بازدید 47263
دو هزار و بیست و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش کنایه آمیز کارگردان «خانه پدری» به قتل «رومینا اشرفی» / تخلف ۸ نماینده دیگر در مدرک حوزوی و دانشگاهی / تحلیل وزیر احمدی‌نژاد از هیات رئیسه مجلس

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند بیرانوند: برای لغو ادامه بازی‌ها نقشه کشیده‌اند / نباید «رومینا اشرافی» را به خانواده‌اش تحویل می‌دادند / کمال خرازی اظهارات علی باقری را تکذیب کرد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 26 May 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


۱۹۲ نماینده در جلسه قالیباف حاضر شدند

در جلسه صبح امروز «هم افزایی برای مجلس قوی، کارآمد و انقلابی» که توسط محمد باقر قالیباف در محل سرچشمه تهران برگزار شد، ۱۹۲ نماینده حاضر شدند. پیگیری خبرنگاران نشان می‌دهد، تعداد زیادی از منتخبان دوره یازدهم در جلسه به دعوت قالیباف حضور یافتند. عدد دقیق نمایندگان ۱۹۲ نفر بوده است. به نظر می‌رسد در جلسه روز چهارشنبه فراکسیون هم اکثریت به سوی قالیباف باشد و به عنوان گزینه نهایی به صحن علنی از طرف فراکسیون معرفی شود. برآورد‌ها از رای قالیباف در صحن علنی با توجه به جلسات امروز بیش از ۲۰۰ نفر خواهد بود.


بیرانوند: برای لغو ادامه بازی‌ها نقشه کشیده‌اند

علیرضا بیرانوند درباره نامه چهار باشگاه لیگ برتری مبنی بر عدم برگزاری ادامه بازی‌های لیگ برتر فوتبال در فصل جاری تاکید کرد: به نظرم این چهار تیم خیلی زود انصراف دادند. من مطمئنم پنج شش روز مانده به شروع لیگ برتر، تعداد این تیم‌ها به ۹ یا ۱۰ تیم می‌رسد. من ذهن مدیران و مربیان این تیم‌ها را می‌توانم بخوانم. اگر الان بگویند ما عضو کرونایی داریم، فرصت برای قرنطینه کردن دارند، اما می‌آیند زمانی را اعلام می‌کنند که دیگر فرصت نمی‌کنند. آن‌ها یک هفته قبل از بازی‌ها این مورد را اعلام می‌کنند. بیرانوند در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید بازی‌ها لغو شود افزود: لیگ را کنسل خواهند کرد. ۲۸ خرداد می‌گویند عضو کرونایی داریم چرا که آن‌ها نقشه کشیده اند. دروازه‌بان ملی پوش پرسپولیس درباره اظهارات بوژیدار رادشوویچ مبنی بر اینکه سخت است بیرانوند به لیورپول برود گفت: رادو یکی از دوستان خیلی خوب من است. امیدوارم اگر قرار است اتفاقی برای پرسپولیس بیفتد، او در فصل آینده گلر اول تیم باشد.


واکنش کنایه آمیز کیانوش عیاری به قتل رومینا اشرفی

کارگردان فیلم «خانه پدری» که فیلمش به‌ خاطر روایتی از کشته شدن یک دختر به دست پدر و برادرش در دوره قاجار، ۱۰ سال در صندوق توقیف بود و سال گذشته بعد از چند هفته نمایش دوباره توقیف شد، می‌گوید که خبر تلخ قتل یک دختر نوجوان توسط پدرش را باور نمی‌کند. او که بابت اعتراض‌های وارد شده بر فیلمش برای تصویر کردن یک قتل ناموسی در دوره قاجار، با سختی‌های زیادی در اکران روبه‌رو شد، در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا درباره اتفاق اخیر فقط به گفتن دو جمله اکتفا کرد: «این اتفاق‌ها در ایران رخ نمی‌دهد. من این شایعات را باور نمی‌کنم.» «خانه پدری» که در سال ۱۳۸۹ ساخته شده، بخاطر یک صحنه قتل حدود یک دهه اکران نشد تا کارگردانش از رنج توقیف آن ۶ سال نتواند فیلم بسازد، البته اکران کوتاه مدت آن هم چندان راه به جایی نبرد. داستان این فیلم از اواخر دوره‌ی قاجار و اوایل دوره‌ی پهلوی آغاز می‌شود و درباره‌ی پدری است که به همراهی پسرش، دخترش را به جرم اینکه آبروی خانواده را برده است، می‌کشد و در خانه‌اش به خاک می‌سپارد؛ داستانی که اتفاقا به ماجرای قتل دختری که به تازگی خبر‌های آن منتشر شده است، شباهت دارد.

تخلف ۸ نماینده دیگر در مدرک حوزوی و دانشگاهی

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم، در رابطه با ایرادات در مدرک تحصیلی برخی منتخبین مجلس یازدهم گفت: مدارک برخی منتخبین مجلس یازدهم خدشه‌دار است. به نظر می‌رسد با توجه به حجم زیاد منتخبین مراجع ذی‌صلاح که بایستی مدارک تحصیلی منتخبین را بررسی می‌کردند در آن زمان امکان بررسی دقیق را نداشتند، اما باید سامانه‌ای طراحی و تعریف شود، زیرا این موضوع یکی از ایراد در انتخابات است. او ادامه داد: چرا باید خسارت معنوی و مادی به کشور تحمیل شود؟ منتخبین مجلس یازدهم برخی مدارک‌شان مخدوش است و در این باره مطمئن هستم. تعدادی از مدارک حوزوی و دانشگاهی نمایندگان از نظر فرایند گذراندن تحصیلات، مخدوش است. این‌ها حرف و حدیث و شبهاتی در اذهان مردم ایجاد می‌کند و باید مسئولین اجرایی رسیدگی کنند. او در پاسخ به این که «نمایندگان کدام حوزه‌های انتخابیه مدارک‌شان مخدوش است؟» گفت: منتخبین استان اصفهان و استان‌های جنوبی جزو نمایندگانی هستند که مدارک‌شان دچار ایراد است. انتظار می‌رود در این فرصت باقی مانده از مراجع ذی صلاح استعلام‌ها صورت گیرد و ریاست حوزه و وزیر علوم اگر نامه‌ای جهت استعلام ارجاع شد، سریع پاسخ دهند و برای دوره آینده مجلس جدی‌تر عمل کنند. عباسی در پاسخ به این که چه تعداد از منتخبین مدارک‌شان دچار ایراد است، گفت: حدود ۸ مورد از منتخبین به طور قطع مدرک حوزی و دانشگاهی آن‌ها دچار مشکل است و تخلف آن‌ها محرز است. به‌جای فرافکنی شفاف‌سازی شود. انتظار برخورد قاطع از سوی شورای نگهبان داریم، زیرا به آن‌ها اطلاع داده شده است.


نباید «رومینا اشرافی»را به خانواده‌اش تحویل می‌دادند

شهربانو امانی در گفت‌وگو با «آزادی» با اشاره به قتل «رومینا اشرافی» و با تاکید بر اینکه «امنیت جانی و روحی و روانی کودکان باید تامین باشد» گفت: « قانون باید این امنیت را ایجاد کند اما در مورد اخیر دیدیم که کودک تحت حمایت قانونی قرار نگرفته و بعد از پیدا کردن او بدون هیچ تضمینی، تحویل پدر داده‌اند. در صورتی که سازمان بهزیستی می‌توانست با توجه به وظیفه قانونی خود، حداقل چند روز از او مراقبت کند. می‌توانستند با پدر و برادر دختر صحبت کند تا شاید امروز شاهد این غم نبودیم». امانی در تشریح پیامدهای این رخداد ناگوار نیز گفت: « باتوجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی و مجازی در دست همه قرار دارد، بچه‌هایی که اینچنین مسائلی را می‌بینند، وضعیت کودکان ایرانی را با جای جای جهان مقایسه می‌کنند و قطعا بیش از دیگران دچار افسردگی و آسیب می‌شوند». وی ضمن ابراز تاسف از قتل صورت گرفته در تالش گفت: « متاسفانه کسی نپرسید که در خانه چه شده که این بچه چهارده ساله که از عشق و زندگی مشترک چیزی نمیداند، به یک غیرهمجنس پناه برده است. شاید این خلاء عاطفی در خانه آنقدر زیاد بوده که نتیجه فرار دختر شده است. اگر این پدر اینقدر دلسوز بچه بود، باید وقتی که او را تحویل گرفت از او مراقبت می‌کرد نه اینکه او را به قتل برساند». امانی تاکید کرد: «تنها با قوانین و در نظر گرفتن خانه‌های امن و قانون فاصله از قربانی ميشود جلوی این قتل‌ها را گرفت . غیرت و ناموس کلمه‌ای ابزار گونه است برای به تحت سلطه در آوردن زنان کاربرد دارد تا مردان راحت‌تر زنان را مورد آزار و اذیت قرار دهند».


تحلیل وزیر احمدی‌نژاد از هیات رئیسه مجلس

«شمس‌ الدین حسینی» منتخب مردم تنکابن در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایلنا، تحلیل خودش از هیات رئیسه مجلس را اینگونه مطرح کرد: تا زمانی که صحن تشکیل نشود و رقابت‌ها در آنجا انجام نگیرد، ارزیابی‌ها غیر دقیق خواهد بود. وی افزود: برگزاری جلسه فراکسیون و به دنبال آن جلسه صحن مجلس است که هیات رئیسه را مشخص می‌کند لذا اکنون هیچ پیش قضاوت و ارزیابی نمی‌کنم. منتخب مجلس یازدهم درباره کناره‌گیری احتمالی حاجی بابایی به نفع دیگر کاندیداهای ریاست مجلس تصریح کرد: در صحبتی که من با آقای حاجی‌بابایی داشتم و با روحیه‌ای که از ایشان سراغ دارم،‌ بعید می‌دانم چنین چیزی درست باشد.


کمال خرازی اظهارات علی باقری را تکذیب کرد

شورای راهبردی روابط خارجی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطلب نقل شده از آقای دکتر علی باقری در مورد ارسال نامه‌ای از سوی دولت هشتم به دولت آمریکا در مورد گروه‌های مقاومت بی‌اساس است. از ایشان که منتسب به خانواده‌ای مکرم و متدین است، انتظار می‌رود نظرات خویش را مستند به مدارک معتبر و نه شایعات یا ادعاهای بیگانگان ابراز دارند. این اطلاعیه می‌افزاید: انتظار می‌رود ایشان از نسبت دادن چنین اقدام نادرستی به دولتی که کمک‌های آن به حزب‌الله در مقایسه با سایر دولت‌ها همواره مورد توجه و تقدیر سید مقاومت، جناب آقای سید حسن نصرالله قرار داشته است، احتراز کنند. چندی پیش، علی باقری معاون شورای عالی امنیت ملی در دوران دبیری سعید جلیلی در یک برنامه تلویزیونی مدعی ارسال نامه‌ای از سوی دولت هشتم به دولت آمریکا در مورد گروه‌های مقاومت شده بود.


کنایه معنادار میرسلیم به قالیباف

سید مصطفی میرسلیم در حساب توئیتری‌اش نوشت: شفافیت قضائی با سرپوش گذاردن بر تخلفات پنهان و آشکار افرادی که مماشات با آنها موجب گمراهی منتخبان مردم و ضایع شدن حقوق عمومی و حتی حق انقلاب اسلامی می شود، سازگار نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۱
اینجا جای زندگی نیست بایدرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دلیل چنین قتل های بخاطر فشار تندروها با ایدولوژی افراطی به مردم بیسواد جامعه هست . انها دوران جوانی خود را که به شیشه مردم با کش تفنگ سنگ میزدند فراموش کردند . افراد بیسواد بزرگترین مشکل در جامعه ای هست که تفکر افراطی ان مربوط به قرون وسطی باشد . آیا واقعا نمیشد با شگرد قانونی و منطقی این مسله را حل کرد . پس روانشناسان حوزه امنیتی در مراکز پلیس چکار میکنند . ؟ چرا به این خانواده و دیگر خانواده از طرفین مشاوره کارشناسی ندادند ؟
ناشناس
| France |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
این بچه رو با تبر کی کشته؟
باباش جنای سروان
عه پس طوری نیست مراقب کرونا باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
چرا ما برویم ؟
ما مردم این سرزمین هستیم
و باید ایستاد و با مقاومت و مبارزه و افشاگری و اتحاد کسانی را که با ثروت و آبرو و اعتبار و دین و باورهای مردم و کشور دارند
باید از کشور بروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
پدرها چه بدبختند. نه حق دارند دختر 13 ساله را به ازدواج مرد 30 ساله
در آورند - که اگر بکنند متهم به کودک همسری می شوند و نه حق دارند در
مقابل انحراف اخلاقی ناشی از تاخیر در ازدواج این دختر کاری بکنند! باید
ریلکس بنشیند و تماشا کنند رفتن دخترشان در منجلاب را.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
براستی اگر پدر این دختر اجازه ازدواج او را می داد و قطعا الان این دختر
زنده بود خود شما تیتر نمی کردید پدری در تالش که دختر 13 ساله اش را به
عقد مردی 30 ساله در آورد دستگیر شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
همه دارن میرن
دلال و غیر دلال
سیاسی و غیر سیاسی
مغز و بی مغز
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
علاوه بر پدر نادان این دختر بچه بی گناه که احساسی رفتار کرد آن پسر که نه بلکه باید گفت
آن مرد نابکار که هم اندازه سن پدر دختره بود هم مقصره.آیا اون با سن بالای سی سالش هم احساساتی شده؟ آن
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خوب چرا در اینجا با پدر دختر صحبت نکردند که حداقل اینقدر تقابل افکار در جامعه وجود نداشته باشد که دختری در چند ماه پیش با مردی ۲۸ ساله اول صیعه شد و پدر و مادر بی خیال بودند و امروز هم دختر ۱۳ ساله با جوانی ۲۷ ساله نتیجه به قتل شد . بهرحال الان تکلیف جامعه برای برون رفت از مشکلات فعلی که مردم در ان گیر افتاده اند چیست . یعنی جامعه میخواهد از گفتمان افراطی و قید و بندهای فرهنگی که تند روها تبلیغ میکنند عبور کنتد ولی هر روز تا رادیو و تلویزیون را روشن میکنی تبلیغات گسترده بر علیه زنان در حال شکل گیری هست . یعنی شهروندان بین دو راهی گیر کردند . پدران‌و مادران دهه ۲۰ و ۳۰ و ۴۰ و ۵۰ تا فرزندان امروزی درگیر هستند هم در سیاست . فرهنگ و اجتماع و جقوق . ایا وقت ان نیست که لوازم و تعاریف قدبمی دیگر کارایی ندارد .
پاسخ ناشناس انگلیسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
می دانم برای به فحشا کشیدن دختران ایران قسم خورده اید. می دانم که عمدا با فضای مجازی هم سن بلوغ را کم
کردید و هم با قوانین احمقانه غربی مانع ازدواج این دختر شدید. حالا هم دارید اشک تمساح می ریزید. اما هر چه را فراموش کرده اید این را یادتان نرود که دیگر حنایتان رنگی ندارد. ما دستتان را خوانده ایم.
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
وقتی به شماها میگم زاد و ولد زیاد نکنید بخاطر همین مشکلات هست . بزرگ‌کردن فرزندان . ازدواج و تحصیل و منزل مسکونی و کار و دانشگاه و جهیزیه و تنش های اجتماعی .....
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
من ابدا نمی توانم این پدر را سرزنش کنم. چون اگر با ازدواج دخترش موافقت می کرد به خاطر کودک همسری دستگیر می شد و آبرویش می رفت. اگر هم سکوت می کرد باید شاهد سقوط دخترش در باتلاق می بود .
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
یعنی تو کشورهای دیگه از این اتفاقات نمیفته؟؟
بینام
| Canada |
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
ما هم مثل شما همینفکر را کردیم رفتیم. خارج شاید برای تفریح و سیاحت خوب باشه ولی برای ایرانی . تنهاایران خوبه. الان اگر میتوانستم به 30 سال پیش بازگردم از ایران تکان نمیخوردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
حالا عده ای آمدند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و بحث کودک همسری را مطرح میکنند . اول بدانید قتل توسط شوهر هم اتفاق افتاده و می افتد . دوم باید به فکر از بین بردن تعصب بود نه جایگزین کردن یک تعصب دیگر . در نظرات موافقان کودک همسری پدر را مظلوم معرفی میکنید و مارا به اشک تمساح متهم میکنید
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
قوه قضاییه و نیروی انتظامی می بایست در اقدام خود بیشتر دقت می کردند این دختر اگر دادگاهی هم می شد حکم او اعدام نبود این حاصل تعصبات نادرستی است که به آن دامن زده می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
برو آمریکا که توش آدم خوار هم پیدا می شه، اما اینو بدون که مردم از این قتل ناراحت شدند و گناه یک نفر رو به همه تسری نده لطفا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
راجب هر مشکلی که صحبت میشود میگویندیعنی تو کشورهای دیگه از این اتفاقات نمیفته؟؟0029
تو کشورهای دیگر مشکل قانون و برخورد قانونی را ندارند
اینم از منتخبین انقلابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خب که چی پروفسور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
افزایش حقوق و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
نخود چی می فهمی یا خودت رو به بفهمی زدی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خب یعنی اینکه همه سرو ته یه کرباس هستند . اصولگرا و اصلاح طلب و ... نداره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
اشکال در مدرک تحصیلی یعنی نهادهای نظارتی ضعیف عمل کردن و تعدادی ادم نماینده مردم شریف ایران شدن . با اون همه زحمت عشق و تلاش درس خوندیم تا اینا برای ما تصمیم بگیرن .
هیچ وقت فراموش نمی کنم که در دوره نوجوانی در محله ما مردی همسرش را در مقابل دیدگان فرزندان با ضربات چاقو به قتل رساند و امروز نیز دختری دیگر به سرنوشت شوم و غیر قابل باور قتل توسط پدر دچار شد. حال آیا وظیفه آقای عیاری به عنوان کارگردان بسیار مهم است تا مردم عادی ذهن و قلبشان به درد آید یا اصولا انسانهای روانی با دیدن این فیلم ها ارشاد می شوند؟ یا قوانین و حمایت های اجتماعی باید اصلاح گردد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
موافقان کودک همسری بخوانند
همه ی دعوا ها نه برای خدمت که بر سر لحاف پاره ملانصرالدین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
شما هم به دنبال کسب منفعت خودت هستی یا درد دین یا سرزمین داری واقعا؟
باز هم جعل مدرک برای خدمت صادقانه............این مجلس واقعا اگر میخواهد اعتماد مخدوش شده مردم را ترمیم کند باید از خود شروع کند.گام اول عدم تایید اعتبار نامه این نمایندگان است....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
با همین مدارک سالها حقوق هم گرفته اند
احسنت به میر سلیم که پاکدستی براش از همه چیز مهمتره
پاسخ ها
امين
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
برادر مير سليم اون موقع كه ايشون را تو ليست ديدن و در كنار ايشان قرار داشتن چرا اين حرف ها را نزد منافع حزب؟؟؟ يا ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
میرسلیم فقط تیتر وار بگوید
در این ۴۱ سال که همیشه صاحب مسولیت و مزایای عالی آن بوده است
چه کار مفیدی در اندازه پولی که گرفته برای کشور و مردم انجام داده است ؟
فقط یک کار موثری که کرده را تیتر وار بگوید
کافی است
من یک وانت پیکان 63. سوارم.
طبق نبوغی که آقایان در وزارت صنعت به هم زدن و 10 ها شرط وپیش شرط برای ثبت نام در شرط بندی روی خرید خودروگذاشتند بنده امکان ثبت نام ندارم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
منظورت از وانت تویوتایی هستش که تو امریکا زیاده یا وانت پیکانت رو بردی اونجا؟
مجلسی که با 22 میلیون رای تشکیل شد کاری نکرد.
اینکه با کمتر از 5 میلیون رای زورکی تشکیل شده می خواد مثلا چه گلی به سر ملت بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خدایت شفا عنایت فرماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
به تو نیز که بیشتر نیازمندی
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
مطالعه بیشتر لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
چه خبرت البانی نشین که چند روزه خبر و امار های دروغ می گویی؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
۲۲،۵۲ تو یا دیوانه ای یا توهم سیاسی داری . اینطور نیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
ی ناشناس هست جدیدا زیر همه پست ها میزنه مطالعه بیشتر لطفا . شما اگه اهل مطالعه بودی مردم را اینطوری قضاوت نمیکردی
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد خشونت و قتل در اجتماع است همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
حیف نون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
تفکر عصر حجری ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اونا که نمی گن ناموست رو بکش تندروهای خودمون میگن
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
من جور دیگری حرف شما رو نیزنم،عاقبت برنامه های ابکی صدا و سیما و حذف برنامه های مردم پسند از صدا و سیما و هول دادن مردم به تماشای ماهواره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
قتل ناموسی به خاطر ماهواره است ؟؟
توی ماهواره گفتن بچه هاتونو به خاطر این موضوعات بکشید ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دخترها با دیدن ماهواره ها و حالا هم در کشور با دین فیلم های خیانتی یاد می گیرند که......
amir
| Canada |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
به بابات بگو یه ماهواره بگیره من پولش رو میدم بلکه جامعه رو از دست تو خلاص کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
هیچ به قول تو تندرویی چنین حرف و توصیه ای نداشته ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اونم تو خونه این مرد روستایی متعصب!!!!!!!!!!!!!1
جناب کدخدایی پاسخ دهند که فرموده بودند مدارک وسوابق بادقت فراوان بررسی شده
پاسخ ها
صدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
ظاهرا آن قدر درگیر بررسی پایبندی نمایندگان به انقلاب و اسلام بوده اند که وقت نکرده اند مدرک تحصیلی را هم چک کنند.
واکنش کنایه آمیز کیانوش عیاری به قتل رومینا اشرفی) بله استاد عیاری خودبرتر پنداران زیر بار حقیقت نمی روند همانطور که نمی خواهند کودک ازاری را اعتراف کنند و انهایی که می خواهند در جهت بالا بردن اگاهی کودکان کاری انجام دهند را متهم به خود باختگی فرهنگی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
به زعم برخی هر کس از حقوق زن و کودک حرف زد نوکر بیگانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دختر ۱۳ ساله قصد ازدواج با مرد۳۰ ساله رو داشته آیا این یک نوع کودک همسری نیست؟؟؟؟
ناشناس
| Norway |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
نتیجه کودک همسری کشته شدن با داس در خواب هست؟!؟!؟!؟!
آیا اشتیاق خدمت به مردم ارزش اون رو نداره که برخی نمایندگان محترم مدرک سازی کنند و مدرک جعلی رو نمایند؟
چرا این بندگان خدوم رو از خدمات عالیه به مردم می خواهید محروم کنید؟
درک کنید بابا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
با بیسوادی مملکت را به این روز کشاندند...البته فقط بیسوادی نیست گندکاریهاشون بیشتر خسارت زده ... گندکاری دوتاشون معلوم شده ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
فقط به قول خودت درباره چیزی که معلوم شده ... لطفا در مورد اون چیزایی که معلوم نشده قضاوت نکنید.
منتخب مجلس یازدهم درباره کناره‌گیری احتمالی حاجی بابایی به نفع دیگر کاندیداهای ریاست مجلس تصریح کرد: در صحبتی که من با آقای حاجی‌بابایی داشتم و با روحیه‌ای که از ایشان سراغ دارم،‌ بعید می‌دانم چنین چیزی درست باشد.) ایا معنی این حرف این نیست که که حاجی بابایی بهیچ وجه حاضر نیست از قدرت چشم پوشی کند ؟ این روحیه احمدنژادی سال 88 به وزرایش هم رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
شاید هدف شون قدرت نباشه بلکه ضروری دانستن استفاده مجلس از قابلیت و پتانسیل خودشون باشه.
منتخبين محترم ٤٠ درصدى كشور و ٢٠ درصدى تهران اين گوى و اين ميدان ببينيم با رياست مجلس توسط سردار دكتر حاج محمدباقر قاليباف چه گلى بر سر مردم ميزنيد !!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
فعلا که دولت تدبیر شما سر همه را با اون مجلس گل مالی کرده
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اقا خلبان ش رو جا انداختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
کاپیتان رو یادت رفت
آقای عیاری! فیلم شما حقیقت را به صورت برخی سیلی می زد که تاب تحملش را نداشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
کدام حقیقت آیا این مرد روانی با دیدن فیلم عیاری فرزندش رو نمی کشت؟؟؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
من کاری به فرد ندارم ولی جامعه حتما فشار زیادی بر آن پدر آورده که شاید ناخواسته دست به این کار زده آیا شما و من در خانه و محله نمی نشستیم و نمیگفتیم که ببین دخترش رو بردند و چه کارا و شایعاتی که برایش می ساختیم
شما بودید چه کار میکردین یا باید از اون محله میرفتین یا باید از خونه بیرون نمی رفتین و یا ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
با بلند گو در مسجد محل اعلام می کردم که رفتار دخترم به خانواده خودم مربوطه و بقیه دهان گشادشان را ببندند.
علی باقری معاون شورای عالی امنیت ملی در دوران دبیری سعید جلیلی در یک برنامه تلویزیونی مدعی ارسال نامه‌ای از سوی دولت هشتم به دولت آمریکا در مورد گروه‌های مقاومت شده بود.) آقای علی باقری اقازاده مرحوم کنی شما اول یک سوزن به دولت احمدنژاد که افتخار همراهی با ان را داشتی بزن(بخاطر نامه هایی که احمدنژاد به گفته خودش به اوباما و ترامپ نوشت) اونوقت یک دروغ درباره دولت سید محمدخاتمی بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
پسر مهدوی کنی هستن، پس چرا فامیلیشونگ باقری هست ؟؟؟؟گیج شدم دست ثبت احوال درد نکنه
جناب میرسلیم الان قالیباف رقیبه ازین حرفا میزنی. تو ائتلاف رفیق بود حرفی نمیزدی
درود بر مجلس انقلابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
زرشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
چرا انقدر منفی دادن؟
در جلسه صبح امروز « هم افزایی برای مجلس قوی، کارآمد و انقلابی»

تابناک خان این از اینکه موجبات خنده ما را در این شرایط سخت کرونایی فراهم میکنی متشکریم از اینا باز هم بذار رییس جمهور رییس مجلس دست بدست هم دادند و تورم را تک رقمی کردند بعد از چهل سال دلار به زیر 7 تومان رسید پراید شد 120 هزار تومان .......ای داد و بیداد
چرا برابر قانون انها که دم از قانون میزنند عمل نمیکنند. برابر قانون وتصویبنامه هییت وزیران همه مدارک تحصیلی با ید به تایید وزارت علوم برسد چرا اینکار نمیشود .خدا میداند؟؟؟؟؟؟؟
همه می گویند مردم ما قانون گریز و غر بی ها قانون پذیر می باشند. فوق لیسانس و دکترای من مهندسی می بشد ولی دارای فوق لیسانس حقوق و عضو کانون وکلای ایالت انتاریو می باشم و مطلع از قوانین.
خیرچون اینجا قوانین بسیاد شدید می باشد که کمتر کسی جرعت تخلف می نماید. مثلا تصادفات رانندگی در ایران تلفات بسیار دارد چون اگر از کیفیت جاده و خودرو بگذریم قوانین سخت نیست و فرد می تواند به تخلف ادامه دهد. در ایالت انتاریو سرعت جریمه زیادی داشته، 120دلار تا 25000 دلار و حتی همه تخلفات به بیمه ها گزارش و موجب افزایش شدید حق بیمه می شود. و در سومین سرعت غیر مجاز گواهینامه باطل می شود.
روزی فردی در عکسی مشاهده کرد که در کانادا اتوبوس مدرسه ایستاده و ماشین ها صف کشیده و عبور نمی نمایند. او ایرانی را مسخره و گفت به به، به رعایت قانون غربی ها؟!
خیرچون اینجا قوانین بسیاد شدید می باشد که کمتر کسی جرعت تخلف می نماید. در بار اول عبور از
اتوبوس مدرسه وقتی علامت ایست آن روشن می باشد 2000 دلار جریمه دارد و سه امتیاز منفی به راننده تعلق می گیرد. در بار دوم 25000 دلار جریمه و یا دو سال زندان دارد.
من که تا اتوبوس مدرسه ایستاده و وقتی علامت ایست آن روشن می باشد می بینم تنم لرزیده و هر جا هستم درجا متوقف می شوم تا برود!! دوست ندارم ولی چاره ای نیست. 2000 دلاربرای من پول خیلی زیادی می باشد.
هنوز ۲روز از ثبت نام خودرو نگذشته که ۴۰۰هزار نفر برای ۲۵۰۰۰خودرو اسم نوشته اند
از انتخابات مجلس بی اعتمادی مردم نمایان بود. حال که منتخبین هم که یکی از یکی بهتر هستند، دیگر باید آینده شکوهمندی را با تصمیم های آنها برای آینده کشور دید.
چه نقشه ای؟! کرونا تمام لیگ ها رو تعطیل کرده المپیک رو لغو کرده.۸۰۰۰نفر تلفات داده تا حالا چرا خودتو به خواب زدی؟
کی فکر می کرد ۴سال مانده به اینکه پیشرفته ترین کشور خاورمیانه شویم نتوانیم یه خودرو مناسب بخریم؟یا نرخ تورم اینجا از ونزوئلا و کره شمالی پیشی بگیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| New Zealand |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
آره یه برنامه ای داشتن اسمش بود چشم انداز ۱۴۰۴ برید بخونید ببینید چه شعارهای خنده داری نوشته بودن که ایران رو چنین میکنیم و چنان ببین وضع به کجا رسیده تازه اولشه... این دوستان که سینه چاک مجلس جدید هستن هم یادشون بیاد سال ۸۴ که دولت دکتر احمدی نژاد اومد سرکار رییس مجلس وقت گفت حالا که دولت و مجلس یکدست شده ایران رو ژاپن اسلامی میکنیم ۷۰۰ میلیارد دلار پول رو گرفتن مملکت رو تبدیل به بنگلادش کردن تحویل دادن رفت
خرداد پر حادثه ای داریم مردم خبرهای شوکه اوری خواهند شنید ،کرونا ساختار سیاسی کشور رو دگرگون خواهد کرد و بار مسیولیت خیلیها رو سنگین خواهد کرد. بخصوص شورای نگهبان ؟؟
دست این پدر درد نکنه که دخترک را به قتل رساند. دختری که آبروی پدر و مادرش را ببرد حقش مردن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
تو داعشی از کجا پیدات شد . دختری یا پسری . تو مدارس داعشی درس خوندی . مواظب خودت باش .
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
لعنت بر داعش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
قضاوت بدون آگاهي از اخلاق و منطق به دور است. اين يک درد اجتماعي است و بايد آسيب شناسي آن را انجام داد و ريشه چنين پديده هاي شوم و وحشناک را يافت و به درمان اجتماعي آن اقدام جدي کرد.
ناشناس
| New Zealand |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
.آبروی پدر و مادر وقتی می‌ره که با بچه خودشون مثل مال منقول خودشون رفتار کنند داعش اون پسر ۲۹ ساله احمقی هستش که با دختر زیر سن قانونی فرار می‌کنه چرا قانونی که از بچه های معصوم محافظت نمیکنه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
تو خبرها تا الان صد مدل حرف زدن تو مگه از ماجرا خبر داری که قضاوت میکنی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
لعنت بر پدران و مادرانی ، که وقتی سواد و تجربه و امکانات و توانایی لازم برای اموزش و تربیت فرزندان را ندارند
فورا بر حسب عریضه حیوانی اشان ، ازدواج نکنند و فوری بچه دار نشوند
آوردن فرزند ، ملزومات جدی و محکم و حیاتی نیاز دارد
که با عمل آوردن شلغم و سیب زمینی و جوجه کشی بسیار متفاوت است
کرونا هم نتونست عادل فردوسی پور رو به اغوش ملت برگرداند ؟؟ متاسفانه یه عده فقط بخاطر اینکه قدرت نمایی کنند دارن با ملت لجاجت میکنند ؟؟؟ به کجا چنین شتابان .
تلاش می شود لایحه حمایت از کودکان برای جلوگیری از ازدواج انها در سنین پایین تصویب شود از طرف دیگر سن جنسی در دختران و پسران پایین امده است اگر به صورت غیر رسمی در خیابان ارضا شود مشکلی نیست واقعا یک بام و دو هوا که نمی شود بعد هم کام یک از فیلم های فیلم سازان در جامعه تاثیر داشته که مثلا مال اقای عیاری عقب افتاده است
اصولگرایان که از اول انقلاب در صدد بودند که بین مطالبه مردم و مطالبه لیدر های انقلاب یک آشتی ایجاد کنند ولی بمرور زمان بخشی از انها از دایره قدرت به بیرون پرتاب شدند واصلاح طلب نام گرفتند . لذا مردم با توسل به شعارهای اصلاحات خواستند خودمانی و بدون تنش قدرت را از ان خود ملت شود . ثروت بدست مردم بیفتد . اما دوباره از گردونه قدرت اینبار با توسل به نهادهای قدرت انتصابی در حال برکنار شدن هستند . لذا اصولگرایان در بخش تندرو در صدد هستند ان مطالبات سیاسی اول انقلاب که ناکارامد شد و و نتیجه اش به اینجا ختم شد که بی خیال ارمانهای ملت . . پس در این کشمکش سیاسی حالا بیایند اینقدر فشار اقتصادی بمردم را زیاد کنند که کلا سیاست از سرشان بیرون برود و صبح که بیدار میشوند بفکر گرانی و بیکاری و نداری بیفتند . چون انها اعتقاد دارند که دستاورد غربی در حوزه دمکراسی به بی بند باری مینجامد و جامعه از دست و کنترد تندروها خارج میشود . سوال این هست این روش تا کی ادامه دارد که بیایند بعد از جهل سال دوباره تعریف جدیدی از انقلاب داشته باشند که اهداف انقلاب ارزانی و گرانی سیب زمینی و پیاز بود نه آزادی بیان و عقیده و ازدیهای سیاسی ..... اصولگرایان با گفتمان خسته کننده تا کی ادامه میدن ؟
ازغدی .... برای ازدواج سن و سال ندارد . فقط باید هدایت شده و کنترل شده باشد . ........
پدردختربیچاره احتمالابارهافیلم قیصرتماشاکرده ، بجای اظهارنظرهای رنگ ووارنگ بایدجامعه اصلاح شودآن بی وجدانان خدانشناس که باعث گمراهی فرزندان چشم وگوش بسته مردم میشوندوازهرمجازاتی درامانندبایستی درموردشان فکری شودکه دخترزیرسن قانونی رافریب میدهندپدربیرحم آن دخترهم خطاکاراست وازهمه خطاکارترقوانین ماکه هم اجازه به آن رذل که دختری زیرسن قانونی رافریب دهدمیدهدوهم پدردخترکه احساس میکندآینده دخترش تیره وتارشده وآگاهی کمی دارد ایکاش قوانین شرعی درست اجرامیشدونه نصفه نیمه
آرام آرام گفتمان اصولگرایان در حال به بن بست رسیدن هست . اگر هم اندکی ایده انها در جامعه رونق و رمقی دارد بخاطر ابزارهای دوگانه در امر اداره کشور باقی مانده یعنی اگر بانک و بازار تعطیل نشده چون ابزارهای اقتصادی مثل تولید و عرضه مواد خوراکی بخشی دست مردم هست ولی اقتصاد کلان دست حاکمیت هست . اگر در حوزه سیاسی نیمه بند اجرا میشه بخاطر این هست که یک انتخاباتی فرمایشی اجرا میشود . اگر در سیاست خارجی بن بست کامل نیست بخاطر لوازم ارتباط دیپلماسی ناقصی در حال اجرا هست مثل سفیر . سفارتخانه . عصویت در سازمان‌ملل . یعنی اصولگرایان با حفظ ظاهری ساختار اقتصاد و سیاست و فرهنگ در تلاش هستند فقط ظاهر را حفظ کنند . ولی در خفا دنبال اهداف خودشان هستند نه ملت .
مگه این اولین قتل فجیع به این شکله. از این اتفاقات در جامعه به وفور رخ می ده. همین چند سال قبل یک نفر در یکی از شهرهای آذربایجان با تفنگ دختر دانشجوی خودش را وسط خیابان کشت و با افتخار هم خودشو تسلیم پلیس کرد.
آخه چرا بچه رو کشتی سرشو بریدی حیووون... نمیشد تیزی رو تو پاش فرو کنی یا دستش یا یه راه دیگه قانعش کنی
لابد از اول هم قصدش فرار از دست پدرش بوده .با یه مرد سی وپنج ساله .لابد زن دومشم بوده
شاید هم بر عکس، نتیجه بدآموزی فیلم خانه پدری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
درسته آخه ما قبل از اکران فیلم خانه پدری اصلا از این قتلا نداشتیم که . این اولیش بود
این پدر باید هزار تیکه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
باید ریشه های خشم و خشونت و تعصب در جامعه شناسایی بشه . .
کی دخترک بینوا را تحویل پدرش داد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
همان قانونی که او را کودک زیر 18 سال می داند که حرفش از نظر حقوقی سند نیست.
ماندانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
قاضي عادل !!!!! با اينكه دختر بچه بهش التماس كرده من رو دست پدرم نديد من رو ميكشه
طبق قانون اسلام پدر حق خون بر فرزند داشته و در صورت قتل فرزندانش اعدام نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
چون خودش ولی دم است و خواستار قصاص خودش که نمی تواند بشود. ضمنا شما آن روزی که حق عقد کردن دختران زیر 18 سال را از پدران سلب کردید باید این روزها را می دیدید.
پدری که این جنایت مرتکب شده تنها نیست فشار جامعه همدست در این جنایت هولناک است. اگر معتقد به آزادی در انتخاب هنسر باشیم اختلاف سن هم مربوط به زوجین است نه دیگران. شاید ملاک و معیارهایی دیگر مهم باشند اما سن اینگوته نیست. در جامعه ای که وزیر آموزش و پرورش سابق، شهردار سابق آنگونه همسر خود را به قتل می رساند شاید بایست منتظر این موارد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
این قتل یک جنایت کامل است هیچ جوره نمیشه توجیهش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
نجفی هم کسی را بقتل نرسانده فقط به دلیل نامعلومی این قتل را قبول کرده
در تمام دنيا ارتباط با دختر زير ١٨ سال جرم جنايي محسوب ميشود مردك ٣٥ ساله خجالت نكشيده بچه ١٤ ساله را فريب داده اگه قانون هست بايد اين مرد شهوت پرست اعدام بشه وگرنه معلوم نيست با چند نفر ديگه اينكار را انجام دهد مردي كه همسن پدر دختر بوده بايد پدره ميزد اين مردك را ميكشت نه دختر مظلومش را
کسانی با کودک نامیدن جوانان زیر 18 سال مانع از ازدواج شرعی و اعتبار حقوقی آنها شدند عامل قتل این دختر هستند. اگر این دختر که با رسیدن به بلوغ و زیر فشار جنسی نیاز مبرم به شوهر داشت این حق طبیعی او به رسمیت شناخته شده و از راه صحیح شرعی ارضا می شد و یا اگر به عنوان زن بالغ رشید حرف او را در مورد خطر جانی داشتن پدرش برایش می شنیدند و نمی گفتند او کودک است، الان این دختر نه به راه خطا کشیده می شد و نه جانش را از دست می داد.اما اسلام از همان ابتدای بروز نشانه های بلوغ دحتران آن را یک انسان کامل می داند و برایشان حق ازدواج و شخصیت حقوقی قایل است.
این حادثه بسیار تاسف انگیز است ، پدری که چنین خطایی را انجام میدهد چطور حق نمیدهد که یک بچه ی سیزده ساله ممکن است پایش بلغزد و مرتکب اشتباه شود . اشتباه یک نوجوان را میتوان توجیه کرد ولی این اقدام و به این شکل وحشیانه هیچ توجیهی ندارد. انسانها محصول تربیت والدین و جامعه هستند ، اگر بد تربیت شوند این دو نهاد مقصرند . پلیس محترم نیز میبایست از امکانات روانشناسی و آموزشی و دادن پند و نصیحت برای آرام کردن والدین این جوان تلاش میکرد . یا از دادگاه و یا یک نهاد اجتماعی استمداد می نمود . انسانها دچار خطا و لغزش میشوند باید در چنین مواقعی به داد آنها رسید و با آموزشهای علمی و روانشناسی راه درست را به آنان نشان داد.
برخی قوانین عامل سرشکستگی این مردم هستند
.،میبایست به دنبال سر منشا ء آن بود که اصلی ترین آن است ، باید به سراغ سلطانهای عزل ونصب رفت .که گریبانگیر مدیریت کشور شده است تا یک وزیر ،یک معاون و مدیر را میخواهند برکنار کنند یا منصوب نمایند نمایندگان ومجمع ایشان در استانها ، نفوذ کرده ونمی گذارند این کار صورت پذیرد و فرد را وام دار خود مینماید وهرچه ایشان بگوید باید اطاعت امر نماید وسپس خود بخود همین آقایان خود تولید کننده لابی . در کشور میشود دخالت این نمایندگان بجای رسید ه آخرین آن وزارت صنعت نیز نخواهد بود.
دوست پسر سی و شش ساله
رومینای دوازده ساله با پسری 29 ساله فرار کرد. چنین پسری که با این سن و سال توانایی برقراری رابطه با هم سن و سال خودش را نداشته باشد چیزی جز یک انگل اجتماع نیست او اگر حتی شغلی میداشت هرگز شغلش را که منبع پرداخت هزینه های زندگیش میبود را رها نمیکرد که با یک کودک فرار کند. بدون شک خانواده رومینا نیز این را میدانستند و برای همین کودک 12 خودشان را به عقد آن لندهور 29 ساله در نیاوردند که اگر هم داده بودند الان همه اینهایی که دارند قوانین خانوادگی در جمهوری اسلامی را میکوبند آن وقت جمهوری اسلامی را محکوم به تشویق کودک همسری میکردند. از دید آن پدر به موضوع نگاه کنید ,طرف توی زندگیش هیچ چیزی نداره جز همین تعصب روی ناموس و کودک و فرزندان خودش آنوقت شما میخواهید آن را هم از این پدر بگیرید؟
وقتی کودکی که عقل فراری شدن با یک لندهور را دارد باید عقل این را هم داشته باشد و بداند که دارد با تار و پود خانواده خودش چه میکند. شما کسانی که تلاش میکنید قوانین خانوادگی ایران را به نفع خود عوض کنید حتی توانایی ندارید کوچکترین عادت بد خود را عوض کنید. لطفا ابتدا در پی اصلاح خود بروید آنوقت جامعه و سپس قوانین کشور خود به خود اصلاح خواهند شد.
زنها تا فبل از ازدواج امکان دارد بدست پدر به قتل برسند بعداز ازدواج هم به دست شوهرشان
دختری که با مرد ۱۶ سال بزرگتر از خود فرار میکند قطعا فشاری را در خانه تحمل میکرده که دیگر طاقتش تاب شده بود و کشته شدنش با داس این حرف را تایید میکند .
در کانادا بچه ای بدون اطلاع از مدرسه غیبت کند تحت پیگیری قرار میگیرد تا مطمئن شوند مشکلی برای کودک پیش نیامده
. باید از کودکان حمایت کرد
خوب ارزشش رو داشته مدرک جعل کنند و زورکی نماینده شن دیگه.ناراحتی نداره
آقای کدخدایی بااین کارهایی که میخواهید انجام بدهید باید قبل از ثبت نام به فکر می بودید نه اینکه الان که یارو نماینده شده ابرو یش را ببرید. اینها همه از دقت شورای نگهبان است ..
اگر «خانه پدری» توقیف نمی شد رومینا امروز زنده بود.
بايد ماند چشم در مقابل چشم جان درمقابل جان وإيران را دوباره ساخت
من اگر خدایی ناکرده جای پدر دختر بودم از آقایی که دوست دختر بود میگفتم بیاید باهاش صحبت کنم که چرا و به چه هدف قصد ازدواج دارد و از آنها میخاستم که با رعایت یه سری اصول تا 16 سالگی آشنا باشن و خودم نظارت میکردم به رابطه و رفتارشان
ممکن بود بعد چند مدت کلا از هم خوششان نیاید و ارتباط قطع شود از هر دو طرف
از طرفی چون من نظارت کردم اتفاقی نمی‌افتد به ضرر دختر مخصوصا که به آقا تذکرش را داده ام از قبل
دخترم هم بهم اعتماد می‌کرد و منطقی تر میدید قضیه را
چرا با وحشی گری خانواده ها و زورگویی میخان بچه ادب کنند؟! باور کنین اگر دوست فرزندتان باشید و جور دیگر کنترلش کنید می‌شود
جامعه ای که با یک دختر 14 ساله چنین رفتار میکند از غضب الهی رهایی نخواهد یافت
تا زمانی که در قانون قتل و جنایت ناموسی را متفاوت از قتل و جنایات دیگر است مشکلات حل نمیشود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی