بازدید 49793
دو هزار و سی و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

احمدی نژاد کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟ / توصیه‌های بورسی سعید جلیلی / نظر صوفی در مورد حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی / اولین سوال نمایندگان مجلس یازدهم از روحانی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: چرا مسئولین با هر چه مخالفند، آن را به ضد انقلاب نسبت می‌دهند؟ / نظر عضو مجلس خبرگان در مورد احیای قائم مقام رهبری / آیت‌الله اعرافی: حوزه علمیه باید پاسخگوتر باشد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 08 June 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
چرا مسئولین با هر چه مخالفند، آن را به ضد انقلاب نسبت می‌دهند؟

صادق زیباکلام گفت: من هیچ وقت نتوانسته‌ام بفهمم چرا مسئولین ما با هر چه مخالفند آن را به ضد انقلاب، آمریکا، منافقین و سلطنت طلب‌ها نسبت می‌دهند؟ آخرین مورد، نسبت دادن تداوم قرنطینه کرونا به "ضد انقلاب" از سوی آقای روحانی است. در حالیکه عادی سازی یا برعکس تداوم قرنطینه، مناقشه‌ای در همه کشور‌ها بوده است. به این صورت که معمولا مسئولین بهداشتی خیلی موافق عجله در عادی سازی نمی‌باشند؛ اما مسئولینی که عهده دار اقتصاد و کار و کسب مردم هستند بر عکس عجله دارند که شرایط را عادی سازند. این مناقشه با شدت و ضعف در بسیاری کشور‌های دیگر هم اتفاق افتاده. ایران، اما تنها کشوری هست که رئیس جمهور آن این مناقشه طبیعی را به ضد انقلاب و عوامل دشمن نسبت می‌دهند.

خرید «هندوانه به شرط چاقو» و خطر ابتلا به کرونا

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به شهروندان هشدار داد با توجه به شیوع ویروس کرونا، هندوانه به شرط چاقو نخرند و هرگز از فروشنده درخواست نکنند که هندوانه را قاچ کند، چرا که چاقوی آلوده ممکن است میوه هندوانه را آلوده کند و بعد از خرید هندوانه، حتماً پوست آن را با محلول ضد عفونی‌کننده میوه‌جات و سبزیجات یا چند قطره مایع ظرفشویی در منزل به خوبی شست‌وشو داده و سپس نسبت به قاچ کردن آن اقدام کنند.

مترو کانون کرونا در تهران شده است

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد احتمال انتقال کرونا در مترو گفت: تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در مورد اجرای فاصله گذاری اجتماعی و مبارزه با کرونا بر عهده شهرداری تهران نیست و این موضوع از عهده شهرداری خارج و مسئولیت آن با ستاد ملی مقابله با کروناست. اگر فاصله‌های اجتماعی در حمل و نقل عمومی رعایت نشود و مسافران از ماسک استفاده نکنند، احتمال انتقال کرونا در مترو و اتوبوس زیاد است؛ بنابراین از شهروندان درخواست داریم که حتما از ماسک هنگام تردد با مترو و اتوبوس استفاده کنند، روزانه چندین بار دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و از دست زدن به صورت به ویژه در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی بپرهیزند. /فارس

رونمایی از «پرمشتری‌ترین» و «کم طرفدارترین» کمیسیون تخصصی مجلس

نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برای عضویت در ۱۳ کمیسیون مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند. بر اساس این گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ۷۲ داوطلب از نماینده پرطرفدارترین و کمیسیون حقوقی و قضائی هم با ۳ نماینده کم طرفدارترین کمیسیون‌های مجلس یازدهم هستند. /مهر

وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس قرآن خوانده و ازدواج اجباری شود

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید: نمی‌شود که کسی را از حقوق اجتماعی و مدی محروم کرد به خاطر اینکه ازدواج نکرده است. آقای دیگری هم گفته است در مجلس ختم روزانه قرآن صورت بگیرد، وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس قرآن خوانده شود و ازدواج اجباری شود.

همتی نامزد نمی‌شود؟

فرید مدرسی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کاندیداتوری همتی رئیس کنونی بانک مرکزی در صفحه توئیترخود اذعان کرد که «آقای عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ۱۴۰۰ نیست.» و گفت که نه او و نه هیچ یک از اعضای هیات دولت آقای روحانی «تمایلی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ندارند.» همزمان با این گفته مدرسی، سایت اقتصاد نیوز بدون این که از همتی یا شخصی دیگر اسم بیاورد، مدعی شد، «یکی از مقام‌های اقتصادی دولت حضورش در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شده و ستاد‌های خود را در کشور فعال کرده است.»
 
احمدی نژاد کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

فعال سیاسی نزدیک به محمود احمدی نژاد با بیان اینکه مردم باید بر سرنوشت خویش، انتخاب و عزل همه مسئولان، قوانین موضوعه کشور و قانون اساسی حاکم باشند، تأکید کرد: اگر بنا بر ردصلاحیت احمدی‌نژاد باشد، او نامزد ۱۴۰۰ نمی‌شود.بهمن شریف زاده درباره نامزدی محمود احمدی نژاد یا حمایت او از یکی از نزدیکانش برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به نامه نیوز گفت: می‌تواند حالت سوم باشد یعنی اصلا وارد نشود. اگر بنا بر ردصلاحیت باشد، اصلا ورودی صورت نخواهد گرفت.وی افزود: اصلا نگاه بهار، نگاه حاکمیتی نیست لذا با حاکمیتی شدن همه مسائل سازگاری ندارد. ما نظام جمهوری اسلامی را به عنوان یک نظام دموکراتیک و مردمسالار خواهانیم. فعال سیاسی نزدیک به محمود احمدی نژاد با بیان اینکه مردم باید بر سرنوشت خویش، انتخاب و عزل همه مسئولان، قوانین موضوعه کشور و قانون اساسی حاکم باشند، تأکید کرد: این‌ها اموری است که تفکر بهار خواهان آنهاست.
 
توصیه‌های بورسی سعید جلیلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: فروش سهام شرکت‌های دولتی در بورس باید همراه با تدبیر برای کارآمدی آن‌ها باشد.سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک رشته توئیت درباره عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس نوشت: فروش سهام شرکت‌های دولتی در بورس باید همراه با تدبیر برای ارتقای مدیریت و کارآمدی آن‌ها باشد.او در ادامه نوشت: باید تدبیری به کار گرفته شود که روند زیاندهی شرکت‌های دولتی که در گزارش دیوان محاسبات آمده است، متوقف شود و سوددهی آن‌ها به شکل واقعی و با افزایش تولید محقق گردد.جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ضعف‌هایی، چون تغییرات بیش از حد معمول در اعضای هیات مدیره و مدیران عامل برخی از این شرکت‌ها، باید مراقبت کرد که پس از تامین مالی با فروش سهام در بازار سرمایه؛ نقدینگی به دست آمده در جهت خدمت به تولید و اقتصاد کشور باشد و صرفا معطوف به هزینه جاری این شرکت‌ها نگردد.
 
نظر صوفی در مورد حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰

وزیر تعاون دولت اصلاحات مخالف این موضوع است که لاریجانی نماینده جریان اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ شود.علی صوفی وزیر تعاون دولت خاتمی در مورد حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی معتقد است آقای لاریجانی هیچ‌جا نگفته من اصلاح‌طلبم. آقای لاریجانی که اصلاح‌طلب نیست. اتفاقاً آقای لاریجانی، اصول‌گراتر از آقای روحانی است. آقای لاریجانی به‌عنوان اصول‌گرای معتدل پذیرفته شده است. اصلاح‌طلبان در انتخابات‌۹۸، هرگونه عدول از اصول اصلاح‌طلبی را نفی کردند. اصلاح‌طلبان در انتخابات سال‌های‌۹۲ و ۹۴ و ۹۶، از فضای هراس مردم از تکرار دولت احمدی‌نژاد یا شبه احمدی‌نژاد و تکرار مجالس هفتم، هشتم و نهم، استفاده کردند و نامزد یا نامزد‌هایی را حتی از جریان اصول‌گرایی معرفی کردند که بتوانند نامزد‌های تندرو را کنار بزنند. این کار صورت گرفت، اما بازخورد منفی داشت. مردم به شدت از این دو نهاد [مجلس دهم و دولت‌های یازدهم و دوازدهم]ناراضی‌اند و این را از چشم اصلاح‌طلبان هم می‌بینند، چون اصلاح‌طلبان به آن‌ها گفتند به این‌ها رأی بدهند.
 
نظر عضو مجلس خبرگان در مورد احیای قائم مقام رهبری

عضو مجلس خبرگان رهبری، می‌گوید که تعیین جایگاه قائم‌مقامی رهبری نه قانونی است و نه فقهی است.آیت الله هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، می‌گوید که تعیین جایگاه قائم‌مقامی رهبری نه قانونی است و نه فقهی است و، چون در قانون اساسی نیست و خود امام خمینی هم این سمت را حذف کرده است، قابلیت احیا ندارد. او همچنین درباره‌ی شورای رهبری هم به همین موضوع اشاره کرده و می‌گوید که در بازنگری قانون اساسی -که پیشنهاد شورایی شدن رهبری داده شد- این پیشنهاد تصویب نشد و نهایتا در قانون اساسی این موضوع به رسمیت شناخته نشده و «فعلا شورای رهبری خلاف قانون اساسی، غیرقابل طرح و آب در هاون کوفتن است».
 
درخواست نماینده مجلس از نهاد‌های امنیتی: ما را کنترل کنید، شنود کنید!

نماینده کازرون در مجلس و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، گفته «از وزارت اطلاعات و سپاه می‌خواهم مرتبا بنده و نمایندگان را کنترل و مکالمات‌مان را هم شنود کنند. فریدون عباسی، نماینده کازرون در مجلس و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در این باره گفت در این رابطه حاضرم به این نهاد‌ها امضا دهم.این نماینده مجلس افزوده این کنترل استقلال او را نمی‌گیرد، چون او مستقل‌بودن‌اش را نشان داده و گفته: «همه کار‌های یک نماینده باید مشخص باشد. اگر نماینده برای ملاقات با کسی می‌رود باید روشن باشد که چرا چنین می‌کند.اگر دامی برای نماینده پهن شده، حتما باید از سوی نهاد‌های امنیتی به او هشدار داده شود. باید اطلاع دهند نه این‌که بروند و در کار او دخالت کنند.»
 
اظهارات وزیر دوران اصلاحات در مورد اصولگرا یا اصلاح طلب بودن ظریف

وزیر دوران اصلاحات نظر جالبی در مورد اصولگرا یا اصلاح طلب بودن ظریف دارد.صوفی وزیر تعاون دولت خاتمی می‌گوید آقای ظریف به‌دلیل اشتغال در وزارت امور خارجه، اساساً از جرگه یک جریان سیاسی خارج است و بنابراین الان نمی‌شود روی آقای ظریف به‌عنوان یک اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا حساب کرد. البته باید دید ارزیابی بعدی اصلاح‌طلبان درباره چهره‌هایی مانند آقای ظریف چه خواهد بود.

واکنش رئیس دفتر خاتمی به محاکمه اکبر طبری

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به قوه قضاییه تبریک می‌گویم که بدون تبعیض، قضایای مربوط به پرونده‌های فساد را رسیدگی و پیگیری می‌کند و در حوزه تبلیغات و شوآف باقی نمانده است.محمدعلی ابطحی، با بیان اینکه برگزاری دادگاه محاکمه معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه از جمله کار‌های بزرگی بود که اجرای آن کمتر تصور می‌شد، گفت: اینگونه تصور می‌شد که این دادگاه به دلیل اینکه جزئی از خود قوه قضاییه بوده است، در پیچ و خم تعارفات و ارتباطات قرار بگیرد و به طور کلی برگزار نشود.وی افزود: به قوه قضاییه تبریک می‌گویم که بدون تبعیض، قضایای مربوط به پرونده‌های فساد را رسیدگی و پیگیری می‌کند و در حوزه تبلیغات و شوآف باقی نمانده است.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه پیگیری برگزاری دادگاه معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه، نشانه بسیار خوبی برای ارزیابی عملکرد قوه قضاییه است، گفت: موضوع فقط فساد‌های اقتصادی معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه نیست، موضوع اصلی این است که وقتی فردی در جایگاه معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه با آن قدرت قرار می‌گیرد و خطا‌هایی از او سر می‌زند، اعتماد بسیاری از افراد جامعه را از بین می‌برد.ابطحی خاطرنشان کرد: امیدوارم در دادگاه معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه، در زمینه از دست رفتن اعتماد بخشی از جامعه به عملکرد دستگاه قضایی هم مجازاتی در نظر گرفته شود.
 
رای پرونده شبنم نعمت زاده اجرا شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تخریب ساخت و ساز غیرقانونی دختر وزیر سابق در لواسان خبر داد.حجت الاسلام درویشیان در جلسه مسئولان قضایی در خصوص رأی قطعی صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری برای تخریب سازه‎های غیر مجاز در منطقه لواسانات هم اعلام کرد که با پیگیری بازرسی استان، رأی مربوط به پرونده شبنم نعمت زاده، در ۱۵ خرداد ۹۹ اجرایی شده و اجرای رأی در خصوص یکی دیگر از منتسبان به مسئولان هم در حال پیگیری است. وی همچنین گفت که پیرو دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص مطالبات کارگری و با پیگیری‎های سازمان متبوعش، شورای عالی کار مصوب کرد حق مسکن کارگران در سال ۹۹ از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان و حداقل دستمزد آنان نیز ۵ درصد افزایش یابد که نیازمند تأیید هیأت دولت است.درویشیان در خصوص پرستاران هم از صدور مجوز استخدام برای بیش از ۴ هزار نفر به عنوان سهمیه سال ۹۸ و بیش از ۲ هزار نفر هم برای سهمیه سال ۹۹ به ‎منظور جبران کسری کادر پرستاری در کشور خبر داد که قرار است پس از تأمین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه به کارگیری شوند.
 
تشکر رهبر انقلاب از کشتیران‌ها

رهبر انقلاب با ارسال پیامی محبت آمیز از حرکت جهادی فرماندهان و کارکنان شناور‌های نفتکش جمهوری اسلامی ایران که محموله فرآورده‌های نفتی را به کشور ونزوئلا منتقل کردند قدردانی نمودند.متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم به همه شما عزیزان، کاپیتان و کارکنان کشتی خداقوت می‌گویم. کار بزرگی کردید. حرکت شما حرکتی جهادی بود. کشور را سرافراز کردید. انشاالله موفق باشید سیدعلی خامنه‌ای ۹۷/۳/۱۹
 
زنگنه به جلسه محرمانه مجلس می‌رود

احمد امیرآبادی‌فراهانی درباره جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه فردا آقایان بیژن زنگنه و حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزرای نفت و اطلاعات میهمان جلسه غیرعلنی نمایندگان هستند. این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار است در جلسه غیر علنی مسائل اقتصادی، امنیتی و انرژی بررسی شود و وزرا نیز گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود به نمایندگان ارائه خواهند کرد.
 
اولین سوال نمایندگان مجلس یازدهم از روحانی کلید خورد

رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم از تهیه سوال نمایندگان مجلس یازدهم از رئیس جمهور برای ساماندهی وضعیت مسکن خبر داد.محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس از طرح سؤال نمایندگان مجلس از روحانی درباره وضعیت نابسامان مسکن خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر به همراه جمعی از نمایندگان درحال تهیه سؤال از رئیس جمهور درباره وضعیت نابسامان مسکن هستیم. وی افزود: متأسفانه دولت نه تنها در راستای حل مشکلات معیشتی مردم و به ویژه مسکن اقدام جدی نداشته است، بلکه روز به روز شاهد نابسامانی در بخش مسکن و به ویژه اجاره بهای مسکن هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم شورای اسلامی با ابراز تاسف از افزایش قیمت مسکن به ویژه اجاره بها در این بخش خاطرنشان کرد: حدود یک سال قبل طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بخش املاک و به ویژه مسکن در راستای جلوگیری از سوداگری و حمایت از خانه دار شدن قشرهای متوسط و ضعیف جامعه تدوین و اعلام وصول شد.رضایی کوچی ادامه داد: هر چند دولت برای موضوع مالیات بر عایدی مسکن قرار است لایحه ارائه کند، اما اگر بنا باشد این تعلل و غفلت در بخش مسکن ادامه‌دار باشد نمایندگان مجلس خود طرح مالیات بر عایدی مسکن را هر چه سریع‌تر کلید می‌زنند.

وی در ادامه گفت: متأسفانه وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و در این حوزه نگرانی‌هایی وجود دارد به ویژه این که در بخش مسکن قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرده و حتی امکان اجاره برای آن‌ها نیز بسیار ضعیف شده است، چراکه هر روز شاهد افزایش قیمت مسکن هستیم.نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی همچنین در تشریح جزئیات سؤال از رئیس جمهور گفت: ما در جریان این سؤال به دنبال این هستیم تا هر چه سریع‌تر در حوزه مسکن و به ویژه اجاره بها در این بخش ساماندهی صورت گیرد.
 
آیت‌الله اعرافی: حوزه علمیه باید پاسخگوتر باشد

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه باید پاسخگوتر، بیدارتر، اجتماعی‌تر، انقلابی‌تر و علمی‌تر باشد، افزود: شورای عالی مجموعه‌ای از اسناد مدیریت حوزه را به تصویب نهایی رسانده است.آیت الله علیرضا اعرافی ظهر دوشنبه در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مرکز استان با اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه حوزه با وجود پیشرفت‌های خود، برخی از ظرفیت‌هایش به فعلیت نرسیده است، افزود: آینده تشیع، مکتب اهل بیت (ع)، اسلام و بشریت به کار حوزویان گره خورده است.

وی با بیان اینکه حوزه باید پاسخگوتر، بیدارتر، اجتماعی‌تر، انقلابی‌تر و علمی‌تر باشد، افزود: شورای عالی مجموعه‌ای از اسناد مدیریت حوزه را به تصویب نهایی رسانده است.عضو شورای عالی حوزه‌های با اشاره به ترسیم ۱۵ نظام جامع راه طی دراز مدت برای حوزه تصریح کرد: در شورای گسترش صدها مصوبه گذرانده شده و بسیاری از مجوزهای اصولی یا موقت تبدیل به دائم شده است و بخش‌هایی از قوانین این شورا نیز اصلاح شد.وی بیان کرد: در شورای گسترش قلمروی تازه ای برای صدور مجوزهای حوزوی برای مراکز فرهنگی، تبلیغی و هنری در حوزه گشوده شده است که از جمله می‌توان به صدور هزار و ۲۰۰ مدرک برای ایثارگران اشاره کرد.آیت الله اعرافی گفت: در شورای پژوهش به عنوان یکی از شوراهای فعال نزدیک به ۵۰ طرح به تصویب رسیده است.
 
محمد قوچانی: روحانی از خیلی اصلاح‌طلب‌ها اصلاح‌طلب‌تر است

محمد قوچانی، سردبیر روزنامه سازندگی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از جمله کسانی است که با انتشار مقالات مفصلی دراین باره در یک سمت این مباحثه‌ها ایستاده است. پیش از این روزنامه ایران در گفتگو با اصلاح طلبانی همچون حمیدرضا جلایی‌پور که در زمره منتقدان نظرات قوچانی قرار دارند، به این مباحث پرداخته است؛ بنابراین، این گفتگو پیگیری نقد‌های دیگری است که پیرامون دیدگاه‌های حزب کارگزاران درباره آینده اصلاح‌طلبی مطرح شده است.

مهمترین بخش اظهارات محمد قوچانی در گفتگو با ایران به شرح زیر است؛
* افکار روحانی در سیاست خارجی و داخلی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بازتر از بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب است
* اگر کسی به ساختار دیگری به غیر از جمهوری اسلامی ایران فکر کند اصلاح‌طلب شناخته نمی‌شود.
* ما قرار است در مواجهه با حاکمیت و هسته اصلی قدرت به یک تصمیم مشترک برای بهبود شرایط زندگی مردم برسیم.
* ایده کارگزاران این است که جامعه‌ای که در آن توسعه به وجود بیاید عدالت هم در آن شکل خواهد گرفت؛ عدالت مبتنی بر توزیع ثروت و نه توزیع فقر.
* دوستان اصلاح‌طلب ما می‌گویند دیگر نامزد اجاره‌ای نمی‌خواهیم. حال آنکه به باور من آقای روحانی از خیلی از اصلاح‌طلب‌ها اصلاح‌طلب‌تر است. اصلاح‌طلبی ژن نیست.
* افکار آقای روحانی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، اقتصاد و در مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار بازتر از بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب است. کافی است ایشان را با آقای محتشمی مقایسه کنید.
* اینکه این واژه رهبری اصلاحات که به‌کار می‌بریم را خود آقای خاتمی می‌پذیرند یا نه نمی‌دانم، اما معتقدم ایشان مؤسس جبهه اصلاحات است.
* به پای صندوق آوردن مردمی که اصلاح‌طلبان آن‌ها را از صندوق ناامید کردند کار خیلی سختی است.
* ما می‌دانستیم که رأی نمی‌آوریم. فقط حلقه اتصال را با حاکمیت حفظ کردیم تا این حلقه وجود داشته باشد
* باید دوباره پایگاه اجتماعی‌مان را پیدا کنیم و بدانیم که دیگر با توسل به سلبریتی‌ها یا دوقطبی‌سازی بد و خوب نتیجه نمی‌گیریم.
* باید خودمان را به مردم ثابت کنیم و با فساد از هر نوع در جریان خودمان مقابله کنیم
 
زیباکلام: احمدی‌نژاد یا جلیلی رئیس جمهور آینده هستند

صادق زیباکلام در خصوص حضور اکثریتی اصولگرایان در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس یازدهم تحت نفوذ جریانات تندرو قرار گرفته است، رئیس جمهور آینده هم یا احمدی‌نژاد خواهد بود یا یک فردی مثل سعید جلیلی. صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدرس دانشگاه در رابطه با آسیب‌های روی کارآمدن دولت اصول‌گرا در ۱۴۰۰ و امکان تبدیل نمایندگان مجلس یازدهم به وکیل‌الدوله گفت: سال‌هاست عملاً بُعد نظارتی مجلس کمرنگ‌تر شده و امروز که ما در خرداد ۹۹ هستیم، اساسا چیزی به نام بُعد نظارتی مجلس وجود ندارد. به این معنا که مجلس عملا برابر سیاست‌های مهم اعم از اقتصادی، خارجی، هسته‌ای هیچ کاره است؛ لذا بُعد نظارتی مجلس و پاسخگوطلب بودن مجلس سال‌هاست که از بین رفته است.

این چهره اصلاح‌طلب با اشاره به تاثیرات نظارت استصوابی بر عملکرد مجلس افزود: در واقع نظارت استصوابی چیزی از مجلس به عنوان یک نهاد مستقل باقی نگذاشته است لذا فرقی نمی‌کند که بگوییم روابط مجلس با دولت چگونه است، این قبیل مباحث که به نقش و جایگاه مجلس برمی‌گردد، عملا بلاموضوع شده است. زیباکلام در خصوص حضور اکثریتی اصولگرایان در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس یازدهم تحت نفوذ جریانات تندرو قرار گرفته است، سال دیگر این اتفاق برای قوه مجریه می‌افتد و تعداد قابل توجهی از مردم به خصوص اقشار و لایه‌های تحصیلکرده و شهرنشین در انتخابات شرکت نمی‌کنند، همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته. در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فقط طرفداران تندرو‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند، بنابراین رئیس جمهور آینده هم یا احمدی‌نژاد خواهد بود یا یک فردی مثل سعید جلیلی.

این مدرس دانشگاه در ادامه اظهار کرد: از یک جهت بد نیست چراکه در این شرایط همه قدرت از جمله قوه مجریه، مقننه و سایر قوا‌ها دست تندرو‌ها قرار می‌گیرد؛ بنابراین به نوعی یکپارچگی به وجود می‌آید و کمترین فایده آن این است که نمی‌توانند میانه‌رو‌ها و اصلاح‌طلبان را مقصر مشکلات کشور بدانند چراکه همه قدرت از صدر تا ذیل آن، در دست اصولگرایان و جریان تندور است. زیباکلام خاطرنشان کرد: از آن طرف چه جوبایدن باشد چه ترامپ، جریانات داخلی در انتخابات سال آینده به سمت نرمش قهرمانانه خواهند رفت، لذا نگرانی از این‌که دولت به دست اصولگرایان می‌افتد معنی ندارد کما این‌که مجلس هم دست این جریان افتاده است. در نتیجه از جایگاه نظارتی مجلس کاسته می‌شود و این یک مسئله بلاموضوع است، زیرا سالهاست مجلس به عنوان رکن سوم قدرت جایگاهی ندارد.
 
کنایه سنگین توکلی به شورای نگهبان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارسال اسناد جدیدی از تخلفات غلامرضا تاجگردون به شورای نگهبان توسط نمایندگان معترض به اعتبارنامه وی، گفت: شورای نگهبان نه معصوم است و نه مقام غیر مسئول، بنابراین باید به سؤالات مردم درباره برخی تصمیمات شگفت‌آور خود توضیح دهد.احمد توکلی ادامه داد: کسی که سال‌هاست از عنوان جعلی دکترا استفاده می‌کند و قوانین تدوین بودجه‌ را نادیده می‌گیرد، چگونه می‌تواند صلاحیت نمایندگی مردم را داشته باشد؟توکلی با بیان اینکه تاجگردون در تحصن معروف نمایندگان مجلس ششم حضور داشته، افزود: وی در اعتراض به شورای نگهبان همراه با سایر مسئولین وزارتخانه‌های دولت اصلاحات استعفا می‌دهد. حال شورای نگهبان باید توضیح دهد که چگونه صلاحیت وی را تأیید کرده است.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما وصیت‌نامه امام را از یاد نبرده‌ایم و پای آن ایستاده‌ایم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۵۹
چون همه این طور نیستند که بروند در رسانه های ضد کشور که خواهان تجزیه و اشوب هستند و مشروعیت به انها بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
مثلا ناقص کردی نظر که به زیبا کلام بر نخورد؟
خجالت بکش
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
شرکت احمدی نژاد در ۱۴۰۰ ......واقعا بیایید صادقانه بار دیگر اهداف انقلاب ۵۷ که اقشار روشنفکر جامعه دنبال میکردند را بررسی کنید . آبا واقعا هدف انقلاب این بود که هر چند سال افراد تکراری با سخن تکراری . بدون قدرت حزبی . بدون رقابت سالم . بدون پشتوانه واقعی مردم . فقط برای جدبرای مردم برای بک هفته حرف مردم را بزنند بعد مردم را فراموش کنند ؟ آخه تعریف از انقلاب برای چرخش قدرت بود . مطالبه و خواست مردم بود . حالا تندروها میگویند انقلاب برای این‌موارد نبود . اتفاقا ۹۰‌درصد مطالبات انقلاب عدالت . ازادی اندیشه و احزاب و دمکراسی بود . چرخش قدرت بین سیاسیونی بود که مردم قبول دارند نه اینکه بر مردم تحمیل شوند . چرخش قدرت بخاطر این هست که اخلاف بین سیاسیون و مسولان با هم و اختلاف بین‌مردم و مسولان در هر چهار سال به صفر برسد . ان اختلافات زیاد نشود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
شمارش معکوس برای نابودی بورس نورچشمی اغازشد
خرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
تابناک عزیز احمدی نژاد هم شهروند محبوب است و حق حیات و حضور دارد بخواهیم یا نخواهیم لذا چرا هراس ایجاد میکنید از آمدنش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
مشخصه که عده ای اجیر شدن به نفع تاجگردون کامنت بذارن همه جا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
یخچال سایدبای ساید شدت ۲۵۰ میلیون
اقایان کلاهشان رابالاتربگذارند !!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
برای اینکه تورم کنترل شود راه حل علمی وجود دارد . برای اینکه تولید شکل بگیرد راه حل علمی دارد . برای اینکه اندیشه سیاسی جرم نباشد علوم سیاسی وجود دارد . برای اینکه قوه قصاییه مستقل باشد علوم قضایی و حقوق بین الملل وجود دارد . برای اینکه مردم در رفاه و خوشحالی باشند راه حل علوم اجتماعی هست . منتخا تندروها و ایده پردازان یگویند ما خودمان خمه این امور را داریم نیلز به فلسفه و منطق و علوم غرب نیست . شفا بیمار دست خداست و روزی هم دست خداست . همه علوم زیر مجموعه علوم فقهی هستند .....پس خودتان انتخاب کردید که اینچنین زندگی کنید
به حرف قران عمل کنند و در زندگی مردم حس شود این اعمال و قوانین که می گذارند و مردم این قدر به سختی نیفتند, از من می شنوید نصف ساعت مجلس را به این ختم سپری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
در بسیاری از کشورهای جهان خرید خودرو از خرید یک جارو برقی ساده تر وپیش پا افتاده تر است.شما کافی است روی هر نوع خودروی که می خواهی کلیک کنی در عرض چند دقیقه ماشین دم در است و سوئیچ در دست شما. برای پرداخت وجه هم با هرشرایطی که شما تعیین می کنید فروشنده موافق است .چرا؟
چون اینقدررقیب دارد که شما را از دست می دهد.
خوب حالا به خرید خودرو در ایران نگاه کنید.
آیا ما مردم سزاوار اینهمه خوار و خفیف شدن توسط دو گاری ساز دولتی هستیم.آیا این اسمش عزت و منزلت وسربلندی ایرانی در سال 1400 است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
در کجای دنیا برای حفظ یک صنعت عقب مانده خودرو ، که تنها ۲۰۰ هزار نفر کارگر و کارمند دارد
به ۸۳ میلیون نفر از جمعیت کشور، اجبار میکنند
که با بی کیفیت ترین و خطر ناکترین خودروهای داخلی
بسوزند و بسازند و سالی ۳۰ هزار نفر تلفات بدهند ؟
لازم به ذکر است که چنانچه خودرو با کیفیت وارد کنند ، نیز این کارگران و کارمندان میتوانند در امور صنایع پشتیبانی و تعمیراتی آنها مشغول بکار شوند
ناشناس
| Australia |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
نمنه؟؟؟
ناشناس
| Australia |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
خروجیه حوزه ها چی بوده؟؟

اینه وضع ایمان مردم!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
دوست عزیز ناشناش 21/28
بیش از 7 ملیون نفر ثبت نام کردن
برای ثبت نام هر نفر باید حداقل 15 دقیقه از اینترنت استفاده کند
هفت ملیون نفر ضربدر 15 دقیقه کنید چه رقمی بدست میاید سود زمانی که صرف اینکار شده (استفاده از اینترنت)را چه کسانی بردن
سر ما را چگونه گرم میکنند و هر کاری که بخواهند انجام میدهند
کمی فکر کردن بد نیست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
پس از کجا هزینه انتخاباتشان را در اورند
اینکه با مطرح کردن نامهای مختلف سعی در ترغیب ما به شرکت در انتخابات دارند قابل درک است ولی مایلم خبر هیجان انگیزی برایتان نقل کنم‌.!!!! من در انتخابات ۱۴۰۰ نیز شرکت نخواهم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
بذار منم یه خبر هیجان انگیز برا تو نقل کنم من تو انتخابات 1400 شرکت می کنم
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
انتخابات یا انتصابات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
منم حرف شما را کامل می کنم
ما شرکت نمی کنیم
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اگر وصع اینچنینی بماند و تحولی به نفع مردم آشکار صوورت نگیرد ،شرکت در انتخابات انچنان کم خواهد شد که انتصاب رئیس جمهور علنا رقم می خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
من تا اوضاع چنین است به هیچ عنوان شرکت نخواهم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اولا نمیشه یه گوشه وایسی و انتظار داشته باشی که وضع کشور درست بشه اگه میهن خودت رو دوست داری باید وسط میدان باشی بعدشم فک نکنم از آلبانی بشه رای داد
نماینده سابق
| France |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
بدنه ملت هم شرکت نمیکنند تا مجددا میزان رای واقعی ملت بشود
ناشناس
| Malaysia |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
من هم شرکت نمی کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
خداروشکر که شرکت نمیکنی
کسانی که به کاندیدای مورد نظر بی بی سی و منوتو و ووآ و... رای میدادند و بوسیله این رسانه ها رنگ میشدند و بر اساس راهنماییهای اونها انتخاب میکردند ، همون بهتر که اصلا رای ندن
ی سال شماهارو سبزتون کردند ی سال بنفشتون کردند و توی اسفند ۹۸ هم‌ سیاهتون کردند و گفتند اصلا شرکت نکنید و بالاخره بعد از مدتها انتخاباتی برگزار شد که مردمی رای دادند که استقلال رای داشتند
ای کاش سالها قبل تصمیم بی بی سی و منوتو و ... بر عدم شرکت در انتخابات قرارمیگرفت تا خسارتهای سال۸۸ و ۸سال دولت بی تدبیر و امیدکش به کشور تحمیل نمیشد تا الان همون انتخاب شده ها و انتخاب کننده ها موضع طلبکارانه و اپوزوسیون نمیگرفتند
ناشناس
| Romania |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
22:56
تو اگر راست میگی بدون اینکه ساندیس بگیری دوست داشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
برای ریاست جمهوری از همه جای دنیا میشه رای داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
آقای ۲۲.۵۶
آیا ۵۷ درصد مردم ایران تو آلبانی و امریکا و انگلیس هستند
سعی نکن با فرافکنی صورت مسئله رو پاک کنی
به جای فرافکنی بهتر است پاسخگو باشید
اگه صدای دادخواهی مردم مستضعف رو نمی شنوی
طبری زنجانی خاوری و...تو آلبانی و امریکا پروش نیافتند
در آغوش فرافکنهایی همانند شما رشد کردند
به خودت بیا و به جای اینکه زبون اعتراض به حق مردم رو از حلقومشان بیرون بکشی

برو طبزی ها و زنجانی ها رو نابود کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
تمام بازی ها برای همیشه تمام شد . خوب و بد. بد و بدتر . بازیگر و خواننده . هیچ چیز مرا پای صندوق رای نمی آورد همانطور که سال ۹۶ نیاورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
من که دیگه رای نمی‌دم
میخوای بده میخوای نده
لاریجانی بیایید دوباره که به کشور ضرر بزند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
من احساس می کنم استثمار شده ام .
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
استثمار که خوبه!
آخوند خراسانی
| France |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اول استحمار بعد استثمار
ر اساس این گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ۷۲ داوطلب از نماینده پرطرفدارترین و کمیسیون حقوقی و قضائی هم با ۳ نماینده کم طرفدارترین کمیسیون‌های مجلس یازدهم هستند) نتیجه میگیریم اعضا مجلس جدید بیشتر شعار محور و به دور از قانون و حقوق که وظیفه اصلی انها می باشد هستند
خبر بد فوری و محرمانه:

دیواندری که در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به 20 سال حبس محکوم شده است، دستگیر و برای اجرای حبس به زندان منتقل شد

اما فردای آن روز به دستور دادستان تهران به مرخصی اعزام شد!!!!!!!!
چرا؟؟؟؟؟
طبق ماده 520قانون آیین دادرسی کیفری، اعطای مرخصی به این محکومین، قبل از تحمل یک سوم محکومیت، ممنوع است‌؛ مگر در زمان فوت یا بیماری بستگان درجه یک زندانی یا حداکثر یک هفته مرخصی برای اخذ رضایت شاکی.
پس سوال اینجاست که مبنا و مستند قانونی اعطای مرخصی به چنین محکومی، در فاصله زمانی کوتاهی از شروع حبس وی، چیست؟!!!

طبق قانون هیچ کس حق جلوگیری از اجرای حکمی که قطعی است را ندارد، اجرای حکم متوقف نمی‌گردد، مگر در جایی که اعاده دادرسی مورد قبول قرار گرفته باشد؛که در این پرونده این اتفاق نیافتاده است.
در مورد احتمال تجاوز ترکیه به مرزهای ایران به بهانه حمله به پ ک ک باید مراقب بود.نباید هیچ کشوری جرعت عبور از مرزهای هوایی ایران بخود بدهد و این خط قرمز بشکند.کردها در طول جنگ از ایران دفاع کرده اند و الان هم میلیونها کرد آماده دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
به صورت رسمی جرات ندارن مگر این که نیروهای تروریستی که دم مرزهاشون در سوریه نگه داشتند یا فرستادن لیبی بیاورند اینجا که ان وقت یک گوش مالی حسابی این ترکیه می بیند که دیگر جرات نکند
هر چند همان سوریه که جلویشان گرفتیم و اجازه ندادیم در این چند سال کاری بکنند حساب امده دستشان وایران اگر بخواهد می تواند وارد لیبی شود و یک گوش مالی حسابی دیگر به این تازه به دوران رسیده ها بدهد
ناشناس
| Belgium |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
بعضی تحلیلگران گفته اند ممکن است ترکیه مانند تجاور به شمال عراق و یا آسمان سوریه جنگنده های خود را وارد حریم هوایی ایران کنند که باید رسما به آنها هشدار داد زیرا تابحال آمریکا و رژیم صهیونیستی که ارباب اردوغان هستند هم جرات همچین جسارتی نداشته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
به اونی که خودش می نویسه خودشم جواب میده باید بگم اینجا عراق یا آسمان سوریه نیست یه کم عقل هم خوب چیزیه
طناز
| France |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
هرجا کرد هست همانجا قلب ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
تروریستهای کوهستان هر ماه چند مرزبان را شهید می کنن و اقوامشان تو کانالها ادعای وطن پرستی می کنن شما تو ایران ترکیه عراق و سوریه نشان دادید چقدر قابل اعتماد هستین البته این رفتار پدیده جدیدی نیست در
طول تاریخ همیشه غربیها از شما به عنوان لانه نفوذ استفاده کرده ان
نماینده کازرون در مجلس و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، گفته «از وزارت اطلاعات و سپاه می‌خواهم مرتبا بنده و نمایندگان را کنترل و مکالمات‌مان را هم شنود کنند) هنوز درک نمی کند امیدی هم ندارم درک کند انهاییکه به شنود و جاسوسی از نمایندگان معترض بودند ریگی در کفش نداشتند که بترسند بلکه به نفس عمل جاسوسی و شنود از مردم معترض بودند
پاسخ ها
مد تقی
| France |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
شورای نگهبان از این آدما میخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
والله حفظ اسرار و اخبار اهل خونه هم خوب چیزیه
که عده اندکی و فقط برای رسیدن به صندلی ریاست و
بهره بردن از ثروت و قدرت
از آن به راحتی میگذرند و بهش افتخار هم میکنند !!!!!؟؟؟؟
از گفتمان احمدی نژاد خوشم نمیاد . برای اینکه در هر سخنرانی مردم را در خیابان پشت سر خود بدو میدهد . سخنرانی و نصیحت زیاد میکند . در صورتی فلسفه دولت و تشکیل دولت پای منبر رفتن و روضه خوانی نیست ... کاپشنی که پوشیده مابین غربی و شرقی و عربی هست . اریایی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
به حرف گفتن باشه که روحانی خیلی بیشتر حرف زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خدا کند ،
احمدی نزاد
یا مشایی
یا بقایی
یا محمد رضا رحیمی
یا حسین الله کرم
یا سعید جلیلی
یا حسین شریعتمداری یا رسایی
یا کوچک زاده
و یا کریمی قدوسی
و یا اصلا جناب جنتی
یا جناب مصباح
رئیس جمهوری ۱۴۰۰ بشوند
و کلا ، با هم اصلا کابینه دولت را تشکیل بدهند !؟
باور کنید تکلیف مان زودتر روشن ، روشن میشود
اگر رئیسی رییس جمهور می شد چه ها که نمی کرد
جناب رئیسی با مفسدان رحم نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
مفسدی گرفته میشود و معلوم نمیشود که باش چکار کردند،کارگری گرفته میشود و شلاق زده میشود
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
محاکمه زم . زنجانی و معاون شهرداری تهران ......با سطان سکه و خودرو .....
دبوار "شبنم نعمت زاده "به اندازه ای کوتاه بوده که ویلایش تخریب شود و ان دیگری که نامش "منسب به یکی از مسئولان" است احتمالا دیوار بلندی دارد و ویلایش تخریب نخواهد شد!!!!
حتی دیشب دیدم که تابناک ابتدا نظر کاربری در باره ان را منتشر و سپس در کمال تعجب حذف کرد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
نه عزیز دیوارش بلند بود تازگی کوتاش کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
یکی دوتا نظر در مورد فردی مثل زیبا کلام که حرفاش اینقدر پرت است کسی به ان اهمیت نمی دهد در همین خبر نوشتم الان که امدم دیدم حتی ان را هم منتشر نکرده
هیچ کدومتون جذابیتی ندارید برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰
یکی از یکی ناتوان تر
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
دیگه حالمان از اخبار اصلاح طلب و اصولگرا بهم می خورد مردم از هردوی آنها که هر دوی
آنها ا و روی یک سکه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
جناب رییسی لطفا
در افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
و طرح همسان سازی حقوق آنها و بررسی فروش سهام شستا در بورس توسط دولت بدهکار
به صندوق تامین اجتماعی
به رقم حداقل ۲۶۰هزار میلیارد تومان
وارد و دستور بفرمائید
سه میلیون نفر بازنشستگان تامین اجتماعی پس از گذشت ۳ماه از سال ۹۹
هنوز دارند با حقوق ۱/۶۰۰ تومان میسوزند
و شرمنده گی و رنج و ظلم را در کهنسالی می چشند
اقای زیبا کلام اینکه تنها فردی که میشود بی محابا نقد کرد (اقای روحانی)را بی محابا نقد میکنید کمی بی انصافی نیست؟؟ مثلا نظری درباره سخنان دیروز اقای یزدی ندارید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
چرا زیباکلام باید نظر بده؟اینهمه اخوند و مسئول و مامور تو این کشور هستند و مخالف نظر یزدی اما چرا اونا صداشون در نمیاد؟تو این بگیر و ببند چرا یزدی در مورد مفاسد صحبت نمیکنه و هر وقت هم حرفی میزنه فقط در موضع طلبکاری از مردمه؟بجای اینکه از زیباکلام طلبکار باشی،از یزدی طلبکار باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
الان مثلا یزدی چکاره هست که نقد بشه شما چرا خودتونو زدید کوچه علی چپ بابا دیگه این کارا جواب نمی ده
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
یزدی چکاره است؟؟؟ مهمتر از اینکه رییس جمهورتو قبل اینکه تو انتخاب کنی اون انتخاب میکنه؟؟؟اگر خاتمی احمدی نژاد روحانی خوب نبودن امثال یزدی باید جواب بدن.این کارا دیگه جواب نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اون 24 میلیون رایم که داده شد حتما یزدی رفت تو صندوق انداخت مچکرم مچکرم روهم حتما من گفتم عجیبه چرا یادم نمیاد
آره دیگه قحط الرجاله.شده کانال آی فیلم بعد از احمدی نژاد دوباره روحانی رو بیارید.مختار یوزارسیف مختار یوزارسیف و....
اگر نظر مردم اهمیت داشت سران قوا کسان دیگری بودند.درج کن تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
همین که شما ها به یکیش 24 میلیون با افتخار رای دادید وهی تشکر در می کردید برا هفت پشتمون بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
من ی سوال از آقای ۲۱:۳۶ دارم
جناب شما از کجا میدونی صاحب این نظر به کی رای داده؟ اصلا از کجا میدونی رای داده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
الان مثلا شما نبودین به روحانی رای دادین؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
ناشناس ۲۱:۲۶
آقا ما فکر می‌کردیم روحانی شجاعت اینو داره که پشت مردم
وایسه
الان فهمیدیم تصمیمات جای دیگه گرفته میشه و هیچ کس قادر به دفاع از خواسته های مردم نیست بنابراین انتظار ریزش بی سابقه آرا رو در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده داشته باشید
زیبا کلام‌. در ۱۴۰۰ هم تندروها مثل مجلس فعلی برنده انتخابات خواهند شد چون روشنفکران و افراد دانشگاهی و باسواد رای نمیدهند و رای را همان اقلیت تندرو خواهند داد . در امریکا چه بایدن باشد چه ترامپ فرقی نمیکند چون تندروها نرمش قهرمانه دیگری را از سر اجبار خواهند داد و دیگر نمیتوانند مشگلات را به گردن دیگران بیندازند .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
این اقایان تندرو فعلی که می گفتند زبان دنیا را بلد هستند و تندرو بودن در باج دادن به خارجی ها چرا به این روز افتادن؟
خخخخه
برو عمو جان
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
کلمه برنده در اینجا اشتباه بکار گرفته شده است ،مالک و یا صاحب بهتر است!
بين جليلي و أحمدي نژاد ملت بايد يكي را انتخاب كند؟ اقاي زيبا كلام اينقدر نا اميد نكن مردم را!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
یکی از یکی
ناکارآمد تر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
تاریخ مصرف اینا گذشته
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
شرط اصلی تاریخ مصرف است که برای ما معنی ندارد و اساس شده. است!
ملت
| France |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
ملت به صندوق تشریفات نگاهم نمیکند
ختم قرآن . ازدواج اجباری ......یادم هست در دوران بعد از انقلاب هر دختر و پسری حتی فامیل و عیر فامیل را در پارک و خیابان و شهر و روستا دستگیر میکردند و سپس عقد اجباری میکردند و بعد از چند سال انها فکر میکردند که به همدیگر تحمیل شدند و عدم توافق و تعامل دوباره طلاق میگرفتند . یعنی اصولگرایان با اردواج اجباری و زورکی و افراطی با ان شرایط حتی ان ازدواج به مراسم عروسی هم ختم‌نمیشد . لذا یادم هست خیلی از جوانان با اگاهی کامل با دختر مردم سلام علیک میکردند و طرح دوستی میگداشتند و سپس از طریق تلفن زنگ میزدند و همین اقایان ارزشی بدون تحقیق انها را دستگیر میکردند ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
و اکنون پزشگی اجباری سنتی!
کاری که امثال زیباکلام انجام میدهند و در ان تبحر زیادی دارند همیشه فرار روبه جلوست.
بس کنید اقا! شما که همیشه دم از پاسخگویی میزنید یکبار هم که شده به وعده خود عمل کنید
هشت سال که کشور توسط دولت و مجلس مطبوع شما اداره شد چه اقدامی انجام دادید جز پس رفت؟؟
حالا که هیچ پاسخی ندارید کی بود کی بود من نبودم راه انداخته اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
این دولت روحانی و مجلس دهم
انتخاب واقعی مردم نبود
و مردم از سر ناچاری !؟
و از ترس بدتر
به بد پناه بردند
مردم
| France |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
انتخابات بعداز دولت خاتمی تشریفاتی شد وملت چندبار بدوبدتر کردند ودر1400 کلا نمی آیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
متبوع دلبندم
طیف فکری احمدی نژاد و جلیلی و ضرغامی و ازغدی و لاریجانی و طریف هیچ فرقی ندارند از انها عبور کردیم . گذار بسمت کسی که متخصص هست . خواندن نماز و داشتن روزه یک امر شخصی هست اصلا ربطی به خدمت کردن مردم ندارد . اتفاقا فرد غیر متدین و با تخصص بهتر به مردم‌خدمت میکند . لذا یادم هست که در روستای ییلاقی ما یک چشمه بود ومردم خصوصا دختران انجا مجبور بودند سر چشنه اب ببرند و همین تندروها سر چشنه بودند و با گزنه به دست و ما و صورت زنان میزدند بطوری که تا رفتن به منزل صورت و دست انها بسیار متورم‌میشد وقتی اکلیا شکلیت میکردند میگفتند دخترا چه ربطی دارد دسته جمعی سر چشنه اب بیارن . مگر داداش و پدر ندارن ؟ اگر موبایل بود کلیپ‌های خیلی جالبی از گفتمان احمدی نزادی ها و ازغدهای میشد به تصویر کشید حیف که نوبایل با دوربین دیر اختراع شد حیف . پند تاریخی بد نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
بابا این هشت سال که مملکت دست خودتون و کندرو ها بود چه گلی زدید به سرمون . راستی حالا که داری از خاطرات روستا میگی از کندروهای روستاتونم تعریف کن بهره ببریم . واقعا حیف که اون موقع هنوز نوبایل اختراع نشده بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
به ۲۱۴۵
در مجلس های ۷ و ۸ و دولت احمدی نژاد هم
تند روها تمام قدرت در دستشان بود
بفرمایند که به جز حیف و میل ۸۰۰ میلیارد دلار
و اختلاس های متعدد ، چند هزار میلیارد تومانی
و گرفتن ۷ قطعنامه تحریمی و نابودی اقتصاد کشور
چکار مفیدی انجام دادید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قاضی القضات رو به متهم کرد و پرسید سه گلوله به نگهبان بانک شلیک کردی و او را به قتل رساندی و صد میلیون تومان پول داخل بانک را به سرقت بردی، چه دفاعی داری؟؟؟
متهم پاسخ داد: پولهای روی پیشخوان را دیدم ؛ وسوسه شدم و رفتم و اسلحه ای تهیه کردم و برای سرقت برگشتم. اگر پولهای روی پیشخوان مشتریان ان بانک نبود من هم وسوسه نمیشدم و این کارها را نمیکردم و لذا من بیگناهم !!!!!!
چون من ممکن است به گناه بیفتم بانوان مجبورند که حجاب اجباری داشته باشند و بخشی از جامعه مجبورند که تظاهر به روزه داری کنند ، انگار مسلمانان بقیه نقاط دنیا که در کنار مسیحیان و اتئیستها و.... زندگی میکنند با ما فرق دارند.
روزی که بلاخره در پیشگاه قاضی القضات حقیقی قرار گرفتم خواهم شنید: ای بنده ان ایمان و عبادت تو که با سختی برای دیگران همراه بود ارزانی خودت باد !!!!
من بنده ای میخواستم که با وجود امکان به انجام گناه ،گناه نکند و خودش را حفظ نماید.!!! نه بنده ای که چیزی جلوی چشمانش قرار نگیرد مبادا چشمانش به گناه بیفتد!!!!
اقای زیباکلام شما وضع را همواره یکسان می بینید ،مسلما اگر اوضاع همینگونه جلو رود ضمینه برای احمدی نژاد و یا جلیلی آماده میشود ،ولی از دو روز دیگر نمیتوان در این اوضاع مطمئن بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
با این ضمینه ای که شما نوشتی به احتمال زیاد رای میاره
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
رای نحواهند آورد ، ولی امکان دارد با انتصاب علنی!
بازمانده
| France |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
قطعا همین ضمینه ها 6درصدو تشکیل میدن با چندتا بشکه آب میگن 25درصد
96 صلاحیت شما رده مردم نمیخوان بشما رای بدن
1400 صلاحیتتو بیار ببینم فکر کنم مردم میخوان بهت رای بدن
درود به آقای جلیلی
من با این نظر ایشان کاملا موافق هستم ، اگر بدش را گفتم خوبش را هم می گویم . بطورکلی من اگر اختلاف نظری دارم با تفکر افراد است نه خود افراد
در ایران به جز پزشک، قاضی، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، کارکنان شرکت نفت، پرستار، وکلا، معلمین، نمایندگان مجلس، وزرا و کارمندان ادارات دولتی که حدود 5 تا 10 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل میدن بقیه مردم در فلاکت و بدبختی به سر میبرند و دولت ها عملن تمام برنامه های حمایتی خود را برای همین جمعیت 5 تا 10 میلیون نفری متمرکز کرده اند.

مثلا بسته غذایی، یارانه، کمک هزینه های مختلف، معافیت ای معالیاتی، انواع امتیازات خاص مثل معافیت در پرداخت هزینه برق، گاز، تلفن و ... به این گروه داده میشود در حالی که کار این افراد بسیار راحت هست و در 99 درصد موارد این افراد از طریق رانت، پول و رابطه به این موقعیت ها رسیده اند.

در عوض شما ببینید یک تولید کننده و کار آفرین یا یک کارگر که نقش اصلی را در توسعه کشور به عهده دارند در ایران با چه مشکلات عدیده و کمر شکنی مواجه هستند.

در پایان توصیه ای که به هموطنان عزیز دارم این است که اگر جز آن 5 تا 10 میلیون نفر نیستید اول ازدواج نکنید و اگر این اشتباه را کردید زاد و ولد نکنید و مشکلات خود را بیشتر نکنید. آنکه دندان دهد نان دهد و خدا روزی رسان است افسانه و دروغی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
حداقل در مورد پرستاران ، نظر شما کاملاً بی مورد و نادرست هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
و معلما
مردم عادی با این شرایطی کهداره پیش میره باید فاتحه خود را بخونند. هر ثانیه قیمت اجناس و کالا ها در حالی چند برابر شدن است و طوری شده که پلک به هم میزنید قیمت اجناس تغییر میکنه
پاسخ ها
فاتحه
| France |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
بسم الله الرحمن الرحیم
درنظام انتخاباتی ایران کی کاندیدا میشود مهم نیست کی تایید میشود مهم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
دمت گرم!
نماینده محترم کازرون و رئیس سابق انرژی اتمی؛ ظاهراً زیاد احساساتی شده اید....آیا دوست دارید که مکالمات شنا باخانواده هم شنود شود؟ ۲ کیلو بادمجان و ۳ کیلو گوجه بخر همراه خودت بیاور....حواست باشد دوباره کلاه سرت نگذارند...امشب خانه خاله اکرم مهمانیم...
محمود ازدوره دوم ریاستجمهوری به تدریج به لقب انحرافی ملقب شد. که سال96 ردصلاحیت شد پس امکان نداره تاییدش کنند.مثل روسای دولت قبلی اعم از مرحوم یا زنده اینم تاریخ مصرفش تموم شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
تاریخ مصرف !
مگر اینهایی که ار مجلس هستند تاریخ مصرف دارند؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
تابی واسه چی سانسورکردی؟ مگه این القابی که بنده ذکر کردم غیر ازنوشته های هرروزه کیهان است؟؟؟
مافیای پزشکان در حال نابود کردن ایران هست. آنها در مجلس بیش از هر استانی در ایران نماینده دارند در حالی که تعداد آنها به 1 میلیون نفر هم نمیرسد و با وضع قوانین به نفع خود و جلوگیری از تصویب قوانین مالیاتی که به ضرر آنهاست در حال بلعیدن بودجه ناچیز کشور هستند.

آنها به غیر از ایران در هیچ کشور دیگری نمیتوانند کار کنند و دومن باید مالیات پرداخت کنند. درآمد یک پزشک عمومی در ایران از حقوق پست ریاست جمهوری آمریکا و اکثر کشور های پیشرفته دنیا بیشتر است و من برای شما درآمد یک متخصص یا فوق تخصص رو مثال نزدم.

متاسفانه نقطه تاریک ماجرا اینجاست که مردم عادی نمیتوانند به این حلقه مافیایی وارد شوند چون 70 درصد ظرفیت پزشکی در ایران سهمیه ای هسنت و 30 درصد باقیمانده هم در اختیار افرادی هست که پول و ثروت دارن و میتونند هزینه های کتاب و کلاس را پرداخت کنند البته واحد های بین الملل دانشگاه ههای دولتی و دانشگاه آزاد که حتی نیازی به درس خواندن ندارد و شما با نشان دادن فیش حقوقی والدینتان به راحتی میتوانید مدرک پزشکی را بخرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
نوددرصدظرفیت هم بااستعدادمیخواهندکه جای مانیست بایدخراب شود
هاله نور ابتدا باید مشخص کند هشتصد میلیارد دلار درآمد نفتی را کجا خرج کرده است
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
مثل سایرین اینم درامدهاشون در کره زمین خرج کرده جای دیگه ای نبرده.
احمدى نژاد نمياد چون يك بار توسط شوراى نكهبان رد صلاحيت شده است اين كه نميشه شوراى نگهبان يك بار صلاحيت او را رد و يك بار ديگر تأييد كند !؟
اگر محسن رضايى به ميدان نياد جليلى با رأى حداقلى ٣٠ درصدى رئيس جمهور خواهد شد كه در اينصور سران سه قوه از مشهد خواهند بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اوصاع خیلی سریع تغییر ۷وا۶د کرد ،این محاسبات برای یک حالت عادی میتواند درست از آب در اید!
شکوسادات
| France |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
البته با 25 درصد آبی که توش میبندن میشه 30 درصد
دیگر من خس و خاشاک هیچی ندارم تمامش را اصلاحات چی ها دولت بازندگی و دولت بی مهری و دولت بی تدبیر و بی امید به یغما بردند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خوب احمدی نژاد اگر بیاد تو را به همان مقام قبلی یعنی خس وخاشاک بر می گرداند.
دوره های بعد احتمالا اصلاح طلبان باید از احمدی نژاد حمایت کنند.
کسانیکه اهل صبر هستتد بهترین سرمایه گذاری طلا ست ، طلا گرمی ۱ میلیون خواهد شد ، فراموش نکنیم سه سال و نیم پیش طلا گرمی ۱۲۰ هزار بود ، پارسال ۴۱۰هزار ، امسال ۷۰۰ هزار با محاسبه تورم ۵۰ درصدی خودتون حساب کنید اخر سال چنده ؟؟ البته کسری بودجه ۱۲۰ هزار میلیاردی رو هم حساب کنید
هیچ امیدی نیست
با سلام ، نظرم این است که معضل مسکن در ایران نه با تدبیر دولت مستقر و نه با همت دولت بعدی حل نخواهد شد بلکه تمام ارکان نظام باید اتاق فکری درست کنند و سپس قانونی تصویب کنند که هر ایرانی نهایت دوباب خانه یا یک باب خانه و یک قطعه زمین مثلا 300 متری داشته باشد و هرکس بیشتر از این داشته باشد بعنوان محتکر شناخته شود و سپس بنفع مردم مصادره شود تا خانه و زمین ارزان شود و کارگران و حقوق بگیران بتوانند صاحب الونکی شوند وسرمایه ای که در احتکار زمین و خانه قرار میگیرد به سمت شهرک های صنعتی و تولید قرار گیرد تا بیکاری نیز ریشه کن شود و این موضوع میتواند در غالب یک طرح در مجلی یازدهم کلید بخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
حالا که نصف بیشتر مردم خونه ندارن بقیه ای هم که دارن ازشون بگیریم و فرزندان اونها رو هم مستاجر کنیم!!!عجب راه حلی!!!
پیشنهاد می شود نام‌جناب محمد ادریسی در کتاب گینس به عنوان دموکرات ترین و ازادمنش ترین فرد دنیا ثبت شود. بی اختیار یاد این گفته افتادم که بدنامی بهتر از گمنامی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
تو چرا جدی گرفتی حرفشو؟
بهترین کار حذف انتخابات فقط مسیولان باید قول بدهند کاری کنند که ما مثل ادم زندگی کنیم نه اینکه اینهمه هزینه انتخابات بشود بعد اختیار ات هیچ یا نهایتا ختم قران در مجلس و اجباری کردن مجردهای بیکار و بی پول اولویتشان باشد یا حضرت عباس مددی کن
سعید جلیلی گزینه ی خوبی برای ریاست جمهوری آینده است و قطعا بالای ۳۰میلیون رای می آورد.در زمان محمود جلیلی مذاکرات مقتدرانه ای داشت و با اینکه کاغذپاره هایی علیه ایران در شوری امنیت تصویب شد ولی تمام مایتاج مردم با قیمت ارزان در اختیار آنها قرار میگرفت هم صنعت خودرو روبه راه بود و هم صنعت هسته ای میلیون ها پراید در نمایندگی ها بصورت قسطی بفروش می رفت و مردم ناشکر بودند ...
پاسخ ها
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
این الان متلک بود یا واقعیت
واقعا اگر جدی این حرفو زدی فقط میتونم بگم وااسفا
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
ایده و شعار ساده زیستی با ژشت سیاسی و روشنفکری . گفتمان گدا و فقر پروری . ارمان دست نیافتنی . با روش های پوپولیستی .....واقعا در علوم سیاسی چنین‌مصادیقی را میدا میکنید ؟ جز در اردوگاه اصولگرایان . شعار خانه فقیر و غذا و لباس و خودرو فقیر . کاخ . بنز المان ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
اون موقع نفت 150 دلار بود که 149 دلارش را
بین خود تقسیم میکردن (پنج درصدی ها)الباقی بین 80 ملیون نفر تقسیم مشد
تولید شایعه:
میگن آیت الله جنتی خودش برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نامزد شده
اگر اینگونه باشد من فقط به جنتی رای میدهم ولا غیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
جوانگرایی بعنی همین!!!
حتی فکر اینکه همتی بخاد رئیس جمهور بشه مغز آدم رو به فراخنای تاریخ میبرد
گویند چسان بهشت با حور خوشست
من می‌گویم که آب انگور خوشست
این نقد بگیر ودست از آن نسیه بدار
آواز دهل شنیدن از دور خوشست
فراموش نمی کنیم که موضوع اخذ مالیات از مسکن های خالی را که در دستور کار مجلس بود با درخواست آقای آخوندی (که یکی از افتخاراتش آجر روی آجر نگذاشتن وزارت خانه اش بود )از مجلس درخواست کرد که از دستور مجلس خارج شود که رئیس مجلس قبول کرد و این لایحه مفید دولت راکد ماند .امید است مجلس یازدهم این لایحه را مجدادا"بکار بیندازد.
چرا مسولین باهر چه که مخالفند به ضد انقلاب نسبت میدهند؟
چون به علت عدم توانایی در انجام امور راحت ترین راه برای فرار از مسولیت است
تابناک جان این گوشه سمت راست صفحه یک میلیمتر فضا هست میخاستم بگم که اونجا تبلیغات نگذاشتی
اونجا هم تبلیغ بذاری کل صفحه میشه تبلیغات
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
یعنی ادم. گیجه می گیره از دست این تبلیغات. بعضی هاش رو هر چی می بندی دوباره ظاهر میشن. اون بیشتر بخوانید مثل مگس سمج میمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
من اگه همه مو های سرم‌ بریزه پیش این اگهی تابناک نمیرم که دايم سر کچلس تو دماغ منه
میگم کاش مجلس یک قانونی تصویب کنه که هر چهار سال مردان باید یکبار دیگر ازدواج کنند خدارو چه دیدی شاید تاثیر گذار بود وخود و ارزان شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
قانون اختیارات بسیار بیشتری در این زمینه به مردان داده است. نیازی نیست ۴سال صبر کنی میتوانی ساعتی اقدام کنی یا ۴ تا رو با هم بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
ای جان:))
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
نزدیک به ۱۲ میلیون نفر از طرفدران آقایان و خانم های ارزشی با حفط شونات اخلاقی و دستورات دینی تا رده های پایین هر کدان سه تا چهار تا زن بگیرید و وضع مالی شماها که نسبتا طی چهل سال حمایت مالی و ساپورت سیاسی در بهترین شرایط قرار دارید . چرا خودتان ازدواج متعدد انجام نمیدهید . اول خودتان عمل کنید . فکر کن ده درصد از از این ۱۲ میلیون میشود یک میلیون و دویست هزار نفر مرد باشند هر کدام سه تا چهارتا زن بگیرند زنی و دختری باقی نمیماند .
به قول فردوسی پور
چه قدر خوبن مسولین ما.....
ایشالا که فردوسی پور اینجا ممنوع التصویر نیست ونظر من درج میشه
وافعا احمدی نژاد روش میشه برای ریاست جمهوری کاندید بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
فقط سهام عدالتی که داد ده برابر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
آقا دیروز یک سنگ پای قزوین کوچولو !؟
خریدم
به ۸۴ هزار تومن !!!!!؟؟؟؟
باوران میشه ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
تنها چیزی که تو مسئولین ما زیاده: رو
شتاب و عجلهٔ شهرداری تهران برای اجرای طرح ترافیک و آلودگی هوا اگر چه در این مدت عدم اجرای طرح هیچگونه آلودگی نبود بیشتر از هر ارگانی برای رفع محدودیت بود ، زیرا در آمد شهر داری از مغازهٔ‌طرح ترافیک و آلودگی هوا به صفر رسیده بود ، شهرداری تهران جان مردم در مقابل کسب درآمد برایش اهمیتی ندارد و نخواهد داشت ؟بحقیقت که مردم دچار غول بیابان شده اند ؟،، اگر خود کشی گناه کبیره نبود ،و باعث ننگ خانواده نمیشد بدون شک بالای چهل درصد مردان ،و زنان ایران خودکشی میکردند ، زیرا مرگ هزار بار بهتر از زیستن با فقر است ؟ فقر یعنی نگبت ،،یعنی فساد ،یعنی معضلات اجتماعی ؟،،آنوقت حاکمان خیلی راحت اعلام میکنند که فلان قاضی و یا فلان مسول با پانصد هزار یورو از کشور خارج شده است ،آیا میدانید که پانصد هزار یورو معال نهصد میلیارد تومان است ؟،، مبلغی که حتی بیش از نود وپنج در صد مردم ایران هرگز ندیده و نخواهند دید ؟،،راستی چه بر سر این ملت آمده است؟ پس کجا رفت کرامت انسانی ،و غیرت ایرانی ؟، پزشکان ،و کادر درمانی ، خواهان مبتلا شدن همهٔ مردم میباشند ،؟ در طی همین سه ، چهار ماهه چه رقمی را برای بیمه ها فاکتور کرده اند ، شهرداری هم فقط بفکر درآمد از طرح است ، مبتلا شدن ،و مشکلات مردم چه اهمیتی برای شهرداری دارد ؟ دولت هم با کمال بی تدبیری ،و عدم مدیریت بین خط حرکت میکند ؟ یعنی آسا بیا آسا برو ،، که گربه شاخت نزند ؟،، ؟،،،
شورای نگهبان بر خلاف قوانین موجود حاضر نیست دلاایل ردصلاحیت کاندیداها ( به خصوص کسانی که به هیچ گروهی وابستگی ندارند) را به خود کاندیداها اعلام نماید و بر خلاف نص قانون اجازه دفاع حضوری نیز به کاندیداها نمی دهد ، چرا دیده بان عدالت ،رسانه ها وشخصیت ها به این موضوع اعتراض نمی کنند
سلام اگه ممکنه از آقای توکلی سوال شود آیا همیشه شورای محترم نگهبان غیر مسئول است یا امروز که مطابق میل شما عمل نکرده
عجب نظرسازنده ای دارنددرموردارزان کردن مسکن این نماینده محترم وآن گرفتن مالیات بیشترازمسکن است یعنی گرانترشدن بیشترقیمت شماوقتی مالیات جنسی راافزایش دهیدفروشنده بلااجبارروی قیمت میکشد هم اکنون هم مالیات معاملات مسکن وعوارض رنگ ووارنگ وجوددارد که روی قیمت مسکن اثردارد نمیدانم این نماینده محترم قکرنکردندکه آیا بهترنیست برای جلوگیری ازافزایش قیمت مسکن ازدیادتولیدگردد وبهترین طریق جهت کاهش قیمت علاوه برافزایش تولیددادن وامهای کم بهره درازمدت مثل اکثرکشورهای پیشرفته دنیا به سازنده وخریدار که حتی ایجاداشتغال هم میکندباشد ؟ درهرکاراقتصادی بگیروببندنتیجه درست نمیدهد
بسمه تعالی
تا وقتی که اکثرمسئولین درمسیر رانت هستند کشور و مردم و اقتصاد کشور روی خوش نخواهد دید، مسئولین ناکارامد نصب مدیران ناکارآمد را بدنبال دارد، جدالهای غیر خردمندانه جناح های سیاسی کشور را به فنا داده است.
درود بر احمدی نژاد و یارانش
واقعا کسی هم هست که بخواهد تو انتخابات 1400 شرکت کند که بحث کاندیداتوری این و آن را مطرح میکنید. جای تعجب است.
مردم چقدر بدبخت شدن که اجمدی نژاد دوباره کاندید میشه.
انتخاب جليلي يا احمدي نژاد؟؟؟ مگه كارهاي انتحاري آقاي احمدي نژاد رو فراموش كرديم؟؟؟ يارانه 45000 توماني در قبال افزايش چند برابري قيمت انرژي و گراني افسارگسيخته و اعمال سخت ترين تحريم ها در زمان ايشان و قهر هاي چند هفته اي و دستبرد به اسناد محرمانه و بگم بگم و ... در شرايط فعلي نه جناب آقاي روحاني و نه آقاي احمدي نژاد و نه آقاي قاليباف نه هيچ كس ديگر نمي تواند بهبود حاصل كند. چراكه اقتصاد بر مبناي اصول مالي و توانايي دارايي ها و حجم توليد و صادرات هر كشور محاسبه مي شود. آقايان و خانم ها؛ لطفا به جاي رقابت سياسي پاستور1400 چند كتاب رشد اقتصادي از اقتصاددانان بزرگ جهان مطالعه كنند و بعد ادعاي جراحي اقتصادي پيكر ايران را كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
کاملا درست هست رییس جمهور باید سیاستمدار ( اقتصاد دان . مهندس . فیزیک . شیمی . مثلثات . حقوقدان . علوم سیاسی . تاریخ . هنر را در دانشگاه خوانده باشد ) بصرف اینکه فلان ادم سیاسی هست و فلان ادم ساده زیست هست و فلان شخصیت خوب خیرات میکند و سخن از مهربانی و معرفت میزند دلیل بر سیاسی بودنش نیست . ارز رییس مجلس تا ریاست جمهور تا شورای نگهبان و دیگر ارگان ها و مسولان بتوانند معادلات فیزیک و حساب و ریاضی امتحان بدهند و قبول شوند فقط درس فقه که دلیل از سیاسی بودن نیست . باورکن حقیقت را گفتم . چون هر جا کار را خراب میکنند میگویند ما ابن کاره نیستم و متخصص نیستم ...‌
قانون کنند که هر کسی که می خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود :
باید لیست وزراء و مدیران کل و معاونین خود را همراه با ابزار تمایل و حمایت و امضاء آنها ارائه دهد.
جناب آقای فاضل میبدی, شاید دلیل رای اندک مردم همین پیش بینی از نبود درک و درایت نمایندگی این آقایان بوده است که به سلیقه و دست کاری برخی ها وارد مجلس شدند. پس با آگاهی از ژرفای اندک فکری و تحلیلی بسیاری از نمایندگان نمی توان انتظاری بیش از این داشت.

اما در باره آقای احمدی نژاد داستان لولو سرخرمن شده است. وی را برای ترسانیدن مردم نشان می دهند و آقای مطهری را هم در آب نمک نگه می دارند تا برای انتخابات آینده ریاست جمهوری مردم را با ترفند ترس از احمدی نژاد به سوی رای دادن به آقای مطهری بکشانند. در صورتی که باید درک درستی از دموکراسی را در میان مردم نهادینه کرد و اجازه داد تا مردم به درستی وارد تعیین سرنوشت خود و کشورشان شوند.

اما آقای جلیلی گویا رشته شما هم اقتصاد بوده است و مردم خبر نداشتند و یا از تحلیل گران بورس هستند. آیا بهتر نیست در همه چیز دخالت نفرمایید. مردم به خوبی همه چیز را درک و تشخیص می دهند. پس لطفا نگران نباشید.
با سلام
بی کفایترین فرد برای رئیس جمهوری آینده کشور احمدی نژاد است رئیس جمهور آینده باید علامه دهر باشد و متعهد تا این همه خرابکاری های رئیس جمهور های قبلی را درست کند
با سلام
اگر قرار است سپاه دارد مقوله خودرو سازی شود بهتر است صرفا خودروهای کوچک صرفا برقی و شارژ با انرژی خورشیدی طرا حی شود والبته با بدنه وسقف پانل خورشیدی
توصیه‌های بورسی سعید جلیلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: فروش سهام شرکت‌های دولتی در بورس باید همراه با تدبیر برای کارآمدی آن‌ها باشد. !!!!! از کمالات شیخ ما این است . شیره را خورد و گفت شیرین است . باز زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک شد و ما باید شاهد افاضات این چنینی از خیلی از افراد باشیم
احمدی نژاد ممدی نژاد حمیدی نژاد حسنی نژاد یا هر نژاد و بی نژاد دیگری که کاندیدای 1400 شود بنده رای نخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااهم داد
عشاق مجلس انقلابی خالشو ببرند با این نماینده های گل و گلاب
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان