بازدید 51673
دو هزار و سی و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پیش‌بینی فعال اصولگرا از بازگشت احمدی‌نژاد / رمزگشایی از انصراف ندادن میرسلیم / عارف عذر بدتر از گناه آورد / یک نماینده اصولگرا: اگر بخواهیم می‌توانیم دولت روحانی را ساقط کنیم

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند سازمان بازرسی‌: به‌ سوی آسیه پناهی اسپری فلفل پاشیده شده / نماینده قم: ۲۳۰ نفر در حوادث آبان‌ماه ۹۸ کشته شدند / گزینه مطلوب برای انتخابات ۱۴۰۰ از نگاه مشاور رئیس دولت اصلاحات و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 01 June 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
دیگر هر نوزادی که به‌ دنیا می‌آید، یارانه نمی‌گیرد

دیشب هیات دولت تصمیم گرفته از این پس‌ هر نوزادی که به‌دنیا می‌آید به این‌‌شرط‌ یارانه می‌گیرد که وزارت‌ کار و رفاه تایید کند و سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها هم تشیخص دهد، منابع مالی کافی برای پراخت یارانه هست. دولت هم‌چنین تصویب کرده وزارت کار هرچه زودتر سه دهک درآمدی بالای کشور را که هنوز یارانه می‌گیرند، شناسایی کند و سازمان هدفمندی یارانه‌ها یارانه‌شان را قطع کند. پیش از این، با تولد هر فرزند در خانوارهایی که یارانه می‌گرفتند، یارانه نقدی او بدون هیچ شرطی برای وی واریز می‌شد./ ایرنا
 
سازمان بازرسی‌: به‌ سوی آسیه پناهی اسپری فلفل پاشیده شده

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، درباره پرونده کشته‌ شدن آسیه پناهی، زن حاشیه‌نشین کرمانشاهی گفته: «مأموران شهرداری برای این‌که مقاومت این زن کشته‌شده را بشکنند تا او جلوی خراب‌کردن آلونکش را نگیرد، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند که بابت همین، تحت تعقیب دادگستری قرار گرفتند و برای آن‌ها قرار صادر شده.» دیروز، خبر رسیده مسئول اجراییات شهرداری منطقه ۳ کرمانشاه و قا‌ئم‌مقام او بابت پرونده کشته‌شدن آسیه پناهی بازداشت شده‌اند و شهردار و مسئول امور حقوقی شهرداری این منطقه هم از کارشان برکنار شده‌اند.
 
نماینده قم: ۲۳۰ نفر در حوادث آبان‌ماه ۹۸ کشته شدند

مجتبی ذوالنور، نماینده مجلس منتخب قم در مجلس یازدهم و رئیس کمیسیون امنیت‌ملی در مجلس دهم، گفته در اعتراض‌های آبان پارسال بابت گران‌ شدن بنزین، «۲۳۰نفر کشته‌ شده‌ا‌ند و هفت‌هزار نفر زخمی‌ شده‌اند که پنج‌هزار نفرشان مامور بوده‌اند.این نماینده اصول‌گرای مجلس گفته: «۲۲درصد از کشته‌شدگان سابقه‌ دارند. هفت‌درصدشان در درگیری مسلحانه، ۱۶درصدشان در حمله به مرکز‌های پلیس، ۲۶درصد‌شان هم که از معارضان نبودند و نامعلوم کشته شده‌اند و ۳۱ درصد به مرکز‌های عمومی حمله کردند و جان باختند.» ذوالنور افزوده در این اعتراض‌ها، «۴۹۷ مرکز دولتی؛ ۴۲۲ خودروی مردم، ۲۳۰ خودروی دولتی یا بخش عمومی و ۵۶۹ خودرو ماموران خراب‌شده یا به آتش کشیده‌ شده‌اند.» پربشب هم وزیر کشور در تلویزیون تلویحا مدعی شد ۲۲۵نفر در اعتراض‌های آبان پارسال کشته‌ شده‌اند.
 
گزینه مطلوب برای انتخابات ۱۴۰۰ از نگاه مشاور رئیس دولت اصلاحات

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره گزینه احتمالی اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری با تصریح به این که دوره ظریف، جهانگیری، عارف و لاریجانی تمام شده گفت، اصلاح طلبان باید با معین یا صفایی فراهانی به انتخابات ۱۴۰۰ وارد شوند.عبدالله ناصری درباره سناریوی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: اینکه تصمیم سازمانی جریان سیاسی اصلاحات چیست، خبر ندارم و نمی‌دانم چه سناریو‌ها و برنامه‌هایی را برای رقابت سیاسی آینده دنبال می‌کنند چراکه عملا با تعلیق شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان روبرو هستیم.وی افزود: از نظر شخصی معتقدم اصلاح طلبان فارغ از آنکه چه سناریویی را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برمی گزینند، باید نخست بتوانند مردم را برای شرکت در انتحابات سال ۱۴۰۰ متقاعد کنند، چون اگر همین روند فعلی تا آن زمان باقی بماند و اتفاق خاصی رخ ندهد، هرگز نمیتوان پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان را متقاعد به مشارکت کرد. عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات درباره تکرار سناریوی سال ۹۲ و انتخاب یارقرضی از اردوگاه اصولگرایان تأکید کرد: اگر فضای اجتماعی مناسب باشد، معتقدم اصلاح طلبان باید با نامزد اصلی خود بیایند. وی درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از ظریف، جهانگیری، عارف و محسن هاشمی یا حمایت از لاریجانی و ناطق نوری ادامه داد: باز هم یادآور می‌شوم تا نتوان جامعه را برای ضرورت رای دهی و مشارکت در انتخابات قانع کرد، به نظرم هیچ فرقی بین حمایت از میان ظریف، جهانگیری، عارف، محسن هاشمی، لاریجانی و ناطق نوری وجود ندارد. ناصری گفت: من موکدا معتقدم دوره همه این آقایان گذشته است. هر دو جریان بعد از بررسی زمینه رای باید با چهره نو و اصلی به میدان بیایند. مثلا اصلاح طلبان اگر قرار باشد بیایند، باید با چهر‌هایی مثل آقایان معین و صفایی فراهانی که کاملا بر سر پیمان خود می‌مانند باید در میدان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ حضور پیدا کنند.
 
ماموریت شورای عالی سیاستگذاری و عارف به پایان رسید؟

دبیرکل حزب اراده ملت، گفت: مأموریت شورایعالی پیش از این به پایان رسیده بود، اما گفتند به این دلیل که شاید بحث پارلمان اصلاحات یا مجمع عالی اصلاحات به انتخابات مجلس نرسد، شورایعالی کماکان به کار خود ادامه دهد.احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت و رییس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب در تشریح نشست روز یکشنبه شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، گفت: بعد از حدود چهار ماه که به دلیل بیماری کرونا امکان برگزاری جلسات به صورت حضوری وجود نداشت، این نخستین جلسه بود که همزمان با شروع ریاست دوره‌ای حزب اراده ملت ایران با رعایت مسائل ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.وی ادامه داد: در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) و همچنین دکتر راه‌چمنی که یکی از اعضای جلسه ما بود و به دلیل بیماری کرونا درگذشت، بعد از مرور اخبار و بررسی مسائل روز، صحبت‌ها و پیشنهاد‌های اعضای شورا جمع‌آوری شد.حکیمی‌پور در ادامه ابراز داشت: از مجموع ۳۰ تشکل عضو شورای هماهنگی اصلاحات، نمایندگان ۲۲ حزب حزب در جلسه حضور داشتند و پیشنهاد‌هایی از سوی حاضران ارائه شد که نخست تحلیل آخرین شرایط کشور به ویژه قبل و بعد از انتخابات بود، سپس در میان پیشنهادات مطرح از سوی اعضا، مساله دیگر بحث آسیب‌شناسی درونی جریان اصلاحات و رسیدن به یک سازوکار مطمئن، اجماع‌ساز و به‌روز در پیشنهاد‌ها بود، همچنین موضوع دیگر این بود که شورایعالی اصلاح‌طلبان چه سرانجامی خواهد داشت و پیشنهاد شد که در مورد آینده آن یک جلسه برای نقد و بررسی داشته باشیم.

ترقی: گفته‌های سلیمی‌نمین متعصبانه است
 
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به سخنان سلیمی نمین به ایلنا، گفت: آقای سلیمی نمین تنها یک نفر است و نیازی نیست که یک حزب بخواهد در برابر اعلام موضع یک نفر موضع‌گیری داشته باشد، ایشان به عنوان یک نفر نظر خود را بیان کرده که به عنوان یک فرد محترم است، اما طبیعتاً به نظر می‌رسد که مقداری ایشان از موضع متعصبانه اظهارنظر کرده و این نظر او به دلیل کم‌اطلاعی از درون حزب است.عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در واکنش به ادعای سلیمی نمین مبنی بر اینکه «جریاناتی همچون مؤتلفه اسلامی بفهمند باید قالب را بشکنند و به نیروهای جوان اجازه دهند تا وارد میدان شوند»، بیان داشت: این افراد بگویند که تاکنون چندبار در حزب مؤتلفه حضور داشته‌اند تا ببینند کار حزب در دست چه کسانی است.وی ادامه داد: اگرچه ویترین حزب در دست بعضی از افراد باتجربه و مسن، قرار دارد، اصل کار اجرایی حزب در دست جوانان است، پیشنهاد می‌کنم این افراد حداقل یک بار بیایند و یک قدمی در حزب بزنند تا ببیند که کار و امورات حزب در دست چه کسانی است و بعد چنین قضاوتی کنند. ترقی همچنین در ادامه افزود: این انتقاد به حزب وارد است که ویترین آن در دست کسانی است که باتجربه و مسن هستند اما باید به این مسأله توجه داشته باشیم که فعالیت حزبی در جامعه ما هزینه بالایی دارد، به ویژه زمانی که فردی وابسته به حزب باشد و در مسئولیتی قرار گیرد، موقعیت در معرض خطر قرار می‌گیرد، به همین خاطر معمولا کسانی در این جایگاه قرار می‌گیرند که از این مرحله ناامنی شغلی واهمه نداشته باشند.
 
منصور حقیقت‌پور: باید از لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ استفاده شود

منصور حقیقت‌پور گفت: آقای لاریجانی یک سرمایه مهم است که نظام می‌تواند از او در انتخابات ۱۴۰۰ استفاده کند. او علاوه بر آنکه دوازده سال در عالی‌ترین مقام مجلس بوده است، سابقه درخشانی در حوزه اجرا دارد. منصور حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی به گفت: «با توجه به عقلانیتی که در آقای قالیباف سراغ دارم تصور می‌کنم که مجلس یازدهم تقابلی با دولت نخواهد داشت، اما این به‌معنای وکیل‌الدوله‌ بودن نمایندگان مجلس نیست. در این یک‌وسال اندی که از عمر دولت داوزهم باقی است، باید میان دولت و مجلس تفاهمی شکل بگیرد تا خاصه مشکلات معیشتی مردم حل شود. واقعیت این است که در این مدت نمی‌شود کار عجیبی رقم زد، اما می‌توان با تکیه بر قانون و عدالت قدری از میزان مشکلات مردم کم کرد. دولت هم باید قدری کم‌انگیزگی را کنار بگذارد و کار کند». او درباره پیامد‌های نبود علی لاریجانی در مجلس اظهار کرد: «از سال ۸۴ تا کنون جریانی در کشور ایجاد شد که هدفش تخریب شخصیت‌های برجسته نظام بود و این کار را هم کردند که آقای لاریجانی هم از توهین‌های آن‌ها در امان نماند. عده‌ بسیاری از بزرگان نظام را لگدمال کردند که خدا از تقصیرشان نگذرد. آقای لاریجانی یک سرمایه مهم برای کشور است و نمی‌توان به راحتی او را کنار گذاشت و به او اتهام زد. قرار است تا چه زمانی سیاست ریزش و حذف ادامه داشته باشد؟ اکنون هم که آقای لاریجانی در مجلس حضور ندارند، در این قوه یکی از سرمایه‌های کشور حاضر نیست که اگر بود می‌توانست مانند سابق خدمت کند».او در پاسخ به این پرسش که آینده سیاسی لاریجانی چگونه می‌شود و آیا مانند ناطق نوری عزت‌نشین می‌شود یا می‌توان بر او به عنوان یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ حساب کرد، گفت: «حتما اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند، نظام، کشور و مردم از حضورش بهره‌مند می‌شوند. او یک سرمایه مهم است که نظام می‌تواند از او در انتخابات ۱۴۰۰ استفاده کند. آقای لاریجانی علاوه بر آنکه ۱۲ سال در عالی‌ترین مقام مجلس بوده، سابقه درخشانی در حوزه اجرا دارد. طبیعی است کسی از گوشه‌نشینی آقای ناطق خوشحال نیست و حتما هیچ فرد منصفی هم راضی به کنار کشیدن آقای لاریجانی از عرصه سیاست نیست. در نهایت امیدوارم که او برای انتخابات سال آینده بیاید».
 
نظر هم‌حزبی میرسلیم در مورد ریاست قالیباف بر مجلس

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید دارد که قالیباف، مدیری تحول گراست. کاظم انبارلوئی تاکید کرد: رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم عزم این را دارند که با دو قوه دیگر بر اساس ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی همکاری کند، مجلس می‌تواند دولت را در مسیر خود موفق نگاه دارد.انبارلویی تصریح کرد: اخیرا در حوزه مدیریت کرونا تجربه تعامل قوا را شاهد بودیم، با تدبیر مقام معظم رهبری و پرهیز دولت از حاشیه پردازی و به کارگیری قوای مسلح در کنار سایر دستگاه ها، توانستیم کارنامه خوبی در حوزه مدیریت بحران کرونا ارائه دهیم، در حالی که در کشور‌های پیشرفته به خصوص آمریکا و اروپا شاهد افزایش روزافزون تلفات مردم به دلیل این بیماری هستیم.وی با اشاره به دلیل تأکید رئیس مجلس بر استفاده از ابزار نظارتی، بیان داشت: مجلس یک نهاد قانونی است که دستگاه‌هایی مثل دیوان محاسبات را دارد که اگر شرح وظایف آن را ببینیم اختیارات خوبی برای نظارت بر حسن اجرای قوانین دارد که حتی نیاز به دلیل داشتن دادستان و محاکم قضایی نیاز به قوه قضاییه هم ندارد.این سیاستمدار تاکید کرد: نظارت بر عملکرد دولت در اجرای قوانین به منظور مچ گیری نیست، بلکه برای استفاده از ظرفیت قانونی و ریل گذاری برای دولت جهت حرکت در مسیر قانونی است.
 
تکذیب خبر فشار واعظی برای استعفای نمکی

ربیعی گفت: خبر پیرامون فشار آقای واعظی برای استعفای نمکی را تکذیب می‌کنم و مطمئن هستم آقای واعظی جز نظرات رئیس جمهور چیزی را بیان نمی‌کند.
 
پیش‌بینی فعال اصولگرا از بازگشت احمدی‌نژاد

فعال اصولگرا گفت: احمدی‌نژاد حتما در انتخابات شرکت خواهد کرد و رد صلاحیت هم خواهد شد. محمدحسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صحبت‌هایش مبنی بر حضور احمدی نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: من در این مصاحبه گفته بودم که ارزیابی من از حرکات او این است که حتما در انتخابات شرکت خواهد کرد و حتما هم رد صلاحیت خواهد شد. او ادامه داد: سفر‌های مکرر احمدی نژاد، موج سفرهایش و شعار‌هایی که به راه می‌اندازد نظیر اینکه احمدی نژاد برگرد، زمینه سازی طرفدارانش و اظهارات مشاور رسانه‌ای او یعنی جوانفکر مبنی بر اینکه احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت خواهد کرد همه نشان از تصمیم قاطع او برای حضور دارد؛ اگرچه او تایید صلاحیت هم بشود رای نخواهد آورد. قدیری ابیانه افزود: تمام حرکات احمدی نژاد در این مسیر است تا از وضع بد معیشتی مردم استفاده کند و وعده‌هایی به مردم دهد که یک موج ایجاد کند تا به رهبری و شورای نگهبان برای تایید صلاحیت خودش فشار بیاورد.
 
محسن اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قالیباف می‌شود؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که به زودی نخستین حکم انتصاب محمدباقر قالیباف، رییس جدید مجلس شورای اسلامی برای محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان و عضو حقوقدان پیشین شورای نگهبان در سه دوره متوالی صادر خواهد شد.
 
واکنش تاجگردون به ادعای تهدید مسلحانه برای بررسی اعتبارنامه

منتخب مردم گچساران در مجلس به ادعای برخی نمایندگان درخصوص تهدید آن‌ها از سوی همشهریانش به دلیل اعتراض به اعتبارنامه وی واکنش نشان داد. غلامرضا تاجگردون در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: «برخی از نمایندگان محترم که نسبت به اعتبارنامه اینجانب معترض هستند مدعی هستند توسط همشهریان اینجانب تهدید شده‌اند، خواستم عرض کنم حتماً همشهریان عزیز و دوستان خوب من این روش‌ها را نخواهند رفت و این موضوع هم طی مراحل قانونی دارد و ان‌شاءالله رفع خواهد شد.»
 
جلیلی به قالیباف نامه نوشت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به رئیس مجلس تصریح کرد: قانون­گذاری، نظارت، تحقیق و تفحص و ... زمانی ارزش خود را پیدا می‌­نمایند که منجر به نتیجه‌­ای ملموس شود؛ طوری که مردم شیرینی آن را عملا بچشند. سعید جلیلی عضو شورای‌عالی امنیت ملّی در نامه‌ای به محمّدباقر قالیباف، رئیس مجلس با آرزوی موفقیت برای او و همکارانش، نکاتی را برای به سرانجام رساندن هرچه بهتر مأموریت‌های مجلس یازدهم، مطرح کرد.
 
رمزگشایی از انصراف ندادن میرسلیم به‌نفع ریاست قالیباف بر مجلس

احمد کریمی اصفهانی، عضو موتلفه به خبرآنلاین گفت: این تهمت‌ها که گفته می‌شود میرسلیم جوان‌های موتلفه را کنار زد که خودش به مجلس بیاید، بدترین بداخلاقی‌هاست. میرسلیم در خود استعدادی دیده و کاندید شده و این مجلس است که باید تصمیم بگیرد به چه کسی رای دهد؛ این موضوع چه ارتباطی به حزب موتلفه دارد؟ میرسلیم کاندیدای شورای ائتلاف بود نه کاندیدای حزب موتلفه؛ اگر هم در مجلس رای می‌آورد و رئیس می‌شد حتما همه تشکل‌ها ادعا می‌کردند که میرسلیم کاندیدای ما بوده است، اما حالا که رای نیاورده اینطور حرف می‌زنند. میرسلیم انصراف نداد تا در آینده مشخص شود نتیجه رأی دادن یا ندادن چیست. این موضوع قابل توجهی است که افراد روی آرای خود تامل کنند که اگر به آقای میرسلیم رای می‌دادند چه منفعت‌ها یا ضرر‌هایی داشت و حالا با رای به آقای قالیباف چه خواهد شد. میرسلیم بر خود تکلیف دیده که فارغ از این موضوع که رای می‌آورد یا خیر کاندیدا شود؛ سیاسی‌کاری هم نکرده است.

سینماها، استخر‌ها و تالار‌های پذیرایی همچنان بسته می‌ماند

سرهنگ نادر مرادی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و فعالیت اصناف اظهار داشت: طبق آخرین مصوبات در ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت فعالیت پاساژ‌ها و مجتمع‌ها که تا ساعت ۱۸ بود برداشته شد و این اماکن نیز مانند سایر اصناف روال عادی فعالیت خود را تا ساعت ۲۲ ادامه خواهند داد. سینماها، سالن‌های تئاتر، تالار‌های پذیرایی، مراکز ورزشی سربسته و تجمعی همچون بسکتبال، سونا و استخر و ورزش‌های لمسی همچون کشتی و تکواندو اجازه فعالیت ندارند. /فارس

نقد دیدگاه سیدمحمدخاتمی درباره نسبت دین و آزادی در روزنامه کیهان

کیهان نوشت: خاتمی در باب آزادی همچون سایر مفاهیم مانند توسعه، جامعه مدنی، دموکراسی، حقوق بشر و متاثر از دیدگاه‌های‌اندیشمندان غرب بود. او بر این باور بود که بایستی یک دین حداقلی را با تجربیات غربی ممزوج کرد و جامعه با «اسلام میانه» هدایت شود. سید محمد خاتمی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی، هنرمندان و روزنامه‌نگاران در آستانه دوم خرداد، به مقوله «آزادی» اشاره کرده و سوءاستفاده و افراطی‌گری که از این رهگذر ایجاد شده را یادآوری می‌کرد و آن را هزینه طبیعی گذر ملت از رژیم استبدادزده پهلوی دانست: لازمه آزادی بروز سخن‌ها و مواضع متفاوت است. ولی ما در اینکه حساب اصلاحات واقعی را از بسیاری از حرف و سخن‌ها و رفتار‌های نادرست مجزا کنیم چندان موفق نبودیم»، «نمی‌شود اصلاحات را پذیرفت، ولی همه چیز و همه کس و حتی نظام را زیر سؤال برد.

کدام نام‌ها در سال ۹۸ بیشترین فراوانی را داشته است؟

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: «امیرعلی» و «فاطمه» فراوان‌ترین نام انتخابی خانواده‌های ایرانی است که برای نوزادان خود از ابتدای فروردین تا پایان سال ۹۸ انتخاب کرده‌اند. نام‌های انتخاب شده برای پسران با بیشترین فراوانی در سال ۹۸به ترتیب: امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، آراد و آریا بود. نام‌های انتخاب شده برای دختران با بیشترین فراوانی به ترتیب: فاطمه، زهرا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، نازنین زهرا، فاطمه زهرا و باران بود. / ایرنا

هیات رئیسه مجلس در انحصار مردان

سمیه محمودی که کاندیدای حضور در هیات رئیسه مجلس یازدهم شده بود به خبرآنلاین گفت:باز هم یکی نبودن حرف و عمل مردان مجلس اجازه نداد که هیچ زنی به هیات رئیسه راه پیدا کند. آنچه روز هشتم خرداد رقم خورد نمایی از روال مردسالارانه مجلس بود. ما می‌دانستیم مردان مجلس یازدهم به زنان رای نخواهند داد، اما نخواستیم صحنه را خالی کنیم. انتخابات روز پنجشنبه یک لابی پشت پرده بود، اما از آنجا که آقایان اعتقادی به حضور زنان در هیات رئیسه ندارند در دایره رایزنی‌هایشان خبری از حضور یک زن نبود. ما هیچگاه عقب نمی‌کشیم و برای هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه دوم، سوم و چهارم حتما کاندیدایی را معرفی خواهیم کرد تا ببینیم چه زمانی مردان مجلس از رفتار تمامیت‌خواهانه خود دست برمی‌دارند. چینش هیات رئیسه مجلس یازدهم از قبل تعیین شده بود، اما در اَرنج این ترکیب هیچ سهمی برای زنان قائل نبودند.

اساسنامه فدراسیون فوتبال با دلالی تهیه شده است

محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال و ایرادات فیفا به این اساسنامه که با تکذیب فدراسیون همراه بود، گفت: ما تکذیب را خوب یاد گرفته ایم! این واقعیت دارد. همین امروز که با شما صحبت می‌کنم در فدراسیون جلسه‌ای برای تغییر مجدد اساسنامه برگزار شده است. ببینید منشأ این کار کجاست. خیلی راحت یکسری از پرسنل وزارت ورزش با دلالی گری این اساسنامه را تهیه کرده اند. من هم دو بار در این جلسه بودم. وقتی دیدند صحبت‌هایی می‌کنم - که به مذاقشان خوش نمی‌آید - دیگر مرا دعوت نکردند. /مهر

یک نماینده اصولگرا: اگر بخواهیم می‌توانیم دولت روحانی را ساقط کنیم

محمدصالح جوکار درباره زمزمه استیضاح دو وزیر کابینه دولت روحانی و احتمال از نصاب افتادن هیأت وزیران گفت: یکی از ابزار‌های نظارتی مجلس استیضاح است، در حوزه ادای رسالت نمایندگی، اگر لازم باشد از این ابزار در راستای منافع ملی استفاده شود، نمایندگان به خوبی از آن استفاده خواهند کرد. وی دلایل استیضاح را بسیار مهم خواند و افزود: نمایندگان اگر بخواهند استیضاحی را به انجام برسانند، مهم است که چه مواردی را به عنوان دلایل خود مطرح می‌کنند. البته تازه در آغاز کار مجلس یازدهم قرار داریم و بحث جدی درباره استیضاح مطرح نیست. شاید گمانه زنی‌های مختلفی وجود داشته باشد، اما الان فرایند تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در دستورکار مجلس هست. مجلس با کسی ملاحظه نمی‌کند. به بیان دیگر اصلا مهم نیست که با استیصاح یک وزیر، دولت از نصاب می‌افتد. عضو هیأت اجرایی فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سیاست کلان کار مجلس هم این است که به دولت زمینه تحرک برای فعالیت بهتر و انرژی بیشتر به دولت داده شود تا امور اجرایی کشور با سرعت بیشتری انجام پذیرد. جوکار تأکید کرد: اگر مجلس به این نتیجه برسد که بخشی از بدنه دولت ناکارآمد است قطعا استیضاح انجام خواهد شد، ولی فعلا چنین بحثی در مجلس وجود ندارد.
 
عارف عذر بدتر از گناه آورد

ناصر قوامی، نماینده مجلس در دروه ششم مجلس که در گفت‌وگویی با «آزادی» در واکنش به نامه خداحافظی عارف در مجلس گفت: «این نامه آقای عارف عذر بدتر از گناه بود، زیرا به هر صورت این سرمایه اصلاح طلب بود که از دست رفت. جریان اصلاح طلبان در آن انتخابات به میدان آمد و در تهران سی نفر را انتخاب کرد و مورد حمایت قرار داد. در شهرستان‌ها نیز تقریبا از صد نفر حمایت کردند. در راس همه این‌ها آقای عارف قرار گرفته بود و عملکرد او ظلم به جریان اصلاح طلبی بود. این قابل گذشت نیست و حق الناس است». وی در انتقاد از عملکرد عارف در مجلس دهم، گفت: «مردم تهران آمده و به این لیست امید رای دادند، اما فقط یک خانم سلحشوری بود که در جهت منافع مردم عمل کرد. آقای عارف چرا مثل خانم سلحشوی یا امثال آقای حیدری، صادقی و برخی دیگر عمل نکرد؟! به نظر من آقای عارف به جریان اصلاح طلبی صدمه بسیاری زد و حالا هم عذر بدتر از گناه آورده است».

موسوی: کره‌ای‌ها زحمت کشیده‌اند!

سخنگوی وزارت خارجه در مورد بدهی میلیاردی کره جنوبی به ایران و این که کره به تازگی اعلام کرده محموله پزشکی به قیمت ۵۰۰ هزار دلار به ایران ارسال خواهد کرد و در مرحله دوم این رقم به دو میلیون دلار می‌رسد گفت: زحمت کشیده‌اند. ما چیزی حدود دو سال با کره جنوبی مذاکره داشتیم، ولی کره‌ای‌ها در این زمینه به آمریکایی‌ها گوش می‌دهند و برای پرداخت بدهی‌شان منتظر پاسخ مثبت آمریکا بودند. موسوی گفت: ۷ میلیارد دلار پول ملت ایران در کره است و آن‌ها باید همان موقع به صورت مقتضی این پول را به کشور ما بازمی‌گرداند، ولی غفلت کردند و تاخیر داشتند ما بار‌ها به آن‌ها این موضوع را گوشزد کردیم که آن چه آن‌ها درباره علت این تاخیر مطرح می‌کند غیر قابل قبول است. ایران تحت هیچ گونه تحریم بین‌المللی نیست و تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی است؛ بنابراین استناد کره‌ای‌ها به تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند ملاک عمل برای کره یا هیچ کشور دیگری باشد و ما خواهان بازپس‌گیری دارایی‌های خود هستیم.

انتقاد فاضل لنکرانی از «آزادی‌های حیوانی» در کشور‌های غربی

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی در قسمت دیگری از سخنان خود با انتقاد از آزادی‌های حیوانی در کشور‌های غربی و مدعی حقوق بشرگفت: آزادی که اسلام بیان می‌کند در برگیرنده همه سعادت‌های دنیوی و اخروی بشر است و حال آنکه در غرب آزادی ادعا شده موجب خشکاندن دین و معنویت و نهاد خانواده است. وی در محور پایانی سخنان خود با انتقاد از توجه برخی رسانه‌ها و جریان‌ها به ظواهر دین و غفلت از باطن و حقیقت دین گفت: متاسفانه امروز در برخی جا‌ها تنها ظواهر دین ترویج می‌شود، اما از روح و حقیقت دین فاصله گرفته می‌شود؛ برخی رسانه‌ها هم در این زمینه دچار غفلت شده اند و تنها به ترویج ظواهر دین می‌پردازند و حال آنکه سبک زندگی اسلامی و دینی تنها گفتن برخی اذکار و اوراد نیست بلکه سبک زندگی اسلامی یعنی زندگی عاقلانه مومنانه و در چارچوب مقررات دینی است. رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) مخالف دیوار کشی در دانشگاه‌های بودند گفت: امام راحل در مورد اینکه در دانشگاه بین زن و مرد به اسم اسلام دیوار کشیده شود مخالف بودند چرا که این کار تنها توجه به ظواهر دین است و البته که باید در کنار توجه به حقیقت و روح دین به ظواهر هم اهمیت داده شود.

نماینده مجلس: نمی‌توانیم پدر رومینا را اعدام کنیم، چون برخلاف قوانین اسلام است

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، نماینده مجلس با اشاره به حادثه قتل رومینا اشرفی و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با کسانی که در این حوزه به حقوق زنان تعدی می‌کنند گفت: قوانینی برای جلوگیری از خشونت عیله زنان در کشور وجود دارد و این قوانین کافی است، اما گاهی اتفاقات عجیب‌وغریبی می‌افتد که قانون در اصطلاح "در آن‌ها می‌ماند" و باید فکری به حال این‌ها کرد. حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، نماینده مجلس با اشاره به حادثه قتل رومینا اشرفی و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با کسانی که در این حوزه به حقوق زنان تعدی می‌کنند گفت: قوانینی برای جلوگیری از خشونت عیله زنان در کشور وجود دارد و این قوانین کافی است، اما گاهی اتفاقات عجیب‌وغریبی می‌افتد که قانون در اصطلاح "در آن‌ها می‌ماند" و باید فکری به حال این‌ها کرد.

دادکان: برخی افراد در وزارت ورزش دلالی کرده‌اند

محمد دادکان، رییس اسبق فدراسیون فوتبال می‌گوید: خودم در جلسه اساسنامه حضور داشتم که در آن اختلاف سلیقه بود. وزارت ورزش دارد این اساسنامه را مانند سایر اساسنامه‌ها تنظیم می‌کند، آن را به فدراسیون فوتبال می‌دهد و می‌گوید روی آن کار کنید. نه اینکه فدراسیون اساسنامه را تنظیم و از نظرات وزارت ورزش و جوانان استفاده کند. برخی از پرسنل وزارت ورزش، این اساسنامه را با دلالی‌گری تهیه کرده‌اند. من دو بار در جلسات بودم که وقتی دیدند حرف‌هایی می‌زنم، دیگر مرا دعوت نکردند.

جنتی: نمایندگان جدید از ردصلاحیت‌ها درس بگیرند

آیت‌الله جنتی دبیرشورای نگهبان در توصیه‌ای به نمایندگان گفت: در انتخابات دو اسفند، ۱۱۷ نماینده مجلس دهم از مردم رأی نگرفتند و حدود ۷۰ نفر نیز صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان تأ‌یید نشد؛ خوب است هم نمایندگان قبلی توجه کنند که چه کردند که چنین اتفاقی برایشان افتاد و هم نمایندگان فعلی از این موضوع درس بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱۹
عامل اصلی هر اشوب بزرگ در ایران این اصلاح طلب ها هستند چه ان زمانی که در راس کار نبودن و چه زمانی که در راس کار بودن و باید اول از همه این ها محاکمه می شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
به نظر شما من رای منفی دادم. اما این دال بر حمایت از اصلاح طلبان نیست. زیرا به این نتیجه قطعی رسیده ام که اینها همه و همه (اصولگرا، اصلاح طلب یا هر کوفت و زهر مار دیگر) سر و ته یک کرباسند. پس شما هم وقت خودت را بیخودی تلف نکن. چون بیشتر مردم ایران به این واقعیت پی برده اند.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
این نظر که نوشتی یه کمی خجالت میکشیدی . البته فکر نکنم در گفتمان شماها و ایدولوژی شماها خجالت وجود داشته باشه . اصلاح طلبان واقعی میخواهند آشوب و خشونت و تبعیض از بین برود . اگر چه بخاطر تک حزبی بودن کشور همین اصلاح طلبان هم تندروها تحمل نمیکنند . علت اینهمه مشکلات سیاسی و اقتصادی بخاطر پکیته سخت و انعطاف ناپدیر و عیر قابل اصلاح اقتدارگرایان هست نه اصلاح طلبان . اصلاح طلبان دنبال مطالبات مردم در غلب علم و عقل و دمکراسی هستند. تا کی میخواهید در این کوته فکری و اندیشه دگم دست و پا میزنید .
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
یک ساندیس ۷ میوه بخور حالت جا بیاد . اصلاح طلبان واقعی برای خارج کردن خشم و خشونت و افراط در این ۲۰ سال خیلی خسارت زدید . هم ملت ۷۵ میلیونی را خسارت زدید و هم بزرگان اصلاحات را ادیت کردید . شرم بر شما . خجالت بکشید
مجید
| Germany |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
بامنفیهائی که گرفتی یعنی غلط کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
احسنت....اصلاح طلبان چه کاره ای باشند و چه کاره ای نباشند عامل آشوبند...اصولگراایان منشا همه خیر و برکت ها هستن حتی اگر هیچ کاری نکنند وجودشان مبارک و منشا خیر و برکت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
خجالت را امثالی مثل شما باید بکشند که به اسم مردم می ایند سر کار ولی درپشت دنبال ...هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
منفی های دوریالی ارزش ندارد
بحث درست داری که بگویی عامل اشوب نیستند بیا وسط وگرنه خاموش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اصلاح طلب یعنی نگاهش به دهان غرب است که چی بگوید بله قربان گو باشد
ناشناس
| Sweden |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
درود بر تو با نظرت کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
ادعای شما آنقدر مسخره است که فقط برای خندیدن خوب است
سیدمحس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
نتیجه اصول گرایان بدبختی مردم ایران است درضمن در بسیاری ازشهرها نماینده اقلیت مردم هستنددبا ارای اندک انتخابات ریاستوجمهوری هم مردم کم رای میدن دیگه دوران انتخاباتوبزرگ تموم‌شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
بنظر شما کسی اینبار سر صندوقهای ریاست جمهوری حاضر میشوند که به این یا آن رای دهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
خیلی جالبه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
شما صفر پولاتو بشمر هم دستان ترامپ و ناتانیاهو 23 55
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
کتاب جنایت و مکافات اثر داستایوفسکی را بخونید برای درک حالات روانی یک جنایتکار لازمه. امروز نیاز روزانه همه مردم هست.
عجب یعنی دوران معین نگذشته؟ همونی که سال 84 ششم شد و حتی از قالیباف که یک راست از نیروز انتظامی اومده بود کمتر رای آورد؟ صفایی فراهانی هم که ته تهش همون فدراسیون فوتبال رو بتونه بچرخونه خخخخ منعلوم هست هک کفگیر ته دیگ رو لمس کرده×!
زن ها طبق دستور خدا نباید رییس بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
این فتوا را از کجا دراوردی ؟ برو دوغت را بخور .
کفائی
| Germany |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
خدا کجا گفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
سرکار خانم محمودی ، شما که در دوره قبل ، با حمایت اصلاح طلبان و با عنوان (کاندیدای مستقل لیست امید!! ) به مجلس راه یافتید و سپس در فراکسیون مستقلین مجلس عضو شدید، بهتره که اول حرف و عمل خودتان را یکی کنید بعد به دیگران اعتراض کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
در شریعت است و هم خدا حتی یک پیامبر نازل نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
نعوذ بالله ، انگار اطلاعات شما از خدا بیشتر است !! شرم کنید
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
تکبیر
سواد رسانه ای در حد صفر
مثلا می خواستید همزمان با شورش در امریکا امار کشته ها را اعلام کنید که در لابه لای ان گم شود؟
بی خیال خوب خوراکی درست کردین برای رسانه ها و این عمل شما برعکس می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
آفرین بر هوش و فراست شما
اما گند قضیه آنچنان در آمده است که با این ترفندها قابل فراموش شدن نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
کتاب جنایت و مکافات اثر داستایوفسکی را بخونید برای درک حالات روانی یک جنایتکار لازمه. امروز نیاز روزانه همه مردم هست.
موج دوم کرونا با بی تفاوتی و ناکارآمدی مسئولین برگشته.بجای پزداختن به موضوعات بی ارزش سیاسی یه فکر جان مردم باشید.الان تیتر یک شما باید بازگشت کرونا باشد نه حرفهای بی سروته امثال عارف
ناصری:اصلاح طلبان باید با چهر‌هایی مثل آقایان معین و صفایی فراهانی که کاملا بر سر پیمان خود می‌مانند باید در میدان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ حضور پیدا کنند.) اگر انها بر سر پیمان بمانند شورای نگهبان قطعا رد صلاحیتشان می کند مطمئن باش
لاف زدن ساده است اگر راست میگید خوب عزلش کنید؟؟!!شماهم فعلا وعده های حرفی را سر لوحه فعالیت قرار دادید؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
فعلا اقای جوکار جو گیره چند وقت دیگه میفهمه مجلس بله قربان گویی بیش نیست
جنتی: نمایندگان جدید از ردصلاحیت‌ها درس بگیرند ) بله قربان !!!!! مردم سالهاست فهمیدند در هر انتخاباتی هم مطمئن تر می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
از الان داره تهدید می کنه که باب میل ایشان رفتار و صحبت شود که در دوره بعد مانند بقیه نماینده ها رد صلاحیت نشوند.
این دولت ساقط شده ی خدایی هست

نیازی به انجام هیچ کاری از طرف مجلس نیست

شما اگر نماینده مردم بودید سالها وقت مردم را با استیضاح های کذایی نمی گرفتید
جناب جنتی بهتره به تنهایی مجلس تشکیل بده!
پاسخ ها
فادزائف
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
همین کاروکرد دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
خوب داده دیگه
کدام نام‌ها در سال ۹۸ بیشترین فراوانی را داشته است؟

بنده که سال ها پیش برای شناشنامه فرزندم به ثبت احول یکی از مناطق تهران رفتم در مدتی که آنجا بودم هیچکس یکی از این نام ها را انتخاب نکرده بود حالا ثبت احوال چطور هر سه ماه چنین چیزی را ادعا می کند مشخص است که عکس این قضیه واقعیت دارد.
پاسخ ها
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
سلام.
اولا آمارمربوط به کل کشور میشه نه محله خاصی از تهران.
دومااطلاعات شما مال چندسال پیشه و این اطلاعات جدیده
سوم والا دروغ گویی واجب نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
خب ثبت احوال یکی از مناطق تهران رو با ثبت احوال کل کشور اشتباه گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اینا توهماتشون رو‌به جای واقعیت جا می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
تهران یکی از شهرهای بزرگ ایران است نه کل ایران
نامه جلیلی به قالی باف
چقدر برای همدیگه نوشابه باز می کنند و نامه می فرستند و تبریک می گویند مثلا چه شاخ غولی را ایشان شکسته است؟ یا آقای جلیلی دقیقا چه سابقه مثبتی دارد که نامه اش اهمیت داشته باشد؟ تابناک یعنی فکر می کنی قالیباف و جلیل و امثالهم ذره ای برای مردم ایران مهم هستند؟ ما از این همه چهره های تکراری با افکار تکراری که هر روزشان کلی ضرر برای کشور است خسته شده ایم می فهمید؟
یک نماینده اصولگرا: اگر بخواهیم می‌توانیم دولت روحانی را ساقط کنیم) جراتش را ندارید چرا چون وقتی ظریف فقط ظریف استعفا داد همتون جام کردید وحشت کرده بودید و چه کنم چه کنم می کردید چون فقط اهل شعار هستید و عرضه در شما صفره
این دولت عجیب شک برانگیز است. از یک سو به مدت دو هفته نهادها و رسانه ها در باب لزوم زادآوری و افزایش جمعیت و پیری عنقریب 30 درصد از جمعیت کشور داد سخن می دهند، و از دیگر سو دولت با یک نشست و برخاست دیزی همه را براحتی می کوبد و تصمیم به قطع یارانه نوزادان و یا مشروط کردن آن می کند. خودتان هم نمی دانید که چه می گویید و چه می خواهید!!!!!!
معین؟شوخی میکنید؟اقای ناصری شما تئوریسین اصلاحطلبان هستید یا اصولگرایان؟اقای معین یک استاد فرهیخته دانشگاهی است اما قادر به ایجاد پل ارتباطی بین خود و عامه مردم نیست و بهمین دلیل انتخابات ۸۴ را باخت.حالا که مردم از اصلاحطلبان نا امید شده اند اوردن نام ایشان بیشتر شبیه شوخی است. اصلاحطلبان باید افراد ثابت قدم خود نظیر تاجزاده یا چهره ای جوان معرفی نمایند و البته اگر اقایان نپذیرفتند که ایشان را تایید صلاحیت کنند خوب راه روشن است. خود دانند و مملکتشان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
تاجزاده؟ با سابقه مشعشع در انتخابات مجلس ششم
آقای ناصری و گزینه مطلوب . عجب مطلوبی؟
پاسخ ها
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
بازهم گزینه های تکراری و خنثی!!!
معین ، محسن هاشمی ، احمدی نژاد ، عارف ، لاریجانی ، صفای فراهانی ، قالیباف و . . .
دقت کردید در این اسامی فقط کاندیدهای دو حزب اصلاحات و اصولگرایان دیده میشه!!!
یعنی اگر بهترین گزینه هم باشی ، وجدان کاری داشته باشی ، نسبت به هموطنت غیرت داشته باشی و بی تفاوت نباشی و . . . اما جزو این دو گروه نباشی در تمامی ضمینه ها به هیچ جایی نمیرسی!!!

هرچند اگر هم کسی غیر از این دو حزب رییس جمهور هم بشه در بازار و سایر نهادها و ارگانها کسی به حرفش گوش نمیکنه!!! چون از این دو حزب نیست و یجورایی بین اینها غریبه هست!!!

واقعا این آقایون همونهایی نبودند که در مناظره های تلوزیونی همدیگر رو مورد عنایت قرار میدادند و تهمت های . . . به هم میزدند؟

راستی ایرانی 230 نفر رو باور میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
ما در ایران تنها یک حزب داریم اینها جناح هستند
رضا
| Switzerland |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
در پاسخ الزایمر باید بگم از حرف شما که درست هم هست نتیجه می شود که باید طرحی نو در انداخت
اقای جنتی خوبست از عدم شرکت مردم در انتخابات درس بگیرند.خوبست ببینند که چرا مردم از صندوق رای ناامید شدند و علی رغم اینهمه خواهش و تمنای اقایان در انتخابات شرکت نکردند!!!!
پاسخ ها
جغتای
| Germany |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
آقای جنتی درساشو خونده یک دیگ شیرو یک لحظه ازرده خارج میکنه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
پاسخ اصلی در ریاست جمهوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
آقای اعلام میکنه که یعنی چهار سال دیگه هم هستم خخخخ
نماینده مجلس: نمی‌توانیم پدر رومینا را اعدام کنیم، چون برخلاف قوانین اسلام است) اخ جگرم از اینهمه دلسوزی برای اسلام سوخت !!! انوقت سودهای وحشتناک بانکی بر خلاف قوانین اسلام نیست !!!شما را به همان اسلام قسم دست از سر دین بردارید
آقايون احمدى نژاد به تاريخ پيوست
لطفاً بزاريد زندگى خودشو بكنه دو باره ميخوايد بره سنگال خط توليد خودرو سمند راه بندازه بعد معلوم بشه كه برق آن كشور جوابگوى نياز خط توليد ( احمدى نژاد ) نيست و اين سرمايه كلان از دست برود !!!؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
ولی کسانی که در سایپا با همکاری زوجی 3200 میلیارد فساد میکنن هم چنان تاریخ ساز خواهند بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
تنها رییس جمهور با عرضه ایران باز همن احمدی نژادهستش. اگه رد صلاحیت بشه ماها در رای گیری شرکت نمی کنیم
نمیخواهد ایشان را اعدام کتید اما باید مجازات حبس متناسب با جرم ایشان باشد.حداقل سالهای طولانی در زندان بمانند تا دیگر افراد نادان پدر نما تشویق به انجام اینگونه اعمال نشوند. مساله چندان پیچیده ای نیست که قانون و شما بخواهید در ان بمانید!!!!
نقد دیدگاه سیدمحمدخاتمی در روزنامه کیهان _________کیهان حرف مفت زیاد میزنه اینم روهمش
یک نماینده اصولگرا: اگر بخواهیم می‌توانیم دولت روحانی را ساقط کنیم
________اگه مردید تو کارانتصابیون دخالت کنید والا نماینده مردمو زدن کار نانجیبانست
پاسخ ها
نماینده سابق
| Germany |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اصلا کسی حرف شما حساب میکنه
سلام
آقا ببخشید یک سوال واسه من پیش اومد طبق امار و گفته نماینده قم اقای ذوالنور این آمار درصدی که اعلام شد از ۱۰۰% درصد بود دیگه انشاالله؟؟!! اخه من حساب کردم شد 102% خخخخ
اقا تو امریکا چخبره چرا هیچکس کشته نمیشه تو تظاهرات مگه اینهمه جهیزیه اتیش نزدن؟ چه غلطی میکنه پس شیطان بزرگ
اقای جوکار مردم از مجلس انقلابی انتظار دارند تا هرچه زودتر زمینه استیضاح اقای ظریف را فراهم کنند و یکبار برای همیشه به دیپلماسی لبخند پایان دهند و هر چه زودتر با یک‌ مصوبه انقلابی ۴۸ ساعت به امریکا مهلت بدهند تا خلیج فارس را ترک کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
جان؟؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
ظریف که خودش استعفا داد گفتن باید استعفات رو پس بگیری جانم
متاثر از اندیشمندان غربی بودن بسیار بهتر از متاثر از بیفکرهای کمونیست شرقی است
جنتی: نمایندگان جدید از ردصلاحیت‌ها درس بگیرند__حضرت آیت اله اینها اگه شمابگی بشینید میخوابن
پاسخ ها
شکوسادات
| Germany |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
دمت گرم دکتر دم سلحشوری گرم که نیامد دم مردمم گرم
عبارت بازگشت احمدی نژاد آدمو بی اختیاریادیکی ازفیلمای معروف بروس لی میاندازه.
اووف چه آماری...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
به ریاله. میشه ۲۲.۵ نفر
آقای ذوالنور شما که اینقدر به روز بودید چرا قبلا ساکت بودید!؟
به جای اینکه به فکر ساقط کردن باشید به فکر حل مشکلات باشید.نرسیده فکر پر کردن جیب هستند با تهدید دولت.کاش میتونستم بنویسم و سانسور نمیشد.
آقای جوکار! به جز ساقط کردن روحانی دیگه چه شاهکار هایی بلدید؟ خدمت به مردم هم یاد گرفته اید؟
آقای جوکار شما مرد پشت جبهه! روزهای دفاع مقدس هستید خسته نباشید!
چیزی به اسم عدالت در استان ... وجود ندادرد.یعنی طی یک تحقیق برسی شود ۱نفر را پیدا نخواهید کرد که بدون داشتن پارتی در ادارات استان استخدام شده باشد.دانشگاه فرهنگیان ... اوج پارتی بازی است که نفرات با رتبه ۲۰۰۰را رد و با رتبه ۴۰۰۰۰با سفارش مدیران استانی قبول کرده اند واقعا از وزیر محترم کشور تقاضامندیم رسیدگی فرمایید.اعتبارات حوزه جنوب استان که سرشار از نفت و گاز و قطب کشاورزی کشور هم هست در حوزه شمال استان مصرف می شود
نماینده محترمی که فرموده اند اگر بخواهیم می توانیم دولت روحانی را ساقط کنیم،

برادر عزیز، اشتباه می زنی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اتفاقا زده به هدف
شما یک کار نام ببر که درست انجام بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
این ساقط رو واقعا درست گفته
آقای حقیقت پور به نظر دنبال جقیقت نیستی خب مسلمه امثال جنابعالی دنبال ریاست جمهوری لاریجانی باشید و کارنامه سازی هم بکنید
مدیریت یک علم هست که مسئولین ما ندارند
جنگلهای زاگرس
این موضوع بایستی خیلی مورد بررسی دقیق و پی گیری قرارگیرد و از ان سرسری عبور نکرد و ریشه یابی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
هلی کوپتر مال ملت است جنگل هم مال ملت است میگن پول بدید تا بیایم خاموش کنیم اتگار هلی کوپتر شخصی است
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اگر جنگل های بیروت و صور و صیدا اتیش بگیره با سه سوت حتی بالگرد غرضی از برادر روسیه اتیش لبنان را خاموش میکنند
خوبه دولت را ساقط کنید قبل از اینکه ملت ساقط بشه
خخخ خبر مربوط به تاجگردون که نزدیک صد هزار بازدید خورد رو برداشتین؟شما رو هم ترسوندن؟؟
آقای جوکار ساقط کردن دولت روحانی یک چیزی می خواد که تو و امثال تو ندارید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
:)))
خوشبختانه توانستیم یکی از ابرقدرت‌های جهان را با پاشیدن اسپری فلفل از پا در بیاوریم و خانه اش را بر سر او خراب کنیم
مملکت میلیون ها هکتار جنگل داره ولی چارتار هلی‌کوپتر آب پاش داره این همه پول رو چیکار کردید
پدرش اعدام نمیشود چون حکم است
از رییس مجلس جدید که سخنان سنجیده گفتند خواهشمندم دولت را مجبور کند از نگاه به بیرون دست بردارد و به جای ان به داخل نگاه کند تا کارت ملی بنده رو بجای اینکه از خارج وارد کنند در داخل بسازند. اگر نمیتونند بسازند برن کنار تا همانها که موشک میسازند بسازند
به به . بالاخره ایشون از کیش برگشتند
شورای نگهبان هر طور که دلش خواست برای تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس برید و دوخت . تعجبی نداره اگر این بار احمدی نژاد را تایید بکنند . مردم نجیب ایران با صبر و سعه صدر، تحریم، اختلاس، رانت خواری ، بی ثباتی و ناامنی اقتصادی ، بیماری کرونا ، زلزله و سیل .....تحمل کردند اما پناه به خدا باید برد برای بازگشت احمدی نژاد و شعارهای پوپولیستی اش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
پوپولیستی تر از این که چنان رونقی ایجاد کنیم که به یارانه 45000 تومنی نیاز نداشته باشید مگه هست
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
اعضای شورا و حتی دبیر این شورا در یک انتخابات گدشته در ته جدول بود و کاندید ریاست شد . یعنی مردم سالاری را وارونه فهمیدند ولی انکه در صدر انتخابات بود اصلا کاندید نشد . یعنی هاشمی را میگفتند دنبال قدرت هست اصلا خودش را کاندید نکرد . اصولگرایان با وحشتی از قدرت مردم داشتند نتوانستند در یک انتخابات ازاد رای کافی داشته باشند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
تنها جرم احمدی نژاد مردمی بودن او بوده و خواهد بود
میگید نه! پس بزارید بیاد برای انتخابات 1400
خود نمیری که مردن تو را نیست
زنده‌ای زنده تا روز محشر
اینکه نمیتوان پدر را به خاطر قتل فرزندش قصاص کرد و منع شرعی دارد به کنار ، بفرمایید این جریان ۳ تا ۱۰ سال زندان که معمولا بیشتر از ۴ سال طول نمی کشه و طرف آزاد میشه از کجای دین استخراج شده؟ خب این یک قانون مصوب مجلس هست که میشه اصلاحش کرد و زندان طولانی تر مثلاً ۳۰ سال یا حبس ابد ترجیحاً با اعمال شاقه برایش در نظر گرفت تا دیگر کسی جرأت نکند خونی را بیگناه بر زمین بریزد.
مجلس اقلیت میخوا۶د دولت اکثریت را ساقط کند . بخاطر همین بود که بعد از اصلاح قانون اساسی قدرت نطامی را از دست رییس جمهور برداشتند و به دولت بی تفنگ تحکیل ملت دادند . ملت خفته سیاسی هم رای دادند
چرا اینقدر حضرت اضراییل جان جوانان را میگیرد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
زیرا گلچین روزگار عجب خوش سلیقه است. بنابراین هر گل که بیشتر میدهد به بوستان صفا را میچیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
عزرائیل
اصلا عارف کی اصلاح طلب بود ایشان هیچ نشانه ای از اصلاح طلبی ندارد ویک فرصت طلب بود
مشوقهای دولت برای فرزند آوری عدم ارایه یارانه به نوزادان جدید؟
مگه میشه مگه داریم؟
مشوقهای دولت برای فرزند آوری عدم ارایه یارانه به نوزادان جدید؟
مگه میشه مگه داریم؟
من نمیدونم چرا این مرکز نشینان از پایگاه اجتماعی دکتر احمدی نژاد بی خبرند؟!!! یا اینکه خودشون را به ندانستن زده اند!!!!
آقایان اگر کمی در بین مردم جامعه و اقشار ضعیف جامعه باشید متوجهی شوید که اگر احمدی نژاد بیاید و تایید صلاحیت شود در دور اول با 40 میلیون رای رییس جمهور کشور می شود!!
کدام دولت را ساقط کنید؟ مگر ما دولتی هم داریم؟!!
نماینده واقعی کسی است که از مصالح مردم و ایران دفاع کند . جناب عارف شما استاد علوم مهندسی گرانقدری هستید ولی در مقام دفاع از حقوق مردم بسیار ضعیف بودید.
اقای تاجگردون با این حرفشون تلویها تهدید کردند که اگه مشکل حل نشه همشهریاشون اماده عملند.
خدایا چه صبری داری؟حالا دیگه مهدی را برسان. خدایا خودت به این مردم رحم کن.
بهتون اجازه نمیدن دولت روحانی را ساقط کنید. کاره ای نیستید.
چرا هر چی پولدار تر باشی باید یارانه ی غیر مستقیم بیشتری بگیری
و هر چی فقیر تر باشی یارانه کمتر
باید تخصیص یکسان باشد برای همه مردم
و اگر کسی خواست بیشر استفاده کند
برود پول دهد به فقیر تمام و کامل تا بتواند استفاده کند
چرا هر کس کمتر استفاده کرد به جای پاداش و تشویق باید در فقر و نداری بماند ؟
ملت منتظر بازگشت دوباره آقای دکتر محمود احمدی نژاد هستند
روغن ریخته ‌است کو نذر امامزاده کرد
اعدام پدرباغیرت؟نمیتوانیدوغلط هم میکنیدکه چنین کاری کنید-عاقبت هرزگی وعیاشی همین است واین پدربایدتبرئه شود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی