بازدید 14263

اوکراین: پسر بایدن مجرم نیست

دادستان کل سابق اوکراین که حسابرسی درباره پسر بایدن انجام داده بود، اعلام کرد با حسابرسی از هزاران مورد پرونده قدیمی از سوی دادستان‌های اوکراینی شواهدی درباره خلافکاری پسر جو بایدن وجود ندارد.
کد خبر: ۹۸۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 05 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری رویترز، روسلان ریابوشاپکا، دادستان کل سابق اوکراینی که سال گذشته میلادی به دلیل تحقیقات درباره جو بایدن و پسرش هانتر در مرکز توجه قرار گرفته بود، بی گناهی پسر بایدن را اعلام کرد. این رویداد به مساله‌ای کلیدی در تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بدل شده بود.

ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در گفتگوی تلفنی ژوئیه گذشته میلادی با ترامپ، ریابوشاپکا را فرد مورد اعتماد خود توصیف کرده بود؛ در آن تماس، ترامپ از همتای اوکراینی خود خواسته بود تا درباره بایدن که رقیب اصلی وی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری است، تحقیق کند.

ریابوشاپکا پس از گرفتن مسئولیت در اکتبر گذشته اعلام کرد که تحقیق و حسابرسی بر روی پرونده‌های قدیمی انجام شود که شامل پرونده‌های مرتبط با کمپانی انرژی به نام "بوریسما" می‌شود که هانتر بایدن از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ یکی از اعضای هیات مدیره آن بود.

این حسابرسی با این هدف انجام شد که آیا پرونده‌هایی که به زیر دست ریابوشاپکا آمده، در زمان دادستان قبل از او به صورت مناسبی رسیدگی شده یا خیر.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر