بازدید 52553
دو هزار و بیست و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

دلیل شکست ناطق نوری در دوم خرداد از زبان خودش / زیباکلام: کارگزاران تمام شده است / حقایقی درباره خبر دستگیری بی‌حجاب‌های اینستاگرام / حضور خودجوش عده‌ای در سطح شهر در روز قدس

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش پمپئو به توییت ظریف درخصوص «راه حل نهایی» / نظر آمریکا در مورد واردات سوخت ونزوئلا از ایران / توئیت معنادار حاجی بابایی بعد از جلسه با نامزد‌های احتمالی ریاست مجلس یازدهم و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 22 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
واکنش معنادار علی مطهری به یک هشتگ ویژه و متفاوت برای روز قدس

علی مطهری به مناسبت روز قدس در توئیتی نوشت: شعار مقاومت تا همه پرسی که برای روز قدس مطرح شده، یک شعار هوشمندانه و عادلانه است. مردمی که به روز از سرزمینشان بیرون رانده شده اند و سایر مسلمانان عرب و ایرانی و ترک و غیر آن می‌گویند تا انتخاب حکومت توسط همه مردم فلسطین از جمله آوارگان، در مقابل اشغال مقاومت خواهند کرد.

سیداحمد خاتمی: فرهنگ نفرت از استکبار تعطیل شدنی نیست

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تا زمانی که خوی استکباری در آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد، فریاد مرگ بر آمریکا هم خواهد بود، اظهار کرد: تا رژیم غاصب اسرائیل بر کشور فلسطین حاکم است فریاد مرگ بر اسرائیل هم وجود خواهد داشت. سیداحمد خاتمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به وظیفه کشور‌های مسلمان در برابر سیاست استکبار و صهیونیسم مبنی بر کمرنگ کردن مساله فلسطین گفت: دفاع از مظلوم و ایستادن در برابر ظالم یک اصل محوری و کلیدی در اسلام است. وی با تاکید بر اینکه ایستادن در برابر ظالمان به عنوان یک اصل نهادینه شده و به عنوان یک فرهنگ باید در جوامع اسلامی باقی بماند تصریح کرد: فرهنگ نفرت از استکبار وجود داشته و دارد و این فرهنگ تمام شدنی و تعطیل شدنی نیست. نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تا زمانی که خوی استکباری در آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد، فریاد مرگ بر آمریکا هم خواهد بود اظهار کرد: تا رژیم غاصب اسرائیل بر کشور فلسطین حاکم است فریاد مرگ بر اسرائیل هم وجود خواهد داشت.

پاسخ وزیر دفاع به سوال محمود صادقی در مورد هواپیمای اوکراینی

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت: «سه‌شنبه گذشته وزیر دفاع درپاسخ به سؤال اینجانب، تخطی اپراتور از ضوابط مربوط به اقدام در وضعیت محدود (لزوم کسب مجوز) وعدم ارتباط گیری و اتکا به اطلاعات مبهم دریافتی را علت شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی اعلام کرد.
 
حضور خودجوش عده‌ای در سطح شهر در روز قدس

عده‌ای از مردم تهران با توجه به لغو مراسم روز جهانی قدس (در آخرین جمعه ماه رمضان) به علت شیوع ویروس کرونا به صورت خودجوش با وسایل شخصی خود اعم از خودرو و موتور سیکلت در میدان‌های فلسطین و انقلاب حضور یافته و علیه جنایات رژیم صهیونیسم و حامیانش شعار دادند. / ایرنا
 
حقایقی درباره خبر دستگیری بی‌حجاب‌های اینستاگرام

در چند روز گذشته، خبری در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشت. خبر این‌ گونه بود:‌ حجاب براى ایرانى‌ها در اینستاگرام اجبارى شد و با کسانی که مو‌های خود را در اینستاگرام نپوشانند برخورد می‌شود. پلیس فتا از بازداشت بیش از ۳۲۰ نفر در ارتباط با فعالیت‌های مجازی خبر داد و اعلام کرد با کسانی که مو‌های خود را در اینستاگرام نپوشانند برخورد می‌کند. رئیس پلیس فتا گفته: انتشار تصاویر شخصی با پوشش نامناسب در فضای مجازی جرم است. این اصل خبر بوده، اما در ذیل همه منتشر کنندگان این خبر حتی در سایت‌های معتبر این جمله هم اضافه شده است: پلیس فتا از بازداشت بیش از ۳۲۰ نفر در ارتباط با فعالیت‌های مجازی خبر داد. اما در حرف‌های رئیس پلیس فتا چنین جمله‌ای وجود نداشت. واقعیت این بود: سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری ۳۲۰ نفر بابت دروغ‌های دلهره آور در زمینه کرونا خبر داده است! الان این جا افتاده که ۳۲۰ نفر از اینستاگرام به خاطر مسائل مربوط به حجاب بازداشت شده‌اند.
 
کنایه مدیر سایت نزدیک به احمد توکلی

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا از تخریب کاندیدای نهایی طیف دولتمردان احمدی نژاد برای ریاست مجلس انتقاد کرد. بیژن مقدم مدیر سایت « الف» از رسانه های های اصولگرا با انتشار عکسی از جلسه سه نفره سید شمس الدین حسینی، حاجی بابایی و نیکزاد نوشت: انتخاب هیات رئیسه مجلس محکی برای شناخت بیشتر منتخبان ملت است. همانقدر که ممکن است رفتار امثال آقای حاج بابایی را نپسندم تخریب او از طرف دوستان همفکر را هم نمی‌پسندم.
 
توئیت معنادار حاجی بابایی بعد از جلسه با نامزد‌های احتمالی ریاست مجلس یازدهم

حمیدرضا حاجی بابایی منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم بعد از جلسه با نامزد‌های احتمالی ریاست مجلس یازدهم توئیتی را منتشر کرد. حمیدرضا حاجی بابایی منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم بعد از جلسه با نامزد‌های احتمالی ریاست مجلس یازدهم در توئیتر نوشت: بسمه تعالی خدایا تو شاهد باش، ما برای مجلسی درشان نظام ومردم، هر آنچه داریم فداخواهیم کرد، مابدهکار مردم و رهبری وخون شهیدان هستیم. در ادامه آمده است: ازبرادران صدیق وفداکارم دکتر نیکزاد ودکتر حسینی که علیرغم شایستگی برای حفظ وحدت و موفقیت نیرو‌های انقلاب گام بلندی برداشتند، تشکر می‌کنم.
 
زیباکلام: کارگزاران تمام شده است

صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره نقش‌آفرینی و جایگاه حزب کارگزاران در عالم سیاسی ایران روز‌های ایران به «نامه‌نیوز» گفت: «تکلیف با حزب کارگزاران روشن است؛ به این معنا که این حزب و سایر جریان‌های کلاسیک ایران تمام شده‌اند و مدت‌هاست که دیگر حزبی به نام کارگزاران سازندگی در عالم سیاست ایران موضوعیت ندارد. در واقع کارگزاران همان‌قدر زنده است که جبهه مشارکت یا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی زنده‌اند. حزب کارگزاران زمانی بدنه‌ای اجتماعی داشت به عبارت دیگر عده‌ای می‌گفتند برویم به فلان نامزد نمایندگی رأی بدهیم، چون کارگزاران از او حمایت کرده است، اما در انتخابات مجلس دیدیم که هیچ کس هیچ اقبالی به لیست مورد حمایت کارگزاران نشان نداد».
 
او ادامه داد: «مردم نسبت به عالم سیاست ناامید شده‌اند و تنها افرادی رأی می‌دهند که احساس تکلیف شرعی می‌کنند یا رقابت‌های قومی و منطقه‌ای باعث شرکت آن‌ها می‌شود. در دوم اسفند سال گذشته آرا متعلق به این دو دسته بود. مردم دیگر نه کارگزاران و نه دیگر گروه‌های سیاسی را را قبول دارند. در انتخابات ۱۴۰۰ هم تغییری ایجاد نمی‌شود و تردید نکنید یک نیروی اصولگرا رئیس‌جمهور آینده می‌شود». او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کارگزاران با معرفی افرادی، چون جهانگیری یا محسن هاشمی می‌تواند در انتخابات ۱۴۰۰ نقش‌آفرینی کند، گفت: «هیچ کس به جهانگیری و محسن هاشمی رأی نمی‌دهد. کارگزاران تمام شده است و واقعا من تصور می‌کنم این شعار اصولگرا، اصلاح‌طلب دیگه تمومه ماجرا در عالم سیاست ما کاملا جریان دارد و نوع نگاه مردم نسبت به جریان‌های سیاسی اینگونه است».
 
دلیل شکست ناطق نوری در دوم خرداد از زبان خودش

ناطق نوری در خاطرات خود می‌نویسد: دلیل شکست در انتخابات ۷۶، حمایت او از هاشمی و البته سخنرانی هاشمی درباره احتمال تقلب در نماز جمعه بوده است.ناطق نوری در خاطرات خود می‌نویسد: «دوستان ما به آقای هاشمی زیاد انتقاد می‌کردند و به ایشان هم می‌گفتند. البته من از آقای هاشمی و دولت ایشان در مجلس، چه برای لوایح و چه برای کابینه و همچنین از خود آقای هاشمی _، چون مورد حمله و هجمه بود_ مفصل دفاع می‌کردم. در مقطعی تحکیم وحدت و جریان مقابل، حمله به آقای هاشمی را شدید کرده بودند و نسبت‌های آمریکایی و غیر آمریکایی و این حرف‌ها به ایشان نسبت می‌دادند، یک سال جلو لانه جاسوسی بخش عظیمی از سخنرانی‌ام در دفاع از شخص هاشمی بود. گفتم: «شما می‌گویید ایشان آمریکایی است. این را بدانید او کسی بود که در پرونده حسن‌علی منصور (نخست وزیر رژیم پهلوی) دستگیر شد. او کسی است که پیشکسوت است، کسی است که در حمله مسلحانه ضد آمریکایی آن موقع حضور داشته؛ ما جزو نوچه‌ها و دست پرورده‌های او در انقلاب هستیم.» بنابراین طبیعی بود که مرا حامی مطلق ایشان بدانند و عده‌ای از مخالفان و جناح مخالف تبلیغ می‌کردند که اگر آقای ناطق بیاید، وضعیت مثل سابق خواهد شد، چون یک عده مذهبی که از آقای هاشمی دلخور بودند هم حرف داشتند، زیرا کارگزاران را وابسته به آقای هاشمی می‌دیدند. آن موقع کمی اباحه‌گری و... وجود داشت که مذهبی‌ها اعتقاد داشتند دولت آقای هاشمی عامل عمده آن است. به ویژه زمانی که دختر ایشان _فائزه_ به میدان آمد، زمینه آزادی‌های این‌چنینی فراهم شد.»

ناطق نوری در ادامه می‌نویسد: «مساله دیگر این که وقتی من از سیاست‌های اقتصادی دولت و شخص ایشان دفاع می‌کردم، می‌گفتند: پس ناطق که شق القمری نمی‌کند و تحولی در کشور ایجاد نمی‌شود؛ او هم راه رفسنجانی را ادامه می‌دهد. طبیعتا این جریان اثر خود را روی آرا می‌گذاشت. در واقع یکی از عواملی که سبب شد رای نیاورم، حمایت من از آقای هاشمی بود، به بیانی که عرض کردم و حمایت از آقای هاشمی، چوب خوردن داشت» ناطق نوری می‌نویسد: «یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت من در انتخابات، موضع گیری آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری بود. به نظر من ایشان مقهور جوسازی‌هایی شد که می‌گفتند تقلب می‌شود. ایشان می‌خواست به عنوان رئیس قوه مجریه که وزارت کشور هم زیر نظر اوست. ژستی بگیرد که نخیر من هستم و نمی‌گذارم تقلب سود. لحن صحبت ایشان که چرا می‌خواهید تقلب کنید، به معنی تایید آن همه جوسازی بود.بالاخره هر کس می‌توانست بگوید این که از خودشان است دارد می‌گوید تقلب؛ پس معلوم می‌شود تقلبی وجود دارد. خطبه ایشان در نماز جمعه اثر بسیار سوئی در جامعه گذاشت و هیچ توجیهی ندارد. اخیرا شنیدم بعضی اطرافیان ایشان گفتند: ما در تحلیل‌های مان اشتباه کردیم؛ فکر می‌کردیم اگر آقای ناطق بیاید مستقل عمل می‌کند و خلاصه به آقای هاشمی توجه نمی‌کند و اگر آقای خاتمی بیاید بهتر است، چون مشورت پذیر است، البته بعدا معلوم شد اشتباه کردیم.»
 
نظر آمریکا در مورد واردات سوخت ونزوئلا از ایران

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده اقدام ونزوئلا در وارد کردن سوخت از ایران از مشکلات این کشور کم نخواهد کرد.او در توئیتر با تکرار ادعاها علیه دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا نوشت: «واردات بنزین ایران اقدامی مأیوسانه از سوی رژیم فاسد و غیرقانونی مادورو است.» مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه نوشت است: «این اقدام کمبودهای مزمن سوخت در ونزوئلا را از بین نخواهد برد و رنج تحمیل‌شده توسط مادورو بر مردمی که زمانی مرفه بودند را تسکین نخواهد داد.» یک سخنگوی پنتاگون روز گذشته (پنجشنبه) گفت، اطلاعی از وجود برنامه‌هایی توسط آمریکا برای توقیف یا بازرسی نفت‌کش‌های ایران در مسیر حرکت به سمت ونزوئلا ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، صادرات نفت توسط ایران به ونزوئلا «آشکارا نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه هر دو کشور» است؛ اما او در حال حاضر اطلاعی از هیچ برنامه یا عملیات نظامی برای جلوگیری از این صادرات ندارد.یک روز قبل‌تر «حجت‌الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا با دفاع از محموله پنج تانکر حامل بنزین ایران به مقصد ونزوئلا تأکید کرد که دو کشور حق دارند که آزادانه با یکدیگر تجارت کنند. پایگاه خبری «تله مترو» گزارش کرد، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تهدید مقام‌های دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، سلطانی تأکید کرد که کنوانسیون‌های بین‌المللی از روابط رو به رشد دو کشور ونزوئلا و ایران که هم‌اکنون تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، محافظت می‌کند.
 
واکنش پمپئو به توییت ظریف درخصوص "راه حل نهایی"

وزیر امور خارجه آمریکا به توییت ظریف درخصوص "راه حل نهایی" واکنش نشان داد. مایک پمپئو روز جمعه در توییتی نوشت، "اقدام ظریف در انعکاس تمایل هیتلر برای نسل‌کشی شگفت‌انگیز است"! وی در ادامه توییت خود نوشت: ما در کنار آلمان و اسرائیل در مقابل قدیمی‌ترین و فرومایه‌ترین نوع تنفر می‌ایستیم و می‌گوییم دیگر هرگز. این در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در توییتر نوشته بود: چندش‌آور است کسانی که تمدن آن‌ها "راه‌حل نهایی" را در اتاق‌های گاز یافته بود، به کسانی که در صندوق‌های رأی و از طریق همه‌پرسی به دنبال راه‌حلی واقعی هستند، حمله کنند. چرا ایالات متحده و غرب، این چنین از دموکراسی واهمه دارند؟ فلسطینی‌ها نباید هزینه جنایات و یا احساس گناه شما را بپردازند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶۶
فعلا که فاینال سولوشن شامل حال خودمان شده با این وضع گرانی ها
۱ دلیل شکست ناطق نوری این بود که مردم هنوز به تغییر روشها از طریق صندوق رای امید داشتند
ما هم به اصطلاح زندگی میکنیم و به اصطلاح آدمیم
همه ما یه روز میمییم و یه مشت خاطرات تلخ با خودمون میبریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
خوش به حال کسانی که وقتی می میرند جاشون خالی میمونه و ادم دلش براشون تنگ میشه
پومپئو پررو!
یادت باشه یکی از حامیان ترامپ کوکلاکس کلان بود!
ترامپ بارها از نژادپرستان دفاع کرد و تفکراتش مشابه هیتلر هست.
فرافکنی شما شرم آور هست.
چون هیتلر خودش معتقد به تاسیس اسرائیل بود
از کسانی که فکر میکند مشکل امریکا با ایران مساله اسراییل است سوال میکنم مشکل امریکا با ونزوئلا چیست؟ بیگمان تنها مساله موجود در خاور میانه ،شمال افریقا و ونزوئلا مساله کنترل بر نفت است و دیگر هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
چه توقعی از این جماعت هم داری
اگر از طریق ماواره روی این مانور بدهند که ایران برای امریکا ان هم در خاک امریکا مشکل ایجاد می کند این جماعت می ایند باز گو می کنند این چیزها را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
از بچگی با «مرگ بر این و آن» بزرگت کردند، حالا نمی تونی خارج از مرگ، تصویری داشته باشی! اینم پاسخ حاج آقا. جوابی داری
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
خب در حقیقت باید بگویی مشکل آمریکا با روسیه !!!!!!!
اول گفتند برجام مرد
بعد گفتند اصلاحات مرد
بعد گفتند اقتصاد هم مرده
گفتند فرهنگ هم با وجود تتلو و .... مرده
گفتند مجلس هم به خاطر نمایندگان مرده
حالا زیبا کلام میگه همه احزاب سیاسی هم مردند
حتما سال آینده هم دولت میمیره
ایران هم که داره پیر میشه و میمیره
به اضافه سانسور ،تغییر ، اجازه ندادن با عنوان غیر قابل انتشار ،اکنون مشکل کردن کامنت نویسی با دادن رمز !
خلاصه تعطیلش کنید!
ناطق نوری ...علت شکست من در مقابل خاتمی در دوم خرداد بخاطر طرفداری از هاشمی بود ..... سوال . من خودم به ناطق در جنوب کشور سرباز بودم رای دادم ولی در انموقع هم به اقتضای سن و سواد و معلومات سیاسی اشتباه کردم . یعنی الان‌مبیبینم که در اجرای دمکراسی که ابزار اجرای اولیه ان سواد. شعور سیاسی . احزاب و صندوق رای و شفافیت و ازادی سیاسی و انتقاد .....هست در صورتی در دوران ایشان من یادم هست هیچکدام موارد بالا را باور نداشتند . در کوچه و خیابان مردم را چون وزیر کشور بودند مردم محاکمه خیابانی و عقیدتی و سیاسی و شکل ظاهری گیر میدادند . سیلسگی تو صورت مردم‌مینواختند . سلاح سبک در دست دنبال مردم کوچه و خیابان بودند که چه کسی لباس لی پوشیده چه کسی موی سرش پیدا هست ...لذا وقتی کسی تو صورت مردم سیلی میزند و حکم شلاق روی خودرو لاندرور را انجام‌میدهد خوب معلوم هست مردم بهش رای ندادند و همان اقلیت جامعه انروز به ایشان رای دادند .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
خوبی؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
من هم ان وز به خاتمی رای ندادم ولی دوره بعدی به ایشان رای دادم ایشان گفتمان مردم سالاری را در حکومت دینی پیاده کردند
زیبا کلام عزیز با توجه به رشد قیمت حبوبات و برنج و خودرو و دلار و.... که بار دیگر دارد به سقف تحمل جامعه میرسد جمله صحیح این بود که( در صورت) برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ برنده یک اصولگرا خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
منظورت این هست که مطالبات مردم نباید فقط در صندوق رای تعدیل قیمت نخود و لوبیا باشد ؟ اگر این نطرت باشه من هم موافقم . چون کلا انتخابات ۵۰ درصد ان توسعه سیاسی هم هست فقط قیمت رب و گوجه نیست . اندیشه هم به غذا و استراحت نیاز دارد . حدس میزنم بعد از انتخابات تند روها گفتند چرا ما برای مردم شعار اب و نبات چوبی رایگان را دادیم ولی بما رای ندادند بیاییم مطالبلت مردم را سامان دهی و کنترل کنیم ...آره
آفرین به مردم خودجوش تهران که گرانی و بیکاری و فقر بر انها بی اثر بوده و به فکر نجات فلسطین بودند. دست مریزاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
گرسنه جان ایندو به هم ربطی ندارند . ترافیک خودروها در جاده شمال هم نشان از بی تاثری گرانی و گرسنگی بر سفرها دارد
آفرین به مردم خودجوش تهران که گرانی و بیکاری و فقر بر انها بی اثر بوده و به فکر نجات فلسطین بودند. دست مریزاد.
بسیجیها با ماشین امدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
تو با چی در رفتی؟
شراب تلخ می‌خواهم که مردافکن بود زورش

که تا یک دم بیاسایم ز دنیا و شر و شورش

سماط دهر دون پرور ندارد شهد آسایش

مذاق حرص و آز ای دل بشو از تلخ و از شورش

بیاور می که نتوان شد ز مکر آسمان ایمن

به لعب زهره چنگی و مریخ سلحشورش

کمند صید بهرامی بیفکن جام جم بردار

که من پیمودم این صحرا نه بهرام است و نه گورش

بیا تا در می صافیت راز دهر بنمایم

به شرط آن که ننمایی به کج طبعان دل کورش

نظر کردن به درویشان منافی بزرگی نیست

سلیمان با چنان حشمت نظرها بود با مورش

کمان ابروی جانان نمی‌پیچد سر از حافظ

ولیکن خنده می‌آید بدین بازوی بی زورش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
منم شراب می خوام
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
نظری به اصل مطلب نداری اگرحرف پراکنده وبی موقع نکوئیدکسی نمیگویدلالید
در این مملکت بلازده که چند دهه است بدترین بلای تاریخ بشریت بر سرشان نازل شده است هر روز کسی از خواب بلند می شود قانون وضع می کند قضاییه برای وکلا قانون وضع می کند پلیس برای مردم قانون وضع می کند شورای مجازی سانسور برای مردم قانون وضع می کند شورای انقلاب فرهنگی قانون وضع می کند پس مجلس چه کاره است؟؟؟؟؟ اگر همین مجلس فرمایشی را قبول ندارید تعطیلش کنید بگذارید هر کسی فردا برای مردم قانون وضع کند فتا چه کاره مملکت است که قانون برای حضور مردم ذر اینتشاگرام وضع می کند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
قانون وضع کنندشمااجرامیکنی
چهل و دو سال از انقلاب گذشته ولی هنوز اکثریت مسئولان بازنشسته نشده اند
این کشور به بن بست رجال رسیده یا به نسل خودشان اعتقاد ندارند !؟!؟!؟!؟!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
آقای ناطق هنوز نمیدونی چرا رای نیاوردی؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
ابزارهای سیاسی و لوازم کنترل جامعه با لوازم چند قرن پیش ولی لوازم و ابزار پیشرفت و رفاه مردم با عصر جدید . یکی هم سن‌مسولان هست .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
بدبختی و تیره روزی مردم ما را ببین که افراد مسئول آن مانند ناطق هنوز نمیدانند که چرا رأی نیاورده. بقیه مشکلات به کنار
نفت از ایران به ونزویلا میرسه لیتری چنده . ۳ یا ۹ تومان ؟ اگر کمتر از ۹ تومان باشه یعنی صلواتی هست . چون کلی هزینه حمل هم داره . تازه کشتی میخواد خالی برگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
به نظرم بنزین میفرستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
مگه نفت کش ها در مسیر های دیگه پر بر می گردند!!! مثلا شکلات بار می زنند یاگندم
ناطق نوری هنوز هست !؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
دو دهه پیداش نبود . در ۱۴۰۰ ارام‌ارام‌میخوان به صحنه انتخابات بکشانند . یادت هست کسی رییسی را نمیشناخت .؟
روز قدس تنها راهپیمایی است که ساندیس ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
خیلی بیمزه بود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
خخخخ
با حال بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
بامزه بود
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
پول می دهند
زیبا کلام همان شریعتمداری در لباس رنگی است
مقایسه سخنان ناطق نوری و زبیا کلام . یعنی مررم از گفتمان غیر مردم سالاری عبور میکنند و انهای هم که عبور نکردند یا بحث منافع هست یا اصلا تفکر سیاسی و اندیشه سیاسی و چالش ندارند . نگاه میکنند دستور چی هست بدون تحقیق آنرا را انجام‌میدهدند اما دلیل اصلی اینکه تندروها دست به دامن اقلیت جامعه شدند این هستند که در طی چهل سال گفتمان انها در حوزه سیاسی و اقتصادی و رفاه و شادی مردم دستشان خالی بوده . دلیل ان این بود که لوازم کار و اداره کشور را قبول نداشتند میخواستند خودشان تجربه کنند و هنوز هم همین را میگویند . . لدا وقتی اکثریت مردم از تندروها استقبال نمیکنند مجبور شدند به کاندید انتخابلت خودشان با شگرد عیر سیاسی مانند ساده زیستی مردم را به طرف صندوق رای بکشانند . ولی مردم اینبار خیلی زرنگتر بودند . رای با ساده زیستی منتخبین هیچ ربطی ندارد . منتخبین باید حرف مردم را بزنند . میتوانند ماشین خوب . خانه خوب و کت و شلوار خوب بپوشند و همین موترد را برای مردم هم بدون طبقه بندی بخواهند . آیا واقعا ابنچنین هست . نتیجه اینکه هر جوری حساب کنید اخر کشور را باید روشنفکران سیاسی و اقتصادی اصلاح طلب باید کشور را نجات دهند . شلوار و پیراهن ساده و ماحسن داشتن و کاپشن پوشیدن مشکلات عدیده ایران را حل نمیکند
امریکا با دوران ابر قدرتی خداحافظی کن همانند پدرت روباه پیر
یک کتری هم هست که خود جوش است هرقت حرارت زیرش زیاد باشد خودبخود می جوشد ،آری خود جوش ؟،، البته اینها مخالف مسولین نظام هستند ،و به دستورات مسولین احترام نمیگذارند ، چونکه خودجوش هستند ؟، چرا این خود جوشها در بیمارستانها خودجوش برای کمک حاضر نشدند ؟،، حدود ۱۰۷ نفر از کادر درمان اعم از پزشک ،و پرستار ‌و ماما ،و خدماتی جان فدا کردند ، خودجوش آنها بودند ،،
پدر بزرگم همیشه می گفت
پایت را به اندازه گلیمت دراز کن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
حالاموکت جایش راگرفته شماپایت رابه اندازه موکتت درازکن
در کشوری زندگی میکنم که خبر مربوط به دلیل رفتارهای نامتعارف ریحانه پارسا حدود ۴۰۰ هزار بازدید میخورد و نکته اینجاست که کامنتها با امثال : "چه خبر بی اهمیتی و حیف اینترنت "، که نشان از دو رویی و ریا کاری امثال من دارد ،شروع میشود و حال اگر خبر علمی سیاسی ادبی تاریخی هنری و.... باشد بازدید تا ده هزار نفر ایده ال است و در چنین کشوری امید و ارزوی رسیدن به اولین کشورهای پیشرفته دنیا خیال باطل است
مرگ بر آمریکای جنایتکار و ایادی او....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
برو بابا. همه سردمداران عاشق آمریکا و هنرپیشه هاش و ماشیناش و ... هستند. خوابی؟ موبایل اپل دست مسئولین و خانوادشون رو نمیبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
مرگ برچین وروسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
خودتو لوس نکن ملوس ساندیس خبری نیست منفی هارو ببین
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
ازاینترنت آمریکایی استفاده میکنه
ازموبایل آمریکایی
ازماشین آمریکایی
و...
استفاده میکنه
وبعدمرگ برامریکامیگه
راستی بچه ات کجاست
توامریکایاکاندایااروپا
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
در مورد ایادی روسیه و چین جنایتکار هم چیزی بگو البته اگر سفیر چین نارحت نمی شه !!!!!!
خدا سایه امام مسلمین رو بر سر ملت محفوظ بدار. .روزهای سختی در پیش داریم .باید تو این وضعیت اختیارات رییس جمهور رو برای اداره کشور زیاد کند شورای امنیت ، این مجلس جدید مملکت رو به فنا خواهد داد .باید تدبیر روحانی رو تو اداره کشور ستود .
بزرگترین آتش ها با یه شعله کوچک شروع میشه ظاهرا تقدیر اینه که آتش جنگ جهانی سوم با شعله ایران شروع بشه
عال
بدیهی هست اگر تانکری بدون مزاحمت به مقصد برسد؛ قدمی بزرگ در نشاندادن اقتدار ایران هست؛ ولی در مورد ناطق نوری؛ بزرگترین ضربه را جنگ روانی علیه ناطق نوری بود یادتان هست گل آقا زمینه ای ساخت (بنویسیم خاتمی ؛ بخوانیم ناطق) و یا شایعه کردن رفتارهای اشرافی فرزندان ناطق وو.... ؛ من با آنکه صد سال دیگر هم به ناطق رای نمیدادم ولی در آن زمان به ایشان ظلم شد همانطور که در دوره اول خاتمی خیلی به هاشمی رفسنجانی ظلم شد که انقدر که دوم خردادی ها در مقابل اعتراض بنده میگفتن تو طرفدار هاشمی رفسنجانی هستی؛ در حالیکه خودشان میدانستند بنده از منتقدان سرسخت برخی سیاستهای دولت هاشمی بودم و سخنرانی های مستندی علیه سیاستهای دولت ایشان کرده بودم ؛ همان دوم خردادی ها که در زمستان سال 1375 از من چرا تعلل میکنم و نمبروم در ستاد خاتمی فعال باشم ؛ بهرحال ظلم و بی انصافی خیلی بد هست حتی در مورد صدام باشد
روز قدس با ماشینهای شاسی بللند امریکائی و اروپای کره ای و گوشیهای موبایل ای فون امریکائی. یاد جوانهای ده ۵۰ بخیر
ظاهرا آقای ناطق نوری یادشان رفته که بعد از قطعی شدن پیروزی رئیس جمهور خاتمی با چه کلماتی هاشمی رفسنجانی را نفرین میکرد. چند سوال از شما آقای ناطق نوری. اگر رئیس جمهور میشدید چه کاری میکردید که تا حالا نتوانستید انجام دهید؟ چرا اینقدر از بودجه شخصی خود و برادر محترم خود استفاده کردید تا بتوانید به مردم خدمت کنید؟ مگر چه نوع منافع شخصی در شغل ریاست جمهوری یافت میشود که ما مردم نمیدانیم؟ کسی باید برای چنین مشاغلی ثبت نام کند که بیش از سی سال است با چشمانی خون اما لب باز نکرده اند تا مبادا خطری منافع ملی کشور را تهدید کند.
عربستان طرح سی ساله برای کم کردن وابستگی به نفت از طریق گسترش صنعت توریسم و سرگرمی تصویب کرده و برای رسیدن به این هدف آزادی های اجتماعی متعارف را تصویب کرده
عربستان که حتی رانندگی زنان را تحمل نمی کرد الان حجاب اختیاری دارد
کل کشورهای مسلمان حجاب اختیاری دارند
در آن کشورها هم علمای دینی و مفسران قران وجود دارند ولی چون در دین تاکید زیادی بر حجاب زن نشده حجاب را اختیاری کرده اند چون مصمم هستند صنعت توریسم گسترش پیدا کنه و قوانینی که در هیچ جای دنیا نیست را مردم دنیا تحمل نمی کنند
در هیچ جای قران صحبت از حجاب اجباری نشده و حجاب فقط به زنان مومن و همسران پیامبر توصیه شده و مجازاتی هم برای عدم رعایتش نیست
پیامبر و ائمه هم مطلقا تاکیدی بر حجاب زنها نداشته اند چون در آن دوران انسانهای کاملا عریان در خیابانها دیده می شدند که بخصوص حجاب سر اصلا موضوعیت نداشته
ولی در مملکت ما نه تنها چشم انداز عاقلانه ای برای رفع وابستگی به نفت نیست بلکه روز به روز حلقه را تنگ تر می کنند و...
این خودجوشهاچجوری باهم هماهنگ میشن؟همشون سرساعت مشخص ودرمکان مشخصی..یاپرچمهای یکنواخت..بهشون وحی میشه؟
اقای مطهری راجع به مردمی که به زور از سر سفره منافع کشورشون کنار گذاشته شده اند نظری ندارند
بیچاره ترازجوان ایرانی که باباش پولدارنیست نداریم
یعنی اگرروزی بیست ساعت هم کارکنه
نه ميتونه ديگه ماشین بخره
نه ميتونه ديگه ازدواج کنه ونه ديگه ميتونه خانه اجاره کنه
اگر در ساقط کردن هواپیمای اکراین اپراتور هم مقصر باشد این از مسئولیت روسایش در عدم آموزش کافی کم نمیکند
علت شکست ناطق نوری این بود که جامعه خواهان تغییر شرایطی بود که از اول انقلاب تا انوقت وجود داشت و ناطق هم به دلیل نقش پر رنگش در آن زمان نماینده ادامه وضع موجود شناخته میشد والا. کمتر کسی از خاتمی شناخت داشت و شورای نگهبان هم هرگز فکر نمیکرد که فرد ناشناسی مانند خاتمی بتواند بر آدم شناخته شده ای چون ناطق پیروز شود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی