بازدید 9369

آخرین وضعیت اهالی ۱۱ روستای حاشیه «سیمره»

اهالی ۱۱ روستای حاشیه سد سیمره بعد از سیلاب اراضی و خانه‌های خود را به دلیل بالا آمدن آب سد از دست دادند، آخرین خبرها حکایت از اختلاف مردم و مسئولان سد بر سر قیمت اراضی تملکی دارد.
کد خبر: ۹۸۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 13 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یکی از مناطقی که در جریان وقوع سیلاب فروردین ماه ۹۸ دچار خسارت شد، ۱۱ روستای منطقه «رودبار» شهرستان کوهدشت با جمعیت حدود هزار و ۵۰۰ نفر در حاشیه سد و نیروگاه سیمره بود که با بالا آمدن آب این سد همه خانه‌ها، اراضی کشاورزی و باغات این منطقه به زیر آب رفت.

تأمین اعتبار تملک اراضی

این سیلاب و بالا آمدن آب سد سیمره مشکلات فراوانی را در زمینه مسکن، کشاورزی، باغات، بهداشت، مدارس، کسب‌وکار و… به وجود آورد تا مسئولان وعده رفع مشکل و همچنین پرداخت وجه اراضی آنها از سوی دولت و مسئولان سد سیمره را بدهند.

گودرز امیری معاون استاندار لرستان در این رابطه با اشاره به آخرین وضعیت تملک اراضی ۱۱ روستای واقع در طرح سد «سیمره»، اظهار داشت: این امر با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق دولت تأمین اعتبار شده است.

وی، عنوان کرد: مقداری مردم بر روی بحث قیمت اراضی و کارشناسی اراضی مقاومت کردند و اختلاف نظر داشتند که نهایتاً با انتخاب یک گروه کارشناسی سه نفره شامل نماینده مردم، نماینده کارفرما و نماینده مرضی الطرفین قیمت گذاری نهایی شد.

معاون استاندار لرستان، گفت: یک ماه فرصت داده شد تا مردم مراجعه و استعلام‌ها را بگیرند، پرونده تکمیل، تفاهم نامه منعقد و وجه املاک اراضی خود را از شرکت دریافت کنند.

اختلاف بر سر قیمت اراضی

امیری، افزود: اگر پس از این یک ماه مراجعه نکنند سد سیمره و مسئولان مربوطه مکلف و مختار هستند که بر اساس قانون تملک نسبت به ارزیابی املاک، اراضی و واریز وجه آن به صندوق و تملک اراضی اقدام کنند و مردم هر موقع اثبات مالکیت کردند وجه خود را از صندوق دریافت کنند.

حجت اسلام احمد مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان نیز در این رابطه با بیان اینکه مقرر شد که مردم به واگذاری املاک خود به سد ترغیب شوند، اظهار داشت: ولی با توجه به اینکه اختلافی هم بین آنچه را که خواسته مردم است و آنچه که مسئولان سد اعلام می‌کنند وجود دارد، پیشنهاد شد که مسئولان سد به مدت یک ماه در بین مردم حضور پیدا کنند و مستقیماً با مردم و یا نمایندگان مردم ارتباط برقرار کنند.

وی، گفت: امیدواریم با این اقدام مسئله حل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی