بازدید 20503
۸
رئیس کل بانک مرکزی:

کانال انتقال سیاست ها، دالان نرخ سود است/ تکرار اشتباه محاسباتی صندوق بین المللی پول برای پیش بینی رشد اقتصادی ایران

پیش بینی رشد اقتصادی منفی ۶ درصد توسط صندوق بین المللی پول برای سال ۹۹ ایران، در بدبینانه ترین سناریو های پیش بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد و صندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشد سال گذشته مرتکب شده بود تکرار کرده است و اگر اشتباه پیش بینی سال قبل را اصلاح می کرد، به عدد متفاوت تری از آنچه اعلام کرده است، دست می یافت.
کد خبر: ۹۸۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 25 June 2020

تابناک اقتصادیدکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین یادداشت خود در صفحه شخصی ایستاگرام به بیان چند نکته ضروری پرداخت.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عبدالناصر همتی با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی ایران توسط صندوق بین المللی پول افزود: این پیش بینی در بدبینانه ترین سناریو های پیش بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد و صندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشد سال گذشته مرتکب شده بود تکرار کرده است.

کانال انتقال سیاست ها، دالان نرخ سود است/ تکرار اشتباه محاسباتی صندوق بین المللی پول برای پیش بینی رشد اقتصادی ایران

متن کامل یادداشت رئیس کل بانک مرکزی به شرح زیر است:

۱. آخرین آمار نقدینگی، علیرغم تکالیف قانونی تنخواه و هزینه های کرونا در ابتدای سال، حاکی از رشد ۶.۲ درصدی نقدینگی تا ۱۵ خرداد می باشد.

با توجه به اقدامات در دست اجرا، پیش بینی می شود رشد نقدینگی امسال به مراتب کمتر از رشد سال قبل، بشود.

صاحب نظران اقتصادی می دانند که در چارچوب جدید سیاست پولی بانک مرکزی کانال انتقال سیاست ها دالان نرخ سود است و هیئت عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرخ ها در دالان را به سمت تورم هدف انجام میدهد. مرحله اول آن از شنبه و با افزایش ۲ واحدی کف دالان انجام می‌شود.

۲. پیش بینی رشد اقتصادی منفی ۶ درصد توسط صندوق بین المللی پول برای سال ۹۹ ایران، در بدبینانه ترین سناریو های پیش بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد و صندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشد سال گذشته مرتکب شده بود تکرار کرده است و اگر اشتباه پیش بینی سال قبل را اصلاح می کرد، به عدد متفاوت تری از آنچه اعلام کرده است، دست می یافت. در ضمن به نظرم این پیش‌بینی با فرض ادامه قرنطینه بوده، که چنین چیزی، اساساً برای ما در حال حاضر موضوعیت ندارد.

۳. استفاده از منابع بانک مرکزی در عراق برای خرید کالاهای اساسی در چارچوب روابط دوستانه دو کشور، و با تصمیم و نظر ایران انجام می‌گیرد و تنها بخشی از گشایش هایی این است که به تدریج اتفاق خواهد افتاد. برنامه ریزی و تلاش برای تامین به موقع و کافی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عزیز را وظیفه ملی خود در بانک مرکزی می دانیم.

کانال انتقال سیاست ها، دالان نرخ سود است/ تکرار اشتباه محاسباتی صندوق بین المللی پول برای پیش بینی رشد اقتصادی ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سیاست سازمان های بین المللی بر اساس قلدری هست.
یک ادم قلدر مرتب سعی می کند دیگران را تحقیر کند تا ان ها را دچار خودباختگی کند و استعدادهایشان را خاموش کند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
خدا رو شکر توی رفاه داریم غرق میشیم
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
تازه استعداد ما داره شکوفا میشه دلار بیست تومانی رو نمی بینی واقعا این استعداد نیست پس چیه ژاپن سی ساله داره تلاش می کنه به تورم سه درصد برسه از رکود خارج بشه ما تو یه شب تورم ده درصد ورو ایجاد کریدیم
همه دنیا دروغ میگن الا ما
آمار شما فرافکنانه هست صندوق بين المللي پول درست مي گويد شما نرخ تورم 200 درصدي را 48 درصد اعلام کردين... چيزي را که مي بينيم و مي خريم تکذيب و اعلاميه نمي خواهد که به کي ميخواهيد بگين ارزوني هست رشد اقتصادي هست مردم با پوست و جان لمس مي کنند و مي بينند تعطيلي زيرساختها و نابودي توليد و اقتصاد را توسط عده اي... رانت و انحصار و غارت بيداد مي کند و سرمايه و سرمايه گذارها فراري پس ملت انتظار رشد داشته باشند.
جوانان عمدتا تحصیل کرده و بی کار هستند و امیدشان را به زندگی از دست می دهند و اکثریت مردم سال به سال فقیرتر می شوند چرا باید اینطور باشد ؟
۶ ماه پیش یه خبرنگار به همتی گفت پیش بینی میکنند که قبمت دلار ۲۰۰۰۰تومان میشود همتی خندید وگفت ارزو بر جوانان عیب نیست .
باشه هرچی همتی بگه!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار