بازدید 45844
دو هزار و بیست و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

جزئیات تجمع اهالی «غیزانیه» / مهمترین عامل انتشار بیماری کرونا در خوزستان / پس لرزه ادعای دستکاری مصوبات مجلس / ریاست مجلس در گرو یک، شرط بسیار مهم!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: منظم‌ترین نماینده‌های مجلس چه کسانی بودند؟ / سردار حاجی زاده: مردم نگران نباشند؛ در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار داریم / وام گرفتن در کدام استان راحت‌تر است؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 24 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
جزئیات تجمع اهالی «غیزانیه»

سرهنگ محسن دالوند گفت: تعدادی از مردم بخش غیزانیه صبح روز شنبه سوم خرداد ماه در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به تامین نشدن آب شرب‌شان، اقدام به بستن جاده "اهواز- رامهرمز- امیدیه" کردند که برای مدتی باعث اخلال در تردد مسیر ترانزیتی شد و پلیس برای جلوگیری از این کار وارد عمل شد. وی افزود: پس از ورود ماموران پلیس برای بازگشایی جاده، تعدادی از تجمع‌کنندگان با سنگ و چوب به سوی ماموران حمله‌ور شدند و دو مامور پلیس را از ناحیه سر مجروح کردند. دالوند گفت: پلیس با استفاده از سلاح ساچمه‌ای پلاستیکی ضد شورش، دو نفر از تجمع‌کنندگان را به صورت سطحی مجروح و بازداشت کرد که در حال حاضر هیچ مشکلی ندارند.
 
فرمانده انتظامی اهواز افزود: البته با گفت‌وگویی که با مردم داشتیم، متقاعد شدند با پلیس همراهی کنند و جاده را بازگشایی کردند و ضمن احترام به قاطبه مردم، با افرادی که نقض قانون کرده بودند هم برخورد قانونی شد. وی تصریح کرد: البته حسب وظیفه اخلاقی، با تماسی که با فرماندار کلانشهر اهواز داشتم، تامین آب مردم به وسیله تانکر در دستور کار قرار گرفت. دالوند با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان امر به مردم بخش غیزانیه در خصوص تامین آب شرب، باعث تجمع غیرقانونی اهالی این بخش شد، عنوان کرد: اعتراض مردم به تامین نشدن آب شرب‌شان یک مطالبه قانونی است، اما باید در مجرای قانونی انجام شود. وی افزود: اگر مسئولان امر به خواسته‌های مردم توجه کنند، هیچ گاه مشکلات اجتماعی به مسائل انتظامی تبدیل نخواهد شد و نمونه آن همین تامین آب شرب مردم بخش غیزانیه است. وی تاکید کرد: در حال حاضر تجمعی وجود ندارد و مردم به منازل خود بازگشته و جاده نیز در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد که به استقبال رانندگان محور منجر شد. فرمانده انتظامی اهواز تصریح کرد: نیروی انتظامی یار و یاور مردم است و هیچ گاه خود را در مقابل آن‌ها قرار نمی‌دهد، اما افراد هم باید توجه کنند و قانون را زیر پا نگذارند. /ایسنا
 
پنجاه کارت اهدایی بنیاد مستضعفان در دیلم به سرقت رفت

تعداد پنجاه عدد از کارت‌های اهدایی بنیاد مستضعفان به ملوانان آسیب دیده از بیماری کرونا در فرمانداری شهرستان دیلم به سرقت رفت. بنیاد مستضعفان دراقدامی حمایتی و نوع‌دوستانه تعدادی کارت هدیه پنج میلیون ریالی برای ملوانان آسیب دیده از ویروس کرونا در استان بوشهر اختصاص داد که بخشی از آن به این قشر در شهرستان دیلم اختصاص یافته بود.یک مقام آگاه در دیلم گفت: از مجموع یک هزار سهمیه کارت اهدایی ۹۵۰ عدد آن در بین ملوانان توزیع و ۵۰ عدد از این کارت‌ها در فرمانداری به سرقت رفت.وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: سرقت کارت‌ها به اطلاع نیروی انتظامی و دستگاه‌های ذی ربط رسانده شده و با استفاده از دوربین مداربسته و سایر اقدام‌ها تلاش برای شناسایی سارق یا سارقان ادامه دارد. شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر واقع و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.


معلمی که خودسوزی کرده بود، درگذشت

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معلم مسجدسلیمانی که اردیبهشت‌ماه امسال در جریان اختلاف با پرسنل اجراییات شهرداری این شهرستان، خودسوزی کرده بود روز یکشنبه فوت کرد. بابک نوری زاده روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: این معلم با سابقه مسجدسلیمانی ۱۸ اردیبهشت ماه با سوختگی حدود ۶۵ درصد به بیمارستان منتقل و اقدامات درمانی برای مداوای وی انجام شد. وی ادامه داد: حوالی ساعت ۱۴ امروز خبر فوت این معلم اعلام شد و در حال حاضر مقدمات دفن وی انجام می‌شود. نوری زاده بیانه کرد: با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مقرر شد بیمارستان در هزینه‌های این معلم جانباخته تخفیف دهد و مابقی این هزینه توسط آموزش و پرورش خوزستان پرداخت شود. به گزارش ایرنا، یکی از معلمان شهرستان مسجدسلیمان در شمال شرق استان خوزستان بامداد پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه پس از نزاع با ماموران اجرائیات شهرداری خود را به آتش کشیده است.

یک کشته در تیراندازی شادی جشن عید فطر خوزستان

فرماندار شادگان گفت: رسم غلط تیراندازی در مراسم عید سعید فطر در یکی از محلات شادگان در استان خوزستان موجب مرگ یک جوان شد. سعیدحاجیان یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک جوان ۱۷ ساله صبح امروز در مراسم سنتی "معایده" که به مناسبت عید فطر در یکی  محله‌های شادگان برگزار شد، بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر وی جان خود را از دست داد. وی افزود: شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی از سوی نیروی انتظامی شادگان آغاز شده است. حاجیان گفت: در چند روز گذشته با دعوت از شیوخ و مشایخ شهرستان از آن‌ها خواسته شده بود تا مضیف‌ها (محل اجتماع بزرگان و مردم)  در روز عید بسته باشد و این کار نیز انجام شده است، ولی برخی افراد بدون توجه به فراگیری ویروس کرونا اقدام به برگزاری مراسم معایده کردند. به گزارش ایرنا برپایی مجالس جشن و شادی همراه با مدیحه سرایی و شعرخوانی به زبان عربی از جمله آیین‌های عشایر خوزستان در روز عید سعید فطر است که در سال‌های گذشته باشکوه برگزار می‌شد.

منظم‌ترین نماینده‌های مجلس چه کسانی بودند؟

هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای اسامی منظم‌ترین نمایندگان را اعلام و از آن‌ها تشکر کرد. در این نامه آمده است احتراماً برابر گزارش سامانه حضور و غیاب، جنابعالی/ سرکارعالی یکی از نمایندگانی بوده‌اید که طی کل دوره دهم مجلس شورای اسلامی منظم‌ترین حضور را در جلسات علنی و کمیسیون متبوع داشته‌اید. بدینوسیله مراتب سپاس و قدردانی هیأت رئیسه مجلس را به خاطر نظم و تعهد در خور تحسین آن برادر ارجمند/ خواهر ارجمند تقدیم می‌دارد. اسامی منظم‌ترین نمایندگان مجلس دهم به شرح زیر است؛

۱- حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر
۲- سیدفاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران
۳- حسن کامران نماینده مردم اصفهان
۴- نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه
۵- محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز
۶- سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد
۷- محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد
۸- محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران
۹- رضا کریمی نماینده مردم اردبیل
۱۰- علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری

سردار حاجی زاده: مردم نگران نباشند؛ در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار داریم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ایران از لحاظ نظامی قدرتمند است و اگر دشمن حرف‌هایی می‌زند به دلیل ترس و نگرانی آن‌ها از این قدرت است، ولی مردم نباید نگرانی به خود راه بدهند. سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفتگو با صداوسیما، درخصوص میزان آمادگی دفاعی ایران اظهار داشت: ما اکنون در بالاترین سطح آمادگی دفاعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و هیچ کس نباید از این بابت نگرانی داشته باشد. حاجی‌زاده: مشکل اصلی امروز کشور را در حوزه اقتصادی عنوان کرد و گفت: این مساله می‌طلبد تا هم مردم و هم همه مسئولین دست به دست هم بدهند و با هم به سمت حل این موضوع بروند.
وی تصریح کرد: ایران از لحاظ نظامی قدرتمند است و اگر دشمن حرف‌هایی می‌زند به دلیل ترس و نگرانی آن‌ها از این قدرت ایران است، ولی مردم نباید نگرانی به خود راه بدهند.
 
ماجرای هزینه ۲۰میلیونی نقل و انتقال مسکن مهر پردیس

شرکت عمران شهر جدید پردیس از پنجشنبه یکم خرداد هزینه نقل و انتقال و جابه جای واحد‌های مسکن مهر پردیس را از ۱ به «۲۰ + ۱» میلیون تومان افزایش داده است. سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس: شرکت عمران شهر جدید در جهت جلوگیری از بورس بازی در مسکن مهر پردیس و نیز جلوگیری از دلالی و احتکار واحد‌های مسکن، اقدام به تصویب دستورالعمل‌هایی با هدف جلوگیری از نقل و انتقال‌هایی که منجر به سکونت نمی‌شود، کرده است. بابت جابجایی واحد‌ها میان زن و شوهر و پدر و مادر با فرزند، یارانه ۲۵ درصدی (۲۰ میلیون تومان) اخذ نشده و صرفاً از آن‌ها یک میلیون تومان به عنوان هزینه نقل و انتقال مالکیت دریافت می‌شود.دلالان مسکن مهر پردیس روزانه درآمد‌های چند میلیونی دارند.دلالان، قیمت مسکن مهر پردیس را از ۱۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان رساندند
 
صدای تفرقه در شرایط فعلی کمتر به گوش می‌رسد

احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس: در شرایط فعلی صدای تفرقه کمتر به گوش می‌رسد. اما با شناختی که از احزاب، فعالان و جریانات سیاسی داخل کشور دارم، اگر شرایط عادی شود، بار دیگر شاهد اقدامات مخالفان دولت خواهیم بود. به جای مچ‌گیری دست هم را بگیریم و به جای نقد‌های غیرمنصفانه همکاری کنیم و نقد منصفانه نسبت به همدیگر داشته باشیم. /اعتمادآنلاین
 
خاطره جالب علی اوجی از شلیک همایون شجریان به رضا یزدانی!

علی اوجی در برنامه دور همی یک خاطره جالب از نترس بودن رضا یزدانی تعریف کرد: یک‌ بار من و پژمان جمشیدی و همایون شجریان و رضا یزدانی رفته بودیم مسافرت. رضا خوابیده بود، ما سه نفر هم تصمیم گرفتیم او را بترسانیم، رفتیم یک تفنگ دو لول آوردیم، دوربین را دادیم دست پژمان تا فیلمبرداری کند، همایون اسلحه را گرفت، من هم پا‌های همایون را گرفتم که فشار اسلحه او را پرتاب نکند. همایون تیر هوایی زد، پژمان با این‌که می‌دانست قرار است چه اتفاقی رخ دهد، ترسید و دوربین را رها کرد، همه ما ترسیدیم، ولی تنها کاری که رضا انجام داد، این بود که چشم‌هایش را باز و ما را نگاه کرد و دوباره خوابید، ما سه نفر هم رفتیم آب قند خوردیم، اما هدف‌مان ترساندن رضا بود. /خبرآنلاین
 
وام گرفتن در کدام استان راحت‌تر است؟

بانک‌ها برای پرداخت وام به مشتریانشان به قدری سختگیری می‌کنند که حدود ۴۸۱هزار میلیارد تومان در حساب‌های بانکی بیکار مانده است. آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت تسهیلات و سپرده‌های بانکی نشان می‌دهد ۷۹درصد از مبالغی که مردم در حساب‌هایشان سپرده‌گذاری کرده‌اند، برای پرداخت تسهیلات استفاده شده. این رقم مربوط به میانگین کشوری است. برخی استان‌ها مثل کهگیلویه و بویراحمد شرایط بهتری دارند. در این استان آنقدر وام گرفتن راحت است که مبالغ تسهیلات حتی از مجموع سپرده‌های بانکی هم بیشتر شده و نسبت این دو به ۱۰۷درصد می‌رسد.بانک مرکزی می‌گوید در دی سال ۹۸ حدود دو میلیون و ۲۵۵هزار میلیارد تومان از سرمایه مردم در حساب‌های بانکی سپرده‌گذاری شده و از این رقم ۷۹درصد معادل یک میلیون و۷۷۳هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده. این آخرین آماری است که از وضعیت وام‌ها و سپرده‌های موجود در بانک‌ها منتشر شده است. /هفت صبح
 
خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی نظام اجتماعی را متلاشی می‌کند

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: در سال‌های گذشته شفاف‌سازی جدی گرفته نشد و حتی در مواقع بحرانی که جامعه نسبت به آن‌ها حساسیت داشت، چه با توجیه چه بی‌توجیه، کتمان‌کاری شد تا مردم به این باور برسند که واقعیت از آن‌ها پنهان مانده است. در چنین فضایی حتی دولت یا نهاد‌های حکومتی اگر بخواهند راست بگویند، باز هم مردم باور نمی‌کنند؛ یعنی سال‌ها زمان لازم است تا مردم بتوانند به سیستم اعتماد کنند. در واقع خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی نظام اجتماعی را متلاشی می‌کند. به همین دلیل مسئولان باید «بی‌اعتمادی» را یکی از چالش‌های مهم نظام تلقی کنند.بی‌اعتمادی برای بخشی از حاکمیت مهم نیست. حتی عده‌ای آشکارا برای مردم جایگاه و ارزشی قائل نیستند و گاه برخی از تئوریسین‌ها‌یشان که حوزوی یا دانشگاهی هستند این موضوع را تئوریزه هم کرده‌اند که انتخاب در نظام اسلامی معنا و مفهومی ندارد، حق آگاهی که دیگر جای خود! متاسفانه صاحبان چنین تفکر غلطی در بخش‌هایی از حاکمیت موثر هم هستند که این می‌تواند خیلی خطرناک باشد. /اعتمادآنلاین
 
آیین‌های عروسی و عزا مهمترین عامل انتشار بیماری کرونا در خوزستان

معاون کل وزارت بهداشت: برگزاری آیین عروسی و عزاداری و تجمعات چند نفره و گروهی در خوزستان عامل انتشار بیماری کروناست. درخواست ما این است که مردم خوزستان همکاری بیشتری با ما داشته باشند تا میزان موارد مرگ و میر را به حداقل برسانیم. میزان بستری و مرگ و میر در کشور به طرز قابل توجهی در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد نسبت به اوج بیماری کاهش یافته، اما در برخی استان‌ها با روند صعودی مواجه هستیم که بالاترین صعود مربوط به خوزستان است. / ایرنا
 
برخی بازیکنان گل‌گهر مشکوک هستند

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت: متاسفانه با خبر شدیم تعدادی از بازیکنان تیم مشکوک به کرونا هستند. به همین خاطر تمریناتمان را تا آخر هفته به حالت تعلیق درآوردیم. قرار است جلسه‌ای برگزار کنیم تا درباره بحث قرنطینه کل تیم تصمیم‌گیری شود. تست‌هایی که تا به حال از بازیکنان گرفته شده به روش تی‌سی‌آر مورد آزمایش قرار گرفته تا از سلامت بازیکنان مطمئن بشویم. /ایسنا

ظریف: به توانایی‌ها و پیروزی امت اسلامی ایمان راسخ داریم

محمد جواد ظریف در توییتر خود به عربی نوشت: در روز عید سعید فطر از خداوند متعال مسالت می‌کنیم امت اسلامی در مسیر مستمر خود به سوی وحدت، عزت، کرامت و ایجاد الگوی تمدنی انسانی درخشان حرکت کند. ما به توانایی‌های این امت ایمان راسخ داریم و مطمئنیم فداکاری‌های ملت‌ها در آینده به عید پیروزی بر اشغالگری، سلطه و تحریم‌های ظالمانه مبدل خواهد.

مردم به نظر مراجع تقلید خود عمل کنند

حجت الاسلام موحدنژاد، عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: ️از صد گروهی که برای استهلال هلال ماه داشتیم حدود ده گروه در استان‌های مختلف توانستند هلال ماه را ببینید. هر فردی در بحث رویت هلال ماه شوال باید طبق نظر مرجع تقلید خود عمل کند. اختلاف در بحث رویت هلال ماه شوال بین مراجع به اختلافات فقهی مربوط است. /باشگاه خبرنگاران

الگوی رای دادن و رای ندادن ادامه خواهد داشت و بعید می‌دانم در انتخابات دعوا مرتفع شود

سعید حجاریان گفت: علت اتفاقات رخ داده این بود که حجم وعده‌ها زیاد بود و به آن‌ها وفا نشد و مردم سرخورده شدند. بعد هم وقایع سلسله‌وار اتفاق افتادند و مردم افسرده و مستأصل شدند و سوژه‌گی‌شان را از دست رفته دیدند و در لاک خود فرو رفتند. اما به هر حال عده‌ای این‌گونه نیستند؛ کاملاً تک‌بعدی هستند و به صندوق رأی زنجیر شده‌اند؛ مثلا مشارکت‌کنندگان اسفند ۱۳۹۸ حتما در ادوار دیگر انتخابات حاضر خواهند بود، چون کیفیت انتخابات ذره‌ای برایشان اهمیت ندارد. این الگوی رای دادن و رای ندادن ادامه خواهد داشت و بعید می‌دانم در انتخابات ۱۴۰۰ دعوا مرتفع شود، چون حکومت قصد تفرقه و تفکیک دارد و ما هنوز نمی‌دانیم سنگینی بار به کدام سمت خواهد بود البته همه‌ چیز بستگی به مردم دارد. اما سخن از انتخابات به این معنا نیست که همه‌ چیز را انتخاباتی ببینیم. نحوه مواجهه با جنبش‌های احتمالی پیش رو، تداوم تحریم‌ها، منتهای استراتژی «نه جنگ، نه مذاکره» و همچنین معیشت و فقر روزافزون قشر‌های تهی‌دست و تلف شدن آن‌ها مهم است که هیچ‌ یک به انگشت جوهری شهروندان گره نخورده است! مثلا بحث کرونا، چنانچه ادامه پیدا کند ممکن است موضوعی برای ائتلاف و انشقاق باشد، چون بخشی از حاکمیت علم‌گراست و بخشی ایدئولوژیک.

فعالان کارگری هفت‌تپه عفو شدند

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه‌قضا، خبر داده در میان صد‌ها زندانی یا محکوم دادگاه‌های مختلف کشور که با موافقت رهبرانقلاب و درخواست رئیس این قوه عفو شده‌اند، نام فعالان دانش‌جویی و کارگری و کارگران هفت‌تپه هم دیده می‌شود. زینب زیلایی، وکیل اسماعیل بخشی، علی نجاتی و محمد خنیفر، کارگران و فعالان کارگری نیشکر هفت‌تپه خبر داده که این سه نفر در فهرست عفو زندانیان هستند.

احتمال موفقیت واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد پنجاه درصد است

یکی از مدیران ساخت واکسن کرونا در دانشگاه آکسفورد بریتانیا، احتمال موفقیت واکسن آزمایشی را پنجاه درصد اعلام کرده است. دلیل این احتمال کاهش انتقال ویروس در بریتانیا اعلام شده است. دانشگاه آکسفورد یکی از پیشگامان ساخت واکسن برای مقابله با کرونا در دنیاست. / بی‌بی‌سی
 
پس لرزه ادعای دستکاری مصوبات مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد شدید از دروغ‌پردازی برخی رسانه‌ها درباره تغییر مصوبات مجلس، تاکید کرد: تضعیف مشروعیت قوانین مقدمه قانون شکنی است و دستگاه قضا باید با آن برخورد کند. سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به ادعای کذب تغییر مصوبات مجلس که امروز از سوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد اشاره و تصریح کرد: قوه قضائیه موظف به رسیدگی به اینگونه ادعا‌ها و برخورد با متخلفین یا دروغ پردازان است. نماینده مردم‌مشهد در مجلس دهم یادآور شد: مشروح مذاکرات مجلس، منبعی موثق برای تطبیق مصوبات صحن با قوانین ابلاغی است و هر ادعایی درباره تحریف مصوبات باید با استناد به مشروح مذاکرات باشد. منتخب مجلس یازدهم به فرآیند تدوین مقررات در مجلس اشاره و اظهار کرد: مصوبات پس از قرائت در صحن توسط معاونت قوانین تنظیم و پس از امضا رئیس مجلس به شورای نگهبان و در نهایت ابلاغ می‌شود و در نهایت در روزنامه رسمی درج می‌گردد، لذا به راحتی تفاوت‌های ادعایی با مقایسه با مشروح مذاکرات آشکار می‌شود.او خطاب به مدعیان تغییر مصوبات گفت: حضرات بفرمایند دقیقا در کدام قانون چه تغییر اتفاق افتاده تا قابل رسیدگی باشد.
 
ریاست مجلس در گرو یک شرط بسیار مهم!

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره این که گفته شده است، فردی که به ریاست مجلس انتخاب می‌شود نمی‌تواند برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود آیا افرادی که خود را به عنوان نامزد معرفی کرده‌اند این شرایط پذیرفته‌اند یا خیر گفت: ما چنین مصوبه‌ای در کمیته اجرایی یازده نفره و در کمیته ۶۲ نفر مرکزی که کشوری است نداشتیم منتها مطرح است و گارد ویژه‌ای برخی منتخبین محترم نسبت به این مساله دارند. آن‌ها عقیده‌شان این است که اگر کسی کاندیدای ریاست مجلس می‌شود قاعدتا برای ریاست جمهوری نباید نامزد شود. احمد نادری درباره انتخاب رئیس و هیأت رئیسه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون اکثریت که تحت عنوان «جبهه مردمی انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده است، کارش را آغاز کرده که باتوجه به گستردگی و دربرگیرندی تعداد زیادی از منتخبان مجلس یازدهم تاثیرگذاری بسیاری بر انتخاب رئیس و اعضای هیأت رئیسه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در همه نظام‌های پارلمانی دنیا هنگامی که یک فراکسیون اعضای بسیاری دارد. حال با توجه به نوع ساختار حزبی، گروهی و دست‌های پارلمان‌ها تاثیرگذاریش بیشتر است. منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فراکسیون اکثریت با توجه ماهیتش کنشگری ویژه و تعیین‌کنندگی جدی دارد، عنوان کرد: تا این لحظه ۲۲۰ نفر از نفرات ملحق شده به فراکسیون اکثریت از اعضای جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی هستند که پیش‌بینی ما این است که حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از مستقیلن به ما اضافه شوند که با این اوصاف حدود ۲۴۰ عضو خواهیم داشت و باتوجه به بزرگی، حق تعیین‌کنندگی ویژه‌ای خواهیم داشت.
 
واکنش نتانیاهو به بیانات رهبر انقلاب

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی ایران در روز جهانی قدس واکنش نشان داد و گفت: «تهدید‌های رهبری ایران علیه اسرائیل، جمهوری اسلامی را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد». نتانیاهو روز یکشنبه در آغاز اولین جلسه کابینه جدیدی که ریاستش را بر عهده دارد، گفت: «چالش‌های امنیتی و تهدید‌هایی که اسرائیل با آن روبروست، ولو لحظه‌ای متوقف نشده است».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در روز جهانی قدس مبنی بر اینکه اسرائیل غده سرطانی خاورمیانه است، گفت: «شنیدیم که رهبر ایران ما را به نابودی تهدید می‌کند. قطعا هر کسی که ما را تهدیدبه نابودی می‌کند، در این موضوع موفق نخواهد شد و خودش را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد». نتانیاهو تاکید کرد که کابینه اسرائیل به پیروی از سیاست‌های مقابله با ایران در هر نقطه، مقابله با تلاش‌های این کشور برای موضع گیری در سوریه، انتقال سلاح به این کشور و توسعه سلاح‌هایی که در آنجا توسط نمایندگان ایران و نیروهایش استفاده می‌شود و اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد، ادامه خواهد داد.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفته بودند: اوّلین سخن، یادآوری بزرگیِ فاجعه‌ی غصب کشور فلسطین و تشکیل غدّه‌ی سرطانی صهیونیستی در آن است. در میان جنایات بشری دوران‌ نزدیک به زمان حاضر، هیچ جنایتی در این حجم و با این شدّت وجود ندارد. غصب یک کشور و بیرون کردن مردم برای همیشه از خانه و کاشانه و سرزمین اجدادی خود، آن هم با فجیع‌ترین انواع قتل و جنایت و هلاکِ حَرث و نسل و ده‌ها سال تداوم این ستم تاریخی، حقیقتاً یک رکورد جدید از سَبُعیّت و شیطان‌صفتی بشر است.
 
انتقادی دیگر از یک تشکل مجلس دهم

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس دهم بسیار ضعیف بود، چون نمایندگان و اعضای هیات رئیسه مجلس عضو آن بودند و بعضاً فرصت نمی‌کردند که جلسات خود را تشکیل دهند. جبار کوچکی‌نژاد، با تأکید بر ضرورت تقویت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس آینده، گفت: لازم است بر رفتار نمایندگان نظارت دقیق انجام شود تا در صورتی که نمایندگان یا مشاور و همچنین مسئولان دفتر آنان مشکلاتی دارند، سریع برطرف شود.

وی افزود: در شرایط فعلی، نحوه نظارت بر رفتار نمایندگان از سوی دستگاه‌های نظارتی مطلوب نیست و معمولاً دستگاه‌های نظارتی پس از چهار سال و پایان دوران نمایندگی نمایندگان مجلس، ضعف‌ها یا تخلفات آنان را اعلام می‌کنند که این رویه باید اصلاح شود. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس دهم بسیار ضعیف بود چرا که نمایندگان و اعضای هیات رئیسه مجلس عضو آن بودند و بعضاً فرصت نمی‌کردند که جلسات خود را تشکیل دهند یا اینکه دقیق رفتار نمایندگان را رصد نمی‌کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۷۱
با توجه به عدم شرکت اکثریت مردم فراکسیون اکثریت اقلیت صحیح تر است
پاسخ ها
بازنشسته تامین اجتماعی و سالخورده و بیمار و مالباخته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
چرا دولت بدهی ۲۶۰ هزار میلیارد تومانی اش را به صندوق تامین اجتماعی تسویه نمی کند ؟
چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱/۶۰۰ تومان و مشابه سال ۹۸ پرداخت میگردد ؟
چطور دولت اجازه دارد تا سهام شستا که متعلق به
صندوق تامین اجتماعی است را در بورس بفروشد ؟
و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بصورت ناعادلانه و ظالمانه همسان سازی نمی کند ؟
چرا کسی یک کار موثری برای بازنشستگان تامین اجتماعی نمی کند ؟
آیا اگر فردا بازنشستگان تامین اجتماعی در خیابان تجمع کردند
ضد انقلاب و آشوبگر نامگذاری خواهند شد!!!!!!؟؟؟؟؟؟
چرا کسی به فریاد این بازنشستگان سالخورده و نجیب و فقیر شده و شرمنده زن و بچه و نوه نمی رسد ؟؟؟؟
فراکسیون اکثریت در نمایندگان اقلیت مردم تاریخی است!!!!
اصلا قالیباف برای این اومده مجلس که بتونه رییس جمهور بشه
بیکار بوده خودش رو به دردسر بندازه؟
ریاست مجلس سکوی پرتاب قالیباف است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
سکوی پرتاب به کانادا یا آمریکا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
نمایندگان شهر تهران که 20 درصد رای مردم تهران را ندارند نماینده مردم تهران نیستند بهتر است جه احترام مردم تهران استفعفا دهند
با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مقرر شد بیمارستان در هزینه‌های این معلم جانباخته تخفیف دهد و مابقی این هزینه توسط آموزش و پرورش خوزستان پرداخت شود

به این میگن مرده خوری میخوان از جسد سوخته این بدبخت هم استفاده تبلیغاتی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
واقعا که میزان ظلم و بیعدالتی و بی توجهی به گسترش فقر بین مردم نجیب و زحمتکش و فداکار ایران بیداد میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
اگه نداده بودند که باز گمان کنم همین پرداخت نکردن رو بهونه غرزدن می کردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
در کل تاریخ تا جایی که من می دونم فقیر و پولدار هر دو در جوامع انسانی بوده اند.
میدونم احمدی نژاد پایگاه طبقاتی داشت
مردم محروم حاشیه نشین ها و روستاییان
خاتمی هم پایگاه طبقاتی داشت
طبقه متوسط شهر نشین
ولی هر چی فکر میکنم روحانی چطور رییس جمهور شد نمیدونم
ایشون هیچ پایگاه طبقاتی و محبوبیت و هیچی نداره
فقط میشه گفت انتخاب روحانی نتیجه یه جور مهره چینی سیاسی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
به هر حال هر کی هر طور رییس جمهور شد این بازی بیمزه برای همیشه تمام شد
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
حالا که گذشت په هنوز اتش میسوزد ول کن بابا نماینده پوششی رفت مجلس قالیباف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
... خخخخ..نتیجه اون کلید بود که گم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
بزرگترین اشتباه و ظلم و خلاف روحانی ، فروش شستا متعلق به صندوق تامین اجتماعی در بورس
و عدم تسویه بدهی ۲۶۰هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی است
و ندادن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همسان با بازنشستگان کشوری و لشگری است
تنها راه دست شدن ممکت این است که مسئولین را از ویلاهای خود در تهران به محله هایی مثل غیزانیه بیاورند و آنها را مجبور کنند یک ماه آنجا زندگی کنند و اجازه خروج از محل به هیچ وجه ندهند اینها تا نفهمند مردم چه میکشند وضع مملکت درست نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
به قول ان اقایی که در اوج گرفتاری کارگران هفت تپه خانواده اش باهزینه مدیر همان هفت تپه به سفر توریستی میروند واین مطلب در دادگاه هم عنوان میشود....ماه زیر ابر نمیماند.فقط نگفتن این ماه خلاصه کی از زیر ابر بیرون میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
و درضمن در شرکتهایی مثل ذوب آهن یا ماشین سازی و تراکتور سازی یا ذوب فلزات یا میدانهای نفتی بهشون بگن باید دم کوره ریخته گری کارگری کنی و یا داخل مخازن جوش آرگون بزنی وماهی 2 تومن هم حقوق بگیری و یا در دهات و روستاها بری معلم نهضت بشی و حقوقت رو هر دو سه سال یکبار هر موقع دلمون خواست بگیری و بعد هم از همکاران رسمی شده با سهمیه گرفته تا نماینده و وزیر و هر ننه قمری بهت توهین کنه و تحقیرت کنه و بگه بیسواد و اگر خواستی استخدام بشی هم بعد از چندین سال سابقه کار باید تازه آزمون دو دوتا چهارتا بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
در همین تهران ۸۰ درصد مردم در زیر خط فقر مطلق زندگی میکنند
و دولت و حاکمیت خبر ندارند
هیچ کشوری آمار درست کرونارونمیتونه منتشر کنه همین آزمایش فوتبالیستها نشان داد چه درصد بالائی مبتلی نامحسوس داریم البته ایران وروسیه وچین آمارشان عمدا مهندسی میشود درحرمها ونماز جمعه هم بازشد درمترو و اتوبوس هم همینطور اینجوری دولت ازشر بیمه راحت میشه مسئولین ازرئیس جمهور اوکراین یاد بگیرن شهید مطهری میگفت علی ع درجنگها جلومیرفت ومردم درپی او اینجا مسئولین ما قایم میشن ولی مردم درعزا وعروسی وحرم و نماز جمعه و صف همه چیز شرکت میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
در مورد آمار مبتلایان به کرونا ایران و روسیه و چین آمارشون عمدا مهندسی می شود؟مهندسی؟بر اساس کدوم سند و مدرک معتبر؟علت و هدف و نیت واقعیا از اینکه اونطور از این سه تا کشور هم در این نظرت نام بردی دقیقاچی بود؟هر کس که آمریکا باهاش مشکل داشته باشه آمارش در این مورد هم با مهندسیه؟
اصولگرایان قرار نیست بعد از ۴۱ سال ازمون و خطا در سیاست ها ی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و بین االمللی بدون هزینه قدرت و سیاست را بمردم واگدار کنند . هنوز خسته نشدید ؟ ما ملت اکثریت که خاموش شدیم . شما چی ؟
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
اصولگرایان؟
سی و دو سال اداره اجرایی کشور دست اصلاح طلب ها بوده، سال موسوی، 8 سال هاشمی، 8 سال خاتمی و 8 سال هم روحانی بعد شاکی هستید. تازه ای کاش آزمون و خطا ، میکردیم.همش با یه مدل اجرا شد اونم با مدل انداختن تقصیر گردن نظام. همیشه هم شاکی بودن. خب اگه تو ریاست جمهوری نمیشه کاری کردد چرا اینقدر دنبالش هستن؟
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
اصولگرایان؟؟؟؟
سی و دو سال بخش اجرایی حکومت دست اصلاح طلبا بوده، 8 سال موسوی، 8 سال هاشمی، سال خاتمی و 8 سال هم روحانی. تازه ای کاش آزمون و خطا میکردند. همش با یه مدل حکومت داری کردن. اونم با انداختن تقصیر گردن نظام.
خب اگه تو ریاست جمهوری نمیشه کاری کرد چرا اینقدر دنبالش هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
به نظر نمیاد تو خاموش شده باشی
وگرنه کامنت نمی گذاشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
منظورت از مردم احیانا اصلاح طلبان امضا کننده برجام کذایی نیستش که
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
برخی هدفشان ریس شدن است نه کار برای مردم
در همه زمینه این چنین است،کل کشور را کسانی اداره میکنند که اولش ریش یا حدااقل ته ریش،دومیش داغ بر پیشانی! و... چندتای دیگه. بقیه مردم و نخبگان هم که این مشخصه را نمیخواند داشته باشند باید ترک وطن کنند،درست مثل من!با اینکه ۴۵ماه بسیجی در جنگ بودم اما چون بعد از جنگ طلبکار مردم نشدم و با رانت خواران مخالف بوده و هستم و همچنین میزان را نه ادعا به دین و ...بلکه به شرف انسانی و عدالت میدونستم مجبور شدم ترک وطن کرده و با برادران بی دین! اما صدبار برتر از برادران دیندار وطنی زندگی کنم،بخدا کاش زودتر میومدم اینجا!!
پاسخ ها
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
عذر بدتر از گناه همین است.درایام شادی و رفاه ماندن دروطن هنر نیست بلکه تحمل مشکلات وتلاش برای رویارویی درست با آنها هنر است.تازه به خودت هم می بالی که فرار کرده ای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
خودتی
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
احسنت
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
مشارکت زیر ۳۰ درصدی را نمیتوان رقابت نامید
امسال مجلس ، سال بعد نوبت ریاست جمهوری
کلا امید مردم ناامید شد.
اصلاحطلبان با کارنامه فضاحتبارشان همه چیز را به رقیب بدتر از خودشان باختند
مردم قربانی هر دو جناح بوده ، هستند ، خواهند بود
اصوبگرایان در فضای سیاسی جامعه وقتی برای حریم سیاسی خود اینقدر خطوط قرمز رسم کردند چرا وارد امور سیاسی وارد شدند . ایا واقعا از اول نمیدانستند که در فضای سیاسی مواردی مثل خطوط قرمز و خط سبز و سفید وجود ندارد ؟ اگر میدانستند یا نمیدانستند و یا هنوز به این باور نرسیدند در هردو حالت اشتباه کردند . سیاست و فصای سیاست و اندیشه همیشه در حال تحول هست ولی اصول گرایان تحولات اجتماعی و سیاسی را باور ندارند ....
مردم نگران‌نباشند در بالاترین سطح دفاعی قرار داریم . مردم‌کمک کنند تا با مشکل اقتصادی عبور کنیم . دشمن اگر سخنانی میزند از ترس هست . .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
اگر واطه دشمن را از واژگان این اقایان مسیول حذف کنی چیزی باقی می ماند؟
(حجاریان) . بهبودی معیشت . فقر روز افزون و تلف شدن انها ......... . به انگشت جوهری مردم گره نخورد است . چون بخشی از حاکمیت عقل گرا هست یعنی اصلاح طلبان و بخشی ایدولوژیک هستند یعنی اصولگرایان ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
اصلاح طلبان و عقل گرایی؟
مردم فقط بخاطر فلسطین تجمع کنند در غیر اینصورت اشوبگرند .
کارگران معترض و در حبس هفت تپه شامل عفو شدند . منجمله وکیل اسماعیل بخشی ؟ وکیل چرا تو زندان بود ؟ وقتی وکیل تو زندان باشه چه کسی از شاکی حمایت میکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
عفو چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باید تمام قد جلو این کارگران خم بشوید و عذرخواهی کنید که حقیقت را هر چه فریاد زدند شماها نشنیدید تا واقعا گندش در امد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
عزیز من ، خبر رو درست بخون گفته زینب زیلایی که وکیل این ۳ نفر هست خبر آزادیشون رو داده. جالبه که تعداد مثبت ها هم بالاست ماشاءالله!!
مجلس منتخب کمتر از ۲۰ درصد مردم!!! دعوا هم دارن سر ریاست آن ..خداوندا به کدام گناه دچار این سرنوشت شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
چرا دروغ می گویی وچهل وچند درصدرا بیست درصد جلوه می دهی این خودش عوام فریبی وحقه بازی است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
ناشناس محترم ۰۰:۳۱
دروغ نیست، آمار تهران همین ۲۰ درصده و رقم ۴۰ درصد مربوط به کل کشوره، الآن هم منتخبین تهران عمدتاً سر ریاست مجلس بحث دارن و ظاهراً منتخبین شهرستانها کنار کشانده شدند.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
اون چهل و چنددرصد ساخته وزارت کشور است
ظریف ...امت واحد اسلامی ؟ اقای ظریف این امت خاورمیانه که شما برای بخشی از آن ملت های خاورمیانه به دلایل دینی و مدهبی مخارجی میکنید و معیشتی ایجاد میکنید به برکت مول نفت و گاز و ثروتی هست که خداوند به ایرانیان از قدیم الیام ارزانی کرده بود . لدا اگر این کمک ها و ثروت ها نباشد هیچ امتی به این اسم و رسم ایدولوزیکی که شما بعنوان وزیر خارجه عنوان میکنید وجود نخواهد داشت . خود امت اسلامی که میگویید در همین ۲۰ کشور خاورمیانه بر سر دین و نزاد و زبان و قوم و عصبیت و عشیره و طایفه تقسیم بندی دارند . این تفاوت ها باعث شده که تفاوت مرزها شکل بگیرد . حالا با گفتمان امت اسلامی منطور از کدام ابزار قدرت هست که اینقدر قدرت سیاسی و فرهنگی داشته باشد انها را در قالب یک ایده و ایدولوزیک جمع کند و وحدت ایجاد کند وقتی در یک روز عید فطر اینقدر اختلاف ردز وجود دارد . وقتی دعوا بر سر ادمهای سیاسی دوران قدیم هست . وقتی خون و نزاد بر عقل و مدهب و انسانیت برتری دارند . ........نه داداش . با پوزش از کاربران همیشه من از دمکراسی با توجه به اینکه اندکی اشکال دارد من دفاع میکنم . در دمکراسی هست که اختلافات از بین میرود و انسانها با تفاوت عقیده در کنار هم زندگی میکنند
این همه تبلیغ که خودرو ارزان میفروشیم و مردم همه می توانند ثبت نام کنند ولی حالا چک میخوان.آخه کسانی که ماشین ندارند بدبختترین اقشار جامعه هستند چک از کجا بیارن؟
این نماینده ارومیه
بنده خدا توی خونه مثل مجلس زیاد سر وصدا میکرده
انداخته بودنش بیرون

برای همین هر روز مجلس بود و متاسفانه شده نماینده منظم

مردم ارومیه شانس اوردن اینبار رای نیاورد
مردم نگران نباشند، فلان، مردم نگران نباشند، بهمان. همین که شما هر روز به مردم میگید نگران نباشید، خودش بزرگترین دلیل برای نگران بودن هست.
روزگار غریبیست نازنین.
حتما این اهالی از آمریکا و اسرائیل و سرویسهای بیگانه پول گرفته بودن! همه‌شون!!!بله!
سربازانِ گمنام یه 100 نفرشونو بگیرن، میتونن تا ترور دانشمندای اتمی ازشون اعتراف بگیرن!
عامل شیوع کرونا انتصاب بد رئیس علوم پزشکی اهواز که متولی بهداشت و درمان استان است می باشد
دکتری که رئیس علوم پزشکی شهرستان کوچک شوشتر بود به دلیل همشهری بودن با استاندار یک شبه شد رئیس علوم پزشکی اهواز
وی هیچ عملکردی درستی در شوشتر نداشت بعد سلامت مردم خوزستان را به دست او سپردند نتیجه چیزی است که الان الان است
مردم نگران نباشند. بالاترین تورم تاریخ بشریت را داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
نسبت به نرخ هایی از تورم در جهان نیز شما بی اطلاع هستید.
اعتراض قانونی برای آن است که مشکلات مردم شنیده شود . یهنی نمیدانید مردم آب ندارند؟؟؟ بخدا آب اولین و ابتدایی ترین نیاز هر موجود زنده است .
در قرن ۲۱ بخش هایی از ایران آب ندارد و ادعای قدرت هم میکنید
بعد از اعتراض مردم با تانکر آب بهشون رسوندن!!!
یعنی اینقدر این مملکت هر کی هر کی شده
خدا خودش به دادمان برسه مسئولین که فقط به فکر خوش گذرانی هستند اصلا نمی فهمم ما چرا دولت و مجلس داریم وقتی همیشه تنهاییم و باید گلیم مان را خودمان از آب بکشیم
نگاه درجه دوم به مردم خوزستان کی تمام می شود؟ اگر در اصفهان چند نفر تجمع میکردند بلافاصله رئیس جمهور و وزرا برای حل مشکل آنان ورود میکردند و اعتبارات تزریق میکردند. نیروی انتظامی هم جرات برخورد نداشت. برای نمونه به اخبار چند سال گذشته مراجعه کنید. لیکن در مورد خوزستان قضیه فرق میکند.
چرا نمیخواین قبول کنید که مملکت رو نابود کردید ؟ ول کنید بزارین مردم زندگی بکنند
سردار حاجی زاده: مردم نگران نباشند....خود این جمله از زبان ایشون آخر نگرانی هست...
روحانی : ما کرونارا مهارکردیم !!!!!!!!!!!!!!!
سردار حاجی زاده عزیز
مردم مشکلشان تورم و اختلاس و .. است نه ترس از دشمن
ساده زیستی . پوشیدن لباس معمولی . سوار شدن پراید یا پیکان . پوشیدن کاپشن و پیراهن یقه گرد و داشتن محاسن زیبا و خوشکل و آنکارت کرده . هیچکدام در علم سیاست توصیه نشده است بلکه این‌موارد از اتاق سیاسی اصولگرایادر جامعه در حال تبلیغ هست و بابت همین موارد و تبلیغات چنین شمایلی از بیت المال هزینه های سنگینی جهت ترویج آن خرج میکنند . در صورتی اگر میلیاردها دلار هزینه در بخش فرهنگی و اخلاقی خرج کنند با یک دروغ گفتن و با یک سیلی و ...همه ان هزینه ها و زحمات ها هدر میرود . دنیای سیاست مربوط به سیاستمداران هست . نه کسی که رفتار و کردار اخلاقی را ترویج میکند . سیاست بخشی هم خشونت دارد . دروغ هم دارد .
مردم و شهروندان خوزستان حق هم دارند . از نعمت نفت و گاز و بندر و رودخانه کارون و کرخه ....الان باید خوزستان بهشت روی زمین میبود .خودتان را جای ان فرد خوزستانی بگذارید که لوله نفت قطر یک متری و لوله اب دو متری از استانت به دیگر جاها حتی عراق صادر بشه . بعد خودت اب خوردن نداشته باشی . واقعا سخت نیست . بعد قم که اصلا رودخانه ندارد آب خوردن مشکل نداشته باشد . کمی منصف باشیم
شهرداری و جهاد هر دو در عوض حمایت برای کاهش فشار مالی مردم متاسفانه سنگ اندازی و با گرفتن حگم کلی و دروغ پردازی اموال مردم را در کشور هدر می دهند . جهاد سرمایه ملی و خانه باغ ها را نابود میکند و شهرداری خانه مردم را به بهانه جلو گبری از تخلف در حالیکه مردم گرفتار مشکل هستند . دهیاریها نیز سختگیر تر شده اند روستایی چقدر پول دارد ! تنش با این سه شهرداری و جهاد و دهیاری ها در حال افزایش است و اینها با گرفتن حکم قضایی به مردم ظلم میکنند و سرمایه مردم و ملی را از بین می برند و همه چیز به نفع سرمایه دار تمام میشود و قشر متوسط و فقیر و ضعیف باید از سدت درد خودسوزی و محرومیت را تجربه کند . زلزله و مراتع و ... همگی بهانه ای شده در دست این سیستم ها مردم را اذیت کنند
چرا باید بازنشستگان تامین اجتماعی مثل سال ۹۸ باید مبلغ ۱/۶۰۰ تومان حقوق بگیرند ؟
چرا باید تامین اجتماعی که ثروتمند ترین نهاد غیر دولتی است
را دولت در دستان خودش گرفته است ؟
سهام شستا را در بورس بفروشد ؟
و بدهی ۲۶۰ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی را نپردازد ،؟
و علنا و عملا ۴ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی را در زیر خط فقر مطلق نگهدارد ؟
چرا کسی از اینکار ظالمانه و
ناعادلانه دولت جلوگیری نمی کند ،؟
آیا اگر فردا بازنشستگان تامین اجتماعی برای اعتراض به خیابانها بیایند
به آنها انگ ضد انقلاب و آشوبگر نمی زنید ؟
چرا همه در همه موارد رییس جمهور را مقصر میدانند چرا کسی فکر نمیکند که در کشور های دموکرات رییس جمهور همه کاره و تصمیم گیرنده است اگر کنترلی هم هست نگهبانی از عدم تخلف در اجرای قانون است . واقعا رییس جمهور چکاره است ان بنده خدا هم این را میداند و لی نمیداند چرا هست
تابناک جون
می نوشتی غیزانیه همون جاس که الان روزی پونصد هزار بشکه از زیرش در میاد و مستقیم به تهران ارسال میشه
بستن راهها و راه اهن بعنوان اعتراض؛ که از ماجرای هپکو مد شده بسیار خطرناک هست و باید دستور شرع اسلام در این خصوص را اطلاع رسانی کرد؛ در ادامه تعداد بسیار بیشتر و موجبات بحران شدید خواهد شد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی