بازدید 14783

۵۲ درصد آمریکایی‌ها ترامپ را نژادپرست دانستند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها دونالد ترامپ را فردی نژادپرست می‌دانند. یکی از سناتورهای دموکرات هم اخیرا او را "پست نژادپرست" خطاب کرد.
کد خبر: ۹۸۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 02 June 2020

 

به گزارش تابناک، نتایج نظرسنجی یاهو نیوز-یوگاو نشان می‌دهد، ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا فردی نژادپرست است. در مقابل تنها ۳۷ درصد با این نظر مخالف بودند. ۱۱ درصد هم نظری نداشتند.

در میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، دموکرات‌ها و سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارهای آمریکا بیشتر تاکید دارند که رئیس‌جمهوری کشورشان یک نژادپرست است. تنها ۱۳ درصد از جمهوری‌خواهان آمریکایی هم ترامپ را نژادپرست می‌دانند. سفیدپوستان آمریکایی هم در بحث نژادپرست بودن یا نبودن ترامپ دو دسته هستند.

دیدگاه آمریکایی‌ها درباره ترامپ بسته به اینکه فرد وابسته به چه حزبی باشد، تفاوت می‌کند. دموکرات‌هایی مثل سناتور اد مارکی که دونالد ترامپ را دوشنبه در پیامی توییتری "نژادپرست" و "سفید" توصیف کرد، او را فردی نژادپرست می‌داند. این سناتور نوشت: دونالد ترامپ بابت تحریک تنفر نژادی و خشونت در کشورمان فرد پستی است.

در میان شرکت‌کنندگان دموکرات، ۸۶ درصد به نژادپرست بودن ترامپ باور دارند، در حالی که تنها ۶ درصد با آن مخالف هستند. ۸۰ درصد جمهوری خواهان هم او را فرد نژادپرست نمی‌دانند. در میان شرکت‌کنندگان مستقل، ۵۶ درصد ترامپ را نژادپرست می‌دانند و ۳۳ درصد مخالف این نظر هستند. ۷۴ درصد از سیاه‌پوستان هم ترامپ را نژادپرست توصیف کردند و ۱۳ درصد چنین نظری نداشتند.

۷۱ درصد از لاتین‌تبارها هم به ترامپ برچسب نژادپرستی زدند، در حالی که ۱۹ درصد مخالف آن هستند. سفیدپوستان آمریکایی هم درباره نژادپرستی ترامپ اختلاف‌نظر دارند. ۴۳ درصد از آمریکایی‌های سفیدپوست پاسخ مثبت دادند و ۴۶ درصد از این گروه هم پاسخ منفی.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان