بازدید 76541
پیمانه اقتصادی

کاهش قیمت دلار آغاز شد؛ بازگشت به کانال پایین تر/ رئیس اتاق ایران: رشد دلالی، نفس تولید را گرفته است/ نوبخت: همه کشور‌ها برای فروش نفت مشکل دارند/ همتی: بازار ارز را متعادل می‌کنیم/ ۵۵ میلیون دلار وارد بازار شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه روند صعودی بورس تهران، قالیباف: باید به بازار بورس عمق ببخشیم، موافقت سازمان حمایت با افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر خودرو، سکه به قله ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، رشد قیمت جهانی طلا مهار شد، تنش‌های آمریکا و چین قیمت نفت را افزایش داد و سختگیری فرانسه در آلایندگی خودرو‌ها را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 23 June 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه روند صعودی بورس تهران، قالیباف: باید به بازار بورس عمق ببخشیم، موافقت سازمان حمایت با افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر خودرو، سکه به قله ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، رشد قیمت جهانی طلا مهار شد، تنش‌های آمریکا و چین قیمت نفت را افزایش داد و سختگیری فرانسه در آلایندگی خودرو‌ها را در بر دارد.

ادامه روند صعودی بورس تهران

امروز شاخص کل با 49948 واحد صعود معادل 3.72 درصد به یک میلیون و 391 هزار و 810 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 13240 واحد افزایش معادل 3.72 درصد به 368 هزار و 928 واحد، شاخص کل هم وزن با 11422 واحد رشد معادل 2.72 درصد به ۴31 هزار و 429 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 7537 واحد افزایش معادل 2.72 درصد به ۲84 هزار و 675 واحد، شاخص آزاد شناور با 64921 واحد افزایش معادل 3.61 درصد به یک میلیون و 864 هزار و 393 واحد، شاخص بازار اول با 37926 واحد افزایش معادل 3.76 درصد به یک میلیون و 46 هزار 733 واحد و شاخص بازار دوم با 95252 واحد صعود معادل 3.66 درصد به ۲ میلیون و 696 هزار و 642 واحد رسید.

قالیباف: باید به بازار بورس عمق ببخشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتما در حوزه بازار بورس همه دولت مردان توجه داشته باشند و همکاران هم در کمیسیون اقتصادی تلاش خواهند کرد، به بازار بورس عمق دهند. در بازار بورس باید هم عمق بخشی باشد، هم بین تقاضا و عرضه اولویت با عرضه باشد و بازار بورس در حقیقت بتواند در بخش مربوط به تولید، نقدینگی را جذب کند و به سمت نقدینگی به سمت تولید حرکت کند. دکتر قالیباف در ادامه تاکید کرد: بورس باید در حقیقت کمک تامین مالی تولید باشد. ان شالله که اشتغال و تولید و کنترل تورم را داشته باشیم، اهم از افزایش تولید و صادرات می توانیم تراز عرضه خودمان را در کشور مثبت و قویتر کنیم.

رئیس اتاق ایران: رشد دلالی و سفته‌بازی، نفس تولید را گرفته است

غلامحسین شافعی گفت: رهبر فرزانه انقلاب هفت سال است که در پیام نوروزی خود بر تقویت تولید تاکید می‌کند. لازمه اجرای فرمایشات ایشان  آن است که تولید، جذاب تر از سایر فعالیت های اقتصادی باشد. متاسفانه در سال ۹۷ نسبت به ۹۶، از نظر نرخ تشکیل سرمایه در ماشین آلات، شاهد ۷ درصد تنزل بودیم. آمارهای اخیر نیز منتشر نشده است. رشد واسطه گری، دلالی و سفته‌بازی، نفس تولید را گرفته است.

موافقت سازمان حمایت با افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر خودرو

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر خودرو موافقت کرد.

در متن نامه معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت به مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده تایر آمده است: با عنایت به تصمیمات نود و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار موضوع ابلاغیه شماره ۸۰۰۱۱ / ۶۰ مورخ ۹۹.۰۳.۳۱ مبنی بر موافقت با افزایش قیمت ۳۰ درصدی انواع تایر تولیدی و عطف به نامه شماره ۵۵۵۲ / ۹۹ مورخ ۹۹.۰۳.۳۱ انجمن صنفی صنعت تایر و نامه شماره ۳۶۵۵ / م مورخ ۹۹.۴.۲ منضم به فهرست قیمت تایرهای تولیدی، بدینوسیله اعمال نرخ‌نامه رسمی آن شرکت (پیوست) با رعایت نکات مهم مندرج در نامه شماره ۱۹۳۶۲ / ۹۸ / ۳۷۰ مورخ ۹۸.۴.۲ از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد. لازم به ذکر است اهتمام ویژه به اجرای سایر تصمیمات دستور دوم مصوبه فوق‌الذکر از جمله ثبت اطلاعات توزیع انواع تایر در سامانه جامع تجارت مورد تأکید است.

جدیدترین قیمت دلار در بازار امروز؛ کاهش قیمت آغاز شد

در معاملات امروز (سه شنبه سوم تیرماه 99) بازار ارز، شاهد رشد نرخ در صرافی های بانکی و بازار آزاد هستیم. در این میان دو رکورد جدید در تاریخ ارزی کشور نیز به ثبت رسید؛ نخست ورود نرخ دلار صرافی های بانکی به کانال 19 هزار تومان و دوم قیمت گذاری دلار آزاد در کانال 20 هزار تومانی است. بر اساس جدیدترین نرخ های اعلام شده در صرافی های بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های به نرخ 19495 از مردم خریداری می شود و به قیمت 19595 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 795 تومان گران تر شده است. یادآور می شود که نرخ دلار در ابتدای امروز با رشد 495 تومان نسبت به روز قبل، قیمت گذاری شده بود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، هم اکنون به نرخ 21959 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 21695 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز دوشنبه، 795 تومان رشد داشته است.

دقایقی قبل تسنیم خبر از عرضه ۵۵ میلیون دلاری طی روز جاری توسط بازارساز در بازار ارز داد هرچند فقط ۳ میلیون دلار از این میزان خریداری شده است. همچنین در حال حاضر قیمت دلار در بازار آزاد تهران به کانال 19 هزار تومانی بازگشته است. نرخی که ظهر امروز به رقم 20500 تومانی نیز رسیده بود و هم اکنون به قیمت 19750 تومان معامله می شود.

رئیس جمهور: شوک ایجاد شده در بازار ارز دلیل و ریشه بنیادی اقتصادی ندارد

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه نوسانات اخیر در بازار ارز و شوک ایجاد شده دلیل و ریشه بنیادی اقتصادی ندارد، افزود: برخی تحرکات و عملیات روانی در عرصه بین المللی علیه ایران و همچنین ایجاد یک نگرانی غیر واقعی در بین مردم از عوامل اصلی  آشفتگی و نوسانات اخیر در بازار ارز است. رئیس جمهور با بیان اینکه مسولان اقتصادی کشور بویژه  دست اندرکاران اصلی بازارهای مالی می بایست با قوت و جدیت اجرای سیاست ها و برنامه های تصویب شده برای کنترل و مدیریت این بازار را در دستور کار داشته باشند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا مانع از ایجاد بار روانی تاثیر افزایش قیمت ارز بر قیمت سایر اقلام و کالاها شویم و مراقبت کنیم که نوسانات کوتاه مدت و گذرای ارز کنترل شود. روحانی با بیان اینکه همه دستگاه های نظارتی و انتظامی در کنار بانک مرکزی و با همکاری موثر خود مانع از برخی فعالیت های سودجویانه از سوی سوداگران شوند، اظهار داشت: مطمئن ترین راه برای آرامش بازار ایفای تعهد صادرکنندگان برای برگشت ارز به چرخه اقتصاد و مدیریت بانک مرکزی در فضای آرام و باثبات بازارها است. روحانی همچنین گزارش های واصله مبنی بر باز شدن مرزها و بازگشت وضعیت صادرات و واردات به شرایط قبل از شیوع کرونا را در آرامش بازار مالی و ارز موثر خواند و افزود: افزایش صادرات و تلاش های موفقیت آمیز برای بازگشت درآمدهای ارزی به کشور و همچنین  عرضه ارز حاصل از صادرات از سوی صادرکنندگان، وضعیت آرام تری را در بازار ارز به وجود خواهد آورد.

همتی: بازار ارز را متعادل می‌کنیم

عبدالناصر همتی در حاشیه نشست با کمیسیون اقتصادی مجلس درباره بازار ارز، اظهار داشت: امیدواریم با روحیه خوب اعضای کمیسیون اقتصادی، مسائل پولی و ارزی و بانکی را در آینده با قوت بیشتری پیگیری کنیم. وی با بیان اینکه در این جلسه، گزارشی از وضعیت بازار ارز به نمایندگان کمیسیون ارائه دادم، گفت: ضمن اینکه توضیحاتی درباره ورود و خروج ارز از کشور و نحوه تأمین مالی تجارت خارجی و نحوه مدیریت بازار ارز ارائه کردم.

تعداد بازدید : 4041

رئیس کل بانک مرکزی در تشریح چرایی نوسانات ارزی تصریح کرد: بعد از عید و بخاطر اتفاقات کرونا و محدودیت های مرزی و کاهش درآمدها، نقصان در عرضه نسبت به تقاضا رخ داد که موجب نوسانات کوتاه مدتی شد البته من مطمئن هستم این نوسانات مرتفع خواهد شد. همتی با تأکید براینکه بانک مرکزی بازار را مدیریت می کند، تصریح کرد: بانک مرکزی در بازار حضور دارد؛ این موضوعات در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز مطرح شد و انشالله با پشتیبانی این کمیسیون و اقداماتی که در بازار ارز انجام میدهیم، به شرایط فعلی فائق خواهیم شد. من مطمئن هستم علی رغم تشدید فشار حداکثری دشمنان و با توجه به اقداماتی که علیه جمهوری اسلامی انجام میدهند همانطور که در 2 سال قبل محکم و با اقتدار کشور و اقتصاد را اداره کردیم، در هفته ها و ماه های آینده نیز همین کار را خواهیم کرد؛ مردم مطمئن باشند تعادل برقرار خواهد شد ضمن اینکه برای رونق تولید نیز تمام امکانات پولی و ارزی را به کار می گیریم تا رفاه مردم را تأمین کنیم.

سکه به قله 8 میلیون و 500 هزار تومان رسید

در بازار امروز طلا و سکه تهران، با توجه به رشد نرخ ارز، شاهد رشد قیمت انواع طلا و سکه بودیم. به گونه ای که بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم 8 میلیون و 500 هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به رقم 8 میلیون و 150 هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز 4 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شد و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم 2 میلیون و 450 هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی نیز یک میلیون و 280 هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار 824 هزار تومان و هر مثقال طلا نیز سه میلیون و 570 هزار تومان به فروش رسید. 

رشد قیمت جهانی طلا مهار شد
 
قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر پیش بینی انتشار آمار مثبت بخش تولید منطقه یورو کاهش یافت اما نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا کاهش قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۵۰ دلار و ۷۵ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۶۳ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۱۳ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۷۶۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شد. به گفته استفن اینس، مدیر استراتژیست شرکت اکسی کورپ، بازار طلا در آستانه انتشار آمار شاخص مدیران خرید با سودگیری معامله گران روبرو شده است. آمار اقتصادی مثبت ممکن است اعتماد به روند بهبود اقتصادی را تقویت کنند.
 
تنش‌های آمریکا و چین قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در معاملات امروز، پس از یک جلسه بی‌ثبات ناشی از سردرگمی در مورد وضعیت تجارت آمریکا و چین، افزایش یافت. هر بشکه نفت برنت با 72 سنت افزایش 43.80 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 70 سنت افزایش 41.43 دلار معامله شد. روابط آمریکا و چین از زمان شیوع کرونا که در چین آغاز شد و به شدت به آمریکا خسارت زده است، به پایین‌ ترین سطح در سال‌های اخیر رسیده است. دونالد ترامپ و دولتش مرتبا، پکن را به شفاف نبودن در مورد شیوع این بیماری متهم می‌کنند. از دیگر عوامل تقویت قیمت نفت، انتشار آماری که نشان داد رکود بی سابقه منطقه یورو در این ماه کاهش یافته است زیرا فعالیت‌های اقتصادی در سراسر منطقه از سرگرفته شده است. بانک نوردیک در یادداشتی اعلام کرد: «با نگاه به تقویت بازارهای فیزیکی و بهبود تقاضا برای نفت در جهان، ما فکر می‌کنیم که قیمت نفت هنوز در مسیر افزایش قرار دارد.» به لحاظ عرضه، حفاران آمریکا، تعداد دکل‌های خود را کاهش دادند و با کمترین میزان فعالیت می‌کنند. تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته گذشته 10 دکل کاهش یافت و به 189 دکل فعال رسید که کمترین تعداد از ژوئن 2009 به شمار می رود. بانک آمریکا (BofA) نیز پیش‌بینی خود از قیمت نفت در امسال را افزایش داده است. این بانک انتظار دارد قیمت نفت برنت به طور متوسط به 43.70 دلار در هر بشکه برسد و که زاز برآورد قبلی این بانک برابر با 37 دلار در هر بشکه کمتر است.

نوبخت: همه کشور‌ها برای فروش نفت مشکل دارند

محمدباقر نوبخت درباره کسری بودجه دولت با توجه به عدم تحقق پیش‌بینی‌های نرخ ارز، میزان درآمد نفتی و مالیاتی اظهار داشت: عدم تحقق درآمدها هم در بخش فروش نفت و هم مالیات روشن است. در بخش نفت، به غیر از بحث تحریم‌ها، موضوع رکود ناشی از کرونا باعث شده که نرخ رشد اقتصادی جهان به شدت کاهش یابد و از این رو میزان تقاضای انرژی هم در دنیا کاهش یافته است. وی ادامه داد: کشورهای دیگر هم برای فروش نفت مشکل دارند از سوی دیگر قیمت جهانی نفت هم کم شده ‌است. اخذ مالیات هم سه ماه به تاخیر افتاده است.   

نوبخت با بیان اینکه عدم تحقق درآمدها وجود دارد، گفت:‌ مهم این است که بتوانیم در شرایط عدم درآمدها که تمام تلاش دشمن هم این است که ما را در این بخش زمین‌گیر کند، بتوانیم منابع جایگزین تعریف کنیم تا با این منابع  جدید بتوانیم کشور را اداره کنیم. ‌در حال حاضر شاهد آن هستیم که در همین شرایط  تمام طرح‌ها در حال انجام است و تمام پرداخت حقوق و دستمزدها انجام شده است. هر میزان از بودجه و درآمدها که تحقق پیدا نکند، دولت برای آن مقدار منابع جایگزین دارد. رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره علت تفاوت نرخ رشد اقتصادی بدون نفت اعلام شده از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی اظهار داشت: مبنای محاسباتی مرکز آمار و بانک مرکزی با هم متفاوت است. سهم و نقشی برخی از مولفه‌ها مانند نرخ رشد صنعت، معدن، خدمات در کل رشد اقتصادی دارد در این دو آمار یکسان نیست و البته چیزی هم که اعلام شده تفاوت زیادی از هم ندارند. تقریبا این دو آمار در کل فقط نیم واحد درصد از هم متفاوت هستند. علت تفاوت هم مبنای محاسباتی است کمااینکه نرخ تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی هم با هم متفاوت است. /ایلنا

سختگیری فرانسه در آلایندگی خودروها

دولت فرانسه به‌تازگی یک آژانس جدید را تاسیس کرده است که وظیفه تشخیص دقیق آلایندگی خودروها را دارد. این آژانس با نام کامل «سرویس نظارت بر بازار موتور و وسایل نقلیه» در راستای دستوراتحادیه اروپا مبنی بر نظارت دولت‌ها بر میزان آلایندگی خودروها تشکیل شده است. اتحادیه اروپا پس از رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی گروه خودروسازی فولکس‌واگن از کشورهای عضو خواست که نظارت بیشتری بر آلایندگی خودروها داشته باشند. فولکس‌واگن در جریان رسوایی «دیزل‌گیت» اعلام کرد که میزان واقعی آلایندگی محصولاتش را به کمک نرم‌افزارهای نصب شده روی خودروها پنهان کرده است. این آژانس برای تعیین جریمه‌های سنگین برای آن دسته از خودروسازانی که استانداردهای آلایندگی را زیر پا می‌گذارند، صلاحیت قانونی دارد. احکام قابل صدور از سوی آژانس مزبور شامل هشدارها تا پیگردهای قانونی و حتی جریمه‌هایی تا سطح ۳۰۰ هزار یورو برای تولید موتورهای غیراستاندارد و تا یک میلیون یورو برای خودروهای غیراستاندارد می‌شود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
همتی ازوقتی ریس بانک مرکزی شده میگه قیمت ارز رومتعادل میکنیم. محض اطلاع ایشون عرض کنم که جناب سیف هم درطول 5 سال ریاستش همین حرفو هرروز تکرار میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
رئیس بانک مرکزی تصمیم گیرنده نیست
اگر عرضه شده باشد منتظر سقوط 4 الی 5 هزار تومنی دلار باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
سقوط دلار مساوی است با سقوط بورس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
خخخخخ
دولت برای ادامه رشد بورس به افزایش دلار نیاز دارد
مردم مطمئن هستند که تعادل در نرخ ارز برقرار خواهد شد ولی روی چه قیمتی؟
((همتی با تأکید براینکه بانک مرکزی بازار را مدیریت می کند))
تردیدی نیست تمام اتفاقات بازار با مدیریت بانک مرکزی بوده
اینکه وقایع بازار دلیل اقتصادی ندارد درست است همانطور که رشد بورس دلیل اقتصادی ندارد ولی بخش بزرگی از نقدینگی باید دود شود و از بین برود که در حال انجام است
هزار هزار بالا ميرود صد تومن صد تومن پايين ميايد هورااااااااا
آقای روحانی از نظر جنابعالی وضعیت وخیم اقتصادی کشور در چند سال اخیر اصلاً نه مربوط به سیاستهای غلط دولت میشود و نه ریشه در اقتصاد معیوب دارد! ....
به به دلار ارزان شد.همتی متشکریم......تابناک رسما مردم را ساده فرض کردی
همتی: بازار ارز را متعادل می‌کنیم!!!!!!؟؟؟؟؟؟....یعنی از ما بهتران می گذارند؟
القای روانی دیگه جواب نمیده
متاسفانه دولت بازارو به حال خودش رها کرده
بله دلار عقب نشینی میکنه !!! تجربه شو داریم مردمو به مرگ میگیرین به تب راضی میکنین!!!!!
این آسمون ریسمون به هم بافتنها فایده ای ندارد باب مذاکره با دنیا را باز کنید قبل از آنکه خیلی دیر شود
آقای همتی به کدام مردم
کاهش قیمت دلار !!! ....؟؟؟؟؟؟؟
هر وقت قیمت دلار را به 14000 رساندی بیا و مصاحبه کن . اگر نه همش بخاطر عدم مدیریت شماست.
آقای نوبخت، گذشته از کرونا عوامل دیگری مانند چرخش مصرف خودروها از بنزین به انرژی الکتریکی و... باعث شروع کاهش مصرف نفت خام با شیب ملایم در بازارهای جهانی شده است. لذا باید به اقتصاد بدون نفت بیشتر توجه کرد.
... از 41سال گذشته گدام کالا کدام ارز کدام خودرو کدام خانه ارزان شده ؟حکایت شما مسئولین شده که که ملت را به تب میگیرید به مرگ راضی ؟جدا"متوجه نیستید دلار را از 12هزار 13هزار بردید روی 20هزار حالا 500تومان میارید پایین بعد تو بوق وکرنا میکنید که ارز ارزان شد وبازار را درست کردید واقعا که ....
دلار همتی:16تومن.دلار جهانگیری:4200تومن. دلار روحانی:منتظر حوادث سیاسی باشید.دلار مجلس:همش زیر سر آمریکاست..........
شوک ایجاد شده در بازار ارز دلیل بر این است که دولت میخواهد مقداری بیشتری برای رشد بورس جا باز کند حالا تا کی و با چه هزینه ای میخواهد به این بازی ادامه دهد مشخص نیست ولی مطمئنا زمان زیادی ندارد
بدا به حال ما وآیندگان ما
این که دلار ارزان می شود جوکه که شما مردم زیر این همه فشار هستیدکمی بخندید
دولت خودش دلالی می کنه و از دلالها حمایت و جای شکی نیست که با نوسانات و خرید و فروش ارز درآمد زایی می کنه تا کسری بودجه رو تامین کنه و در بورس هم شرکتهای دولتی رو با دهها برابر قیمت به مردم بدبخت واگذار می کنه و این است اقتصاد ما
دلار هفت تومانی را کردهاید بیست هزار تومان انوقت میگوئی دلار ارزان شده؟
این ها همه دست خودشونه. ارز دست کیه؟ گران می کنند کمی میفروشن باز چندرغاز میارنش پایین. واقعا چه بلایی سر مملکت دارن میارن.
کاز خزابتر از این است که با شایعه دلار رو پایین بیاورید.
بهمین خیال باشید.
برای کنترل نرخ دلار باید دستگاه های پرداخت آب را راه اندازی کرد مثل دستگاههای عابر بانک و سقف برداشت را بر اساس کد بازرگانی یا کد ملی تعیین نمود و در ادامه تمام صرافی‌ها را تغییر کاربری داده و تبدیل به شعبه‌ای بانکی نمود که کار ارزی انجام می دهند اگر واقعاً دولت میخواهد نرخ ارز کاهش یابد این یک راه اساسی است که باید پیموده شود.
با این روش دست دلال از ذخیره ارزی کوتاه میشود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار