بازدید 37635
آخرین تحولات خاورمیانه

افشای طرح سری چند کشور غربی در لیبی علیه ترکیه / روایت کاپیتان نفتکش ایرانی از سفر به ونزوئلا / حضور ایران و آمریکا در یک نشست مجازی درباره افغانستان / توافق رهبران عراق و روسیه بر سر سوریه

توافق رهبران عراق و روسیه بر سر سوریه، بازگشایی جاده M ۴ در سوریه با تضمین روسیه، روایت کاپیتان نفتکش ایرانی از سفر به ونزوئلا و حضور ایران و آمریکا در یک نشست مجازی درباره افغانستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای طرح سری چند کشور غربی در لیبی علیه ترکیه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۸۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 26 May 2020

توافق رهبران عراق و روسیه بر سر سوریه، بازگشایی جاده M ۴ در سوریه با تضمین روسیه، روایت کاپیتان نفتکش ایرانی از سفر به ونزوئلا و حضور ایران و آمریکا در یک نشست مجازی درباره افغانستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای طرح سری چند کشور غربی در لیبی علیه ترکیه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ کارشناسان سازمان ملل متحد متوجه طرحی سری از سوی جاسوس‌های نظامی چند کشور غربی در لیبی شده‌اند.

در یک گزارش محرمانه از سازمان ملل متحد ـ که به رویت خبرگزاری آلمان رسیده ـ خاطرنشان شده دست‌کم ۲۰ نفر از کشور‌های استرالیا، فرانسه، مالت، آفریقای جنوبی، انگلیس و آمریکا در پروژه‌ای به نام «Oous» برای حمایت از ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیرو‌های شرق لیبی مشارکت کرده‌اند.

طبق این گزارش، این افراد اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی در «امان»، پایتخت اردن سوار یک هوپیمای باری شدند. مأموریت رسمی و اعلام‌شده این گروه، سفر از طرف جامعه علمی برای انجام تخقیقاتی ژئوفیزیکی در لیبی از طرف اردن بود.

اما در گزارش سازمان ملل آمده که این مأموریت در واقع پوششی بوده و این افراد، اعضای شرکت‌های نظامی خصوصی هستند.

مأموریت اصلی این گروه جلوگیری از رسیدن کشتی‌های ترکیه به شهر ساحلی طرابلس و توقیف سلاح‌هایی بوده که این کشور برای گروه‌های مخالف با حفتر ارسال کرده‌اند.

توافق رهبران عراق و روسیه بر سر سوریه

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، روز دوشنبه با «ولادیمیر» پوتین رئیس جمهور روسیه درباره بحران نفت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر عراق ضمن ارائه ارزیابی مثبت از توافق اوپک به اهمیت ادامه تلاش‌های مشترک در این راستا اشاره کردند.

افشای طرح سری چند کشور غربی در لیبی علیه ترکیه/روایت کاپیتان نفتکش ایرانی از سفر به ونزوئلا / حضور ایران و آمریکا در یک نشست مجازی درباره افغانستان/توافق رهبران عراق و روسیه بر سر سوریه

در این بیانیه آمده است: «در این گفت‌وگو ارزیابی مثبتی از توافق نامه‌های به دست آمده با مشارکت روسیه و عراق  در ساختار اوپک با هدف غلبه بر مرحله حاد بحران نفت انجام و بر اهمیت ادامه تلاش‌های مشترک موثر در این جهت تاکید شد».

در بیانیه کاخ کرملین همچنین آمده که رهبران روسیه و عراق پیرامون شماری از مسائل منطقه به تبادل نظر پرداختند و با تمرکز بر بحران سوریه درباره هماهنگی بیش‌تر اقدامات برای تضمین ثبات اوضاع در سوریه در درازمدت تاکید کردند.

رئیس جمهور روسیه همچنین عید سعید فطر را به نخست وزیر عراق تبریک گفت و دو طرف درباره ادامه تماس‌ها در زمینه‌های مختلف توافق کردند.

روسیه و عراق در چارچوب ائتلاف اوپک در حال کاهش تولید نفت برای حمایت از بازار نابسامان انرژی در نتیجه همه گیری کرونا هستند.

کشور‌های اوپک تولید نفت را در ماه مه و ژوئن از سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهند.

بازگشایی جاده M۴ در سوریه با تضمین روسیه

خبرنگار روسیا الیوم روز دوشنبه گزارش داد، مسیر بین‌المللی M۴ یا بزرگراه بین‌المللی حلب –لاذقیه، رسما بازگشایی شده، این مسیر، جاده مواصلاتی بین شمال شرق سوریه و مناطق داخل و ساحل با تضمین‌های روسیه است.

 این مسیر که گروه‌های هم‌پیمان ترکیه از زمان عملیات "چشمه صلح" در منطقه راس العین بر ۸۰ درصد آن مسلط هستند، به رفت‌وآمد شهروندان و فعالیت‌های تجاری اختصاص خواهد داشت.

یک مسئول عالی رتبه روسیه از فرودگاه بین‌المللی قامشلی به روسیا الیوم گفت، گشتی‌های روسیه، روزانه به جز جمعه اقدام به گشت زنی می‌کنند تا مسیر را تحت نظر داشته و مانع از هرگونه اقدام نظامی در این مسیر شوند.

افشای طرح سری چند کشور غربی در لیبی علیه ترکیه/روایت کاپیتان نفتکش ایرانی از سفر به ونزوئلا / حضور ایران و آمریکا در یک نشست مجازی درباره افغانستان/توافق رهبران عراق و روسیه بر سر سوریه

به گفته این مسئول، هماهنگی مشترک با اداره مدنی در شهرک تل تمر وجود خواهد داشت و از هرگونه اقدام تحریک آمیز نظامی گروه‌های مختلف ممانعت خواهد کرد.

روایت کاپیتان نفتکش ایرانی از سفر به ونزوئلا 

کاپیتان نفتکش «فورچون» که اولین شناور از ناوگان ۵ فروندی وارد شده به بندر «ال پاتیا»ست، درباره چگونگی طی این مسیر طولانی و دریانوردی پرماجرای انجام شده گفت: ما با دریانوردی از مسیر کانال سوئز، دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، اقیانوس اطلس و دریای کارائیب حوالی ساعت ۲۳ روز ۲۴ می‌ وارد آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا شدیم و علی رغم حضور برخی شناور‌های نظامی در محدوده حرکتی ما، می‌شود گفت، با مزاحمت خاصی روبه رو نبودیم.

وی با اشاره به حضور معاون رییس جمهور، وزیر انرژی و وزیر دفاع ونزوئلا در بندر «ال پالیتا» برای استقبال از ورود نفتکش فورچون به این بندر خاطرنشان ساخت: بنده و همکارانم که در این سفر زحمات زیادی را متقبل شدند، بسیار خوشحال هستیم که توانستیم با تحویل محموله به کشور مقصد به وظیفه حرفه‌ای خود به صورت کامل عمل کنیم.

کاپیتان فورچون ادامه داد: با ورود ما به آب‌های انحصاری اقتصادی ونزوئلا شناور‌های نظامی این کشور و بالگرد‌های هوا ـ دریای ارتش کاملا حرفه‌ای ما را تا بندر «ال پالیتا» اسکورت کردند.

کاپیتان نفتکش ایرانی «فورچون» با اشاره به اینکه تمام فرآیند طی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال این محموله به ونزوئلا، کاملا مطابق قوانین بین‌المللی تجارت آزاد و حقوق دریانوردی و آزادی کشتیرانی بوده و بدون هیچ گونه تخطی از پروتکل‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: در طول مسیر حدود ۱۴۰۰۰ کیلومتری طی شده تمام سیستم‌های ارسال سیگنال ردیابی مانند همیشه روشن بوده و عملیات دریانوردی در شرایط کاملا طبیعی و انجام شده است.

او تاکید کرد: موفقیت آمیز بودن این عملیات نشان دهنده آن است که قواعد، مقررات و معاهدات بین‌المللی از جمله آزادی دریانوردی و حق تجارت آزاد بین کشور‌ها بر اهداف سیاسی ارجحیت دارد و این موضوع برای ما دریانوردان که بر اجرای وظیفه حرفه‌ای خود تاکید داریم بسیار مهم است.

کاپیتان نفتکش «فورچون» در پایان با ابراز امیدواری در خصوص ورود سایر نفتکش‌های ایرانی به بنادر ونزوئلا مطابق برنامه تعیین شده گفت: اجرای این ماموریت ناگفته‌هایی نیز دارد که قطعا مسئولین کشور در صورت صلاحدید، در زمان مقتضی بدان خواهند پرداخت.

حضور ایران و آمریکا در یک نشست مجازی درباره افغانستان

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در گزارشی مدعی شده است که نمایندگان ایران و آمریکا در جریان یک نشست مجازی درباره روند صلح در افغانستان مشارکت کرده و مذاکراتی را در این ارتباط دنبال کرده‌اند.

در این گزارش گفته شده که این مذاکرات سه روز پیش در قالب گروه ۲+۶ درباره افغانستان در یک نشست اینترنتی برگزار شده و افرادی نیز از جمله «رُزماری دیکارلو»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی انجام این مذاکرات را تایید کرده‌اند.

به گفته این مقام سازمان ملل در جریان مذاکرات مذکور «زلمای خلیلزاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با دیپلمات‌هایی از روسیه و شش کشور همسایه افغانستان از جمله جمهوری اسلامی ایران مذاکره کرده است.

مقام سازمان ملل همچنین با تاکید بر کاهش تنش در روابط ایران و آمریکا طی هفته‌های اخیر از جمله در جریان تحولات عراق، همچنین به کمک ایران در انجام مذاکرات طالبان در افغانستان اشاره کرده است.

در گزارش شورای آتلانتیک در ادامه به مزیت استفاده از زبان دری توسط «زلمی خلیلزاد»، نماینده آمریکا در مذاکره با ایران اشاره شده و در عین حال قربانی شدن منافع کشور‌های همسایه ایران از جمله عراق و افغانستان یکی از نقص‌های جدی سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه تهران عنوان شده، چون به گفته نویسنده کشور‌هایی مانند افغانستان و عراق نیازمند تجارت و ارتباط با همسایه بزرگ خود یعنی ایران هستند، اما تحریم‌های آمریکا به همسایگان ایران صدمه وارد کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۷
آمریکا و اسرائیل را زیر پا له کردیم ولی هنوز خوزستان و اهواز و غیزانیه و ..... آب آشامیدنی ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دستگاه اطلاعات اسرائیل تنها یک تصویر از عماد مغنیه در اختیار داشت و آن مربوط به ۲۲ سالگی این فرمانده حزب الله بود. در نهایت، مزدوران و جاسوسان موساد در لبنان یکی از تصاویر جدید عماد مغنیه را در اختیار تل آویو قرار دادند
جالبه برخی از پیروزی حفتر که در اصل یک شورشی و تحت حمایت کشورهای مرتجع عرب خاورمیانه و همچنین مورد حمایت اسرائیل نیز هست حمایت کرده و دولت قانونی و مورد تایید سازمان ملل را قبول ندارند.این سیاست یک بام و دو هوا خط مشی بعضی از رسانه ها از جمله مشرق نیوز نیز است.
کاش ما هم ونزوئلایی بودیم و بنزین در خونه میاوردند. لیتری 1000 تومنی...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
مطالعه بیشتر لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
تو از از اردوگاه اشرف تو آلبانی چطور از مفاد قرار داد نفتی در اطلاع پیدا کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
شما تروریست های رجوی موقعی که اطلاعات هسته ای ایران و به ارباتون دادید به فکر مردم نبودی حالا برای مردم دلت سوخته ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
هزینه اونو ونزولا لیتری بیست هزارتومن پرداخت کرده اونم با شمش طلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ونزولا لیتری بیست هزارتومن پرداخت کرده اونم با طلا که ارزش پول ملی مون هم افزایش پیدا کنه خواسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ببین برا یانیکه دچار سوزش بشی دارم میگم
بنزینمون رو فروختیم شمش طلا گرفتیم اربات هم هیچ غلطی نتونست بکنه
از این به بعد هم بقیه کشور های دنیا یاد میگیرن بعد از یه مدتی هم امریکا میبینه پولی که برای امثال تو خرج میکرده دیگه خروجی نداره و کار از کار گذشته برای همین باید دنبال یک کار آبرومندانه بگردی که بلد نیستی آخرش هم کارتن خواب میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
چیه دچار اسهال حاد شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
میخواستی بنزین و مجانی می دادیم به تو میفرتی تو ویلای لواسون ات که با اختلاس درست کردی استخر رو باهاش گرم میکردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
تو بچه عباس آخوندی هستی با بچه نعمت زاده ؟
راستی دادگاه تو زمانش چرا اعلام نمیشه منتظریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دروغ جزئی از ذات امثال تو هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
-دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ -دروغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دولت اگر شمش طلا دوبله سوبله از این اینا
نگرفته بود بهشون یه چیکه روغن سوخته هم نمیداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
حالا چرا ونزئلا باشی تا امریکا تحریمت کند و دو تا رییس جمهور داشته باشی دکتر ناشناس 08:12
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
پرفسور بخاطر یک بنزین کلی مشکلات تحمل کنیم، طلا بدیم ایران؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
همه دارن بچه هاشونو توی اروپا بدنیا می آرند تا شناسنامه اروپایی بگیرن، حالا تو بخاطر یک لیتر بنزین ... حتما خودتو به یک دکتر نشون بده جناب رضا خان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اشتباهی مثبت دادم
روایت ونزوئلا رو ول کن . نفت دادین چی گرفتین جاش ؟ ... ببینم هنوز خودرو سازی که ساختین اونجا رو هوا رو شرکت ملی اعلام نکردن ؟
باید کشتی ها هنگام بازگشت به ایران مراقب باشند...چون ممکن است آمریکا به بهانه تحریم آنرا را توقیف نماید تا شاید هزینه بنزین صادراتی ایران را که ممکن است در قالب ارز یا طلا از سوی ونزوئلا به ایران پرداخت میشود را در درون کشتی ها بیاید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خلال دندان از اروپا وارد کنیم بهتر از وارد کردن شمش طلا از ونزئلا است.
مهدی -
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
مگه زمان مراد بیگ و حسام بیگ است که پول بنزین رو طلا و گندم و نمک و .... بگیریم باهوش !!! .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ناشناس 10:04 چقدر حقیری؟ اروپا چه کمکی به ملت ما کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ناشناس 10:04 از دوره فتحعلی شاه قاجار نه انگلیس نه فرانسه هیچ کدوم حاضر نشدن سپاه ایران را مقابل روسیه تجهیز کنند باوجود آنکه با روسیه رقابت داشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
10:04
حقیر
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اگر رفیق پوتین به ترامپ زنگ نزده بود و از نفتکش ها حمایت نکرده بود مطمئن باشید نفتکش ها توقیف میشدن ! با با خیلی ساده اید
به امید گشایشهای بیشتر. بخدا مردم دارن له میشن از این اوضاع اقتصادی. دولتم که به درهای بسته زیادی میخوره
ما باید فقط دنبال رابطه با اروپا باشیم، فقط.
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
نه جانم، کجای کاری
این را اگر پیشا برجام میگفتی درست بود،
با حماقت برجامی اروپایی که بدنبال ایران بود اکنون اکثریت گفته ها و کرده های ایران را صحه گذاشته که باعث سنگ روی یخ شدن روحانی جهانگیزی ظریف زنگنه شده است!!۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
صد سال منتظر نرمش اروپایی ها باشیم خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
چند فقره چاه نفت، چند فقره معدن و چه امتیازاتی به اروپایی ها بدیم تا آنها را برای واردات کالاها شون به ایران راضی کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ناشناس 08:58مگر اروپا کالاها شو مجانی به ایران می فروشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اروپا حتی استقلال تصمیم گیری کشورهای عرب رو هم نداره.
اینکه نفتکشها توقیف نشد خبر از رایزنیهای پشت پرده میدهد و امیدوارم هر چه که باشد منشا خیر و برکت برای کشورمان باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
حرف الکی نزن جرات توقیف کشتیها رو نداشتن چون از عکس العمل ایران میترسند ممکن بود درگیر بشن اونم تو این شرایط کرونایی امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
میخواهی نشون بدی هر اتفاقی خوبی هم برا ی ایران می افته زیر نظر آمریکا بوده
چقدر پول میگیری این شرو ور ها رو میسازی؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بله روسیه حمایت کرد از نفتکش ها
ظاهرا ففط ما مردم عادی هستیم که حق داشتن صلح را نداریم

مسئولان در رده های مختلف با آمریکایی ها در تماسند
آقازاده ها در آمریکا اقامت دائم دارند
سلبریتی ها کلا آمریکایی شدن

فقط سر ما مردم عادی و بدبخت داره کلاه میره !!!!

آمریکا برای مردم عادی دشمن و برای بقیه دوست بزرگ است .
چرا باید دنبال اروپا باشیم .اروپا هم هم دست امریکا هست و دنبال منافعه خود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
رابطه با اروپا پرستیژ دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بنظرم ما باید روسیه، چین عراق، افغانستان و... را رها کنیم باید با تمام توان دنبال رابطه با اروپا باشیم با ایجاد رابطه با اروپا ایران خودبخود پیشرفت می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
چون آقازاده ها اروپا را بیشتر دوست دارند اروپا باید در اولویت قرار داشته باشد.
ترکیه چی کارس تو لیبی
همش داره داعش می فرسته
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
فرانسه. و امارت و عربستان ، یونان ، قبرس ... و روسیه چه کاره. هستند ، تورکیه حامی مسلمانان هست مخصوصا اخوان مسلمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
همون‌طور که شماها میگین اعراب فلسطین و سوریه و یمن ربطی بهتون ندارن ما هم میگیم اکراد سوریه هیچ ربطی به ما نداره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر