بازدید 13890
به دلیل حمایت از گروه‌های جدایی طلب و تروریست در ایران؛

دانمارک سفیر عربستان احضار کرد

وزارت خارجه دانمارک اعلام کرد که کوپنهاگ سفیر عربستان سعودی را در اعتراض به حمایت مالی این کشور از تروریست‌ها در ایران احضار کرده است.
کد خبر: ۹۸۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۹ 11 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه دانمارک سفیر عربستان سعودی را به دلیل حمایت این کشور از برخی از گروه‌های جدایی طلب و تروریست در جنوب ایران احضار و مراتب اعتراض خود را از این قضیه به مقام سعودی ابلاغ کرد.

به گزارش روزنامه رأی الیوم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه دانمارک چهارشنبه اعلام کرد که سفیر عربستان سعودی در کپنهاگ را به دلیل نقش سرکرده‌های گروه تروریستی الاهوازیه در تحریک به انجام عملیات تروریستی در ایران و حمایت مالی ریاض از این سرکرده‌ها احضار کرده است.

در همین ارتباط، پلیس دانمارک نیز طی بیانیه‌ای از وجود پرونده پیگیری قضایی سه تن از افرادی خبر داد که متهم به تحریک به انجام حملات تروریستی در ایران و حمایت مالی از تروریسم در این کشور بوده و با سرویس اطلاعات عربستان سعودی همکاری کرده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه دانمارک آمده است: «به سفیر عربستان سعودی به وضوح ابلاغ شد که ما هرگز تحت هیچ شرایطی چنین فعالیت‌هایی را قبول نمی‌کنیم. همچنین سفیر ما در عربستان سعودی نیز فوراً این پیام را به مقامات سعودی منتقل کرده است».

بر اساس این گزارش، سه فرد مذکور که از اعضای گروهک الاهوازیه و مقیم دانمارک هستند، ماه فوریه گذشته به نفع سرویس اطلاعاتی سعودی جاسوسی کرده اند. بر اساس گفته دستگاه امنیت و اطلاعات دانمارک، سه متهم مذکور بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ برای سعودی‌ها جاسوسی کرده‌اند.

برک اندرسن، رئیس نهاد دانمارکی گفته به هیچ وجه قابل قبول نیست که کشور‌های خارجی و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها، از دانمارک به عنوان کانون حمایت مالی از تروریسم استفاده کرده و اقدام به حمایت و پشتیبانی از تروریسم کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان