.30 درصد به 388 هزار و 676 واحد، شاخص کل هم وزن با 9604 واحد رشد معادل 2.22 درصد به 441 هزار و 779 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 6337 واحد افزایش معادل 2.22 درصد به 291 هزار و 491 واحد، شاخص آزاد شناور با 61060 واحد افزایش معادل 3.23 درصد به یک میلیون و 953 هزار و 922 واحد، شاخص بازار اول با 36651 واحد افزایش معادل 3.43 درصد به یک میلیون و 103 هزار 838 واحد و شاخص بازار دوم با 84715 واحد صعود معادل 3.08 درصد به 2 میلیون و 835 هزار و 842 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در یک میلیون و 95 هزار نوبت معاملاتی، 5 هزار و 820 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 95 هزار و 425 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، شپنا و خودرو.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه دوم بازار امروز از 655 نماد حاضر، 271 نماد در صف خرید و 31 نماد در صف فروش بودند. 

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه دوم بازار امروز: شبنا، خساپا، خودرو، فولاد، شتران، فملی و وپارس.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در پایان بازار امروز: کاما، پکویرح، انرژی3، کدما، پکویر، فاما و غمارگ.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: شنفت، حتاید، خرینگ، ثمسکن، وملی، شفا و فاسمین.

7 نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: زمگسا، رتکو، غدام،  زپارس، غمارگ، خشرق و کدما.

نقشه بازار در پایان

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

اختلال در سامانه معاملات/ دارایکم در بین نمادها با بیشترین عرضه

قاب پایانی بازار امروز (ساعت 13:00 تا 14)

بعد از انجام معاملات در نمادهای عرضه اولیه شده، شصدف، غگیلا، پیزد و آریا بازار امروز در ساعت 14 به پایان رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی، در پایان بازار امروز، در نهایت تغییرات شاخص ها به شرح تصویر زیر بود:

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

اختلال در سامانه معاملات/ دارایکم در بین نمادها با بیشترین عرضه/ شاخص کل بر فراز قله یک میلیون و 466 هزار واحدی ایستاد

شاخص کل در نهایت بر روی کانال یک میلیون و 466 هزار و 289 واحدی آرام گرفت.

رفت و آمد نمادها در روز جاری

نمادهایی که متوقف شدند

به گزارش نبض بورس، نماد معاملاتی شركت سرمایه گذاری شفادارو (شفا1) پارس‌ دارو (دپارس1) پارس‌ الكتریك‌ (لپارس1) فنرسازی‌خاور (خفنر1) آبسال‌ (لابسا1)  گروه‌صنعتی‌سپاهان‌ (فسپا1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر سرمایه‌گذاری‌بهمن‌ (وبهمن1)، معدنی‌ املاح‌ ایران‌ (شاملا1)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سایپا (خساپا1)، سرمایه‌ گذاری‌ شاهد (ثشاهد1)، قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت1)، سرمایه‌گذاری‌توكافولاد(هلدینگ‌ (وتوكا1)، پارس‌ خودرو (خپارس1)، حمل‌ونقل‌توكا (حتوكا1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران(ختوقا)، پارس دارو(دپارس)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، قند نیشابور(قنیشا)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره متوقف شدند.

نمادهایی که بازگشایی شدند
در مقابل، نماد معاملاتی شركت های شاهد(ثشاهد)، ماشین سازی نیرو محركه(تمحركه)، بانك تجارت(وتجارت)، سرمایه گذاری صنعت بیمه(وبیمه)، سرمایه گذاری پردیس(پردیس)، فولاد مباركه اصفهان(فولاد)، سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران(وصنا) سرمایه گذاری كشاورزی كوثر(زكوثر)، بانك پاسارگاد(وپاسار) پارس خودرو(خپارس)پتروشیمی فن آوران(شفن) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام، ایران یاسا تایر و رابر(پاسا)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سرمایه گذاری توكا فولاد(وتوكا)، شركت ایرانی تولید اتومبیل_سایپا(خساپا)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب ، حق تقدم استفاده نشده شركت ایران یاسا تایر و رابر(پاساح)با توجه به بازگشایی نماد اصلی بازگشایی شدند.

نمادهایی که با وقفه معاملاتی رو به رو شدند
طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای كدال به نشانی codal.ir توقف نماد معاملاتی شركت قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت1)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداكثر برای 2 روز كاری ادامه می یابد.
نماد معاملاتی شركت موتوژن‌ (بموتو1)پمپ‌ سازی‌ ایران‌ (تپمپی1)آهنگری‌ تراكتورسازی‌ ایران‌ (خاهن1) تایدواترخاورمیانه‌ (حتاید1) سیمان‌غرب‌ (سغرب1) پتروشیمی پارس (پارس1) رادیاتور ایران‌ (ختور1) پمپ‌ سازی‌ ایران‌ (تپمپی1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.
نماد معاملاتی شركت های صنایع شیمیایی سینا(شسینا)، نفت پارس(شنفت)، تولیدی ایران تایر(پتایر)حق تقدم استفاده نشده شركت ایران یاسا تایر و رابر(پاساح)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

بازدهی و ارزش معاملات صنایع بورسی

بیشترین بازدهی متعلق به گروه: استخراج کانه های فلزی

کمترین بازدهی متعلق به گروه: استخراج زغال سنگ

بیشترین ارزش معاملات: فلزی و معدنی

کمترین ارزش معاملات: حمل و نقل آبی

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

اختلال در سامانه معاملات/ دارایکم در بین نمادها با بیشترین عرضه/ شاخص کل بر فراز قله یک میلیون و 466 هزار واحدی ایستاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی