کدام شرکت های بورسی اطلاعات بااهمیت خود را افشا کردند؟

امروز بازار روز خوبی را پشت سرگذاشت و شاخص کل یک بار دیگر توانست از یک میلیون واحد عبور کند. در روز خوب بورس، نه شرکت دست به افشای اطلاعات بااهمیت زدند. در این اطلاعیه ها یک شرکت، انعقاد قرارداد 5.8 میلیون یوروی را افشا کرد و شرکت دیگری از تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر روند خود خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 02 June 2020

امروز مورخه 13 خرداد ماه 1399 دوباره شاخص کل به کانال یک میلیون واحدی برای سومین بار در سال جاری وارد شد. در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد 40417 واحدی به یک میلیون و 28 هزار و 537 واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، در روز خوب بورس که بیشتر نمادها سبز بودند نه نماد تا لحظه تهیه این گزارش دست به افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف و ب زدند.

تنوین و خبر مزایده برای فروش بخشی از سهام شرکت بیمه نوین

شرکت تامین سرمایه نوین با نماد تنوین دست به افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب زد و اعلام کرد که قرار است بخشی از سهام شرکت بیمه نوین را در تاریخ 21 خرداد ماه سال جاری به مزایده بگذارد. در این اطلاعیه آمده بود: شرکت تامین سرمایه نوین (سهامی عام) در نظر دارد نسبت به واگذاری 4 درصد سهام شرکت بیمه نوین (سهامی عام) به طور عمده و نقد از طریق عرضه در بازار دوم فرابورس ایران اقدام نماید.

فاراک قرارداد 5.8 میلیون یورویی را افشا کرد

شرکت ماشین سازی اراک با نماد فاراک دیگر شرکتی بود که امروز اطلاعات بااهمیتی از گروه الف را بر روی سایت کدال قرار داد. این اطلاعیه مربوط به انعقاد یک قرارداد مهم بود. موضوع قرارداد تامین  Column & Process Internal های پروژه پتروشیمی کیان عنوان شده است که در مورخه 12 خرداد ماه سال جاری منعقد گردیده است. همچنین طرف قرارداد شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت و مبلغ قرارداد نیز صد میلیارد و 253 میلیون و 900 هزار تومان (5 میلیون و 810 هزار یورو با نرخ هر یورو 172554 ریال) عنوان شده است. در مورد نحوه تسویه نیز اعلام شده است که تاکنون جزئیات قرارداد (از جمله نحوه تسویه) به امضا طرفین نرسیده است.

پیش فروش واحدهای یک برج توسط ثنظام

شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران با نماد ثنظام نیز پیش فروش واحدهای برج باغ بهار ازگل تهران را در قالب افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب بر روی سایت کدال قرار داد. در این اطلاعیه آمده بود: پیرو بررسی های صورت گرفته و کارشناسی انجام شده و بنا به تکالیف مجمع به هیات مدیره مبنی بر رفع بندهای حسابرسی و لزوم خروج شرکت از اظهارنظر مشروط توسط بازرس و حسابرس قانونی و تاکید بورس مبنی بر تعیین تکلیف ماده 141 قانون تجارت و با توجه به عدم تایید افزایش سرمایه شرکت توسط سازمان بورس با در نظر گرفتن جمیع جهات مقرر گردید در خصوص پیش فروش واحدهای برج باغ بهار ازگل تهران با نرخ کارشناسی اقدامات لازم صورت پذیرد.

های وب و برنده شدن در یک مناقصه

شرکت داده گستر عصر نوین با نماد های وب چهارمین شرکتی بود که امروز دست به افشای اطلاعات بااهمیت از گروه الف زد. در این اطلاعیه شرکت، خبر از برنده شدن در یک مناقصه که به تاریخ 30 اردیبهشت 1399 برگزار شده بود، داد. در شرح این اطلاعیه با موضوع خرید و تامین تجهیزات جهت اجرای پروژه ایجاد زیرساخت ابری پیام رسان ها بومی، آمده بود: مبلغ این قرارداد 239.1 میلیارد تومان و همچنین مدت اجرای آن 5 ماه و 18 ماه گارانتی می باشد.

شتران اثرات تعدیل نرخ تسعیر ارز را افشا کرد

ششمین شرکتی که امروز افشای اطلاعات بااهمیت از نوع گروه ب داشت، شرکت پالایش نفت تهران با نماد شتران بود. در اطلاعیه این شرکت آمده بود: تعدیل نرخ تسعیر ارز برخی اقلام فروش نفت کوره صادراتی و بنکرینگ در سال 1397 تاثیر مثبتی در سود هر سهم سال 1398 به میزان حدود 7 درصد دارد.

دعوایی که سدید برنده آن شد

شرکت گروه صنعتی سدید نیز طی اطلاعیه ای از نتیجه نهایی یک دعوی خبر داد و اعلام کرد که رای قطعی در خصوص مالکیت 33 درصد سهام شرکت فراب به نفع سدید صادر شده است.

سبحان از تغییر نرخ خرید مواد اولیه و تاثیر آن بر میزان فروش و سود خبر داد

 شرکت سبحان دارو با نماد سبحان به عنوان هفتمین شرکتی بود که امروز اطلاعات بااهمیتی از نوع گروه الف را افشا کرد. این شرکت طی اطلاعیه ای خبر از تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ خرید مواد اولیه داد. این شرکت اعلام کرد که بر اساس نامه مورخ 29 اردیبهشت ماه 1399 وزارت بهداشت و درمان، تصمیمات و سیاست های ابلاغی اولویت ارزی مواد اولیه از گروه یک به گروه دو منتقل و بر همین اساس ارز تخصیصی به این گروه کالایی، نیمایی گردیده است.

در ادامه آمده بود: متعاقبا این موضوع منجر به افزایش قیمت محصولات تولیدی مربوطه می گردد و تاثیر بااهمیتی بر میزان فروش و سود خواهد داشت.

تغییرات بااهمیت در عملکرد شرکت های تحت کنترل سمگا افشا شد

شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با نماد سمگا نیز خبر از تغییرات بااهمیت در عملکرد شرکت های تحت کنترل خود داد. در این اطلاعیه آمده بود که تعداد 228873 سهام شرکت فراگستر فدک بمیزان 45.77 درصد توسط شرکت فرعی تجارت بین المللی میلاد آریا زیگورات از شرکت سینا تجارت بامداد البرز خریداری گردیده است.

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روند دکوثر بر روی کدال رفت

نهمین شرکتی که امروز دست به افشای اطلاعات بااهمیت زد، شرکت داروسازی کوثر با نماد دکوثر بود و این شرکت طی اطلاعیه ای تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر روند شرکت را افشا کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان