بازدید 8961

افزایش احتمال لغو حج امسال در پی شیوع کرونا؟!

در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و پیرو افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در عربستان سعودی، ظاهرا مقامات این کشور تصمیم به لغو برگزاری مراسم حج تمتع امسال گرفته اند؛ رویدادی بی سابقه در تاریخ که ظاهرا تصمیم قطعی مقامات این کشور بر رقم خوردن آن است.
کد خبر: ۹۸۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 14 June 2020

تابناک اجتماعی

بر اساس آنچه کاربران عربستانی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند، مقامات این کشور تصمیم به لغو برگزاری حج امسال گرفته‌اند.

به گزارش «تابناک»، در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و پیرو افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در عربستان سعودی (شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان از مرز ۱۲۳ هزار نفر عبور کرده است)، ظاهرا مقامات این کشور تصمیم به لغو برگزاری مراسم حج تمتع امسال گرفته اند؛ رویدادی بی سابقه در تاریخ!

اتفاقی که اگر مسجل و قطعی شود، برای نخستین بار است که پس از تأسیس دولت سعودی رخ می‌دهد؛ تصمیمی که برخی کاربران این کشور در شبکه‌های اجتماعی تاکید دارند تصمیم قطعی مقامات این کشور و ابلاغ شده توسط وزیر حج و عمره عربستان است. ادعایی که تلویحا توسط پایگاه اطلاع رسانی حج در کشورمان هم مهر تایید خورده است.
 
افزایش احتمال لغو حج امسال در پی شیوع کرونا؟!
 
این در حالی است که با شیوع ویروس کرونا در عربستان، به مانند دیگر کشورهای جهان اعمال تعطیلات در این کشور نیز در دستور کار قرار گرفت و تصویر مخابره شده از بستن اطراف خانه کعبه، به یکی از قاب های ماندگار کرونا در ذهن بشر تبدیل گشت. تصویری حسرت برانگیز که با فروکش کردن شیوع کرونا در برخی از کشورها امید به زدودن آن می‌رفت.
 
پیرو این فراز و نشیب ها، اخباری از عربستان سعودی مخابره شد که احتمال برگزاری حج امسال با رعایت اصول فاصله گذاری را می‌داد؛ برگزاری حج با تعدادی کمتر از هر سال که با توجه به سقوط شدید قیمت نفت در عربستان و درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان سعودی از برگزاری حج، محتمل به نظر می رسید.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار