بازدید 31994
پیمانه اقتصادی

همتی: هر جا می‌خواهید سرمایه گذاری کنید، ولی در ارز سرمایه گذاری نکنید / قیمت دلار و یورو در اولین روز خرداد/ فاصله بودجه خانه‌اولی‌ها با قیمت متوسط آپارتمان‌های نقلی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون چرا سهام دولت مستقیم در بورس عرضه نشد؟ طلای سیاه گران شد، ترمز صعود طلا کشیده شد، اقدام بانک مرکزی کره‌جنوبی برای خرید مستقیم اوراق قرضه، حمایت ۱۴ میلیارد دلاری سوییس از بیکاران کرونایی و کاهش ۱۰ تا ۱۳ درصدی رشد اقتصادی یونان در سال جاری را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 21 May 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون چرا سهام دولت مستقیم در بورس عرضه نشد؟ طلای سیاه گران شد، ترمز صعود طلا کشیده شد، اقدام بانک مرکزی کره‌جنوبی برای خرید مستقیم اوراق قرضه، حمایت ۱۴ میلیارد دلاری سوییس از بیکاران کرونایی و کاهش ۱۰ تا ۱۳ درصدی رشد اقتصادی یونان در سال جاری را در بر دارد.

چرا سهام دولت مستقیم در بورس عرضه نشد؟

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این که چرا دولت سهام خود را به جای ETF در بورس عرضه نکرد، گفت: دولت سه راه برای واگذاری سهام این شرکت‌های دولتی داشت: روش اول روش واگذاری به سبک بلوکی بود. در این روش یک شرکت سهام را به صورت بلوکی خریداری می‌کند و دولت می‌تواند سهام را حتی ۲۰ درصد بالاتر از قیمت روز بفروشد. در این روش مدیریت و مالکیت هر دو واگذار می‌شود. روش دوم این است که این سهام در بورس عرضه و به قیمت تابلو فروخته شود. در این مدل درست است که مالکیت و مدیریت واگذار می‌شد، اما فقط آن‌هایی که معامله گر بورس هستند می‌توانند سهام این شرکت‌ها را خریداری کنند و مردم عادی که کدبورسی ندارند، امکان خرید آن را نخواهند داشت؛ بنابراین فایده و سود آن تنها به افرادی که در بورس معامله می‌کنند می‌رسد. معمارنژاد درباره سومین روش واگذاری سهام نیز توضیح داد: روش سوم که دولت از آن استفاده کرد، صندوق ETF است؛ وقتی سهام در قالب این صندوق واگذار شود، تمام مردم می‌توانند پذیره نویسی کرده و اقدام به خرید این سهام کنند. به‌عبارتی حوزه شمول و خریداران را به تمام افرادی که در جامعه هستند گسترش می‌دهد؛ بنابراین هدف ما از این کار این بود که بتوانیم وسعت بیشتری از مردم را پوشش دهیم که این به مردمی کردن اقتصاد و گسترش فرهنگ سهام داری کمک می‌کند. این در حالی است که دولت در این روش سهام را ارزان‌تر نیز می‌فروشد. /مهر

همتی: هر جا می‌خواهید سرمایه گذاری کنید، ولی در ارز سرمایه گذاری نکنید

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه، ۲۰ میلیارد دلار ارز هنوز از سال ۹۸ توسط صادر کنندگان بازنگشته است و البته آن‌ها چهار ماه فرصت برای بازگشت داشته‌اند، ادامه داد: نمی خواهیم در نرخ دخالت کنیم و نوسانات بازار طبیعی نیست و به خاطر شرایط خاص کشور است و مردم سختی‌های زیادی برای استقلال کشیدند و هزینه داده‌اند. پیش بینی می‌شود هفته آینده عرضه ارز سال ۹۸ توسط صادر کنندگان اتفاق بیفتد و امیدواریم که این اتفاق بیفتد. نرخ ارز باید به گونه‌ای باشد که برای وارد کننده و تولید کننده صرفه داشته باشد. مردم سختی‌های زیادی دیدند، ولی بالاخره استقلال هزینه دارد و من اطمینان دارم در آینده نزدیک نتایج آن را خواهیم دید. وی با اشاره به اینکه نرخ‌های فعلی ارز طبیعی نیست، افزود: نرخ‌های قبل از اسفندماه، نرخ‌هایی بود که اقتصاد کشور با آن می‌چرخید، یک مقدار شایعات و جوسازی و اینکه امسال تورم ۵۰ تا ۶۰ درصد خواهیم داشت باعث شد که بازار‌ها تشدید شود، ولی من اطمینان دارم که قابل مدیریت است و تعادل را در بازار ارز برقرار خواهیم کرد و نشانه‌های آن نیز ثابت شده و حتما تعدیل خواهد شد.

وضعیت عرضه در سامانه نیما در فروردین ماه خوب نبود، ولی امروز گزارشی که همکاران من دادند چیزی حدود ۲.۸ میلیارد دلار در دو ماه اخیر عرضه داشتیم برای وارد کنندگان که ۱.۸ میلیارد دلار آن در نیما اتفاق افتاد و حدود یک میلیارد دلار نیز واردات در مقابل صادرات بود که از صادرکننده‌ها مستقیم گرفته بودند. به نقل از ایرنا؛ وی گفت: من نه می‌دانم و نه به کسی چیزی درباره نرخ ارز می‌گویم و من همیشه گفته ام نرخ ارز باید نرخ طبیعی بازار باشد. شما هر جا می‌خواهید سرمایه گذاری کنید، ولی در ارز سرمایه گذاری نکنید. می‌خواهید بخرید باید ریسک آن را نیز بپذیرید. در حال حاضر ارتباطات ما با کشور‌ها در حال بهبود است و یکسری از منابع ما آزاد می‌شود و این آزاد شدن می‌تواند تاثیر بگذارد.

طلای سیاه گران شد

قیمت‌های نفت در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا و تداوم کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ که نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه را تا حدودی تخفیف داد، به روند افزایشی روز گذشته خود ادامه دادند. بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۳ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۳۶ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۳۳ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید.

ترمز صعود طلا کشیده شد

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری به بهبود سریع رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، کاهش پیدا کرد، اما این کاهش به دلیل چشم انداز تدابیر محرک مالی بیشتر، محدود بود. به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۷۳۸ دلار و ۹۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۷۴۰ دلار و ۸۰ سنت رسید.

قیمت دلار و یورو در اولین روز خرداد

در معاملات امروز بازار ارز، هم اکنون در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۷۲۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل بدون تغییر نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۷۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۸۷۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۸۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

اقدام بانک مرکزی کره‌جنوبی برای خرید مستقیم اوراق قرضه

براساس اعلام بانک مرکزی کره جنوبی، این نهاد به منظور آرام کردن بازار بدهی داخلی آسیب‌دیده از پاندمی کرونا، با راه‌اندازی یک ابزار ویژه با اعتبار ۸.۲ میلیارد دلار، اقدام به خرید مستقیم اوراق قرضه می‌کند. به گزارش ایبِنا از نیویورک تایمز، «هُنگ نام-کی» وزیر دارایی کره جنوبی در جریان نشست سیاست گذاری گفت که این ابزار ویژه برای شش ماه علاوه بر خریداری اوراق قرضه با رتبه سنجی اعتباری بالا، بدهی‌های درجه دو را نیز خریداری کرده و در صورت نیاز اعتبار آن دو برابر خواهد شد. بیانیه منتشر شده توسط دولت کره نشان می‌دهد که این ابزار ویژه اوراق مشارکت با رتبه اعتباری AA را با سررسید‌هایی کمتر از سه سال خریداری خواهد کرد؛ همچنین اوراق با رتبه اعتباری BB را که اخیرا و در نتیجه شیوع کرونا، تنزل داشته باشد، تحت پوشش خواهد گرفت. بانک مرکزی کره جنوبی برای تامین بودجه ۱۰ تریلیون وونی این ابزار، بر مبنای شرایط اضطرار، اقدام به اعطای وام به ارزش ۸ تریلیون وون خواهد کرد و این در حالی است که یک تریلیون وون دیگر نیز از طریق بانک توسعه کره، تامین خواهد شد.

حمایت ۱۴ میلیارد دلاری سوییس از بیکاران کرونایی

دولت سوییس اعلام کرد برای تامین مالی مربوط به بیمه بیکاری افرادی که بر اثر شیوع کرونا در این کشور شغل خو را از دست داده اند ۱۴.۲ میلیارد فرانک (۱۴.۳ میلیارد دلار) اعتبار دیگر در نظر می‌گیرد. شمار افراد متقاضی دریافت مزایای بیکاری در سوییس در نتیجه شیوع کرونا به طرز کم سابقه‌ای افزایش یافته و این مساله کار شرکت‌های بیمه گر را دشوار کرده است. طبق اعلام دولت سوییس، حمایت‌های مالی جدید هم شامل شاغلین استخدامی و هم افراد خود اشتغال خواهد شد، اما در این مرحله اعتبارات تنها برای کسانی هزینه خواهد شد که درخواست خود را تا پیش از پایان ماه می‌ ثبت کرده باشند و برای دریافت مزایا پس از این تاریخ باید درخواست جدید ثبت شود. تا پایان ماه آوریل امسال نرخ بیکاری در سوئیس به ۳.۳ درصد افزایش پیدا کرده که نسبت به ماه قبل آن ۰.۷ درصد بیشتر بوده و بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از مارس سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود.

فاصله بودجه خانه‌اولی‌ها با قیمت متوسط آپارتمان‌های نقلی

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان معامله شده در تهران طی فروردین‌ماه حدود ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که بر این اساس خرید یک واحد آپارتمان ۶۰ مترمربعی در این محدوده قیمتی حدود ۹۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود. این در حالی است که بودجه خانه‌اولی‌های حاضر در بازار مسکن به مراتب از این رقم پایین‌تر است. به نقل از دنیای‌اقتصاد، بنابراین خانه‌اولی‌ها این روز‌ها ناگزیر هستند نسبت به خرید آپارتمان‌هایی اقدام کنند که قصد سکونت در آن‌ها را ندارند؛ به این معنا که یا از متراژ مطلوب آن‌ها کوچک‌تر است یا در محله‌های هدف آن‌ها واقع نشده یا اینکه نیازمند بازسازی اساسی است که فعلا نقدینگی کافی برای آن ندارند. واسطه‌های ملکی می‌گویند بودجه خانه‌اولی‌ها با احتساب وام اغلب به زحمت به ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد و در نتیجه آن‌ها ناگزیر هستند روی متراژ ۴۰ تا ۶۰ مترمربع با سن بنای نسبتا بالا برای یافتن آپارتمان مناسب بودجه خود تمرکز کنند.

07-02

کاهش ۱۰ تا ۱۳ درصدی رشد اقتصادی یونان در سال جاری

بر اساس اظهارات وزیر دارایی یونان، به دنبال قرنطینه اعمال شده به منظور شکستن زنجیره شیوع ویروس کرونا، رشد اقتصادی این کشور احتمالا بین ۱۰ تا ۱۳ درصد کاهش خواهد یافت. «کریستوس استایکوراس» در گفت‌وگو با شبکه رادیویی رئال اف‌ام، گفت، اقتصاد یونان که از بحران بدهی چندین ساله و سه تنگنای بین المللی در سال ۲۰۱۸، برخاسته است، می تواند برابر موج دوم شیوع کرونا در پاییز مقاومت کند.

به گفته وی، دولت محافظه کار یونان از کسب و کارها و مشاغل محافظت خواهد کرد و در نظر دارد تا اقداماتی را اتخاذ کند که توانایی مهار رکود پیش بینی شده را به اندازه ۸ واحد، دارد. استایکوراس در این گفت‌وگو اظهار داشت: هدف ما بازگرداندن تدریجی فعالیت اقتصاد به دوران پیش از بحران بهداشتی است. پاندمی کرونا امیدهای یونان را برای رشد اقتصادی قدرتمند در سال جاری ناامید کرده است. این کشور به عنوان بخشی از برنامه های خود در راستای احیای اقتصاد وابسته به توریسم خود، در حال حاضر بررسی کاهش مالیات بر فروش رستوران ها و کافه ها از ۲۴ به ۱۳درصد است.

«کایریکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان امروز برنامه‌های خود را برای احیای اقتصاد این کشور مطرح خواهد کرد. این کشور مدیترانه‌ای تاکنون موفق شده است تا شیوع ویروس کرونا را در سطوحی نسبتا پایین‌تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا، مهار کند. به نقل از ایبِنا، بر اساس آمار، تا به امروز یونان حدود ۲ هزار و ۹۰۰ مورد ابتلا و ۱۶۵ تلفات مرتبط با کووید-۱۹ را گزارش کرده است.

سهمیه بنزین خرداد واریز شد

در سومین ماه سال ۹۹ مطابق ماه‌های گذشته ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت خودرو‌های شخصی و ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با نرخ ۱۵۰۰ تومان واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد؛ بنابراین، سهمیه بنزین خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها در ساعت صفر بامداد امروز (اول خرداد) در کارت‌های سوخت شخصی شارژ شد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۸
اتفاقا ما فقط در ارز و سکه سرمایه گذاری میکنیم و خدا را شکر تا حالا هم ضرر نکردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
انشالله ارزون بشه و شاهد سکته دلالان باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
حباب شاخص 1 میلیونی بورس یعنی دلار 30 هزار تومنی. دلار پایینتر از اون یعنی بانک مرکزی داره به خارج کنندگان ارز از کشور سوبسید میده.
کارگر خسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
شما دلالان اقتصاد کشورمان را نابود کردید. خدا به راه راست هدایت کند شما ها را.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
خطاب به ۱۳:۳۲
من اززمانی که دلار ۳۱۰۰ تومان بود خریدم تا الان که ۱۸۰۰۰ تومانه بزودی به ۲۰ و۲۵ و۳۰ هزارتومان هم خواهدرسید دراین مدت قیمت هرازگاهی بصورت دستوری کمی پایین می امد ولی روندش همیشه صعودی بود سکته درانتظارمن وامثال من نیست سهامداران بورس نورچشمی از حالا باید منتظرسکته باشند نه ما (:
ناشناس
| Philippines |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
بعد از انتخابات امریکا اگر ترامپ بازنده بشه دلار سقوط میکنه و اگر ترامپ پیروز بشه ایران دیگر تحمل ۴ سال دیگر را نداره و مجبور به مذاکره میشه ودرنتیجه دلار ارزون میشه . دولت این را خوب میدونه و با بورس و گران کردن سکه و دلار داره حسابش را پر میکنه
ناشناس
| Brazil |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
هر وقت مردم رو از چیزی نهی کردین دقیقا کار درست همونه ، هر موقعه گفتن خوبه و عالی و مشکلی نیست باید از اونجا فرار کرد . ثابت شده است . در کل سیاست ارزی و غیرارزی نداره در همه موارد آدرس غلط میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
انشاءالله مثل سال 96 دلار نصف بشه و سرمایتو از دست بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
سرمایه گذاری در بورس به نفع اقتصاد کشور هست و یک عمل خداپسندانه هست حتی اگه سود نجومی هم نداشته باشه ولی سرمایه گذاری در ارز یک عمل خائنانه هست در واقع واردات تورم یک کشور دیگه و یارانه دادن به یک کشور دیگر هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
آقای همتی همانطور که می بیند بیشتر مردم ایران فهمیده اند که اگر می خواهند موفق شوند باید بر عکس هر آنچه می گوئید عمل کنند. عده ای بیچاره مانند من که به حرف شماها گوش دادند حالا مردمی هستند به زیر خط فقر رفته و وضعیت گداهای کوچه و خیابان بهتر از وضعیت آنهاست.
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
من یادمه زمانی که دلار ۱۵۰۰ بود دکتر بهمنی عزیز هم حرفی مشابه دکتر همتی گرامی می‌زد
آقای همتی روند 40 ساله داره میگه فقط توی ارز سرمایه گذاری منین ... اگه تاریخ و امار داره اشتباه میگه بفرمایین تا تاریخ و آمار رو بدستور شما اصلاح کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
ارز که تو این 40 سال قیمتش یک دهم شده تا تورم سالانه ی آمریکا و با این وضع کرونا و نفت معلوم نیست جایگاهشو همیشه داشته باشه ولی تأسف این جاست که امثال شما سرمایه ی مملکت رو چنین جایی هدر میدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
یادتونه میگفتن سکه نخرید؟ ولی هر کس سکه خرید، برد
حالا هم هرکی دلار بخره، آخرش نفع خواهد کرد
همه چیز حباب داره. طلا و ارز معتبر و خانه و خودرو و.... که در تمام دنیا ارزش ذاتی و کارکردی داره از نظر اقای همتی بو میده و حباب داره و غیر واقعی است. ولی بورس ایران و تکه کاغذهایی تحت عنوان سهام قطعه زمین هایی از بیابانهای خدا و منابع طبیعی که دو تا سوله در ان زده شده و یک نگهبان داره و بیست برابر رشد می کنه از نظر اقای همتی اصلا حباب نیست و خیلی خیلی خیلی ارزشمند تر از الان هم هست. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
دقیقا درست گفتی ..باد هوا رو تو شیشه کردن و سهامش رو به مرد غالب میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
ایولللللللللللل....عالی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
من همین تکه کاغذ رو که گفتی بردم بانک 110 میلیون سود مجمع گرفتم شما هم یه کاغذ ببر ببین بهت میدن؟ متاسفانه جامعه پرشده از افرادی که بدون هیچ دانشی اظهارنظر میکنن
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
به 1514. دوست من در امریکا رفت به یک مرکزی و دو دلار داد و صد هزار دلار به او دادند. البته قطعا ان صد هزار دلار از جیب صاحب ان مرکز نبود بلکه از جیب سایر مراجعه کنندگان ان مرکز بود که صاحب ان حداقل 500 هزار دلار سود خالص کرده که حاضر شده صد هزار دلار را ندید بگیرد. فقط دوست ما خوش شانس بود که بموقع در این پروسه شرکت کرد و فوری پولش را نقد کرد و از مرکز خارج شد. البته شما می توانید اسم ان مرکز ار بگذارید مرکز توزیع جوایز در راه خیریه! شما هم خیلی خوش شانس هستید و خوب از اطلاعات خبر دارید که به موقع نقد کردید و خارج شدید.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
آقای ناشناس 15:14 ، فکر نکن کار شاقی کردی. تو کشوری که هیچ چیزی سرجایش نیست و همه چیزش بهم ریخته و مردمش عموما مشکلات اقتصادی شدیدی دارن افرادی هم مثل شما وجود دارن که خوشحالم از طریق یک کاغذ، 110 میلیون تومان به جیب زدن. برادر عزیز نوش جانت، بخور و یک آبی هم روش. اما بدون این یک روی سکه هست و دقیقا سکه روی دیگر هم دارد. روی دیگر سکه در آینده دیدنیست نه حالا، فعلا به حمایت دولت افرادی همانند شما دارید با فروش و خرید کاغذ به پول و سرمایه ای میرسید، اما آینده را کسی ندیده. پس به اتفاق خودت می‌نشینیم و آینده را ناظر میشویم.اونوقت هم میخواهم ببینم میایی و بگی بدبخت شدم یا نشدم!!!! فلان کسم چطوری فوت کرد!!! و یا حرفهایی که ازش بوی بدبختی میاد. چوب خداوند بی صداست و زمانی هم بهت بخوره بی دواست
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
در ایران جالب است. سود 20 درصدی از بانک می گیرند. در خودرو و بورس و سکه سرمایه گذاری می کنند و وقتی سود می کنند می فرمایند که سرمایه گذاری خوبی کردیم. دیگه نمی گن ارزش اصل سرمایه ما در قیاس با تورم سود منفی بوده. البته باز هم کسانی که در این هرج و مرج سرمایه داری به شکل سنتی توانستند بخشی از ارزش سرمایه خود را حفظ کنند ولی تکلیف ان دهها میلیونی که اه ندارند با ان سرماهی گذاری کنند چه می شود؟ تورم در واقع زدن جیب همه مردم حتی همانهایی که سرمایه گذاری کردند هست. اگر فساد را می خواهیم متوقف کنیم باید تورم را متوقف کنیم
ناشناس
| Portugal |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
به ناشناس 15:14
فدات شم شما وصلی که میدونی چی بخری 110 ملیون سود محمع سالانه بگیری. بنده بامدرک دکترا و کلی کلاس بورس رفتن وکتاب خوندن 90درصد پولمو از دست دادم. بنده به هیچ گسی سفارش نمیکنم وارد بورس بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
یه عکس دلالا معلوم نیست با فتوشاپ درست کردن میگن این شرکت توی بیابون هنوز راه نیافتاده توی بورسه اخه بی سوادا شرط ورود به بورس رو تا حالا خوندین؟ الان پدر من و 98 هزار نغر از مردم گلستان سال 85 سهام شرکت صنایع پتروشیمی گلستان رو خریدن تا بعد راه اندازی سود کنن اما هنوز راه نیافتاده ولی این شرکت اصلا توی بورس اسمش نیست میدونی چرا ؟ چون قانون بورس رو نخوندی برو بخون پس
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
از تفکر خرچنگی دست بردارید. مشکل بعضیا اینه با
بدبختی دیگران شما خوشبخت نمیشید
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
شاید بعضی سهام های بورسی که زیان انباشته دارن حباب داشته باشه ولی مثلا سهمی مثل شستا که تازه به بورس وارد شده و اون همه هم سود انباشته داره چطوری میتونه حباب داشته باشه؟ باید جهت اطلاع بعضی دوستان عرض کنم که بورس هر شرکتی را اجازه نمیده وارد بورس بشه مگر اینکه در طول سالیان اخیر سودده باشه یا سودش بیشتر شده باشه.تا اونجاییکه من میدونم عرضه های اولیه در تاریخ بورس هیچ وقت قیمتش پایین نیومده
جناب آقای همتی هیچ عقل سلیمی برروی ارز سرمایه گذاری نمی کند دلار تورم دارد (هرچند اندک) خرید دلار امریکا بدتر از خرید اوراق قرضه دولت امریکاست مشکل از ارز و طلا و پراید نیست مشکل از ریال است چرا شما متوجه نمی شوید!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
والا دمت گرم
همتی از افعال معکوس استفاده میکنه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
گناه داره.......کاریش نداشته باشین...!!
آقای همتی، امروز فهمیدم که سود کوتاه مدت ما رو از 10 درصد به 8 درصد رساندین، بفرمائید ما در کجا سرمایه گذاری کنیم که از تورم در امان باشیم؟ اصلا سود هم نمیخوایم، فقط پولمون بی ارزش تر نشه. در بورس ریسک سرمایه گذاریش بالاست، پول خرید منزل هم نداریم، دلار هم که اولا بیش از 2000 نمی فروشن در سال، ثانیا نگهداریش در منزل خطرناکه، ماشین هم که کمیاب شده و قیمتش نجومی... خودت باشی چه میکنید آقای همتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
شما آموزش ببین و سهام غیر حبابی بخر هیچ مشکلی پیش نمیاد. مشکل اینجاست که خیلیا فقط دنبال سیگنال از این کانال تلگرام و اون کانال اینستاگرامن. به عنوان کسی که ده ساله تو این بازاره بهت میگم هرچی رو آموزش و یاد گرفتن خودت خرج کنی موفق تر خواهی بود
امروز دوباره یک پست اینستاگرام بگذارید
شب مجددا در یکی از بخش های خبری حضور
فردا جمعه مجددا پست ایسنتاگرام یادتان نرود
شنبه مجددا در تلویزیون حضور داشته باشید
و تا اخر سال مدام بیایید و بروید و پست اینستاگرام بگذارید و در عمل وضع بد بازارها بدتر از قبل
شما هنوز نتوانسته اید ثبات ایجاد کنید
خود دولت بازار را گران کرده تا کسری بودجه اش را در بیاورد .
فردا که ۲۰۰ تومان دلار پایین و بالا میشود تیتر میزنند:
پاتک بازارساز به نوسانگیران!!!!!!!!!
بس است بابا
مسکن و حباب فعلی ان فقط موجب خارج شدن ارز نبودی از کشور میشود و افراد زیادی شهریور گذشته که دلار را ۱۱۵۰۰ کرده بودند از خارج امده بودند و باقی مانده اموالشان را میفروختند به ان طرف منتقل میکردند.
تا دلار را این گونه عمل میکنند و مانند جلسه ارز۴۲۰۰ تومانی عمل میکنند نه واقعیت موجود اقتصاد تحریم شده و نفت ارزان و بازار سیاه نفت که چیزی از فروش نفت مانند گذشته به خزانه برنمی گردد چرخه خروج ارز از کشور با شدت بیشتری ادامه دارد.
مگر دلار و طلا تو ماست میزنیم و میخوریم یا در ساخت استفاده میکنیم؟
ارز فقط برای تجار است برای واردات و صادرات منتهی قیمتهای اجناس کف بازار با نرخ های فعلی ارز همخوانی ندارد.
تجربه نشان داده بازار سکه و ارز بهترین بازده را دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
بورس یعنی شریک شدن درسوددهی شرکتها شریک شدن در افزایش ارزش دارایی های شرکت،یعنی افزایش سرمایه،آیا سکه و ارز هم اینارو دارن؟
همتی مدتهاست همین حرفها را میزند. به نظر شما چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
چون اصلا" چیز درست و جدیدی نداره برای گفتن!
کاش پول داشتم و می رفتم تو ارز سرمایه‌گذاری می کردم
همتی هرچی گفته بر عکس شده
قطعاً به نظرات آقای همتی که رییس کل بانک مرکزی کشور هستند در زمینه ارز را باید شنید و از هر منبع دیگری برای آن ارزش بیشتری در نظر گرفت. همچنین است سخنان رییس جمهوری در این زمینه که گاهاً در این مورد اطلاع رسانی و حتی توصیه میکنند. اما هنوز توصیه های مقامات پولی و مالی کشور در انتهای سال ۹۶ و اوائل سال ۹۷ حداقل در یاد من و بسیاری دیگر هست. توصیه هایی از همین نوع که سرمایه گذاری در ارز با ریسک بالا و به صلاح مردم نیست و بزودی نرخ ارز به مدار صحیح بر خواهد گشت !! اما نتیجه چه شد ؟ نتیجه اینکه اگر وارد کننده بودی و برای تأمین ارز واردات بنا به توصیه مسئولین عمل کردی به فاصله کوتاهی هم واردات دستخوش مشکلات اساسی از حیث تأمین ارز گردید و هم تا چندین برابر قیمت پیدا کرد. قیمت ارز از ۴ هزار تومان در اواخر سال ۹۶ به حدود ۱۵ هزار تومان و حتی بیشتر در بهار سال ۹۷ افزایش جهشی یافت که همچنان نیز این روند ادامه داشته است. کسان دیگری که بدنبال خرید ارز بودندمردم هادی بودند که فقط برای حفظ سرمایه خود مبادرت و با تمایل به خرید ارز داشتند. نتیجه برای این قشر و بخصوص آنهایی که به توصیه رییس جمهوری و رییس کل بانک مرکزی عمل کردند این بود که ریال خود را نگه داشتند و به فاصله کوتاهی با نرخ تورمی که بنا به اعلام‌ دولت کمتر از ۱۰٪ بود و اینک به بالای ۴۰٪ رسیده بود مواجه و نه تنها با احساس ضرر و غبن باکه با ضرر و خسارت واقعی و ملموس روبرو شدند. حال مسئولین چگونه انتظار دارند به توصیه های اینچنینی عمل کنند ؟ اعتماد ذره دره به دیت میاید ولی گاهی به بکباره از دست می‌رود. این اتفاقی هست که افتاده . واقعیتی است ناخوشایند .
شما در شرایط سخت زندگی مردم سود بانکی رو کم می کنی و سرمایه های خرد رو بهش فشار وارد می کنی. اونم در جنگ اقتصادی با دشمن که دولت باید از سرمایه های خرد حمایت کنه. بعد میایی برای ما از فرمول دانشگاهی حرف می زنی.
...
یه عده تو بازار مسکن دارن معاملات صوری انجام میدن تا قیمت ها را بالا ببرن
کی می خواهید به اینا رسیدگی کنید؟
اونی که حباب داره بورسه عزیز جون که الان هم باعث تورم و بالا رفتن نرخ ارز و لوازم خانگی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
حبابه؟ یه چیز میگم خودت محاسبه کن . اسمش هم نمی برم که تبلیغ نشه. همین الانش سهمهایی داریم تو بورس که اگه طرف پول یه آپارتمان (ما میگیم 1 میلیارد) خرید کنه سالیانه 100 میلیون حداقل سود بی دردسر مجمع رو میگیره حالا افزایش قیمت خود سهم به کنار که حداقل 50 درصد درسال رشد داره. حالا همون ملک رو نهایتا
سالیانه 24 میلیون اجاره ببرن. از این بهتر داریم
ضمنا قبل اینکه بگید دلار هم سالیانه رشد میکنه باید بگم با بالا رفتن دلار سود سازی این شرکت هم بیشتر میشه
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
آیا عرضه ی اولیه ای مثل شستا حباب داره؟کدوم عرضه ی اولیه ای را دیدی که حباب داشته باشه سهم های کوچک شاید حباب داشته باشن اونم شاید ولی سهام های بزرگی مانند شستا نه
تا بانک مرکزی مستقل از دولت نباشه اقتصاد روز خوش نمی بینه. متاسفانه بانک مرکزی ما تابع دولت زمان خودش و گوش به فرمان دولت خودش هست و براش روال کلی کشور اهمیت نداره چون رییس جمهور تعیینش میکنه و تابع دستورات رییس جمهور خودشه. در اصل بانک مرکزی ما شعبه ای از وزارت امور اقتصادی و داراییه .
اتفاقا من پنج سال اخیر فقط توی سکه و دلار سرمایه گذاری کردم و تا حالا حدود 800 درصد سود کردم چی از این بهتر بوده؟
اقاي همتي نرخ ارز قبل از اسفتد ٩٨ را ميگويي خوب بود و اقتصاد با ان ميچرخيد(دلار ١٥ و ١٦ هزارتوماني را منظورشون هست) مطمعنا هيچي از اوضاع كشور نميداني و از تعطيلي صنايع كوچك و بزرگ را بخاطر همين افزايش بي رويه بي خبري و كاهش ارزش پول ملي و فقيرتر شدن مردم برايت مهم نيست
ظمنا شما نميتوانيد بگوييد ما در بازار و قيمت دخالت نميكنيم چون وظيفه ي دستگاهاي حاكميتي اتفاقا دخالتشان در مواقع بحرانيست شما بازار را بحال خودش رها كرديد و معني ازادسازي و رهاسازي بي بندوبار را نميدانيد حتي ازاد سازي با نظارت و كنترول همراه است
در خاتمه جون قدرت پول ملي براي شما و دولت ارزشي ندارد و دنبال جبران هزينه هاي دولت هستيد بدنبال گران كردن دلار هستيد و فقط يك نمونه از اعتقاد دولتها به قدرت پول مليشون بگويم و انهم انگلستان بعداز رفراندون برگزيت پوند در صدم درصد نسبت به دلار سقوط كرد كه دولت انگليس با تزريق ٥٠ ميليارد پوند به بازار ارزش پول مليشون را حفظ كردن
واقعا دست مریزاد به مسئولین توانمند کشور که انصافا گل کاشتند و همچون همیشه ما را در بلندای قله های افتخار آمیز جهانی قرار دادند
بنظرم جمله دلار بالا رفت اشتباه است باید گفت باز هم ریال پایین آمد و بی ارزش شد. این که دست شماست آقای همتی؟!
همینکه با این تاکید میگن تو ارز سرمایه گذاری نکنید یعنی هرکی بکنه سود کلانی میکنه.
مردم فقط باید سهام شرکتهای ورشکسته را با قیمت نجومی بخرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
چرا ورشکسته بخری؟ این همه شرکت سود ساز تو بازار.. شما از اون دسته افرادی که صفر و یکی نگاه میکنی. شرکتهای گروه فلزات شیمیایی معدنی اینا چی هستن؟
این بانک های ربوی است که ما را بدبخت کرده
شما هرچی گفتی برعکس شده
دلار هم مطمئنا طبق نظر اهل این کار در حالت خوشبینانه تا آخر سال 25 هزار تومان هستش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
الان دلار ۱۸ است یعنی اقای همتی برای اینکه ۷ تومان دیگه روی دلار
نروود این قدر می اید و میرود در تلویزیون و پست اینستاگرام
میگذارد؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای همتی بخداگوشمان ازاین حرفهاپره !
اقاي همتي توضيح بدن به چه دليل؟ اين گفته معنيش چيه؟ شما كشاورزي با راندمان بالا داريد كه نداريد صنعت بالتده اي داريد كهً نداريد مردم سخت كوشي داريد كه بدليل ضعف روخيه كهً نداريد مديران کاربلدی داريد كه نداريد كارشناسان خبره اي اموزش داديد كه نداديد توان خلق دانش داريد كه نداريد تجار و بازرگانان در خال تجارت وًبازرگاني هستند كه نيستند سياست خارجي پويا با چانه زني بالا داريد كه نداريدبا ابزار بالا در صورت نبود تحريم ميشود ثروت. توليد كرد نه اينكه اسكناس چاپ كرد پس حرف شما كاملا فرار رو به جلوست اگر ارز ارزان شد ما كه اقتصادمون كاملا واردات محور هست ساير كالا ها هم ارزان ميشود ولي يك سوال من كارشناس. اون اقاي كارگر و ...... اين پيام شما را ديافت كردين كه بايد ارز بخريم ولي از كجا با حقوق ٤ تومني ميشه ارز خريد يا شكم را سير كرد ولي. پيام شما را دوستان هم دريافت كردن و ختما ميخرن و ما بدبخت تر و اونها خوشبخت تر ميشن
آقای همتی هر موقع فرمودند در ارز سرمایه گزاری نکینید قیمت ارز رفته بالا
امروز متوجه شدم سود پولی که تو حساب کوتاه‌مدت داشتم و برای پول پیش اجاره‌خونه داشتم پس‌انداز می‌کردم، بی سر و صدا و بدون اعلام قبلی، از ۱۰ درصد به کمتر از ۸ درصد (دقیقاً ۷.۹۷۸ درصد) رسیده! احسنت بر دولت و سیستم بانکی احسنت ....
...خود مسئولان به حرفی که خودشان می‌زنند، عمل نمی‌کنند. بعداً به مردم وعده ارزانی می‌دهند.
یک ماه دیگه دلار رو میرسونن به پیکش بعد واسه دلخوشی مزدم همتی استعفا میده یکی دیگه میاد و به همین صورت مردمو سرکار نگه میدارن ... بسه دیگه بابا چند سال یک فرمول
اتفاقا الان ارز و طلا عالین
ایشون میدونن بعضی مردم برعکس عمل می کنند. این جوری گفتن تا طمعکارها حساس بشن دولت بیاد ارز رو گرون بفروشه و نقدینگی رو جمع آوری کنه بعداً ارز رو ارزون کنه و مجددا بخره تا افراد نادان که پولشون رو به طریق صحیحی به دست نیاوردن سر جاشون بشینن و در عین حال مسئولیتی هم متوجه دولت نشه مثل سال 96 که ارز نصف شد.
ایشان برای مردم بدبخت دستورالعمل صادر نکنند بلکه به وظیفه خود عمل کنند که جلوگیری از سقوط ارزش پول کشور است
پیش بسوی دلار ۲۰ هزارتومانی وبالاتر تا حداکثریکهفته دیگر این خط اینم نشان !
جناب آقای همتی شما تخصص در پایین آوردن ارزش ریال داری. اگر دانش اقتصاد داشتی پولهای مردم را از بانک خارج نمی کردی به سوی ارز، سکه، خودرو، و... که هیچ ارزشی برای تولید ندارد. در حالیکه می توانید با یکسان کردن سود بانکی با تورم به پولهای خرد پیره زنها در بانک ها برای عمران کشور و تولید مایحتاج آنها کار کنید. اما با اقدام شما مردم با این پولهای خرد فقط می توانند سکه و ارز بخرند تا ارزش پولشان بیشتر از این که شما به سرشان آوردید کمتر نشود.
آقای همتی مردم عمدتا سرمایه گذاری نمی کنند فقط تلاش می کنند قدرت خرید پس انداز جزئی خود را حفظ کنند ...
"آرزو بر جوانان عیب نیست"
در هیچ جا سرمایه گذاری نکنید فقط در ارز هم سود خوبی دارد هم پول نقد در دستانتان است همیشه باید حرف مسٸولین را بر عکس کنید
برادر همتی انتظار ر داری سالی چند صد هزار میلیارد تومان پول بی پشتوانه چاپ کنید و ریخت و پاش کنید ،ان وقت ارز گران نشود ؟زهی خیال باطل اگر تثبیت نرخ ارز می خواهید افزایش دستمزد بیش از ۲ درصد در سال ممنوع،سود بانکی بیش از ۲ درصد ممنوع،قیمت گزاری دستوری و رانتی ممنوع،دادن یارانه به جز محدود به طبقات خاص ممنوع، تحمیل وام تکلیفی به بانک ها ممنوع و سرپا نگه داشتن شرکت های ورشکسته دولتی بدون اصلاح ساختار و خصوصی سازی ممنوع
... ارز فقط واس ماس.
دیگه از چند سال ثابت ماندن نرخ ارز و یک دفعه چند برابر شدن ان خبری نخواهد بود ولی قیمت ارز هر سال به اندازه رشد نقدینگی افزایش خواهد یافت که برای امسال ۳۰ تا ۳۵ درصد است این برای اقتصاد و تولید بهتر است و فعالین اقتصادی فرصت تطبیق قیمت محصولات خود با افزایش محدود نرخ ارز را خواهند داشت و سرمایه در گردششان با شوک ارزی از بین نمی رود
ما یکبار به حرف دولت گوش دادیم و در ارز سرمایه گذاری نکردیم و در طرح دولت برای پیش فروش سکه سرمایه گذاری کردیم 2 سال است پوستمون را کنده اند و نقرداغ مان کرده اند.
آقای همتی اگرواقعا میخواهید نرخ ارز پایین بیاید باید بازار را آزاد بگذارید مگر میشود صادر کننده که یک تاجر است جنس بخرد ، صادر کند و دلار را برنگرداند پس طلب طلبکاران را که از آنها معمولا اعتباری خرید کرده را چگونه پرداخت میکند مگر هر صادر کننده یک محموله صادر کند و متواری شود پس ارز بر میگردد منته از طریق صراف که خود جواب خیلی از تقاضاهای ارزی را جواب میدهد قانون بازار عرضه و تقاضا است بگزارید صادر کننده صادر کند و ارز را هر جور میخواهد خرج کند که خود به تقاضای ارز داخلی است اگر واقعا میخواهید دلار ارزان شود صادر کننده غیر نفتی را آزاد بگذارید با این همه ریسک دلارش هرجور میخواهد بر گرداند فقط به فکر تفاوت ارز نیمایی برای بانک مرکزی نباشید جنبه های دیگر را هم در نظر بگیرید اگر واقعا هدف تان حفظارزش پول ملی هستید. باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
این جوری ممکنه کشور دچا ابرتورم بشه و قیمت ارز یک ملیون برابر بشه
واقعا گل کاشتن.دولت با حمایتی که از بورس کرد و دخالتی که تتست .همه رو نابود کرد
همش هم میگن از بورس خارج نشید .بله همه دوستان درست گفتن .باید برهکس عمل میکردیم .نه مثل الان ک همه دارد بورس شدن و همه متضرر
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی