بازدید 36213
۳

ماجرای استخراج بیت کوین به کجا رسید؟

رئیس کارگروه ماینینگ انجمن بلاک‌چین ایران گفت: برای استخراج و تولید رمزارز‌ها قانون وضع شده و محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد موجب شده که آمار دقیقی از این فعالیت در اختیار نباشد.
کد خبر: ۹۸۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 03 June 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمدرضا شرفی درباره قانونی شدن استخراج و تولید رمزارز‌ها در کشور گفت: در زمینه استخراج از مرداد ماه پارسال که قانون در این مورد وضع شد و دستگاه‌هایی که قبل از قانون وارد کشور شده بودند، اکنون در مرحله نهایی تائید کمیسیون اقتصادی دولت قرار دارند که امکان ثبت داشته و از حالت قاچاق خارج شوند.

رئیس کارگروه ماینینگ انجمن بلاک‌چین ایران تصریح کرد: از طرف دیگر در حوزه استخراج چالش برق را داریم و برخی نگرانی‌ها از سوی وزارت نیرو مطرح شده که باید در نظر گرفته شود، در حال رایزنی هستیم که به نتیجه‌ای برسیم که منافع ملی کشور دیده شود، اکنون رانت‌هایی در این زمینه وجود دارد و با قیمت‌های متفاوتی کار می‌شود.

شرفی تاکید کرد: ما اکنون خواستار این هستیم که مانع ایجاد نشود، آزمون و خطا در کشور ما عرف است که باعث می‌شود خیلی فرصت‌ها را از دست بدهیم، بانک مرکزی تاکنون در حوزه تبادلات موضع مثبتی نداشته و تا زمانی که چالش‌ها در مسیر استخراج برطرف نشود در کشور شفافیت ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها باعث می‌شود فعالیت‌ها زیرزمینی انجام شود، خاطرنشان کرد: همین موضوع باعث شده آمار دقیقی از فعالیت در این حوزه در اختیار نباشد و هر آماری که ارائه می‌شود استنباط است.

رئیس کارگروه ماینینگ انجمن بلاک‌چین ایران بیان کرد: دنبال این هستیم که مسیر به گونه‌ای هموار شود که همه متقاضیان فعالیت داشته باشند و بتوانند کار کنند چرا که با اخذ مالیات و همچنین ورود به تجارت خارجی می‌توانیم در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور حرکت کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
همیشه چیزی رو که ازش سر در نمیارید نابود میکنید بعد تازه دست و پا می زنید به دستش بیارید.
الان که با این هزینه دستگاهها ، دیگه صرفه اقتصادی ندارد، نهایت می خواهد 20 درصد سود سالانه بدهد که اصلا جذاب نیست
بهترین فرصتهاروداریم ازدست میدهیم وکسی توجهی نداره دردوران تحریم ماینینگ بهترین کاره هم سود خوب هم اشتغال خوب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر