بازدید 17808
۲

چین، آمریکا را به مقابله به مثل تهدید کرد

در ادامه تنش‌های واشنگتن و پکن بر سر تحولات اخیر در هنگ‌کنگ، چین هشدار داد اگر ایالات متحده بر تضعیف منافع پکن در ارتباط با این منطقه اصرار ورزد، اقدامات متقابل اتخاذ خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 25 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت در صورتی که آمریکا همچنان به اقدامات خود در تضعیف منافع چین در ارتباط با هنگ‌کنگ ادامه دهد، اقدامات متقابل انجام خواهد داد. وی این سخنان را در پی اظهارات مداخله‌جویانه واشنگتن و تهدید به تحریم مطرح کرد.

به گزارش روزنامه «استریت تایمز»، لیجیان به خبرنگاران گفت آمریکا می‌کوشد به امنیت ملی چین ضربه بزند و پکن به دلیل اظهارات «رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر این که قانون امنیتی مطرح شده برای هنگ‌کنگ از سوی چین، می‌تواند تحریم‌های آمریکا را علیه پکن در پی داشته باشد، اعتراض شدید خود را به کاخ سفید ابزار کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا هم به تازگی در اظهاراتی مداخله‌جویانه، مطرح شدن لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ از سوی چین را محکوم کرد. وی روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت: «ایالات متحده پیشنهاد یک‌جانبه و خصمانه برای تحمیل لایحه امنیت ملی بر هنگ‌کنگ را محکوم می‌کند.»

پامپئو این هفته گزارشی به کنگره آمریکا درباره وضعیت در هنگ کنگ ارسال کرده و در آن به چین هشداری جدی داد. وی مدعی شد که چین در کار خبرنگاران آمریکایی مستقر در هنگ‌کنگ دخالت کرده و در تلاش برای تضعیف آزادی‌های این جزیره خودمختار است.

سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات بوده است و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و همچنین تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند؛ هر چند آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات، پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
جالبه کشوری که دار و ندار علمی و فنی و تکنولوزی و ... رو از امریکا داره اینجوری شاخ میشه برا امریکا
احتمالا میخواد برتری امریکا رو هم کپی کنه
جمله من مرتب نیست ولی برای اگاهی می نویسم...فکری به حال رانت گازوئیل و قاچاق گازوئیل بکنید یک بار قیمت را از مجانی و اصراف خارج کنید و صرف بهداشت و اموزش و استخدام سیصد هزار نفر کمبود در این سازمانها بکنید ....سیصد مجانی هست ...لوبیا ۲۰۰۰هزار بود و الان ۲۶هزار و سیزده برابر و لی گازوئیل مجانی مانده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان