بازدید 19956

توضیحات وزارت خارجه درباره تبادل زندانی با آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری کشورمان توضیحاتی را درباره روند آزاد شدن کهنه‌سرباز آمریکایی زندانی در ایران و پزشک ایرانی زندانی در آمریکا ارائه کرد.
کد خبر: ۹۸۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ 04 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنج‌شنبه در خصوص آزادی دکتر «مجید طاهری» پزشک و دانشمند ایرانی که از ۱۶ ماه قبل در آمریکا زندانی بوده و همچنین «مایکل وایت» کهنه‌سرباز آمریکایی که از تابستان ۱۳۹۷ در ایران زندانی بوده است، توضیحاتی را ارائه کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر آزادی آقای مایکل ری وایت تبعه آمریکا، که به دلیل جرایم امنیتی و نیز شکایت شاکیان خصوصی به زندان محکوم شده بود گفت، با جلب رضایت مادی و معنوی شاکیان خصوصی توسط آقای وایت، نامبرده در مورد سایر جرایم خود مشمول رافت اسلامی شده و با توجه به گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، و با در نظر داشت ملاحظات حقوق بشری، امروز پنج‌شنبه ۱۵ خرداد با حکم قاضی پرونده آزاد و از کشور خارج گردید.

موسوی گفت آقای وایت بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، بر طبق بخشنامه عمومی رئیس محترم قوه قضائیه مشمول مرخصی شده و به دلیل عدم برخورداری از خویشاوند در ایران، به درخواست سفارت سویس به عنوان حافظ منافع دولت ایالات متحده، در اختیار آن سفارت قرار گرفت. در این مدت به دلیل بروز برخی علائم مشکوک به کرونا، نامبرده تحت درمان و نظارت کامل پزشکی قرار داشته و پس از کسب اطمینان از منفی بودن آزمایش کرونا حکم آزادی او اجرا گردید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود همزمان با آزادی آقای وایت، دکتر مجید طاهری دانشمند ایرانی که به دلایل واهی در آمریکا زندانی شده بود حکم آزادی خود را از دادگاه دریافت کرده و از زندان آزاد گردید.

موسوی در پایان از همکاری نزدیک قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و نیز سفارت سویس در تهران، در ترتیبات منجر به آزادی آقای وایت و آقای دکتر طاهری تشکر و قدردانی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر