پایان عرضه اولیه «وپویا» و رکوردی که شکسته نشد!

ششمین عرضه اولیه سال 1399 امروز انجام شد و در آن 14 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری پویا با نماد وپویا برای اولین بار در فرابورس عرضه شد. در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر 229 سهم به قیمت 4100 ریال تعلق گرفت.
کد خبر: ۹۸۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 24 June 2020

سرانجام عرضه اولیه وپویا امروز به پایان رسید تا این نماد به عنوان ششمین نماد عرضه اولیه سال 99 و اولین عرضه اولیه تابستان لقب بگیرد.

به گزارش بورس تابناک، تا به امروز سهام 5 نماد در سال 1399 برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شده بود که این 5 نماد عبارت بودند از: صبا، شستا، غگیلا، پیزد و آریا. دو نماد صبا و شستا در فروردین ماه سال جاری، دو نماد غگیلا و پیزد در اردیبهشت ماه و آریا نیز در خرداد ماه عرضه اولیه شده بودند.

The Basics of an Initial Public Offer (IPO) - Fairmont Equities

امروز و در آخرین روز معاملاتی اولین هفته تابستان، ششمین عرضه اولیه 99 به نام وپویا به ثبت رسید. شرکت سرمایه گذاری پویا با نماد وپویا دومین شرکت سرمایه گذاری بود که سهام آن در سال جاری عرضه می شد.

ثبت سفارش برای خرید سهام وپویا در عرضه اولیه از ساعت 7 صبح امروز تا ساعت 11 اعلام شده بود که این زمان تا ساعت 12:30 تمدید شد.

در نهایت و در پایان عرضه اولیه 14 درصد از سهام "وپویا" در فرابورس، به هر کد معاملاتی (نفر) حداکثر 229 سهم در قیمت 4100 ریال (سقف قیمت) تخصیص یافت. به عبارت بهتر هر کد معاملاتی برای خرید سهام عرضه اولیه وپویا حدود 93 هزار و 500 تومان هزینه کرد.

در این عرضه اولیه تعداد 2 میلیون و 579 هزار و  755 کد معاملاتی ثبت سفارش کردند که از بین آنها تعداد  2 میلیون و 547 هزار و 310 کد معاملاتی (نفر) در این عرضه خریدار بودند.

بدین ترتیب و با این میزان مشارکت، وپویا نتوانست رکورد مشارکت در عرضه اولیه ها را جابجا کند و این رکورد در اختیار نماد عرضه اولیه شده آریا همچنان باقی ماند. در عرضه اولیه آریا که در 7 خرداد ماه سال جاری انجام شد، 3 میلیون و 350 هزار و 42 نفر مشارکت داشتند.

اما دلیل عدم موفقیت وپویا در رکوردشکنی در مشارکت چه بود؟

امروز کاربران کارگزاری آگاه متاسفانه به دلیل اختلالاتی که در نرم افزارهای معاملاتی این کارگزاری ایجاد شده بود، نتوانستند در معاملات امروز شرکت کنند و برخی ها همین عامل را در پایین بودن مشارکت در عرضه اولیه وپویا دخیل می دانند. البته  محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه طی مصاحبه ای اعلام کرد: با همکاری سازمان بورس، فرابورس و مدیریت فناوری بورس تهران و... قرار شد به همه مشتریان قدیم کارگزاری و افرادی که اقدام به ارسال سفارش کرده اند و حتی تازه واردین، عرضه اولیه امروز تخصیص داده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ماهم که توی مفید بودیم برامون خرید نکرد
کارگزاری مفید فقط اسم و رسم دارد سیستم بسیار ضعیف برای خرید و فروش و واریز وجه و همینطور خرید عرضه اولیه که پولا کم کرد ولی نخرید
کارگزاری اگاه فوق ضعیف و بسیار عملکرد بدی داشته.من بعنوان عضو این مجموعه،دنبال تغییر کارگزاری خودم هستم.با قطع شدن سیستم خسارتی به من زدند و حالا هم با هیچی میخوان جبران کنند.
مفید هم برای ما نخرید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی