بازدید 14305

هزینه ارتودنسی ثابت بیشتر است یا متحرک؟

ارتودنسی دندان یکی از مهمترین شاخه های دندانپزشکی است که به اصلاح ناهنجاری‌ها و مشکلات تراز دندان‌ها و فک میپردازد. ارتودنسی معمولا گران است و جزء پروسه‌های طولانی دندانپزشکی محسوب میشود. دو دسته اصلی این درمان شامل ارتودنسی‌ثابت و ارتودنسی‌متحرک میشود که هر دو هزینه‌های خاص خودشان را دارند. این مقاله را بخوانید تا بدانید که هزینه هرکدام چقدر است و اصولا هزینه ارتودنسی ثابت چه تفاوتی با قیمت ارتودنسی متحرک دارد.
کد خبر: ۹۸۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 18 June 2020

https://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1399/3/29/1197180_854.jpg 

هزینه ارتودنسی ثابت بیشتر است یا متحرک؟

ارتودنسی دندان یکی از مهمترین شاخه های دندانپزشکی است که به اصلاح ناهنجاری ها و مشکلات تراز دندان ها و فک میپردازد. این رشته طی چند سال اخیر در سراسر جهان طرفداران و مراجعان زیادی پیدا کرده است. ارتودنسی معمولا گران است و جزء پروسه های طولانی دندانپزشکی محسوب میشود. دو دسته اصلی این درمان شامل ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک میشود که هر دو هزینه های خاص خودشان را دارند. این مقاله را بخوانید تا بدانید که هزینه هر کدام چقدر است و اصولا هزینه ارتودنسی ثابت چه تفاوتی با قیمت ارتودنسی متحرک دارد.

ارتودنسی ثابت چیست؟

برای خواندن این مقاله لازم است که جواب سوال "ارتودنسی دندان چیست؟" را بدانید. که البته احتمالا میدانید. به هر روی، زمانی که شما مشکل عدم تراز دندان داشته باشید یا به عبارت ساده تر دندان های شما کج و ناصاف باشد لبخندتان نیز ناکامل است و زیبایی صورتتان چندان در چشم نخواهد بود. برای برطرف کردن این مشکل باید به یک متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کنید. این متخصص با کمک ابزارها و دستگاه های مختلفی مشکل شما را برطرف کرده و زیبایی را به دندان ها و لبخند و در نهایت صورت شما برمیگرداند. چنانچه متخصص ارتودنسی برای اینکار از دستگاه های ثابت (که برای یک مدت طولانی باید به دندان شما متصل باشند) استفاده کند، به این معنی است که شما تحت ارتودنسی ثابت قرار گرفته اید.

مهمترین دستگاه های ارتودنسی ثابت کدامند؟

دستگاه هایی که تحت عنوان ارتودنسی ثابت شناخته میشوند (و از لحظه شروع درمان تا پایان آن باید به دندان های شما متصل شوند تا آن ها را صاف کنند) زیادند اما مهمترین آن ها عبارتند از:

  • بریس فلزی معمولی
  • براکت سرامیکی شفاف و همرنگ دندان
  • سیستم لینگوال یا پشت دندانی
  • سیستم دیمون و خودتنظیم

هزینه ارتودنسی ثابت چقدر است؟

از آنجا که سیستم ها یا دستگاه های ارتودنسی ثابت متنوع و زیاد هستند در نتیجه هزینه ارتودنسی ثابت متغیر است و نمیتوان یک قیمت خاص برای این روش درمان ارائه کرد. با این حال هزینه ارتودنسی برای کسانی که بریس ارتودنسی فلزی معمولی دارند بسیار کم است. هزینه سایر دستگاه های ارتودنسی ثابت معمولا از بریس فلزی معمولی بیشتر است. بیشترین قیمت در این دسته درمانی برای ارتودنسی دیمون است که مزایای بسیار زیادی دارد و معمولا توسط بهترین متخصصان ارتودنسی هر  شهر صورت میگیرد.

https://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1399/3/29/1197182_450.jpg

ارتودنسی متحرک چیست؟

اگر مشکل کج بودن دندان های شما چندان زیاد و جدی نباشد متخصص ارتودنسی ترجیح میدهد که به جای ارتودنسی ثابت، دندان های شما را با دستگاه های متحرک درمان کنند. یعنی دستگاه هایی که به راحتی روی دندان ها قرار میگیرند و آن ها را به صورت مقطعی صاف میکنند. هر وقت که شما بخواهید میتوانید آن ها را بردارید و دوباره سرجایشان بگذارید. به اینها ارتودنسی متحرک میگویند.

مهمترین دستگاه های ارتودنسی ثابت کدامند؟

سیستم های ارتودنسی متحرک زیادند و برخی شرکت ها هرچند سال یکبار سیستمی جدید که متحرک است را روانه بازار میکنند. مهمترین سیستم های متحرک حال حاظر در ارتودنسی اینویزیلاین، اسمایل دایرکت، اسمایل کورکت، الاینرها و ... هستند. همه این محصولات در کشور ما تحت عنوان پلاک ارتودنسی شفاف شناخته میشوند و به در مجموع به آن ها ارتودنسی نامرئی یا ارتودنی شفاف هم گفته میشود.

هزینه ارتودنسی متحرک چقدر است؟

با توجه به اینکه سیستم های ارتودنسی نامرئی با کمک فناوری های جدید و به صورت دقیق طراحی و ساخته میشوند گرانتر از بسیاری از سیستم های ارتودنسی ثابت هستند. برای مثال هزینه درمان ارتودنسی با کمک اینویزیلاین ها حدودا 2 تا 3 میلیون تومان بیشتر از هزینه ارتودنسی ثابت فلزی است. هر کدام از مارک های دیگر نیز با توجه به اینکه برندهای خارجی هستند هزینه بالاتری دارند چون تحت تاثیر قیمت ارز هستند. هزینه این سیستم ها از 2000 تا 8000 دلار آمریکا متغیر است.

کدام ارتودنسی برای من بهتر است؟

البته این سوال یک حالت کلی دارد. میتوان با در نظر برخی فاکتورهای ساده مشخص کرد که هر  روش ارتودنسی (ثابت و متحرک) برای چه کسی مناسب است. برای مثال ما میدانیم که برای برطرف کردن مشکلات شدید دندانی (کج بودن یا فاصله زیاد و ..) بهترین راهکار استفاده از ارتودنسی ثابت است. از طرفی مشکلات جزئی را معمولا با پلاک های شفاف ارتودنسی برطرف میکند زیرا تحمل سیمکشی ارتودنسی سخت است و با پلاک ها بیشتر میتوان سازگار  شد.

https://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1399/3/29/1197181_311.jpg

اما راستش را بخواهید پاسخ منطقی به سوال بالا در دست متخصص ارتودنسی شما است. سعی کنید یک متخصص ارتودنسی خوب در شهر خودتان پیدا کنید. مثلا اگر تهرانی هستید میتوانید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی تهران باشید. چنین متخصصی با در نظر گرفتن همه شرایط بهترین روش را برای درمان مشکل حال حاظرتان در نظر میگیرد.

بهترین متخصص ارتودنسی کیست؟

پاسخ به این سوال دشوار است زیرا فاکتورهای زیادی برای مشخص کردن بهترین متخصص ارتودنسی وجود دارد و اگر واقعا قصد دارید کار ارتودنسی خود را به یک متخصص خوب بسپارید باید حواستان را جمع کنید زیرا کار سختی در پیش دارید و باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید. زیرا ارتودنسی دندان هم هزینه بر است و هم طولانی. و از همه مهتر شما قرار است برای یک مدت طولانی با یک متخصص دیدار و گفتگو کنید که این از همه مهمتر  است. چنانچه در تهران هستید میتوانید به مطب دکتر هادی درویش پور مراجعه کنید و از نزدیک با مشاوره رایگان و همچنین مشاهده آرشیو تصاویر قبل و بعد مراجعان ایشان در مورد کیفیت کار و نتایج نهایی قضاوت کنید.

 

انتها رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار