بازدید 14024

روزه سکوت پوتین قبل از نشست اوپک

سخنگوی کرملین اعلام کرد: پوتین تا قبل از برگزاری نشست اوپک هیچ اظهارنظری درباره کاهش تولید نفت نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۸۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ 04 June 2020

روزه سکوت پوتین قبل از نشست اوپک

به گزارش فارس به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قبل از برگزاری نشست اوپک پلاس هیچ صحبتی درباره «طرح کاهش تولید نفت» نخواهد کرد.

وقتی امروز خبرنگاران از سخنگوی کاخ کرملین درباره مذاکرات یا گفت‌وگوهای تلفنی پوتین با اعضای اوپک درباره طرح کاهش تولید نفت پرسیدند پاسخ داد: «هیچ برنامه‌ای فعلاً د راین باره وجود ندارد»  پسکوف همچنین گفت اطلاعاتی درباره تاریخ نشست بعدی اوپک هم ندارد.

براساس این گزارش، اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و همچنین غیر اوپک در حال مذاکره برای به تعویق انداختن تاریخ اجلاس اوپک از 4 به 10 ژوئن هستند.

پیش از این کشورهای خاورمیانه‌ای عضو اوپک مطرح کردند که به حفظ حداکثری کاهش تولید تا پایان سال پایبندند. اما روسیه با این طرح مخالفت کرد. 

منابع آگاه می‌گویند که در حال حاضر محور گفت‌وگوها برای تمدید «طرح کاهش تولید نفت» برای سه ماه آینده است. جدیدترین طرح کاهش تولید نفت در یکم ماه می به تصویب رسید که روی کاهش 9.7 میلیون بشکه در روز کشورهای تولیدکننده از ماه می تا ژوئن تأکید داشت.

قرار بود کشورهای روسیه و عربستان 2.5 میلیون بشکه در روز نسبت به مبنای 11 میلیون بشکه تولید خود کاهش دهند. بقیه کشورها هم بر مبنای تولید اکتبر 2018 تولیدشان را کاهش خواهند داد. قرار بود این توافق به مدت 2 سال و تا پایان آوریل 2022 اجرایی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان