بازدید 75892
پیمانه اقتصادی

پشت پرده کاهش قیمت دلار در بازار امروز / موافقت ستاد تنظیم بازار با گران تر شدن شیر و محصولات لبنی / روحانی: بورس را محکم نگه می‌داریم / میانگین قیمت مسکن در تهران به چند میلیون تومان رسید؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل قله یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را فتح کرد، روحانی: بورس را محکم نگه می‌داریم، پایان عرضه اولیه «وپویا» و رکوردی که شکسته نشد، بورس‌های آسیایی در بالاترین سطح چهار ماه گذشته، افت نسبی قیمت سکه در بازار تهران، طلای جهانی دوباره رکورد زد و افزایش ذخایر نفت خام آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 24 June 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل قله یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را فتح کرد، روحانی: بورس را محکم نگه می‌داریم، پایان عرضه اولیه «وپویا» و رکوردی که شکسته نشد، بورس‌های آسیایی در بالاترین سطح چهار ماه گذشته، افت نسبی قیمت سکه در بازار تهران، طلای جهانی دوباره رکورد زد و افزایش ذخایر نفت خام آمریکا را در بر دارد.

شاخص کل قله یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را فتح کرد

امروز شاخص کل با ۲۸۲۶۸ واحد صعود معادل ۲.۰۳ درصد به یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۷۴۹۳ واحد افزایش معادل ۲.۰۳ درصد به ۳۷۶ هزار و ۱۶۴ واحد، شاخص کل هم وزن با ۱۵۱۷ واحد رشد معادل ۰.۳۵ درصد به ۴۳۱ هزار و ۸۵۸ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۰۰۱ واحد افزایش معادل ۰.۳۵ درصد به ۲۸۴ هزار و ۹۴۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۹۸۹۱ واحد افزایش معادل ۱.۶۱ درصد به یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۸۲۸ واحد، شاخص بازار اول با ۲۰۷۸۱ واحد افزایش معادل ۱.۹۹ درصد به یک میلیون و ۶۶ هزار ۹۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۶۷۴۶ واحد صعود معادل ۲.۱۱ درصد به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۲۹۵ واحد رسید.

روحانی: بورس را محکم نگه می‌داریم

دکتر روحانی رییس‌جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه ما باید بورس را محکم و مستحکم نگه داریم، اظهار داشت: امروز بزرگترین مسئولیت وزارت اقتصاد در کنار سایر مسئولیت‌های مهمی که دارد، مساله بورس، تقویت و حفاظت و نگهداری بورس است. سهام باید عرضه شود و همه دستگاه‌ها باید سهام جدید را در بورس عرضه کنند. امروز شرایط خوبی است که هم مردم استفاده کنند و هم دولت از بنگاه‌داری فاصله بگیرد.

پایان عرضه اولیه «وپویا» و رکوردی که شکسته نشد!

ثبت سفارش برای خرید سهام وپویا در عرضه اولیه از ساعت ۷ صبح امروز تا ساعت ۱۱ اعلام شده بود که این زمان تا ساعت ۱۲:۳۰ تمدید شد و در پایان عرضه اولیه ۱۴ درصد از سهام "وپویا" در فرابورس، به هر کد معاملاتی (نفر) حداکثر ۲۲۹ سهم در قیمت ۴۱۰۰ ریال (سقف قیمت) تخصیص یافت. به عبارت بهتر هر کد معاملاتی برای خرید سهام عرضه اولیه وپویا حدود ۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه کرد. در این عرضه اولیه تعداد ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۵۵ کد معاملاتی ثبت سفارش کردند که از بین آن‌ها، ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۱۰ کد معاملاتی (نفر) در این عرضه خریدار بودند. بدین ترتیب و با این میزان مشارکت، وپویا نتوانست رکورد مشارکت در عرضه اولیه‌ها را جابجا کند و این رکورد در اختیار نماد عرضه اولیه شده آریا همچنان باقی ماند. در عرضه اولیه آریا که در هفتم خرداد ماه سال جاری انجام شد، ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۲ نفر مشارکت داشتند.

بورس‌های آسیایی در بالاترین سطح چهار ماه گذشته

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی سبزپوش بودند و رکورد بالاترین ارزش در چهار ماه گذشته را به ثبت رساندند. دلیل رشد امروز بورس‌های آسیایی خوش‌بینی بازار نسبت به بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در جهان است. البته افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جهان نتوانسته از رشد امروز بورس‌های آسیایی جلوگیری کند؛ بنابراین، شاخص MSCI گسترده‌ترین شاخص بورس‌های آسیا-اقیانوسیه خارج از ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح از اوایل ماه مارس، که شیوع کرونا بازار‌ها را دستخوش نزول کرد، رسید.

بورس کره جنوبی هم ۱.۶ درصد مثبت شد و افزایش ارزش ین ژاپن هم باعث شد تا بورس این کشور نوسان خاصی را تجربه نکند. در وال استریت هم شب گذشته شاخص داوجونز ۰.۵ درصد بالا رفت و S&P۵۰۰ معادل ۰.۴ درصد شد. نزدک هم در آمریکا ۰.۷ درصد رشد کرد. البته اخبار مربوط به کرونا اصلا به مزاج بازار‌ها خوش نبود، چون در ایالت‌های مختلف آمریکا شاهد رشد بالای تعداد مبتلایان بودیم و در آمریکای لاتین نیز تعداد قربانیان ابتلا به کرونا از مرز صد هزار نفر گذشته است.

از طرف دیگر روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که اتحادیه اروپا ممکن است ورود اتباع آمریکایی را به خاطر شیوع گسترده کرونا در این کشور ممنوع کند که این خبر هم اصلا برای بازار‌های بورس به خصوص در آمریکا خوش نیست. فرض بازار این است که با توجه به مقاومت بسیار بالا در برابر تعطیل کردن دوباره فعالیت‌های اقتصادی، بعید است دوباره شاهد این اتفاق باشیم؛ بنابراین، تاثیر تداوم شیوع کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی خیلی جدی نخواهد بود.

پشت پرده کاهش قیمت دلار در بازار امروز

بازار ارز از روز گذشته با حجم سنگینی از عرضه دلار در بازار و صرافی‌های بانکی روبرو شده بود و در معاملات پشت خطی، کاهش قیمت در بازار مشاهده می‌شد. اما امروز روند عرضه دلار تقویت شد. به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار تابناک اقتصادی، امروز ۱۱۳ میلیون دلار آمریکا توسط بازارساز به بازار عرضه شد که ابتدا این دلار‌ها به نرخ ۱۹۵۹۵ به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شد که با کاهش نرخ دلار در بازار آزاد و بازگشت به کانال ۱۹ هزار تومانی، نرخ دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور نیز به رقم ۱۹۳۰۰ رسید. همچنین مشاهدات خبرنگار تابناک اقتصادی از بازار ارز در سبزه میدان تهران، نشان از افزایش عرضه در بازار داشت؛ حجم سنگینی از دلار که بدون مشتری واقعی روبرو شده بود و سفته بازان و نوسان گیران را نیز متعجب کرده بود. روندی که در مجموع تا به این لحظه منجر به ریزش حدود ۷۰۰ تومانی دلار آزاد به سطح ۱۹۴۶۰ تومان دارد. در حال حاضر دلار فردایی در معاملات حاشیه بازار، با کاهش قیمت همراه شده است. مهم‌ترین عامل در کاهش نرخ ارز به ویژه دلار، به افزایش عرضه در برابر کاهش تقاضای واقعی بازمی گردد.

افت نسبی قیمت سکه در بازار تهران

بازار طلا و سکه متاثر از نرخ ارز در بازار امروز بود و با کاهش قیمت دلار، شاهد افت نسبی قیمت انواع طلا و سکه بود. به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با کاهش نرخ نسبت به روز قبل، به رقم ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

طلای جهانی دوباره رکورد زد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقاضا برای دارایی امن در پی تشدید نگرانی‌ها نسبت به شیوع موارد ابتلا به ویروس کرونا به بالاترین حد در بیش از هشت سال اخیر صعود کرد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۶۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. این فلز در اوایل معاملات آسیایی تا مرز ۱۷۷۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۲ بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷۸۵ دلار و ۵۰ سنت ایستاد. به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، نگرانی‌ها نسبت به موج دوم ابتلا به ویروس کرونا به خصوص در آمریکا و آمریکای لاتین باعث تشدید نگرانی‌ها نسبت به ضعف پایدار احیای اقتصادی شده و این موضوع یقینا از دارایی‌های امن نظیر طلا حمایت کرده است. همچنین اقدامات محرک مالی بانک‌های مرکزی از طریق برنامه‌های خرید اوراق قرضه و تسهیل سیاست پولی از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

روند صعودی نفت معکوس شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در واکنش به رشد بیش از حد ذخایر نفت آمریکا به روند نزولی روز گذشته ادامه داد و کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت ۲۹ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۲ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۰ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید.

ذخایر نفت خام آمریکا افزایش یافت

آمار گروه صنعتی امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا افزایش یافت، اما ذخایر بنزین و فرآورده‌های نفتی در هفته‌های اخیر کاهش یافت. ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۱۹ ژوئن ۱.۷ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۵۵ میلیون بشکه رسید. این درحالی است که تحلیلگران انتظار افزایش ۲۹۹ هزار بشکه‌ای را داشتند. بر اساس آمار API، ذخایر نفت خام آمریکا در کوشینگ، اوکلاهما، قطب ارسال آمریکا ۳۲۵ هزار بشکه کاهش یافته است. این موسسه اعلام کرد میزان پالایش نفت خام نیز ۹۳ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. در عین حال، ذخایر بنزین ۳.۹ میلیون بشکه کاهش یافت درحالی‌که انتظار می‌رفت این ذخایر ۱.۳ میلیون بشکه کم شود. ذخایر سوخت تقطیری که شامل گازوئیل و نفت کوره است ۲.۶ میلیون بشکه کاهش یافت. درحالی‌که انتظار می‌رفت ۶۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد. بر اساس این آمار، واردات نفت خام آمریکا، هفته گذشته ۹۷ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

موافقت ستاد تنظیم بازار با گران‌تر شدن شیر و محصولات لبنی

جلسه امروز کارگروه ستاد تنظیم بازار برگزار شد. محمدرضا کلامی در مورد قیمت مصوب قیمت مرغ گفت: در این جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ به ازای هر کیلو ۱۵ هزار تومان مصوب شد و به ستاد‌های تنظیم بازار استان‌ها این مجوز داده شد که این محصول را تا ۵ درصد بیشتر و یا کمتر از این نرخ قیمت گذاری کنند. معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در این جلسه قیمت شیر خام به ازای هرکیلو دو هزار و ۹۰۰ تومان تعیین و اجازه داده شد بنابر شرایط این محصول هفت درصد بالاتر یا پایین‌تر از این نرخ به فروش برسد. وی افزود: همچنین متاثر از افزایش قیمت شیرخام، مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی مشمول نرخ گذاری از متوسط ۲۲ درصد تا سقف ۲۸ درصد صادر شد. کلامی اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار تاکید شد که نرخ تمام اجناس روی آن درج شود و نهاد‌های نظارتی بر اینکه افزایش قیمت‌ها بیش از نرخ مصوب نباشد نظارت مستمر داشته باشند ضمن اینکه از مردم می‌خواهیم هر گونه افزایش قیمت نا متعارف را به سازمان حمایت اطلاع رسانی کنند تا پیگیری شود.

میانگین قیمت مسکن در تهران به چند میلیون تومان رسید؟

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارش وضعیت بازار مسکن تهران در خرداد ماه امسال را اعلام کرد؛ بنابراین، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شد و در این ماه ۱۱ هزار و ۴۶ فقره مبایعه نامه به ثبت رسیده است. همچنین گران‌ترین منطقه تهران منطقه یک با میانگین ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان بود و پس از آن منطقه سه با متوسط هر متر ۳۳ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۹۰۰ تومان و در رتبه سوم منطقه دو با متوسط متری ۲۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گرفته است. بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ تهران با هزار و ۵۷۰ فقره رخ داده و مناطق دو با ۸۹۳ فقره و منطقه ۴ با ۸۷۴ فقره معامله قرار دارند.

ارزان‌ترین منطقه تهران نیز منطقه ۱۸ با متری ۸ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۸۰۰ تومان است و منطقه ۲۰ با میانگین هر متر ۹ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۶۰۰ تومان و منطقه ۱۷ با متوسط هر متر ۹ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۰۰ تومان به ترتیب ارزان‌ترین مناطق تهران بودند. کمترین تعداد معاملات نیز در منطقه ۱۹ با ۶۹ فقره معامله و پس از آن منطقه ۱۶ با ۱۲۰ فقره و منطقه ۲۰ با ۱۳۴ فقره معامله قرار دارند. بر اساس این گزارش متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در خرداد امسال نسبت به ماه قبل (اردیبهشت ۹۸) ۱۲.۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته (خرداد ۹۸) ۴۲.۱ درصد رشد داشته است. تعداد معاملات نیز در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت سال جاری منفی ۴.۵ درصد کاهش داشته، ولی نسبت به خرداد سال گذشته ۸۰.۳ درصد رشد داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
موافقم. روند بازار امروز عجیب بود. صبح دلار تا ۲۰۳۰۰ تومان رسیده بود، ولی از ساعت ۳ بعد ازظهر، نرخ رسید به ۱۹۵۰۰
عرضه سنگین بود
آخه شیر و لبنیات که هر دو ماه داره گرون میشه!! با گرونی چیش موافقت کردین؟!!!! همین اول سال که شیر و ماست کلا گرون شده بود!!! باز دوباره؟!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
موافقت ستاد تنظیم بازار با گران‌تر شدن شیر و محصولات لبنی
با گران کردن شیر به همان نسبت درصی که گران شده از مصرف کننده کسر میشود
کجا دنیا یگ لیتر شیر 7000 تومن است .اگر این دولت بفکر آینده مملکت باشد که نیست نباید بگذارد شیر گران شود در آینده نزدیک بیماری هایی که از کمبود شیر است بخوبی نمایان میشود
دولت که دلش نمیسوزد از زمان گران شدن شیر مصرف آن روز به روز کم شده
در بازار روز منطقه 2 تهران منطقه ای که تقریبا افراد متوسط جامعه زتدگی میکنند قبلا حد اقل 5 شرکت شیر در این بازار شیر تخلیه میکرد و تنوع انواع شیر بطور روزانه بوند در خال حاضر هر روز فقط یک شرکت بار تحویل میدهدو در صورت نیاز بع برندی خاص میبایست از شیرهای روز گذشته و یا دو روز گذشته استفاده کنی البته اگر شانس داشته باشی همان برند را همان روز آورده باشند
پیش گیری بهتر از درمان است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
تولید کننده گران نکرده بود برادر از ما تا حالا دو ودویست میخریدند
این تزریق چند میلیون دلار بانک مرکزی به بازار حکایت همان فرستادن چند نفتکش بنزین مجانی به ونزویلا است. اگر مشکل ونزیولا با چند نفتکش بنزین حل بشود مشکل اقتصاد ایران و قیمتها هم با چند پارت پخش اسکناس دلار ذخایر ملت ایران حل می شود. هرگز سوال نمی شود که مادورو چه بر سر اقتصاد ثروتمند ترین کشور امریکای لاتین و قدیمترین صنعت نفت دنیا اورده که حتی از فراهم اوردن بنزین خودش عاجز است. همانطور که هرگز از مدیران بانک مرکزی و دولتها در ایران سوال نمی شود که در تاریخ علم اقتصاد و کشورها سابقه ندارد کشور و اقتصادی برای سی سال( ده سال اول را به خاطر جنگ ندید می گیریم) نرخ تورم مداوم دو رقمی و کاهش شدید هر ساله ارزش پول داشته باشد. تا جواب این سوالها داده نشود هیچ تغییر مثبتی در اقتصاد ایران یا ونزویلا بوجود نخواهد امد.
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
یکی از علل عقب ماندگی کشورهایی که اسم بردید این بود که به آمریکا(کشوری که توش زندگی میکنید)نگفتن بله چشم قربان. دنیا دنیای سرمایه داری هست . هرکسی با کدخدا بود بود نبود بیچاره میشه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
پای آمریکا وسطه دیگه هم در مورد ایران هم در مورد ونزوئلا.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
دوستان شاید ندانند ولی دو سال است که ونزویلا تحت تحریم سنگین قرار گرفته ولی بحران مالی و اقتصادی و صنعت ونزویلا از 2008 شروع شد ولی با ارزان شدن قیمت نفت در 2014 تشدید شد. پس تحریم نقشی در وضع فلاکت بار سه سال پیش ونزویلا ندارد.جتی اکر تحریم ترامپ هم نبود اقتصاد ونزویلا از هم پاشیده بود
توصیه مهم به خریداران بورس

همیشه تیرماه زمان خطر برای خرید سهامه
همین سهام را در شهریور بخرید . افت قیمت را بزودی خواهید دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
چرا شهریور چرا مرداد نه اصلا چرا مهر نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
اگر بورس جهشی تر عمل میکرد شاهد گرانی ارز 20تو مانی و غیره نبودیم قابل توجه بیسوادان اقتصادی که به بورس اعتقاد ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
این درست است باید از بورس حمایت حداکثری شود چون این حجم نقدینگی اگر وارد بازار های مجاور میشد ببینیم چه بلایی سر گرانی ها و تورم سر مردم می اورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
خیر بورس راهی جز چهشی تر شدن ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
کسانی که از بورس انتقاد دارن ایا میدانن این حجم نقدینگی کجا باید مهار شود البته همیشه بیسواد های اقتصاد بدون راه حل انتقاد میکنن جز حباب چیزی برای گفتن ندارن ایا حباب که وجود ندارد با فرض ان بهتر از حباب و گرانی در بقیه اقلام جامعه که نیاز مردم استو قشر ضعیف است بهتر نیست ؟ تازه با بالارفتن بورس قشر ضعیف تقویت میشود چون سرمایه های اندک انها رشد پیدا میکند و بازار های مصرفی مرد را کاهش میدهدباید حمایت حداکثری تری از بورس بعمل اید وبس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
بورسی که هرکاری دوست دارند باهاش انجام میدن فقط اسم بورس براش مونده1606
با سلام و درود،
مردم فقیر، مردم بدی خواهند شد!
این یک قانون است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
فقر اون قدر هم که می گی قدرت نداره، مگه این که قدرت ایمان کسی اونقدر کم باشه که کمتر از همین قدرت ضربه زدن فقر بشه.
دست مسوولین درد نکنه که فقط دغدغه شون مردم ایران است !
چه کاهش چشمگیری بود . خجالت چیز خوبیه بخدا.
همچنین میگی حجم عظیمی دلار وارد بازار شد گویا ۲ تریلیون دلار وارد بازار شده ۱۰۰ میلیون دلار قیمت یک مربی فوتبال است
خدایا انصافا ما چه گناهی کردیم ایرانی شدیم هر روز هرروز داره قیمتا می‌ره بالا هر کی هرقیمتی دلش میخواد رو محصولش می‌ذاره بدون این که کسی کاریش داشته باشه یعنی قشنگ مملکت ول شده به امون خدا
بسه دیگه ناموسا این چه وضع مملکت داریه آخه
موافقت ستاد تنظیم بازار با گران تر شدن شیر و محصولات لبنی.............
با کاهش چشمگیر قیمت دلار نور امید در قلب جوانان درخشید خدا رو شکر دلار به قیمت ۱۲۰۰ تومان برگشت
در خصوص وپویا به علت مشکلات سمت سامانه معاملات به من سهام نرسید
ستادتنظیم گرانی است نه تنظیم بازار پس مردم بیچاره حق دارند که عامل گرانی وبدبختی را دولتمردان می دانند
گرانی لبنیات با ذکر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از سوی مجلس همخوانی ندارد لطفآ مجلس واکنش نشان دهد.9
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
برادر الان قیمت تمام شده شیر برای دامدار 3500 تومانه نهاده ها ساعتی بالا میره هنوزم خیلی برای دامدار ضرر داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
در ارتباط با قیمت تمام شده در مورد همه تولیدات مشکل داریم بنزین ، برق ، ماشین ، مرغ و غیره که عامل ان سومدیریت است و مردم باید بهای ان را بپردازند
این را هر کس می داند که ایران درامد ارزی ندارد و همچنین با کمبود هزینه بر خورده است و می خواهد این کسری را از داخل پر کند ، با کمی طلا یا دلار به جامعه تزریق کردند وضع درست نمی شود دولت مردان هم جز حرف هیچی ازشون بر نمی اید،پس مردم جز شعار هیچی دیگر نخواهند شنید
اون سری پشت پرده بازار ارز جمشید بسم اله بود احتمالا این دفعه پرویز الحمدالله باشه
الان باید خوشحال باشیم که دلار شده ۱۹۴۵۰ ؟؟؟؟؟؟
اقای روحانی شما انتخاب شدید که کشور را نگه دارید نه بورس را ، به این کارها نگه داشتن بورس نمیگویند
خداي شكر كه قيمت طلا و دلار به اين حد افت كرد و ديگر همه ملت قدرت خريد ان را دارند.
پایان بورس نورچشمی نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
امان از دلالان سایر بازار ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
متاسفانه زمان ریزش های سنگین در بورس نزدیک هست و اون بنده خداهایی که به دلیل سود بیشتر تمام سرمایه های خود رو روانه بورس کردن، به زودی ضربه می خورن. بر اساس اطلاعات و سابقه بورس ایران، احتمال زیاد ریزش های سنگین بورس از شهریور شروع بشه. البته این صرفا نظر این حقیر هست و شاید برعکس بشه و باز هم شاهد افزایش شاخص باشیم. اما از اون عزیزانی که در بازار بورس خرده فروشی می کنن، خواهش می کنم مراقب سرمایه های خود باشن.
5هزارتومان میبرن بالا، 100 تا تک تومان میارن پایین بعد وانمود می کنند فتح الفتوح کردن.....
موافقت ستاد تنظیم بازار با گران تر شدن شیر و محصولات لبنی
چه موافقت بکنید چه نکنید خود حضرات به صورت مقطعی گران میکنند کما فی السابق احتایج به موافقت ستاد هم ندارد ...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
شیر از سه سال پیش تا امروز برای من دامدار یک ریال گران نشده در حالی که نهاده ها ساعتی بالا میره دلال و کارخانه های لبنی بالا میبرن دامدار چه گناهی داره بعدشم 500 روی هر کیلو شیر خورده فردا مغازه داره کمش دوهزار روش میکشه کی به کیه
بودس دروغین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
اقا جان قیمت همه چیز چند برابر شده و هر روزم داره بیشتر میشه بعد شما میخوای قیمت ماشین الات زمین ساختمان و مواد اولیه یک شرکت چند برابر نشه بعدشم ارزش اسمی سهمش بالا نره .التماس تفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
قیمت دلار ۵ برابر شده ولی بورس نورچشمی ۱۴ برابر رشدکرده واین اصلا منطقی نیست ومطمین باشید بزودی سقوط ۶۰-۷۰ درصدی اتفاق خواهدافتاد
در ارتباط با بورس دولت نه راه پیش دارد و نه راه پس
خودش را گرفتار کرده
گرونی کمر مردمو شکسته بی عدالتی ..حالا خروار خروار جنس بفرستید ونزوئلا. ...و بقیه کشورهای دوست
نه اون ریزش دلار منطقی است نه اون افزایش بورس
جدا من نمیدونم این ستاد تنظیم بازار در این جامعه زندگی می کنند یا نه و یا خرید منزلشون کجا انجام میشه ، مرغ امروز کیلویی بیست هزار تومان بود 15 هزار فقط روی کاغذه ، آقایون لطفا سرتون رو از زیر برف بیارید بیرون
از گوشت خوردن كه محروم هستيم از لبنات هم محروم كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
بله همه باید صادر شوند
مردمه دیگه توان خرید هیچی را ندارن خونه و ماشین که هیچ فکر کنم روزی بیاد توان خرید شیر و ماستم نداشته باشن
چرا پشت پرده بالا رفتن مسکن ودلار را نمیگین پشت پرده پایین اومدن؟ شما هم یه چیزیتون میشه از بالا رفتن سود میبرین؟
چرا حقوق یکبار در سال بالا می ره ولی شیر و لبنیات و ویزیت پزشکان ساله ده بار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
تمام فشار روی مردم کم درامد و حداقل دستمزد است
... لطفا سرگرم باشید .
درود بر مردم فهیم که عمدتا صحیح تحلیل میکنند. البته بعضی‌ها هم در خواب خوش توهمی هستند. چون در بورس سرمایه گذاری کرده اند و به ناچار تشویق سرمایه گذاری در بورس میکنند.
دولت= زمین+ علوفه+ گاو+شیر +واسطه+تحویل کارخانه +شیر(بدون کره-خامه -افزودنی ها) + تحویل مغازه+ خریدار (مصرف کننده )!
حالا اگه دولت این چرخه را کنترل نکنه و یکی زیر آبی بره میشه شیر توی شیر تا بخوای جمع کنی همه به فنا میریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
توروخدا نخود گرون نکنید که تنها شادی دورهمی ما همینه
خدا وکیلی این قیمتی هست برای خرید شیر از دام دار تایین کردن. 2900 خداوکیلی پول هست... اونوقت خوراک که به دام دار میدن 3600 بخدا باید شیر رو از دام دار 4000 هزار بخرن... بخدا ما دام داران بد بخت شدیم این چه وضعیتی هستش.. اون وقت ماشین پراید یا هرچیز دیگر قیمتش از 2 سال پیش تا الان چند برابر شد شیر از دوسال پیش تا الان 1400 تومان افزایش قیمت داشته.. خدایا خودت کمک کن بیچاره. شدیم
علت رکورد نزدن عرضه اولیه وپویا از دست رس خارج شدن سایت کارگزاری آگاه بود که مشتری هاش عرضه رو از دست دادن. مثل خود من
به روزهای مناظره تبلیغات ریاست جمهوری که آقای روحانی آقای احمدی نژاد را مسخره می کرد و می گفت شب می خوابی فردا می بینی ارز قیمتش افزایش داشته. حالا جناب آقای روحانی برای این بی حساب و کتابی و نابسامانی اقتصادی و افزایش لحظه ای کالاها و دلار چه حرفی دارد؟
با تشکر از اطلاعات خوبتون ،فقط بنده یه سوال دارم ،
مگه واحد پول کشور ریال نیست ؟ چرا شما از تومان استفاده میکنید تو گزارشاتتون ،و چرا نمینویسید که ۱۹۶۹۵۰ریال برابر ۱$شده است؟ انصاف زا به خرج دهید و بگذارید هر آنچه هست نمایش داده سود
آخه اسم این کاهشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل