بازدید 34453
دو هزار و چهل و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایتی از مخالفت شدید رئیسی با حضور در انتخابات ۱۴۰۰ / یک اصلاح‌طلب: کاندیدای اجاره‌ای گور اصلاح‌طلبان را می‌کَند! / ترقی: دلایل رد صلاحیت احمدی‌نژاد در شورای نگهبان نه کم شده و نه برطرف

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: بازی پشت پرده «سلبریتی‌ها» و «لابی‌من‌ها» در گود پارلمان / زیباکلام: اصلاح‌طلبان همه‌جوره باخته‌اند / تعطیلات تابستانی مجلس کاهش پیدا کرد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 14 June 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
رئیس سازمان تبلیغات: هیئات مذهبی از حداقل خدمات حاکمیت محرومند

حجت الاسلام والمسلمین قمی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی چهار ماه است تشکیل نمی‌شوند و یا سند مهندسی فرهنگی کشور مورد تأکید مقام معظم رهبری بیش از پنج سال است که مصوب شده، اما بر زمین مانده است. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این نکته که حضور روحانی مستقر در مناطقی که دچار آسیب‌های اجتماعی هستند کاهش جرایم و بزه در آن مناطق شده خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی یک منطقه‌ای در نامه‌ای به سازمان تبلیغات اسلامی از حضور یک روحانی مستقر در آن منطقه تشکر کرد و گفته است که با وجود آن روحانی، دیگر نیازی به استقرار نیروی انتظامی در این منطقه نیست. وی با اشاره به وجود ۸۰ هزار مسجد و ۹۰ هزار هیئات مذهبی ثبت شده در کشور اضافه کرد: متأسفانه هیئات مذهبی از حداقل خدمات حاکمیت محروم هستند و حتی یک شناسه و شماره حساب ندارند و سازمان‌های مردم نهاد از حمایت‌های دولت برخوردارند، اما هیئات مذهبی از این حمایت‌ها بهره‌مند نمی‌شوند؛ لذا شایسته است برای هیئات مذهبی بزرگی که پدران شهدا، جزو هیئت امنا آن‌ها هستند و مالکان معتبری دارند، خدمات مناسبی در نظر بگیریم، چون این هیئات مذهبی خدمات اجتماعی و گره گشایی بسیاری انجام می‌دهند. وی ادامه داد: نهاد‌ها و هیئات مذهبی، محل اتکای مردم هستند، لذا بدون توجه به این ظرفیت‌ها نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد؛ همچنین بر این موضوع اعتقاد دارم که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات جامعه، راه حلی فرهنگی دارند و حتی مشکلات روحی و عدم اعتماد به نفس نیز با کار فرهنگی برطرف می‌شوند.

زالی: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران از ۶۲ درصد به ۱۱ درصد کاهش یافته

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با انتقاد از کاهش توجه عموم مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه در پایتخت گفت: در استان تهران رعایت نکات فاصله‌گذاری اجتماعی در فروردین‌ماه ۶۲ درصد بود که متاسفانه طی روز‌های اخیر به ۱۱ درصد کاهش یافته است. علیرضا زالی روز یکشنبه اظهار داشت: همچنین به طور کلی در کل کشور در فروردین سال جاری مردم تا ۷۸ درصد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند، در حالی که این عدد در اردیبهشت به ۲۳ درصد و اکنون در خرداد ماه به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

یک نماینده: «آی‌کیو» ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ کاهش یافته

یک نماینده مجلس گفت: با ادامه روند کاهش جمعیت کشورمان در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا IQ ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ رسیده است؛ دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدواج نکرده‌اند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند. فاطمه محمدبیگی در گفتگو با تسنیم درباره طرح‌های در دست بررسی مجلس یازدهم برای حل مسئله "بحران جمعیت و فرزندآوری" اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ جامعه‌شناسان و جمعیت‌شناسان تذکر دادند که وضعیت جمعیتی ایران رو به وخامت است، اما متاسفانه در دولت‌های وقت این تذکرات جدی گرفته نشد! تا اینکه رهبری معظم در سال ۱۳۸۹ به مسئولان تذکری جدی در حوزه جمعیت دادند. وی ادامه داد: آن زمان، بعد از تذکر رهبری و اطلاع از نگرانی ایشان، یک سری مطالعات جمعیتی را انجام دادم؛ نتیجه آن این شد که چند سال در دانشگا‌ه‌ها مشغول به تدریس درس "جمعیت و دانش خانواده" شدم؛ متاسفانه جریان قالب کشور، جریانی موافق با موضوع "جمعیت و تعالی خانواده" نبود دلیل آن نیز عدم دانش و شناخت از حوزه جمعیت و اثرات جمعیتی در سلامت، پیشرفت اقتصادی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشرفت تکنولوژی و حتی پیشرفت در "IQ" یا "ضریب هوشی" است.

بازداشت تاجر کلمبیایی نزدیک به مادورو

یک تاجر کلمبیایی که برای تهیه غذا، دارو و سایر کالا‌های بشردوستانه در حین بحران کرونا با دولت ونزوئلا همکاری می‌کرد، به درخواست آمریکا در سواحل غرب آفریقا دستگیر شد. وزرات دادگستری آمریکا روز شنبه اعلام کرد، مقامات «دماغه سبز» کشوری جزیره‌ای در اقیانوس اطلس مرکزی با نام رسمی «جمهوری کیپ ورد» تاجری را که با دولت ونزوئلا همکاری می‌کرد، دستگیر کردند. اقدامی که مقامات ونزوئلایی نقض قوانین بین‌المللی خوانده‌اند. رویترز گزارش داد «الکس ساب» تاجر کلمبیایی که گذرنامه ونزوئلایی نیز دارد، قرارداد‌های تهیه منابع برای برنامه یارانه غذایی دولت «نیکلاس مادورو» را برنده شده بود. آمریکا سال گذشته وی را به پولشویی متهم و همچنین او را برای معاملات مواد غذایی تحریم کرده بود. مقامات آمریکایی در ادعایی، این معامله‌ها را کلاهبرداری برای کسب ثروت از سوی وی و مادورو توصیف کرده‌اند.

صدور کیفرخواست پروانه سلحشوری

پرونده پروانه سلحشوری نماینده سابق مجلس با صدور کیفرخواست مجرمیت به دادگاه ارسال شد. به گزارش «انتخاب»، پروانه سلحشوری نماینده تهران پس از شکایت و انجام مراحل تحقیقات در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد. کیفرخواست وی با اتهام‌های نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی صادر و جهت رسیدگی به دادگاه‌های انقلاب اسلامی و مجتمع قضایی کارکنان دولت ارسال شد.

استرداد «منصوری» به کشور در دستور کار پلیس بین الملل ناجاست

سردار «هادی شیرزاد»  در تشریح جزئیات دستگیری «منصوری»، اظهار داشت: بر اساس اعلام قوه قضائیه مبنی بر تحت تعقیب بودن  نامبرده، پلیس بین الملل ناجا  بلافاصله برای فرد مذکور اعلان «قرمز»  صادر و  این اعلان بین المللی، در اختیار سایر کشور‌ها قرار گرفت. وی افزود: این فرد، طی چند روز گذشته در بخارست پایتخت رومانی شناسایی و  پیرو مکاتبات ما با پلیس محلی بخارست و اینترپل رومانی، پلیس این کشور بر اساس مستندات و مدارک ارسالی، این فرد را دستگیر کرد. رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: «منصوری»  در حال حاضر در کشور رومانی است و  به دلیل محدودیت‌های پروازی با توجه به شیوع کرونا، روند انتقال و استرداد نامبرده به کشور در دستور کار جدی پلیس است و طی روز‌های آینده انجام می‌شود. به گزارش ایرنا غلامحسین اسماعیلی روز گذشته  (شنبه) در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: غلامرضا منصوری در رومانی توسط پلیس اینترپل دستگیر شده، اما به دلیل شیوع کرونا، چون هیچ پروازی انجام نشده فعلا به ایران آورده نشده است.
 
چه کسی در گوگل عکس چرچیل را پاک کرد؟

حذف و سپس اضافه شدن عکس نخست وزیر انگلیس در زمان جنگ جهانی در گوگل جنجالی بر پا کرده و اینک این سوال را مطرح نموده که چه کسی در گوگل چنین کاری را انجام داده است. دیروز در لندن میان دسته راستی‌ها و طرفداران جنبش BLM دعوایی رخ داد و امروز ساعت ۱۱:۳۰ عکس چرچیل حذف شد.

کثیف‌ترین ابزار آمریکا در مذاکره با عراق

روزنامه القدس العربی نوشت:جان پرکینز در کتاب اعترافات یک مزدور اقتصادی این شرکت‌ها را کثیف‌ترین ابزار آمریکا برای سیطره بر کشور‌ها و به تاراج بردن ثروت هایشان عنوان می‌کند. در پژوهش گروه مستقل مطالعات آینده عراق در سال ۲۰۱۷ آمده است آمریکا باید ضرورت‌های قانونی برای حضور بلند مدت خود در عراق را فراهم آورد. دشواری فراوانی در مذاکرات عراق-آمریکا وجود دارد که زمان آن با توجه ویژه‌ای از سوی آمریکا برای محقق ساختن هدفی راهبردی یعنی حضور دائمی نظامی آمریکا برای پوشش فعالیت‌های این کشور نه تنها در عراق بلکه در تمام منطقه انتخاب شده است. موضع آمریکا از موضع دولت عراق قوی‌تر است، زیرا آمریکایی‌ها چنانچه به خواسته خود نرسند از اقتصاد و گروه‌های تروریستی ونیز اهرم ایجاد شکاف در جغرافیای سیاسی عراق یعنی جامعه عراقی استفاده خواهند کرد.

حذف غیرقانونی قیمت‌ها از سایت‌های اینترنتی باعث مشکلات مردم شد

بهاره آروین، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به تهدید غیرقانونی سایت‌های اینترنتی به منظور حذف قیمت‌های مسکن در تهران گفت: این امر در اوج فصل نقل و انتقالات مسکن و شرایط شیوع کرونا، مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ایجاد کرده است. عجیب است که مسئولان امر از یک طرف شعار در خانه بمانید سر می‌دهند و از طرف دیگر، با سیاست‌هایی نسنجیده، چون حذف قیمت مسکن از سایت‌های اینترنتی، شهروندان را مجبور می‌کنند در گرما و ترافیک و کرونا، سرتاسر شهر را زیر پا بگذارند و از این مغازه معاملات ملکی به آن یکی بروند.

بازی پشت پرده «سلبریتی‌ها» و «لابی‌من‌ها» در گود پارلمان

انتخابات و بازی احزاب تنها یک روی سکه معادلات پارلمانی است، اما روی دیگرش را «لابی‌من‌ها» و «سلبریتی‌های سیاسی» در درون گود پارلمان رقم می‌زنند. در مجلس یازدهم نیز چهره‌هایی که اسم‌شان به گوشمان آشناست کم نیست، افرادی که شاید بتوان از آن‌ها تعبیر به سلبریتی‌های سیاسی کرد، ولی لزوما «لابی‌من» پارلمان نیستند و شاید نتوانند به آن توانایی هم برسند. قالیباف و میرسلیم از جمله سلبریتی‌های سیاسی مجلس فعلی هستند که یکی توانست با کمک لابی من‌ها به کرسی ریاست برسد و دیگری تا اینجای کار در مسیری شبیه عارفِ اصلاح طلبان قرار گرفته است. برخی نمایندگان نیز با اینکه با بِرند وزیر بودن به پارلمان آمده اند، اما انتخابات هیات رئیسه نشان داد قدرت لابی خوبی ندارند مگر نیکزاد که به لطف آذری زبان بودن توانست بر کرسی نایب رئیسی تکیه بزند. زاکانی، آقاتهرانی، پزشکیان، نادران، قاضی زاده هاشمی و ... از جمله نمایندگانی هستند که می توان از آن‌ها به عنوان لابی من‌های مجلس جدید نام برد. / خبرآنلاین

هشتگ «حال ترامپ خوب نیست» در آمریکا ترند شد

بسیاری از کاربران فضای مجازی به رفتار‌های دیروز رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش در دانشگاه نظامی این کشور در «وست پوینت» ایالت نیویورک واکنش نشان دادند. یکی از رفتار‌های وی که به گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت «رو به زوال وی» دامن زده، استفاده از دو دست برای برداشتن لیوان آب حین سخنرانی بود. در پایان سخنرانی هم ترامپ پلکان را با دقت خیلی زیاد، بسیار بیش از حد نیاز، پایین آمد. این دو رفتار باعث شد کاربران هشتگ «حال ترامپ خوب نیست» را در فضای مجازی داغ کنند و او را برای هدایت آمریکا مناسب ندانند.

چه تعداد ایرانی صاحب سهام عدالت یک میلیون تومانی هستند؟

بعد از شروع فرایند آزادسازی سهام عدالت پس از سیزده سال حالا گروه‌های مختلفی از مردم دارای برگ‌های باارزش تقریبی ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومانی هستند. پیگیری‌ها از ستاد آزاد سازی سهام عدالت نشان می‌دهد، حدود ۶ میلیون نفر دارای سهام یک میلیون تومانی می‌باشند. از سوی دیگر، سهام ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به ۲۲.۵ میلیون نفر، سهام ۴۹۲ هزار تومانی متعلق به حدود ۱۰ میلیون نفر و همچنین ۴۹۲ هزار تومانی مربوط حدود ۱۰ میلیون نفرند. /تسنیم

اسم این کارهایتان را گذاشته اید انقلابیگری؟

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: یک نماینده مجلس آرزو می‌کند ترامپ باز هم رئیس‌جمهور آمریکا شود تا تحریم‌ها را علیه ایران ادامه ‏بدهد و بیشتر کند، چون تحریم‌ها باعث شکوفایی و خلاقیت در کشور می‌شوند. یک نماینده دیگر پیشنهاد می‌دهد یکی از خیابان‌های ‏تهران را به نام جورج فلوید، نام‌گذاری کنیم. عده‌ای هم قبل از اینکه به ‏سراغ کار‌های اصلی بروند طرح دوفوریتی برای تغییرنام فرودگاه مهرآباد را می‌دهند. کسی نیست که از این حضرات بپرسد این‌ها ‏که شما با رنگ و لعاب انقلابی‌گری پیشنهاد می‌دهید، چه دردی از مردم دوا می‌کنند؟ اگر فکر می‌کنید نام ‏این کار‌ها انقلابی عمل کردن است، مردم هشیارتر از آن هستند که بتوان آن‌ها را با این قبیل اقدامات شعاری از واقعیت‌های زندگی ‏غافل ساخت. اگر می‌خواهید انقلابی باشید، مثل سردار سلیمانی باشید که به جای حرف زدن و شعار دادن و سرگرم کردن مردم با ‏وعده‌ها، به میدان عمل رفت و نشان داد شاگردان انقلابی مکتب امام خمینی چگونه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.
 
روایتی از مخالفت شدید رئیسی با حضور در انتخابات ۱۴۰۰

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در توئیتی از مخالفت رییس قوه قضاییه با کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ خبر داد. قاضی زاده هاشمی شنبه شب در این توئیت افزود: «سخن برادرم آقای امیرآبادی بر لزوم حضور آیت الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰جدید نیست. جمع بندی بسیاری از انقلابی‌ها همین بود که مطرح هم شد، اما ایشان به شدت مخالفت کردند و ضمن تاکید بر برنامه پنج ساله خود در قوه قضاییه، طرح بحث‌های اینچنینی را انحراف در مسیر تحولی قوه و گفتمان مبارزه با فساد دانستند.» به گزارش ایرنا، احمدامیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیشتر در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: من فکر می‌کنم اگر آقای رئیسی برای انتخابات سال ۱۴۰۰ بیاید همه مشکلات حل می‌شود.
 
ادعای عطریانفر درباره نظر متفاوت هاشمی از خاتمی در مورد انتخابات ۸۸

عضو حزب کارگزاران سازندگی مدعی شد، هاشمی رفسنجانی معتقد بود که در انتخابات تقلب شده است در صورتی که نظر خاتمی خلاف این بود. عطریانفر عضو حزب کارگزاران سازندگی در این باره به تسنیم گفت: «بعد از دادگاه، آقای هاشمی‌رفسنجانی بنده را دعوت و تکریم کردند. ایشان به من گفتند تمامی حرف‌هایت در دادگاه را به‌ جز یک مورد قبول دارم. گفتم کدام مورد؟ گفتند بحث تقلب. اینکه گفتی تقلب نشده است را من قبول ندارم. گفتم بر چه اساسی شما این حرف را می‌زنید؟ گفتند: فلانی و فلانی به من گفتند که تقلب شده است. طبق حرف‌های ایشان، برخی مقامات این مطلب را به آقای هاشمی گفته بودند. به ایشان عرض کردم اصلا چنین چیزی امکان ندارد. من کارشناس مسائل انتخابات هستم و چنین چیزی که به شما گفته‌اند صحت ندارد... آقای خاتمی موضعشان مانند آقای هاشمی نبود و معتقد بودند که در انتخابات تقلب مؤثر نشده است. آقای هاشمی از ابتدا نسبت به احمدی‌نژاد موضع داشت و احساس می‌کردند احمدی‌نژاد دستاورد‌های نظام را از بین می‌برد. از طرف دیگر هم آقای احمدی‌نژاد در مخالفت با آقای هاشمی کم نمی‌گذاشت».
 
هشدار یک اصلاح‌طلب: کاندیدای اجاره‌ای گور اصلاح‌طلبان را می‌کَند

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: از طرفی اصلاح طلبان باید نسبت خود را با مردم روشن کنند. منظور از مردم همان اکثریتی هستند که طی حداقل در ۳۱ سال گذشته پشتیبیان و سبد رای جریان اصلاحات بوده اند. ابتدا این مردم باید قانع شوند که این جریان تریبون و نماینده واقعی مطالباتشان است. عبداللهی گفت: اکثریتی که در اسفند ۹۸ روی خوشی به صندوق رای نشان ندادند، کسانی هستند که همیشه رای آن‌ها به سبد اصلاحات ریخته می‌شد، لذا آن‌ها باید قانع شوند اگر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت کنند، نتیجه‌ای در پی خواهد داشت و این اقناع مستلزم این است که متوجه شوند اصلاح طلبان توان جاری کردن مطالبات آن‌ها و ساختن کشور را دارند و این خود مقدماتی دارد که جریان مذکور باید به آن برسند و به مردم اعلام کنند. این فعال سیاسی با بیان اینکه علی لاریجانی چهره معتدلی است و تجربیات ارزشمندی دارد، تاکید کرد: با وجود این، به نظر می‌رسد لاریجانی در ۱۴۰۰ گزینه مناسبی برای جریان اصلاحات نیست. روحانی را اگر خوب یا بد معرفی کنیم کاندیدا و نماینده واقعی اصلاحات نبود و این اجاره کردن‌ها نه سودی به حال کشور دارد، نه اشخاص و نه اصلاح طلبان.وی در پایان گفت: علی لاریجانی و بحث کاندیدای اجاره‌ای موضوعی است که این روز‌ها دوستان اصولگرا تلاش دارند به ریش اصلاح طلبان ببندند. در این رابطه معتقدم تا زمانی که احزاب اصلاح‌طلب برای آینده خود و کشور در تنظیم و تعریف رابطه خود با نهاد قدرت و نسبتشان با مردم به نسخه‌ای واحد، عملیاتی و قابل اجرا نرسند، سخن گفتن از هر انتخاباتی بی فایده است؛ لذا اگر اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ سراغ کاندیدای اجاره‌ای بروند، گور خود را برای همیشه در افکار عمومی کنده اند.
 
دلایل رد صلاحیت احمدی‌نژاد در شورای نگهبان نه کم شده و نه برطرف

حمیدرضا ترقی، چهره سیاسی اصولگرا: دلایلی که برای رد صلاحیت احمدی‌نژاد در شورای نگهبان در گذشته وجود داشته، آن دلایل نه کم شده و نه برطرف شده است. منظور از تخلفات احمدی‌نژاد، نمی‌دانم چیست. تاکنون در این باره چیزی نشنیده‌ام. البته در مورد همه روسای جمهور، اگر قوه قضائیه می‌خواهد به رسیدگی بپردازد ممکن است، دارای تخلفاتی باشند. نظارت بر حسن اجرای قوانین بر عهده قوه قضائیه است نه مجلس. تسویه حساب‌های سیاسی در پرونده طبری موجب اختلال در روند آن می‌شود. /برنا
 
زیباکلام: اصلاح‌طلبان همه‌جوره باخته‌اند

صادق زیباکلام گفت: اصلاح‌طلبان باخته‌اند و همه‌جوره هم باخته‌اند، زیرا نتوانستند به درستی عمل کنند و مردم را از خود ناامید کرده‌اند. با چنین شرایطی دیگر فرقی نمی‌کند که اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، محمدرضا عارف یا حتی شخص محمد خاتمی نامزد آن‌ها در ریاست‌جمهوری شود و در هر صورت مردم به اصلاح‌طلبان اقبالی نشان نمی‌دهند؛ یعنی فرض کنیم که خود آقای خاتمی نامزد شود و تأیید صلاحیت هم شود باز هم اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات نخواهند شد.
 
معین: کاندید نمی‌شوم

مصطفی معین وزیر علوم در دولت سید محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی درباره‌ی احتمال کاندید شدن در انتخابات ۱۴۰۰ به انصاف نیوز می‌گوید: برای انتخابات ۱۴۰۰ برنامه‌ای ندارم و کاندید نخواهم شد. مصطفی معین پزشک و استاد دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران است، او در دوره‌ی نهم انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای مجلس شد، او در دور اول با حدود ۴ میلیون رأی در آرای شمارش شده از میان هفت نامزد در رتبه پنجم قرار گرفت. او در دوره‌ای که وزیر علوم سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران بود، دو بار از مقام خود استعفا داد. جمعا در دولت سازندگی و اصلاحات به مدت ده سال وزیر علوم بود، در دوران وزارت او حوادثی مانند ۱۸ تیر و حمله به کوی دانشگاه پیش آمد. او در دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس دز حوزه انتخابیه شیراز، ثبت نام کرد، اما شورای نگهبان صلاحیت او را برای حضور در انتخابات تأیید نکرد.
 
کنعانی‌مقدم: کاندیداتوری رؤسای قوای دیگر در انتخابات ریاست جمهوری باید ممنوع شود

دبیرکل حزب سبز گفت: من نگفتم حجت‌الاسلام خمینی کاندیدای نهایی اصلاح‎طلبان است، بلکه نظر من این است که اگر اصلاح‌طلبان قصد حضور در انتخابات دارند، نباید کاندیدای‌شان کمتر از آقای خاتمی باشد و آقای سید حسن خمینی را مثال زدم. حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با ایلنا، در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری و شاخصه‌هایی که داوطلبان باید واجد آن باشند، گفت: برای فردی که قصد کاندیداتوری در انتخابات و تصدی کرسی ریاست جمهوری را دارد، قانون اساسی شرایطی را معین کرده است.
 
همچنین امام خمینی (ره) در وصیتنامه‌شان معیار‌هایی را ذکر نموده‌اند، از سوی دیگر مقام معظم رهبری هم شاخصه‌هایی را در این رابطه بیان می‌کنند که رعایت این موارد بسیار ضروری است. وی ادامه داد: در این رابطه قاعده این است که ما با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب هستیم و نیازمند این هستیم که یک جهشی را در زمینه‌های مختلف خصوصا مسائل اقتصادی دنبال کنیم، فرد منتخب باید کسی باشد که اکثریت زیادی از مردم او را قبول داشته باشند و رای قابل توجهی به او داده شود. همچنین تجربه کاری او در کرسی‌های مختلف ارزیابی شود و در این حوزه عملکرد قابل دفاعی داشته باشد و اینگونه نباشد که تنها برای کسب قدرت و حضور در عرصه سیاسی داوطلب شده باشد. کنعانی مقدم در ادامه اظهار داشت: نکته دیگر عقبه فکری و سیاسی فرد کاندیداست که باید مورد توجه قرار گیرد، دقت به این موارد کمک می‌کند که جریان‌های سیاسی با فضاسازی و ایجاد فضای هیجانی کسی را تحمیل نکنند.
 
واکنش دفتر محسن هاشمی به شایعه کاندیداتوری وی در انتخابات ۱۴۰۰

دفتر محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در واکنش به شایعات مربوط به حضور در انتخابات ریاست جمهوری: همان گونه که رییس شورای شهر تهران در مصاحبه‌های متعدد تصریح نموده اند، ایشان برنامه یا بنایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارند. دفتر محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران به شایعات مربوط به حضور در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد. با توجه به گمانه زنی‌ها و شایعات مطرح در فضای مجازی و مطبوعات در رابطه با کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، به اطلاع می‌رساند:همانگونه که رییس شورای شهر تهران در مصاحبه‌های متعدد تصریح نموده اند، ایشان برنامه یا بنایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارند. طرح این گونه احتمالات اثر مثبتی بر شرایط امروز جامعه که سخت درگیر مشکلاتی نظیر بیماری کرونا، مسائل اقتصادی ـ اجتماعی و تحریم‌های ظالمانه است، ندارد. مناسب‌تر است که توجه و تمرکز مسئولان و رسانه‌ها به جای پرداختن به گمانه زنی‌ها وشایعات بی اساس به بهبود خدمت رسانی و انجام وظایف خویش معطوف شود.
 
توضیح روابط عمومی مجلس درباره اشتباه سهوی قالیباف

علیرضا شریفی مدیر کل روابط عمومی مجلس طی توییتی خطاب به فرصت طلبان نوشت: ‏دکتر ‎قالیباف در توضیح ماده ۱۹۴آیین نامه داخلی مجلس به جای ‎ماده سهواً می‌گویند ‎اصل، فوراً هم اصلاح می‌کنند. برخی فرصت طلبان راه افتاده‌اند که رئیس مجلس نمی‌داند قانون اساسی ۱۷۷اصل دارد! مجلس کار‌های مهمتری دارد، با توزیع پولی‌ویدئو تقطیع شده، صرفا خودتان را مشغول و تخریب می‌کنید!
 
تعطیلات تابستانی مجلس کاهش پیدا کرد

عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: با تصمیم هیات رئیسه تعطیلات تابستانی مجلس به نصف کاهش پیدا کرد تا زمانی که تکلیف طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در این باره مشخص شود. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به نشست امروز مجلس هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع ساماندهی تعطیلات تابستانی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بنا شد تا زمانی که طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در این باره مشخص شود تعطیلات تابستانی مجلس به نصف کاهش یابد. وی ادامه داد: تعطیلات تابستانی مجلس در دو مرحله و هر مرحله پانزده روز است که طبق تصمیم امروز هیأت رئیسه در هر مرحله یک هفته خواهد بود. عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین در مورد رسیدگی به طرح‌ها و لوایح تصمیم بر این شد تا برای رعایت عدالت هر طرح یا لایحه‌ای که زودتر اعلام وصول شده در اولویت رسیدگی قرار داشته باشد. سلیمی خاطرنشان کرد: در ارتباط به رسیدگی به اعتراضات نمایندگان در مورد امتیازبندی‌هایشان برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس نمایندگان تا ساعت ۱۲ ظهر فردا دوشنبه ۲۶ خرداد ماه فرصت دارند اعتراض خود را مطرح کنند و پس از آن اعضای هیأت رئیسه با روسای شعب در ساعت ۱۷ فردا برای رسیدگی به این اعتراضات تشکیل جلسه خواهند داد.
 
جزئیات دستگیری «قاضی منصوری»

رییس پلیس بین‌الملل ناجا ضمن تشریح جرییات شناسایی و دستگیری «غلامرضا منصوری» یکی از متهمان پرونده اکبر طبری گفت: روند استرداد و انتقال متهم به کشور در دستور کار جدی پلیس است و طی روز‌های آتی انجام می‌شود. سردار «هادی شیرزاد» در تشریح جزئیات دستگیری «منصوری»، اظهار داشت: بر اساس اعلام قوه قضائیه مبنی بر تحت تعقیب بودن نامبرده، پلیس بین الملل ناجا بلافاصله، برای فرد مذکور اعلان «قرمز» صادر و این اعلان بین المللی، در اختیار سایر کشور‌ها قرار گرفت. وی افزود: این فرد، طی چند روز گذشته در بخارست پایتخت رومانی شناسایی و پیرو مکاتبات ما با پلیس محلی بخارست و اینترپل رومانی، پلیس این کشور بر اساس مستندات و مدارک ارسالی، این فرد را دستگیر کرد. رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: «منصوری» در حال حاضر در کشور رومانی است و به دلیل محدودیت‌های پروازی با توجه به شیوع کرونا، روند انتقال و استرداد نامبرده به کشور در دستور کار جدی پلیس است و طی روز‌های آینده انجام می‌شود.
 
طعنه سخنگوی وزارت خارجه به ترامپ

سخنگوی وزارت خارجه گفت: چگونه رژیم آمریکا که به نقض حقوق و هنجار‌های بین المللی معتاد است، می‌تواند از مردم آمریکا انتظار باور به شعار "حقوق و نظم" داشته باشند؟! به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی در توییتی با طعنه به ترامپ نوشت: چگونه رژیم آمریکا که به نقض حقوق و هنجار‌های بین المللی معتاد است، می‌تواند از مردم آمریکا انتظار باور به شعار "حقوق و نظم" داشته باشند؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۰۲
جناب ریس جمهور، متاسفانه با بی تدبیری و بی سیاستی دولت شما،امروزه در فضای مجازی متاسفانه و مقابل سفارت ایران در افغانستان، افاغنه ها علیه ایران و ایرانی شعار می دهند بدون اینکه ایران و وزارت منفعل خارجه ایران اقدامی عملی انجام دهد!شما ایران و ایرانی را تا این حد کوچک و حقیر کردید که هم در این شرایط آشفته که شما ایجاد کردید باید افغانی ها را میزبانی کنیم هم قاچاق وارد شوند و هم علیه ایران گستاخی کنند، واقعا شرم آور هست بخدا یه نگاه به فضای مجازی بکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
این نوع اختلاف افکنی که کار انگلیس و امریکاست ولی باید وزارت خارجه محکم اعلام کند مسئولیتی در قبال جان افاغنه که غیر قانونی از مرز عبور میکنند ندارد و مرزبانی هم محکم پای ان بایستد
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
عوضش ما ایرانیها برای کارگری ساختمان و باغ های حاشیه شهرا کارگر افغانی رو به ایرانی که از رگ و ریشه خودمون هست رو ترجیح میدیم!!!
عوضش یکسری از هموطنان انقدر این افغانی ها رو دوست دارند که حاضر نمیشند به ایرانی جماعت خانه اجاره بدن اما برای برادران افغانی به چند برابر قیمت خانه اجاره میدهند!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
در زمان احمدی نژاد یک خودروی فرسوده و قدیمی داشت و فقط بخاطر عنوان و اسم ریاست جمهوری خودروی خود را مزایده گداشت که برای فقرا خرج کند . این حرکت پوپولیستی برای خریدار مناقصه یک حسن هم داشت که در شرکت ها و پروژه ها چند برابر ان مبلغ را عاید خود میکنند . یعنی من این خودرو را میخرم تو در پروژها هوای متو نگه دار . همش رفتار پوپولیستی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
احمدی نژاد هر چی بود روراست بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
با کی رو راست بود؟بگم بگم هاش چی شد؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
یعنی ۵۰ تا افغانی خودشان را غرق کردند .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
جناب رئیسی از دولت که برای پیگیری پروژه های فاز ۶
کاری ساخته نیست لطفا شما دستور پیگیری صادر بفرمایید. مسکن مهر پرند شرکت صنعت برتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
افغانیا به این منفی دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
بنفشها از جنازه محمود هم میترسند چه رسد به زنده اش چونکارنامه شان خالیست و طرحهای دولت قبل را اجرا میکنند
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
گور اصلاحات را با کاندیدای اجاره ای در 92 کندید و بقول تاجیک فعلا باید برای مدتی بروید گاراژ
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
بله من هم دیدم که به ایران و ایرانی و بزرگان توهین می کنند و مقابل سفارت ایران در لندن تعرض کردند و سفارت ایران در کابل را سنگباران کردند!بدون اینکه سفیر آنها احضار و هشدار دهند
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این نکته که حضور روحانی مستقر در مناطقی که دچار آسیب‌های اجتماعی هستند کاهش جرائم و بزه در آن مناطق شده) خوب چرا برخی روحانیت بجای دخالت در سیاست و اقتصاد و .... به دعوت مردم به اخلاق و فرهنگ و دین نمی پردازد ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اگه حرف ایشون درست باشه پس با وجود هزاران روحانی در قم نباید یک بدهکار در قم وجود داشته باشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
ایکاش برخی آقایان کلا مدیریت بر سیاست و تجارت و ورزش و اقتصاد را کنار گذاشته
و فقط به اموری که در تخصص و تجربه شان است بپردازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
دکتراردبیلی روان شناس: اگر دلیل کاهش ازدواج، اقتصادی باشد جمعیت بالا شهر تهران امروز باید تماما متاهل باشند در حالی که وضعیت اقتصادی این طیف خوب است
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
ان روحانی مسوولیت اجرایی دارد نه اینکه درس بخواند
انتخابات ۱۴۰۰ خداحافظ

رای بی رای
همین الان کنترل همه چیز از دستتون رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
کاری که دولت کرد نتانیاهو نتونست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
خداروشکر که شماها رای نمیدید
رایی که براساس پیشنهاد بی بی سی و منوتو و... داده بشه و کاندیدای مورد علاقه اونهارو انتخاب کنه همون بهتر که اصلا رای نده
بی بی سی و منوتو و ووآ و.... سال ۸۸شماهارو رنگتون کردند و سبز شدید سال۹۲و۹۶ هم رنگتون کردند و بنفش شدید و پارسال هم سیاهتون کردند و گفتید رای نمیدیم ، خداروشکر که این دفعه ی رنگی بهتون زدند که بیشترین نفع را واسه کشور داشت و ایکاش ۸۸ ۹۲ ۹۶ هم همین رنگ را بهتون پیشنهاد میکردند تا این همه آسیب به کشور وارد نمیشد
فقط خداوکیلی اگه ۱۴۰۰ این تلویزیونها ی رنگ جدید به شما پیشنهاد دادند شما قبول نکنید و همین رنگ مشکی را انتخاب کنید چون مشکی رنگ عشقه
یک نماینده: «آی‌کیو» ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ کاهش یافته) بعید میدونم آی کیوشون واقعا پایین باشه اتفاقا بالاتر هم رفته منتها در مملکتی که کار را به غیرنخبه بسپارند و به نخبه ها حمله کنند عین هوش است که برای گرفتن کار و موقعیت اجتماعی خودمان را با ای کیوی پایین نمایش دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اتفاقا چرا عزیزم نخبه ها فرار (مهاجرت)میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
از علائم عقب مونده ها اینه که فکر میکنند نخبه هستند ولی عمدا خودشون رو به کم هوشی زده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
این نماینده احتمالا ضریب هوشی خودشان را محاسبه و اعلام کرده اند ؟
و بعید هم نیست
زارعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
این نماینده کاملا درست میفرمایند .اگر ایرانیها آی کیو بالایی داشتند که به امثال جنابعالی رای نمیدادند.شما درست میفرمایید
من رای نمیدم
ارزش رای من از ارزش انتخابات سفارشی و نمایشی و فرمایشی بالاتره
رییس جمهور هیچکاره منتخب من نیست

رای من ، ایران من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
دوست کارهایی که کرده و نمی کند را لیست کنم برات تا یک کمی از خواب ناز بیدار شوی و این قدر هم پیام نفرستی که دیگر این جا پیدات نشود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
ممنون‌که شماها رای نمیدید فقط ایکاش مرد باشید و سر حرفتون‌بمونید و اگه دوباره از بی بی سی و منوتو و بقیه دستور شرکت در انتخابات و رای دادن به کاندیدای مورد نظر اونها مثل ۸۸ ۹۲ ۹۶ صادر شد نظرتون عوض نشه
البته من مطمئنم که اگه این تلویزیونها کاندیدای مناسبی را شناسایی کنند خیلی راحت یک توجیه برای صدور اجازه شرکت شما هم فراهم میکنند
مثلا اینکه درصورت انتخاب کاندیدای سبز یا بنفش تمام مشکلات ایران با مذاکره با امریکا و غرب حل میشه و این کاندیدای مورد نظر اگر مطمئن نبود که کلید حل تمام مشکلات کشور را در دست داره اصلا کاندیدای شرکت در انتخابات نمیشد
ولی خواهشا شما برای یک بار هم‌که شده در سال آینده هر پیشنهاد این تلویزیونها به غیر از شرکت نکردن در انتخابات را قبول نکنید .
ناشناس
| France |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
دوست عزیز ۲۲:۲۲ بچه هم خیلی کارها را می تواند انجام دهد ولی در کارهای مهم باید از بزرگترش اجازه بگیرد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
من هم رای نمی دهم
رییسی بخوبی میداند رییس جمهور در ایران هیچکاره است
پس حق با رییسی است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
چون حدود و اختیارات ریاست جمهوری محدود هست . به دولت و رییس جمهور میشود انتقاد کرد در ریاست جمهوری باید به مردم‌و مطالبات و قول های که دادی عمل کنی ولی در قوه دیگر به ملت پاسخگو نیستی . رصایت مردم‌ملاک نیست . این تفاوت ها هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اختیارات ریاست جمهوری بسیار هم زیاد است برخلاف تصورات شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
خب اگر اقای رییسی بخوبی میدونه که رییس جمهور هیچکارس پس چرا ۹۶ کاندیدا شد ؟
نه عزیزم رییس جمهور هیچ کاره نیست ، بیکاره است
اگر رییس جمهور هیچ کاره بود دوستان شما هر ۴ سال اینقدر برای انتخاب شدن سر و دست نمیشکستند و یا مثلا ۸ ماه کشور را درگیر آشوب نمیکردند
رییس جمهورای ایران قدرت و اختیارات دارند ولی متاسفانه تا الان هیچ کدومشون هنر و عرضه کار کردن و حل کردن مشکلات مردم را نداشتند و همه تلاششون بجای پیش بردن کشور صرف عقب نگه داشتن رقبای سیاسیشون شده
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
شما تکرار نکنی اون کاندیداهای رو و بعدش سنگ ممدازی و اغتشاش خیابانی نکنی ما یک نفر بالاخره پیدا می کنیم که هم کار کن باشه هم شجاع هم با
تدبیر و رای میاره
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
این بازی دیگه خریدار نداره که بیایی رای بدی به یکی و کارناوالش رو هم راه بندازی بعد دبه کنی که فلان و بهمان
ناشناس
| France |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
نظرش خیلی بلندتره
ادعای عطریانفر درباره نظر متفاوت هاشمی از خاتمی در مورد انتخابات ۸۸) من نمی فهمم چرا اینقدر از زبان این و ان حرف زده میشود اقای هاشمی که خودش خاطراتش را می نوشت و می شود به خاطراتش استناد کرد سید محمد عزیز هم که الحمدالله زنده اسنت و می تواند خودش صحبت کند
توضیح روابط عمومی مجلس درباره اشتباه سهوی قالیباف:، با توزیع پولی‌ویدئو تقطیع شده، صرفا خودتان را مشغول و تخریب می‌کنید!) ببین چه کسانی از تقطیع ویدیو و عوض کردن مطالب و تخریب حرف می زنند اصولگرا هایی که سالهاست کارشان ایجاد توهم توطئه و زدن برچسب به این و ان با همین روش هستند مثل ان فلک زده ای که بجرم ترور دانشمند هسته ای وادار به اعترافش کرده بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
آخه شما از کسی که حتی یه روزسابقه ی نمایندگی مجلس را نداشته و حتی فرصت نکرده آیین نامه ی داخلی مجلس را یک بار از رو بخواند،،چه انتظاری دارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
طبق آیین نامه مجلس ، رئیس مجلس حتما باید حداقل یک دوره نماینده مجلس باشد
که در مورد قالیباف عمل نشده است
و این اشتباهات و غیر آنهم دلیل روشن این خطای آیین نامه ای مجلس است
تمامی این شایعات درباره کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان و اعتدالیها و مستقلین فقط از اردوگاه اصولگرایان در می اید علتش هم این است که بارها رودست خوردند و نتوانستند طرف اصلی را تشخیص دهند آنهم برای اینکه قبل از شروع انتخابات کاملا تخریبش کنند فکر و ذکرشان همین است تخریب تخریب برچسب برچسب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
برو بابا کی دیگه برای اصلاح طلب و اصولگرا تره خورو میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
شما تره خرد کنی یا نکنی بالاخره یک نفر انتخاب میشه خدا کند که فقط بی کفایت نباشه که هزار بار خرابی بیشتری ببار میاره
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اصولگرایان باید قواید دمکراسی و لوازم اجرای دمکراسی را بپذیرند . یعنی چند حزب قوی با نهادی مستقل انتخابات هم باشد . وقتی حزبی پیروز میشود همه مجبور هستند از ان حزب تابعیت و دستور بگیرند . اینکه دوباره بعد از پیروزی اصلاح طلبان خودشان دوباره سیاست های همده را تعیین کنند یا باید کلا انتخابات را تعطبل کنند یا تعطیل نکننید ولی پارلمانی باشد البته انوقت دوباره نیاز به احزاب هم هست . چون مطهری گفته بود که اگر قرار باشد قدرت پارلمانی تعریف شود بخاطر بافت سنتی و بومی و قومی و جغرافیایی کشور حتما نیاز به احزاب هست . ولی اگر مهندسی شده باشد نخست وزیری از ان داخل مجلس بیرون میاید که مورد تایید شورای نگهبان هست نه نمایندگان مناخب مردم .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
بابا خود اصلاحطلبای اصل کاری از نتیجه ۷سال دولت و ۴ سال مجلس قبلیشون هیچ نکته مثبتی برای دفاع نتونستند پیدا کنند و حالا برای فرار از پاسخگویی کارنامه خودشون دارن مجاسی که هنوز ۱ ماه نیست شروع شده و رییس جمهور بعدی که هنوز معلوم نیست کیه و چکار خواهد کردو تخریب میکنند اونوقت شما داری میگی اصولگراها کارشون تخریبه
خب قبول ، اصولگراها کارشون تخریبه اصلاحطلبای عزیز و موفقه ، شما بیا و لطف کن اصلاحطلبارو بساز ،و چندتا کار مثبت و به درد بخور از اصلاحطلبای محترم را مثال بزن تا ساخته بشن
فقط برجام رو مثال نزن چون اون خیلی خیلی خوب و موفق بوده و همه اینو میدونند ، ی چیز دیگه را مثال بزن
جناب ترقی رد صلاحیت فقط باید توسط یه نهاد بیطرف انجام گیرد ن، دموکراسی یعنی اینکه یکی مثل ترامپ هم بتونه کاندیدا بشه و در معرض رای مردم قرار بگیره ؟؟ کشوری نه وزیر و نه وکیل و نه مدیر ان استقلال دز تصمیم گیری ندارن و وام دار جناح ها هستند شک نکنید روی پیشرفت را نخواهند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
ترامپ با اجازه سیستم بالا اومده قربان
فرض کنید یک نفر با ماهی ۱۰۰ میلیون تومن زندگی میکنه قبلا این مثال روی تاجرهامی‌زدند الان باید گفت جراح ها مثلاً ماهی ۱۰۰ میلیون یا یک میلیارد درآمد دارند اینها با ماهی ۱۰۰ میلیون و یک میلیارد زندگی می می‌کنند ولی حالا به فرض درآمدشان برسه به ماهی ۲ میلیون تومن باز هم زندگی می کنند باز هم خرج زن وبچه خودشان را می‌دهند ولی چه زندگی چقدر می توانند نیازهای خودشان را برطرف کنند ایران یک زمانی سالی ۱۰۰ میلیارد دلار نفت می فروخت الان این درآمد رسیده به ۸ میلیارد و یا سه میلیارد دلار در سال الان هم ما میتونیم زندگی کنیم ولی چه زندگی
به انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی کنیم
همانگونه که در اسفند ۹۸ به مجلس فکر نکردیم و رای ندادیم

از طرف یک ایرانی وطن پرست که نمیتوانید برچسب های آمریکایی ، منافق ، آلبانی نشین ، ساندیسی ، وطن فروش ، خائن ، داعشی ، تکفیری ، بی دین ، روسی ، انگلیسی و جاسوس را به او بچسبانید
برخی آقایان بغیراز دهات همجوار و زادگاهشان جائی را نمی شناختند از چرخش روزگار اینک اروپا را لایق خود نمی دانند منصوری و المان.رومانی.اسپانیا خدایا به داد ملت ایران برس
تا روزی که احمدی نژاد در کنار جناح اصولگرا بود ، او بهترین فرد در کره خاکی بود و اطاعت اواطاعت خدا بود ( فرمایشات مصباح) ولی وقتی به اغوش ملت برگشت شد انحرافی ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اشتباه میکنی اون هنوز تو آغوش خودشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
بنده تنها آغوشی که دیدم ایشان به آن پناه برد،آغوش مادر چاوز بود.
فقط حرفها وادمهاي تكراري مسئولان اگر بلد بودن 42 سال زمان كمي نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
اینها پولدار شدن را بلدند!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
یعنی دیگر از نظر احمدی نژاد ملت دیگر خس و خاشاک نیست؟؟؟
احضار سلحشوری و صادقی از نمایندگان شجاع و ازاده مجلس بمعنی مرگ ازادگی . اقایان از جمع کردن عده ای احسنت گو بدور خودتان سودی نخواهید کرد.قدر اینگونه افراد ازاده که که به پول و مقام و قدرت براحتی پشت پا میزنند و دلسوزانه انتقاد میکنند با اینکه میدانند مورد غضب قرار خواهند گرفت،بدانید که رفقای واقعی چنینند و روز مبادا از ان دسته اولی هیچ خبری نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
تنها نماینده های بدرد بخور مجلس بودند که البته باید تاوان حرف حق زدنشون رو بپردازن...مجلس که جای این حرفا نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
خخخخه
ان روزی چشمشون را می بستن و هر حرف مفتی را می گفتند و تهمت به هرکسی میزدن باید یاد این روزها می بودن
نماینده ای که برای جنجال درست کردن ان در سال اخر نمایندگیش حرف های سراسر پوچ می زند به درد ...هم نمی خورد چون قبلش هیچ کاری نکردن وفقط برای عقده گشایی ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
نماینده به درد بخور؟
نماینده کارش صرفا حرف زدن نیست هر چند حرفاشون هم بوی ان ورابی میداد بلکه باید کار کنند و قوانین درست بنویسند برای رفاه مردم
گور اصلاح طلبان کنده شده تمام شده تازه داره فکر میکنه گورشون در آینده کنده خواهد شد اگر نامزد اجاره ای بیاد! نمیدونن فضا چقدر علیه ذهر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب هست بخصوص کارگزاران و اعدالیون که حقیقتا دیگه جایی در این کشور ندارند ولی من از اعتماد به نفسشون متعجبم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
بهت منفی دادم . چون نظر بی ادبانه بود و منصفانانه نبود . اگر شورای نگهبان نبود اصولگرایان همان سال ۵۹ کارشان تمام‌بود . داستان طولانی هست .‌نگاه به اولین رییس جمهور که چگونه انتخاب شد . دوم اینکه اصلاح طلبان از بین‌نمیروند بلکه مردم الان‌پرسشان این هست که تفاوت و نگاه این حزب با اصکلکرا چیست . الان در امریکا دمکرات ها ثابت کردند که واقعا در رفتار سیاسی پشت مردم هستند . در ایران هیچ حزبی جرات ندارد پشت اعتراض مردم قرار بگیرد از مردم رای میکیرند بر علیه همان مردم نطر میدهند .
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
بحث اعتماد به نفس نیست کل این دار و دسته اسلاح طلبان و اصول گراها و احمدی نژاد ی ها و پایداری ها و .... همه همه یکی هستند که به تیم مقابل که مردم ایران هستند گل بزنند فریب این جنگ زرگری ها را نخورید چیزی به نام اصلاح طلب در این ۴ دهه اصلا وجود نداشته است
عضو محترم هیئت رئیسه شورای شهر تهران
همین سایت ها مسبب گرانی شدند

با اگهی های جعلی قیمت ها بالا میبردند در صورتی که اصلا فروشی در کار نیست
با همین افکار تصمیم میگیرید ملتو بیچاره میکنید
مطهری رد صلاحیت، صادقی محکوم به زندان ، خانم سلحشوری محکوم به زندان.
کریمی قدوسی و امثالهم با حداقل رای در مجلس.
به این میگن مملکت گل و گلاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
مجلس که جای این حرف ها نیست...میخوای بدونی جای چه حرفیه برو مجلس یازدهمو ببین،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
معلوم است خیلی می سوزی
چون کریمی قدوسی هر حرفی زد با شکایتی هم هم که ازش شد باز هم تبرئه شد چون درست بود ولی دوستان شما چون حرف های توخای می زدن با یک ی دو تا شکایت معلوم است محاکمه می شوند
فکر کردی شهر هپروته و هر کی هر کی؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
داداگاه محمد رضا خاتمی با اعداد و ارقام چه نتیجه ای داد ؟ درست بود ؟
ناشناس
| Germany |
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
خوب نتیجه قرض گیری همینه!
صدور کیفر خواست پروانه سلحشوری) نمی تونم نفس بکشم
اصولگرا و اصلاح طلب از دکتر احمدی نژاد وحشت دارن. هر کی هم هرچی میخاد بگه بگه برای خودش محترم ولی بقدر ارزن برای من مهم نیس، فقط با احمدی نژاد در 1400 بقیه اسامی مثل جوک میمونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
ماشین باید اردی باشه رنگش باید یشمی باشه.سلیقه شما هم محترم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
همه چیز تمام شده. خودشان رییس جمهور را انتخاب کنند. والسلام.
آقای امیر آبادی میگه اگه آقای رییسی بیاد تمام مشکلات حل میشه. متاسفم از این اظهار نظر. نماینده ای که ندونه باید امام زمان ظهور کنه تا تمام مشکلات حل بشه به درد نمایندگی نمیخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
بهتره که شفاف صحبت کنیم!
اصولگرایان همیشه در قدرت در زمانی که نماینده مجلسی خیلی میفهمد و از حق و حقوق سیاسی مردم دفاع میکند بخاطر مصونیت پارلمانی نمایندگان در ابتدا فقط هشدار میدهند ولی بعد از اتمام دوره نمایندگی یا نماینده شجاع را برکنار میکنند یا از دوستان و اشنایام میخوا۶ند که بیایید بر علیه این چند نفر دها شکایت انجام دهیید بطوری که همیشه بین محاکم قضایی همیشه در حال رفت و امد باشد . کشور از نبود قدرت احزاب رنج میبرد .
نماینده ای که مصونیت سیاسی و پارلمانی ندارد چگونه میتواند از حقوق شهروندان جامعه دفاع کند . . لذا تندروها میگویند وظیفه و ذات نمایندگی با غرب کلا متفاوت هست . نمایندگان به برخی موارد ورود نکنند و نطری ندهند . خیلی از موارد سیاسی را پنهان‌کاری کنند . انها وطیفه دارند به قیمت سیب و سیب زمینی و پیاز و ووو بپردازند
کنعانی مقدم از حزب سبز گفت ............خخخخخخخخخخخ حزب سبز ؟ تفاوت ها و شعارها چی هست ؟ برای مردم هست یا نه شاخه ای از حزب حاکم هستند ؟
در قانون اساسی هیچ سازو کاری ندارد که ملت ایران از دست این تندروهای اصولگرا که در دهه ۷۰ بنام گروه ارتجاعی شناخته میشدند راحت بشن . باور کن سیایت و حرف زدن و تصمیمات انها چون‌مبانی طبیعی و عقلی ندارد یک جامعه را دچار تنش میکند . باور کنید اگر مشاور سیاسی و اجتماعی و اقتصادی از غرب میامد مشکلات کشور حل شده بود . اینها میخواهند کشور و مردم همیشه در تنش زندگی کنند . انگار تنش های سیاسی و نطامی با تفکر انها عجین شده .
پاسخ ها
سامیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
تفکرات اینها همان تفکرات و مشاوره های تندروهای غربی هست منتها در لباس و قامت منتخب مردم، کمی به عقب برگردیم و از کمی دور تر نگاه کنیم ببینیم چه اتفاقی داره می افته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
شما هم از کامنتت معلومه تندرویی اما اصولگرا نیستی اصولگراها به نظر من موفق تر از اصلاح طلبان عمل کردند و هر نسبت ناروایی بهشون بدید از واقعیت چیزی کم نمی کنه.
با ازادی دلارهای ایران در کره جنوبی سقوط دلار طی چند روز اینده همه را شگفت زده میکند . همتی منتظر دلار ۱۸ هزار تومانی بود تا دلالان رو مثل سال ۹۷ نقره داغ کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
آره از این حرف های مفت ما زیاد شنیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
همانطور که دلار ۱۹ هزار تومان شد ۱۱ هزار تومان برای دولت فقط ۳ روز کافیه تا فتیله شما دلالان رو بمیچه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
با خود تحریمی و نپیوستن ایران به اف ای تی اف ...... در دو ماه اینده شرایط بسمتی میرود که کلا دلار به مرز بالای ۳۵ هزار تومان‌میرسد . چون دلار باید در خزانه باشد تا تعدال عرضه و تقاضا برقرار شود دوم اینکه تقابل ایران امریکا بدتر میشود چون ایران‌مزگوید امریکا از بحرین و عراق و افعانستان و قطر و پاکستان و اقلیم و خارج شود . ایا واقعا شدنی هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
حرف مفت
ریگ مفت
هر دو بی خاصیت
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
یکصد و پنجاه میلیارد دلار پس از برجام آزاد شد دلار یک سنت هم پایین نیامد همه این پول را هم خوردند و بردند و سر ملت هم بی کلاه ماند حالا تو دلت خوشه شاید پولی از کره جنوبی آزاد بشه؟ به همین خیال باش تا آزاد بشه تا ۱۲ شرط پذیرفته نشه هیچ تحریمی برداشته نمی شه چه ترامپ باشه چه نباشه
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
ارز نیمایی پدرامرزیده شده ۱۷۰۰۰ تومان یعنی ارزی که به واردکنندگان میدهند ان وقت دلخوش به چی هست؟؟؟
ازاد شدن‌منابع در کره جنوبی!!!!!متحد اقتصادی امریکا؟؟؟؟؟
هند و ژاپن هم در لیست هستند اما از ترس خزانه داری کاری نمی
کنند
صحبتهای هفته پیش اقای تاج در کانال ۳ را نشنیدی که میگفت حتی یک دلار از حسابمان در فیفا به سوی طلبکاران نمی رود به دلیل تحریم اسناد بانکی یکسال اخیر ترامپ
مجلس کارهای خیلی مهمی دارد. مثل عوض کردن اسم فرودگاه. ازدواج اجباری یا جاسوسی خودخواسته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اگر امکان داره اسم کوه دماوند را عوض کنند تا فعالیت آتش فشانی این‌کوه شاید فروکش کرد. یاد اسم خیابانی در تهران افتادم‌که شهرداری تهران بنام استاد شجریان بود ولی چند تا روحانی بلندگو به دست فریاد میزدند که نباید اینکار انجام شود چون مشکلات کشور ابن موارد نیست . بروید گرانی را حل کنید .....‌.
نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی !!!!!!

پروانه سلحشوری تنها شیر مرد مجلس قبل بود و مشخص بود که پس از پایان دوره مجلس از او انتقام خواهند گرفت این اتهام هم ابزاری شده است که به راحتی هر کس را با آن متهم می کنند در صورتی که چنین اتهامی هیچ مبنای قانونی و شفافیتی ندارد بفرمایند کدام یک از عموم که از سخنان پروانه سلحشوری مشوش شده اند از ایشان شکایت کرده اند؟؟؟ چرا مشوش شدن انتصابی ها که حتی جسارت ندارند رسما بگویند از پروانه سلحشوری شکایت دارند را به نام تشویش اذهان عمومی جا می زنند؟؟؟ این تبلیغ چیست که هر سخنی را و هر انتقاد و حق خواهی را با این اتهام من درآوردی می خواهند خفه کنند؟ این بود ازادی که شعارش داده می شد؟ این بود استقلال؟ آیا مصالح مملکت و ازادی بیان و دین و باور تبدیل شده است به خوشایند و سلیقه چند هزار نفر که چند دهه است چرخشی پست مقام دارند
چه دل خجسته ایی داری
انتخابات کیلو چنده؟
چرا آقایون توی خوزستان هی میگن پیک برق پیک برق و تهدید به خاموشی میکنن.اگر خونه ای گرم نباشه که طرف بیمار نیست ۳تا کولر روشن کنه.
بجای تهدید صادرات برق رو به عراق کمتر کنین بابا بزارین ملت زندگی کنن
پروانه سلحشوری
چه جرمی مرتکب شده ؟
چه اکاذیبی ؟ اینکه گفته به پادگان ها برگردند؟
با نوجه به عملکرد خیره کننده و انقلابی جناب رییسی در قوه قضاییه که موجب ریشه کن کردن فساد در ایران گردید بطوریکه مردم همه‌ می گویند فساد نمنده؟ چرا میخواهید او را به قوه مجریه منتقل کنید؟ نکنید این کار رو ، حیفه
این تبلیغات رفع کچلی و زیبایی که چپ و راست در صفحه می آید ،مزاحم واعصاب خورد کن است ،اینطوری از کامنت نویسان رها نمیشوید،بهتره بر داشته شود!
]چقدرخوب بود مجلس نیز مانند شورای انقلاب فرهنگی چند ماه یکبار تشکیل می شد و به جای ان در حوزهخود مشکلات را پیگیری می کردند
به رییس سازمان تبلیغات بگویید که اگر مدیریت بلدی مدیران قوی و کارکشته انتخاب کن نه افراد بی تجربه و صفر کیلومتر برای مدیران کل . اگر می خواهی مدیریت را جوان سازی کنی باید میانگین سنی مدیران را کم کنی نه تجربه را به خاطر سن کم مدیرانت هیچ کنی
افغانی در ایران به ایرانی زور می گوید چه رسد در افغانستان بایستی قوانین سخت بلاخره بیگانه هستند و به راحتی می توانند جاسوسی کنند خدای نکرده و باید مسولین ما توجه شان به نیروی داخل باشد تمام این مسولین که سر کارند زمان جوانیشان بیش از یک افغانی کار می کردند یکیش خودم چه روحانی و چه غیر روحانی من الان هم روحانی سراغ دارم که به اندازه چند تا کارگر شبانه روز کارهای سخت انجام می دهد ما ایرانی ها هم کار سخت هم کار سبک ناز پرورده نیستیم
اونهایی که آلزایمر سیاسی دارند و فکر میکنند ممکنه شورای نگهبان رئیس جمهور سابق را تایید کند چند مورد زیر را در سه سال اخیر نظر داشته باشند:
1- عدم تمکین از گفته های رهبری در موارد متعدد
2- مصاحبه بسیار بد با نیویورک تایمز در تیر ماه 98 و تاکید بر اینکه ایران باید مستقیما و بی قید و شرط وارد مذاکره با آمریکا و شخص ترامپ شود.
3- نامه سرگشاده وقیحانه به سردار سلیمانی در اسفند 96
خدا پدر و مادر احمدی نژاد رو بیامرزه
مسکن مهر و سهام عدالت دوتا دونه ای هستن که احمدی نژاد بین همه ی مردم ایران کاشت و امروز میبینیم چقدر اثر‌گذاره
با وجود میلیون ها واحد مسکن هر قیمت مسکن این شد، شما حساب کنید اینا‌رو نمیساختن الان کجا‌بودیم ؟
یا سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومنی الان ۱۲ تومن ارزش ذاتی داره، کدوم رئیس جمهور و مسئولی از اول انقلاب اینچنین برای توده مردم سازنده بوده ؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل