بازدید 39610
پیمانه اقتصادی

ارزیابی جدید صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی ایران / طرح روسیه برای افزایش مالیات بر‌ درآمد ثروتمندان / مرغ‌داران: قیمت ۱۵هزار تومانی مرغ نمی‌صرفد/ کاهش قیمت دلار ادامه دارد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون صدرنشین تخلفات در بازار لوازم خانگی، سقوط داوجونز با جهش تعداد مبتلایان جدید آمریکا، صادرات ال‌ان‌جی آمریکا بیش از ۵۰ درصد سقوط کرد، مدرس خیابانی: اولویت با تامین نقدینگی طرح‌های بالای ۶۰ درصد است و تدوین پیش‌نویس طرح ساماندهی بازار مسکن در هفته آینده را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 25 June 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون صدرنشین تخلفات در بازار لوازم خانگی، سقوط داوجونز با جهش تعداد مبتلایان جدید آمریکا، صادرات ال‌ان‌جی آمریکا بیش از ۵۰ درصد سقوط کرد، مدرس خیابانی: اولویت با تامین نقدینگی طرح‌های بالای ۶۰ درصد است و تدوین پیش‌نویس طرح ساماندهی بازار مسکن در هفته آینده را در بر دارد.

صدرنشین تخلفات در بازار لوازم خانگی

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران، با بیان اینکه طرح نظارت بر بازار لوازم خانگی تا زمان پایدار شدن بازار ادامه دارد، اعلام کرد که بیشترین تخلفات کشف شده در طرح ویژه نظارتی بازار لوازم خانگی گران‌فروشی، احتکار و تقلب بوده و تاکنون پرونده تخلف ۱۶۸ واحد صنفی به مراجع قضایی ارسال شده است.

ارزیابی جدید صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی ایران

صندوق بین‌المللی پول در گزارش بروزرسانی خود از دورنمای اقتصادی جهان بعد از شیوع پاندمی کرونا، رشد اقتصادی ایران را در سال جاری منفی ۶درصد پیش‌بینی کرد. به گزارش ایبِنا از تارنمای صندوق بین المللی پول، این نهاد مستقر در واشنگتن در گزارش بروزرسانی خود به این نکته اشاره کرده است که آثار ناشی از بحران پاندمی ویروس پیش بینی این نهاد را از رشد اقتصادی جهان نسبت به برآوردهای قبلی دستخوش تغییر نزولی کرده است. صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: همه‌گیری جهانی کرونا بیش از آنچه این نهاد پیشتر گمان می‌کرد بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته است که روند بهبود پس از آن را کندتر می‌کند. براساس این گزارش، در حالی که صندوق بین‌المللی پول پیشتر سقوط ۳ درصدی برای اقتصاد جهانی پیش‌بینی کرده بود، در گزارش جدید اعلام کرد که تحلیل‌ها حاکی است، اقتصاد جهانی تا پایان سال جاری میلادی ۴.۹ درصد کوچکتر خواهد شد.

به گفته این نهاد بین‌المللی، هیچ قدرت اقتصادی از این همه‌گیری در امان نخواهد ماند. اقتصاد ایالات متحده آمریکا که بزرگترین در جهان است، امسال ۸ درصد کوچک می‌شود و کشورهایی که تنها از ارز یورو استفاده می‌کنند، سقوطی بیش از ۱۰ درصدی را در اقتصادشان تجربه خواهند کرد. این در حالی است که اقتصاد ژاپن ۵.۸ درصد کوچکتر می‌شود و چین که تاکنون رشد اقتصادی بالایی را داشت، تنها یک درصد رشد را شاهد خواهد بود که بدترین عملکرد طی چند دهه اخیر است. این نهاد در گزارش خود رشد اقتصادی ایران را برای سال ۲۰۲۱ مثبت ۳.۱ درصد پیش‌بینی کرده است. رشد اقتصادی ایران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب منفی ۵.۴ و منفی ۷.۶ درصد بود.

سقوط داوجونز با جهش تعداد مبتلایان جدید آمریکا

در معاملات چهارشنبه آمریکا، با جهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و افزایش تردیدها در مورد بازگشایی اقتصاد و ریکاوری اقتصادی، سهام آمریکایی به شدت سقوط کردند. میانگین صنعتی داو جونز تا ساعت ۲۱:۵۰ به وقت تهران ۶۱۰.۰۸ واحد یا ۲.۳۳ درصد سقوط کرد و به ۲۵۵۴۶.۰۲ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۷۳.۵۰ واحد یا ۲.۳۵ درصد سقوط کرد و به ۳۰۵۷.۷۹ واحد رسید. کامپوزیت نزدک که روز گذشته رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرده بود، ۱۹۰.۹۸ واحد یا ۱.۹۸ درصد سقوط کرد و به ۹۹۴۰.۳۹ درصد بازگشت.

صادرات ال‌ان‌جی آمریکا بیش از ۵۰ درصد سقوط کرد

از ماه ژانویه که آمریکا به صادرکننده خالص گاز مایع طبیعی (ال‌ان‌جی) تبدیل شد، تا به امروز، حجم صادرات این کشور بیش از ۵۰ درصد سقوط کرده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد سقوط تاریخی قیمت صادرات گاز طبیعی از آسیا به اروپا و کاهش شدید تقاضای گاز طبیعی به علت پاندمی کرونا باعث شده است تا صادرات ال‌ان‌جی آمریکا از ۸.۱ میلیارد فوت مکعب در روز در ژانویه به سطح ۳.۲ میلیارد متر مکعب برای ارسال در ماه جولای سقوط کند. اداره اطلاعات انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد: زمستان ملایم‌تر، پاندمی کرونا و سطح بالای ذخایر به ویژه در اروپا، باعث شده است تا قیمت بنچ‌مارک‌های کلیدی گاز طبیعی در آسیا و اروپا به پایین‌ترین رکورد تاریخ خود برسد. آی‌اچ‌اس مارکیت اعلام کرد: سطح به کارگیری ظرفیت ال‌ان‌جی آمریکا به ۶۵ درصد افت کرده و باقی آن به صورت تولید مازاد انجام می‌شود. با ادامه روند فعلی و با توجه به تعداد محموله‌های کنسل شده برای ماه‌های آینده، احتمال آن وجود دارد که سطح تولید استفاده شده به کمتر از ۵۰ درصد هم برسد.

مدرس خیابانی: اولویت با تامین نقدینگی طرح‌های بالای ۶۰ درصد است

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پشتیبانی نظام بانکی از تولیدکنندگان، یکی از پیش‌شرط‌های مهم تحقق جهش تولید است، گفت: اولویت با تامین نقدینگی طرح‌های بالای ۶۰ درصد با سه ویژگی شاخص بالای عمق ساخت داخل، ارزآوری از محل صادرات و قرار گرفتن در مناطق محروم است. حسین مدرس خیابانی در جلسه مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت با مدیران عامل و معاونان نظام بانکی گفت: علیرغم شرایط کنونی کشور به لحاظ تنگناهای تامین نقدینگی و کمبود منابع بانکی، اما منابع ارزی و ریالی در جهت اهداف جهش تولید در حال پرداخت و هدایت است و باید تمام توان خود را در حوزه تامین مالی با استفاده از ابزارهای مختلف متمرکز کرد تا تولید کشور به دلیل عدم تامین نقدینگی دچار مشکل و توقف نشود.

تدوین پیش‌نویس طرح ساماندهی بازار مسکن در هفته آینده

سیداحسان خاندوزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پیام توئیتری خود از برنامه ریزی نمایندگان مجلس برای تدوین طرح ساماندهی بازار مسکن خبر دادمتن توئیت این نماینده به این شرح است: وقتی دولت از مدیریت بازار مسکن ناتوان است، مطالبه به مجلس سرازیر می شود. امروز به ابتکار برخی نمایندگان جوان و مرکز پژوهش ها، دو نشست داشتیم. پیش نویس طرح، در هفته آتی تهیه خواهد شد. سال ها کوتاهی در حوزه عرضه مسکن، فقدان بانک اطلاعاتی، نداشتن سیاست اجاره و البته نقدینگی میوه تلخی دارد.

طرح روسیه برای افزایش مالیات بر‌درآمد ثروتمندان

رییس‌جمهوری روسیه پیشنهاد تغییر نرخ سالانه مالیات بر درآمد را از ۱۳ به ۱۵ درصد برای شهروندان ثروتمند مطرح کرد. به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» در جریان یک سخنرانی تلویزیونی این پیشنهاد را برای ثروتمندان روس و افراد با درآمد بالای ۵ میلیون روبل (۷۲۸۳۳ دلار) در سال، ارائه داد. پوتین در ادامه ضمن اشاره به اینکه می‌توان این تغییر را از اول ژانویه ۲۰۲۱ اجرایی کرد، گفت که این طرح ۶۰ میلیارد روبل به بودجه مسکو اضافه خواهد کرد.

مرغ‌داران: قیمت ۱۵هزار تومانی مرغ نمی‌صرفد

دبیر کانون مرغ‌داران گوشتی کشور نسبت به سقوط صنعت طیور کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: تصویب ۱۵ هزار تومانی گوشت مرغ توسط ستاد تنظیم بازار، نه تنها کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌دهد، بلکه صنعت طیور را با مشکل جدی روبه رو خواهد کرد. پرویز فروغی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس آنالیز قیمت‌های تمام شده، تولید نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده حدود ۱۲ هزار تومان و گوشت مرغ بین ۱۷ هزار تا ۱۸ هزار تومان برآورد و به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارایه شده بود که به دلیل عدم تعیین قیمت نهایی جوجه یک‌روزه جلسه قیمت‌گذاری به زمان دیگری موکول شد. این در حالی‌ است که دیروز ستاد تنظیم بازار بدون اینکه یک نفر از نمایندگان تولید در این جلسه حضور داشته باشند، اقدام به قیمت‌گذاری گوشت مرغ کرده است.

دبیر کانون مرغ‌داران گوشتی کشور با بیان اینکه سازمان حمایت به محلی برای چانه زنی تبدیل شده و به واقعیت مشکلات تولید توجهی ندارد، گفت: قیمت‌گذاری دستوری گوشت مرغ که پروتئین سبد خانوار را تشکیل می‌دهد، می‌تواند آینده این صنعت را با مشکلات جدی روبرو کند. فروغی علت افزایش قیمت مرغ به بالای ۱۹ هزارتومان را سیاست‌های اشتباه یک سال گذشته دانست و تصریح کرد: مصوبه افزایش تولید جوجه یک‌روزه به میزان بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه، افزایش هزینه‌های تمام شده تولید، پایین نگه داشتن قیمت دستوری مرغ زنده و گوشت مرغ، کاهش تولید و ضرر هنگفت صنعت مرغداری در زمان شیوع کرونا و کاهش مصرف موجب افزایش یکباره این محصول در بازار شده است. وی یادآورشد: سال گذشته قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده هشت هزار و  ۵۵۰ تومان و گوشت مرغ ۱۲ هزارو ۹۰۰ تومان براساس نرخ مصوب نهاده های طیور بود.

کاهش قیمت دلار ادامه دارد

بازار ارز در آخرین روز هفته از دقایقی پیش با شروع قیمت گذاری در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور فعالیت خود را آغاز کرده است؛ بنابراین، در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا در بازار، به قیمت ۱۹۰۶۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به نرخ ۱۹۱۶۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۴۰ تومان کاهش نرخ داشته است، حال آنکه روند کاهشی روز گذشته نیز به ثبت رسیده بود که مهم‌ترین دلیل آن افزایش عرضه ارز در بازار بود. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های مجاز سطح کشور به نرخ ۲۱۱۵۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و با افت ۱۵۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، به قیمت ۲۱۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

تکمیلی؛ در ساعت 14 امروز (5 تیرماه) قیمت دلار در صرافی های مجاز سطح کشور به نرخ 18850 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می شود که نسبت به روز گذشته، 450 تومان کاهش قیمت داشته است.

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
افزایش قیمتها فعلا به برنج نخورده

هر چه میتوانید در حد مصرف خودتان برنج بخرید تا وقتیکه دلالان کاری نکرده اند .
دلالان به هیچکس رحم نمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
ظاهرا خودت دلال برنج هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
ظاهرا خبر نداری
که برنج هندی شده کیلویی ۱۸ هزار تومن
دولت تمام میوه و لبنیات
و مرغ و تخم مرغ تولید کشور را دارد
به عراق و سوریه و لبنان و افغانستان و ونزوئلا
صادر میکنه
تا دلار واسه فروش در بازار آزاد
برای تامین هزینه حقوق کارمندانش جور کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
اگر این دلالها نبودند چه حرفی داشتید بگید این دلالها همیشه بوده اند
چاوش کاظمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
خجالت بکش، اسم این کار چیه؟ بگو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
چه فرقی میکنه هرچقدر بخری بالاخره تموم میشه کار از ریشه خرابه اون باید درست بشه
دلالان زودتر به فکر نجات خودتان باشید و دلارها را بفروشید که بانک مرکزی به بازار ورود کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
زیادذوقزده نباش دلال بورس ! نمایش کاهش دستوری قیمت ارز وسکه خیلی سریع تمام شد قیمتها دوباره صعودی شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
این بازی بانک مرگزی اولین بار نیست که انجام میشه دلار11 تومنی رو میبره تا 20 تومن بعد مثل سوپرمند وارد میشه یه 2 تومنی کم میشه بعد هم همه با دلار 18 تومن خوشحال هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
دارندگان دلار تحت تاثیر القائات روانی کاهش دسنوری قیمت ارز قرارنگیرید و دلارهایتان رامفت ازدست ندهید
یقیین داشته باشید قیمت دلار روزشنبه به کانال ۲۰ هزارتومان برخواهدگشت
یه دو میلیونی سهام واسطه گری خریدم دیروز رفته بودم یه کارگزاری ببینم چطور میتونم آبش کنم یه جوونی حدودا سی ساله اونجا بود زنه براش حساب و کتاب کرد گفت سهامت ۲۰۰ میلیون تومان شده جوونه خودش هم باورش نمیشد انگار رو صندلی وا رفت این جوون خوشبخت رو که دیدم یاد حرف استادی افتادم که همیشه از نداری مینالید میگفت چندتا فوق دکترا بهتون نشون بدم که به نون شب محتاجند؟ بنده خدا میگفت من حاضرم به اندازه حقوق استادیم به دولت پول بدم اما بذاره برم تو گمرک کار کنم! پول کجاهاست و ما کجا میگردیم
جوجه های یکروزه را زنده بگور کردند . تا قیمت مرغ بالا برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
امروز هدف زنده بگور کردن جوجه ها مشخص شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
نوبت زنده به گور شدن خود ما میشه در جامعه بی اخلاق
روسیه قبل تحریم ها تورمش تقریبا بالا بود و از وقتی که تحریم شد تورمش یک مقدار بالا رفت ولی نفت را تا انجا که شد از بودجه کم کردن و تورمشان کم شده ولی ما همچنان دنبال فروش نفت هستیم
لوازم خانگي با دلار 20 هزار تومان مواد خوراكي مرغ با دلار 20هزار تومان لوازم يدكي خودرو بادلار 20هزار تومان چه انتظاري ازاين بازار بي ثبات داريد فقط جهت گراه كردن اذهان عمومي دولتي ها گفتار درماني ميكنند وقتي خودشان اب برق را 5 برابر گران ميكنند چه انتظاري از بازار ازاد ورها شده به امان خدا داريد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
پنج برابر؟؟؟ گمان نکنم راست بگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
واردات کلا با دلار خیلی بالاتر از 20 تومن بدست مردم میرسد
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
دوست عزيز اگردروغ بگويم شما هزينه مرا ميدهيد اگر امكان بود قبض سال گذشته وامثال را برايتان باشناسه ومقدار مصرف ارسال ميكردم
در بازارهای جهانی قیمت مرغ به طور میانگین ۱.۹۲ دلار است. در کنار آن قیمت میانگین گوشت قرمز نیز هر کیلو ۵.۸ دلار است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
فقط برای توجیه گرونی بقیه دنیا رو آدم حساب میکنید در بقیه شرایط چطور در کیفیت زندگی چی؟
مهدی
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
حقوق درمقیاس جهانی چقدره؟ چرایه طرفه حساب میکنی.؟
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
عزیز دلم من لیسانس روزی 3 دلار درآمدمه با حقوق یک کارگر صفر در کشور آمریکا حساب کن. یا همین کنار گوشمون ترکیه حقوق کارگر حدود 700 دلاره مال من به زور 100 دلار میشه.وقتی قیاس میکنی باید تو همه زمینه ها حساب کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
تولید کننده جهانی کمکی از دولتها دریافت نمیکننداگر ارز 4200 قطع بشه همه چی شفاف میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
به نظرم باید حقوق کارمندان را در سایر کشورها که حداقل ۱۰۰۰ دلار است در نظر گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
در بازار جهانی پایه حقوق ساعتی ۱۳ دلار است . یعنی هر ساعت ۶ عدد مرغ
در ایران پایه حقوق روزی ۲ دلار است یعنی یک روز کامل یک عدد مرغ . همه چیز را جهانی حساب کن نه فقط قیمت ساندیس را
چه باید گفت ؟
مردم دیگر اکثرا ، حتی مرغ را هم از سبد مصرفی خانواده باید حذف و یا کم کنند ؟؟؟!!!!
وقتی نمیتوانند ، حتی قیمت اقلام حداقل های مواد غذایی مردم را کنترل و تامین کنند
دادن ، اینهمه شعار های توخالی و پر هزینه برای چیست ؟
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
من یکی که حذف کردم. نمیخرم. چاره نیست نخورم طوریم نمیشه. بلکه نخریم بمونه رو دستشون باد کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
خوده مرغدارها هم مرغشون نمیخورندهمش انتی بیوتیک است
جداگانه برای خودشون مرغ پرورش میدن
مالیات بر کسی که ویلا و زمین داره هر چند کم مثل همه جای دنیا بهتره وضع بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
رابین هودی؟
رشد اقتصادی ...حرفای خنده دار میزنید
برای مرغداران طماع هیچ قیمتی نمیصرفه ، نمیدونم این چه تفکری هست تو مملکت ما که میخوان حداکثر سود رو با حداقل کار بدست بیارن ، بخدا کشورهای موفق رو ببینید برای بالا بردن سود هزاران روش بکار میبرن مثل خدمات متنوع ، تولید بیشتر و کیفیت بالاتر ووو ولی تو ایران تنها چیزی که دیده میشه اینه چجوری قیمت رو بالا ببریم تا سودمون بیشتر بشه و هرگز هم این حسشون تمام نمیشه و به قیمت له کردن مردم تمام میشه
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
حداقل کار!!!!، اگه انقدر کارش راحته چرا شما نمیرین توش ببینم 20 هزار تا مرغی که ذرت و سویا تو بازار براشون وجود نداره رو چجوری سیر میکنین
نصرفه. وارد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
لابد مرغ کیلویی ۵۰ سنت هم میخواهید وارد کنید!
پاکستان و افغانستان و عراق وترکیه و ....
دارند تن ماهی ایرانی و گوشت بره ایرانی هر ظهر میل می کنند از بس پول ملی با ارزشی دارند
حتی بیکارهای عراقی و افغانی می توانند هر روز ده پرس کباب بره و تن ماهی بخورند به لطف تحریم و
مسئولان گران قدر
اما مردم ایران اگر شب و روز کار کنند گوشت برزیلی
و مرغ هم نمی توانند بخورند چه برسد به بره ایران
شتر در خواب بیند پنه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
مردم ایران خواب گوشت گوسفند را حتی نمی بینند
امروز سالروز وداع با مرغ و تخم مرغ است
فردا سالروز وداع با چای شیرین و نان است
پس فردا سالروز وداع با جان خود است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
بدون تحریم هم اقتصاد ما مشکل داشت
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
تن ماهی خیلی دوست داری نه
مرغ داران اگر ارز ۴۲۰۰ می گیرید دیگر این کارها یعنی چه ؟
اگر دولت ارز ۴۲۰۰ نمی ده
خوب بروید با دولت درگیر بشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
ارز 4200 به منشا فساد در کشور تبدیل شده که طبیعی هم است
دلال ها باید ریشه کن شوند
و گیلاس کیلویی ۷۰۰۰ تومان به دست مردم برسد
زردآلو ۳۰۰۰ تومان دست مردم برسد
هندوانه ۷۰۰ تومان دست مردم برسد
خربزه ۷۰۰ تومان به دست مردم برسد
سیب زمینی ۵۰۰ تومان دست مردم برسد
پیراهن مردانه سی هزار تومان بدست مردم برسد
مانتو زنانه ۳۵ هزار تومان بدست زنان برسد
کولر آبی ۷ هزار یک میلیون دست مردم برسد
گوشت گوسفند تازه ۷۰ هزار تومان دست مردم برسد و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
وات د فاز ؟
دولت باید ارز 4200 را کلا قطع و به اقشار نیازمند یارانه نقدی جهت قطع این ارز پرداخت کند
از یکطرف دولت از بیت المال دلار 4200 به تولید کننده پرداخت میکند و از طرف دیگر اجناس به دست مردم گران میرسد یا صادر میشود و خیلی فسادهای دیگر که ناشی از اختلاف زیاد ارز دولتی و ازاد است
نیاز مردم ۲.۵ است و تولید ۳.۵ !!!!!
پس مردم اشباع شده اند از خوردن گوشت مرغ!!!!!
مردم قدرت خرید مرغ ۱۲.۵۰۰ را ندارند
شما می خواهید گران تر کنید!!!!
و مازاد را صادرات کنید!!!
با این تغذیه مردم باید منتظر انواع و اقسام سرطان
و بیماریهای مختلف روحی و جسمی باشند
عدم تامین b12 و آهن و ویتامین های c و ... بدن
و گروه b کمپلکس و ... برای کودکان فاجعه بار است
قیمت مرغ ۱۲۵۰۰ فاجعه است
قیمت هندوانه ۱۵۰۰ تومان فاجعه است و ...
شاید برای مسئولان قیمت ۱۰۰ هزار تومان هر کیلو مرغ هم مفت باشد
اگر در تابستان امسال دست از صادرات مرغ و هندوانه و تخم مرغ ولبنیات و حبوبات و میوه ها بر ندارید از نظر پزشکی فاجعه اتفاق افتاده نسبت به مردم
راه کار :
ریشه کن کردن دلال ها در تمام زمینه ها
توزیع مستقیم به مردم و شیطنت نکردن در این کار است
سال ۹۹ علاوه بر رونق تولید باید سال ریشه کنی دلال ها باشد
شاید در شرایط عادی فعالیت دلال ها بلا مانع بود اما در حال حاضر حضور حتی یک واسطه هم مضر است و نباید باشد
از تولید به مصرف
مرغداران هم مثل خودرو سازان
اگر ارز4200 برداشته بشه اگر انحصار بازار برداشته بشه قادر نیستند یک مرغ و یا یک ماشین تولید کنند این هم آشی که دولتها برای این مردم پختند
برای مرغداران‌چه قیمتی میصرفه اقای رئیس؟ چطور حقوق کارگر با منت قطره چکانی زیاد میشه و میصرفه اما برای مرغ دار نمیصرفه؟ کلا مردم رو مسخره کردین. اون موقع که جوجه های یک روزه رو زنده به گور میکردین چی میگفتین
خیلی جالب است تا چند روز پیش مرغ ۱۱ هزار بود حالا مرغداران می گویند ۱۵ هزار نمی صرفد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
اینها هم می بینند حساب کتابی در کار نیست میگن 15 تومن هم کمه
دلار فقط 1000 تومن بقیش حرفه
دلار بردند بالا تمام قیمتها با دلار بالا رفت حالا اگر دلار پایین بیاد قیمت ها را کی قراره پایین بیاره
جالبه وارد فروشگاه بزرگ که میشی میبینی مردم سبد خریدشون تا لب پر شده اون وقت میگن نداریم
چطور تاهمین 50 روزپیش جوجه ها را معدوم میکرند حالا میگن مرغ15هزاری نمی صرفه.
دوستانی که از اقتصاد سر در می آرن
میشه به من بگن ایران چطوری دارای رشد اقتصادی مثبت می باشه؟
اصلا رشد اقتصادی رو چطور اندازه می گیرن
یعنی کشوری مثل ایران با این اوضاع اقتصادی دارای رشده
یعنی رشد اقتصادی با رفاه رابطه معکوس داره
چون توی ایران روز به روز رفاه مردم عادی کمتر می شه
حالا اگر رشد اقتصادی داشته باشیم پس باید نتیجه بگیریم بین این دو رابطه عکس برقراره
خلاصه کسانی که رشته و تخصص اقتصاد دارن پاسخ بدن
تا من هم یاد بگیرم
خوب وقتی دولت نمی تواند و یا نمی خواهد مشکل مسکن و مستأجران را در تهران حل کند خودش را از این بازی استفاده از آب گل آلوده کنار بکشد. وقتی ما شرکتهای تخصصی انبوه ساز نداریم چرا کار را به شرکتهای انبوه ساز چینی و خارجی نمی دهند. آنها سریع و با قیمت ارزان و حرفه ای مشکل را حل می کنند. مردم الان مشکل دارند چرا دو سال گذشته و دولت فقط حرف می زند؟ ... چرا باید دولت هیچ هیچ هیچ اقدامی برای بیش از 40 درصد خانواده های شهر تهران که خانه ندارند نکند؟؟ بنده استاد دانشگاه و با سابقه 26 سال خدمت در دانشگاه دو سال پیش بدلیل اشتباه دولت در گرانی نرخ دلار نتوانستم مسکنی بخرم و با این گرانی هیچوقت هم نمی توانم صاحب بک سرپناه در شهر تهران بشوم. طبق تجربه مطمئن هستم که دولت نمی تواند مشکلی را که خود برای مردم ایجاد کرده است را حل کند لذا پس چرا از مسکن سازان و انبوه سازان حرفه ای خارجی مثل چینی ها کمک نمی گیرد؟؟
نان یک عده در بدختی و خون مردم است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار