روح‌الامینی در صحن علنی

کرونا نشان داد قوانین دست و پاگیر بسیاری داریم/ وکیل الدوله نیستیم/ دولت در کار مجلس دخالت نکند

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: در دوران کرونا بسیاری از کارها با هزینه کمتر انجام شد؛ بنابراین باید قوانین دست و پاگیر برداشته شود.
کد خبر: ۹۸۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 02 June 2020

عبدالحسین روح‌الامینی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شکل‌گیری شورای هماهنگی سران قوا گفت: مجوز‌های این شورا باید به حداقل برسد و صرفا باید برای کار‌های ضروری و حداقلی مجوز صادر کند.

به گزارش «تابناک»؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید منابع ۴.۸ میلیارد دلاری را بهینه مدیریت کرد، برای بازگشت این منابع دیر اقدام شد، اما نباید آن را رها کرد.

وی تأکید کرد: وقتی در دوران کرونا توانستیم دو روزه ثبت سفارش‌ها از فرودگاه امام را ترخیص کنیم، چرا صنایع دارویی ما باید شش ماه پشت در بروکراسی‌ها بماند؟ کرونا به ما نشان داد بعضی از کار‌ها با هزینه کمتر و سرعت بیشتر قابل اجراست.

این نماینده مجلس یازدهم اظهار داشت: تخصیص قطره‌چکانی ارز در ماه‌های پایانی سال گذشته بلای جان صنایع شد، به طوری که صنایع دارویی برای تهیه مواد اولیه خود باید شش ماه زودتر ثبت سفارش کنند.

روح‌الامینی با اشاره به وضعیت صادرات کشور گفت: چرا کامیون‌ها باید ماه‌ها در مرز بمانند؟ برای ایران بازار همسایه‌ها حق مسلم است؛ بنابراین باید در صادرات پنجره واحد داشته باشیم. کرونا نشان داد بسیاری از قوانین دست و پاگیر است، پس باید آن‌ها را کنار گذاشت.

وی خطاب به دولت گفت: برگزاری جلسات خوب است، اما باید راه‌حل‌ها و تحلیل‌ها ارائه شود، صرف ارائه گزارش کاری از پیش نمی‌برد.

این نماینده مجلس ضمن انتقاد از چند برابری شدن بودجه نهاد‌های سه قوه، اظهار داشت: دیوان محاسبات بودجه نهاد‌های سه قوه را منتشر کند، بودجه قوای سه‌گانه در چند دوره اخیر روند صعودی داشت، این روند با شیب تندتری از سایر بودجه دستگاه‌ها بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تأکید کرد: دولت به وظایف خود که بسیار است، بپردازد و اجازه بدهد مدیریت مجلس به دست خود نمایندگان صورت گیرد، معاونین پارلمانی دستگاه‌های مختلف دخالتی در عضویت نمایندگان در کمیسیون و تعیین روسای آن‌ها نداشته باشند.

تعداد بازدید : 810
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۵
حرف حرف نمایندگان صفر کیلومتر شروع شد هنوز دوروز از مجلس نگذشته دولت چطوری تو محلس جنتی دخالت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
تکلیف شما که برای مردم معلوم است مردم شما را خوب می شناسند
به جرات میگم که این مجلس ضدمردمی تزین مجلسی هست که کشور تا به حال به خودش دیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
همین که نمره مردودی به املایی می دید که هنوز نوشته نشده جرات بالایی دارید که به ناحق قضاوت می کنید.
جناب روح الامینی امیدواریم وکیل الدوله نباشید، ولی با این آمار مشارکت در انتخابات، یقینا وکیل المله هم نیستید.
خیر، شما نه وکیل الدوله هستید و نه وکیل الرعایا. شما وکیل الشورای النگهبان هستید.
آقای روح الامینی درست فرموده اند که دولت نباید در کار مجلس دخالت کند، ولی همزمان، مجلس نیز نباید چوب لای چرخ دولت بگذارد
کدام نهاد دولتی سکه به نمایندگان هدبه کرد؟
چرا سکوت کرده اید؟
نماینده مردم تهران؟!
ما رای ندادیم اقاجان بنویس نماینده ده درصد از مردم تهران
بایست مجلس قانونی وضع کند تا بانک مرکزی را که شده صرافی دولت از مالکیت دولت خارج شود و مستقل شود گذر زمان نشان داد از طریق بانک مرکزی میلیاردها دلار از بیت المال توسط دولتی ها به تاراج رفت
دست پیش را گرفتن کمکی نمی کند ،همه میدانند که چه ارگانهایی در مجلس و دولت دخالت می کنند!
تعداد ارا تون نشون میده وکیل المله هم نیستید
مواضع قبلی ات نشان میده کاملا فرمانبردار و تطمیع شونده هستی
کرونا خیلی چیزها به ما فهماند. به ما فهماند که اسلام دین منطق و مبتنی بر علم است نه توهم و تفکرات من درآوردی و دعا برای هدایت و ایجاد انگیزه است نه صرفاً یک ابزار صرفاً کارگشا و به فهماند که خیلی از مشکلات ما بخاطر سودجویی های فردی و گروهی است و به ما فهماند که ما خود را درگیر فعالیت های اضافه ای کرده ایم که بی فایده و بی خاصیت است
هر وکیلی هستید قطعا وکیل مردم نیستید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی